BNR pune capat cresterii dobanzilor pe piata interbancara

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 23 octombrie 2008, 17:47 Economie | Finanţe & Bănci


Banca Nationala a Romaniei a luat masuri pentru stoparea majorarii dobanzilor de pe piata interbancara, dupa ce acestea au urcat foarte mult in ultimele zile. Astfel, daca nivelul ratei dobanzii ROBOR depaseste cu mai mult de 25% nivelul ratei dobanzii pentru facilitatea de credit a BNR, banca centrala poate suspenda temporar publicarea indicilor ROBID/ROBOR calculati pe baza cotatiilor bancilor participante.

Potrivit unui comunicat al BNR, in aceasta situatie, banca centrala va publica indicele ROBID pe toate scadentele, la nivelul ratei dobanzii pentru facilitatea de depozit a bancii centrale, iar ROBOR pe toate scadentele, va fi publicat la nivelul ratei dobanzii pentru facilitatea de credit a bancii centrale.

Rata dobanzii pentru facilitatea de depozit a bancii centrale este de 14,25%.

Masura a fost luata pentru asigurarea utilizarii normale a indicilor pietei monetare interbancare si a evitarii transferarii nejustificate asupra clientilor bancilor comerciale a majorarilor de dobanzi rezultate indirect din cotatiile care reflecta disfunctionalitati ale pietei interbancare.

Aceasta modificare este importanta pentru clientii bancilor comerciale deoarece unele dintre acestea calculeaza dobanzile la creditele in lei acordate clientilor in functie de nivelul dobanzii de pe piata interbancara (ROBOR).

Modificarea normei privind functionarea pietei monetare interbancare va intra in vigoare in ziua lucratoare urmatoare publicarii in Monitorul Oficial.

Guvernatorul BNR Mugur Isarescu a declarat luni ca majorarea dobanzii ROBOR de saptamana trecuta pana la 40% nu ar trebui sa se reflecte in rata dobanzii catre clienti. Isarescu a numit "conjuncturala" aceasta crestere pana la 40% si a spus ca bancile care vor creste dobanda pana la acest nivel "si-ar trage un glont in picior". De asemenea, guvernatorul BNR a transmis bancilor ca daca vor mari dobanzile la creditele in lei la 40% isi vor pierde clientii.

ROBOR este rata medie a dobanzii pentru creditele in lei acordate pe piata interbancara. ROBID este rata medie a dobanzii la care bancile comerciale romanesti accepta depozite pe piata interbancara. ROBID si ROBOR sunt stabilite de catre BNR, in fiecare zi, la ora 11:30.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7024 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ROBOR / ROBID (Joi, 23 octombrie 2008, 17:55)

    Gicu [anonim]

    ce vrea sa insemne ??????!
    se poate un pic mai explicit, va rog.
    • 0 (2 voturi)    
      ROBOR / ROBID (Joi, 23 octombrie 2008, 18:03)

      creditacu [anonim] i-a raspuns lui Gicu

      Inseamna ca o banca nu poate sa mareasca artificial ROBOR ca apoi sa-ti cresca dobanda la un credit cu dobanda variabila.
    • +2 (2 voturi)    
      Link (Joi, 23 octombrie 2008, 18:04)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gicu

      ROBID (Romanian Interbank Bid Rate)
      ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate)

      Se calculeaza conform metodologiei descrise la:
      http://www.bnr.ro/Ro/Legi/Regmon/RRR.pdf
    • +2 (2 voturi)    
      ce inseamna (Joi, 23 octombrie 2008, 18:51)

      ast [anonim] i-a raspuns lui Gicu

      Creditele in lei cu dobanda variabila au de obicei in contract ca aceasta dobanda va fi egala cu rata ROBOR + x% (unde x e de obicei 2, depinde de banca).

      ROBOR este un fel de medie a ratei dobanzii la imprumuturile interbancare. Toate bancile se imprumuta intre ele pentru a face rost rapid si ieftin de bani cand au nevoie iar ROBOR este media dobanzii oferite de banci intre ele.

      ROBOR e calculat de BNR in functie de aceste dobanzi si ce au facut acuma este sa zica ca nu vor include in calcul dobanzile oferite de anumite banci care le au foarte mari (din cauza lipsei de lei pe piata). Mi se pare o masura foarte corecta si sactioneaza puternic bancile care dau credite riscante altor banci sau unor investitori si apoi paseaza pierderile la persoanele care au credit la ei.

      Problema a fost ca unele banci au dat niste imprumuturi cu dobanzi foarte mari unora care vroiau sa profite de instabilitatea leului. Ele au ridicat foarte mult dobanzile (pana la 600%). Nu stiu cate banci intra in ROBOR dar valoarea de 600% e foarte mare si modifica media semnificativ, majorand dobanzile acordate si de alte banci care nu au dat astfel de imprumuturi.

      Oricum mai e de spus ca imprumuturile astea au fost pe cateva zile, poate saptamani iar la creditele luate de persoane se ia media ROBOR pe 3 sau 6 luni (depinde de contract).
      • +1 (1 vot)    
        oops (Joi, 23 octombrie 2008, 19:19)

        ast [anonim] i-a raspuns lui ast

        Am zis gresit, rata ROBOR va fi fixata - daca trece de 17% - va fi fixata la 14.25%. Eu am zis ca se vor elimina temporar unele dobanzi din ea, ceea ce e gresit.

        Mai mult aici: http://www.tmctv.ro/articol_51855/bnr__modifica_normele_privind_functionarea_pietei_monetare_interbancare_vezi_reac__ii.html
  • +1 (1 vot)    
    Multumesc (Joi, 23 octombrie 2008, 17:56)

    Gicu [anonim]

    :)
  • -1 (3 voturi)    
    Titlul si 'lautarismul' economic (Joi, 23 octombrie 2008, 17:57)

    Marian [anonim]

    Din pacate, inca un titlu care ne arata ca autorul nu intelege ce scrie in cuprinsul articolului. E si scoala economica buna la ceva, totusi, stimate redactor ...
  • -5 (7 voturi)    
    aha :) (Joi, 23 octombrie 2008, 18:05)

    Anonim [anonim]

    "banca centrala poate suspenda temporar publicarea indicilor ROBID/ROBOR calculati pe baza cotatiilor bancilor participante."

    Eu de maine afisez cursul ROBID/ROBOR in fata casei, bancile din Romania sa se imprumute dupa indicii mei :D
    La fel o sa fac cu preturile la paine, comerciantii sa vanda painea la preturile afisate de mine.

    Daca nu vor ma incordez si schimb legea sa-i oblig sa vrea.
    Daca tot nu vor, dau o lege si-i dau afara.
    Ce daca sunt banci private, ii dau afara pe directori urgent, le nationalizez!

    Acuma serios, nea Mugurica, nu mai bine injectezi tu niste lei in piata?
    Stai, ca nu poti sa faci asta pentru ca atunci arunci in aer euroiul, inflatie, politicieni....

    Hint: Mundell-Fleming ... impossible triangle
    • 0 (2 voturi)    
      Aha ;)) (Joi, 23 octombrie 2008, 18:28)

      Omonim [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Deci Anonim, tu vrei inflatie. Ca sa creasca cursul de schimb cumva? Adica sa-si scoata parleala banca la care lucrezi?


      Ce simplu Anonim: ia sa plateasca mai multi pentru pierderile unora! Daca erau bani tai mai zic, dar poate ca ai si tu vreun cistig banesc la cresterea cursului Ron/Euro ...

      Este o batalie care are loc. Eu cred ca pe BNR (Isarescu si cei din Consiliu) are sa o tina nervii. Si nu o sa avem inflatie si devalorizare PE JOC, asa cum sta bine celor multi.

      Nu de alta dar nu suntem chiar asa de prosti cum cred unii ...
      • +2 (2 voturi)    
        nu ne vindem tara, nu ne vindem Leul... (Joi, 23 octombrie 2008, 19:59)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Omonim

        1. Nu lucrez pentru nici o banca.
        2. Prefer inflatie decat recesiune severa.
        3. Daca nu-si scot parleala bancile, vor plati restul de 50% de romani care au credite in lei.
        4.Cursul va creste indiferent ce va face BNR din motive fundamentale: deficit mare si intrari din ce in ce mai mici.
        5. Declaratiile lui Isarescu din ultima perioada mi se par halucinante (ca schimba el legile si-i da afara pe bancherii bancilor private), becaliene -- alea cu iepurasul, de-a dreptul mincinoase (ca bancile sunt vinovate de cresterea dobanzilor cand BNR a scos leii din piata), in fine departe de niste nervi de otzel (cred ca trebuie sa fie cu zambetul pe buze la toata faza asta).

        Oriunde in lume unde au existat astfel de dezechilibre ca in Romania si au intrat speculatorii, Banca Centrala nu a putut stopa atacul speculativ decat cu costuri URIASE pentru trezoreria bancii sau economia tarii.

        6. Imnul national ar Romaniei este "Desteapta-te romane", cred ca asta spune multe despre cat de prosti sau destepti suntem.
        • +2 (2 voturi)    
          da, da (Joi, 23 octombrie 2008, 21:57)

          mememe [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          1.da, e clar ca nu lucrezi intr-o banca.
          2. preferi inflatia mai mult decat recesiunea? foarte bine, numai ca politica monetara ataca in primul rand pericolul cel mai mare la un moment dat - si ala e acum inflatia. daca ataci in momentul asta o ipotetica recesiune care ne-ar ameninta de la un plus de 9% (!) ajungi la hiperinflatie, fara motiv
          3. isi scot, stai linistit
          4. un atac speculativ poate duce cursul in toate partile in cateva zile, nu in cateva luni sau ani, ca motivele alea fundamentale. BNR asta vrea sa evite, ca in rest n-are tinta de curs
          5. BNR a ales sa pedepseasca speculatorii. e dreptul ei. la fel cum e dreptul ei sa schimbe legile. banci private? pai orice sef de sucursala din nu stiu ce sat trebuie autorizat de BNR. si asta de multi ani.
          6. tocmai, ca s-au desteptat.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 24 octombrie 2008, 11:32)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui mememe

            1. Bine-bine, recunosc, lucrez intr-o banca si sunt ungru si negru pe deasupra.
            2. Nu e ipotetica deloc.... mai discutam la sfarsitul anului ce crestere economica o sa avem.
            Nu poate fi vorba de hiperinflatie ci mai degraba deflatie -- atentie, eu am zis ca PREFER, nu ca o sa fie -- cererea va scadea drastic.
            4. Mecanismul de descoperire a pretului (price discovery) nu se face IN NICI UN CAZ lent pe parcursul anilor.
            Imobiliarele nu au crescut lent pe parcursul anilor; nici nu se vor prabusi lent pe carcursul anilor; de exemplu...
            Bursa nu s-a apreciat lent pe parcursul anilor; nici nu s-a prabusit lent pe parcursul anilor.
            Romania are niste dezechilibre majore iar rata de schimb s-a mentinut doar datorita perspectivei foarte bune; perspectiva s-a schimbat destul de radical, la fel o va face si cursul.

            5. BNR nu poate sa modifice legile, doar Parlamentul Romaniei poate sa le modifice.
            6. nimic nu se schimba pe lumea asta cand e vorba de oameni; dar in fine, daca ai dreptate, propun sa schimbam imnul ;)
    • +1 (1 vot)    
      Volum? (Joi, 23 octombrie 2008, 18:57)

      AndreiSe [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Ai un ton foarte ironic si ne iei cam de sus. Daca tot esti asa informat spune-mi si mie cam care este volumul imprumuturilor realizate de banci la aceste rate? Pentru ca s-ar putea sa constati ca suma este derizorie si nu are nici o influenta in piata. Atat timp cat exista facilitatea de imprumut de la BNR, fie la rata lombard (daca ai cu ce, ma intelegi) fie la o alta, garantata cu alte active, eu nu inteleg de ce sa platesc eu o dobanda de 20-25% (apropo, nu am credit in lei - vorbesc la general)
      • 0 (0 voturi)    
        volumul... (Joi, 23 octombrie 2008, 20:18)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui AndreiSe

        Tonul meu e ironic la masurile tip Rusia lui Putin luate de BNR.
        Nu sunt atat de informat incat sa-ti zic care este volumul, nici BNR nu stiu sigur daca stie exact care e volumul, dar aici e alta poveste.
        Poveste e ca nu are importanta, pentru ca bancile, acesti mici vulturi nu-ti calculeaza creditul in lei in functie de volum ci "doar" de rate de schimb interbancara.

        Alt motiv pentru care eram ironic: bancile vor tranti mereu costurile in capul clientilor, asa e in toata lumea, cu atat mai mult in Romania; in plus asta e de 20 de ani, acum BNR s-a simtit doar pentru ca BNR este vinovata de explozia dobanzilor.

        As dori sa fim noi exceptia si sa putem sa avem un Leu puternic, exporturi masive, crestere economica de 2 cifre, deficit urias, cresteri salariale, refinantare ieftina pentru datoria publica(care e de peste 60mld$, putin mai mult decat rezervele BNR...)...
        Din pacate nu se poate asa ceva, si baietii destepti stiu asta; daca renunti la anumite clisee o sa-ti dai si tu seama de ce zic eu.
        Poate evolueaza BNR la acest stadiu(de baieti destepti), poate sunt deja la stadiul de genii finantisti si restul lumii mai are pana sa ajunga la nivelul lor, ramane de vazut.
        • +1 (1 vot)    
          Sa fie lacome bancile! Eu sunt pentru! (Vineri, 24 octombrie 2008, 5:55)

          Inamicul bancilor [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Eu sunt pentru majorarea dobanzilor si comisioanelor bancare la infinit. Pt ca asa cei care au crezut in sistemul bancar din Romania fara sa vada ca nu este altceva deca camatarie jegoasa (completata cu multa coruptie minciuna si nesimtire), adica nefericitii care au luat credite ca sa-si cumpere o casa, nu o sa mai poata achita ratele si bancile vor trebui sa scoata casele lor la vanzare. Numai ca nu are cine sa le cumpere pt ca nu-si mai permite nimeni un imprumut cu dobanzi nesimtite. Asa incat bancile o sa fie nevoite sa dea casele pe preturi de nimic, si o sa iasa in pierdere rau de tot. In plus, pt ca au o politica evidenta de haituire a clientilor existenti, nu vor mai avea in nici un caz altii noi, iar cei care au depus bani in acele banci vor retrage tot. Urmatorul pas este evident falimentul. Le doresc din toata inima sa li se intample. La cat mai multe banci. Sa le inghita iadul cu tot cu bancheri, directori si functionari nesimtiti. Sa stea in cazanul cu smoala in care stau toti camatarii necinstiti. Si daca se prabuseste pretul la case din acest motiv, o sa-mi mai iau si eu una cu banii jos, caci oricum nu-mi mai tin de mult economiile la banca.
          Deci eu sunt pentru lacomia generatoare de faliment a bancilor din Romania si de oriunde. Sa fie falimente bancare "fara numar" ca sa folosesc si eu o expresie la moda...
          • 0 (0 voturi)    
            n-ai vrea (Vineri, 24 octombrie 2008, 13:47)

            Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui Inamicul bancilor

            Eu te inteleg ca urasti bancile, dar crede-ma ca n-ai vrea sa dea faliment (decat in cazul in care poate stai pe un munte de aur). Daca ar cadea bancile ca mustele, ar fi vai de prapaditii care au depozite la banci. Nu s-ar mai putea lua credite, ar scadea consumul, deci scade si productia, si uite-asa ar incepe sa se inchida si minunatele fabrici si uzine. Adica cooperativa mestesugareasca la care probabil lucrezi te va trimite acasa ca n-are ce-ti da de lucru. Oamenii vor incepe sa stranga banii la saltea pentru vremuri negre, deci consumul scade si mai mult. Pe urma statul va incerca sa salveze sistemul bancar prin tot felul de infuzii de capital. Banii astfel creati vor genera inflatie, deci si aia care tin banii sub saltea vor pierde. In concluzie "sa moara banca vecinului" e o dorinta stupida, nascuta dintr-o dorinta oarba de razbunare, la care nu cred ca viseaza nici un om informat si rational. Nu te-a obligat nimeni sa iei credite peste puterile tale, ca acuma sa te plangi ca bancile te jumulesc. Trebuia sa te gandesti inainte, dar vorba aia: "Da-i Doamne romanului mintea cea de pe urma"
        • 0 (0 voturi)    
          Datoria publica (Vineri, 24 octombrie 2008, 11:57)

          Dl [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Poate fi 60 mld $ desi cred ca e mai degraba vreo 40 mld $ dar e important ce procent din PIB reprezinta:


          Public duty
          % of GDP

          Estonia 3.40%
          Luxembourg 6.80%
          Letonia 9.70%
          Romania 13%
          Hungary 66%
          Germany 65%
          France 64.20%
          Belgium 85%
          Greece 94.50%
          Italy 104%
    • 0 (0 voturi)    
      tom si jerry (Joi, 23 octombrie 2008, 20:50)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      E un desen animat cu Tom si Jerry (parca) in care Tom nimereste intr-o barca plina de gauri care incepe sa se scufunde. Incearca sa astupe o gaura, apa intra prin alta; o astupa si pe aia, apa iese prin alta si tot asa pana se duce la fund.

      Isarelu mi se pare cam in pozitia lui Tom. A luat-o leul la vale, valeleu, hai sa ne luptam cu speculantii. Le-a dat la cap speculantilor, aoleu, au astia credite in lei, ii cocoseaza dobanzile. Las ca nationalizam roboru'. Probabil pasul urmator va fi sa puna pistolul la tampla bancilor si sa le oblige sa acorde credite (ce banca mai e tampita sa acorde imprumuturi daca nu are control asupra dobanzii practicate?). Ca altfel se gripeaza economia si ne ducem dracului cu totii. Si dupa ce va face si asta va nationaliza toate bancile din Romania si ne reintoarcem in supa primordiala din ianuarie 1990.

      Cu toate acestea nu vreau sa sustin, doamne fereste, ca e un personaj de ... "Tom si Jerry".
  • -3 (3 voturi)    
    manelism de presa (Joi, 23 octombrie 2008, 18:16)

    Sylverstar [anonim]

    Cine oare avea nevoie de un subiect hot acum in preajma alegerilor si de un tap ispasitor, vinovat de toate relele din Romania?
    Toata povestea asta e o aberatie, iar fraierii din presa au sarit s-o muste.
  • 0 (2 voturi)    
    Titlul nu e deloc sugestiv (Joi, 23 octombrie 2008, 18:23)

    Y [anonim]

    Din titlu (" BNR pune capat cresterii dobanzilor") am inteles ca BNR va opri ORICE crestere a dobanzilor insa citind fugitiv texul am inteles ca va stopa cresterile nejustificate a dobanzilor la credite.
    "BNR pune capat cresterii dobanzilor" - nu e deloc sugestiv, dobanzi la ce la credite , la depozite??

    Ori , daca am inteles bine, titlul te induce in eroare. Titlul ar trebui sa fie un cel mai scurt rezumat al articolului si sa reflecte realitatea.
  • +1 (1 vot)    
    n-ai cu cine (Joi, 23 octombrie 2008, 18:41)

    alex [anonim]

    N-ai cu cine, niste banci...
  • 0 (2 voturi)    
    Merci (Joi, 23 octombrie 2008, 18:43)

    Marian [anonim]

    Multumesc, Y. Deja 2 voturi impotriva titlului inducator in 'oroare' :)
  • +1 (3 voturi)    
    Isarescu Magistral (Joi, 23 octombrie 2008, 18:57)

    Andrei [anonim]

    Isarescu a fost magistral zilele astea. Ne-a trecut glontul pe langa ureche, ungurii si-au luat-o intr-un mare fel de la bancile speculatoare pe valute.
  • 0 (0 voturi)    
    6+1 banci (Joi, 23 octombrie 2008, 19:50)

    Dragos M [anonim]

    Care sunt cele 6 banci ?
    Dar, in special, care este acea banca care mai are deschise pozitii la ora asta ?
    • 0 (0 voturi)    
      6+ 1! Banci (Joi, 23 octombrie 2008, 20:15)

      Dragos M [anonim] i-a raspuns lui Dragos M

      ... Tinand cont ca cele trei banci cu ROBOR de peste 90% afisat au fost RBS (exABN), ING si UNICREDIT.

      Nu de alta, dar e bine de stiut.
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebare (Joi, 23 octombrie 2008, 20:41)

        Sofer [anonim] i-a raspuns lui Dragos M

        Ai un link unde se poate vedea dobanda afisata de fiecare banca? BNR afiseaza doar media, nu si dobanzile individuale care contribuie la medie.
        • 0 (0 voturi)    
          nu cred (Joi, 23 octombrie 2008, 22:01)

          DanDa [utilizator] i-a raspuns lui Sofer

          si eu sunt curios, dar nu cred ca se publica undeva dobanzile individuale de la fiecare banca. oricum, daca te uiti la stiri si citesti hartiile celor care au primit notificari de majorare a dobanzilor vei vedea care sunt cele 3 banci cu probleme de lichiditate/credibilitate.
          • 0 (0 voturi)    
            Dobanzile de 90% (Vineri, 24 octombrie 2008, 0:02)

            Dragos M [anonim] i-a raspuns lui DanDa

            Din 6 martie 2008 RBOR1 şi RBOR2 din sistemul Reuters publica dobanzile individuale.

            Dar au fost afisate astazi si de catre TMCTV, au si pe site o inreg a emisiunii in care spun care sunt aceste banci.

            (UPDATE BNR modifică normele privind funcţionarea pieţei monetare interbancare)
      • 0 (0 voturi)    
        cum ar fi daca? (Joi, 23 octombrie 2008, 22:48)

        cetateanuturmentat [anonim] i-a raspuns lui Dragos M

        Cum ar fi daca Isarescu vine la TV si anunta numele banciilor nesimtite care practica aceste dobanzi ?
        Si apoi cum ar fi? daca apare un reporter si recomanda romaniilor sa isi retraga maine toti banii din depozite de la aceste banci? Pentru ca pe banii lor ai romaniilor aceste banci finanteaza speculatorii !!! si primele grase ale managerilor lor (camatari cu scoala).Acesti camatari care NU dau dovada de decenta si recupereaza pierderiile nu din buzunarl lor ci al romaniilor care au luat credite in stil mare.
        Per ansamblu e periculos ceea ce se petrece pentru toata economia Romaniei - pentru ca la asemenea dobanzi ridicate lumea nu o sa mai poata plati ratele?. Toti banii pe rate, scade consumul, apar probleme somaj & nesiguranta zilei de maine, mega-prabusire imobiliara, etc... inflatie galopanta.

        Daca Isarescu nu are alte mijloace de convingere atunci sa il ajutam noi si sa mergem fratiilor sa ne luam banii de la bancile lor.
        Sa vedem atunci daca o sa le placa presiunea pe care o sa o faca cetatenii asupra lor, a bancheriilor. Si sa ii vedem atunci in criza de lichiditati pe bune.
        Li la asa un moment cum o sa isi mai refaca vreodata imaginea de banci serioase ever-ever in Romania.
        eu doar ma intreb?..oare ei, bancherii de top, nu se gandesc?
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 24 octombrie 2008, 8:33)

          luci [anonim] i-a raspuns lui cetateanuturmentat

          dar este periculos, s-ar crea panica in tot sistemul... au de suferit nu numai sucursalele din romania la imagine...chiar daca sunt straine...
          tocmai de aceea isarescu acum da dovada de mare profesionalism ...
          cei care au invatat sa scrie si compara aceste masuri cu nationalizarea, sa faca bine si sa se documenteze... apropo, america a nationalizat sau nu sistemul bancar?pardon, la ei este voie...
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns cetateanuturmentat (Vineri, 24 octombrie 2008, 9:04)

          edel [anonim] i-a raspuns lui cetateanuturmentat

          Pai de ce au luat romanii credite in stil mare? De ce nu au citit contractul de credit pe care l-au semnat si s-au lasat dusi de val.....si au inceput sa consume mai mult decat le era plapuma....La astfel de oameni merita sa li se intample ceea ce li se intampla acum.....Daca ei nu se gandesc la situatia lor in momentul in care apeleaza la contractarea unui credit, si mint prin declaratii false ca nu au alte cheltuieli, doar pentru a se incadra la un alt credit....si sunt multi din astia...crede-ma ca nu vorbesc baliverne....pai astia merita ce e mai rau sa li se intample.....De ce intotdeauna bancile si bancherii sunt cei nesimtiti ....? Dar oamenii care au credite....pai sincer astia sunt mai rau ca si bancherii....nu-ti vine sa crezi ce minciuni pot sa nascoceasca.......si astia sunt in proportie de 80% din totalul persoanelor cu credite angajate.....
          Documenteaza-te frate!
          • 0 (0 voturi)    
            tu te-ai documentat? (Vineri, 24 octombrie 2008, 10:08)

            luci [anonim] i-a raspuns lui edel

            oricum ai dreptate, nu numai bancile si bancherii sunt nesimtiti, mai sunt si altii care scriu fara sa gandesca
            admit ca sunt si care au luat credite fara sa merite, ba mai mult, pentru a duce o viata de huzur pe banii bancii, dar sa stii de la mine ca sunt foarte putini...
            majoritatea sunt nevoiasi, care iau credite pentru nevoi personale pentru fel de fel de nevoi: pentru a merge la doctor, pentru a-si plati studii, pentru a cumpara lemne pentru iarna, etc.. si sunt documentat, lucrez in sistem...
            pe langa acestia mai sunt si cei care au luat credite pentru a deschide o afacere, care contribuie la cresterea economica, creaza locuri de munca, etc...
            sunt loviti toti de dobanzi...
            si la urma urmei de ce trebuie sa suporte lumea pierderile inregistrate de unele banci in afaceri la limita legalitatii?
            daca aceste dobanzi au crescut de cateva zile, deja bancile, cel putin unele, au marit dobanzile foarte mult... cumva ele au acordat cretide cu bani imprumutati acum?
            au marit dobanzile atat de mult la depozite?
            sau vor sa recupereze pierderile inregistrate in ultimele zile cand nu le-a iesit pasenta cu euroii?... nu sunt vinovati clientii de managementul lor..., sa reduca un pic profitul, oricum au de unde... la cate comisioane au, dobanda de acordare este la cel putin jumatate din costul imprumutului... mai pe intelesul tuturor, DAE este la marea majoritate peste 20 %...
  • 0 (0 voturi)    
    pt edel (Vineri, 24 octombrie 2008, 10:11)

    rimo [anonim]

    serios?
    mint mai mult decat bancile? ia mai documenteaza-te! nu urmaresti macar reclamele de la tv in care bancile se intrec in acordarea de facilitati, iar cand ajungi la ei nimic nu corespunde?
    saracii bancheri, cum au fost ei fortati de romani sa dea credite, ei nici ca mai vroiau... dar n-au avut incotro...
  • 0 (0 voturi)    
    bulau!!! (Vineri, 24 octombrie 2008, 11:24)

    sorin [anonim]

    Eu primesc amenda pentru depasirea vitezei legale si o platesc chiar daca nu am facut nici o victima. E lege si unde e lege nu e tocmeala. Ce se intampla cu cei care au inca pozitii deschise pe la cele 3 banci rusinoase, pozitii care trebuiau sa fie inchise cu o pierdere destul de frumusica pentru speculant?
    De ce nu se aplica legea pentru acesti directori? In tarile civilizate cred ca deja erau la bulau cu sapunul in mana!! Pentru a ajuta un speculant se mareste dobanda la ceilalti clienti si nimeni inca nu este la bulau. Cineva trebuie sa controleze la sange ce sa intamplat si daca o singura incalcare a legi a existat in acele tranzactii atunci sa mearga un pic pe la bulau vinovatul. Pentru ca eu platesc amenda de circulatie la fel sa pleteasca si cel care a incalcat legea.
    Numai asa se poate da o lectie, ca altfel vor urma alti sacali care sa atace moneda. Daca nu intra nimeni la bulau atunci normal ca pe viitor vor exista persoane din interiorul sistemului bancar care ii vor ajuta pe acesti sacali pentru ca oricum nu risca nimic.
    LA PUSCARIE!!!
    BNR sau cine este in masura sa faca control bancar trebuie sa faca acest control si daca o singura incalcare a legi a fost pe acele tranzactii atunci sa se faca decontul (adica la mititica).
    • 0 (0 voturi)    
      corectie (Vineri, 24 octombrie 2008, 12:34)

      migu [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Vreau sa fac o corectie deoarece am informatii din interiorul sistemului bancar si nu toate bancile si mai ales cele trei incriminate aici nu au transferat costuri catre clienti si nici nu au participat la speculatii. Dobanzile s-au marit doar la noile credite acordate si nu si la cele deja acordate si acest lucru nu a avut legatura cu aceste speculatii marirea aceasta fiind aplicata inainte de cresterea spectaculoasa a BUBOR si BUBID.
  • 0 (0 voturi)    
    e prost scris (Vineri, 24 octombrie 2008, 12:36)

    iul [anonim]

    NU, BNR nu actioneaza direct asupra ROBOR. E prost scris articolul. BNR limiteaza dobanda care se aplica la contractele de credit, daca ROBOR se duce-n cer... Indirect, bancile vor trebui sa caute surse de finantare mai ieftine, stiind ca nu pot transfera cresterile de dobanda asupra clientilor. In acest fel sunt presiuni inclusiv pe ROBOR sa se regleze... multumesc pt aplauze, dar vinerea nu dau autografe :)
  • +1 (1 vot)    
    Efecte 0 pe camatari. (Vineri, 24 octombrie 2008, 17:42)

    Alin [anonim]

    Pai credeti ca toate firmele internationale de camatarie care activeaza la noi, sau cele romanesti, au rezistat pe aceasta piata dura impiedicandu-se de legi?
    Pai va aparea comision de plata al cametei in unitatea camatareasca locala, comision de administrare marit, etc, etc, etc.
    Le recomand celor care s-au imprumutat la camatari sa-si puna o eticheta cu "sclav". Sunt sigur ca la va sta bine cu ea. Vor fi trendy. Si celor ce dau bani la camatari pentru a primi dupa un an mai putin inapoi, sa caute tricouri cu "PROST".
  • 0 (0 voturi)    
    HOTII DIN BANCA TRANSLVANIA (Joi, 11 decembrie 2008, 12:58)

    ADOLF [anonim]

    la o simpla privire se observa usor cate milioane de metri patrati aiurea de spatii comerciale platesc aiurea si cate mii de gura casca se invart pe salarii maricele pe acolo..bancile au tupeul sa umble la toate contractele de creditare in derulare si sa mareasca cat vor ele de mult dobanzile si bnr-ul sta si asista netulburata de dramele care le-au declansat nenorocitii astia in goana lor nebuna dupa profit ....ati auzit la vreo banca de restucturare reducere cheltuieli ,etc .....nimic..tacere ..doar majorari si iar majorari la dobanzile creditelor acordate deja....
    banca comerciala === camatari sub obladuirea bnr


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by