"Se vor trezi in strainatate sau prin aeroporturi cu cardurile blocate, asta o sa se intample daca nu isi actualizeaza datele. E si pacat de banii cheltuiti", spune reprezentanta unei banci comerciale din top 10. "Pe noi, cheltuielile ne-au dus la cateva sute de mii de euro. E vorba de plicuri, timbre, sms-uri, apeluri telefonice, salarii cu personalul dedicat si asa mai departe. Pana acum avem actualizati mai putin de jumatate dintre clienti. Calculul e relativ simplu. La un milion de clienti, calculati cat costa contactarea individuala a fiecaruia, iar in anumite cazuri chiar de doua sau trei ori, daca nu e gasit din prima", spune si sefa departamentului de PR dintr-o alta banca de top.

  • Ziua pacalelilor poate aduce blocarea accesului la conturi

Asta pentru ca la 1 aprilie clientii care nu si-au actualizat cardurile s-ar putea trezi cu cardurile blocate si pentru a si le debloca e nevoie de o scurta vizita la banca. E drept, nu toate bancile vor bloca accesul la conturi, dar o buna parte dintre ele asta vor face. Una dintre bancile care atrag atentia asupra riscurilor este Unicredit Tiriac Bank.

“Actiunea de actualizare a datelor clientilor bancii este in plina desfasurare, pana in momentul de fata fiind actualizate datele a peste jumatate dintre clienti", spun reprezentantii Unicredit Tiriac Bank (UCTB). Fara sa comenteze pe marginea costurilor operatiunii, oficialii UCTB mai declara ca in ultima luna avalansa de clienti a crescut foarte mult. "S-a observat ca, in ultima luna, numarul clientilor care s-au prezentat a crescut foarte mult.

  • Am apelat si la informarea prin afisarea de informatii pe ecranele ATM si tiparirea de mesaje pe chitantele remise de ATM

Astfel, exista premisele ca numarul de clienti care nu isi vor actualiza datele pana la 31.03.2010 sa fie foarte mic, cauza fiind mai ales lipsa din tara a acestora in perioada campaniei de actualizare a datelor", mai spun oficialii UCTB. Potrivit acestora, banca a apelat la campanii de informare derulate prin intermediul Postei, anunturi pe pagina de Internet a bancii, SMS-uri si call-centere. "In plus, am apelat si la informarea prin afisarea de informatii pe ecranele ATM si tiparirea de mesaje pe chitantele remise de ATM proprietatea UniCredit Tiriac Bank sau chiar la contactarea clientilor de catre personalul bancii din sucursalele la care acestia sunt arondati", spun pentru HotNews.ro reprezentantii UCTB.

  • Pana la expirarea termenului a mai ramas o saptamana

Pentru cei care nu apuca sa isi actualizeze datele, exista riscul ca accesul la cont sa fie limitat. "In acest caz, respectivii clienti vor fi invitati atunci cand acceseaza unul din bancomatele bancii, sa se prezinte la sediu", mai afirma oficialii UCTB.

In situatia sucursalelor sau agentiilor din mediul rural, comunicarea se face mai usor, angajatul bancii cunoscandu-se cu satenii, spun reprezentanti ai unei alte banci cu o retea numeroasa in zona rurala.

Actualizarea datelor personale este o consecinta a unui regulament european aplicat si de catre BNR, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului. Printre informatiile care trebuie actualizate de catre persoanele fizice se numara faxul, adresa electronica, ocupatia si numele angajatorului, functia publica importanta detinuta - daca e cazul.

Printre informatiile care trebuie actualizate de catre persoanele juridice se numara datele de contact, numele actionarilor, numele administratorilor.