Una dintre bancile de top, confruntate cu spectrul restructurarii, a comandat recent un sondaj prin care si-a consultat proprii angajati cu privire la posibilele solutii de iesire din criza. Intrucat simpla disponibilizare nu ajuta, banca in cauza si-a interogat angajatii despre ce ar fi de facut in materie de management pentru ca lucrurile sa isi revina. Gestul a fost se pare de bun augur, intrucat o parte dintre sugestiile inaintate de personal urmeaza sa fie preluate (ca idei de plecare) in procesul de reorganizare. Citez din raportul final:

“Principalele probleme par sa fie la nivelul procedurilor, 42% dintre raspunsuri mentionand dificultati de procedura in activitate. La acelasi nivel de importanta (31%) se situeaza trainingurile insuficiente , lipsa de formare pentru middle management si discrepantele salariale, lipsa de suport in negocierea CCM cu sindicatul, dar si pentru reducerea salariilor prea mari.

Formarea profesionala intampina doua mari dificultati (ambele cu 51%) accesul greoi la training si programare deficitara si nevoia de cursuri mult mai specializate pentru activitati si sarcini precise; se simte nevoia unei flexibilitati mult mai mari in programarea cursurilor sub aspectul timpului, perioadei si a locatiei, fiind destul de dificila corelarea cu necesitatile de personal ale grupului.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Dan Popa.