Cei mai multi restantieri in randul companiilor ii avem din randul firmelor de constructii, iar cei mai buni platnici sunt din randul producatorilor de produse de stricta necesitate, a declarat pentru Hotnews Gabriel Cretu, directorul de retea si vanzari al OTP Bank, Gabriel Cretu. Un client din 20 intarzie mai bine de doua luni cu achitarea ratelor la imprumuturi, a mai spus seful vanzarilor din OTP.

Cretu a mai explicat pentru Hotnews ca structura portofoliului de credite s-a schimbat in 2009, in sensul cresterii ponderii creditelor pentru capital de lucru in defavoarea creditelor de investitii. Argumentul e destul de simplu, firmele isi incaseaza cu mare greutate banii, confruntandu-se de multe ori cu "descoperit de casa" si atunci e nevoie de un sprijin financiar pentru a trece de jena financiara aparuta.

Aproape 5% dintre clienti intarzie cu plata ratelor la banca mai bine de doua luni, ceea ce face ca numarul executarii garantiilor sa creasca, mai spune Cretu.

„Am inceput executarea garantiilor clientilor in cazurile in care nu am putut identifica posibilitati reale de recuperare a sumelor din activitatea firmei. Lucram atat cu executori bancari cat si cu executori judecatoresti”, a punctat pentru Hotnews, Cretu.

Seful de vanzari al OTP Bank spune ca cei mai buni clienti pe care banca ii are in portofoliu sunt cei din domeniul produselor de stricta necesitate, pe fondul unui cash-flow sustinut de consumul zilnic.

„Preconizam ca urmatorul val de crestere economica va fi sustinut de IMM-uri si in acest context nu pot sa nu observ la oamenii de afaceri romani, evident nu la toti, deschiderea spre nou, capacitatea de orientare rapida. In aceeasi masura insa, constat lipsa orientarii spre calitate si spre proiecte cu beneficii de durata, chiar daca mai mici”, conchide Cretu.