Seful Nomura Holdings, cea mai mare casa de brokeraj japoneza: Criza mondiala de lichiditati a luat sfarsit

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 11:36 Economie | Finanţe & Bănci


Criza mondiala de lichiditati a luat sfarsit, a sugerat miercuri directorul celei mai mari case de brokeraj din Japonia, Nomura Holdings, citat de BBC. Potrivit directorului executiv al Nomura, Kenichi Watanabe, principala problema este in acest moment gasirea de mijloace prin care poata fi revigorata economia reala.

"Urmatoarea problema care se pune este cea a modului in care statele implementeaza sprijinul financiar", a precizat Watanabe, adaugand ca liderii mondiali trebuie sa gaseasca mijloace pentru a intari economiile aflate in criza.

Watanabe a laudat si liderii G20, care s-au intalnit la Washington la sfarsitul saptamanii trecute, pentru "cooperarea de care au dat dovada in mijlocul crizei si pentru faptul ca au ajutat la refacerea fluxurilor de capital".

El a declarat, de asemenea, ca un yen mai puternic nu este neaparat "rau" pentru companiile japoneze, care astfel ar putea sa realizeze achizitii in strainatate. "Exista multe firme japoneze care vad o oportunitate in intarirea yenului in fata euro, a lirei sterline si a dolarului", a afirmat directorul casei Nomura.

Potrivit datelor oficiale publicate saptamana trecuta, economia japoneza este in recesiune, pentru prima data dupa 2001.

Nomura se afla in acest moment in procesul de achizitie a operatiuniilor din Europa, Asia-Pacific si Orientul Mijlociu ale bancii falimentare Lehman Brothers. Pretul estimat este de doua miliarde de dolari.

Watanabe a declarat ca firma sa nu intentioneaza sa faca reduceri semnificative ale personalului, chiar daca luna trecuta Nomura a anuntat pierderi, pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv.











6865 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    astia stiu ceva? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 11:51)

    Razvan [anonim]

    Pe partea galbena a planetei se cumpara aur, se vorbeste despre sfarsitul crizei etc...
    Pe la noi vorbim doar despre minim 2 ani de recesiune!!!??? nu mai inteleg nimic!
    • 0 (0 voturi)    
      retorica de campanie (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:17)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      la noi inca e campanie si se mizeaza pe subiect. din cauza asta toata lumea mizeaza pe eliminari si scaderi de taxe. ma astept criza sa se termine subit dupa 30 nov. asta daca vom avea guvern si nu anticipate.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici nu trebuie (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:18)

      Nema [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Nici nu trebuie sa intelegi. Noi sa ne vedem in continuare de rate, alegeri si coruptie. Nu cred ca o sa se redeschida fabricile inchise si nici reangajati oamenii. Pana ajunge la chestia asta mai avem de tras.
    • 0 (2 voturi)    
      criza (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:25)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Criza economica este mai mult o criza a imobilelor supra evaluate
      Daca ei nu au aceasta probleme isi vor reveni repede ... la noi si in state nu va fi asa usor
    • -1 (1 vot)    
      aur (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:28)

      uzyy [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      cred ca dolarul si alte valute nu prea mai sunt sigure si lumea desteapta revine la etalonul numit aur,criza financiara abia incepe(sper sa grsesc)
  • +3 (3 voturi)    
    nu ai inteles (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:08)

    mim [anonim]

    a spus de sfirsitul crizei financiare (acum ei au lichiditati pe piata). cea econimica se dezvolta acum.
  • 0 (0 voturi)    
    amintiri (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:49)

    florin [anonim]

    exista odata o parodie de la planeta moldova .. cu o transmisiune in direct din viitor .... unde romania se chinuia sa iasa din ue.. fiind ultima tara din aceasta uniune .... si apoi imi mai aduc aminte de cei de la cassa loco .. cu melodia aia cum ca la noi in tara curg rauri de miere si ...un leu e nu shtiu cati euro .. poate ..?? prima varianta cu siguranta ... a doua .... la misto .. acuma fiecare cum vreti .... orcum mie imi vine sa rad si inca mai astept sa vad pana unde poate duce ... ce se mai poate intampla ... sa fiti iubiti
  • 0 (0 voturi)    
    Acum 2 zile m-am intors de la Salzburg (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:51)

    ALex [anonim]

    In trenul Linz - Praga, la clasa a doua, in compartiment cu noi era un tip pe la 45 de ani. Toata vremea a butonat pe laptopul de pe genunchi si a dat telefoane. Omul era in calatorie de serviciu, caci cu el avea doar un geamantan mic si geanta laptopului. Deci criza este in plina desfasurare, iar compania lui a spus: nu mai iei avionul, iei trenul, si nu iei clasa intai, iei la a doua - mergi ca turistii.

    Si uite asa era acest individ singurul cu cravata si mapa pe langa noi in haine de munte si cu rucsacuri...
    • 0 (0 voturi)    
      Sati linistit (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:10)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui ALex

      Circul in Austria cu trenul saptamanal de ani de zile si intotdeauna am vazut oameni de afaceri bine imbracati (si cu laptop) care circula la clasa a 2-a cu trenul.
      Din mai multe cauze:
      1. Clasa a 2-a este destul de comfortabila, asigura destul spatiu si chiar si prize de curent
      2. Este cu mult mai ieftina, iar la ei oamenii de afaceri fac afaceri ca sa castige bani, nu ca sa-i arunce pe lux ca in Romania
      3. Multe trenuri din Austria nu au deloc vagoane de clasa I, deaorece lumea nu mai vrea sa circule la clasa I, poate snobii.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu pot contesta nici unul din argumente (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:36)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Intrucat in Austria nu am mai fost de 10 ani. Mie mi s-a parut ciudata situatia... si chiar comica :)
        • 0 (0 voturi)    
          Te inteleg (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:52)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui ALex

          Asa mi s-a parut si mie la inceput. Acum mi se pare normal.
          • +1 (1 vot)    
            aici e chestie de mentalitate (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 19:18)

            minos [utilizator] i-a raspuns lui un roman

            de la Linz la Praga nici nu ai de ce sa mergi cu avionul. nu este cursa directa, trebuie sa schimbi la viena, munchen sau frankfurt. sunt vreo 300 km de mers cu trenul care este direct. faci mai putin si e mai comod. am mers si eu cu trenul in vreo 3 tari din vest si e plin de laptopuri si costume :)). Si apropo de ce fel de oameni vezi in trenuri sau mergand cu alte mijloace de transport. Firma noastra face afaceri cu unii din Danemarca, companie de cateva miliarde pe an. Am fost acolo si am avut intalnire cu un directorul de aprovizionare, cam randul doi intr-o organigrama. Tot ce cumpara aia, vreo 2 miliarde de an, trece prin mana lui, probabil are un super salariu, bonusuri, etc. Pot sa spun ca baiatul, desi are masina de servici, vine deseori cu bicicleta la servici, in costum si cu laptopul in spate. Si ca el sunt multi acolo.
            Asta ca sa vedeti diferenta de mentalitate.
    • -6 (8 voturi)    
      dar vai, ce avem aici ? un taran laudaros !! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:53)

      meh [anonim] i-a raspuns lui ALex

      ma intreb la alte articole ce comentarii scrii ? "ma intorceam de la salzburg si m-a sunat mama sa imi spuna ca ministrul de interne a fumat iarba" ??

      daca nu ai fi un taran care are inca pamint intre degetele de la picioare, ai sti ca in tarile civilizate se calatoreste des cu trenul in interes de serviciu. in general clasa a 2-a, inclusiv managerii. clasa 1 e prea scumpa si clasa a 2-a e suficient de confortabila pt o calatorie de citeva ore.

      pt calatorii de 2-3 ore e mai rapid trenul decit avionul. la avion pierzi timp cu drumul pina la aeroport si de la aeroport, iar aeroporturile sunt in afara orasului, si tre sa fii la aeroport cu 2h inainte de plecare. garile sunt in general in centrul orasului.

      ca sa nu mai zic ca nu-s zboruri intre fiecare 2 orase, iar daca or fi, poate nu-s in zilele si la orele la care poate avea omul ala nevoie.

      apropo, linz-praga inseamna 245km, deci cam 3h cu trenul, adica nu avea absolut nici un rost sa ia avionul.

      PS: pt taranii care au impresia ca cine ia avionul invirte bani cu lopata si cine ia trenul il ia ca e mai ieftin, sa afle ca trenul pe multe rute e mai scump decit avionul, mai ales daca mergi noaptea si iei cuseta.
      • +6 (6 voturi)    
        dar vai, ce avem aici ?un necioplit!! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:20)

        Jim cel negru [anonim] i-a raspuns lui meh

        Daca ai fi folosit al limbaj,ar fi fost niste argumente forte,dar cu un asemenea limbaj,scuze ,dar chiar si tu esti un " taran laudaros".La-si sa se inteleaga ca tu te-ai nascut in alta tara si mergi atat de des afara,iar altul care ,poate nu a avut ocazia sa mearga decat acuma,din diverse motive ,e pentru tine un taran laudaros,daca a scris ,ce a scris.Poate e un tanar student plecat pentru prima oara din tara sau orice altceva.Ma mir ca nu vad un VON,sau al titlu nobiliar in numele tau,poate esti dintr-o mare familie.Un pic de modestie si un limbaj mai curat ar fi fost mult mai de apreciat in tot ce spui,chiar daca ai dreptate pe deplin.Fii tu domn pana la capat.
        • -1 (1 vot)    
          macar nu "la-s" sa se vada c-am lipsit la scoala (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:04)

          von meh [anonim] i-a raspuns lui Jim cel negru

          mai ales de la orele de gramatica.

          asa ca dragi copii, inainte sa dati lectii de etica mai luati niste lectii de limba romana. asa o sa "invata-ti" unde se pune si unde nu se pune cratima si unde se pune si unde nu se pune virgula intr-o fraza.

          iar ca idee ... am zis eu ca merg p'afara ?
          am zis eu ca m-am nascut in alta tara ?
          poate stiu de la tv (poate ca ma uit si la altceva decit taraf tv) sau poate de la prieteni.

          pe linga faptul ca ai tras chiulul la orele de gramatica, acum tragi si concluzii grabite.
      • +2 (2 voturi)    
        Ai dreptate dar exprimarea este deficitara (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:23)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui meh

        Ce rost are sa-ti insulti partenerii de discutie?
        Nu castigi nimic, mai degraba pierzi respectul celorlalti.
      • +2 (2 voturi)    
        Un taran laudaros (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:02)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui meh

        Va multumesc pt aprecieri. Si va mai spun ca cu avionul merg destul de des, insa prefer sa il conduc eu. Dvs va las insa locul de la geam, ca pasager...

        Un taran laudaros, cu pamant pe picioare, dar cu aripi pe spinare...
  • 0 (0 voturi)    
    alta eroare (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:45)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Daca acceptam eroarea ca a fost o 'CRIZA DE LICHIDITATI' atunci e evident ca ca nu mai pricepe nimeni nimic.
    Dupa ce guvernele natiunile si cetatenii vor plati integral banii datorati la banci pentru achizitia de imobile supraevaluate, cresterea va putea fi reluata, de la un nivel inferior, nivel la care se va ajunge prin recesiunea din urmatorii ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Si nu a fost... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:26)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui alex.dumitrascu

      ...o criza de lichiditati?
      Oamenii aia de nu si-au platit ipotecile nu erau si sunt in criza de lichiditati?
      Criza lor de lichiditati nu a dus la o criza de lichiditati a bancilor la care auveau datorii?
      Si asa mai departe pana s-a ajuns la mizeria de azi?
    • 0 (0 voturi)    
      Si nu a fost... (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:26)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui alex.dumitrascu

      ...o criza de lichiditati?
      Oamenii aia de nu si-au platit ipotecile nu erau si sunt in criza de lichiditati?
      Criza lor de lichiditati nu a dus la o criza de lichiditati a bancilor la care auveau datorii?
      Si asa mai departe pana s-a ajuns la mizeria de azi?
  • 0 (0 voturi)    
    Miscari importante 1 (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:42)

    Gelu [anonim]

    (WMR) -- Intelligence agencies in China and Japan are focusing on the role of a successor entity of Salomon Brothers as being behind a fraud against Japanese banks by the U.S. Treasury, the Federal Reserve, and Wall Street to bail out unscrupulous Wall Street bankers and mega-investors.

    Salomon was the first to offer mortgage bonds to infuse capital into failing firms. It began its mortgage bond business in 1935 to circumvent a “capital strike” organized by Wall Street’s top investment firms to protest Securities and Exchange Commission Chairman Joseph P. Kennedy’s tough new regulations on Wall Street following the Great Depression.
  • 0 (0 voturi)    
    Licuriciul lovit la PORTOFEL (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:43)

    Gelu [anonim]

    Chinese and Japanese intelligence agencies that look closely at financial malfeasance are alarmed that the Salomon division of Citigroup has managed to take over all of Lehman Brothers’ viable assets, leaving the U.S. bankruptcy court holding the debt of the failed securities firm. Lehman Brothers filed for Chapter 11 bankruptcy on September 15, 2008. Lehman had borrowed billions from two Japanese banks -- Nomura and Sumitomo Mitsui -- to stay afloat. Our Asian intelligence sources report that the Salomon division of Citigroup engaged in a massive fraud scheme with the connivance of the Treasury Department of Henry Paulson and the Federal Reserve Bank of Ben Shalom Bernanke.

    The Japanese government of Prime Minister Taro Aso realizes the impact of the fraud committed against its banks by Salomon/Citigroup and has backpedaled on an earlier promise to hold snap early elections. The opposition Democratic Party, which controls the upper house of the Japanese parliament, smells blood in the water and wants to see early elections.

    WMR has also learned that a number of CIA officers are in Beijing to try to prevent a united Asian front against Washington’s and Wall Street’s attempts to call the shots on the global financial crisis. The CIA’s top priority is to ensure that nothing interferes with China’s continued backing of the U.S. dollar.
    • 0 (0 voturi)    
      Spasiba (Joi, 20 noiembrie 2008, 11:12)

      Anglofofonul [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      Foarte interesant acest copy/paste al tau. Poate ne faci si traducerea (macar un rezumat de o fraza) ca la noi in sat s-a facut numa' rusa
  • 0 (0 voturi)    
    combinatii (Vineri, 21 noiembrie 2008, 9:27)

    eugeniusro [anonim]

    Banii de fapt nu exista, ma refer ca nu exista fizic, se foloseste un aranjament un acord mutual prin care noi suntem deacord ca o hartie sau alta are o valoare in lumea materiala si o putem schimba pe un bun fizic. Atunci cand intervine o criza de lichiditati (sa nu uitam ca banii fizici sunt o mica parte, peste 80% sunt bani scriptici) de fapt problema este ca este o criza de comunicare la nivel economic si politic intre statele importante care fac regulile jocului. Spuneti de ce criza imobiliara (care este o criza de supraproductie si supraevoluare) nu rezolva criza de locuinte? Pai de fapt de la criza de locuinte sa plecat, bancile au subventionat constructia de locuinte prin creditare, clientii avand la dispozitie credite generoase sau aruncat la locuinte supraevaluate de antreprenorii smecheri, si asa sa ajuns ca un apartament de lux care costa cateva miliarde sa aibe termopan, parchet de plastic si calorifere de aluminiu in loc sa aibe ferestre de stejar, parchet de mahon incalzire in podea, apoi bancile au descoperit ca daca clientul nu plateste creditul ei chiar daca confisca apartamentul tot ies in pierdere ca asta nu face banii pentru care este ipotecat, dar in fine criza imobiliara a fost doar un mic bobarnac de a declansat restul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă