BRD-Groupe Société Générale a inregistrat un profit net de 425 milioane lei (101 milioane euro) in primul semestru din acest an, in scadere cu 17,4% fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul incetinirii semnificative a cererii de credite si a cresterii riscurilor, a anuntat luni institutia financiara. Cu toate acestea, volumul total al creditelor acordate clientilor a crescut cu 11% fata de prima jumatate a anului trecut, pana la 32,2 miliarde lei.

„Primul semestru al anului 2009 s-a caracterizat printr-o incetinire marcata a cererii de credite si printr-o crestere accentuata a riscurilor atat in ceea ce priveste clientela persoane fizice, cat si clientela IMM. Aceasta situatie demonstreaza amploarea recesiunii resimtita in primul semestru. In acest context, BRD a reusit sa-si mentina rezultatele la un nivel satisfacator. Datorita eficacitatii procedurilor sale interne, masurilor de reducere a cheltuielilor generale si calitatii portofoliului sau, BRD si-a demonstrat capacitatea de rezistenta intr-un mediu dificil”, a declarat Patrick Gelin, presedintele – director general al bancii.

Venitul net bancar a depasit 1,6 miliarde lei (387 milioane euro), cu aproape 17% mai mare decat la 30 iunie 2008, iar profitul brut din exploatare a inregistrat o crestere de 19,4% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 919 milioane lei (217 milioane euro).

In prima jumatate din acest an, volumul total al creditelor acordate clientelei a depasit 32,2 miliarde lei, cu 11% mai mare fata de 30 iunie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,8 miliarde lei, in crestere cu 10,5%, in timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 11,5%, pana la 16,4 miliarde lei. Depozitele clientelei au ajuns la sfarsitul primului semestru al anului 2009 la 29,1 miliarde lei.

Costul net al riscului a crescut, dar ramane mult inferior mediei sistemului bancar romanesc.

Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primului semestru de 22,3%, in timp ce raportul cost/venituri s-a mentinut la un nivel de 43,8%. Cheltuielile generale raman bine controlate, cresterea lor datorandu-se, in principal, impactului cursului de schimb EUR/RON.

BRD – Groupe Société Générale avea, la sfarsitul lunii iunie 2009, 2,6 milioane de clienti. Banca a emis 2,2 milioane de carduri si opereaza o retea de 1.400 ATM-uri si 20.000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii iunie 2009, la 49,5 miliarde lei (11,7 miliarde euro).