Cristian Sima: Bancile nu-i vor ierta pe cei care au semnat credite cu dobanda variabila

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Marţi, 21 octombrie 2008, 16:20 Economie | Finanţe & Bănci


Cristian Sima, presedintele World Brokerage Services, considera ca persoanele fizice care au semnat contracte de creditare cu dobanda variabila vor avea de suferit in perioada urmatoare, pe fondul crizei de lichiditati generate de conjunctura financiara mondiala.

"Bancile nu-i vor ierta pe cei care au semnat credite cu dobanda variabila", a declarat Cristian Sima, la Realitatea TV.

Nici interventia sustinuta a Bancii Nationale a Romaniei pentru sustinerea leului nu poate fi o solutie pe termen lung: "Daca BNR va continua sa vanda euro, o sa fim foarte fericiti ca avem un leu tare, dar vom intra intr-o alta spirala, mult mai periculoasa, cea a dobanzilor, si atunci societatile comerciale nu vor mai putea face credite", a aratat el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7599 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    O sa vedem reactia lor dar..... (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:28)

    hotspur [anonim]

    Cred ca daca nu vor avea o politica "minima" sau "pasnica" de tratare a crizei se vor trezi cu ceva similar SUA si falimente de rasunet - mi se pare ca si Isarescu i-a avertizat! Daca vor mari dobanda trebuie macar sa aiba ceva bun simt ca altfel cred ca se vor trezi cu ceva case/masini in patrimoniu si cu niste lichiditati lipsa!
    • +1 (1 vot)    
      HOTIE ROMANEASCA! (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:01)

      RON [anonim] i-a raspuns lui hotspur

      1. Impartirea riscului intre banci si cetateni este total viciata in sistemul bancar romesc. Cred ca suntem singura tara de pe glob unde o banca cistiga mai multi bani de cit initial daca tu nu mai ai bani suficienti pentru rata lunara si ti se confisca proprietatea.

      2. Omul de rind habar nu are ce e aia bubor, libor etc. in schimb banca stie mult prea bine! In aceasta situatie riscul cel mai mare trebuie asumat de cei care il inteleg, mai exact de banca!

      3. Parlamentari ar trebuii sa se sesizeze si sa emita legi care sa rezolve aceasta situatie chiar si retroactiv.

      4. Ar trebui adoptata o lege prin care clientii bancilor sa poata forma sindicate care sa poata intreprinde negocieri colective in numele acestora. In cazul in care nu se cade la un comun acord sindicatul trebuie sa aibe dreptul in a declansa greva, greva insemnind sistarea ori caror plati catre baca fara ca membri sindicatului sa poata fi penalizati sau raportati la biroul de credite pe perioada acesteia.

      5. Nu ma astept ca nimic de mai sus sa fie realizabil fara proteste masive ale celor pacaliti. In caz ca situatia se "nasoleste" in cel mai bun caz bancile vor primi bani aditionali tot din buzunarul nostru colectiv(ca in america) iar cei abuzati prin dobinzi si comisioane arbitrare li se vor da doar un sut in fund!!! Daca nu facem nimica asta se va intimpla!
  • +8 (8 voturi)    
    ???? (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:31)

    Alexia [anonim]

    Dar exista vreo banca in Romania care a dat persoanelor fizice credite pe termen mediu si lung cu dobanda fixa???
  • +1 (1 vot)    
    Alpha Bank (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:42)

    1234 [anonim]

    Din cate stiu eu Alpha Bank are un credit ipotecar cu dobanda fixa cu 12% parca pentru dar pentru 10 ani doar.
    • +2 (2 voturi)    
      eu am gasit pe site numai informatia asta: (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:53)

      Alexia [anonim] i-a raspuns lui 1234

      "ALPHA HOUSING CU DOBANDA VARIABILA, in lei sau euro, cu perioada de rambursare de pana la 35 ani"... deci e variabila...
      • 0 (0 voturi)    
        Asa si? (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:26)

        Sauron [anonim] i-a raspuns lui Alexia

        Da, dar la creditul ala iti spune clar cum se calculeaza dobanda in per de variatie.
        Eu am asa ceva si in contract scrie clar dobanda variabila este dupa primul an (care a trecut deja), se recalculeaza la 6 luni si este EURIBOR+4,5%.
        Sa-mi explice si mie cineva ce poate sa faca banca in cazul asta ca sa-mi bage o dobanda din aia fenomenala?
        Intr-un contract de credit normal (nu ma refer la rahaturile care seamana cu un contract de credit dar sunt de fapt camatarie) trebuie sa scrie clar ce esti dator sa platesti. La mine in contract scrie clar formula dupa care se calculeaza DAE si ce contine dobanda si scrie ca nu exista alte comisioane.
        Daca imi baga ceva in plus singura obligatie pe care o am este sa nu mai platesc si sa-i dau in judecata.
        Este un contract pe care banca trebuie sa-l respecte, daca nu-l respecta nu mai platesti si ii dai in judecata si nu au cum sa vina sa-ti ia casa sau sa te puna pe lista de datornici pt treaba asta.
        • 0 (0 voturi)    
          amice (Miercuri, 22 octombrie 2008, 7:28)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui Sauron

          vezi ca EURIBOR era pe la 40%... +4.5 face fix 45.5% dobanda. Felicitari pt. creditul pe care ti l-ai ales.
          • 0 (0 voturi)    
            nu a fost niciodata EURIBOR 45% (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:52)

            ion popescu [anonim] i-a raspuns lui gogu

            probabil te referi la BUBOR
          • 0 (0 voturi)    
            nu prea stii tu ce ii euriborul (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:53)

            ovidiu [anonim] i-a raspuns lui gogu

            http://www.euribor.org/

            @Sauron, in afara de comisionul de administrare (sa-l mareasca) nu preau au ce sa-ti faca.
            La 6 luni cel mai mare a fost 5,3 % si acum a scazut la 5%
            La EUR poti pierde, atat.
            Si eu am la fel EURIBOR+2% + 50EUR administrare, si nu imi fac griji.

            @gogu: asa-i ca am dreptate?
            • 0 (0 voturi)    
              marja bancii (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:59)

              sbn [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

              voi sunteti siguri ca marja bancii este fixa?
              adica 2% sau 4,5% la gogu
          • 0 (0 voturi)    
            Gresesti flagrant, amice (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:00)

            Cata [anonim] i-a raspuns lui gogu

            Poate ca ala e BUBOR;
            EURIBOR e undeva pe la 5 puncte. A fost vreo 4.30 puncte acum un an.
            Nu arunca aiurea cu informatii eronate.
            Uita-te pe site-ul Bancii Centrale Europene.
            Acolo vei vedea ca de vreo 2 luni incoace EURIBOR chiar a... scazut;)
          • 0 (0 voturi)    
            RECTIFICARE (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:11)

            andrei [anonim] i-a raspuns lui gogu

            amice, robor este 40%, euribor este 5%. nu mia induce lumea in t(eroare) ;)
        • 0 (0 voturi)    
          OTP -la fel (Miercuri, 22 octombrie 2008, 13:05)

          otp [anonim] i-a raspuns lui Sauron

          la OTP am contract si creie negru pe alb 24 de luni 4,99% dupa aia 5,5+LIBIBOR CHF la 3 luni adica acum cca 8,25
          Bun am trecut de 24 de luni si de 2 luni banca imi ia 6,99 % in mod misterios fara sa ma fi anuntat de o modificare a dobanzii !!!In conformitate cu contractul ei ar fi trebuit sa imi trimita prin posta aceasta informare si eu trebuia sa fiu deacoord sau nu.
          Am fost la banca si am intrebat-o pe dama de acolo pe ce baza mi-a modificat banca dobanda la 6,99 in loc de 8.25 !!! Vreau sa vad linia din contract.
          Ma credeti ca nu a fost in stare sa imi arate.
          Tot o labarea cu Conditiile denerale de Afaceri ale bancii.
          Pe moment imi convine 6,99% dar maine ar putea reveni banca sa spuna 20% si eu ce dracu fac atunci?Se pare ca acel contract semnat cu ei e fix pix. A fost bun doar ca sa iau creditul si de fapt banca face ce vrea cu mine.

          Sigur ca neoficial la banca am aflat ca sunt multi clienti care nu mai pot plati ratele la 8,25 dobbanda si atunci banca a decis unilateral sa reduca dobanziile la 6,99. Credeti ca ii este mila bancii de clenti?? Nici pomeneala. Altfel banca ar inregistra pierderi colosale. Motivul ar fi ca lor nu le e de folos recuperarea si valorificarea in pierdere a mii de proprietati de la rau platnici, pe un fond general de prabusire imobiliara, prabusire care expertii lor o considera eminenta.

          Doecamdata nu ii actionez in judecata pentru ca dobanda e mai mica decat in contract, dar si asa imi este pe undeva teama sa accept un precedent ca pe urma poit venii cu pretentii de 20% si o sa spuna da cat a fost dobanda mica de ce ai acceptat????
    • -1 (1 vot)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:55)

      [anonim] i-a raspuns lui 1234

  • +1 (1 vot)    
    credite fixe (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:52)

    peethriller [anonim]

    Da, a existat cel putin anul trecut. Volksbank, care a dat credite cu dobanda fixa pe toata perioada creditului.
    • 0 (0 voturi)    
      dobanda fixa (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:32)

      claudiu [anonim] i-a raspuns lui peethriller

      cred ca nu ai citit bine contractul
  • +3 (3 voturi)    
    A luat credit??? (Marţi, 21 octombrie 2008, 16:58)

    Damian [anonim]

    Omul asta a luat credit de la banca??? Dupa cum vorbeste se pare ca nu... Si daca se da dobanda fixa, banca isi pastreaza portite ca sa ajusteze dupa cum vrea dobanda!

    Eu am luat un credit in RON de la BANCPOST cu dobanda de 9,95% si comision de administrare de 0,30% in 2007.

    Dupa un an, in care au tot marit pana la 17%, am primit acum cateva zile o notificare de la banca ca dobanda s-a majorat la 24%!?, iar comisionul la 0,59%!? fara a oferi nicio explicatie in legatura cu motivele exacte care au dus la triplarea dobanzii intr-un an.

    Consumatorul nu are la indemana nicio modalitate ca sa verifice daca, intr-adevar, majorarea este justificata, iar Protectia Consumatorilor nu e altceva decat pierdere de timp.
    • 0 (0 voturi)    
      :o (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:31)

      Sauron [anonim] i-a raspuns lui Damian

      Da asa e, n-ai ce face in afara de a te plange. Du-te la banca cu contractu de credit in brate si cere sa ti se explice cum se calculeaza dobanda aia minunata si ce anume iau ca punct de reper cand o calculeaza.
      Daca ai semnat un contract in care nu scrie clar lucrurile astea atunci e vina ta, nu a bancii. Si nici sa nu zici ca la toate bancile e la fel pt ca nu e. Si daca ai semnat un contract anapoda atunci refinanteaza-ti creditul si basta.
      Nu ai ce face daca nu vrei sa faci nimic. Ce-i drept e mult mai simplu sa-ti plangi de mila si sa zici ca n-ai ce face. Nu te obliga nimeni sa platesti la ei in continuare.
    • 0 (0 voturi)    
      Refinanteaza (Marţi, 21 octombrie 2008, 22:23)

      Albu Zahar [utilizator] i-a raspuns lui Damian

      Du-te si refinanteaza in CHF, sau USD.
      Ai ca etalon urmatoarele dobanzi:
      BUBOR / ROBOR
      ON: 53.28
      1M: 47.53
      3M: 44.41
      6M: 45.31
      12M: 45.3
      EURIBOR
      1M: 4.65
      3M: 4.97
      6M: 5.03
      12M: 5.11
      LIBOR
      USD CHF
      1M: 4.56 3.01
      3M: 4.75 3.12
      6M: 4.38 3.19
      12M: 4.13 3.37

      Deci aproximativ la RON e 47%, la USD si EUR 5% si la CHF 3.5%. Este incredibil ce se intampla in romania cu dobanda la RON. Este jaf.
      Refuza sa platesti dobanda si fa refinantare, fara comision de rambursare anticipata.
      Ai dreptul.

      Spor
  • +5 (5 voturi)    
    Volksbank = NASPA (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:03)

    Florin [anonim]

    pentru alexia : (dar exista vreo banca in romania care a dat persoanelor fizice credite pe termen mediu si lung cu dobanda fixa???)

    raspuns: da, exista , una din ele stiu sigur, numeste volksbank , chiar eu am luat credit ipotecar pe 25 ani cu doanda fixa. ei bine, mai nou se numeste "fixo-variabila" care da inspre variabila - daca pot sa zic asa.... teoretic exista , insa practic nu exista. pentru ca exista un paragraf in contract ca "banca isi rezerva dreptul de a modifica" totusi dobanda fixa in situatii exceptionale. ma intreb de ce trebuie sa decida banca cand este o stuatie exceptionala , eu zic ca asta ar trebui sa o decida cineva neutru.
    am inteles ca la creditele in euro deja au operat aceasta modificare a dobanzii "fixe" si va urma din decembrie si la creditele in franci elvetieni. intrebare: " de ce in decvembrie?" pt ca de la 1 ian 2009 bnr va veni cu niste noi norme in care nu va mai da voie bancilor sa modifice dobanda fixa - pt creditele in derulare.

    eu ma pregatesc sa fac reclamatie la anpc si vreau sa strang o lista cu cei aflati in situatiea mea.
    • +2 (2 voturi)    
      vreau si eu (sa facem o asociatie.. ceva) (Marţi, 21 octombrie 2008, 18:24)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Florin

      si eu am acelasi produs asa zis fix daca e pe bune ma bag si eu (sa ii dam in judecata pt reclama falsa/clauze abuzive)///
    • +2 (2 voturi)    
      Credite la Volksbank (Marţi, 21 octombrie 2008, 18:45)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Florin,

      De unde ai informatia cum ca in decembrie urmeaza o modificare a dobanzilor la creditele in CHF?

      Si unde subscriu si eu pentru o reclamatie la ANPC?

      Merci,
      Dan
    • 0 (0 voturi)    
      Volskbank=Banca mincinoasa (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:28)

      marius gl [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Si eu sunt in aceiasi situatie cu tine.Am credit ipotecar in euro ciu dobanda fixa dar in 2 ani de zile deja s-a modificat odata asta fiind a 2-a oara.Si eu vreau sa fac reclamatie la ANPC
    • 0 (0 voturi)    
      multumesc de informatii!!! (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:29)

      Alexia [anonim] i-a raspuns lui Florin

      :)
    • 0 (0 voturi)    
      va sustin (Miercuri, 22 octombrie 2008, 13:22)

      MEFISTO [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Si eu va sustin...Cei care doresc pot reclama la OPC si online la:

      http://www.anpcnet.ro/ro/?page_id=178
    • 0 (0 voturi)    
      Volksbank (Miercuri, 22 octombrie 2008, 17:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Si eu sunt in aceeasi situatie, am dobanda "fixa" ptr ipotecar, in CHF. Sper sa ramana fixa, daca o vor modifica, trebuie sa facem ceva demersuri. (Macar sa incercam...)
    • 0 (0 voturi)    
      Credit CHF (Vineri, 24 octombrie 2008, 19:18)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Sunt in aceiasi situatie cu tine .
      1. Ma intereseza de unde stii ca o sa cresca dobanda in decembie si de ce nu mai tarziu sau mai devreme ?
      2. Daca magaria continua ,sa ne asociem ,sa facem un site care este foarte ieftin , sa-l promovam si cine o sa doreasca sa mai faca credite la o astfel de banca , sa ia la cunostinta de neseriozitatea ei !
      3. Deocamdata n-am motive sa-i critic pentru ca au respectat pana acum clauzele contractuale , dar daca vor face altfel , nici nu o sa-si imagineze ce antireclama o sa le fac pe net ;
    • 0 (0 voturi)    
      Volksbank = NASPA (Luni, 23 noiembrie 2009, 15:41)

      ely [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Stiu si eu vre-o 5 persoane (cu mine) care sutn in aceasta situatie....credit ipotecar pe 25 ani de la volksbank cu doanda fixa.
  • +1 (1 vot)    
    Cristian Sima, informeaza corect populatia! (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:23)

    La rupere [anonim]

    Pentru Cristian Sima: cred ca mai corect este asa: "Bancile nu-i vor ierta pe cei care au semnat credite" si atat! nu conteaza ca sunt variabile sau fixe. Bancile au inceput sa-si faca de cap si cu creditele cu dobanda fixa, se pare ca nu esti bine informat!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    confuzie... (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:27)

    luputehno [anonim]

    o banca nu este o institutie de binefacere.dar nu este nici o entitate camatareasca...pacat de noi.dar era necesara si experienta asta.asta ptr o evaluare corecta a riscului la credit.macar ptr generatiile urmatoare.urmeaza dezastrele:sinucideri,drame,evacuari....tot circul.si romanii se vor gandi de doua ori inainte de a lua un credit...eu sunt fericit ..0 rate dar surorile mele au una 3 respectiv una 4 rate.si fiecare dintre noi e afectat indirect sau direct de explozia dobanzilor.iar bancile vor deveni cele mai urate institutiii din tara.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru alexia (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:36)

    Ionut [anonim]

    Alpha Housing Dobanda fixa, uita-te la credit imobiliar, calculator rate si ai sa vezi Alpha Housing - Dobanda fixa, 120 luni ( 10 ani ) cu dobanda 12.5 %.
    Pentru domnul cu Volksbank , dobanda fixa pe 25 ani mai multe detalii daca se poate .
    Cand a contractat creditul, in ce moneda, dobanda?
    Pe site doar in primul an dobanda fixa drestul variabila, poate a inteles gresit.
    • +1 (1 vot)    
      e fixa da o modifica atunci cand vor (Marţi, 21 octombrie 2008, 18:36)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      in reclama zice ca-i fixa si cand ceri informatii
      dar dupa ce ai platit evaluator analiza dosar agentie etc. si toate alea si ai venit si cu vanzatorul ...abia atunci iti da contractul unde zice ca e Fixa dar se poate modifica in functie de.....
      la camatari ,acar stii de la ce sa te astepti sar de la statul roman..
      P.S.
      se referea la creditul ipotecar in franci volksbank..am si eu fixa pe max.
      25 ani
    • 0 (0 voturi)    
      Volskbank=Banca mincinoasa (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:35)

      Mariusgl [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Dobanda e fixa pe toata perioada creditului . Am si eu un credit in euro cu dobanda fixa pe toata periaoda creditului si s-a modificat dobanda prima data dupa un an
  • +1 (1 vot)    
    well ..eu zic ca e spre bine (Marţi, 21 octombrie 2008, 17:47)

    Alin I. [utilizator]

    Se poate contracta un credit cu dobanda fixa pentru refintare nu e greu , se pierd ceva bani dar se poate sa merite.

    Acum depinde cum or sa reactioneze bancile la dobanzi , daca dobanzile cresc foarte mult facem un calcul si bagam refinantare de la alta banca , cu un credit care ne convine mai mult

    Daca refinantare pentru acoperirea creditelor vechi devine un trend sunt convins ca bancile o sa isi schimbe politica in legatura cu variatia dobanzii.

    In restul UE , creditele de refinantare sunt foarte des folosite - intradevar ei au comisioane mult mai mici la rambursare anticipata - dar ca idee.
  • +3 (3 voturi)    
    unde sunt profiturile ? (Marţi, 21 octombrie 2008, 19:00)

    ovidiu [anonim]

    eu chiar nu inteleg de ce trebuie marita dobanda la creditele deja acordate.sunt o posibila victima si asta ma face subiectiv,dar unde sunt profiturile de sute de milioane de euro din anii trecuti cu cere bancile din romania se laudau?unde domnule isarescu ? sau evaporat?vorbim de profituri nu de relizari.
    cum spuneam poate imi raspunde si mie cineva ca ma apuca scarba de acest isarescu pe care-l lauda toata lumea.sper ca acestia sa aiba dreptate si sa trecem peste aceasta perioada cu bine.
    • 0 (0 voturi)    
      profiturile (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:06)

      make21 [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      Profiturile le-au cheltui baieti banci pe iahturi masini de masini , fetite si restu.Crezi ca i-a interesat pe ei ce o sa se intample peste un an?Uitate acum ele falimenteaza iar directori care au reusit performanta asta primesc milioane de dolari prime de faliment.Interesant capitalismul asta
  • +3 (3 voturi)    
    camatarie moderna (Marţi, 21 octombrie 2008, 19:09)

    kllaus [anonim]

    cine sustine ca a luat credit in Romania cu dobanda fixa ori e tampit ori se afla in perioada de 1-3 ani cand plateste dobanda fixa si inca nu realizeaza in ce s-a bagat. Urmeaza si pentru acestia "distractia" insa trebuie sa aibe rabdare. La un moment dat am intrebat ofiterul de credite: daca dobanda de referinta creste veti creste si voi cu acelasi procent? Raspunsul: cel putin. Daca dobanda de referinta scade veti reduce dobanda cu acelasi procent? Raspunsul: e posibil ca la variatii mici sa nu se reduca. Omul sincer, ca mai!
  • +4 (4 voturi)    
    CORECT, CAMATARIE MODERNA, MAI ALES BANCPOST (Marţi, 21 octombrie 2008, 20:14)

    Cristina [anonim]

    vreau si eu sa subscriu la cele spuse mai sus...sunt niste camatari... la bancpost, mi-a crescut intr-o luna rata de la 720 ron la 952 ron...in viziunea mea, nu sunt decat 2 posibilitati...
    1) ori numai platim nimic, mai ales creditele de nevoi personale, unde nu exista ipoteca si cel mult te dau in judecata si-ti opreste din salariu....
    2) ori fortam guvernul sa voteze o lege si pentru cei care au deja credite (multe milioane de romani), nu numai pentru cei care vor face credit din ian 2009...
    vreau si eu sa semnez o petitie la anpc, cum facem ?
    • 0 (0 voturi)    
      prostia la romani (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:12)

      make21 [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      Trebuia sa fi constienta in ce te bagi, acum daca te-ai bagat in rahat ca multi alti suporti consecintele.Si eu am credit dar eu l-am facut cu cap si nu ma plang ca imi creste rata, pt ca cresterea e mica ba din contra ar trebui sa imi scada de luna viitoare ca tot a scazut euriboru.Dar cum marea parte a prostimi s-a bagat fara sa stie in ce se baga acum sa plateasca.Sti exista o vorba la romanasi;. prostia si domnia se plateste.
    • 0 (0 voturi)    
      IESIM IN STRADA (Miercuri, 22 octombrie 2008, 0:27)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      Nu se poate sa fim furati asa
      ASA E O NOUA NATIONALIZARE
      suna cam prea dur? dar ce e cand girezi cu casa pt 30.000 pe 30 ani si esti de acord ca dai inapoi 70000 dar ei (CU GIRU STATULUI ROMAN)iti cer un total de 150.000 sau casa si tot ce ai
    • 0 (0 voturi)    
      amice (Miercuri, 22 octombrie 2008, 7:32)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      nu te-a fortat nimeni sa iti iei credit, ai semnat cu manutza ta. Din cauza ta si a multor altora ca tine au explodat preturile la apartamente si nu numai. Acum vrei sa va plang de mila? Ati semnat, acum platiti pana va iese pe nas. Succes.
  • +2 (2 voturi)    
    bancpost (Marţi, 21 octombrie 2008, 21:40)

    alina [anonim]

    bancpostul este o inselatorie pe fatza!
    Intr-un an si jumatate am deja 5 grafice de plati schimbate. e de necrezut ce se intampla!
  • 0 (0 voturi)    
    bcr (Miercuri, 22 octombrie 2008, 8:19)

    gigel [anonim]

    Sa prezint cazul meu! Ma duc sa platesc rata la un imprumut bcr si ma trezesc la ghiseu ca imi cere 100 euroi in plus, realizez ca se terminase perioada de 1 an dobanda fixa. Ma duc la banca si ma interesez:pentru reesalonare- comisioane si hartii din nou, pentru rambursare anticipata iar comisioane.
    Citesc in contract ca am dobanda de referinta variabila CARE SE AFISEAZA LA SEDIILE BCR, intreb unde e afisata, " e un caiet pe undeva pe masa" !
    Chiar nu avenm nici un drept in relatia asta masochista cu bancile?
  • 0 (0 voturi)    
    volksbank (Miercuri, 22 octombrie 2008, 8:23)

    Lacra [anonim]

    contactati-ma si pe mine daca situatia cu volksbank e reala. am credit in CHF.
    avem mai multe sanse daca suntem mai multi.
    adresa mea este lacraminbz@yahoo.com
  • 0 (0 voturi)    
    Profetie: (Miercuri, 22 octombrie 2008, 8:40)

    Alin [anonim]

    Daca sunt multe cazuri de salariati in lei, indatorati in Euro la limita, carora le-a crescut rata peste limita suportabila, cu credit facut nu pentru vreo afacere care sa produca bani, ci pentru locuinte, iata ce cred ca se va intampla:
    Oamenii nu vor avea de unde sa plateaasca, prin urmare vor parasi locuintele, preferand relocarea sau plata chiriei.
    Bancile vor ramane cu locuintele.
    Locuintele insa, nu le mai cumpara nimeni la ora asta, cu atat mai mult la ora aceea.
    Pretul locuintelor va deveni mult mai mic decat cel evaluat.
    Bancile vor intra in faliment.
    Statul roman va incerca sa le ajute prin BNR cu banii contribuabililor romani (deci si cu banii evacuatilor), intrucat se pare ca bancile indiferent de ce prostii fac, nu au voie sa dea faliment.
    Precum americanii, englezii, francezii, germanii, ungurii, olandezii, belgienii romanii vor accepta aceasta aberatie: omul este lasat sa piarda, dar corporatia, banca este ajutata tocmai de omul pe care s-a aplicat capitalismul dur (a fost alungat din casa).
    • 0 (0 voturi)    
      Paranoia. (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:01)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Sunt destul de putini oameni care au credite ipotecare in Romania pentru ca veniturile a 1-5% din populatie permit (permiteau) incadrarea pentru un astfel de credit. Situatia e complet diferita de restul tarilor cu probleme unde proportia este mult mai mare.
      Pentru cei care au credite aveti rabdare, lucrurile se vor reaseza dupa o luna, 5 luni sau un an.
      Ma enerveaza atitudinea unora care se bucura ca unii au dificultati in a-si plati ratele, ca sunt idioti ca au dat atatia bani pe case etc. Gandire balcanica at its best.
      • 0 (0 voturi)    
        Iata de ce nu cred ca ai dreptate: (Miercuri, 22 octombrie 2008, 11:17)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Tu ai spus:"Sunt destul de putini oameni care au credite ipotecare in Romania pentru ca veniturile a 1-5% din populatie permit (permiteau) incadrarea pentru un astfel de credit"
        Perfect adevarat. Dar acei 5% reprezinta principala afacere a bancilor noastre. Daca ei pica, pica si banca.
        "Situatia e complet diferita de restul tarilor cu probleme unde proportia este mult mai mare."
        Da, dar acolo bancile pierd mult mai mult.
        "Pentru cei care au credite aveti rabdare, lucrurile se vor reaseza dupa o luna, 5 luni sau un an."
        Posibil, dar daca trecem printr-o criza mai mare decat cea din '29-'33, si aceea a tinut cativa ani, nimic nu-mi da speranta ca aceasta va tine doar o luna.
        "Ma enerveaza atitudinea unora care se bucura ca unii au dificultati in a-si plati ratele, "
        Si pe mine ma enerveaza astfel de atitudini. Tot ce-am scris a fost cu amaraciune in suflet dictat doar de logica. De ce sa se poata intampla in toate tarile din jurul nostru dezastru, iar noi ca o oaza de prosperitate si fericire sa avem crestere economica si progresc, ca si cand am colabora cu martienii, nu cu pamantenii.
        "ca sunt idioti ca au dat atatia bani pe case etc."
        Nu cred ca oamenii aceia au fost idioti, ci mai degraba sistemul diabolic. Nimeni nu prevedea ca in cativa ani, toate bancile mari ale lumii vor da faliment, vor fi nationalizate, si PIB-ul global pe 10 ani va fi fost furat legal de niste baieti destepti. Nu sunt in situatia de a plati rate la casa, dar nici nu-i condamn pe cei ce fac asta.
  • 0 (0 voturi)    
    adevarata marire (Miercuri, 22 octombrie 2008, 8:42)

    Tinichea [anonim]

    de fapt, daca ne uitam mai bine pe niste hartii de la banca inainte si dupa cresterea dobanzilor vom vedea ca de fapt singurul care a crescut in mod alarmant; sunt comisioanele pe care le incaseaza banca, acestea fiind de fapt cam 65% din valoarea ratei pe care o plateste cel care a luat un credit de orice natura, dobanda fiind restul. deci de fapt ce s-a marit, dobanda sau comisioanele pe care le iau bancile. dupa criza vor aparea la tv si vor spune ca pe ei nu i-a afectat criza si ca au avut proft spectaculps.
    decei ce este de facut?!?!?!?!
  • 0 (0 voturi)    
    comision de risc ?? (Miercuri, 22 octombrie 2008, 9:28)

    comisioane [anonim]

    eu am rata ~1700lei din care ~600lei e comision de risc ... pt ce se plateste acel comision de risc daca tot se poate schimba dobanda cum vor ei ????
    • 0 (0 voturi)    
      mai mult.. (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:15)

      tristina [anonim] i-a raspuns lui comisioane

      la creditul pe care il am...si la care evident platesc comision de risc, am si garantat imprumutul cu un apartament (apart de 3 cam evaluat anul trecut la 60000 E; imprumutul fiind de 16 000 euro)...deci..pentru ce acest comision de risc???
      E clar ca exista o criza imobiliara dar nu cred ca apart va valora vreodata mai putin de 16000 E...
      deci..ma intreb din nou..de ce acel comision de risc?..
      Ca multi altii creditul nu l-am facut de moft ci chiar am fost oarecum fortata de imprejurari sa il fac..si cum anul trecut nu aveam de unde sa imprumut de la vreo banca peste 10000 fara o garantie reala...iaca am pus un apart garantie...
      si de un an ma intrb..pentru ce acest comision de risc??...
    • 0 (0 voturi)    
      comision de risc (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:51)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui comisioane

      Comisionul de risc se plateste din neatentie.Sunt broker de credite si am avut clienti care cereau suma maxima( intrebarea era: ce banca imi da cel mai mult?), nu conta rata, nu contau costurile. Cand accesezi un credit cu costul format din indicator+ marja bancii este ceva, dar daca mai intra in calcul si comisioane lunare, deja sunt prea multe variabile.
      Daca la faceai o oferta relativ buna ca si cost, iti spuneau: "pai doar atat imi da?. Ca de dincolo, la cinspe milioane cat am salariu iau mai mult." Si atunci ii dadeai dincolo.
      Cred ca doar 10-15% din clienti erau ponderati.
      Ca o curiozitate, din toti clientii de anul acesta, unul singur mi-a spus ca doreste ca rata lunara sa nu depaseasca valoarea x din anul al doilea.
      E normal ca bancile sa profite acum, daca cei mai multi clienti nu intreaba nimic cand semneaza contractul.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu pot sa inteleg (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:07)

    bibi [anonim]

    De ce unii care desi au credite la banca ii invinovatesc pe ceilalti ca nu s-au uitat pe contract mai bine. Nu toti se pricep la finante si chiar daca citesti de 10 ori contractul tot poti avea surprize dupa. Si aici ar tb sa intre in joc buna credinta a bancilor(camatari cu acte), care nu prea exista. Dar din vechime camatarii erau urati de oameni, tocmai pt operatiile de belire pe care le aplicau.

    Deci daca are cineva inima zdravana ca sa-i uneasca pe cei beliti de banca, apoi sa o faca.
  • 0 (0 voturi)    
    Camatari (Miercuri, 22 octombrie 2008, 10:36)

    MAD ONION [anonim]

    Bancile sunt firme de camatarie legala, te jumuleste legal si la obiect. Daca nu ai girat cu nimic imprumutul, schimbi proprietarul la casa, si nu are ce-ti face. Nu are ce sa-ti mai ia banca. De inchis nu te poate inchide.
  • 0 (0 voturi)    
    anonim (Miercuri, 22 octombrie 2008, 12:34)

    alex [anonim]

    Pana acum va plangeati ca BNR e prea dur si nu va lasa sa va indatoratii si mai mult. E acum vedeti de ce nu dorea. Ati semnat cu mana voastra contractele. Sa invatati sa cititi inainte sa semnati ca primarul.
  • 0 (0 voturi)    
    credite si rate neplatite (Joi, 30 octombrie 2008, 23:32)

    moha [anonim]

    Salut. Am si eu o rugaminte la voi. Ce se intampla daca nu-mi mai platesc ratele la banca (banci),din varii motive-somer- unul dintre ele. Momentan nu pot pentru ca nu mai dispun de banii necesari ratelor.Am credite de nevoi personale fara ipoteca contractate pe 5 sau pe 10 ani facute la 5 banci. Ce se poate intampla in cazul meu?, ma pot obliga sa le platesc? si, daca da, sunt somer cu ce bani?, se poate ajunge in instanta? cit dureaza?, si daca instanta ma obliga sa le platesc chiar si fara dobinda aferenta si eu nu mai am banii ce se poate intampla???! mentionez ca nu am ipotecat nici o locuinta pentru aceste credite si sunt somer. CARE SUNT ETAPELE la CARE SE RECURGE DE CATRE BANCI DIN MOMENTUL NEPLATII? SI CIT DUREAZA PINA SE AJUNGE IN INSTANTA? DIN CITE AM INTELES EXISTA SI RECUPERATORII......LEGALI BINEINTELES..... Daca poate cineva sa ma ajute cu sfaturi sau mai mult decit atit le multumesc. Ma intereseaza in special cit de mult se poate tergiversa,DURATA,etapele prin care se trece si, cit de departe se poate ajunge.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by