Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Mihai Tanasescu: Subiectul Fondului Monetar European este lansat emotional, din cauza Greciei

"Subiectul Fondului Monetar European este lansat emotional". Explicatia vine de la reprezentantul Romaniei la Fondul Monetar International, Mihai Tanasescu. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, Tanasescu a declarat ca ideea lansarii unui Fond European a fost alimentata de criza datoriei din Grecia si de perspectivele negative din alte tari ale zonei euro, precum Portugalia si Spania. Potrivit fostului ministru de Finante, pina la aceasta criza nimeni nu a vorbit despre o asemenea posbilitate. "Intrebarea care se pune este daca aceasta institutie trebuie sa fie un FMI mai mic pentru toata Uniunea Europeana sau numai pentru tarile din zona euro", precizeaza oficialul. Infiintarea unui astfel de institutii, in cazul in care se va agrea, va avea rolul de a consolida moneda europeana, atunci cand anumite tari se afla in dificultate. "Este greu de spus cand va lua nastere o asemenea institutie. Probabil va dura cel putin un an", a declarat Mihai Tanasescu. Comisarul european pentru Afaceri Economice si Monetare, Olli Rehn, a anuntat ca Executivul este pregatit sa propuna crearea unui astfel de instrument european, care se bucura de sustinerea statelor din zona euro. Rehn a precizat ca Franta, Germania si alte tari din Uniunea Europeana colaboreaza cu Comisia in legatura cu crearea acestei structuri europene de finantare.

S-au terminat tichetele pentru persoanele fizice in programul Rabla

Tichetele din programul "Rabla" pentru persoane fizice s-au epuizat. Administratia Fondului de Mediu a distribuit toate cele 50.000 de tichete destinate persoanelor care-si caseaza masinile mai vechi de zece ani. Pana la inceputul saptamanii, REMAT-urile din ţară casasera aproximativ 25.000 de masini mai vechi de zece ani, de la persoane fizice care, in schimb, au primit bonul valoric de 3.800 de lei. Programul Rabla a inceput acum trei saptamani, dar faţă de numarul masinilor casate, cel al masinilor noi cumparate este foarte mic si din cauza faptului ca formalitatile dureaza. O parte dintre cei care-si duc masinile vechi la casat isi vor vinde voucher-ul, mai ales ca in aceasta editie a programului pot fi casate trei masini vechi, ca avans pentru cumpararea unui automobil nou.

Ministrii de finante din UE pregatesc retragerea masurilor anticriza

Ministrii de finante din Uniunea Europeana pregatesc retragerea masurilor anticriza din sectorul bancar, industrial si al pietei muncii. Oficialii europeni se vor intalni pe 16 martie pentru a discuta in legatura cu problemele financiare ale Greciei, dar tot atunci se vor pune in discutie si strategiile de retragere a masurilor de stimulare fiscala, adoptate la finele lui 2008. "Daca sunt mentinute prea mult timp, aceste masuri ar putea impiedica procesul de ajustare din toate sectoarele, prin distorsionarea pretului si introducerea de stimuli inadecvati", se arata in proiectul elaborat de ministri. Analistii economici si politicienii sustin ca guvernele din Uniunea Europeana trebuie sa gaseasca un echilibru, astfel incat sa mentina stimulii o perioada suficienta de timp pentru a nu afecta relansarea economica, dar sa ii retraga la timp pentru a mentine sub control deficitele bugetare. Proiectul de declaratie arata ca masurile de sustinere a sectorului industrial, precum cele acordate industriei auto, ar trebui sa fie primele la care sa se renunţe, insa numai dupa ce cresterea economica devine sustenabila.

Piata auto romaneasca a scazut cu 77% in primele doua luni - Volkswagen sta mai bine decat Dacia la numarul de masini noi inmatriculate

Piata auto romaneasca a scazut cu 77% in primele doua luni. Potrivit datelor furnizate de Directia Regim Permise, Dacia se afla pe locul al doilea in ceea ce priveste numarul de masini inmatriculate de la inceputul anului, fiind depasita la limita de Volkswagen. Mai exact, inmatricularile Dacia au scazut cu 85%, in timp ce declinul Volkswagen a fost de 70%. Pentru Dacia, primele doua luni din 2010 au insemnat o perioada neagra: s-au inmatriculat doar 753 de masini, fata de peste 5.000 in perioada similara de anul trecut. Volkswagen este in mod surprinzator marca numarul unu dupa doua luni, cu 766 de masini inmatriculate, fata de peste 2.500 in ianuarie-februarie anul trecut. Ford a fost pe locul trei in topul marcilor, cu 607 masini inscrise in circulatie.