Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Dupa Grecia, Bulgaria recunoaste si ea. Am mintit colegii din UE. Deficitul nostru este 3,7%, nu 1,9%. Renuntam pentru moment la euro. Cine urmeaza?

Dupa Grecia, Bulgaria recunoaste si ea ca a mintit oficialii Uniunii Europene cu privire la deficitul pe care l-a inregistrat. „I-am mintit de fapt pe colegii nostri din Uniune cu privire la capacitatea de a adopta euro. Deficitul nostru este de fapt de 3,7% si nu 1,9%", a anuntat premierul bulgar Boiko Borissov. Oficialul de la Sofia a dat insa vina pe coalitia de stanga de la care a preluat puterea in iulie anul trecut. Analistii spun ca, imediat dupa aceasta declaratie, monedele regionale s-au depreciat. Minsterul bulgar de Finante a dat asigurari ca va lua masuri suplimentare pentru readucerea deficitului in tintele prevazute de Tratatul de la Maastricht (adica 3% din Produsul Intern Brut). Oficialii de la Sofia au explicat ca nivelul mai mare al deficitului nu va influenta nici cursul levei in fata euro (fixat prin Consiliul Monetar la o paritate fixa) si nici nu va provoca seisme in sistemul bancar. Presa franceza scrie ca fostii ministri bulgari ar fi semnat peste 150 de acorduri, care prevedeau cheltuieli de 1 miliard de euro - cheltuieli care nu fusesera trecute in buget.

Seful Gazprom: Romania nu va ocupa locul Bulgariei in proiectul South Stream

Romania nu va putea ocupa locul Bulgariei in proiectul South Stream, dar ea poate avea o ramificatie a gazoductului ori prin mare, ori din Bulgaria. Anuntul a fost facut de seful concernului rus Gazprom, Aleksei Miller. "Romania si-a aratat interesul, poate fi vorba de construirea unei ramificatii maritime sau din Bulgaria", a precizat Miller. Acesta a subliniat ca Gazprom a avut negocieri reusite cu partea bulgara si ca proiectul se realizeaza conform graficului. Gazoductul South Stream a fost initiat de grupul italian ENI si de Gazprom si urmeaza sa transporte gaz din Rusia catre Europa, prin Marea Neagra, ocolind Ucraina. Pentru realizarea proiectului, partea rusa a semnat acorduri cu Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia, Slovenia si Croatia. La mijlocul lunii februarie, Gazprom anunta intr-un comunicat, in urma unei intalniri desfasurate la Bucuresti intre vicepresedintele Gazprom, Aleksandr Medvedev, si ministrul roman al economiei, Adriean Videanu, ca Romania a confirmat interesul pentru participarea la proiectul South Stream. Ulterior, presa rusa a scris ca Romania ar putea inlocui Bulgaria in acest proiect.

Germania, prima tara din Europa care liciteaza frecvente pentru servicii 4G in urma eliberarii spectrului prin inchiderea televiziunii analogice terestre

Germania este prima tara din Europa care va scoate la licitatie, incepand din aceasta saptamana, frecvente pentru servicii 4G. Anuntul vine in urma eliberarii spectrului radio, prin incetarea semnalului analogic terestru si trecerea la televiziunea digitala terestra. Germania se numara printre tarile din Europa in care procesul tranzitiei la televiziunea digitala terestra s-a incheiat. La licitatie sunt asteptate T-Mobile, divizia de telefonie mobila a Deutsche Telekom, Vodafone Germania, E-Plus, divizia de telefonie mobila a grupului olandez KPN si O2, divizia de telefonie mobila a grupului spaniol Telefonica. Romania si-a asumat fata de Comisia Europeana trecerea la televiziunea digitala terestra pana la 1 ianuarie 2012. Procesul este insa intarziat, iar industria asteapta in prezent ca executivul sa aprobe Hotararea de Guvern care sa dea drumul intregului proces de acordare a licentelor pentru televiziunea digitala terestra.

Oliver Heimler, sef design interior pentru BMW seria 5: Ma inspir si din targurile de mobila si din prezentari de moda pentru a vedea cum sunt tratate anumite suprafete

Seful de design interior al noului BMW seria 5, Oliver Heimler, a marturisit ca se inspira in creatiile sale si din targurile de mobila sau prezentarile de moda. Intr-o discutie cu presa de la Bucuresti, designerul a declarat ca marea provocare a viitorului este cresterea spatiului interior unei masini, fara ca dimensiunile exterioare sa tot creasca. Trebuie avut grija ca introducerea celor mai noi tehnologii sa nu aglomereze bordul, iar designerii trebuie sa evite folosirea unor materiale inadecvate. Oliver Heimler este intr-o ipostaza in care putini se gasesc: conduce zilnic o masina pentru care chiar el a creat designul interior: seria 5 G. Admite insa ca, uneori, cand este prins in trafic, ii fug ochii pe bord si se gandeste ca unele detalii ar fi putut arata altfel. "Nu ma pot opri din lucru, nu ma pot comporta ca un client. Spre exemplu, cand merg cu taxiul in centrul orasului, incep sa ma intreb cum au putut face designul in asa fel. Nu pot sa ma comport ca un client obisnuit", marturisteste seful de design interior al noului BMW seria 5.