UPDATE Austeritatea ii trimite pe proprietarii de masini la Fisc. A treia casa in afara celei de domiciliu va fi impozitata triplu

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 1 iulie 2010, 11:51 Economie | Finanţe & Bănci


Ordonanta de Urgenta privind supraimpozitarea locuintelor si a autoturismelor a intrat deja in vigoare fiind publicata in Monitorul Oficial. Potrivit actului normativ, proprietarii de autovehicule vor fi nevoiti sa plateasca diferenta rezultata in urma cresterii impozitelor pana la 31 decembrie 2010. Cei afectati sunt persoanele care detin autovehicule cu o capacitate cilindrica de peste 2.000 cmc, platind impozit dublu. Ordonanta poate fi citita pe Monitoruloficial.ro, Partea I, nr.442.
  • Pentru autoturismele cu capacitatea intre 2.001 si 2.600 cmc, inclusiv, impozitul va fi de 72 lei/200 cmc.
  • Pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 2.601 cmc si 3.000 cmc inclusiv, impozitul va fi de 144 lei/200 cmc.
  • La autoturismele cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cmc, impozitul va fi de 290 lei/200 cmc.
  • Pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1.601 cmc si 2.000 cmc, inclusiv, impozitul va fi de 18 lei/200 cmc.
  • Potrivit ordonantei, se aplica un impozit de 8 lei/200 cmc pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cmc.
  • Pentru autobuze, autocare si microbuze, impozitul va fi de 24 lei/200 cmc, iar pentru alte vehicule cu tractiune mecanica a caror masa totala maxima autorizata este de pana la 12 tone inclusiv, impozitul va fi de 30 lei/200 cmc.
  • Inmatricularea tractoarelor va fi impozitata cu 18 lei/200 cmc

Persoanele fizice care achita integral, pana la data de 30 septembrie 2010, impozitele recalculate in urma aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, pentru diferentele rezultate, beneficiaza de bonificatia stabilita prin hotararile consiliilor locale adoptate pentru anul in curs.
  • Actul normativ mai prevede impozitarea suplimentara a locuintelor. Persoanele fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri cu destinatie de locuinta vor trebui sa plateasca o taxa de solidaritate care se va situa intre 65% si 300% din impozitul pe proprietate.
NOTA. Puteti citi pe site-ul ANAF forma nemodificata a Codului Fiscal.

UPDATE Impozitele pentru automobilele care au capacitate cilindrica sub 2.000 cmc au fost majorate inca la inceputul anului 2010, in functie de rata inflatiei din ultimii trei ani, cu 20,49%, potrivit HG 9565 din 2009, a precizat Guvernul printr-un comunicat de presa. Potrivit precizarilor facute de Executiv, majorarea impozitelor la automobile decisa in ultima sedinta de Guvern afecteaza doar proprietarii de masini de lux care au capacitate cilindrica peste 2.000 cmc.

Potrivit Guvernului, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.59/2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.442 din 30 iunie 2010 s-a dublat impozitul pe mijloacele de transport cu capacitatea cilindrica ce depaseste 2000 cmc, astfel:
  • autoturisme cu capacitate intre 2001 cmc si 2600 cmc de la 36 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009 ) la 72 lei/200 cmc (OUG 59/2010)
  • autoturisme cu capacitate intre 2601 cmc si 3000 cmc de la 72 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009 ) la 144 lei/200 cmc (OUG 59/2010
  • autoturisme cu capacitate peste 3001 cmc de la 145 lei/200 cmc (nivel HG 956/2009) la 290 lei/200 cmc (OUG 59/2010)
"Pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 2000 cmc precum si pentru autobuze, autocare, microbuze si alte categorii de mijloace de transport raman valorile stabilite prin HG 956/2009. Mentionam ca aceste valori au intrat in vigoare de la inceputul anului 2010 prin Hotararea Guvernului nr.956/2009, si nu au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.59/2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.442 din 30 iunie 2010, nivelul impozitului ramanand astfel neschimbat pentru anul 2010", precizeaza Guvernul.

Taxa de solidaritate va fi de 65% din impozitul datorat in anul 2010 pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu, de 150% din impozitul datorat in anul 2010 pentru a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu si de 300% din impozitul datorat in anul 2010 pentru cea de-a treia cladire si urmatoarele, in afara celei de la adresa de domiciliu.

Nu intra sub incidenta acestor prevederi proprietatile dobandite prin mostenire.

UPDATE Noul act normativ prevede ca suprataxarea se aplica persoanelor fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri, fara sa mai faca insa referire la casele inchiriate. In vechiul Cod Fiscal, se aplica un impozit majorat daca o persoana avea mai multe cladiri utilizate ca locuinta, "care nu sunt inchiriate unei alte persoane".

In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a deciziilor, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor vor elabora normele metodologice de aplicare, aprobate prin hotarare de Guvern.

  • In cadrul sedintei de miercuri, Guvernul a  a decis ca peste 53.000 de angajati din administratia locala sa fie disponibilizati. Executivul a mai adoptat si ordonanta de urgenta privind instituirea impozitului suplimentar pentru cei care detin mai multe locuinte cu pana la 300%, precum si ordonanta de urgenta privind dublarea impozitului la autoturismele cu o capacitate cilindrica mai mare de 2.000 cmc, a anuntat primul ministru Emil Boc, la finalul sedintei de guvern de miercuri. Premierul a prezentat si situatia din zonele inundate si a declarat ca se vor acorda ajutoare de inmormantare in valoare de 5.000 de lei pentru familiile in care s-au inregistrat decese in urma inundatiilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





13769 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    :) matematicile... (Joi, 1 iulie 2010, 11:58)

    alex [anonim]

    Pai daca taxa de solidaritate este de 300% la a treia cladire "in afara celei de domiciliu", eu cred ca as pune titlul "a patra casa va fi impozitata cvadruplu".

    Va las pe voi sa faceti calculele...
    • +5 (19 voturi)    
      opinie (Joi, 1 iulie 2010, 12:18)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui alex

      da, impozitele pe proprietate trebuiau marite. DAR
      nu trebuiau marite atat de mult deoadata - in unele cazuri cresc de 2,5 ori! nu e normal sa ma incurajezi sa cumpar lucruri scumpe (prin impozite mici pe proprietate) si apoi sa vii sa maresti impozitul de 2,5 ori. de ce nu de 10 ori? ca bunul este achizitionat, exista, eu sau altcineva tot va trebui sa plateasca impozit pe el.
      de ce nu au crescut impozitul de acum un an cu 75%? si acum tot cu 75%? ca rezultatul era acelasi.
      DE INCOMPETENTI si disperati.
      apropo, pentru cei care cred ca este personal. nu ma prea afecteaza. masina mea are sub 2000 cmc.
      cate dovezi de incompetetnta ne mai dau astia inainte SA PLECE ?
      • +7 (7 voturi)    
        n-ai inteles (Joi, 1 iulie 2010, 12:37)

        alex [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Trecand peste problemele cresterii impozitelor, eu am facut o remarca strict matematica:

        - daca a treia casa "in afara celei de domiciliu" se impoziteaza la cota maxima, inseamna ca trebuie sa ai trei case + cea de domiciliu adica 4 case ca sa "beneficiezi" de taxarea maxima
        - daca taxa de solidaritate maxima este de 300%, atunci impozitul este impozitul normal pe cladiri (100%) + taxa de solidaritate (300%) deci 400% din impozitul actual. Adica impozitul se mareste de 4 ori si nu de 3 ori.

        Deci eu vad impozitarea dupa cum urmeaza:

        cladirea de domiciliu- 100% (nu se modifica impozitul)
        a doua cladire- 165% (creste cu 65%)
        a treia cladire- 250% (creste cu 150%)
        a patra cladire- 400% (creste cu 300%)

        As mai avea o intrebare tot matematica: ce impozit platesti daca ai 2 cladiri dar nu ai domiciliul in nici una din ele (sa zicem ca esti plecat din localitate si stai in alta parte)? Platesti pe prima impozit normal si pe a doua +65%, sau platesti pe prima +65% si pe a doua +150% (legea zice ca "prima cladire in afara celei de domiciliu se impoziteaza cu +65% samd")?
        • +1 (1 vot)    
          tot intrebare (Joi, 1 iulie 2010, 13:47)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui alex

          ce se intampla in situatia in care esti proprietarul unei a doua locuinte in afara cele in care domiciliezi, dar acesta locuinta este ocupata cu drept de folosinta viagera o ruda/alta persoana. logica mea spune ca nu trebuie majorat impozitul cu 65%. logica lor care este?
          • 0 (0 voturi)    
            o sa incaseze fix ce le dau eu de pe acum (Joi, 1 iulie 2010, 15:07)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui nahir

            se impoziteaza locuintele neinchiriate.
            cine e prost sa nu o inchirieze pe o suma modica unei rude si sa plateasca impozit de 16% pentru 75% din chirie si impozitul initial?
            astia nu sunt in stare sa faca o lege. vai mama lor. si din cauza lor vai de mine. ca de ei nu-mi fac griji.
            • 0 (0 voturi)    
              cum vine asta? (Vineri, 2 iulie 2010, 8:23)

              T [anonim] i-a raspuns lui adrian

              adica tu faci smecherii si tot tu te plangi? din cauza milioanelor de smecheri ca tine e tara asta asa cum e!
      • +2 (2 voturi)    
        Ajuror studiu de caz auto... (Joi, 1 iulie 2010, 15:22)

        auto lux [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Nu inteleg de ce impozitul la un Pajero 3,2 D este de aproape 100 (o suta de ori mai mare !!!!!!) decat al unui Logan 1,4.
        Logan este masina mea de servici iar Pajero (2002,euro 3, valoare estimata apox. 9-10.000 euro) este unica masina a familiei.
        Nu este nici masina de lux, nu este nici un trabant cu fumul legat de el(este euro 3), are dimensiuni compacte (este cu 3 usi).
        Sunt de acord sa platesc de doua ori de trei ori.....mai mult de 10 ori....dar nu de o suta de ori.
        Pana la urma ce rost are legea ? Unde este echitatea ei ??? Unde este logica ?
        • 0 (0 voturi)    
          sau clasicul A6 (Joi, 1 iulie 2010, 16:35)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui auto lux

          Aceiasi masina audi a6 (clasicul exemplu)
          Motor de 2000 cmc - impozit de 180 ron
          Motor de 3000 cmc - impozit de 2160 ron
          Motor de 4200 cmc - impozit de 6090 ron
          Deci pana la urma sa intelegem ca importanta este doar capacitatea cilindrica a masinii !!!!! ???, doar motorul ????..... nu conteaza valoarea masinii, clasa din care face parte, daca e sau nu de lux, ce noxe emite, nu degeaba se zice ca statul este cel mai prost administrator....are si mari capacitati intelectuale...
          • -4 (4 voturi)    
            Ideea e simpla (Joi, 1 iulie 2010, 18:37)

            Vasile [anonim] i-a raspuns lui rov

            Daca ai bani sa-ti iei a treia casa, inseamna ca ai bani, deci trebuie sa contribui cu sume mai mari la bugetul tarii, mai ales intr-o perioada de criza. Apoi, referitor la masini, daca ai o masina cu motor mare, in 90% din cazuri ai dat o suma consistenta pe ea, deci din nou inseamna ca ai bani si tre sa contribui cu sume mai consistente la bugetul unei tari aflate in criza. Peste tot in lume, cine are bani sa isi cumpere chestii scumpe, tre sa plateasca la greu.
          • 0 (0 voturi)    
            taxe locale (Vineri, 2 iulie 2010, 12:39)

            Maiana [anonim] i-a raspuns lui rov

            eu cred ca ar trebui sa facem petitie la avocatul poporului deoarece conform art.56 alin 1 din constitutie " Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale" or eu consider ca fiind discriminatorii impozitele diferentiate cu sumele astea imense; in ce priveste autoturismele, nu poate fi constitutional, conform art.16 aliniat 1 din constitutie " Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări" sa fie impozitate pe cmc,ci pe VALOARE asa cum se impoziteaza si imobilele; nu este normal ca cineva care are sa zicem un Q7 cu motor de 2000 sa plateasca un impozit mai mic decat unul care a avut bani de un golf 3 de 15 ani dar cu motor de 2600;asta lasand la o parte faptul ca sefii tarii noastre circula cu masini noi cu motoare imense pentru care platim tot noi impozitele; cam atat despre egalitate in tara noastra;
    • +3 (3 voturi)    
      e corect (Joi, 1 iulie 2010, 12:36)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui alex

      exprimarea este aleasa cu grija pentru cazul in care imobilul de domiciliu nu este proprietatea ta. (cum ar fi cazul in care inca ai in buletin adresa de la casa parintilor) Adica, chiar de nu ai decat o casa, ti se va taxa ca si cum ar fi a doua.
      • +1 (1 vot)    
        nu (Joi, 1 iulie 2010, 13:19)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

        Trebuie sa ai mai mult de o cladire, zice clar:

        "majorarea impozitului datorat de persoanele fizice ce detin mai multe cladiri".

        Ai doar o cladire, nu se aplica.

        Dar daca ai doua si nu locuiesti in nici una din ele, aici treaba e interpretabila.
    • +3 (3 voturi)    
      calcul (Joi, 1 iulie 2010, 13:07)

      nmh [anonim] i-a raspuns lui alex

      sunt curios cum o sa se faca calculul:

      fie (engross) 3000cmc/200*144ron=2160ron

      sau (endetail)

      3000cmc=1600cmc/200cmc*8ron(pentru primii 1600cmc)+400cmc/200cmc(pentru urmatorii 400cmc)*18ron+600cmc/200cmc*72ron(pentru urmatorii 600cmc)+400cmc/200cmc*144ron(pentru urmatorii 400cmc)=64+36+216+288=604ron
      • 0 (0 voturi)    
        1st (Joi, 1 iulie 2010, 13:31)

        mslliviu [utilizator] i-a raspuns lui nmh

        Pana acum parca s-a facut cum zici tu engross
      • 0 (0 voturi)    
        En detail... (Joi, 1 iulie 2010, 13:45)

        finch [anonim] i-a raspuns lui nmh

        Articolul 263, aliniatul 2:
        In cazul oricaruia dintre urmatoarele vehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea FIECAREI GRUPE de 200cm3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator....

        Se defalcheaza capacitatea pe grupe, astfel primii 1600cm3 sunt impozitati cu 8*8=64lei, apoi urmatorii 400cm3 cu 2*18=36 lei, apoi urmatorii 600cm3 cu 3*72=216lei, apoi urmatorii 400cm3 cu 2*144=288lei, apoi orice 200cm3 peste 3L cu 290lei. Deci la 3L impozitul este 64+36+216+288=604lei. Un Cayenne turbo are 4.8L si un impozit de 604+ 1800/200*290=3214lei, adica 133 lei pe fiecare 200cm3
        • 0 (0 voturi)    
          endetail (Joi, 1 iulie 2010, 14:30)

          nmh [anonim] i-a raspuns lui finch

          detaliaza art 263 din ce lege? de cand se aplica? nu a fost modificat? nu de alta dar din cate imi amintesc am platit vreo 600ron la 3000cmc si pana acum probabil engross si urmeaza sa platesc vreo 600ron marit dar endetail?
          • 0 (0 voturi)    
            Raspuns (Joi, 1 iulie 2010, 20:52)

            finch [anonim] i-a raspuns lui nmh

            In preambulul articolului exista un link catre monitorul oficial. Acolo vei putea citi monitorul partea I nr 442, scrie ca ordonanta de urgenta (intra in vigoare instantaneu la publicarea in monitor, spre deosebire de legile organice care intra la 6 luni) modifica legea 571/2003 privind codul fiscal si articolul de interes pentru impozitul auto este 263. Intreaba un avocat sau la fisc modul cum se calculeaza. Exista norme metodologice de aplicare a ordonantei. Mi se pare aberant ca pentru 1cm3 in plus la motor sa se dubleze impozitul, ceva e putred.
          • 0 (0 voturi)    
            Da, greseala mea...cu calcularea asta... (Vineri, 2 iulie 2010, 10:37)

            finch [anonim] i-a raspuns lui nmh

            Se inmulteste numarul de grupe de cm3 cu cifra din tabel din categoria capacitatii motorului. La 2000cm3 impozitul este 2000/200*18=180lei, la 2400cm3=2400/200*72=864lei, la 4800cm3=4800/200*290=6960lei, etc.
            Total aberant, acelasi model de masina cu motoare diferite de 2L sau 2.4L poate avea impozit 180lei sau 864lei.
    • 0 (0 voturi)    
      matematicile (Joi, 1 iulie 2010, 16:12)

      nicolae [anonim] i-a raspuns lui alex

      cred ca cu "intelesul"stai prost,nu cu mztematica, daca erai atent vedeai ca : a-3-a si urmatoarele se impoziteaza cu 300%. nu cu mai mult
  • +3 (13 voturi)    
    mda (Joi, 1 iulie 2010, 11:59)

    eu [anonim]

    abea astea sunt masuri de austeritate adevarate...

    taxeaza frate pe aia care au..
    care au masini de sute de cai si cmc...
    pe aia care au zeci de locuinte sau terenuri...

    nu pe mine care am o amarata de masina de 1400cmc, un salar in mediul privat (fara sporuri sau prime) si care stau in chirie.
    • +10 (14 voturi)    
      Lasa ca platesti si tu..... (Joi, 1 iulie 2010, 12:05)

      MorPheuS [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Din ce scrie mai sus, ai de platit 56 de lei impozit suplimentar pentru masina.

      TVA majorat platesti si tu, dupa cum probabil vei plati si tu cota unica majorata in toamna.

      Cine stei ce noi taxe vor mai inventa, probabil taxa pe aer.
      • +3 (3 voturi)    
        of of...mai mai... (Joi, 1 iulie 2010, 12:38)

        madmaxwtl [utilizator] i-a raspuns lui MorPheuS

        Are de platit fix 1 leu/200 cmc in plus. pana acum se plateau 7 RON/200 CMC pentru capacitati pana in 1600. Documentati-va inainte sa mai postati sfaturi...romanul se pricepe la fotbal, politica si mai nou economie...
    • +3 (7 voturi)    
      amice, esti ... cum zicea caragiale? (Joi, 1 iulie 2010, 12:12)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui eu

      pai cu atatea impozite nu va mai cumpara nimeni lucruri scumpe. si atunci cum mai strang ei tva daca unii nu cheltuiesc bani si-i tin la saltea ca sa nu plateasca impozite?
    • -1 (7 voturi)    
      citeste atent (Joi, 1 iulie 2010, 12:12)

      unu [anonim] i-a raspuns lui eu

      o sa vezi ca la masina aia de 1400 cmc o sa platesti impozit suplimentar de 1400/200=7 7*8=56 ron impozit suplimentar . Cei mai avantajati sunt cei cu masini intre 1600 si 1900 la care cresterea de impozit este mult mai mic (doar 3 ron/200cmc)
      • +4 (4 voturi)    
        eu (Joi, 1 iulie 2010, 12:57)

        hahaha [anonim] i-a raspuns lui unu

        iti trebuie ochelari de cal ????

        •Potrivit ordonantei, se aplica un impozit de 8 lei/200 cmc fata de 7 lei/200 cmc pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cmc.

        adica 1 leu in plus per 200cmc la masinile sub 1600cmc

        8 lei in loc de 7 lei ca pana acum.. adica in loc de 50 lei cat am platit pe 2010 voi plati 56 lei pe 2011

        la cei cu motoare intre 1600-1900 se plateste cu 3 lei in plus per 200cmc si tot asa mai departe...

        ar fi si absurd.. eu cu motor de 1400 sa platesc mai mult decat unu cu motor de 1900 :D

        cascati ochii mai bine inainte sa postati prostii.
        • 0 (0 voturi)    
          vezi ca ordonanta (Joi, 1 iulie 2010, 13:51)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui hahaha

          are aplicabilitate de azi 01.07.2010, deci va trebui sa marsaluim in coloana la fisc sa platim acea diferenta. suma majorata se va aplica, intradevar, in 2011.
      • +1 (1 vot)    
        Nu e chiar asa (Joi, 1 iulie 2010, 13:04)

        Shaloo [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Pana acuma la masini sub 1600 plateai 7 lei / 200 cm cubi. De acum platesti 8 lei / 200 cm cubi. Deci rezultatul este: daca ai o masina de 1598 cm cubi (DACIA LOGAN) plateai 7.99*7=55.93, iar acum platesti 7.99*8=63.92 DIFERENTA ESTE 63.92 - 55.93 = 7.99 LEI. Deci platesc impozit cu 8 lei mai mult. GREA MATEMATICA ASTA
      • +1 (1 vot)    
        mai calculeaza... (Joi, 1 iulie 2010, 13:04)

        ion [anonim] i-a raspuns lui unu

        Cum ai ajuns la "impozit suplimentar"? Daca citesti atent, 56 RON este impozit TOTAL pentru o masina de 1400cmc. Si cum au platit majoritatea, daca nu gresesc, 45 RON, mai au rest de plata 11 RON. Grea e matematica, frate!
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti (Joi, 1 iulie 2010, 14:16)

          dani [anonim] i-a raspuns lui ion

          impozitul era de 50 de lei dar cu reducere la 45 in cazul in care plateai tot
          • 0 (0 voturi)    
            si eu am gresit (Joi, 1 iulie 2010, 16:45)

            dani [anonim] i-a raspuns lui dani

            impozitul la masina de 1399 cmc pe care o detin a fost de 56 de lei, redus pt plata inegrala la 50... cresterea de la 7 la 8 lei pe fiecare 200cmc a fost facuta incepand cu 1 ian 2010. la fel si cea pana in 2000 cmc de 18 lei pe fiecare 200 cmc. tot ce este peste 2000 s-a majorat, asa ca cei care au astfel de masini si au platit impozitu sa stea linistiti, ca nu mai trebuie mers pt 3 lei la fisc.
      • 0 (0 voturi)    
        limba si matematica romana... (Joi, 1 iulie 2010, 13:36)

        mslliviu [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Pe langa faptul ca autoarea articolului nu cred ca are in cap definita notiunea de a se dubla (30 x 2 = 60 nu 72...) mai sunt si comentarii aiurea de la unii asi in matematica.
    • +10 (18 voturi)    
      de ce? (Joi, 1 iulie 2010, 12:13)

      angel [anonim] i-a raspuns lui eu

      De ce sa il taxezi pe ala care are? fiindca a fost harnic si s-a zbatut sa cistige mai mult?
      Buna masura, sa luam de la cei care muncesc mai mult si sa dam la cei care muncesc mai putin.
      Daca o tine tot asa, cei care mai reusesc cit de cit sa cistige decent vor pleca din tara; sa vedem atunci cine mai plateste taxe si impozite.
      • +2 (12 voturi)    
        e foarta discutabila treaba... (Joi, 1 iulie 2010, 12:17)

        me [anonim] i-a raspuns lui angel

        1 - daca ai mai mult nu inseamna neaaparat ca muncesti mai mult
        2 - cam peste tot ala care are mai mult platete mai mult (prin mai mult inteleg averi de peste 1 mil si salarii de peste 5000) nu unu care are 2000 salariu are mai mult si trebuie ars
        • +5 (7 voturi)    
          taxe (Joi, 1 iulie 2010, 12:52)

          lemn [utilizator] i-a raspuns lui me

          1. da, e adevarat, dar nici nu inseamna ca toti cei care au mai mult sunt hoti. nu e normal sa aplicam o tactica comunista, sa ii blamam pe toti cei care au, si sa cersim de la ei. e treaba fiscului sa verifice daca o persoana si-a castigat cinstit averea sau nu. daca nu, atunci exista parchet, dna, etc. daca si-a castigat corect averea, de ce ar trebui o asemenea persoana sa plateasca din buzunarul propriu incompetenta guvernantilor? nu e decat o manipulare ordinara, se apeleaza la mentalitatea comunista pentru a ascunde adevarata problema, aceea ca suntem condusi de incompetenti care fura mai mult decat poate produce "economia" romaneasca.

          2. oricum cel care are mai mult plateste mai mult, 16% din 5000 lei e mai mult decat 16% din 1000 lei, nu?

          cum spuneam, adevarat aproblema este incompetenta guvernantilor. e normal din punctul lor de vedere sa instige la ura de clasa. atat timp cat ion il uraste pe marin ca are o masina mai buna decat el, ion nu are timp sa se gandeasca de ce costa 1 mc de asfalt in romania 3000 de euro, de cateva ori mai mult decat oriunde altundeva. "Divide et impera" va spune ceva? http://ro.wikipedia.org/wiki/Divide_et_impera
      • -3 (5 voturi)    
        ...... (Joi, 1 iulie 2010, 13:04)

        ... [anonim] i-a raspuns lui angel

        Cand e vb de proprietati statul ar tb sa descurajeze persoanele sa aiba mai mult de 2 proprietati, sa zicem ca una o are mostenire, sau o tine pt copii.In Romania in ultimi ani s-a facut o adevarata specula cu ap , f multi si-au cumparat ap ca apoi sa le de-a in chirie , chirie pt care cu siguranta nu plateste impozit.Statul tb sa protejeze cetatenii sa poata sa isi permita fiecare o locuinta , de asta as taxa a treia proprietate si cu impozit de 500% marit fata de prima locuinta.La fel este si in tarile cu apa calda din EU spre care cica tindem si noi.
        • +2 (2 voturi)    
          Statul sa ne dea, statul sa ne faca (Vineri, 2 iulie 2010, 10:19)

          HappyEnd [utilizator] i-a raspuns lui ...

          "Statul tb sa protejeze cetatenii sa poata sa isi permita fiecare o locuinta", eventual sa confiste de la cei care au mai mult de 2 si sa dea la cei care nu au nici una.
          Asa scarba mi se face de toate leprele imputite care asteapta cu mana intinsa de la stat sa li se dea... locuinte, ajutoare de tot felul, pensie minima garantata desi ei n-au muncit nici o saptamana. Cand faci protectie sociala cu 60% din bugetul de stat, de ce ne mai miram ca am ajuns unde am ajuns?!
      • -2 (2 voturi)    
        multe case (Joi, 1 iulie 2010, 13:54)

        alexandru [anonim] i-a raspuns lui angel

        de cele mai mai multe ori cei care au mai mult de o casa ori au mai mostenit ceva, ori au furat bunurile altora asa cum au procedat niste cunoscuti care au doua proprietati prin provincie si au mai furat si un apartament prin oras pe care il inchiriaza fara sa plateasca niciun impozit ca, vezi Doamne, acolo sta o nepoata. Niste nesimtiti care trebuie sa plateasca pentru faptele lor !
      • 0 (0 voturi)    
        cum de ce? (Joi, 1 iulie 2010, 13:55)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui angel

        pt. ca asa a vrut ponta et. co.
      • +2 (2 voturi)    
        .... (Joi, 1 iulie 2010, 14:17)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui angel

        Sunt de acord cu tine... masurile astea nu au nimic din doctrina de dreapta. Guvernul are o viziune economica atat de ingusta incat nu reuseste sa iasa din vechea retorica comunista: Sa luam de la cei care au ca au de unde... Nu reuseste sa inteleaga ca nu cei care produc trebuiesc taxati si ca fiecare cetatean trebuie sa-si poarte de grija.

        Este trist, din pacate, iata, la vecinii nostri maghiari s-a putut iesi din recesiune foarte repede prin masuri de dreapta care au inclus scaderea impozitului pe venit. Din pacate noi suntem geografic mai la est decat ei, iar la nivelul mentalitatii cu atat mai mult.
    • +16 (16 voturi)    
      Gresesti (Joi, 1 iulie 2010, 12:22)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui eu

      Eu am o masina cu valoarea actuala sub 10 000 euro si 3000cm3. E ca noua si la testul tehnic a avut caracteristici de euro4.
      E normal ca taxa sa fie pe valoarea actuala a masinii. De ce sa platesc la fel ca Vladescu care are un Ferrari de 20 de ori mai scump ca al meu .
      Cand am inregistrat masina nu mi s-a spus ca in fiecare an o sa platesc 10% din valoarea masinii.
      De ce dupa capacitatea cilindrica si nu dupa latime, sau lungime sau ..... presiunea in pneuri?
      • +8 (8 voturi)    
        binențeles (Joi, 1 iulie 2010, 13:49)

        major_ballsack [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

        Defapt e incomprehensibil de ce trebuie să plătești la capacitatea motorului.

        Ce-i freacă pe ceilalți câți cmc are mașina ta? N-are absolut nicio relevanță.

        Dacă mașina consumă mult, pune taxe pe benzină ca să plătească ăia care consumă.

        Dacă mașina poluează, pune taxe pe poluare, cum au englezii de exemplu.

        Dacă vrei să impozitezi proprietatea - adică valoarea - pune taxe pe valoare, adică ce e în catalog ajustat cu vârsta, că nu e totuna un Audi din 2010 cu unul din '87.

        Taxele pe capacitatea cilindrică a motorului sunt ca taxele puse pe lungimea .... Adică dacă ai și ești fericit că ai, vine statul socialist Rromanika să te bage la plată, deși primești fix zero servicii pentru asta.
    • +8 (10 voturi)    
      Masina (Joi, 1 iulie 2010, 12:50)

      Kostak [anonim] i-a raspuns lui eu

      "taxeaza frate pe aia care au..
      care au masini de sute de cai si cmc... "

      Uite, eu am o masina de 2400 cc, 4x4 offroad. Vad ca te face sa exulti ideea supraimpozitarii. Dar as vrea sa-mi spui daca, in conditiile in care, acolo unde stau, asfaltul e doar o vorba de dansii inventata si deszapezirea, tot asa, un offroad e necesar, sau e o fita? Iti spun doar doua cuvinte: noroi si zapada.
    • 0 (0 voturi)    
      buna acesta (Joi, 30 septembrie 2010, 18:41)

      jiji [anonim] i-a raspuns lui eu

      regresam sau progresam? daca tu ai una de 1400 cc iar eu imi permit una de 3000cc, inseamna ca trebuie sa ma cobor la nivelul tau? gandeste putin! daca altu are mai mult e greseala lui ca tu ai mai putin?sau ca esti mai amarat?
  • +3 (15 voturi)    
    biciclati, baieti (Joi, 1 iulie 2010, 12:10)

    Mazeta [utilizator]

    e plin bucurestiul de masini parcate gratuit pe marginea drumurilor, pe trotuare, pe spatiul verde, unde vrei si unde nu vrei. aici mi-as dori o taxa babana. tot taranul care nu-si poate permite o apa plata, are o masina puturoasa implantata in bucuresti. hai ca se poate. jos fundul, sus capul!
    • +2 (8 voturi)    
      nu chiar (Joi, 1 iulie 2010, 12:14)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      dar .. a 2a sau a 3a masina impozitata pe masura :) , nu e vorba doar de Bucuresti
    • +6 (6 voturi)    
      de acord (Joi, 1 iulie 2010, 12:59)

      tim [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeta, eu sunt convins ca bucurestenii au o placere nebuna de a parca pe trotuare si pe spatiile verzi si evita cu obstinatie parcarile insuficiente.

      Sunt mandru de cei ce folosesc bicicleta desi este extrem de riscant la noi dar tare as fi curios sa te vad "bicicland" pe cod rosu prin Moldova zilele astea.

      "biciclati, baieti" :))
      • +1 (3 voturi)    
        cod roz (Joi, 1 iulie 2010, 13:45)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui tim

        vrei sa fii ironic, dar gresesti. Un exemplu concret: in zona Cimitirului Bellu din Bucuresti exista o mare parcare cu plata, mereu goala, si o gramada de masini parcate gratuit de jur-imprejur. care e solutia?
    • +3 (3 voturi)    
      mai bine... (Joi, 1 iulie 2010, 13:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...ti-ai dori un oras decent in care sa nu ai probleme cu parcarea.
      seamana a gandire comunista opinia ta. taranul ala de care zici tu ca nu-si poate permite o apa plata, sigur nu are nici masina. cei care si-au luat aiurea masini pe credit, sigur pana acum au renuntat la ele.
    • -1 (3 voturi)    
      Corect ! (Joi, 1 iulie 2010, 13:59)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Rable pe trotuare, mizerie sub masini si pe langa ele. Ar trebui amendati usturator!
  • +3 (9 voturi)    
    va doresc doar .... (Joi, 1 iulie 2010, 12:10)

    tim [anonim]

    sa supravietuiti bine !
  • +9 (13 voturi)    
    Taxa aberanta (Joi, 1 iulie 2010, 12:10)

    dave [anonim]

    Deci modificarea impzitului pentru autoturisme este absolut aberanta pentru ca se aplica retroactiv.. in nici o tara din lumea asta nu s-a dat o lege care sa aiba efect retroactiv... adica cei care si-au platit in luna ianuarie impozitul auto sunt nevoiti sa plateasca acum o diferenta.. desii au achitat integrale pe tot anul.... E o timpenie...
    • +8 (8 voturi)    
      Asta ma enerveaza si pe mine... (Joi, 1 iulie 2010, 12:41)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui dave

      Eu am platit deja ... de ce sa ma duc sa platesc acum diferente? Ca sa mai fac un drum si ca sa aiba ei de ce justifica angajatii aia care freaca o hartie pe zi?
      • +4 (4 voturi)    
        niste prosti (Joi, 1 iulie 2010, 13:48)

        I [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        e incredibil cum pentru cativa lei in plus vor sa puna lumea iar pe drumuri. Si aici ma refer la cei mai responsabili care si-au platit devreme si integral impozitul. Pai timpul pierdut de respectivii (timp in care nu muncesc), drumul pana la primarie si inapoi fac mult mai mult decat diferenta aia. Si se mai mira ca nu sunt bani la buget; de unde? ca inloc sa-i lasati pe oameni sa munceasca ii tot chemati sa va mai dea cate 1 leu...
  • +2 (4 voturi)    
    prima cladire in afara celei de la adresa de domic (Joi, 1 iulie 2010, 12:15)

    Ionescu [anonim]

    Intrebare:

    Adresa de domiciliu (din buletin) este diferita de adresa unicei mele proprietati; in aceasta situatie platesc impozit majorat? Eu nu reusesc sa fiu 100% sigur din formularea legii daca trebuie sa platesc sau nu.
    • +2 (2 voturi)    
      da (Joi, 1 iulie 2010, 12:42)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu

      vezi normele de aplicare. legea e in vigoare din 2003, acum doar se modifica procentele.
    • +1 (1 vot)    
      Ti-ai facut vreodata buletin (Joi, 1 iulie 2010, 12:48)

      gun [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Buletinul ti se face pe o adresa doar daca esti proprietar sau esti luat in spatiul (de parinti, rude, altii care vin si semneaza ca te iau in spatiu).

      Daca tu esti proprietari la adresa din buletin, si mai ai si alta proprietate, platesti. Da nu, nu platesti.
    • +2 (2 voturi)    
      aceeasi problema o am si eu (Joi, 1 iulie 2010, 13:00)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Textul legii zice cam asa: cei care au cel putin 2 proprietati, datoreaza bla bla. Ce inteleg eu este ca practic prin adresa din buletin se stabileste care e prima proprietate, adica aia pe care nu se plateste impozit suplimentar.
      Apoi, in articolul urmator, zice ca se vor depune niste declaratii speciale la administratia financiara pe formulare tip, care urmeaza sa se stabileasca prin normele de aplicare a legii.

      E de presupus ca va fi o declaratie pe proprie raspundere ca mai ai sau nu alte proprietati etc.
  • +3 (5 voturi)    
    sa vezi acum ce de mosteniri ... (Joi, 1 iulie 2010, 12:21)

    toteu [anonim]

    "Nu intra sub incidenta acestor prevederi proprietatile dobandite prin mostenire."

    nu sunt ei prosti .... tot si au lasat o portita de scapare ...
    • 0 (0 voturi)    
      Numai ca.. (Vineri, 2 iulie 2010, 9:56)

      HappyEnd [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Mostenirile provin numai de la defuncti, nu vad cum ar fi asta o portita de scapare.
  • +14 (16 voturi)    
    In fine am si eu satisfactie ! (Joi, 1 iulie 2010, 12:23)

    Cristi [anonim]

    Toata viata mi-am dorit o masina mai scumpa dar nu m-a dus capul sa ajung sa-mi cumpar una. Sau poate doar mi-a fost doar lene sa muncesc mai mult.
    Acum Boc imi da satisfactie ! Ce bine ma simt , in fine votul meu populist a fost rasplatit...
    Ca mine sunt milioane in tara asta deci sa va fie frica de noi !
    • +5 (5 voturi)    
      frumoasa ironia (Joi, 1 iulie 2010, 12:32)

      tim [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      sunt curios ce replici o sa primesti :)

      sa traiti bine!
    • +2 (2 voturi)    
      asa, zi-le ca le zici bine ... (Joi, 1 iulie 2010, 13:24)

      cygygf [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      si io' tot asa ca tine.... bine le face, tu'le mu'ma'n'cur de nesimtiti. se duc ei sa munceasca si sa castige banu. mai nasol e ca daca nu ne mai da ajutoarele de la stat tre' sa ne apucam si noi de munca. sau punem de greva, rascoala, ceva? ce zici?
  • 0 (2 voturi)    
    mincinosul (Joi, 1 iulie 2010, 12:35)

    un roman [anonim]

    Inca o dovada ca Boc este un mare mincinos.
    Aseara a spus la conferinta de presa ca doar masinile de pesete 2000 cmc vor fi impozitate suplimentar.
    • 0 (0 voturi)    
      de data asta nu a mintit (Joi, 1 iulie 2010, 13:34)

      adi [anonim] i-a raspuns lui un roman

      asa este, am raspuns si mai jos, articolul este gresit.
  • 0 (0 voturi)    
    Dezinformare in toata regula... (Joi, 1 iulie 2010, 12:44)

    Liviu Hentiu [anonim]

    Auzi tu : "Potrivit ordonantei, va fi introdus un impozit suplimentar de 8 lei/200 cmc pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cmc."

    Pai cum adica "suplimentar" ? Nici vorba sa se plateasca 8 lei/200cmc SUPLIMENTAR, ci in felul urmator: in loc sa fie in jur de 7 lei ca si pana acum, va fi 8 lei, adica doar 1 RON SUPLIMENTAR.
    In loc sa platesti 56 RON pentru un Logan de 1.6L vei plati 64 RON.
    In durerea mea, autorul articolului nici macar nu stie sa citeze Monitorul oficial...
  • +6 (8 voturi)    
    Si totusi impozitul pe proprietate este foarte mic (Joi, 1 iulie 2010, 12:46)

    dookuhaka [utilizator]

    Si totusi impozitul pe proprietate este foarte mic! In mod normal un impozit pe proprietate ar trebui sa fie in jur de 2%/an din valoarea de piata a imobilului. Valoarea de piata este stabilita bunaoara de pretul de referinta pe care-l stabileste orice notar pentru fiecare din zonele de locuit din localitatea sa. Pentru orice locuinta. De la prima chiar. In Romania impozitul va avea un efect social major. Multa populatie saraca este totusi proprietara unui apartament dar,culmea, solicita si primeste o multime de ajutoare sociale! Ceea ce este nefiresc! Ar putea inchiria una sau mai multe camere ca sa-si asigure un venit decent si pentru a-si putea plati impozitele datorate statului. Apoi multi dintre romanii hoti (fie ei politicieni, bugetari sau privati) cum au tras o teapa/mita/spaga, cum si i-a investit-o intr-un teren sau intr-o casa! Acum ar cam fi timpul sa plateasca! Apoi o piata bine impozitata este o piata dinamica! Imobilele ar trebui bagate rapid in circuitul comercial fie prin vanzare, fie prin inchiriere ceea ce, in final, va determina o reasezare benefica a preturilor si la imobile si la terenuri. Si piata chiriilor va deveni una civilizata!
    • 0 (0 voturi)    
      impozit 2% / an (Vineri, 2 iulie 2010, 20:59)

      Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui dookuhaka

      Daca un pensionar are un apartament care valoreaza 60000 euro si trebuie sa plateasca 2%/an impozit, asta inseamna 1200 euro/an, deci 100 euro/luna. Daca are pensia de 150 euro din ce mai traieste ?
  • 0 (4 voturi)    
    nu vad care e problema (Joi, 1 iulie 2010, 12:53)

    Andrei [anonim]

    Haideti sa fim seriosi. Impoitul pe cladirisi autoturisme era ridicol de mic. Ar fi putut creste chiar mai mult de atat. Daca vrei masina de 2,5l nu mi se pare ca e mult sa platesti 900 ron pe an.
    Mie in ficare an imi era ciuda ca trebuia sa merg sa stau la coada ca sa platesc 40 si ceva de ron (cu redurece) pentru masina mai putin decat abonamentul de parcare.
    • +1 (1 vot)    
      ...uitati-va din unghiuri diferite (Joi, 1 iulie 2010, 14:36)

      gf [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Nu capacitatea cilindrica e problema, pentru asta platesti deja la pompa, ci dotarile sau marca masinii!!! Vi se pare normal ca o masina de 2000cmc, care poate costa 70,000 euro sa nu aiba impozit mare, insa una de 17,500 euro, dar de 2500 cmc sa fie dublu taxata? Pai ce are cmc cu valoarea?
      Este o metoda simpla, care poate fi aplicata usor, in niciun caz echitabila! La fel si cu casele, nu numarul. ci valoarea acestora trebuie sa fie preocuparea, deopotriva cu justificarea veniturilor. Sunt unii care au palate si nu au produs legal niciun ban in viata lor, deci nu au platit niciun impozit. Sa-i punem pe fraierii care au muncit si au sustinut economia si statu,l prin impozite si consumul lor , sa mai plateasca inca o data, nu-i asa? Asta-i hotie de stat!
      • 0 (0 voturi)    
        Hotie nu e de stat. NOI o facem (Joi, 1 iulie 2010, 14:54)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui gf

        Ceea ce spui tu legat de valoarea automobilului este greu de implementat. Poate ar fi posibila o metoda ca si in Germania de corelare a cilindreei cu puterea si vechimea masinii dar pentru o astfel de schimbare ar fi nevoie de timp. Referitor la impoitul pe cladiri din cate stiu eu se calculeaa in functie de suprafata si zona care arelegatura cu valoarea imobilului(poate gresesc).
        Si HOTIA noi o facem, ne furam singuri pornind tocmai de la mentalitatea ca numai fraierii platesc. Eu consider ca e de datoria mea sa platesc taxele si impozitele ce mi se cuvin. Daca nu o sa-mi mai convina imi iau jucariile si plec undeva unde imi convine nu ma tineni nimeni cu forta.

        Deci ultima idee. Vrei sa traiesti intr-o societate?... Respecta-i regulile
    • 0 (0 voturi)    
      AUZI PRIETENE.... (Joi, 1 iulie 2010, 21:22)

      ciombe [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Eu am platit la inceputul anului suma totala ptr. un auto cu motor de 2,7l, adica 795 RON!
      In primul rand de ce trebuie sa platesc retroactiv un impozit achitat deja!! De ce nu-l achitam pe ultimii 5 sau 10 ani, ce mama ma-sii!
      In al doilea rand, daca citesti legea (sau ce o fi) observa te rog ca vei plati ptr 2,5l 144 RON ptr fiecare 200 cmc, adica 1.800 RON! (2500:200 cmc=12,5 x 144= suma datorata!)
      Daca nu stii nu mai vorbi ca vorbesti pe nas!
      • 0 (0 voturi)    
        Legea sa o citesti tu (Joi, 1 iulie 2010, 22:18)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui ciombe

        Pana in 2,6l este 72 Ron/200cm3 peste 2,6 este 144Ron
        deci. 72*12,5=900Ron.
        Asa ca inainte sa scri gandeste de doua ori.
        Fa bine si plateste-ti taxele. Si ca sa inteleaga si astia ca tine nu vei plati retroactiv ci pentru a 2-a jumatate a anului.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxe (Joi, 1 iulie 2010, 12:56)

    yoyo [anonim]

    Din taxe si impozite faci bani la buget dar trebuie tinut sub control si cheltuielile altfel...
  • -3 (3 voturi)    
    mare minciuna (Joi, 1 iulie 2010, 12:57)

    XX [anonim]

    vad ca nimeni nu a vazut marea tzeapa.
    impozitele sunt toate de 2 ori mai mari, fiindca se aplica pe 6 luni.
    Daca vor ramine si in 2011.....
    sloganul pedeleu:
    "sa vuvuzim bine" ;)
  • +2 (2 voturi)    
    COPROPRIETAR (Joi, 1 iulie 2010, 13:05)

    Viorel [anonim]

    Cum stau lucrurile dacă a doua locuinţă este în coproprietate 50% ? Impozitul este la zi.
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Joi, 1 iulie 2010, 14:23)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Viorel

      Platesti suplimentar pentru cota ta de 50%. Normele metodologice sunt din 2003, publicate pe site-ul ANAF.
  • +3 (5 voturi)    
    Asta nu mai e tara.... (Joi, 1 iulie 2010, 13:06)

    gigi [anonim]

    Asta e unul din motivele pt care orice modificare de taxe se face incepand cu 1 ianuarie a anului urmator si trebuie anuntata cu 6 luni inainte. Apoi nu le este rusine nu au decat sa vina sa le colecteze adica ma duc odata ca cettean onest sa-mi platesc taxa si pt ca unul e tampit sau doarme stramb ma duc sa ahit diferente pana vrea muschiul llui? el imi plateste benzina sau tichetul RATB ? la o masina de 1400 diferenta e de 7 RON...pai dau mai mult pe transport . niste idioti daca cineva vrea sa vada definitia prostiei nu au decat sa priveasca la masurile de aici
    • 0 (0 voturi)    
      salariu 900 de ron pe luna (Joi, 1 iulie 2010, 13:50)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      sunt sarac, nu am masina, nu am casa.... sper sa nu creasca astia impozitul pe venit pt ca o sa mor de foame
  • 0 (0 voturi)    
    Clarificari (Joi, 1 iulie 2010, 13:24)

    adi [anonim]

    NU (!!!) se majoreaza pentru auto sub 2000 cmc, autorul articolului este in eroare (si pana in prezent erau aceleasi valori).
    Si NU(!!!) se aplica retroactiv, se aplica pentru lunile ramase din an.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Joi, 1 iulie 2010, 13:50)

    dorel [anonim]

    daca 2 persoane fizice au 2 proprietati comune ca imobil,adica 2 persoane au 2 apartamente in comun, ce impozit plateste ?
    • 0 (0 voturi)    
      CHIAR CA DOREL! (Joi, 1 iulie 2010, 21:13)

      ciombe [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Tu-i mama ei de limba!
    • 0 (0 voturi)    
      INTREBARE FOARTE CORECTA : IMPOZIT MARIT (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 15:51)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Asta este discriminare si se cistiga in instanta. Este o chestiune arbitrara. O familie este formata din DOI CONTRIBUABILI DIFERITI. DE CE SA TE CONSIDERE CIND ITI NUMARA PROPRIETATILE CA O SINGURA PERSOANA: SUNTEM DOI !!!!!!!
      Ar trebui ca prin NORMELE de aplicare sa se clarifice acest aspect. Altfel mergem in instanta!!!
  • 0 (0 voturi)    
    numai fiscalisti peste tot (Joi, 1 iulie 2010, 13:53)

    adi [anonim]

    NOTA. Puteti citi aici forma nemodificata a Art. 263 din Codul Fiscal.


    Vezi ca art. 263 are o steluta, inseamna si aia ceva ;)
  • +2 (2 voturi)    
    Nicolae Labis (Joi, 1 iulie 2010, 13:54)

    cristoiu [anonim]

    O parte din noi ne-am învins
    Greşeala, minciuna şi groaza,
    Dar e drum, mai e drum necuprins
    Pînă-n zarea ce-şi leagănă oaza.

    Generaţii secate se sting,
    Tinerii rîd către stelele reci -
    Cine-şi va pierde credinţa-n izbîndă
    Pe-aceste mereu mişcătoare poteci?

    Cine din noi va muri
    Înainte ca trupu-i să-i moară?
    Cine-o să-şi lepede inima-n colb -
    Insuportabil de mare povară?

    Ca un vînt rău, ori ca o insultă
    Întrebarea prin rînduri trecu.
    - Ascultă, ascultă, ascultă!
    Noi, nu! Niciodată! Noi, nu!

    Nicolae Labiş
  • +3 (3 voturi)    
    asta nu e austeritate (Joi, 1 iulie 2010, 14:10)

    Kapo [utilizator]

    Ce fac vuvuzelele PDL acum se numeste JAPCA, nu austeritate. Nu mai poate omul sa cumpere o masina copilului sau o casa ca a devenit prea bogat! Pai cat de departe sunt de comunisti? In loc sa culeaga taxe si impozite de pe piata neagra, aia infloreste si ei toaxeaza tot boul care trage ca sa agoniseasca legal ceva.Pai voi credeti ca persoane gen Elena Udrea sau altii ca ea, care au construit blocuri pe persoana fizica(ca sa nu plateasca TVA!!!) nu vor gasi solutii juridice pentru evitarea impozitelor? Va inselati amarnic, legea asta nu e pentru ei, loveste doar in munca cinstita!
  • 0 (0 voturi)    
    nou impozit (Joi, 1 iulie 2010, 14:23)

    alexenm [anonim]

    domnule boc de ce nu aveti in vedere si impozitarea telefoanelor mobile? propun sa se aplice un impozit asemanator caselor si la telefoane mobile. :)) hai pa
  • +2 (2 voturi)    
    taxe (Joi, 1 iulie 2010, 14:23)

    gf [anonim]

    Vom dovedi inca o data ca suntem doar niste legume!
    sa dublezi impozitele pe proprietate, in acelasi timp in care cresti tva-ul, cresti taxele pe munca, scazi salariile este nu doar o masura disperata si tampita, ci una de-a dreptul antiproprietate. Daca vorbim despre valorile proprietatilor putem sa avem un subiect de discutie, insa daca vorbim doar despre numarul acestora si despre capacitatea cilindrica, suntem doar incompetenti si rai. Pai daca o masina a costat 60,000 euro si are 2000cmc si alta a costat 25000 si are 2500cmc, este normal sa ii dublezi impozitul celui de-al doilea??? Asta ester o tampenie absoluta! La fel si cu casele: ai doua proprietati mici, poate una dintre ele la tara si altul si-a tras viloi de milioane de euro, tot ala mic plateste mai mult! daca acceptam astea, suntem iremediabil terminati!
    • 0 (0 voturi)    
      Intelegi... (Joi, 1 iulie 2010, 15:08)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui gf

      ...complicatiile daca s-ar face impozitul pe valoarea....care valoare? Ai fost la un casco? ce circ...Taxarea pe cmc este in toata lumea altfel le-ar trebui inca 100.000 de bugetari sa calculeze taxa pe fiecare masina in parte dupa "valoare'. Ganditi un pic inainte de a scrie...
      Asa ca masinile le impoziteaza la cmc. De ce ? pai asa intreb si eu: de ce sa platesc impozit? Ce mi-a facut statul de-mi ia impozit pe lucrul meu? Or sa puna si pe televizoare , ca am mai multe?
      Raspunsul: pentru ca prea multi stau acasa si iau bani de pe urma mea , iar politicienii, nefiind in stare de altceva, promit mariri si le dau apoi , ca doar nu dau de la ei...
      • 0 (0 voturi)    
        valoare (Joi, 1 iulie 2010, 15:33)

        gf [anonim] i-a raspuns lui Costica

        Exista un catalog international, dupa care se ghideaza toate societatile de asigurari. Companiile de asigurare din Ro, ce sa mai vb de UE, au program de calcul pt casco astfel incat in mai putin de un minut pot sa-ti dea tariful corespunzator. Prin urmare, exista solutii tehnice. Eu chiar stiu despre ce vorbesc, asa ca nu am nevoie de replici de doi bani. Taxarea pe cmc exista si in Ro, dar aici vorbim de o suprataxare, care nu are legatura neaparat cu cmc, ci cu nevoia de bani la buget. In cazul asta trebuie sa te uiti dupa valoare, nu dupa acelasi criteriu folosit la taxarea normala. Acelasi lucru este valabil si la case, nu numarul e important, ci valoarea acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    in Bulgaria, nu la fisc (Joi, 1 iulie 2010, 14:40)

    Io [anonim]

    Din ce inteleg eu, taxa asta ii trimite pe proprietarii de A6, aia care bagau 10 litri la pompa, nu la fisc, ci in Bulgaria. (cel putin pe aia care inca o mai aveau inmatriculata in .ro)
  • 0 (0 voturi)    
    masini stat (Joi, 1 iulie 2010, 14:49)

    a [anonim]

    Avand in vedere ca guvernarea este reprezentativa pentru Romania, propun ca masinile cumparate si folosite de stat in anul X sa respecte structura vanzarilor in Romania din anul X-1, adica:
    din 100 masini, au fost:
    30 marca/model A cu valoare medie de B
    20 marca/model C cu valoare medie de D
    10 marca/model E cu valoare medie de F
    ....
    Statul va face necesarul de masini, sa zicem 10,000 pentru 2011, si cumpara din fiecare marca % respectiv la MAXIMUM valoarea medie, si asa elimini si posibilitatea ca preturile sa fie umflate!
  • +1 (1 vot)    
    protectia cetateanului impotriva guvernului (Joi, 1 iulie 2010, 15:38)

    angel [anonim]

    Asa cum vad eu lucrurile, se para ca guvernul are puteri absolute: oricind poate sa dea o ordonata, si poate sa impoziteze orice si oricit. In afara de vot, o data la 4 (respectiv) 5 ani, practic cetateanul nu are ce face decit sa suporte orice abuz al guvernului, sau moare ori isi ia talpasita unde vede cu ochii.
  • +1 (1 vot)    
    Impozit si pe cladiri inchiriate?!? (Joi, 1 iulie 2010, 15:59)

    Virgil [anonim]

    In legea veche era "Dacă o persoană fizică are în proprietate două sau mai multe clădiri utilizate ca locuinţă, care nu sunt închiriate unei alte persoane, impozitul pe clădiri se majorează după cum urmează"
    Acum a disparut "care nu sunt închiriate unei alte persoane".
    Sa intelegem ca nu le mai pasa daca platesc impozit pe chirie? Trebuie sa platesc si impozit majorat?
  • +3 (3 voturi)    
    Eu (Joi, 1 iulie 2010, 16:59)

    HESS [anonim]

    Am o BICICLETA cu motor de drujba.Cat trebuie sa platesc IMPOZIT.
  • 0 (2 voturi)    
    VA CERTATI DEGEABA! (Joi, 1 iulie 2010, 18:08)

    CIOMBE [anonim]

    solutia este simpla! nu platim si iesim in strada! ca nu este normal ca un cosas de la rachitele sa isi bata joc de un popor intreg, iar o jigodie ca vladescu sa suspine ca nu a fost de acord cu tva 24%!
    nu esti de acord: demisia! ce atatea discutii!
  • 0 (0 voturi)    
    UNde e criza ? (Joi, 1 iulie 2010, 18:36)

    mm [anonim]

    am avut rabdare sa citesc o gramada de posturi.
    as vrea sa ies din topic si sa va intreb, poate imi raspunde cineva :

    - unde este criza din romania ? si ce a determnita-o ?
    - stie cineva ce investiti si unde sunt necesare sa relasam economia ?
    - care economie ?

    banii de la FMI s.au bagat in salarii si ascunsi de cei care ne conduc, deci nimik productiv.
    CE se face cu noua transa, ce se fac cu banii astia multi care se aduna ?
    de unde vom da la FMI bani pe care ei ii fura acum ?
    • +2 (2 voturi)    
      uite buget (Joi, 1 iulie 2010, 19:03)

      laur [anonim] i-a raspuns lui mm

      sa aplice legea 18 ,acea cu venit ilicit pe care nu-l poti justifica si sa confiste tot cine nu poate dovedi cum a construit o vila ,sa o ia statul cine nu justifica o limuzina ,sa o dea la stat .Cum suna ar insemna sa ramina saraci,nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Care e adevarata cauza? (Joi, 1 iulie 2010, 18:53)

    FaraCoruptie [utilizator]

    Adevarata cauza a cresterii taxelor este raportul mult prea mare dintre consumatorii de buget si cei ce adug bani la buget.

    Acestea sunt solutii pe termen scurt, bineinteles necesare.
    Pe termen lung, solutia este sa devenim mai productivi, firmele si cetatenii, asa incat sa si exportam ceva, nu doar sa importam produse si imprumuturi FMI. In acelasi timp, bugetarii ineficienti trebuie dati afara.
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Joi, 1 iulie 2010, 18:59)

    laur [anonim]

    daca ai doua locuinte in orse diferite iar din cauza locului de munca sotia locuieste la o adresa iar sotul la cealalta cum le impoziteaza vladescu?
  • +2 (2 voturi)    
    greva fiscala!!! (Joi, 1 iulie 2010, 21:57)

    mihai [anonim]

    Este incredibil, cum sa mareasca impozitul la masini la jumatatea anului, cum sa imi ceara diferenta daca am achitat impozitul deja? Chiar nu ii pasa nimanui in tara asta ca este incalcat art.4 din Codul fiscal, care spune ca nu poate fi modificat decit prin LEGE, nu printr-un act normativ cu putere de lege cum e OUG--ul, cum se poate ca in Codul Fiscal sa scrie ca orice modificare nu se aplica decit incepind cu anul urmator? Nu voi plati nimic, sa se judece cu mine, am sa trag de timp pina va pica guvernul acesta care isi bate joc de legi. invatam despre fanarioti, ocupatie straina, nimic nu se compara cu ceea ce se intimpla acum. Sper sa nu plateasca nimeni pina cind nu va mai avea incotro. Oameni bni nu va lasati amagiti cu reduceri la sumele umflate aberant, mai bine le inscriem toti in bulgaria, trebuie sa luam atitudine. Refuzati sa platiti, este singura solutie, cind nu vor mai avea ce fura din buget poate vor renunta, poate vor pleca precum lacustele care au distrus o recolta. sa nu ni se dea transa, sa intram in incapacitate de plata, orice numai sa plece astia odata, sa o putem lua de la capat. altfel platim oricum degeaba vom fi spoliati cu alte si alte taxe, vom pierde prin iflatie, curs de schimb, vom saraci fara sa ne dam seama datorita hotiei si batjocurii. Nu a fost cutremur, razboi, seceta, criza nu are alta explicatie decit hotia si managementul dezastruos, dispretul faa de banul public. L-au secatuit pe acekla si ne cer sa fim solidari, noi cu plata ei cu vilele, conturile si masinile lor. Noi cu greutatile ei cu sfidarea legilor si modificarea dupa bunul plac. Chiar nu realizati ca vom alunga toti investitorii, impredictibilitatea regimului fiscal este cel mai mare dusman al investitorilor. Vom intra oricum in colaps, eu nu voi plati pentru a avea ei cu ce sa dea ultimele tunuri. Cine plateste este complicele lor
  • 0 (0 voturi)    
    O tampenie (Vineri, 2 iulie 2010, 7:37)

    roberto [anonim]

    Cel putini la masini, este o mare tampenie. Sunt o groaza de amarasteni cu SH de 1.8-2L.

    Mai corect ar fi fost sa se impoziteze valaorea de cumparare, atunci cand tranzactia s-a facut cu cel mult 1 an inainte sau o valoare actualizata.

    De exemplu, un MiniCooper costa vreo 15000 iepuroi (cred) cu ceva optionale iar motorul este undeva pe la 1.6 la greutatea si caroseria aia. In schimb, o janghina de 20 ani de Merdeces de 2l o gasetse pe la 3500 iepuroi...

    Solidar ar trebui sa fie cel care isi permite 15000 sau 25000 sau 100.000 pe o masina, nu cel care are un harb cu motor de 2L.

    Spor la inmatriculari prin Bulgaria/Ungaria. Daca tot cumparam din supermarketurile lor, ne mutam firmele pe la ei, o sa ne mutam si impozitele pe proprietati la ei. Si uite asa, vom cuceri Ungaria!
  • 0 (0 voturi)    
    exact ce am prognosticat (Vineri, 2 iulie 2010, 11:05)

    alex [anonim]

    mai intail lasa-i pe romani sa-si cumpere, case, masini, etc, iar apoi mareste brusc taxele de 5-10 ori, si astfel ii prinzi pe fraieri in capcana. ce bine imi pare. unii muncesc doar pt impozite. oricum, la case si terenuri, impozitele sunt f. mici. in germania platesti 50 euro/luna impozit la un teren banal. si acolo se castiga 500 de euro la mcDonalds de ex. nu asa cum spun unii, 3000 de euro. in comunitate se castiga si 1 euro/ora, mai putin/la fel decat/ca in romania, in parte. oricum, se pot mari taxele la ca. 50% din taxele de afara. esti proprietar, platesti. dar bineinteles, sa se faca infra´structura. dar in romania platesti ca afara, iar infrastructura e din secolul 17.
  • 0 (0 voturi)    
    OK! (Vineri, 2 iulie 2010, 16:15)

    liviu padurean [anonim]

    DA este f f corect asa se procedeza in toata lumea civilizata ,,este super ok BRAVO BOC!!
  • 0 (0 voturi)    
    SE FACE DISCRIMINARE CIND O FAMILIE DETINE DOUA AP (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 15:36)

    VASILE [anonim]

    Normele ar trebui sa clarifice si sa permita ca daca o FAMILIE sot-sotie care detine DOUA proprietati sa aiba dreptul sa ca una din proprietati sa fie considerata pe numele sotului si cealalta sa fie considerata tot ca prima proprietate a sotiei.

    Daca cei doi ar divorta si si-ar partaja astfel bunurile , atunci ar plati impozit mai mic (nemarit).

    Sunt foarte multe situatii artificial create doar ca sa se incaseze impozit mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by