Calin Popescu Tariceanu: Veniturile provenite din dobanzi nu vor mai fi impozitate, pentru stimularea economisirii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:35 Economie | Finanţe & Bănci


Calin Popescu Tariceanu
Foto: AGERPRES
"Am hotarat sa operationalizam planul anticriza", a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu dupa sedinta de Guvern de miercuri. Printre masurile adoptate de Executiv se numara, pe langa suspendarea aplicarii taxei de poluare auto, acordarea a 1.000 de euro angajatorilor pentru fiecare somer angajat, reducerea CAS cu doua puncte procentuale, acordarea unei bonificatii de 5% contribuabililor care isi platesc impozitele cu 10 zile mai devreme de termen sau transformarea in venituri neimpozabile a veniturilor provenite din dobanzi.

Cele mai importante declaratii ale primului ministru:

  • "Angajatorii care angajeaza someri vor primi 1.000 de euro din partea statului pentru fiecare persoana angajata, care ramasese de 3 luni fara loc de munca."
  • "Am decis reducerea CAS cu inca doua puncte procentuale pana la sfarsitul anului 2009 - de la 39,5% la 37,5%."
  • "Punctul de pensie va creste la 763,7 de la 1 ianuarie 2009."
  • "Vom acorda o bonificatie de 5 % din valoarea obligatiilor contribuabilor care isi vor plati taxele cu cel putin 10 zile inainte de termen."
  • "Am adus un set de modificari codului fiscal: introducerea unor masuri speciale de stimulare fiscala pentru activitatile de cercetare-dezvoltare-inovare. Este vorba despre un credit fiscal pentru aceste activitati."
  • "De asemenea, transformarea in venituri neimpozabile a veniturilor sub forma de dobanzi la depozitele la termen si la instrumentele de economisire incepand cu 1 ianuarie 2009 - este o concluzie la care am ajuns dupa consultarile cu BNR si cu Asociatia Romana a Bancilor pentru a stimula economisirea."
  • "Am decis si aplicarea unei cote reduse de TVA, de 5%, pentru livrarea locuintelor ca parte a politicii sociale. Este vorba despre livrarea de cladiri destinate a fi utilizate drept camine de batrani si de pensionari, cladiri destinate a fi case de copii sau centre de reabilitare pentru minori cu handicap sau livrarea de locuinte care au o suprafata construita de maximum 120 de metri patrati si a caror valoare nu depaseste suma de 380 de mii de lei, achizitionate de orice persoana necasatorita sau de o familie. Este vorba despre masura care se adreseaza celui mai mare numar de romani, cei care doresc sa isi cumpere prima casa noua, fara limita de varsta, ca la programul ANL, care era cu limita de 35 de ani, sau cei care vor sa se mute dintr-o casa mai mica intr-una care atinge acesti parametri."
  • "Am decis si scutirea de impozit pe dividendele reinvestite. Aceasta masura este destinata in mod clar crearii si sprijinirii pastrarii locurilor de munca existente."
  • "Am decis majorarea cu 900 de milioane de lei a capitalului social la CEC."
  • "Am decis constituirea unui grup de lucru  pentru a identifica solutiile pentru combaterea efectelor crizei financiare. Acest grup de lucru va pune la punct un masterplan pentru buna functionare a sistemului bancar."
  • "Prioritatea Guvernului este pastrarea locurilor de munca. De aceea am decis suspendarea aplicarii taxei de poluare auto timp de un an. Ordonanta va fi publicata imediat ce vom primi raspunsul Comisiei Europene."
  • "Oltchimul este o alta societate care se confrunta cu dificultati. In acest moment punem procesul de privatizare in stand-by. Vom gasi modalitati de sprijinire a Oltchimului pentru a asigura functionarea societatii si pastrarea locurilor de munca."
  • "In acest moment este esential sa stimulam cresterea economica si investitiile pentru crearea de noi locuri de munca sau pentru mentinerea celor actuale."
  • "Nu va fi nevoie de bani in plus pentru acest plan de masuri, cu toate ca el va costa aproximativ 10 miliarde de euro."


HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratia sefului Guvernului.


Citeste masurile adoptate miercuri de Guvern pentru operationalizarea Planului de crestere economica si locuri de munca:


  • Facilitati pentru angajatori
  • Guvernul a decis, printr-o Ordonanta de Urgenta adoptata miercuri, ca angajatorii care creeaza locuri de munca si incadreaza someri aflati de peste 3 luni fara slujba, sa primeasca echivalentul in lei al sumei de 1.000 de euro pentru fiecare angajat. Aceasta masura va constitui un stimulent pentru incurajarea angajarilor, a declarat premierul Tariceanu.
  • O alta masura aprobata de Executiv vizeaza reducerea CAS-ul cu inca doua puncte procentuale pentru urmatorul an fiscal, de la 39,5% la 37,5%, a mai anuntat premierul Tariceanu. seful Executivului arata ca aceasta masura va contribui la scoaterea la suprafata a muncii din zona gri a economiei.

  • Majorarea punctului de pensie
  • Valoarea punctului de pensie va creste incepand cu 1 ianuarie 2009 la 763,7 lei, a anuntat premierul Calin Popescu-Tariceanu. Masura era inclusa in proiectul de buget pe 2009, pe care Guvernul l-a transmis Parlamentului. "Stabilirea valorii punctului de pensie, de la 1 ianuarie, la 763,7 lei, va avea o influenta pozitiva asupra pensiilor. Valoarea punctului de pensie este raportata la salariul mediu pe economie, care este prevazut sa creasca anul viitor, conform proiectului de buget", a declarat premierul Tariceanu.

  • Bonificatie pentru plata in avans a obligatiilor bugetare datorate de contribuabili
  • O alta masura importanta aprobata de Guvern stabileste acordarea unei bonificatii de 5% din valoarea obligatiilor bugetare datorate pentru contribuabilii care isi platesc taxele cu cel putin 10 zile inainte de termenul de plata prevazut de reglementarile legale in vigoare.

  • Modificarea codului fiscal
  • Guvernul a aprobat un set de modificari ale Codului Fiscal, concentrate pe patru directii de actiune. Aceste directii vizeaza:
  1. introducerea unor masuri speciale de stimulare fiscala pentru activitatile de cercetare – dezvoltare.
  2. transformarea in venituri neimpozabile a veniturilor sub forma de dobanzi la depozitele la termen si la instrumentele de economisire, incepand cu 1 ianuarie 2009. "Aceasta masura a rezultat ca urmare a consultarilor pe care le-am avut cu BNR si cu Asociatia Bancilor, pentru a stimula economisirea", a declarat premierul Tariceanu.
  3. aplicarea unei cote reduse de TVA, de 5% , pentru livrarea locuintelor ca parte a politicii sociale. seful Executivului a precizat ca aceasta masura se aplica pentru:
    • Livrarea de cladiri destinate a fi utilizate drept camine de batrani si de pensionari, precum si cele destinate a fi utilizate drept case de copii si centre de recuperare si reabilitare pentru minori cu handicap

    • Livrarea de locuinte care au o suprafata construita de maximum 120 metri patrati si a caror valoare nu depaseste suma de 380.000 de lei, achizitionate de orice persoana necasatorita sau de familie

    • Ultima categorie de cladiri care beneficiaza de TVA redus sunt cele livrate catre primarii ca locuinte sociale

  4. Scutirea de impozit pe dividendele reinvestite. Masura are ca scop sa pastreze si sa creeze noi locuri de munca.

  • Majorarea capitalului CEC
  • Capitalul social al Casei de Economii si Consemnatiuni (CEC) a fost majorat cu 900 milioane lei, printr-o Ordonanta de Urgenta aprobata astazi, a declarat Primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. Potrivit sefului Executivului, majorarea va fi operata in doua etape:  "In primul trimestru al anului viitor vom opera o majorare cu 450 de milioane lei, urmand ca, pana la sfarsitul anului sa facem o noua majorare de capital cu 450 de milioane de lei".

  • Sustinerea industriei auto din Romania
  • Guvernul a aprobat, de asemenea, un set de trei masuri destinate sustinerii industriei auto din Romania si protejarea locurilor de munca din acest domeniu, a declarat premierul Tariceanu. "Pastrarea locurilor de munca este prioritatea Guvernului. Riscam sa ne confruntam cu o serioasa problema de ordin social, in absenta acestor masuri", a afirmat premierul.
  • Seful Executivului a anuntat ca a fost suspendata plata taxei pe poluare pentru autovehiculele inmatriculate noi, care nu depasesc 2000 cmc, incepand cu 1 decembrie 2008, pana la 31 decembrie 2009. Ordonanta de Urgenta va fi publicata in Monitorul Oficial in momentul in care Comisia Europeana va raspunde scrisorii trimise de Guvern, a precizat premierul Tariceanu, adaugand ca „din consultarile preliminare rezulta faptul ca nu va exista o obiectie a CE pe acest subiect".
  • A doua masura referitoare la industria auto vizeaza redistribuirea rapida a cotei ramase neconsumate in cadrul Programului de reinnoire a parcului auto, sarcina care revine Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile, a aratat premierul.
    Guvernul a decis de asemenea ca Programul de reinnoire a parcului auto sa continue si anul viitor, cand numarul automobilelor incluse in Program va fi de 60.000. Premierul a precizat ca autoritatile vor face demersurile necesare astfel incat acest program sa devina operational de la 1 ianuarie 2009.

  • Societatea Oltchim
  • Primul-ministru a mai anuntat ca o alta decizie luata de Guvern se refera la procesul de privatizare al Societatii Oltchim. „Punem procesul de privatizare al Oltchim in stand-by. Nu este o piata care permite realizarea acestui proces. Vrem ca acest proces sa se desfasoare in bune conditii pentru a garanta pastrarea locurilor de munca", a afirmat premierul Tariceanu.
  • Seful Executivului a aratat, de asemenea, ca vor fi identificate, prin consultare cu Comisia Europeana, modalitati de sprijin pentru ca Oltchim sa-si poata continua activitatea.


  • Grupul de lucru Guvern-BNR-mediul bancar
  • Tot miercuri Executivul a decis constituirea unui grup de lucru format din reprezentanti ai Guvernului, ai mediului bancar si ai Bancii Nationale a Romaniei. Aceste grup de lucru va pune la punct un Master Plan care va cuprinde masuri privind functionarea cat mai buna a sistemului bancar, in contextul programului de masuri de crestere economica si locuri de munca.
  • „Mandatul acestui grup de lucru este de a identifica solutiile optime, in cadrul actualei situatii de criza economica mondiala, pentru deblocarea sistemului bancar, pentru gasirea de solutii potrivite pentru gasirea de lichiditati la nivelul sistemului bancar", a adaugat primul-ministru.











7848 vizualizari

  • -1 (17 voturi)    
    Care-i smecheria? (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 17:38)

    Catalin [anonim]

    Suspendarea taxei auto pentru masinile noi euro 4 nu protejeaza industria auto autohtona (Dacia adica - Ford inca nu a produs nimic, si oricum, tot masina ieftina vor face la Craiova). Taxa auto pentru o Dacia e in jur de 300 euro. Suspendarea nu o va face mai atractiva fata de autoturismele second-hand si nici mai accesibila ca pret. O asemenea reducere nu va ajuta nici cumparatorii pe credit, suma fiind prea mica pentru a conta intr-un "scoring".

    Suspendarea taxei auto pentru masinile noi euro 4 scumpe in mod sigur va ajuta dealeri de astfel de masini. Acolo avem momentan taxe auto si de peste 3000 euro. Aceste masini sunt importate si nu produse la noi. Sa inteleg ca premierul, in spirit tovarasesc european, va ajuta industria auto din UE, in special Germania, Franta, Italia, Cehia, Marea Britanie si Suedia?

    E o smecherie, o capcana undeva....acest demers ajuta sigur pe cineva. Cum ar fi un dealer Citroen, caruia in ultimul timp i-au cam scazut vanzarile de masini scumpe datorita unor taxe auto maricele...
    • -2 (12 voturi)    
      esti dus cu pluta (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:16)

      AndreiSe [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Bai, voi nu vedeti decat scenarii, capcane si alte tampenii!
      Ce sa faca Tariceanu, sa ieftineasca Dacia cu 3000 euro?. Sau sa abroge taxa numai la Dacia? (asta nu se poate atata timp cat suntem in UE). Se poate pune taxa mai mare la masinile vechi, asta ar fi altceva.
      Stai linistit ca o sa se ieftineasca masinile din cauzxa ieftinirii materilor prime, dar asta o sa se vada cam in 6 luni. Intram pe deflatie si atunci sa te tii! vezi ce stupoare e in state acum ca au scazut preturile in medie cu 1%. Tine-te bine ca vine si la noi!
      • 0 (8 voturi)    
        Sa nu incurcam merele cu perele (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 19:01)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui AndreiSe

        In SUA e deflatie si e normal sa fie asa.
        In Romania, in Zimbabwe, Congo si alte tari asemanatoare moneda se va devaloriza puternic(intrarile de valuta vor scadea drastic) si va fi hiperinflatie cu toate ca in restul lumii civilizate va fi deflatie.
        • -2 (2 voturi)    
          ce normalitateeee (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:37)

          Gabbone [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          ba nu e deloc normal ce se intampla in SUA. stai sa dea drumu chinezii odata la gramada de dolari in varfu carei stau cocotati sa vezi atunci criza.
        • +1 (1 vot)    
          Congo... (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:38)

          yggdrasil [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Congo (de fapt RD Congo) se afla in plin razboi civil iar Zimbabve are megainflatie de ani buni de zile si instabilitate politica, regim autoritar iar ambele state se afla in Africa. Nu se pot compara situatiile, Romania nu este o tara asemanatoare cu Congo sau Zimbabwe, nu se vede mobilul acestui rationament.
    • +2 (4 voturi)    
      descurajeaza SH (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:30)

      A [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Problema e ca in momentul de fata toate masinile noi sunt dezavantajate, pt ca taxa a crescut la masinile noi si a scazut la cele vechi, la indicatiile UE. Masinile second hand musca din piata tuturor masinilor noi, inclusiv Dacia (la care cred ca taxa e mai mare de 300 de euro, pt ca pretul masinii pleaca de la vreo 6000 de euro). Scoaterea taxei la masini noi ar descuraja importul de masini SH, deci ar incuraja cumpararea de Dacii, care sunt printre cele mai ieftine masini noi...
      • 0 (4 voturi)    
        jumatatea goala a paharu lui (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 19:44)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui A

        taxa in caz ca va revitaliza ind .auto autohtona-lucru de care eu ma indoiesc-v a conduce la o oferta ridicata si implicit la o crestere a pretului pe piata carburantilor=poluare ridicata,cred ca logic ar fi ca o acciza de poluare sa fie introdusa in pretul carburantului-consum ridicat=poluare ridicata-,ar fi evitata spaga de la RAR ,piata s ar orienta rapid catre 'cunsum mic',cilindree mica
        Cred ca ajutoru acordat ind.auto ar trebui conditionat de performante in domeniu,adica orientarea ind.auto spre modele performante din punct de vedere al consumului,al sigurantei si al standardelor de calitate
  • +2 (4 voturi)    
    Citroen (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:09)

    citroen [anonim]

    Catalin, ia APIA si uita-te care e cota de piata la renault, dacia, vw, ford, pejo,..., si dupa aia la citroen.
    Si vezi ce scadere au acele marci care au cota cea mai mare de piata. Pe aia ii ajuta, nu pe Citroen.
    Ar fi bine sa o ajute pe Dacia, dar nu prea cred.
  • -3 (9 voturi)    
    Nu e smecherie, e prostie marca inregistrata (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:15)

    Ovidiu [anonim]

    Oamenii aia habar nu au realitatile din viata noastra, a celor ce ii votam.
    Daca ei considera ca din cauza taxei nu ne luam noi masini noi, inseamna ca sunt rupti de realitate.
    Nu ne luam masini noi pentru ca nu ne permitem sa platim pretul ei si nu taxa auto aferenta.
    Nu cred ca ajuta pe nimeni aceasta eliminare de taxa, decat poate pe ei, pe guvernanti care se pot lauda ca au facut ceva. Din categorie "am format un comitet care va investiga .....". Adica au dat din gura ca au facut ceva si de fapt ne-au aratat inca odata ca nu sunt capabili decat sa isi traga partea si nu sunt in stare sa conduca o tara.
    SUNTETI TOTI NISTE INCOMPETENTI!!!
    DUCETIVA INTR-UN TARG DE MASINI SA INTELEGETI ACEASTA PIATA!!
    • 0 (2 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 22:38)

      mim [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      crezi ca daca tu nu cumperi atunci nimeni nu o face?
      tinand cont de reducerile care au inceput sa se practice eu unul incep sa ma gandesc sa imi cumpar o masina noua. eliminarea taxei de prima inmatriculare poate sa fie un motiv in plus sa trec peste unele retineri si sa pun banii in circulatie. iar cei care spun ca nu conteaza 300-500 euro cand cumperi o masina sunt niste naivi sau plini de bani.
      si cred ca mai sunt multi care stau in expectativa si incearca sa prinda minimul pietei. toata lumea este constienta ca preturi ca acum la masini nu o sa mai vedem peste 1 an...
      • +1 (1 vot)    
        de acord (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:11)

        hcd [anonim] i-a raspuns lui mim

        Ai dreptate. Nu cred ca ar trebui sa ne deranjeze apropierea lui de citroen atata vreme cat toata populatia poate profita in urma acestei masuri. Si 300-500 EUR la o masina de 5-6000 sunt aproape 10 %, care nu-i tocmai putin.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu e taxa , bancile sunt problema (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 18:59)

    Economu [anonim]

    Suspendarea taxei nu e rea, dar nu rezolva problema. Dacia nu se mai vinde nu din cauza taxei nu era o problema pentru francez sa dea un discount cat taxa, ci din cauza ca bancile Nu mai acorda credite. Atata timp cat se mentine aceasta situatie, ca e Dacie ca-i Ford ca-i Peugeout, tot un drac. Nu e multa lume sa puna banu jos 8000 de eruo sau mai mult . ... Hai sa traiti!
  • 0 (2 voturi)    
    SCADEREA TAXELOR ESTE O GRESEALA! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 20:18)

    RON [anonim]

    Ar fi o mare greseala sa scadem aceste taxe. Cid omul nu mai cheltuieste nu vrei sa incurajezi economisirea! Economisirea vrei sa o incurajezi atunci cind omul cheltuieste prea mult.

    Anul viitor, incasarile bugetare vor scadea simptitor si fara scaderea taxelor. Daca taxele scad vor fi si mai mici.

    Singurele taxe care ar avea cu adevarat rost sa fie scazute ar fi TVAul la construirea locuintelorpentru clasele mici si mijlocii, respectiv sa zicem un tva redus sau deloc pe locuintele noi vindute la pret sub 200.000Euro. CE e peste taxat TVA la cota normala... asta ar reimpulsiona vinzarea de locuinte spre un ritm mai normal.
    • 0 (0 voturi)    
      Economisirea e pentru lichiditate in banci (Joi, 20 noiembrie 2008, 14:06)

      Simona [anonim] i-a raspuns lui RON

      Economisirea e pentru lichiditate in banci. O problema acum e lipsa de lichiditate si in consecinta de creditare a investitiilor. Daca oamenii isi pun banii in banci, bancile vor putea sa ii foloseasca dind credite si incurajund consumul.
  • +3 (3 voturi)    
    Vom invata ceva ! (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 20:21)

    stefan [anonim]

    In Italia,TVA (numit IVA) la cumpararea unei locuinte prima casa, adica prima locuinta pentru o familie sau tinar, este de 4 %. Suprafata maxima a unei locuinte normale nu trebuie sa depaseasca 145 metri patrati. Depasirea acestei suprafete duce la trecerea locuintei in categoria celor de lux ,cu taxare superioara.
    Taxa auto este in jurul cifrei de 180 de euro platiti la fiecare schimb de proprietate. Exista impozitul anual auto care este obligatoriu pentru toti. Pentru o masina Dacia Logan , EURO 4 se plateste cam 88 de euro. Pentru o masina Ferrari, se plateste impozit anual de 2.600 euro. Mai devreme sau mai tirziu, vom invata cum functioneaza anumite lucruri la altii si de ce. Istoria introducerii taxei auto ,cu modificari,razgindiri,etc, a fost ceva de risul europei.
  • +2 (4 voturi)    
    Sa nu uitam (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:02)

    Gogu extremistu [utilizator]

    Vin alegerile ! Orice decizie e influentata acum de considerente electorale. Cred ca o sa mai auzim multe pana pe 30 Noiembrie. Apa de ploaie ! Vine alt guvern , ce-o sa se mai aleaga de planurile lui Tariceanu ? Parca si Ceausescu facea planuri pana in 2015-2020...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu sunt promisiuni electorale sunt hotarari de Guv (Joi, 20 noiembrie 2008, 12:09)

      Carmen [anonim] i-a raspuns lui Gogu extremistu

      Daca ar fi promis chestiile astea un partid aspirant la Guvernare, am mai fi zis ca e apa de ploaie. Insa, hai sa facem departajarea dintre campania electorala si activitatea guvernamentala. Deci, in cazul de fata, vorbim de niste decizii luate de Guvern in vederea stoparii afectelor crizei economice.
  • +2 (4 voturi)    
    multumim partidului (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 21:33)

    revoltatu" [anonim]

    mare om, mare caracter.
    banii pe care ii depui la banci(daca ii ai) de unde-s?
    din salariu ,nu..? si acesta parca este purtator de impozit,..nu? si alte biruri,..nu?
    mare descoperire acum.... nu se mai percepe impozit la impozit... suna redundant ,...nu?
    deci, care va sa zica ,impozitul pe banii obtinuti din dobanda nu mai sunt(sau nu vor mai fi) luati in calcul ca baza de impozitare.
    aceeasi Marie cu...
    imi este greata de politicieni
    ma duc sa vomit acum...sper ca nu deranjez....nu?
    • 0 (0 voturi)    
      GANDESTE! (Joi, 20 noiembrie 2008, 13:39)

      qaz [anonim] i-a raspuns lui revoltatu"

      Fii un pic atent la ce afirmi! Statul nu-ti impozita banii depusi la banca (din salariu care este un venit impozitabil), ci iti impozita banii pe care ti-i dadea banca ca bonificatie pentru banii depusi la ei! Iar acea bonificatie pentru tine este tot VENIT. Ii spune si numele IMPOZIT PE VENIT!
  • 0 (0 voturi)    
    Viitor de aur (Joi, 20 noiembrie 2008, 7:00)

    Observatore [utilizator]

    O sa curga cu lapte si miere ...
  • -1 (1 vot)    
    Nu prea pricep! (Joi, 20 noiembrie 2008, 8:02)

    Vali cel batran [anonim]

    De ce taxa auto nu se suspenda imediat adica de astazi. Este chiar asa de priceput ca in astea zece zilecu ntaxa nu ce va mai vinde nic o masina?
    • 0 (0 voturi)    
      re: (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:03)

      Horatiu [anonim] i-a raspuns lui Vali cel batran

      poti sa o cumperi si azi ca taxa nu trebuie sa o platesti numai cand vrei sa o inmatriculezi. si cu numere rosii poti sa circuli din cate stiu eu cam 3 luni
    • 0 (0 voturi)    
      Neimpozitarea dobanzilor e o idee buna (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:19)

      Amadeus [anonim] i-a raspuns lui Vali cel batran

      ...in sfarsit o idee logica: este criza si nu sunt bani, dar cei care economiseau, erau impozitati.

      Cel putin masura asta este una logica de care nu prea am auzit ca ar fi zis ceva de bine vreun "mare specialist in finante" care isi tot da cu parearea
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:06)

    Horatiu [anonim]

    Parerea mea e ca sunt niste masuri destul de bune si gandite cat de cat. Chiar vreau sa felicit guvernul pentru aceasta initiativa.
  • 0 (0 voturi)    
    ALOOO!! (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:06)

    bellcross [anonim]

    Ziceti-mi si mie ceva ca poate sunt prost si nun inteleg dar cine iese in castig din afacerea asta?? nu bogatasi care au miliarde in banci?? Vrei sa zici ca eu ala care am 1000 RON in banca ma ajuta ca imi cresc marea avere cu cat?? Astia chiar ne cred prosti.....
  • 0 (0 voturi)    
    tot asa (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:21)

    Alex [anonim]

    Nu precizeaza nimeni de eliminarea impozitului din dobanzi numai de taxele auto. Semn ca romanul tot consumatorist si fara cap a ramas. Cu astia defilam
  • 0 (0 voturi)    
    Vrem adevarul gol-golut (Joi, 20 noiembrie 2008, 9:42)

    Sanda [anonim]

    stiti cum va dati seama ca un politician minte? ori de cate ori deschide gura !!! am ajuns sa nu mai cred o iota din ceea ce declara, mai ales acum ca e campanie electorala.
  • 0 (0 voturi)    
    veniturile din dobanzi - neimpozabile (Joi, 20 noiembrie 2008, 10:05)

    Dm [anonim]

    Ghici cine are depuneri si dobanzile ce rezulta din aceste economii ? Ghici cine profita de o astfel de masura ?
  • +1 (1 vot)    
    Masuri foarte bune! (Joi, 20 noiembrie 2008, 10:12)

    goguta [anonim]

    Masurile sunt foarte bune.Si taxa auto-pt a ajuta producatorii interni, si dobanzile la depozite - pt a atrage lichiditati cat mai multe la banci-lichiditati care sunt foarte importante in acest moment pt banci , dar mai ales cea cu imobiliarele.Segmentul de imobiliare este cel mai important.De la imobiliare a pornit criza mondiala.Cred ca limita de 100.000 euro ar trebui marita macar pana la 120.000-130.000 euro .Daca acest segment ramane blocat atunci si sistemul financiar va fi in colaps.Totodata incurajand construirea de locuinte noi se vor crea noi locuri de munca combatand astfel somajul,si in cele din urma nu vom ramane doar cu posibilitatea locuintelor comuniste care oricum sunt foarte putine in comparatie cu cererea de locuinte de pe piata romaneasca.Daca firmele de constructii nu sunt multumite cu beneficiile obtinute vor renunta sa mai construiasca,logic.
    Asadar,trei masuri foarte bune insa cred ca ar trebui marit putin plafonul atat pt taxa auto -care ar aduce o reducere de doar 100 eur in cazul loganului, cat si mai ales in cazul imobiliarelor.
  • 0 (0 voturi)    
    Un program OK (Joi, 20 noiembrie 2008, 10:18)

    Gelu [anonim]

    Un program eficient, zic eu, in spirit liberal. In legatura cu autoturismele, orice vanzare de produse noi pe teritoriul nostru aduce un castig statului spre deosebire de achizitionarea turismelor SH din Germania. Dacia este unul dintre jucatorii stimulati, atentie, e vorba de a stimula, nu de a baga in buzunar
  • +1 (1 vot)    
    CAS-ul (Joi, 20 noiembrie 2008, 11:03)

    Ggrigore [anonim]

    Ma asteptam ca CAS-ul sa scada un pic mai mult. Doua procente mi se par foarte putine. Am tot urmarit declaratiile premierului si initial era vorba despre o reducere mai mare. Surpriza mare vine insa din faptul ca veniturile provenite din dobanzi nu vor mai fi impozitate si din faptul ca vor in continuare sa returneze 5% celor ce-si platesc impozitele la timp. Sunt niste masuri bune si ma bucur sa vad ca cineva se agita pentru a contracara efectele crizei economice.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 20 noiembrie 2008, 12:02)

    olandezu [anonim]

    si cum tot romanul avea economii semnificative la banci si acuma cand cu criza si-au scos averile din banci si cumparau aur, de se speriau bancherii ca raman fara clientela, masura asta va redresa sistemul finaciar, aducand miliarde inapoi in sistem ...

    vorbim de Romania?
    sau o fi cumva ceva de genul hai sa profitam de panica si sa mai dam cate ceva la aia care au miliarde dar le este frica sa investeasca, pentru ca vremurile sunt tulburi?

    Oare, ma intreb si eu asa, ca olandezu' prost, nu ar fi mai firesc in situatii din astea sa se ia masuri care sa stimuleze investitiile si consumul sanatos?
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar ca ca olandezu' prost... (Joi, 20 noiembrie 2008, 14:36)

      KK-maK [anonim] i-a raspuns lui olandezu

      Nu este vorba despre imbogatire, pentru ca depozitul prin definitia lui este un produs de economisire, nu de investire!
      Nu este vorba ca se imbogateste barosanu X care are depozite de milioane de lei noi, in timp ce ala cu 1000 RON in cont nu va simti nimica.
      E vorba de a stimula romanul (care are tendinta de a tine banii la ciorapi) de a depune banii la banca, banii care pot fi folositi ulterior in alte scopuri. Nevoia de bani va fi din ce in ce mai mare, iar daca acesti banii nu exista, ei... TREBUIE TIPARITI => INFLATIE!
      Considera ca prin depunerea ta bancara poti credita (ajuta) o fabrica (oarecare).
      • 0 (0 voturi)    
        asa o fi (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:02)

        olandezu [anonim] i-a raspuns lui KK-maK

        dar eu to nu vad unde sunt romanii aia multi care acuma or sa navaleasc sa-si economisasca banii pe la banci...
        • 0 (0 voturi)    
          Guvernul incearca (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:13)

          KK-maK [anonim] i-a raspuns lui olandezu

          ...sa atraga mai multi oameni sa depuna la banci. Asta nu inseamna ca va si reusi!
          La fel si cu Daciile... Crezi ca daca elimina taxa aia nenorocita, cumparatorii de Dacii o sa dea iama sa cumpere? Mai ales in situatia in care bancile nu le mai dau credite si tinand cont ca, datorita nevoii de reducere a costurile pentru fabricile de subansamble, este foarte probabil sa scada semnificativ si calitatea masinii autohtone.
      • 0 (0 voturi)    
        Despre masa monetara (Joi, 20 noiembrie 2008, 17:53)

        leto-ii [anonim] i-a raspuns lui KK-maK

        Dragul meu,

        Ar trebui sa stii ca cea mai mare parte din banii din banca sunt electronici, ei nu exista ca atare ci sunt creati "din nimic" in momentul in care cineva vine sa se imprumute.

        In al doilea rand, ar trebui sa stii ca pentru "masa monetara totala" - adica bani gheata si bani electronici - nu exista acoperire in bunuri (si servicii)

        Cele doua aspecte ale vietii noastre genereaza inflatia, nu faptul ca vreo cativa oameni isi tin banii la ciorap.

        Asta - asa, pe scurt, pentru capul tau putin cam ignorant.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri