FMI recomanda Romaniei reanalizarea legii privind majorarea cu 50% a salariilor profesorilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2008, 12:23 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(28 Oct 2008) DOC, 60KB
Fondul Monetar International recomanda Romaniei reanalizarea legii privind majorareacu 50% a salariilor cadrelor didactice, motivand ca impactul acestei masuri, cumulat cu efectele crizei financiare globale, ar putea afecta puternic competitivitatea economei romanesti si stabilitatea macroeconomica.

"Autoritatile din tarile emergente trebuie sa transmita un semnal puternic pietelor, prin politici fiscale si salariale adaptate in mod realist la mediul economic international extrem de dificil", se arata intr-un comunicat al FMI, remis HotNews.ro.

Controversata lege a fost promulgata vineri de seful statului, insa Guvernul urmeaza sa ia, in sedinta de marti, o decizie privind modalitatea in care poate bloca aplicarea acestei legi.

"Majorarea cu 50% a salariilor profesorilor va avea un impact redus asupra bugetului Romaniei in anul 2008, insa va creste la peste 0,75% din produsul intern brut in anul 2009", se arata in comunicatul Fondului Monetar International. FMI mai estimeza ca, in cazul in care majorarea de 50% va fi extinsa la intreg sectorul bugetar, impactul ar urma sa fie de peste 4% din PIB.

FMI mai atrage atentia ca majorarea cu 50% a salariilor cadrelor didactice ar determina cereri similare si din partea angajatilor din alte sectoare, ceea ce ar duce la o crestere substantiala a ratei inflatiei, mai ales ca salariul mediu din sectorul public este deja mai mare decat cel din sectorul privat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4696 vizualizari

  • -5 (25 voturi)    
    ia uite dl basescu (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:29)

    un roman [anonim]

    dl basescu si-a cam pus in cap ce nu credea ca o sa se intample,deci se pare ca va fi un derapaj daca legea va fi pusa in aplicare,deci tariceanu nu e el chiar nebun dar basescu cred ca este putin pe valuri asa ca prudenta domnii mei
    • +5 (21 voturi)    
      Uite ce? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:41)

      Stan [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Bravo romane esti destept. De manipulare ai auzit? Ai auzit ca sunt bani in bugetul invatamantului care nu vor fi cheltuiti de invatamant ci ca mita electorala? Peste 2 miliarde de euro care pesemne sunt deja cheltuiti pe clientela poltica a PNL-ului.
      • +4 (18 voturi)    
        difernta este (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:49)

        Kpax [utilizator] i-a raspuns lui Stan

        ca ei dau bani de care vorbiti la primarii si primari care nu le dau pe salarii ci finanteaza nevoile curente , adica bani se intorc in circuitul economic sub forma de investitii
        in timp ce salarii marilor profesori vor alimenta hipermarketurile si alte cooperative de consum acestea alimentand la randul lor importurile si deficitul comercial al ROMANIEI care propaga in lant multe altele nu are rost sa va explic mecanimele ca oricum tot burta dvs primeaza !
        • +3 (11 voturi)    
          Castravetii si gradinarii (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:58)

          Stan [anonim] i-a raspuns lui Kpax

          Florine tu vinzi castraveti la gradinar frate. Noi am priceput cum merge treaba. "Investitiile" sunt de 18 rost de furt. Se tipa strangeti cureaua sa avem noi ce fura. Cine nu crede sa se uite peste top 300.
          • -2 (8 voturi)    
            domnule profesor Stan (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:42)

            Kpax [utilizator] i-a raspuns lui Stan

            ai trecut recent prin judete ca teleorman ,dolj sau olt ??
            teleormanul mai arata cum arata dar in olt saracia este mare ...si acum au primit bani (cei mai multi) dupa ani de nefinantare..
            Si o constatare , castraveti ,pepeni si alte legume care le consumati vin
            din acele judete in bucuresti..si cred eu ca oameni aia sunt mai indreptatiti ca dumneata sa primeasca bani !
        • +3 (13 voturi)    
          Nu zau (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:59)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui Kpax

          "...adica bani se intorc in circuitul economic sub forma de investitii"
          Pe bune?
          Banii dati "investitiilor" se regasesc in gipane, ferariuri, vuitoane, pitzipoance, vile fara numar!
          De 4 ani se dau bani in investitii si avem 0 km autostrazi noi, capace care sar din tuneluri stramte, scoli renovate dar fara autorizatie sanitara, si tepe gen Logan = 70.000 euro.
          Ia orice deviz de renovare a unei scoli si compara preturile - sunt de 2-3 ori mai mari decat ce gasesti pe piata. Iar calitatea e jalnica.
          • +4 (10 voturi)    
            Corect (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:06)

            Dante [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            O usa de clasa care costa 2,7 milioane a ajuns la noi in deviz cu 8 milioane. Un calculator pentru laboratorul de info de 20 milioane apare in devizul de dotare cu 50 milioane... Astia sunt banii de "investitii". Furaciune ca in codru.
            • +4 (10 voturi)    
              Ipocrizie (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:43)

              Catalin [anonim] i-a raspuns lui Dante

              Cauza si efect:

              In ziua in care presedintele a promulgatlegea leul a scazut. Toti au urlat, besmetici, ca asta se datoreaza promulgarii legii si e dovada ca majorarea salariilor arunca tara in criza.

              Astazi, cand se stie ca tariceanu, la "sfatul intelept al FMI" va anula majorarea salariala, leul trebuia sa se intareasca.
              Nu?

              Ia sa vedem! Stire de pe hotnews:

              BNR: Un euro - 3,7370 de lei

              Adica a picat mai rau leul! Deci nu majorarea salariilor, nu profesorii sunt vinovati de criza!

              Ipocrizie maxima!

              Taricene, da-ti demisia si pleaca acasa!
              • -3 (9 voturi)    
                Cred ca esti profesor de i-logica... (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:18)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                Numai voi puteati sa veniti cu sofisme de-astea ieftine!
                Leul se depreciaza din MULTE cauze, cea mai puternica fiind coborarea ratingului de tara.
                Chiar daca nu-ti vine sa crezi asta, lumea nu se invarte in jurul profesorasilor.

                Ia sa incerc si eu sa folosesc logica ta:

                "In ziua in care persedintele promulga legea, afara era soare."

                "Astazi cand se stie ca tariceanu, la sfatul intelept al FMI va anula majorarea salariala, ar trebui sa PLOUA".
                "Ia sa vedem, ma uit pe fereastra si vad ca nu ploua, treci la loc mai prostule, ai nota 4"
        • +3 (11 voturi)    
          Coincidente si suspiciuni (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:04)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui Kpax

          Citim scrisoarea...
          Hmmmm...
          Emisa, conform antet, din Romania, Bucuresti (au si ei un sediu/birou acolo).
          Scrie press release....si e scris in Rominglish (acea engleza vorbita de romanasii nostri, cunoscatorii o recunosc). Asta pentru a da greutate, ca puteau sa o emita si in limba Romana, limba oficiala a acestei tari....

          Nu e semnata - nu apare numele unui director, coordonator pentru Romanica....cand emiti un press release, chiar daca initial trimiti in format electronic, bagi si semnatura, ca ea va apare si pe suport hartie....

          Si apare, in presa, exact, dar chiar exact inainte de hotararea de guvern care trebuie sa blocheze legea (nu cand a fost votata, nu acum o saptamana, nu cand a fost promulgata, nu ieri....)

          Cam macane....
        • +2 (8 voturi)    
          si marmota...... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:07)

          gigikent [anonim] i-a raspuns lui Kpax

          Si marmota invelea ciocolata..........
        • +5 (5 voturi)    
          salarii (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:08)

          cojo [anonim] i-a raspuns lui Kpax

          o singura completare: "ei dau bani de care vorbiti la primarii si primari care nu le dau pe salarii ci finanteaza nevoile curente , adica : bemveu, caltabosi, vila (jumate de la sapard), sensuri giratorii la intersectia drumului comunal Potarlagele, cu drumul satesc Potaile - Fierbinti, celulare cu cristale lichide, vaze ceramica imitatie china, somon fume (afumat si saramura), tratamen facial la oras pentru Coana Sandica (inteleapta satului) si pentru Dra Vrabiuta (invatacica Dl. Primar Muia) si bineinteles schimb de experienta cu sate similare din peru, papua noua guinee si Arabia Saudita (sa vedem cat mai e barilu')
      • +3 (7 voturi)    
        Coincidente si suspiciuni (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:53)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Stan

        Citim scrisoarea...
        Hmmmm...
        Emisa, conform antet, din Romania, Bucuresti (au si ei un sediu/birou acolo).
        Scrie press release....si e scris in Rominglish (acea engleza vorbita de romanasii nostri, cunoscatorii o recunosc). Asta pentru a da greutate, ca puteau sa o emita si in limba Romana, limba oficiala a acestei tari....

        Nu e semnata - nu apare numele unui director, coordonator pentru Romanica....cand emiti un press release, chiar daca initial trimiti in format electronic, bagi si semnatura, ca ea va apare si pe suport hartie....

        Si apare, in presa, exact, dar chiar exact inainte de hotararea de guvern care trebuie sa blocheze legea (nu cand a fost votata, nu acum o saptamana, nu cand a fost promulgata, nu ieri....)

        Cam macane....ca pute acest press release! Cam prea de tot!
        • +3 (3 voturi)    
          Asa este (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:12)

          Stan [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          Pute frate Catalin... Din pacate cam tot pute in Romania... Manipularea este la ea acasa. Dar cum spui si tu prea o fac transparenta ca sticla. In fond cred ca sunt prosti si disperati. Trebuie sa gaseasca ceva ca banii luati de la invatamant s-au epuizat ... si atunci cauta si ei solutii sa iasa bazma curata.
        • +2 (2 voturi)    
          Author (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:15)

          don giovanni [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          Author: CDOBROTEANU. Thanks Microsoft!
          • +2 (2 voturi)    
            DOBROTEANU, CAMELIA DOBROTEANU (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:29)

            don giovanni [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

            Camelia Dobroteanu: conf. univ. ASE Contabilitate, dir. gen. adj. Min Fin in ministeriatul lui MIhai Tanasescu, nu apare in echipa IMF din Ro. Mai departe, vezi in Google
            • -1 (1 vot)    
              uite direct de la sursa: (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:28)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

              http://www.fmi.ro/index.php?pid=99&presa&lg=ro
            • -2 (2 voturi)    
              Apropo, Camelia de unde ai scos-o? (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:18)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

              Nu zic ca nu e ea, dar de unde ai scos-o Camelia?
              Putea sa fie Cornel, Costel... ?
        • -2 (4 voturi)    
          Mac-mac! (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:23)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          http://www.fmi.ro/index.php?pid=99&presa&lg=ro

          Ia de-acilea domnule pupu-n-Basescu.
          Te oftici ca o sa si-o ia-n sondaje?
          Spune-i si tu sa nu mai faca pipi contra vantului si sa nu mai copieze masurile populiste ale altora, sa vine si el cu ale sale.
          • +2 (2 voturi)    
            Mac -Oac! (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:36)

            Catalin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            Aha - adica e chiar trimisa de la biroul din Bucuresti - unde, pe langa directorasul strain lucreaza numai romanashi!
            Care e legatura dintre romanashii anonimi, care au "scris" scrisorica scrisorelelor astazi, de la biroul FMI din Bucuresti, si Camelia Dobroteanu, care a pus scrisorica scrisorelelor in "Word document" si a trimis-o presei?

            Adica....vrem sa stim si noi legaturile diversiunii mac-mac!
            Penibil! Nici macar o diversiune ca lumea nu sunteti capabili sa creati!
            • -1 (1 vot)    
              Oac-Oac! (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:21)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

              Prima oara: "E fals, fals, va zic eu, Base e prieten bun cu americanii (atentie nu am zis americanii cu Base), americanii cu FMI, cum sa-i faca FMI una ca asta lui Base dupa ce tocmai zisese ca e chiar bine ca au crescut salariile profilor, FALS oridinar! Nu e semnata, e un Fals."

              Pentru ca apoi, cand ti-am aratat ca e chiar pe site-ul oficial al FMI sa o dai cu "Eeee... pai nu e corect, ca e scrisa de romani, romani, ca romanii tin cu Tariceanu... da-da, cu Tariceanu si cu Patriciu".
      • +1 (7 voturi)    
        inteligentul domn stan (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:15)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui Stan

        Domnule stan iti spun ca am terminat politehnica si am fost si sef de promotie lucru care mai putin conteaza ,dar iti mai spun si alt lucru am vazut jegurile din invatamant decat 20 % dintre profesori sun competenti si merita maririle salariale si nu cei ca dumneata care le sopteste la copii meditatii in ureche sau nu au chef de ore si pe urma mai vor si bani pe lene,dumneata stai cateva ore la munca noi inginerii stam chiar 10 si ne rupem capul sa rezolvam ce avem de facut nu ca dumneata care daca ala pricepe pricepe daca nu nu si pe urma spui ca ai nevoie de bani ca sa fie performanata
        • 0 (4 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:37)

          [anonim] i-a raspuns lui un roman

          • +2 (4 voturi)    
            Jos labele de pe banii profesorilor (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:15)

            o voce [anonim] i-a raspuns lui

            Si spune Marius Tuca in editorialul de azi:

            '' Este absolut incredibil cum a reuşit Guvernul Călin Anton Popescu Oricum Tăriceanu să transforme profesorii din România în nişte milogi care cerşesc pomană pe la porţile Palatului Victoria, este de-a dreptul strigător la cer cum toţi corigenţii ajunşi în Executiv vor să lase impresia că ei sînt salvatorii neamului, iar profesorii vor să nenorocească România...

            ... n-am văzut atîta ipocrizie, demagogie şi populism la un Guvern în toată istoria postrevoluţionară, aşa acum n-am înţeles ce i-a găsit pe analiştii poporului care nu mai pot de grija ţărişoarei, "vai, România noastră!", şi ne povestesc ei cum mărirea cu cincizeci la sută o să scufunde ţara, cu tot cu munţi, ape, holde şi sonde, ca să nu-mi aduc aminte acum de toate oiţele negre şi liberale care au votat cu amîndouă mîinile în Parlament majorarea, cîtă vrăjeală, cîtă gargară de la acest Guvern al nimănui care hotărăşte în numele tuturor cum se sfîrşeşte ea, ţărişoara, cum intră ea în incapacitate de plată din cauza salariilor dascălilor, cum s-au găsit toţi analfabeţii, politici şi economici, să facă pe profesorii cînd e vorba despre banii publici, despre bugetul României pe care l-au devalizat înainte de a fi aprobat, cît tupeu pe Călin Anton Popescu Oricum Tăriceanu, prim-ministrul motoretelor, cum a devenit el dintr-o dată responsabil şi vrea să evite colapsul, a uitat cum deunăzi ne trimitea în America să cumpărăm case ieftine şi gumă de mestecat, spunîndu-ne că pe noi nu ne afectează criza, ci, dimpotrivă, ne aduce profit, aşa că, băieţi, trimiteţi repede o ambulanţă la Guvern, Tăriceanu, Varujan, alt vajnic apărător al banului public, Nicolăescu, David, Anton, care o să vă toarne pe Palat beton, Câmpeanu ş.a.m.d., abia aşteaptă să le măriţi doza cu cincizeci la sută, doza de imunitate la demagogie, populism, ipocrizie, halal să vă fie, jos labele de pe banii profesorilor şi multă sănătate!''
          • 0 (2 voturi)    
            din putul inteligentei (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:34)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui

            Auzi bai profesorasule, te-ai descalificat total doar prin frazele astea 2:

            "lasa mosule gargara cu 10 ore de munca la "noi inginerii".
            programul de lucru legal este de 8 ore pe zi, chiar si in firmele private, si nu te poate forta nimeni sa muncesti mai mult de atat"

            Bai profesorasule, cand ai spus asta ai dovedit ca NU STII ce-i aia munca adevarata si nici NU AI PIC DE RESPECT pentru ea; sa stii ca lumea chiar lucreaza 10 ore, nu ca voi 4 ore pe zi 3 luni vacanta pe an.
            Stiu ca pare incredibil, dar asa e, asta inseamna munca nu "frecat coatele prin scoli" (a se citi frecat menta).

            Cat despre incompetenta din invatamantul din Romania, s-au facut studii despre cat de bine inteleg elevii un text scris si Romania a iesit la coada clasamentului.

            In fine, la atata prostie ti mai zic doar:

            "Ce te oftici mosule, castigi cu 50% mai mult, LEGAL, bucura-te!!!"
            • +1 (1 vot)    
              Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:15)

              [anonim] i-a raspuns lui Anonim

              • 0 (0 voturi)    
                mai sunt totusi unii care munces (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:55)

                ... [anonim] i-a raspuns lui

                totusi sunt si oameni care muncesc in romania. nu neaparat 10 ore in fiecare zi, dar exista zile in care stai 10 ore. ai un salariu decent si ti-e jena sa mergi sa te milogesti pentru cele cateva ore suplimentare care le-ai facut. oricum.. ideea aceea ca orele suplimentare sunt platite si ca viata e minunata sunt foarte departe de realitate.. asa cum sunt din pacate si profesorii.
                profesorii ar fi mult mai buni (si probabil s-ar plange mai putin) daca ar fi muncit o perioada in lumea reala.. poate ar fi fost in stare sa pregateasca tinerii mai bine pentru realitate.. nu pentru interpretarea lor utopica a acesteia.
                • 0 (0 voturi)    
                  Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:51)

                  [anonim] i-a raspuns lui ...

              • 0 (0 voturi)    
                si eu tot inginer IT (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:38)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui

                Si nu pot sa cred ca n-ai auzit de firme in care se lucreaza 10 ore.
                Hai ca ma faci sa rad cu orele suplimentare platite la firmele private.
                Poate merge la tine la scoala (da-da situ ca esti ingineri IT, dar nu ne-ai spus daca totusi daca lucrezi intr-o firma privata sau tot o scoala ;) ), in unele parti nu merge.

                Hai sa facem un mic exercitiu: Firma X vrea sa stai 2 ore in plus la program.
                Tu o dai tare cu codul muncii: in final fie vei face 2 ore in plus, fie vei zbura.
                Ei, asta e problema, nu-ti convine, pleci.

                Platite-neplatite, nu conteaza, unii chiar faca 10 ore, in timp ce profesorii freaca menta cu 4-5-6 ore, cu 1 zi pe saptamana libera cu 3 luni de vacanta.
                Prietene, daca esti inginer IT, cred ca-ti dai seama ca nu poti compara un papagal de profesor care preda aceleasi tampenii invechite in fiecare an cu un programator care trebuie sa optimizeze un program multi-threading (ia du-te tu la un liceu si intreaba un profesor de info daca a facut in viata lui asa ceva)...
                • 0 (0 voturi)    
                  Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 21:59)

                  [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        • 0 (8 voturi)    
          D-lui "sef de promotie" (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:53)

          Agramaticus Romanicus [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Constat cu mahnire degradarea calitatii invatamantului romanesc. Nu mai poate fi nici o (pentru carcotasi: am scris intentionat "nici o" in loc de "nicio") mandrie in a promova sef de promotie cursurile unei institutii de invatamant superior in Romania. Cu cateva exceptii, bineinteles. Imi rezerv dreptul de a pastra o anume reticenta cu privire la veridicitatea afirmatiei: "Domnule stan iti spun ca am terminat politehnica si am fost si sef de promotie". E adevarat ca in curricula Universitatilor Politehnice se regasesc insuficient spre deloc acele cursuri care ne (re)invata sa ne exprimam corect in limba romana, dar totusi...

          Cu respect,
          Un alt absolvent de Politehnica, subaltern de promotie.
          • -1 (3 voturi)    
            experienta orala sau scrisa... (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:37)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui Agramaticus Romanicus

            Vai ce tragedie... a scris nicio... uite si mie mi se mai intampla.
            Corect, acum ai dovedit si tu ca meriti o marire de 50%
          • +1 (3 voturi)    
            Agramaticus'ianului (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:52)

            korellus [utilizator] i-a raspuns lui Agramaticus Romanicus

            "... sa ne exprimam corect in limba romana, dar totusi ..."

            NU "merge"
            ... dar totusi ...

            "Dar" daca te iei de altii, poti, "totusi", sa cazi in groapa ta!

            Fara prea mult respect (evident, fatza de gramatica)
            Nici sef, nici suptaltern(!), ci doar independent
      • +1 (3 voturi)    
        raspuns (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:25)

        alt roman [anonim] i-a raspuns lui Stan

        O fi si un picut de manipulare, insa in contextul actual, o astfel de decizie poate avea efecte dezastruase pe termen lung. Dar ne-am obisnuit sa cheltuim tot ce avem repede si foarte repede. Ca asa e la noi, daca ai o bruma de bani iti cumperi repede Mercedes si pe urma ramai fara bani de rate, ca ala consuma tata, pe termen lung.
      • -1 (1 vot)    
        a (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:31)

        a [anonim] i-a raspuns lui Stan

        Bine ca esti tu destept si ca ii crezi pe senatorii PSD vorbind la Realitatea, in detrimentul FMI, Standars&Poors, UE, si toti ceilalti care stiu ca caceasta crestere de salarii este generatoare de inflatie, si ca probabil nu va fi singura, ca Basescu tocmai a zis: sa le marim si celor din Sanatate cu 50%!
    • -2 (4 voturi)    
      La boala ta cronica, ia te rog acest remediu.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:04)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui un roman

      poate te vindeci:
      1. PSD, partidul comunistului bolsevic kgb-ist, Iliescu, criminalul nr.1 al Romaniei, un partid nereformat, plin de hoti, tradatori si corupti, flamanzi, mincinosi si demagogi, dornici sa ajunga iar la ciolanul cel mare. Intre timp. inhaitat cu alti ticalosi, demagogii si pungasii de la PC, in frunte cu cel mai morali indivizi dinRomania, Voiculescu si Andon.
      2. PNL, marea dezamagire, partidul liberal al Bratienilor facut cadou de o gasca tradatoare lui Iliescu, Hrebenciuc, Nastase si Geoana, un partid al demagogiei, furtului si coruptiei dezmatate, dominat de personaje lipsite de caracter si elementarul bun simt, niste ageamii si amatori, un demn pastrator al ciocoilor vechi si noi.
      3. UDMR, port-drapelul demagogiei, hotiei si coruptiei din maghiarime. Vrea autonomie pentru ca pretind ca sunt discriminati. Acum au primari maghiari si nu au facut nimic pentru etnicii lor amarati. Fura tot, de la paduri, bani pentru scoli si drumuri, pana la bunul simt, care a inceput sa lipseasca si acolo cu desavarsire.
      4. PDL se zbate si se zbate. Au idei bune, au si vointa politica, dar cum sa-i creada votantii napaditi de cadouri si bani de catre partdul curva PSD/PNL? Cine te alege in Romania daca nu dai nimic?
      Acum sau niciodata. Vrem sa continue minciuna, incompetenta, hotia. coruptia si tradarea, sau vrem marea schimbare? Revolutia a fost furata, marea schimbare, insa, depinde de noi!
      • -1 (3 voturi)    
        PDL = PNL + PD; PD = FSN = am zis tot (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:39)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui FSHO

        PDL = PNL + PD; PD = FSN = am zis tot
        • +1 (1 vot)    
          pai, sa vedem remediu. Voi il ascundeti eu..... (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:34)

          FSHO [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          din nou., poate va vindecati:
          1. PSD, partidul comunistului bolsevic kgb-ist, Iliescu, criminalul nr.1 al Romaniei, un partid nereformat, plin de hoti, tradatori si corupti, flamanzi, mincinosi si demagogi, dornici sa ajunga iar la ciolanul cel mare. Intre timp. inhaitat cu alti ticalosi, demagogii si pungasii de la PC, in frunte cu cel mai morali indivizi dinRomania, Voiculescu si Andon.
          2. PNL, marea dezamagire, partidul liberal al Bratienilor facut cadou de o gasca tradatoare lui Iliescu, Hrebenciuc, Nastase si Geoana, un partid al demagogiei, furtului si coruptiei dezmatate, dominat de personaje lipsite de caracter si elementarul bun simt, niste ageamii si amatori, un demn pastrator al ciocoilor vechi si noi.
          3. UDMR, port-drapelul demagogiei, hotiei si coruptiei din maghiarime. Vrea autonomie pentru ca pretind ca sunt discriminati. Acum au primari maghiari si nu au facut nimic pentru etnicii lor amarati. Fura tot, de la paduri, bani pentru scoli si drumuri, pana la bunul simt, care a inceput sa lipseasca si acolo cu desavarsire.
          4. PDL se zbate si se zbate. Au idei bune, au si vointa politica, dar cum sa-i creada votantii napaditi de cadouri si bani de catre partdul curva PSD/PNL? Cine te alege in Romania daca nu dai nimic?
          Acum sau niciodata. Vrem sa continue minciuna, incompetenta, hotia. coruptia si tradarea, sau vrem marea schimbare? Revolutia a fost furata, marea schimbare, insa, depinde de noi!
          • -1 (1 vot)    
            moara hodorogita (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:42)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui FSHO

            PDL se zbate, in mod cert, dar sunt spasme cadaverice ;)
            Idei bune au avut toti draga, cu practica au stat mai greu....
            Deci PNL da bani si electoratul ii primeste si ii voteaza.... deci cine e c... ?
          • -1 (1 vot)    
            mor de ras (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:22)

            me [anonim] i-a raspuns lui FSHO

            Ce au PDL ??? Idei BUNE !?!?! De unde ai mai scos-o ? Nu i-am auzit sa aiba si ei vreo *idee* oarecare, daramite buna, de vreo 4 ani. Singurele lucruri pe care le aud de la ei e ca "protesteaza", "parasesc negocierile", "le e indiferent" si "nu participa". Da-mi si mie un exemplu de idee constructiva a PDL te rog, din ultimul an sa zicem.
  • -1 (13 voturi)    
    sa nu mai zica alti ca e tariceanu rau, (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:34)

    Kpax [utilizator]

    este doar realist si este bine ca ii sunt confirmate
    opiniile si de FMI!
    Nu ne trebuie o criza economica cand nu avem una , dar anumiti oameni se pare ca o doresc !
  • +9 (13 voturi)    
    Catastrofa planetara (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:35)

    Dan [anonim]

    Profesorii din Romania cu pretentiile lor dezechilibreaza economia planetara.
    • 0 (0 voturi)    
      Incalzirea globala (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:12)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Nu, insa vor contribui in mod cert la accelerarea incalzirii globale...
  • +3 (7 voturi)    
    croshee fmiste (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:38)

    Pongo [utilizator]

    Ok, probabil ca esista o rezolvare "populista" si la cestiunea asta. Ma uit cu interes. SIngura problema este ca am putea ramane fara floricele.
  • +2 (10 voturi)    
    Multumim FMI pentru sfaturi.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:39)

    FSHO (adica Finkel...,Sielber..., Hrebe, Olteanu) [anonim]

    Datorita sfaturilor voastre de pana acum, Romania este o tara inapoiata si saracita. A dat totul si romanii nu mai au nimic. Cine o fi acest domn de bine de la FMI care ne da iarasi sfaturi? Cine l-o fi rugat sa intervina tocmai acum? Face parte din vreo gasca de "utilitate publica"?
  • +1 (13 voturi)    
    nu stiu ce sa fac... sa rad sau sa plang? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:41)

    Lyth [anonim]

    presupun ca si FMI e incompetent si atenteaza asupra bunastarii romanilor, ei sunt devina, ei cu Tariceanu. NU? Haideti domnilor profesori sariti cu voturi negative (ca nu am cum fac meditatii sa-mi dai si mie note mari).
  • +1 (11 voturi)    
    Asa si...? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:44)

    Catalin [anonim]

    Cu cativa ani in urma ne bucuram ca am intrerupt cooperarea cu FMI.

    Cand ne convine aplaudam FMI cand nu ne convine ii injuram.
    Scrisoarea FMI e irelevanta - in mod sigur ea a fost scrisa (vedeti antetul) de vreun economist roman, probabil la "recomandarea" guvernului.

    Ce credweti ca nu e posibil?

    E vorba de FMI - lumea stie de ce sunt capabili astia, si exemple negative despre aceasta institutie abunda - nu de vreo fata mare.

    Eu tot sustin ca e o manarie a guvernului. Si va fi dovedita! Asteptati si o sa vedeti!
    • +4 (6 voturi)    
      Corect (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:54)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Nu-i nevoie sa asteptam Catalin. Ai dreptate asa este manipulare ca de 18 ani incoace. Eu mi-am facut deja bagajul, pa fratilor.
  • +2 (10 voturi)    
    re FMI recomanda (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:47)

    roman [anonim]

    Iar recomanda FMI ca si la privatizari ?
    Adevarul este ca cei din invatamint au salarii super mici. De bosii cu zeci si sute milioane salarii si pensii nu s-a mai luat nimeni.
    • -1 (7 voturi)    
      Salarii super mici in invatamant (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:56)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui roman

      Ia mai scuteste-ma cu aberatii.
      Salariile cele mici le iau muncitorri care produc ceva in tara asat, nu profesorii care se lafaie prin cancelarii si lucreaza vreo 4 ore pe zi.
    • +2 (4 voturi)    
      Manipulare (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:02)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui roman

      De cei cu salarii mari nu se leaga. Cine sa se lege? Manipularea o fac ei cei cu salarii mari. Ei ne manipuleaza pe unii impotriva altora, doar nu o sa ne manipuleze impotriva lor.
    • -1 (1 vot)    
      Marx (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:26)

      io [anonim] i-a raspuns lui roman

      Am o intrebare: esti comunist? Vrei sa aiba toti acelasi salariu de ii infierezi atata pe "bosii cu zeci de milioane salarii" ? Sau te-ai exprimat gresit ?
  • +1 (3 voturi)    
    Pazea FMI (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:51)

    Cornel [anonim]

    FMI te alegi cu emigrarea a 300.000 de profesori de foame frate FMI, de foame. Dupa doctori vor pleca si profesorii. Baiul este ca vor pleca profesorii cei mai buni satuli de strans cureaua. In Romania vor ramane hotii sa se fure intre ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Vine iarna, pleaca berzele.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:11)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      CIne-i FMI asta, ca tare mai semana a sperietoare!
      Pai 300.000 de profesori sa-si ia zborul din cauza lui e cam mult.
      Acuma te-ntreb eu, unde se vor duce ei?
      Ca berzele se duc in tarile calde, acolo prin Africa. Macar acolo e cald iarna si nu-ti trebuie bani de gaze.
      In alta parte, nu stiu, e cam greu, fie e frig, fie sunt inudatii, sau cutremure, fie te pun sa muncesti prea mult...
      Eu zic ca tot mai bine o duc aici... Vara cald si vacanta, iarna meditatii, program flexibil, nimeni nu se baga peste tine, doar atunci cand ai ora deschisa, si atunci te descurci cum poti, mai faci o repetitie doua, mai dai un suc, un senvici, si-ti iese. Daca te-ai titularizat, esti ca si cum ai avea imunitate parlamentara, nici gripa aviara nu te-atinge, daramite supararile parintilor si elevilor, si altii, chiar daca-s mai buni, tot suplinitori raman toata viata lor, vai de mama lor.
      Io cred ca nu s-or duce prin cele tari chiar 300000, ca mai sunt unii care or ramane, cei adevarat cu har, care nu stau in banii ceia, si aceia le dau stiinta adevarata pruncilor. Or fi mai putini, da mai buni, si-atunci or lua si salarii mai mari, ca imi zicea vecina ca acuma orarele se fac dupa cat au norma dascalii, ca pe vremuri la CAP, nu dupa cat trebuie sa invete copiii.
      Noi oricum ramanem in Romania, ca nu avem bani de bilete de avion si aripile ne-au cam lasat de mult, maica, si hoti nu am fost si n-o sa fim niciodata...Impozitele le platim pe ce biata avem, da nu ne ajuta cu nimic, nu tin nici de foame, nici nu ne folosesc cand suntem bolnavi, ca bani in plic la doctor si la asistenta tot trebuie sa punem.
      Hotii ce mari au luat tot ce s-a putut lua, cei marunti au plecat in Europa inaintea dascalilor.
      Ramanem noi, astia care trbuie sa muncim ca sa avem din ce trai, fraierii, maica.
  • -1 (5 voturi)    
    Drunk Sailor (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:52)

    PD (Profesorul Distrat) ;-) [anonim]

    Oare ce parere are "intaiul economist al tarii"? :-D
    • 0 (4 voturi)    
      Hai, ca ti-o spun eu... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:23)

      FSHO [anonim] i-a raspuns lui PD (Profesorul Distrat) ;-)

      1. PSD, partidul comunistului bolsevic kgb-ist, Iliescu, criminalul nr.1 al Romaniei, un partid nereformat, plin de hoti, tradatori si corupti, flamanzi, mincinosi si demagogi, dornici sa ajunga iar la ciolanul cel mare. Intre timp. inhaitat cu alti ticalosi, demagogii si pungasii de la PC, in frunte cu cel mai morali indivizi dinRomania, Voiculescu si Andon.
      2. PNL, marea dezamagire, partidul liberal al Bratienilor facut cadou de o gasca tradatoare lui Iliescu, Hrebenciuc, Nastase si Geoana, un partid al demagogiei, furtului si coruptiei dezmatate, dominat de personaje lipsite de caracter si elementarul bun simt, niste ageamii si amatori, un demn pastrator al ciocoilor vechi si noi.
      3. UDMR, port-drapelul demagogiei, hotiei si coruptiei din maghiarime. Vrea autonomie pentru ca pretind ca sunt discriminati. Acum au primari maghiari si nu au facut nimic pentru etnicii lor amarati. Fura tot, de la paduri, bani pentru scoli si drumuri, pana la bunul simt, care a inceput sa lipseasca si acolo cu desavarsire.
      4. PDL se zbate si se zbate. Au idei bune, au si vointa politica, dar cum sa-i creada votantii napaditi de cadouri si bani de catre partdul curva PSD/PNL? Cine te alege in Romania daca nu dai nimic?
      Acum sau niciodata. Vrem sa continue minciuna, incompetenta, hotia. coruptia si tradarea, sau vrem marea schimbare? Revolutia a fost furata, marea schimbare, insa, depinde de noi!
  • +1 (5 voturi)    
    scrisoarea e facuta de un roman (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:53)

    ek [anonim]

    fisierul e semnat CDOBROTEANU ( in Properties ) de la biroul regional al FMI, care oricum e o organizatie birocratica incompetenta
  • -1 (3 voturi)    
    out fmi (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:54)

    toro [anonim]

    Nu mai luati in seama putregaiurile capitaliste!
  • -3 (7 voturi)    
    FMI (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:56)

    catalin [anonim]

    Daca si o institutie prestigioasa si renumita cum este FMI ne atrage atentia asupra repercusiunilor care credeti, dragi cititori, ca e concluzia?
    • 0 (0 voturi)    
      intrebare (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:38)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Pelanga subiect, dar ma framanta si nu obtin raspunsuri:

      Unde erau prognozele acestor institutii , agentii si firme de consultanta inainte de a debuta criza asta, mondiala????
      Unii ne atrag atentia ( fondat in ce au expus) altii de modifica ratting, dar ei NU AU ANTICIPAT????
      nU SUNT SPECIALIZATI PE ASTA?
    • -1 (1 vot)    
      CONCLUZIA: (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:44)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Sa si-o bage undeva !!! Si s-o indese bine (recomandarea) !

      Sau vor iar sa ne privatizeze si sa ne mai salveze odata?
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:57)

    vasy [anonim]

    cam mult intradevar 50% dintr-o data. sa le mareasca in 2-3 transe.
  • 0 (6 voturi)    
    FMI-ul fiind cine? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:59)

    Radu [anonim]

    Poate ca marirea de salariu nu este neaparat echitabila pentru un profesor debutant fata de unul cu experienta, deoarece 50% in plus vor lua si unul si altul. Si da, poate un anumit efect in economie se va vedea, trebuie sa fim si realisti.
    Dar FMI-ul nu are nici un drept sa recomande nimic, mai ales ca ne-am indatorat ca niste sclavi la ei si acum cu greu vom putea razbi cu datoria asta externa. Este inca o tentativa nesimtita de a ne obliga sa ne imprumutam de la bogatii lumii. Foarte interesant ca aceasta "recomandare" vine la doar o zi dupa ce a scazut ratingul Romaniei conform Standard and Poor's, care functioneaza mana in mana cu FMI. FMI-ul vrea sa aiba grija de noi, si noi nu reactionam pozitiv la recomadarile lor, ce amuzant. Mi-e deja scarba de politica mondiala...
  • +1 (1 vot)    
    prietenul la nevoie se cunoaste ! (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:59)

    antin [anonim]

    de ce tace C.E. , ne-a parasit , tocmai acum cind suntem dezorientati . cita incredere am avut in ea in momentele grele ! purtatorul de cuvint ....se aude !
  • +4 (4 voturi)    
    re: FMI recomanda (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:59)

    roman [anonim]

    Dau un citat scris aici care il gasesc interesant ca miza de discutie.

    Asta este politica lor de.. DOMINARE.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 9:08)
    brandy2ro [anonim]
    Din pacate suntem la masa "capitalistilor" din varful piramidei.

    Sa ne imaginam ca ani de ani am participat la acest joc "dea economia" ....Ce se intampla? noi jucam inca de la inceput si avem marele noroc sa castigam tot timpul. astfel rand pe rand alti jucatori sunt scosi afara din joc.Ramanem noi si unicul jucator din varf, care ptr. a ramane la masa de joc scoate tiparnita de sub scaun si pompeaza bani la masa de joc a "economiei mondiale"...In continuare noi avand noroc vom castiga tot timpul , iar ei avand tiparnita vor pompa tot timpul "bani" . In acest joc ei care tiparesc bani , mai dau imprumut si celorlalti pierzatori bani de la aceeasi tiparnita , si merg impreuna cu acestia impotriva celor care au noroc. Astfel suntem asltati de catre acesti "trisori" ai jocului...
    De ce fac asta ? doar ptr. a ramane la masa jocului? NU! NU! Ptr. ca in final sa se intample exact cea ce doresc! ...Cand se va opri jocul ei sa fie cei care vor incasa datoriile de la toti jucatorii !!! si astfel ei sa fie cei ptr. care vor muncii toti ceillati !!!! E VAI DE NOI !!! Exact ca pe vremuri, am intrat la masa jucatorilor "trisori" care oricand vor scoate pistolul si-ti va lua ce ai castigat....Sau daca nu vor mai putea te vor EXCLUDE
  • 0 (6 voturi)    
    Din interior ne DEZBINA - din exterior ne TERMINA (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:01)

    - [anonim]

    Incredibil !

    Adica acum tariceanu are nevoie de "sfaturile" FMI ? ?

    Nu mai am acum nicio indoiala, astia au nevoie de "criza" in Romania pt. ca nu le trebuie lor o Romanie desteapta
    • 0 (0 voturi)    
      Romania desteapta (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:16)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui -

      De cand e desteapta Romania? Ca inca de pe vremea mea se tot canta degeaba Desteapta-te romane...
  • +3 (5 voturi)    
    FMI - Fuck More Idiots (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:05)

    miguel [utilizator]

    Cam asta e pe lung ceea ce semnifica FMI. Ei stiu sa recomande numai prostii care sa ne zapaceasca si mai mult, inloc sa se ocupe de probleme mai importante din lume s-au oprit tocmai asupra maririi salariilor profesorilor din Romanica. Hai sa fim seriosi si sa-i lasam pe Tricelu si pe Baselu sa-si sparga capetele intre ei cu problema asta, ca pentru asta sunt acolo unde sunt, desi nu sunt sigur ca ei au inteles asta.:))
  • -4 (4 voturi)    
    FMI si noua ordine mondiala (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:05)

    eudoxiu [anonim]

    Ce va minunati atata?

    Cititi aici cine este FMI si ce vrea de fapt.

    http://www.geocities.com/orgsecret2004/francmasoneria.html
  • -1 (7 voturi)    
    Inconstienti (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:10)

    ion [anonim]

    Nu pot decat sa raman uimit cati inconstienti sunt pe aici care critica ceea ce face Tariceanu si FMI acum. Domnilor, este aberant cum puneti botul la pomeni electorale. Singurul care pare cat de cat cu capul pe umeri si realist (cel putin in acest caz) este Tariceanu. Si ca sa fie cat se poate de clar nu iau partea nimanui pt ca pur si simplu eu i-as desfiinta pe politicieni, pe toti.

    Hai sa mai gandim un pic inainte sa punem botul la tot ce se arunca acum inainte de alegeri.
  • +1 (5 voturi)    
    FMI SOS ROMANIA! (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:15)

    adrian stasek [anonim]

    FMI are dreptate, sa atraga atentia Romaniei, cu privire la revizuirea legii de majorare a salariilor profesorilor, cu 50%. Basescu a gresit intentionat, promulgand aceasta lege anti romaneasca, anti guvernarea actuala. Daca si noi pensionarii, am fi cerut majorarea pensiilor cu 50-60%, ca si anumite categorii sociale,unde s-ar fi ajuns oare???
    Noi sustinem pozitia guvernului Tariceanu,deoarece pozitia domnului Basescu si a partidului sau de buzunar, nu este sustenabila economic, controversata majorare fiind iata, pentru FMI, alarmanta. Si de aceea , trebuie sa avem incredere in premier, in guvern, mai ales acum,in contextul actualei crize economice mondiale.

    Cu respect,Adrian Stasek -Pensionar.
    • +2 (2 voturi)    
      FMI SOS TARICEANU? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:28)

      sile [anonim] i-a raspuns lui adrian stasek

      Ma obligati sa vorbesc urat, domnule pensionar. Dar ma abtin, ca va vad om in varsta. Hai sa vedem cu cat au crescut pensiile: punct pensie septembrie 2007 - 430 ron, punct de pensie octombrie 2008 - 690 ron. Crestere este de 60% intr-un singur an.

      Acum la spartul targului s-a gasit si tariceanu sa fie econom, dupa ce a facut bugetul praf pe pomeni in ultimul an..
  • +1 (3 voturi)    
    Criza de nervi (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:19)

    Florin [anonim]

    Soviani pe Realitatea TV face criza de nervi saracu in apararea guvernului. De ce nu-i dau aia din redactie .... pastileeeee... ?
  • 0 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:19)

    [anonim]

    • 0 (2 voturi)    
      re: Razvan M (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:43)

      roman [anonim] i-a raspuns lui

      Da, este vorba de acelasi FMI.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu sunt sanse (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:26)

    Dezamagitul [anonim]

    Slabe sperante ca cineva din Romania sa ia in seama aceste recomandari. Politicienii sunt prea orbiti de orgoliul si "onoarea lor de parlamentari" (ca sa citez un clasic inca in viata) ca sa tina cont de acest semnal serios de alarma, si daca te uiti la comentariile la acest articol vezi ca si poporenii sunt la fel de orbiti de zaharelul aratat de demagogii fara scrupule din parlament. Vrem bani, ce conteaza ca in scurt timp nu vor valora nici jumatate din cat valoreaza acum. O pedeapsa adecvata pentru Romania, ca raspuns la acest derapaj, ar fi excluderea din UE, pentru ca nimeni n-are nevoie de instabilitatea si iresponsabilitatea noastra in domeniul economic. Popor de prosti condus de ticalosi, merita tot raul care i se intampla.
  • 0 (2 voturi)    
    :)) (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:30)

    Vladutz [anonim]

    ce naivi sunt unii... sa ai incredere in FMI, Banca Mondiala pentru Investitii si alte facaturi d-astea financiare...

    e simpla treaba, ei doresc ca economia noastra sa nu mearga bine, ca noi sa ne imprumutam de la ei (sunt o gramada de imprumuturi de la Banca Mondiala) si sa ne indatoreze la greu. O sa ajungem sclavii lor (daca nu suntem deja).

    Asa ca pe mine (cel putin) nu conteaza ce zice FMI.
  • +2 (2 voturi)    
    curiozitatea m-a facut sa ma uit si eu... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:37)

    FSHO [anonim]

    pe documentul original. Este incoerent, plin de inexactitati, face prognoze false si este intr-o engleza de iliterat, penibila, care miroase de la o posta a dezinformare si manipulare. Sa va dau numai catva exemple:
    1......"discussions about"... (verbul "to discuss" cere obiect direct, deci corect este "to discuss a new issue, etc.");
    2. ..."maintain a close policy dialogue"(poate "political dialogue"? beginner level);
    3. ...."to assess with..." (ca si "discuss");
    4. "In sum" poate "tu sum up".
    Ridicol si penibil.
  • 0 (4 voturi)    
    fratior treziti-va (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:39)

    marius industrie [anonim]

    Pe ce criterii se maresc salariile profesorilor???? Oare pe aceleasi criterii pe care s-au marit si salariile parlamentarilor?Oare nu din acest motiv vem aceasta clasa politica.credeti ca copii nostri vor primi o mai buna educatie in urma acestei mariri sau o sa platim mai multe taxe si impozite si preturi mai mari fara sa se cunoasca ceva concncret in urma acestei mariri? Eu cred ca o sa fie la fel de rau pt marea majoritate si aceasta marire nu o sa aiba impact decat asupra nivelului de trai al profesorilor si cam atat.In rest eu cred ca ei nu merita aceasta marire.Si la fel ca mine marea majoritate a platitorilor de taxe care nu sunt bugetari.
    • +2 (2 voturi)    
      Criterii (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:59)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui marius industrie

      1 - in primul rand pentru echitate, pentru ca salariile din administratie si agentiile guvernului au crescut tot timpul, in timp ce educatia si sanatatea - nu

      2. - asta duce la urmatoarele consecinte: oamenii astia vor pleca din tara sa spele wc-urile fmi-ului, in loc sa creasca copii destepti in romnaia

      3. - apoi, pentru ca in conditii de criza singurul domeniu competitiv al romaniei (uita-te la india) este inteligenta

      4. - in al 4-lea rand pentru ca politicienii romani nu au facut niciodata proiecte pe termen lung care dau rezultate peste 10 ani cand ei nu mai trebuie sa vrea votul tau.

      5. asta e motivul pentru care niciun partid nu s-a ocupat in 18 ani de educatie si sanatate

      6. - in al 3-lea rand pentru ca sa iesim din unghiul inchis in care ne-au bagat tovarasii lui fmi, adica am devenit o tara care traieste pe consum, salarii minime si din pomenile guvernului

      7. - si in ultimul rand pentru ca tariceanu a promis asta cand basescu a obtinut 6% pentru educatie in 2005 - dar nu a facut-o nici pana acum, "prietenii" lui din fmi stiu de ce:

      prostia e mai rezistenta decat glontul
      • +1 (1 vot)    
        Ultimul criteriu: REFORMA (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:21)

        Andra [anonim] i-a raspuns lui Andra

        7. Reforma se face dupa aceleasi principii indiferent de domeniu:

        Intai le DAI - si apoi le CERI.
        Nu poti sa le ceri daca de la putere ei nu vad decat indiferenta.
        Asa a procedat Uniunea Europeana si cu salariile magistratilor, poate nu stii dar salariile magistratilor au fost aliniate la nivel european pentru ca asa a cerut UE, pentru ca apoi sa aiba DE CE SA LE CEARA PERFORMANTA
        Diferenta este ca UE n-a impus niciodata timp de 18 ani salarii sau reforme in educatie, pentru ca si ei au nevoie (tot) de prosti in Romania
  • +2 (4 voturi)    
    Cand doi se cearta, al treilea ca noi sa pateasca! (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:49)

    bunicutza [anonim]

    Opriti cearta!
    Indiferent de cine are dreptate, noi cei multi platitori de impozite romani vom pierde.
    OK. Salariile profesorilor sunt mici, insa oare cati profesori sunt cu adevarat profesori? Nu e nevoie de un raspuns. E suficient sa ne privim si sa ne ascultam copiii. Si cu toate astea ii platim.
    OK. Pensiile sunt mici si trebuie marite. Insa cati dintre dvs. nu cunosc oare macar un "pensionar" de boala apt de munca, care isi are mica afacere din care castiga bani negri frumosi? Si cu toate astea il platim.
    OK. Noi suntem romani si aici in veci suntem stapani si nu avem nevoie de nimeni si de nimic, cu atat mai putin de FMI sa ne spuna chestii care nu ne convin. Dar cu toate astea ne-ar place sa traim ca in Germania.
    Mie una, nu imi prea convine sa finantez prin impozitele pe care mi le percepe statul roman tot felul de nazbatii, dar pe de alta parte, daca nu platesc aceste impozite iar nu e bine.
    Concluzia e ca, indiferent de ce spune FMI, ar fi normal ca nici unul dintre contribuabilii acestei tari sa nu fie de acord cu orice fel de risipa facuta nejustificat din banul public.
    In aceasta categorie consider ca sunt incluse toate cele de mai sus, atata vreme cat banii se dau ca pomana electorala, nu ca urmare a cresterii eficientei, ca mod de a masca somajul in statistici, sau pur si simplu pentru a allimenta placerile unora in detrimentul celorlalti.
    Si chestiile astea normal ca nu trebuie sa ni le spuna FMI-ul, ar trebui sa ni le repetam noi, poate ca asa vom ajunge odata si-odata sa si reactionam intr-un fel pentru a le pune capat.
    Mie personal nu-mi prea pasa cine are dreptate in momentul de fata, Basescu, Tariceanu, Cutea costitutionala, PSD, PRM, PNL, sau PDL, FMi, Banca mondiala, sau Ambasada Americii, etc. Singurul lucru care ma doare e ca orice si oricum as face tot eu ies in pierdere, ca cetatean al acestei minunate tari.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu o patim intotdeauna? S-o pateasca TARICEANU (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:25)

      - [anonim] i-a raspuns lui bunicutza

      sa reduca mega-Mamutul de Guvern pe care-l are la dispozitie sa-l trotineasca pe banii NOSTRI

      sa fie el primul care se "sacrifica"
      Adica sa faca si el in 4 ani altceva decat Haos Economic
    • 0 (0 voturi)    
      Nu "de ce?", doar "pentru ce?"... (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:22)

      gina [anonim] i-a raspuns lui bunicutza

      Cred ca ai pus punctul pe i. E normala o crestere a veniturilor angajatilor (in orice sector, fie privat, fie public) daca este bazata pe productivitate. As fi preferat in locul acestei cresteri procentuale "la gramada" sa stiu ca scolile, universitatile etc. sunt conduse de oameni inteligenti si nepartinitori, carorora sa li se mareasca bugetul si care sa acorde prime, sporuri pe CRITERII DE COMPETENTA. Nu cred ca aceasta majorare va conduce la cresterea calitatii invatamantului romanesc.
      Nu vi se pare ciudat ca salariul mediu din sectorul public este mai mare decat din cel privat?
  • +4 (4 voturi)    
    Mafia din Peru (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:53)

    bunicutza [anonim]

    Apropo de cele scrise mai devreme...
    Mi-a placut teribil stirea de aseara cu mafiotii din Peru care au fost caftiti zdravan de negustorii din pietele agroalimentare cand incercau sa isi adune taxa de protectie...
    Hotarati baieti peruanii astia!
  • +1 (3 voturi)    
    S & P si FMI sunt cei care au atacat leutu lu isar (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:57)

    butza [anonim]

    prin interpusi hienele mondiale s-au repezit asupra romanici ca parca ceva se misca pe aici
  • +2 (4 voturi)    
    Scrisorica scrisorelelor (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:10)

    Mitica Valahul [utilizator]

    Asa deci. Scrisorica FMI e trimisa cu antetul "office"ului din Bucuresti, si are semnatura unei anume CDOBROTEANU, care se dovedeste a fi Camelia Dobroteanu, fosta functionara (directoras) la Ministerul de Finante.
    Hopa......si a fosty trimisa tocmai acum, cand trebuie sa iasa decizia guvernului.
    Minune de scrisoare...scrisorica scrisorelelor.

    Oare ce face doamna Dobroteanu acum? Pe unde mai e mare directoare, cu salariu de bugetar?

    Sau cum spun aia: BUSTED!

    Tariceanu - nu diversiuni ci demisia!
  • +2 (4 voturi)    
    FMI, inflatie, economie si mituri (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:18)

    Adevarul [anonim]

    Cine este FMI? Este ceva care a reusit performanta sa contribuie la "falimentarea" unei tari (Argentina).

    "Nu sunt bani pentru marire"
    "Toti banii de la investiii se vor folosi pentru plata salariilor"
    Conform Min. Economiei pentru cesterea salariilor sunt necesare 4,256 miliarde lei rezulta ca se vor folosi pentru salarii 12,768 miliarde lei. Concluzia 20,232 miliarde lei raman pentru investitii.

    Inflatie
    Daca cresterea salariala se incadreaza in bugetul invatamantului care va fi de circa 33 miliarde lei si cum acest buget se "duce" in consum (investiile tot consum sunt) cum poti sa afirmi ca va creste, mai mult, inflatia cand in economie intra tot atati bani (33 miliarde) ?

    In general se pot marii salariile daca se face o redistribuire reducandu-se intr-o parte si crescand cu aceeasi suma in alta.


    ""In perioade de criza nu se stimuleaza consumul""

    Fals. Aceasta criza a dus la scaderea consumului, care este ratiunea de a exista a unei intreprinderi (degeaba ai intreprinderea daca nu are cine sa iti cumpere produsul).

    Acest tip de criza poate fi depasita si prin stimularea "controlata" a consumului.

    Ma refer doar la cresterile din invatamant.
    • +1 (1 vot)    
      Detalii (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:30)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Adevarul

      Poti detalia felul in care stimularea controlata a consumului dascalilor, prin marirea salariilor acestora cu 50%, ar putea scoate dn impas economia romaneasca, si prin extindere, pe cea mondiala?
      Ca eu, maica, sunt batrana, si nu ma prea pricep la chestii de-astea...
      • -2 (2 voturi)    
        bunicuto! sa-ti spun io (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:04)

        repetentu [anonim] i-a raspuns lui bunicutza

        bunicuto sa-ti spun io c'am invatat la scoala despre profesorii consumatoristi.
        ei sunt cei cele care consuma elevii si dupa aceia i-i arunca pe fereastra
        ei sunt aceia care consuma spatiu pe iutube cu lectiile de pornografie
        ei sunt aceia care dau generatii de analfabeti,
        ei ...
        si, bunicuto te mai rog io ceva: inteaba-i pe profesorii consumatoristi de ce nu au cerut mariri de salarii de patru (20 ani)si cer acum cand fierbe planeta?
        • +3 (3 voturi)    
          M-am prins (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:34)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui repetentu

          M-am prins repetentule esti Tariceanu.
        • +3 (3 voturi)    
          da, ai dreptate, dar.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:38)

          FSHO [anonim] i-a raspuns lui repetentu

          copii tai nu ii vor mai avea nici pe astia. Mai vedem atunci daca o sa-ti mai convina sa sprijini pe hotii si coruptii Romaniei ale caror loaze vor fi trimise la studii in strainatate. Tu nu iti vei permite. Mai gandeste-te.
          • -2 (2 voturi)    
            ma copii (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:24)

            repetentu [anonim] i-a raspuns lui FSHO

            ma copii, de ce nu cereti voi slariile astea dupa anu nou?

            cine va impinge acum si aici in cererile astea absurde?

            stiti voi ca la privat o cerere din astea este o ineptie?!
        • -1 (1 vot)    
          Consumul (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:08)

          bunicutza [anonim] i-a raspuns lui repetentu

          Vai de mine si de mine , maica!
          Ca mult mai consuma....
          Da tot n-am inteles cam ce castiga economia din chestia asta, ca analfabet ca si elevii e si mosu meu, da nu a pre fost in stare sa castige mare lucru la viata lui, la curve a mers si el, nu pe iutube, ce-i drept, da acuma nici macar nu mai vede, daramite sa mai poata. E drept ca n-a consumat niciodata copii, ca canibal nu e, si n-a cerut marire de salariu in viata lui si nici macar nu s-a dus la manifestatie ca sa-i deie guvernu pensie marita...
          Poate ca de-asta sa nu mearga economia romaneasca...
          Ia sa fac eu sa-i dau mai multa carne si sa-l trimet cu o pancarta sa picheteze pe langa Palatu Victoria ca sa-i mareasca pensia si sa injure FMI, ca poate asa trece si criza economica si criza lui de piatra la fiere...
      • 0 (0 voturi)    
        Anumite detalii (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:37)

        Adevarul [anonim] i-a raspuns lui bunicutza

        :)
        1. Nu este vorba despre o marire cu 50% a salariilor. Sunt aproximativ 300 000 profesori iar dintre acestia circa 4000 sunt profesori universitari. Salariile se vor indexa cu 55% pentru prof. univ. si 37% pentru personalul didactic din invaţamantul universitar (conferentiari, lectori,preparatori, etc.) si preuniversitar;

        2. Eu am scris ca "acest tip de criza poate fi depasita si prin stimularea "controlata" a consumului." Nu am scris "stimularea controlata a consumului dascalilor, prin marirea salariilor acestora cu 50%, ar putea scoate dn impas economia romaneasca, si prin extindere, pe cea mondiala"

        Simplificand atunci cand scade cererea ea trebuie stimulata sa creasca (vezi ca au inceput sa fie inchise fabrici). Cum se realizeaza acest lucru? Pai cel mai simplu prin cresterea veniturilor populatiei (iarasi cel mai simplu bugetari) sau prin cresterea consumului administratiei (care este de preferat deorece poate fi redus).

        "Controlat" inseamna ca nu trebuie sa se creasaca foarte mult la toti sau daca cresti mult cresti doar la o anumita categorie astfel incat impactul asupra inflatiei sa fie minim.
        De asemenea "controlat" trebuie inteles "intr-o anumita masura poti influenta piata" acesta fiind "libera".

        Este ilogic sa stimulezi preponderent productia cand cererea scade.
        • -1 (1 vot)    
          Stimularea consumului (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:26)

          bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Adevarul

          Apai dah!
          Singurul necaz e ca daca nu produci nu ai ce consuma. Adica daca eu nu pun morcovi in gradina, nu am ce consuma la iarna, iar de cumparat din import nu am bani, ca de-abia imi ajunge pensioara sa-mi platesc gazele.
          Acuma dumneata zici ca consumul stimuleaza productia, da eu mai degraba zic ca consumul, aicea la noi in speta, stimuleaza invartelile si imbogateste strainii. Ca dragu mamii, cum am mai zis, daca nu sameni, nu ai ce manca peste iarna...
          Acuma nu zic sa nu le dea bani la oamenii aia, da atuncea de ce sa nu-mi dea si mie, maica, si lui mosu meu, ca nu avem pe ce ne lua medicamente din import, si vorba aia, de-o ciocolata, ca n-am mai vazut de un an,si-aia daca se poate nemteasca, ca-i mai buna; si sa-i dea si felcerului de la dispensar, si domnului parinte, ca mult bine ne fac ei noua si-s tare credinciosi, sa-i tina cel de sus; si sa-i dea si lui fii-miu macar de-o casa, ca saracu sta in chirie de vreio sapte ani de zile, si acuma umbla vorba ca inchid fabrici si poate ca ramane fara slujba. Da nu-i bai ca da de vine si el cu noi acasa si s-a apuca de samanat si de crescut vitele, ca macar a avea ce manca peste iarna.
          Asa dragu matusii... Cam atata am inteles io ... Dumnezeu sa-ti dea minte...
  • +2 (2 voturi)    
    profesorii @ pm (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:49)

    alibaba [anonim]

    Ma uit in punga la primul meu salariu de profesor: 7,2 mil lei vechi! ATAT am luat; dar si eu am facut o facultate! Nu trebuia sa mi se dea minim 10 mil lei vechi? sau te pomenesti ca facultatea mea este mai mica decat facultatea celorlalti din economia romaneasca? Asta nu este discriminare?
    Acum vine iar guvernul si se vaita ca nu are bani ( pe realitateatv este unul soviani care face criza de isterie la gandul ca ne mareste si noua salariul; care are putina mila de soviani sa ii dea un rudotel?); cel mai bine ar fi sa ma gandesc serios ce caut eu in tara asta ? ca ei nu au nevoie de noi profesorii, de noi medicii, de noi in general.
    Ei se au pe ei si pe prietenii lor si se iubesc numai pe ei.......cu tot cu salariile lor ametitoare.
    Hai pa, va pup...ultimul sa stinga lumina daca nu s-a stins singura intre timp
  • +1 (1 vot)    
    Manipulare (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:51)

    filadel [anonim]

    Această ştire este o manipulare tipică. N-are nici o treabă FMI cu România. Documentul ăsta vine de la nişte mameluci din Bucureşti care şi-au dat şi ei cu părerea spărioasă fiindcă Tăriceanu i-a întrebat. De ce i-o fi întrebat acum? Întrebaţ-il chiar pe dînsu'.
  • 0 (2 voturi)    
    ce rost avea (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:03)

    dan [anonim]

    ce rost avea ca tariceanu sa blokeze majorarea altul decat cel economic?

    prin blocare nu isi face campanie; din dragul de a sa lupta cu presedintele? atunci de ce tocmai la aceasta lege si nu la multele altele promulgate pana acum?

    oricum mie mi se pare discriminare, de ce numai profesorii sunt cei care beneficiaza din sectorul bugetar?

    oricum sa nu mai compare salariile profilor cu a altilor... sa compare ca salariu/ora muncita dealungul anului. profi au vacantze si pauze...

    de ce nu functioneaza si aici dupa principiul economiei de piatza - cerere/oferta... n-am auzit de o criza a numarului de profesori... deci inseamna ca inca se cauta meseria de profesor, deci e ok platita...
    • +2 (2 voturi)    
      Tariceanu si PSD au nevoie de "criza" (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:46)

      PSD+Pur-ul sau, PNL [anonim] i-a raspuns lui dan

      creata artificial ca sa justifice in 2009 faptul ca au promis pensii si nu au de unde le plati

      PSD+ PUR( PNL) au deja un electorat care-i voteaza automat format din toti bugetarii platiti de guvern si agentii, plus pensionari
      asa ca isi permit sa faca circ la televizor
  • -2 (2 voturi)    
    citesc si ma minunez... (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:23)

    luci [anonim]

    cati dintre voi stiu cat este salariul unui profesor?
    chiar credeti ca sunt salarii sub 1000-1200 lei?
    va garantez ca nu sunt...
    cati dintre voi stiu cat sunt salariile la privat? credeti ca depasesc aceasta suma?(aici intrand multi cu studii superioare)
    cati dintre profesorii actuali sunt pregatiti pentru a profesa?
    unii mor de grija ca vor pleca bugetarii, ma faceti sa rad, mai rau este sa nu plece toti muncitorii, atunci se duce naibii tot sistemul...
    sau vor munci profesorii? mai ales ca ei sunt cei mai destepti, de ei depinde viitorul tarii, mai rau ca de acceleratorul de particule, cei mai calificati - se vad rezultatele daca te uiti pe strada la tinerii nostri care greu mai vorbesc romaneste, credeti ca sunt obisnuiti cu 8-10 ore de munca, sa se roage de patron poate vor avea cateva zile de concediu, etc...
    altii merg pe ideea ca sunt bani ca nu s-au cheltuit, asadar hai sa-i cheltuim pe salarii, nu? nu conteaza daca vor suferi milioane de oameni datorita inflatiei, sau credeti ca si patronii vor tine pasul cu inflatia...
    in ultii 2 ani salariile la bugetari au crescut cu peste 90 %... mai este vreun sector cu o asemenea crestere?
    sunt de acord ca sunt foarte multe inechitati intre salariile bugetarilor, dar nu se rezolva problema prin cresterea cu 50 % a salariilor, mai ales ca la cei cu salarii foarte mari cresterea este de 75 %...clar ca nu se rezolva problema...
    cred ca trebuie regandit tot sistemul de salarii din romania...
    • +3 (3 voturi)    
      Si eu (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:43)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui luci

      Luci eu zic sa defiintam invatamantul. Profesorii astia nu invata nimic folositor pe copii. In fond in Romania ca sa faci parte din top 300, 500, 600, ... ai nevoie sa furi si profesorii nu te invata la scoala asa ceva. Asa facem economie de bani, nu mai dezbatem pretentiile nerusinate ale profesorilor, scapam FMI-ul de griji, partidele nu se vor mai certa...
    • +2 (2 voturi)    
      Da - cred si chiar sunt (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:10)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui luci

      Luci, lasa dezinformarile!
      Nu lucrez in invatamant insa cunosc bine de tot invatamantul si sistemul de salarizare.
      Chiar sunt salarii in invatamant sub 1000 lei net! Si sunt multe!
      Se poate dovedi cu statele de salarii a acestor persoane.
      Un profesor debutant, sau chiar doar cu definitivatul, fara vechime, castiga in jur de 700-850 lei net (fara cei 9% dati de guvern sigur pt octombrie). Unii (dar nu toti - atentie) mai primesc sporul de dirigentie (e 10% cred) - insa nu toti profesorii sunt diriginti.
      Invatatorii debutanti sau cu definitivatul la fel, primesc sub 1000 lei.
      Asa ca lasa minciunile.
      Si un salariu de 1200 lei net, cat ia un profesor cu ceva vechime si grad II e putin! Merita mult mai mult! Cel putin dublu. Pentru ca altfel, ai situatia de acum.
      Un absolvent de facultate sta un an maxim doi in invatamant si pleaca spre domeniul privat.
      Raman cei in prag de pensionare, suplinitorii necalificati si profesorii pensionarii care isi mai rotunjesc pensiile cu "plata cu ora".
      Adica raman in sistem exact acei oameni pe care ii condamnati cand afirmati ca nu exista invatamant performant.
      Uita-te pe siteul educatiei si vezi ca an de an se titularizeaza tineri si cu toate acestea acele posturi apar si anul urmator. De ce? Fiindca cei care obtin note de peste 7 parasesc in mai putin de un an postul obtinut prin examen, vin cei cu note sub 5, necalificatii sau pensionarii si suplinesc, iar anul urmator postul e scos din nou!
      • -1 (1 vot)    
        dar sunt si altii (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:29)

        Esa [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        care au salarii de 4000 - 7000 ROn, bineinteles profesori universitari si stii care este chestia tare ----- si lor le va creste salariu cu 50%.

        Daca nu ma crezi uita-te pe declaratiile de avere de pe site-ul universitatilor
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:32)

      laur_bz [anonim] i-a raspuns lui luci

      Ai mare dreptate in tot ceea ce spui.Marirea salariilor poate fi facuta dar nu la gramada si nu fara a se face evaluarea fiecarui " beneficiar " in parte. Nu tot omu' care preda la o scoala/liceu se cheama profesor/invatator.Economia reala este cea aflata in proprietate privata(cu mici exceptii) , singura care produce ceva in aceasta tara.Guvernantii nu se gandesc la faptul ca prin aceasta masura lovesc in puterea de cumparare a acestor oameni care muncesc 10-12 ore pe zi pentru salarii chiar mai mici decat cele din invatamant?
  • 0 (2 voturi)    
    probleme, probleme,probleme (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:06)

    Esa [anonim]

    toata lumea aici are probleme. Unii cu profesorii, altii cu Basescu sau cu Tariceanu, mai toata lumea cu FMI-ul si asa mai departe.

    Am si eu o problema - am fost de curand in Elvetia unde mi s-a explicat ca la ei cand sunt probleme de consens se voteaza. Ce inseamana asta ca il intreaba pe fraierul ala caruia i se i-au impozite ce sa fac cu banii lui domnle. Ce "idioti" si elvetienii astia. Adica noi de ce i-am ales pe ei nu ca sa decida ptr noi??!??? :)

    Stiti care este problema mea cu marirea salariului cu 50% ptr toti profesorii - ca este ptr toti. Adica si ptr fraierul ala cu 700 RON si ptr smecherul care castiga 4000 - 5000 RON. Si ptr ala de face scoala adevarat si ptr ala de vine si sta ca prostu in clasa si nu ii invata nimic ptr copii.

    Pai daca se vrea stimularea profesorilor faceti fratilor marirea salariului pe baze de competenta, rezultate si nu in ultimul rand pe baza venitului pe care il are fiecare. Ca daca sunt de acord ca aluia cu 700 RON sa ii dea si 100% , pai lu ala cu 4000 de ce sa ii mai dea. ( ca mai ia inca 400 de la meditatii pe care nu ii declara si pe care nu plateste impozit ca fraierul de mine)
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:59)

      [anonim] i-a raspuns lui Esa

  • +1 (1 vot)    
    FMI (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:07)

    sorin [anonim]

    suntem victimele aceluiasi sistem, ca si in America; adica baietii destepti de pe Wall Street si bancherii se lafaie in Bora Bora, dau tunuri de miliarde de euro su dolari, iar noi aia fraieri, trebuie sa nu acceptam o crestere de salarii de 50%, pt ca va creste inflatia; asa cum in America, fraierii trebuie sa plateasca 700 de mld de dolari , pt ca ei destepti sa nu intre in r___t; bai guvernantilor, voi chiar ne luati de prosti? dragilor haideti sa o punem de o greva fiscala, sa nu ne platim impozitele si nu m-ai cumparam benzina sau motorina vreo 2 saptamani; sa-i vedem cum isi mai fac salariilea fabuloase gen presedinte ANRE
  • -1 (1 vot)    
    FMI si profesorii (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:16)

    pusy [anonim]

    Cei 300.000 de profesopri merita majorarea salariilor cu 50% pentru urmat.performante: -rezultatele exceptionale ale lor(priof) la examenele de ocuparea a posturilor de suplinitori si la titularizarea pe posturi_nu orice roman poate sa ia note sub 5 si pe urma sa-si etaleze cunostintele tinerilor. -rezultatele exceptionale ale elevilor la bacalaureat unde clase intregi ale unor licee nu au promovat acest examen. -numarul mare de studenti ai tarii intrati intr_o institutie de invatamant in baza unui simplu dosar(a se vedea rezultatele de dupa facultate a multora dintre ei) -obtinerea performantei de ANALFEBETIZARE a elevilor -refuzul profesorilor de a lua bani pe meditatii FMI nu stie nimic,salariile profesorilor trebuiesc marite.Bravo Parlament,bravo Presedinte Romania. Nota:cei care predau religia in scoli(si care nu sunt preoti)primesc si ei salarii marite cu 50% cat si bani anual pt.haine si material didactic(lumanari,anafura,etc)????????????????
  • -1 (1 vot)    
    Fe.ME.I (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:39)

    pusy [anonim]

    Desi nu sunt acreditat e fectua sondaje,impreuna cu 2 amici am acostat un grup de vreo 10 elevi de clasa a-12-a care consumau linisti o cafea si fumau o tigara intr-un bar de langa intrarea profesorilor a unui liceu si le-am propus sa ne raspunda la o intrebare iar cel care va da raspunsul exact va primi 100 lei.Intrebarea a fost "cine sunt vecinii Romaniei"?---rezultatul:Am ramas cu banii,fara sa putea sa-i dam vreunuia din cei chestiaonati. Am insistat,explicand aceluiasi grup de elevi ca FMI-ul nu este de acord cu majorarea salariilor prof. si i-am intrebat "ce stiu despre FMI"? ----raspunsurile au fost pe masura performantelor invatamantului romanesc."Fe.ME.I. pentru ei inseamna Simona Sesnsual,Oana Zavorane,Alina Plugaru,ETC" Bravo invatamantului romanesc,profesorii merita majorarea salariilor cu 50%,FMI nu stie nimic
  • 0 (0 voturi)    
    excelent (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:58)

    vali [anonim]

    dupa ce termina cu recomandarile pentru noi sa continue cu recomandari pentru bancherii de pe wall street si pentru SP in privinta ratingurilor bune pe care le-au dat unor super puteri aflate acum in colaps economic !
  • +1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 29 octombrie 2008, 8:18)

    Cosmin1970 [utilizator]

    Subiectul asta este tare incurcat si cu multe laturi, depinde din prisma cui privesti lucrurile....
    1. Profesorii nu muncesc 4 ore/zi, 3 luni vacanta. Asta e o aberatie crunta. Nu sunt profesor, dar am cunostinte, prieteni, neamuri care sunt. Aveti habar unii dintre voi (cei cu comentariile anti-profi) cate ore pe zi munceste un profesor in afara scolii? Cat timp pierde cu planurile de lectii, corectatul de extemporale/teze, nu mai vorbesc de profesorul care e responsabil cu facutul orarului? Totodata, stiti ca din cele 3 luni de vacanta, profesorii au doar aproximativ una singura, restul sunt la scoala, chiar daca elevii nu sunt?
    2. Tot se vehiculeaza ideea interdependentei intre cresterea productivitatii si a salariilor... Pai ce productivitate vreti fratilor? Nu vorbim de Gigicom SRL care a crescut vanzarile pe trimestrul II, ci de Scoala Romaneasca. Ce productivitate a crescut Politia sau Armata cand le-au crescut salariul? Au batut mai multi oameni pe cap de angajat, sau ce?
    3. Pe de alta parte, nu sunt de-acord cu cresterea brusca cu 50% a unor salarii care tocmai au suferit 2 transe de majorare, nu cred ca era acum momentul sa se intample asta avand in vedere contextul international. Pe de o parte, se pare ca profii nu au cerut acum aceasta marire, le-a venit doar o pleasca electorala fara ca ei sa o ceara acum in mod expres. Dar daca tot li s-a aratat ca se poate, bineinteles ca vor lupta pentru ea. La fel cu restul de bugetari...
    4. Sunt de-acord cu marirea salariilor pentru profii cu venituri mici, dar hai sa o lasam moale cu profii universitari care au niste venituri astronomice. 50% din 800 ron este 400 de ron, adica tot un zero barat, dar cat e 50% din 10-30.000 ron sau mai mult?
    5. Basescu parca l-a prins pe D-zeu de un picior acum cu subiectul asta. Mi-e sila cand il vad ce discursuri de 2,5 ron baga. Este evident ca abia a asteptat un pretext ca acesta ca sa-i poata da in cap lui Motoriceanu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by