Dealer bancar: Deprecierea leului poate fi pusa pe seama activitatii regionale a Goldman Sachs si a norului vulcanic, care a afectat industriile turismului si aeronautica
Un curs de referinta mai ridicat decat cel afisat luni a fost inregistrat in data de 8 ianuarie 2010, cand euro era cotat la 4,1679 lei.
Potrivit unui dealer din piata, evolutia cursului de schimb a fost influentata de trei factori importanti. "Primul ar fi preocuparea investitorilor legata de acuzatiile de frauda aduse Goldman Sachs, care este activa in regiune, iar ceilalti doi sunt situatia din Grecia si norul de cenusa vulcanica, care produce efecte in industria turistica si aeronautica", a declarat acesta.
El a mai adaugat ca sedinta pe piata interbancara a fost linistita, iar evolutia leului a fost corelata cu cea a valutelor din regiune, in special cu cea a forintului.
Leul a pierdut teren si in fata dolarului american, ajungand la 3,0961 lei pentru un dolar, de la 3,0576 lei pentru un dolar, cat era vineri.
Francul elvetian a fost cotat luni la 2,8994 lei, cu 0,93 bani mai mult decat la sfarsitul saptamanii trecute, iar 100 de yeni japonezi au fost cotati la 3,3680 lei, dupa ce vineri cursul BNR era de 3,2987 lei pentru 100 de yeni.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Intelegeam si eu daca deprecierea era in comparatie cu dolarul.. iar fata de euro se mentinea un nivel constant. Sau daca ar fi fost afectata numai 10% din europa, printre care si Romania.
Parerea mea e ca explicatia asta nu are nimic de-a face cu realitatea.
Si apoi ce mai inteleg? Ca avem o puternica industrie a aeronautica si turistica...care bineinteles a fost afectata de norul vulcanic.
Probabil ca weekend-ul asta nu au mai iesit miticii pe valea prahovei la mici si gratare. Normal asta afecteaza turismul cei drept. Ma intreb cand parlamentarii nostri luminati o sa de legea cu supermarket-ul....o sa fie prapad...se prabuseste de tot turismul.
Iar cu aeronautica cei drept...si acolo au fost probleme. Daca au inchis aia in Europa...nu ne-a mai venit nici un avion. Destinatiile la ale noastre le numaram pe degetele de la maini si picioare.
Dar noroc cu CFR-ul...ca asta cica a avut cerere mare. Chiar am inteles ca o sa-i angajeze la loc pe cei disponibilizati. Tre sa verific daca a ajuns trenul din Bucuresti la Arad. Nu de alta...dar se termina restrictia aeriana....stiti...probleme cica la terasament.
Din ceea ce zice domnul dealer bancar (să vă traduc, om de afaceri, șmenar pe banii altora, cămătar, etc.) înțeleg că România chiar are industrie de turism. Dubios... De fapt, având în vedere că turismul se face cu avionul, se prea poate să fie afectat turismul :D
Adrian