Presa internationala: Romania ar putea solicita ajutor FMI. Mugur Stet: nu exista discutii cu Fondul Monetar International

de V.O.     HotNews.ro
Luni, 27 octombrie 2008, 22:48 Economie | Finanţe & Bănci


Doua publicatii internationale, International Herald Tribune si Neue Zurcher Zeitung, au vehiculat luni informatia ca Romania si alte state central si est-europene ar fi in discutii sau s-ar pregati de negocieri cu FMI asupra unor posibile imprumuturi. Purtatorul de cuvant al Bancii Nationale, Mugur Stet, a declarat luni seara la Realitatea TV ca BNR, forul indreptatit sa poarte astfel de discutii, "nu face asa ceva".

In cazul in care ar fi negocieri cu FMI, "acest lucru l-ar face Banca Nationala, iar noi nu facem asa ceva. (...) Asistam iarasi la o confuzie de imagine globala (...) suntem la pachet toata regiunea", a afirmat Mugur Stet la Realitatea TV, intrebat in legatura cu informatiile vehiculate de Neue Zurcher Zeitung. Publicatia elvetiana mentioneaza, intr-un articol, ca Bulgaria, Lituania, Romania si Serbia s-ar afla in discutii cu FMI, dupa ce Ungaria, Ucraina, Islanda si Belarus au apelat deja la acest for.

Iar International Herald Tribune preia un material Associated Press in care este citat Neil Shearing, specialist in pietele emergente din Europa la Capital Economics, potrivit caruia Romania, Estonia, Letonia si Bulgaria ar putea primi sprijin FMI, in special daca aceste state continua sa-si consume rezervele valutare platind pentru importuri sau pentru a-si sustine monedele nationale. Potrivit lui Shearing, "FMI abia a inceput sa lucreze in Europa emergenta".


FMI neaga discutiile cu Romania

FMI a anuntat ca nu a avut discutii cu Romania privind acordarea unui sprijin financiar, desi pastreaza dialogul strans cu oficialii de la Bucuresti in legatura cu politicile economice.

FMI a evaluat, impreuna cu autoritatile de la Bucuresti, efectele crizei globale asupra economiei Romaniei.

Reprezentantii Fondului considera ca problemele economiilor dezvoltate vor avea implicatii profunde pe pietele emergente, inclusiv in Romania, iar autoritatile trebuie sa raspunda prin politici fiscale si salariale solide, adaptate in mod realist la mediul economic dificil.

FMI apreciaza ca decizia Standard&Poor's (S&P) de a retrograda ratingul Romaniei sub categoria investment grade va reduce si mai mult increderea investitorilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






2640 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Il avem pe Isarescu (Luni, 27 octombrie 2008, 23:00)

    Addy [utilizator]

    Si datorita lui, inca o ducem bine. BNR are rezerve de peste 28.1 de miliarde de euro.

    Presa internationala face zvonuri pe spinarea noastra.
    Se intrevede un nou atac financiar asupra noastra ?
    • -2 (6 voturi)    
      sa invatam sa numaram (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:44)

      el corrector [anonim] i-a raspuns lui Addy

      26 mld EURO - get your figures straight
      • +5 (7 voturi)    
        sa invatam sa numaram (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:08)

        AnneC [utilizator] i-a raspuns lui el corrector

        Ei da, asa e, e teribil de important ca nu-s 28 ci 26!!!
        Nu vezi padurea de pomi - si eu cred ca Addy are dreptate. BNR nu numai ca are rezervele, dar stie si ce sa faca cu ele - daca n-ar fi stiut, acum am fi festelit-o big time.
        • -2 (2 voturi)    
          ehhhee hee (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:25)

          el corrector [anonim] i-a raspuns lui AnneC

          sa folosesti argumente corecte e cam la fel de important cat si sa stii despre ce vorbesti :)

          ne vedem in 2010
  • +8 (10 voturi)    
    Astia vor sa ne ingroape (Marţi, 28 octombrie 2008, 0:21)

    un roman [utilizator]

    Mama lor. Dupa ce si-au pierdut banii prin Islanda acum vor sa-si scoata parleala pe spinarea Romanilor.

    Adica nu e bine ca BNR-ul a sustinut moneda nationala in loc sa o lase sa pice ca si forintul, nu e bine pentru ei, care vor sa ne cumpere de-a moaca.

    In orice caz treaba arata nasol de tot daca s-a ajuns la distrugerea unor economii nationale doar pentru a astupa gaurile unor banci americane si elvetiene.
    • +5 (7 voturi)    
      Manipulare grosolana (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:01)

      Romanescu [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Se pare ca unora din vest nu le vine sa creada ca Romania s-a protejat mai bine de criza decat Islanda :))

      Iar altora prin Budapesta le crapa fierea in ei cand citesc in ziare ca Gyurcsany umbla in genunchi pe la Bruxelles pt. 5 miliarde€ in timp ce BNR-ul nostru are 26 miliarde € rezerve :))

      Sunt analisti-tonomati, aceiasi corupti si incompetenti care dadeau ratinguri AA+ lui Lehman si Islamndei.
      Acum sunt platiti sa "dirijeze" tensiunile financiare catre tarile din est, sa atace monedele nationale si sa faca profit cu care sa mai acopere din pierderile uriase din vest.

      Din pacate, exista si unii din Romania care fac jocul asta murdar, fie pentru bani fie din prostie si ura politica, pentru ca e campanie electorala.

      Daca Romania e atenta si guvernul nu incepe sa arunce cu miliardele in pomeni electorale, vom iesi cel mai bine la nivel regional, din criza asta.
  • +4 (8 voturi)    
    Hmm (Marţi, 28 octombrie 2008, 7:06)

    robbie [anonim]

    Urmariti documentarele Zeitgeist si Zeitgeist Addendum, unde este descrisa aceasta practica.

    Deci, pentru inceput atac speculativ asupra leului, dupa ce in prealabil, "analistii" bancilor americane si elvetiene vedeau prin vara un leu pe la 4,1-4,2 lei.

    BNR le taie elegant macaroana, asa ca oamenii apeleaza la institutii cu oarecare credibilitate pe piete (recte prostii de la Bursa): mai intai agentiile "independente" de rating isi fac treaba si iar ne arunca in recesiune, si pentru siguranta, putina zvonistica legate de FMI si Banca Mondiala.

    Toate astea cu un singur scop: un leu slab, recuperarea pierderilor si trecerea pe profit a baietilor destepti, cei care de 100 ani asta fac: provoaca crize si aduna resursele tarilor de pretuntindeni.

    De ce? Fiindca pot face asta si se pare ca le face placere.

    A, baietii destepti sunt cateva familii, de religie mozaica, cu exceptia familiei Rockefeller. Warburg, Rothschild, DuPont, etc ...
    • -4 (6 voturi)    
      Romanik, super-putere (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:55)

      Sfanta naivitate [anonim] i-a raspuns lui robbie

      Leul romanesc tot se va duce la vale pt simplul motiv ca sta pe o economie inexistenta si s-a bazat pe fluxuri externe de capital care inceteaza chiar acum. mai mult banii ies.
      Ca atare cei ce scot capitalul n-au nici un interes ca leul sa se devalorizeze chiar acum deoarece pot scoate mai multi euro cand BNR crede ca apara leul. Dupa ce si-au scos cat trebuie, atunci vor paria cu adevarat impotriva leului si-l vor face zob.
      BNR n-a reusit decat sa pompeze euro in fluxul de iesire si o sa mai faca asta vreo luna pana raman fara bani. In paralel bancile de la Romanik sunt paralizate din lipsa de lichiditate si vor incepe falimentele.
      Cand BNR va micsora rata dobanzii si va pompa lei, atunci va exploda inflatia si leul se va duce jos rau.
      Asa ca mai stati vreo 2 luni si veti vedea jale.
      • +1 (5 voturi)    
        Este asa de greu de inteles? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:48)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Sfanta naivitate

        Este asa de greu de inteles?
        Institutiile americane in uriasa lor lacomie sint cele care au provocat aceasta criza si caut aacum prin orice mijloc sa-si recupereze banii de oricine altcineva din lume.
  • +6 (8 voturi)    
    Incredibil ! Intr-adevar incredibil ! (Marţi, 28 octombrie 2008, 7:45)

    - [anonim]

    Inauntru ne dezbina, din afara ne omoara
  • +3 (7 voturi)    
    Noi nu ne vindem tara ... o dam de pomana! (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:48)

    Mama omida [anonim]

    1. Noi nu ne vindem tara ... o dam de pomana!
    2. O sa ne faca FMI-ul o "refinantare" de n-o sa mai iasa din faliment tara asta 1000 de ani de acum in colo.
    3. Cine zicea ca a disparut sclavia , va dau o veste proasta : multe generatii de romani vor fi sclavii bancilor si "fondurilor monetare internationale" pe vecie.
    4. Multumiti "preafericitilor" conducatori ai acestei tari pentru ceea ce au lasat mostenire romanilor...
  • +6 (8 voturi)    
    orientalizarea occidentului... (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:48)

    robert [anonim]

    Unde erau acesti specialisti in tarile emergente acum un an sau doi? unde erau aceste agentii de rating (vezi Standard&Poor's) acum un an sau doi. De ce au fost incapabili si incapabile sa prevada criza americana si toate aceste urmari? Dintr-un simplu motiv.. pentru ca sunt platiti si platite sa "prevada" sau nu...
    Marile economii perdante occidentale vor sa recupereze pierdereile din tarile "emergente". Vor sa exporte criza in aceste tari pentru niste sume fabuloase incercand sa umple golurile lor financiare din econmiile altora. Este imoral si injust. Parca faceam parte cu totii din UE... acum nu mai este cazul... Toate bancile mari care s-au vazut cu pierderi uriase sunt acum hranite de guvernele tarilor de origine iar cu banii proventi de la aceste guverne se apuca si joaca la "ruleta" in Romania, Ungaria, Polonia... Ungaria au falimentat-o si daca nu suntem atenti urmam si noi... Sunt deja semne. Ar fi pacat sa nu ne dam seama...
  • -4 (6 voturi)    
    Vom imprumuta de la FMI - 70% pentru maturatori (Marţi, 28 octombrie 2008, 8:54)

    MIHAI 2 [anonim]

    ...o comisie formata din experti - numa-ashe - chemata de Presedinte va scoate zilele astea un RAAAAAAAPORT.... despre ce s-ar intampla daca s-ar supara brusc gunoierii ...Pe urma FIUL POPORULUI se va intalni cu sindicatele din salubritate....shiiiicu patrionatele desigur ca Prigoana ne e clona ..... Traian va fi extrem de dur...Baieti, mai mult de 92% nu putem sa va marim ciubucele....si asta doar la schimb... CONTRA REFORMA (expresie favorita a carmaciului care arata ca gura pacatosului....desigur pentru cine stie istorie)....Ar urma talk shoaiele ....e una la Realitatea ....Valeria Dorneanu....mai tare chiar decat Traian Ungureanu....in care ni s-ar explica ce greu ar fi pentru DAAAASCALI si pentru FELCERI sa mai ajunga la locul lor de munca....cu noile lor autoturisme cumparate din lefurile bine crescute....Ce folos ca esti invatatoare si ti-ai tra VW Golf ....daca strazile-s pline de gunoaie
  • +1 (5 voturi)    
    Asta este politica lor de.. DOMINARE.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:08)

    brandy2ro [anonim]

    Din pacate suntem la masa "capitalistilor" din varful piramidei.

    Sa ne imaginam ca ani de ani am participat la acest joc "dea economia" ....Ce se intampla? noi jucam inca de la inceput si avem marele noroc sa castigam tot timpul. astfel rand pe rand alti jucatori sunt scosi afara din joc.Ramanem noi si unicul jucator din varf, care ptr. a ramane la masa de joc scoate tiparnita de sub scaun si pompeaza bani la masa de joc a "economiei mondiale"...In continuare noi avand noroc vom castiga tot timpul , iar ei avand tiparnita vor pompa tot timpul "bani" . In acest joc ei care tiparesc bani , mai dau imprumut si celorlalti pierzatori bani de la aceeasi tiparnita , si merg impreuna cu acestia impotriva celor care au noroc. Astfel suntem asltati de catre acesti "trisori" ai jocului...
    De ce fac asta ? doar ptr. a ramane la masa jocului? NU! NU! Ptr. ca in final sa se intample exact cea ce doresc! ...Cand se va opri jocul ei sa fie cei care vor incasa datoriile de la toti jucatorii !!! si astfel ei sa fie cei ptr. care vor muncii toti ceillati !!!! E VAI DE NOI !!! Exact ca pe vremuri, am intrat la masa jucatorilor "trisori" care oricand vor scoate pistolul si-ti va lua ce ai castigat....Sau daca nu vor mai putea te vor EXCLUDE !!! Suna cunoscut SCENARIU , EXISTA IDEOLOGII IN ACEST SENS ....???!!
    • 0 (6 voturi)    
      TREBUIE SA NE UNIM !!!!!!!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:19)

      brandy2ro [anonim] i-a raspuns lui brandy2ro

      miliardarii si toti oamenii politici trebuie sa se uneasca !!!!

      nu va indoiti de cea ce cititi !!!

      pls... hai sa incercam sa formam un mental comun .... dezvoltati aceasta idee .... asa cum stiti voi mai bine .....si amplificati mesajul ....

      doar asa mai avem o sanasa !!!! doar asa ne vom castiga puterea sa reusim sa terminam jocul fara sa fim exclusi ......

      trebuie sa avem un crez comun !!!!

      nu va indoiti ,, tocami pe asta functioneaza acest joc, pe indoiala.....pe neincredere...


      romania trezestete !!!!!!
  • +6 (8 voturi)    
    Daca nu am lua banii (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:32)

    Ha [anonim]

    Va dati seama ce semnal ar trimite Romania daca ar reusi sa iasa din criza fara sa ceara imprumuturi? In timp ce Ucraina, Ungaria cer bani ca sa iasa din criza, romanii, in saracia lor nu au nevoie. Ar fi o chestie super faina sa nu luam bani de la FMI.

    Razboaiele din ziua de azi nu se mai duc cu arma in mana, ci pe calculator, cumparand, vanzand, speculand. Sper sa avem creiere pe undeva sus (aka BNR) care sa le arate occidentalilor ca pot fi batuti cu propriile lor arme.
    • +5 (7 voturi)    
      Stati linistiti (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:54)

      Addy [utilizator] i-a raspuns lui Ha

      BNR nu doarme . Atacul asupra leului nu i-a luat nepregatiti. S-au pregatit de atac, inainte ca acesta sa aiba loc. Au avut sange rece. Nu numai ca a oprit atacul, dar le-a dat si o laba peste bot acestor pradatori financiari sa se invete minte.
      • +4 (6 voturi)    
        "pradatorii" se intorc nervosi (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:31)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui Addy

        Da, BNR a facut o treaba fantastica lovind serios in cateva banci care se vedeau deja in profituri imense scoase din criza pe care ei au provocat-o...
        Dar acele banci sunt mult mai puternice decat BNR sau Romania.
        Partea buna e ca provocand pierderi serioase acelor banci BNR s-a intarit atat psihologic prin increderea de care dispune in randul populatiei, cat si monetar deoarece a castigat ce ceilalti au pierdut.
        Partea rea este ca asa cum spunea si Mugur Isarescu... cei care se uita la cursul Euro s-ar putea sa aibe ceva palpitatii in urmatoarea perioada.
  • +2 (8 voturi)    
    intrebare (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:43)

    alex [anonim]

    Eu nu inteleg un singur lucru: ni s-a spus in 2005 (nu are rost sa spunem de catre cine, nu e vorba de o acuza politica) faptul ca Romania ravneste la o axa Washington-Londra-Bucuresti, o alianta progresista care ne va asigura progresul si dezvoltarea. Foarte frumos.

    Acuma ultimele evenimente financiare, cu atacuri speculative asupra leului, cu reducerea ratingului de tara, cu zvonistica implicand FMI etc etc. vin de pe axa capitalista Washington-Londra.

    Intreb si eu...de fapt noi suntem intr-o alianta cu tarile respective sau suntem in razboi (financiar, dar la fel de periculos), fiind carne de tun pentru distractiile (speculatiile) bancilor americane si britanice?
    • -2 (4 voturi)    
      Bine punctat !!!!!! (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:51)

      brandy2ro [anonim] i-a raspuns lui alex

      si uite de ce nu vor sa se inteleaga unii cu altii !!!!

      unii considera ca sunt mari initiati si merg in continuare pe porcaria asta de mare initiat care le stie pe toate.....

      tocmai de aceea spuneam ca singura noastra sansa este formarea unui mental comun , care sa exprime sincer si profund dorinta ca romania sa iasa ff bine din tot jocul asta stupid...

      sa dea domnu multa multa intelepciune tuturor !!!!
    • +3 (5 voturi)    
      intrebare (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:46)

      je [anonim] i-a raspuns lui alex

      Care sunt bancile americane si britanice, si prin ce banci locale si-au sustinut actiunile?Poate ar fi bine sa se stie acest lucru!
      • +1 (3 voturi)    
        intrebare fara raspuns (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:23)

        alex [anonim] i-a raspuns lui je

        Bancile din SUA + UK: alea care au dat rapoarte negative legate de piata valutara din Romania, prevestind caderea rapida a leului pana la 4.2-4.5 RON/EUR. Si care ulterior au plasat (impreuna cu altii care s-au luat dupa ei) ordine de vanzare descoperite pe RON.

        Bancile locale: alea care au tinut dobanzile sus timp de o saptamana.

        Poti citi presa si sa vezi exact care sunt bancile astea. Inteleg ca BNR a impus un moratoriu legat de publicarea in presa a numelor acestor banci asa ca nu are sens sa il incalc eu, un umil cititor.
  • -1 (3 voturi)    
    Politica de dominare prin salarii mici si consum (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:03)

    - [anonim]

    România salariului minim

    Aproape 4 milioane de români, reprezentând mai mult de 60% dintre angajaţi, au declarat la Fisc pentru 2007 venituri pe cartea de muncă la nivelul salariului minim pe economie, iar cel puţin 2,4 milioane de salariaţi, o treime din total, susţin că au trăit doar din câştigul minim de 390 lei pe lună. Pentru anul trecut, au fost depuse 6,4 milioane de fişe fiscale privind veniturile din funcţia de bază, iar în urma analizei a rezultat că 3,94 milioane de angajaţi au declarat salariul minim pe economie, respectiv 61,5% din numărul total, se arată în datele transmise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, informează Mediafax.
    • +4 (6 voturi)    
      Bull Shit (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:14)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui -

      In functie de numarul salariilor minime declarate la fisc si in functie de numarul de telefoane bune, masini puternice si credite ridicate, cred ca putem estima cat de mare e de fapt piata neagra a muncii.

      BNR a mai facut o miscare buna: a dat voie la creditari bazate doar pe veniturile declarate la fisc. Cred ca daca fiscul ar verifica acum ce credite au luat persoanele care au declarat venitul minim si cu ce venituri au garantat rambursarea acestor credite... pe multi ar "popi"...

      Cel mai probabil aceasta miscare buna a BNR va mai aduce in sfera alba o parte a economiei negre motiv pt care se va mai diminua deficitul bugetar cu un pic.

      BNR did some smart things lately asa ca s-ar putea sa ne ajute un pic in continuare. Nu stiu insa cat de mult poate rezista BNR si respectiv cat de puternici sunt cei care vor ca Romania sa pice.

      Problema cea mare e ca ma astept ca daca lucrurile merg in continuare asa, in cativa ani sa mai apara o revolutie socialista.
      Deja zeci de banci mondiale au fost nationalizate.
  • +1 (5 voturi)    
    re: Romania si ajutor FMI (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:17)

    roman [anonim]

    FMI ne-a ajutat destul in timpul privatizarilor. Sa-si vada de treaba acum. Nu avem nevoie de alte.....imprumuturi conditionate . Mai bine strangem cureaua , scadem consumurile si ajungem la echilibru.
    • +1 (5 voturi)    
      Dar oare ne vor lasa in linistea nostra ...?? (Marţi, 28 octombrie 2008, 10:46)

      ok [anonim] i-a raspuns lui roman

      Intrebarea este daca ne vor lasa sa ne gasim linistea, iar o alta intrebare este cine ne va putea pazii acest echilibru , aceasta liniste....dupa ce le vom gasii...cine ne va putea garanta supravietuirea... ??!!! Nu mergem/indreptam spre modelul formarii SUA ??!!!...

      :(
      • -1 (5 voturi)    
        mda (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:47)

        io [anonim] i-a raspuns lui ok

        Macar sa ajungem noi ca SUA, da de unde pana unde, hai sa fim realisti, premisele nu sunt nici pe departe aceleasi ...
  • +4 (6 voturi)    
    Question - cum putem lovi in cei care ne lovesc (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:00)

    Razvan [anonim]

    Ok: haideti sa luam ipotezele problemei:
    1. Avem diverse banci puternice cu interese de a subventiona "pierderile" din alte tari (sau profiturile exagerate mutate din buzunar in buzunar) cu bani din economiile emergente.
    2. bancile respective "controleaza" indirect cam tot ce mishca pe piata, inclusiv nivelul dobanzilor acordate acestor economii
    3. multe economii au fost deja supuse (vedem ce se intampla in jurul Romaniei, cu Ungaria, Ucraina etc.). Supuse inseamna ca "salvatorii" dau bani pe care multe generatii vor trebui sa ii plateasca.
    4. interventia pentru sustinerea cursului de schimb este costisitoare, fiind nevoie de Euro pt a fi aruncati pe piata. Partea buna este ca pt a cumpara Euro, bancile au nevoie de moneda nationala (pentru care asa cum puteti observa... ironia jocului face ca ratingul sa nu fie atat de rau)

    Ce au facut S&P e ceva normal: nu lasa Romania sa se imprumute in valuta dar ii lasa pe straini sa se imprumute in Ron in asa fel incat sa poata pune presiune asupra cursului si in asa fel incat sa poata crea acea panica benefica speculatorilor.

    Ce poate face BNR?
    Sa tina dobanda la RON ridicata --> va lovi si in imprumuturile in RON in timp ce in cele in valuta vor lovi celelalte banci... creditare putina -->trebuie sa vedem cat rezista economia deoarece e nevoie de bani pt ca economia sa mearga... --> trade off loveste economia sau loveste economia si speculatorii
    Sa arunce Euro pe piata --> depinde cat vor tine atacurile si cat va tine criza... la final s-ar putea ca Romania sa iasa destul de sifonata daca bancile respective au resurse semnificativ mai mari decat noi.
    Combinatia dintre cele 2 este cea mai probabila varianta chiar daca sufoca economia.

    Intrebarile pentru persoanele mai inteligente: exista vreo modalitate prin care cineva credibil din .ro sa loveasca in credibilitatea S&P, credibilitate care deja se clatina?
    Dc S&P e ridiculizata iar .ro pare stabila poate am putea trece mai usor mai departe.
    • +3 (5 voturi)    
      da (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:51)

      io [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Da, ar putea sa dea in judecata la Haga toti "analistii specialisti in pietele emergente" care ne baga la pachet cu celelalte tari fara sa stie sau ignorand voit datele macoreconomice legate de Romania.
      Pentru ca iti fac un prejudiciu enorm ca tara cand fac astfel de comentarii.
    • +4 (6 voturi)    
      semne si...semnale... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:28)

      Nicu Paleru [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      De acord cu ipotezele de mai sus, insa as mai adauga niste lucruri.
      Intr-adevar, BNR poate face jocurile pe lei, si nu va ezita sa o fac in continuare, doar e .."copilul" ei de care trebuie sa aiba grija.
      Deocamdata, BNR nu a vandut sume semnificative in EUR ca sa sustina cursul de schimb la un anumit nivel, insa a dat semnale convingatoare ca nu va ezita sa foloseasca toate instrumentele de care dispune, daca constata "anomalii" in piata...si o va face. Oficial, insa, cursul de schimb al RON floteaza liber...
      Exista insa o variabila economica necontrolata sau neinfluentata de BNR: deficitul bugetar sau chiar deficitul consolidat al statului.
      Urmatoarele luni, cel putin urmatoarele 6 luni sunt critice in sensul asta. Cheltuielile bugetare avand ca destinatie consumul sunt o sursa de lei in piata, asa cum a fost si la sfarsitul anului trecut si pot pune presiune pe curs in perioada asta tulbure, iar BNR sterilizeaza greu surplusul asta monetar si ii va fi si mai greu sa o faca daca se confrunta si cu alte atacuri speculative asupra leului in perioada urmatoare.
      Consider ca, paralel cu actiunile BNR, trebuie mentinut un deficit bugetar minim, asta cu orice pret. Cred ca daca, la finele anului, am raporta un deficit bugetar (real)mai mic decat cel la care se asteapta "piata", adica un deficit de max .1,5% din PIB, s-ar taia mult din apetitul speculativ si s-ar elimina o sursa de "stress"...
      Si s-ar taia si din "entuziasmul" malefic al agentiilor de rating care ne baga in aceeasi oala cu Islanda si Ungaria...
      Sa nu uitam ca am trecut prin momente mult mai dificile in 1991 sau in 1998-1999, si s-a evitat colapsul financiar, desi multi ne vedeau in situatia Bulgariei din perioada aceea...
  • +4 (6 voturi)    
    Cineva acolo sus este nervos. (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:17)

    Alin [anonim]

    Ma refer la varful piramidei camatarilor. Se pare ca si-au pierdut niste bani si mai incearca si tactica asta cu imaginea, rating-ul.
  • +2 (6 voturi)    
    FMI abia a inceput sa lucreze in Europa emergenta (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:48)

    sile [anonim]

    Doamne fereste! Pe unde au lucrat baietii astia s-a ales praful si pulberea. Nu sunt capabili sa prevada nimic iar toate metodele lor par a fi scrise de niste economisti de bibioteca, care nu au facut economie reala in viata lor.

    Sa imi zica si mie cineva o tara - model de succes care a folosit ajutorul si sfaturile FMI
  • +2 (2 voturi)    
    Cumparati marfuri fabricae in Romania (Marţi, 28 octombrie 2008, 20:46)

    releu [anonim]

    si lasati-i sa dea cate ratinguri vor voi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by