Carduri cu oglinda, carduri „pink”, carduri cu reduceri la saloanele de frumusete- bancile locale incearca sa isi niseze pietele pentru a castiga cota de piata si clienti. Motivul? Potrivit studiilor, 80% din cheltuielile unei familii sunt administrate de femei. Asa ca noul target al marketerilor bancari a devenit femeia. E drept, produsele nu sunt o noutate, ele functionand de ani buni de zile in Occident.

  • In Occident, beneficiile sunt si mai nisate

Diferentele sunt insa destul de mari intre ofertele locale si cele europene. Marfin Bank de pilda a lansat chiar in decembrie un card pentru femei, acestea putand opta in functie de varsta pentru efectuarea unor analize medicale gratuite. In plus, costurile asociate cardurilor sunt mai mici in Occident, dar asta nu tine in mod necesar de banca, ci de conditiile pietei.

  • Batalia pe nise se duce intre bancile mici

O alta observatie este aceea ca, de regula, cardurile nisate au fost aduse pe piata romaneasca de jucatori mici, exceptiile facand regula. In plus, cardurile nu difera foarte mult in ceea ce priveste beneficiile colaterale- reduceri la shopping sau la centrele spa. Volksbank de pilda a lansat luni un card de debit in lei - Pink, care ofera discount-uri la partenerii comerciali si care vizeaza in special femeile pasionate de shopping, informeaza banca. Posesorii acestui tip de card pot beneficia de discount-uri in peste 300 de centre comerciale, centre medicale, cluburi de fitness, centre de infrumusetare, baruri si restaurante.

  • Cardurile romanesti au costuri asociate ridicate

GarantiBank a iesit pe piata cu cardul de credit Bonus Card cu oglinda. Cardul este emis sub sigla MasterCard, combina functionalitatile unui card de credit, oferind in plus clientelor o oglinda drept accesoriu, se arata in comunicatul de presa al bancii.

Libra Bank a lansat Libra Jolie, un card de debit sau credit destinat femeilor. In varianta "card de credit", cardul are o dobanda cam mare - Robor la trei luni plus o marja de 8%, o limita de creditare de 6 salarii lunare nete - maxim 20.000 lei. Facilitatile oferite presupun reduceri in peste 150 de locatii partenere intre care clinici medicale si stomatologice, centre de sanatate si infrumusetare, sali de fitness, magazine de haine pentru femei si copii, accesorii si lifestyle.

  • Urmatoare tinta- tinerii?

Produsele au aparut la cativa ani dupa ce ele au fost lansate in Occident, fiind usor adaptate pietei locale. Singaporezii si olandezii au fost cei mai entuziasti in a introduce cardurile pentru femei pe piata. Bancherii portughezi francezi, greci sau libanezi au conceput si ei carduri speciale pentru femei. Beneficiile sunt insa diferite, fiind si mai nisate decat ceea ce au aparut la noi. In Franta, unde sunt circa 16 milioane de femei cu varsta intre 20 si 40 de ani, acest tip de card a fost lansat de BRED Banque Populaire la finele lui 2007.

Marfin Bank a lansat in decembrie 2009 un card destinat femeilor care le ofera posesoarelor posibilitatea efectuarii de teste gratuite de mamografie, osteoporoza sau alte afectiuni. Indienii de la HDFK Bank au lansat un card prin care utilizatorii castiga puncte care le ajuta la procurarea aparaturii electrocasnice. Bank Audi din Liban are si ea un card de credit dotat cu oglinda, adresat femeilor. Potrivit INS, in Romania sunt circa 3 milioane de femei in grupa de varsta 16-40 de ani, 45% dintre acestea locuind in mediul rural.