Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Misiunea FMI se va afla in Romania in perioada 27 aprilie - 7mai

O misiune a Fondului Monetar International va sosi in Romania pe 27 aprilie, unde va ramane timp de o saptamana. Obiectivul misiunii il reprezinta evaluarea indeplinirii conditiilor asumate prin acordul stand-by, a declarat Tonny Lybek, reprezentantul Fondului in Romania si Bulgaria. "Misiunea FMI se va intalni cu autoritatile romane, precum si cu reprezentanti ai sindicatelor, patronatelor si ai bancilor. Reprezentantii Comisiei Europene si ai Bancii Mondiale vor participa la unele intalniri", se arata intr-un comunicat al Fondului. Evaluarea acordului ar putea ajunge in board-ul FMI in a doua jumatate a lunii iunie, cand se va decide eliberarea celei de-a cincea transe din acord, in valoare de 850 de milioane de euro. In urma misiunii comune a Fondului si a Comisiei Europene din ianuarie, FMI a eliberat transele a treia si a patra, adica aproximativ 2,4 miliarde euro. Romania are un acord cu FMI pe doi ani, pentru aproape 13 miliarde de euro. Pachetul total de finantare externa de la Fond, Uniunea Europeana, Banca Mondiala si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare urmeaza sa ajunga la 19,95 de miliarde euro.

Norul vulcanic din Islanda: Impactul asupra industriei aeriene, mai mare decat cel al atentatelor din 11 septembrie

Companiile de transport aerian sustin ca impactul economic al inchiderii traficului dupa eruptia vulcanului din Islanda este mai mare decat cel generat de atentatele din 11 septembrie. Intreaga filiera turistica, de la companiile aeriene si pana la calatori, incepe acum sa faca decontul crizei provocate de inchiderea cvasitotala a spatiului aerian european. Sectorul aerian traverseaza din 2008 una dintre cele mai grave crize din intreaga sa istorie. De joia trecuta, 63.000 de zboruri au fost anulate. In aceste conditii, zvonurile privind un ajutor financiar exceptional alocat de Uniunea Europeana pentru acest sector au inceput deja sa circule. In Romania, Tarom a anuntat pierderi zilnice de 1,1 milioane de euro, a precizat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Marin Anton.

iPad e disponibil in tot mai multe magazine online, cu preturi intre 2.600 si 3.900 lei

Dupa ce cativa romani au scos la vanzare noul Apple iPad pe diferite site-uri, tableta incepe sa fie disponibila pe tot mai multe magazine online. In unele cazuri, stocurile s-au si epuizat, iar alte magazine promit ca iPad poate fi adus intr-o zi - doua de la comanda. Cuvantul de ordine este "stoc limitat", iar preturile variaza intre 2.600 lei si 2.900 lei la versiunea cu spatiu de stocare 16 GB. La varianta cu 64 GB preturile variaza intre 3.600 lei si 3.900 lei. IPad este disponibil momentan doar in versiunea cu WiFi, varianta 3G nefiind inca lansata nici in Statele Unite ale Americii. Gadget-ul, plasat intre smartphone si netbook, este prezentat pe unele site-uri ca fiind un "mini-laptop".

Explicatiile esecului Logan in India

Vanzarile de masini pe platforma Logan au crescut in ultimii ani in aproape toate regiunile, insa India a fost o exceptie. Logan berlina este un esec pe aceasta piata, unde vanzarile scad masiv. Un produs care clientului european i s-a parut interesant nu s-a bucurat de aceleasi aprecieri in India, unde masina este mai scumpa decat in Romania, este taxata suplimentar fiindca nu este de clasa mica si nici designul nu a mai fost improspatat, se arata intr-o analiza HotNews.ro. In urma cu mai putin de o saptamana, Renault a anuntat ca iese din compania mixta pe care a fondat-o cu producatorul indian Mahindra, pentru a produce Logan in tara asiatica. Cele doua companii au batut palma in 2005, cand criza era departe, iar sperantele erau mari: sa se vanda 50.000 de masini Logan pe an in India. Totusi, in cel mai bun an, vanzarile au fost sub 30.000, apoi au scazut la 13.000, ca acum sa fie in jurul a 5.000 de unitati anual. Logan nu a fost perceputa ca o masina low-cost in India, iar acesta nu a fost singurul dezavantaj. Desi Mahindra detinea 51% din compania mixta cu Renault, indienii nu au putut aduce modificari design-ului, astfel ca modelul a devenit neatractiv pentru clientii care si-l permiteau. Acum, Mahindra va continua sa produca Logan, iar componentele vor ajunge sa fie furnizate pe plan local. Un avantaj tine si de faptul ca Mahindra va avea de acum libertatea sa scoata un model mai mic si sa lucreze si la partea de design.