Videanu: Am fi putut avea crestere economica zero in acest trimestru/ Vom avea un observator al preturilor, un model de succes in Grecia

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Vineri, 16 iulie 2010, 13:53 Economie | Finanţe & Bănci


"Daca nu erau nefericitele evenimente cu inundatiile si majorarea TVA la 24%, care nu a depins numai de Guvern, eu cred ca in acest trimestru ajungeam la acel zero pe baza caruia putem privi cu optimism relansarea economica", a declarat ministrul Economiei, Adriean Videanu, in cadrul Conferintei de lansare a "Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2010". Ministrul a mai spus ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) lucreaza la un observator al preturilor, sistem care a fost aplicat, in opinia sa, cu succes si in Grecia.

"ANPC va monitoriza preturile in 1.400 de puncte din tara si acolo unde va observa derapaje majore va interveni", a precizat Videanu. Potrivit acestuia, in Grecia acest sistem a dus la scaderea cu 7% a preturilor in doar trei luni.

Legat de masurile adoptate de Guvern in privinta mediului de afaceri, Videanu a spus ca principul este "niciodata nu-ti omori vaca care da lapte". "Sectorul privat este cel care da sansa relansarii in Romania".







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1663 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    Cine il mai poate crede pe Videanu? (Vineri, 16 iulie 2010, 14:02)

    batman [anonim]

    Personal, mi se trage din timpul mandatului de Primar General.
    La fiecare declaratie a sa, ma gandesc care e gradul de veridicitate si ce are el personal de castigat, asta ca sa poata fi pusa in aplicare.
    Declarativ, suntem bine merci, acusi iesim din tunel. Dar in realitate, nu stim cum o vom scoate la capat cu plata intretinerii la iarna. Ceva proiecte pentru energie ieftina, dle Videanu?
    • +2 (2 voturi)    
      Proiecte sunt...da nu pt noi (Vineri, 16 iulie 2010, 15:20)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui batman

      Ci pt baietii destepti din jurul dlui. Ce crezi...ca sta acolo pt salariul de ministru? Ha....
  • -3 (7 voturi)    
    VIDEANU (Vineri, 16 iulie 2010, 14:11)

    dmihalcean [anonim]

    Sa vedem ce relansare economica o sa avem dupa ce vor scadea toate salariile in Romania.Cat de curand.
    • +5 (7 voturi)    
      care toate??? (Vineri, 16 iulie 2010, 14:17)

      ana [anonim] i-a raspuns lui dmihalcean

      Doar bugetarilor le-au scazut salariile. Sau va credeti singurii care muncesc in tara asta?
      • +3 (3 voturi)    
        o importanta corectie (Vineri, 16 iulie 2010, 14:36)

        Vlad2 [utilizator] i-a raspuns lui ana

        trebuia sa pui muncesc inter ghilimele, cel putin pentru 50% dintre ei.
        • +1 (3 voturi)    
          viata ta depinde de bugetari! (Vineri, 16 iulie 2010, 17:31)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui Vlad2

          nu da cu pietre in 50%! Sa stii ca mult mai multi de atatia chiar muncesc pentru banii lor!

          Ce ar fi fost daca bietii militari la inundatii ar fi spus ca le pare rau, sunt capabili sa munceasca doar cu 75% din forte, nu cu 200% cat au prestat pentru sinistrati?

          Dar daca un politist in Ferentari ar spune ca a i s-a termiant ebnzina cu 75% inainte de a ajunge la locul incaierarii si de-aia au murit oamenii?

          Sau daca medicul ti-ar spune ca doar 75% din inima pentru transplantul tau a avut-o?

          Iar profesorul ce iti educa la scoala copilul ar spune ca luna aceasta este doar 75%capabil sa se ocupe de el??

          gandeste inainte sa acuzi generalizand!

          Cei care nu muncesc pot fi gasiti extrem de usor, sunt cei cu salarii umflate, pe functii adaugate in organigrame pe nepotisme! Nu marea masa a bugetarilor, care traiesc ca vai de capul lor desi sunt cinstiti in ce fac, dar ne-cinstiti de catre politicieni!
    • +1 (1 vot)    
      . (Vineri, 16 iulie 2010, 14:37)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui dmihalcean

      drept sa-ti spun, in cazul majoritatii persoanelor pe care le cunosc le-a crescut salariul anul asta. Da, anul asta, in perioada de criza. Ba chiar primesc si prime de vacanta. Aici conteaza si domeniul (privat/stat , textile/it) in care lucrezi. Salariile, in general si in cel mai rau caz, nu vor scadea cu mai mult de 2-3% in tot acest an. Iar in cel mai bun caz va fi chiar o crestere salariala, in ciuda faptului ca bugetarii au ramas cu ochii-n soare.
  • 0 (8 voturi)    
    Economia de paiață (Vineri, 16 iulie 2010, 14:14)

    ady624 [utilizator]

    To'arșu Videanu, când am plecat eu din țară, îmi aduc aminte că se vorbea de "economia de piață". Am o surpriză neplăcută pentru dumneavoastră: într-o economie de piață, prețurile sunt reglate de ...... ??? N-ați ghicit!!! Cerere și ofertă, stimabile!!! Și între noi fie vorba, cererea se referă la cumpărători, nu la guvern.

    Așadar, cum intenționați dvs. să limitați prețurile sau să obligați un vânzător la un anumit preț când acesta ar trebui reglat de piață? Aaa.. starea de urgență.

    În Florida de exemplu există o lege care interzice creșterea prețurilor la produsele ESENȚIALE în cazul unei calamități naturale. Aceea ESTE o stare de urgență. http://myfloridalegal.com/pages.nsf/Main/5D2710E379EAD6BC85256F03006AA2C5?OpenDocument

    Nu văd cum puteți respecta democrația și impune prețuri în același timp :)

    O zi bănoasă, stimabile!
    Adrian
    • -1 (3 voturi)    
      Oameni buni (Vineri, 16 iulie 2010, 15:10)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      Stiu ca e greu, dar daca ne-am bagat in jocul cu democratia, hai sa-l jucam pana la capat. Nu putem sa vrem democratie dar in acelasi timp sa cerem ca statul sa controleze preturile. Eu unul nu sunt de acord cu acest lucru. Nu am niciun magazin, nu vand nimic, doar cumpar. Pe bani munciti.

      Apreciez minusurile dar si plusurile deopotriva, fara discriminare. Sunt voturi, oricum ar fi ele :)
      Adrian
    • +4 (4 voturi)    
      . (Vineri, 16 iulie 2010, 15:36)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      Adrian, in Romania nu e dezvoltata economia de piata. Pe deasupra nu exista concurenta perfecta. Aici, in Romania, oligopolul e sef. De altfel, se spune ca statul cu mana lui invizibila trebuie sa reglementeze viata economica. Atunci cand economia e intr-un haos, carteluri, reglari de preturi dupa niste "gentlemen's agreement-uri" dubioase intre putinii concurenti de pe piata, in toate aceste cazuri trebuie ca statul si mana lui invizibila sa reactioneze. Poate nu erai in tara cand pretul la uleiul de floarea-soarelui s-a dublat peste noapte dupa intelegerea dintre producatori si comercianti. Atunci nu a intervenit statul, ci costul de oportunitate care a indreptat cumparatorii spre ulei de rapita sau untura de animale.
      Cum se pot reglementa preturile? Prin limitarea adaosului comercial la un anumit procent. Daca cererea scade, atunci adaosul comercial scade. Daca cererea creste, atunci adaosul comercial creste pana la un anumit procent din produs.
      • 0 (2 voturi)    
        Parțial da (Vineri, 16 iulie 2010, 15:58)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Ai dreptate, dacă există suspiciuni de cartel, este normal ca LEGEA să intervină. De aceea există legi, regului. Însă dacă prețul crește din cauza creșterii exagerate a cererii, nu văd de ce statul trebuie să intervină. De exemplu, când Nintendo nu avea Wii pe piață (artificiu de marketing) prețul acestuia urcase la vreo $600 (deși valoarea lui oficială era de $250 la vremea aia). N-a intervenit nimeni, asta este economia de piață, cu bune și rele. În caz de calamitate mi se pare normal ca prețurile să fie fixate temporar la produsele esențiale supraviețuirii. Dar dacă Dacia vrea să vândă Loganul la €20k atunci e problema lor. Dacă se găsește Cora să vândă uleiul la 10 lei, problema lor. Problema noastră apare atunci când Cora face pact cu Carrefour, Metro, Billa și ce mai e pe acolo ca toți să crească prețul la ulei. Fără carteluri, piața se va regla singură pentru că oamenii se adaptează, găsesc alte variante... ai dat chiar tu exemplul... piața a corectat prețul aberant.

        Toate cele bune și mulțumesc pentru răspuns,
        Adrian
        • +3 (3 voturi)    
          . (Vineri, 16 iulie 2010, 16:24)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Consiliul Concurentei este "stirb" in fata concurentei neloiale. Oprirea unei preluari sau fuziuni intre firme maricele se intampla doar o singura data la 10 ani in Romania, desi sunt cateva fuziuni anual care aduc monopol pe piata unui anumit produs. O masura care ar diminua actiunea cartelurilor pe piata din tara ar fi cea expusa mai sus. Legi degeaba avem daca nu le aplicam. Eu sunt capitalist convins, masurile socialiste sunt cele mai proaste. Dar nu putem impune masuri capitaliste pe o piata cu evaziune fiscala, coruptie, carteluri, monopol, oligopol si alte forme de concurenta imperfecta, cate 5-10 intermediari. Ar lua vreo 15-20 de ani sa se rezolve de la sine.
          Numai bine!
          • -1 (1 vot)    
            Problema (Vineri, 16 iulie 2010, 16:48)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui radukku

            Problema, așa cum subliniezi și tu, se află în curtea statului. Părerea mea este că noi vrem să îndepărtăm efectul, nu cauza. Soluția bună atacă întotdeauna cauza problemei. În acest caz, cauza problemei este chiar nefuncționarea sistemului statal. O adăugare a acestui sistem redundant la ceva ce nu funcționează, va avea, cel mai probabil, același rezultat. Aceasta este părerea mea și sunt convins de ceea ce spun.

            Toate cele bune,
            Adrian
            • +3 (3 voturi)    
              . (Vineri, 16 iulie 2010, 17:36)

              radukku [utilizator] i-a raspuns lui ady624

              (ne)Functionarea statului e cea mai mare problema post-comunista. Au trecut 20 de ani si tot nu s-a rezolvat. Pana sa functioneze statul intr-un mod satisfacator o sa treaca multa apa pe Dunare. Nu putem astepta atat, odata cu economia se afunda si statul tot mai tare, nu se insanatoseste nimic daca vom astepta ca economia de piata - aproape inexistenta in Romania - sa ne scoata din prapastie.

              Sa identificam cateva probleme asemanatoare:
              Probleme: carteluri, intelegeri asupra preturilor;
              Cauze: dorinta de maximizare a profitului;
              Efecte: cresterea artificiala a preturilor, eliminarea concurentilor din afara intelegerilor/cartelurilor;
              Cum putem sa staprim aceasta problema?
              Daca lovim unde e efectul, vom crea un organism de control care sa spuna cat poate sa fie pretul maxim la fiecare produs in parte.
              Dar daca e sa lovim unde e problema, adica profitul, ghici cum vom actiona?
              Beeehehehehe ! (rasul lui jiji)
              E evident ca prin impunerea unui plafon maximal al adaosului comercial vom lovi cauza. Cartelurile nu vor mai avea de ce sa functioneze pentru ca, oricum, profitul nu poate sa creasca semnificativ indiferent de intelegerea facuta.
              • -1 (1 vot)    
                Pai simplu (Vineri, 16 iulie 2010, 21:04)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui radukku

                Ar trebui sa nu mai asteptam ca statul sa se faca bine ci sa FACEM ceva. Sa umblam la ce e stricat. Putem face cum spui tu, punem adaos comercial maximal. Daca eu vand branza de vaci pe care o cumpar de la tarani, voi putea pune maxim 10% adaos (un exemplu). Dar ce pot face este sa-l determin pe taran sa-mi vanda branza la pret dublu, urmand apoi sa-mi dea parandarat (impart efectiv banii si cu el) Si atunci, iti zic, orice ai face, se vor gasi unii care vor putea ocoli gardul. Solutia este educatia. Insa in loc sa ne bazam pe ea, noi ne dam mari atractii turistice sau construim un km de autostrada pe luna. Sau si mai rau, nu facem NIMIC. Educatia fiscala incepe de mic, mana in mana cu cea civica. Legile sunt inutile daca nu se pun in aplicare. Sunt asa multe probleme ca nu stiu pe care sa le insir... Economia de piata, momentan, nu este un salvator ci mai degraba un privilegiu la care tindem. Motorul economiei in acest moment, dupa parerea mea, este munca in strainatate, acolo unde economia chiar functioneaza. O foarte mare parte a romanilor traiesc pe seama familiei plecate din tara. Altii pe seama celor 4.6 milioane de contribuabili... Asta in timp ce cateva gasti ce se numesc partide politice fura.

                Revenind la subiect, impunerea de preturi maximale face parte din gandirea de stanga, socialista, in care statul bandajeaza fiecare rana a cetateanului. Iar socialismul, in viziunea mea, duce la o economie lenesa in care nimic spectaculos nu se intampla pentru ca nu e in folosul nimanui sa se intample ceva. Este insa mai usor de suportat pentru public... deh...

                Adrian
    • +2 (2 voturi)    
      Lui ADY 624 (Vineri, 16 iulie 2010, 22:33)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      Nu este vorba de limitarea preturilor ci despre limitarea in niste limite rezonabile (pentru toata lumea) a adausurilor comerciale, care cel putin in Romania sunt in majoritatea cazurilor de-a dreptul nesimtite. Sa nu uitam ca in Romania exista multe monopoluri care pentru ca nu au concurenta, practica adausuri comerciale cum le taie capul. De altfel, in Germania, care numai nedemocratica nu poate fi numita, acest lucru se practica de foarte multi ani, iar exemplul Americii nu stiu daca este cel mai bun de urmat. Sa nu uitam ca libertatea SUA, tara tuturor posibilitatilor, a provocat aceasta criza economica mondiala.
  • +5 (7 voturi)    
    Care-i problema ta cu Videanu ca PM? (Vineri, 16 iulie 2010, 14:15)

    CCC [anonim]

    Banuiesc ca-ti place foarte mult Oprescu cu autostrada lui suspendata si cu recordurile aberante. Care-i problema cu Videanu cat a fost primar general? Si las-o pe aia cu bordurile, pentru ca a fost o spalare de creiere de la iRealitatea si antene. Spune-mi ce altceva te-a nemultumit. Omul a investit in infrastructura si a inceput niste chestiuni esentiale pentru oras. Pe vremea lui, Bucurestiul arata mult mai bine, si de cand e primar Oprescu a decazut foarte mult.
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 16 iulie 2010, 14:48)

      dum_i [utilizator] i-a raspuns lui CCC

      videanu era suficient de abil si prietenos cu toti incat sa ii faca pe toti amicii fericiti dar sa si faca ceva pt oameni.

      nea oprescu, presupunand ca e intreg la cap - inca nu mi-am dat seama, e tipul care a venit cu gascutza lui, le da la toti de furat, si urla dupa ca nu e lasat de consiliu sa faca nimic.

      asa va fi la sfarsit, "iubitii mei bucuresteni, iubiti-va in continuare, eu am plecat. consiliu rau. eu bun. eu incercat. eu plecat".
  • -1 (3 voturi)    
    v-as spune mai multe de Videanu... (Vineri, 16 iulie 2010, 14:39)

    marcu [anonim]

    ...dar poate altundeva!
    Aici am incercat sa adaug detalii despre activitatea dansului in ultima luna si de fiecare data moderatorii le-au taiat. As vrea sa stiu cine-i controleaza!

    Dar pentru ca altii stim cum munceste dl Videanu, nu putem avea incredere in ceea ce tot spune.
    Daca stia asta, de ce nu a fost impotriva masurilor luate de guvern? De ce nu le-a dat solutia?

    Astia chiar ne cred prosti. Ce firma va mai scadea acum preturile ca sa ajunga la nivelul anterior de TVA? Nimeni! Vom ramane si ... si cu banii luati ...de doua ori
    • +2 (2 voturi)    
      Tipic. (Vineri, 16 iulie 2010, 15:05)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui marcu

      Nu te lasa moderatorii, si te cenzureaza. si traim in plina dictatura, si-ti da cineva in cap daca deschizi gura. Hai sa fim seriosi!
      • 0 (0 voturi)    
        cand esti taiat inexplicabil de nenumarate ori (Vineri, 16 iulie 2010, 15:47)

        marcu [anonim] i-a raspuns lui CCC

        incepi sa iti pui niste intrebari.

        In articolele anterioare il intrebam pe dl Videanu cum de si-a trimis tocmai ruda si prietena lui EBA, dra Ioana Virginia Diaconescu la NewYork ca si diplomat pe probleme economice.

        Stiti banueisc ca a trimis-o desi a negat, acum doua saptamani, nu?
        A, pardon, nu stiati, pentru ca stirea publicata o singura zi, pe 14 iunie in maimulte ziare, a fost banata si nu a mai reaparut nicaieri. Ca doar de-asta nu avem bani, ca sa se plimbe toate pitipoancele pe spinarea noastra.

        Si mai ales de-asta duduie economia dlui Videanu!
      • 0 (0 voturi)    
        ti-am raspuns CCC... (Vineri, 16 iulie 2010, 15:48)

        marcu [anonim] i-a raspuns lui CCC

        ...cu detalii despre dl Videau.
        Si punem pariu ca nu vor aparea??? Asa, ca verificare just for fun ;)
        • +1 (1 vot)    
          te distrezi? (Vineri, 16 iulie 2010, 16:35)

          CCC [anonim] i-a raspuns lui marcu

          Credeam ca discutam despre probleme serioase... Daca asta e marele tau secret care se cenzureaza de hotnews, cu parere de rau iti spun ca vuieste presa de el, si ca numai secret nu e. Deci, incetati cu prosteala asta pe fata. Si nu ma intelege gresit, nu ma bag in acest subiect cu ce face domnisoara respectiva acolo, pentru ca sincer, habar n-am ce cv are. Si sa fiu sincera ma derajeaza mai mult ca intoxicati oamenii cu franturi de adevar si cu prostioare d-astea, decat ma deranjeaza ca a plecat fatuca aia acolo, Daca chiar a plecat.
          • 0 (0 voturi)    
            ar trebui sa te deranjeze (Vineri, 16 iulie 2010, 17:18)

            johanis [anonim] i-a raspuns lui CCC

            pentru ca pe banii tai pleaca.
            La fel cum toate vilele politicienilor nostri se fac si din banii tai!

            Tocmai pentru ca oamenii nu sunt deranjati de nimic le da avant unora sa ne fure din ce in ce mai pe fata!
            O vorba inteleapta spune ca "somnul ratiunii naste monstri". Si tot la fel de adeavrat e ca somnul NATIUNII naste monstrii.

            Deci domnule CCC, nu mai dormi, ci trezeste-te! Ne-au ajuns 20 de ani de somn.
          • 0 (0 voturi)    
            stimabila dra/dna (Vineri, 16 iulie 2010, 17:40)

            marcu [anonim] i-a raspuns lui CCC

            credeti ca este mai "serios" discursul dumneavoastra in care incercati sa discreditati din senin ce a facut dl Oprescu si sa-l preaslaviti pe dl Videanu?

            orice roman cu capul pe umeri ar spune ca politicienii/edilii nostri sunt toti o apa si un pamant, dar dumneavoastra ati intrat pe subiect ca sa-l aparati pe unul prin comparatie cu altul. E mai corect asa decat sa-ti spui parerea despre unul singur?

            Lasati-i pe fiecare sa se ridice prin ce fac, raportat doar la ei insisi, nu la altii, asa ar fi mai normal, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    da (Vineri, 16 iulie 2010, 15:05)

    ady [anonim]

    crestere economica 0 este un non-sens un termen folosit in economie si nu inseamna ca a crescut sau creste economia ci ca stagneaza.Si dupa cum a zis borduristul sef "am fi putut...." deci suntem tot pe minus .
  • 0 (0 voturi)    
    Daca si cu parca...se plimbau in barca ! (Vineri, 16 iulie 2010, 15:23)

    Catalin [anonim]

    Cat de penibil...normal, daca economia mondiala isi revenea brusc, am fi putut avea crestere zero. Daca lui Dumnezeu i se facea brusc mila de noi, am fi putut avea crestere zero.


    Daca si cu parca...se plimbau in barca ! Dar barca se tot scufunda, mai Videanule, un "daca" nu e de ajuns pentru Romania !
  • 0 (2 voturi)    
    Minte de ingheata apele chiar daca este canicula (Vineri, 16 iulie 2010, 15:24)

    Haios rau [anonim]

    AdriEan este mai ceva ca Pinochio. Si acum imi aduc aminte de perioada cand primar fiind declara ca o sa inlocuiasca toti copacii din Bucuresti ce produc polen, ca sa nu mai sufere alergicii. Toti pusesera botu', "mama ce face asta !", a facut pe dreaq.
    Asta iese la rampa de fiecare data si face declaratii numai cand stie ca nu-l poate contrazice nimeni. "Daca nu aveam inundatii", gata s-a gasit vinovatul pentru criza in care ne scaldam: DUMNEZEU ! ! !
    Ce usor este sa gasesti tapi ispasitori pe care nu-i poti trage la raspundere !
  • -1 (3 voturi)    
    daca nu ar fi fost criza..... (Vineri, 16 iulie 2010, 20:11)

    lili [anonim]

    As fi fost acum in vacanta in Hawai !!!!! Doamne, Doamne, astia sunt bolnavi rau de scenarita cronica..... Habar n-au de Romania asta reala....
  • +1 (1 vot)    
    fara mercurial.... (Sâmbătă, 17 iulie 2010, 8:12)

    'Mercur' ... [anonim]

    ... nu vom scapa de specula; fara politie ecobnomica la 'poarta' pietelor' nu vom scapa de speculanti; fara inspectorii financiari , la fel - la poarta pietelor, nu vom scapa de evazionisti; asta-i !
  • -1 (1 vot)    
    Pentru BORDURARU (Duminică, 18 iulie 2010, 19:18)

    garabetian1 [anonim]

    Daca nu furati asa de mult poate ca aveam si noi 10% crestere economica.Dar cum sa se poata daca TOTI ATI SCOS BANI DIN ROMANIA.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by