Comisia Europeana ameninta cu infringementul din cauza taiarii salariilor in BNR. Oficialii romani tac ca pestii

de D.P.     Dan Popa's Weblog
Vineri, 23 iulie 2010, 13:18 Economie | Finanţe & Bănci


scrisoarea CE
Foto: Hotnews
In urma cu cateva zile, Comisia Europeana a trimis Guvernului o scrisoare in care isi declara nemultumirea fata de modul ilegal in care Statul roman incearca sa isi remedieze problema deficitului public, taind salariile angajatilor Bancii Centrale. “Daca autoritatile romane vor lasa legea neschimbata, Comisia Europeana va deschide procedura de infringement”, se spune negru pe alb in finalul scrisorii, scrie Dan Popa pe blogul lui.

Mi se pare important si interesant de urmarit biografia actiunilor conducerii BNR care pana in prezent a parut intimidata sa isi ia rolul in serios. Adrian Vasilescu a avut foarte putine iesiri pe aceasta tema, declarand doar ca “Este o chestiune care ne priveste pe noi, dar nu depinde de noi. Este o relatie directa intre Guvern si Banca Centrala Europeana“. Guvernatorul Isarescu imi pare mai degraba mahnit decat decis sa ia o pozitie ferma in sprijinul subalternilor sai.

Aceasta atitudine pasiva nu poate continua fara a pune serios la indoiala independenta ei si fara a prejudicia nu doar imaginea BNR fata de celelalte banci centrale dar si calitatea ei de membru si obiectivele urmarite in cadrul SEBC, in primul rand intrarea in zona euro.

Daca BNR va reduce salariile angajatilor si va vira banii la buget conform Legii 118 conducerea BNR va fi vinovata de incalcarea Tratatului dar si a legislatiei interne intrucat Constitutia prevede ca dispozitiile Tratatului au prioritate fata de prevederile contrare din legislatia romana.

In plus banca isi asuma si un risc legal si reputational in procesele de munca ce vor fi deschide de proprii angajati.

“Daca in aceasta situatie clara si in care beneficiaza de sprijinul autoritatilor UE conducerea BNR se lasa intimidata de presiunile guvernului ce ne putem astepta atunci cand ar primi telefoane de la ministri pentru a adopta o anumita conduita in probleme ascunse ochiului public“, imi spune un angajat al BNR.

“Se zvoneste ca se negociaza o iesire din impact prin obligarea salariatilor BNR sa accepte o diminuare a salariului hotarata de conducerea bancii. Acest simulacru ar fi un semnal ca in fapt conducerea bancii a picat examenul verticalitatii si nu este capabila sa reziste presiunilor politice. Nu este vorba atat de interesele angajatilor cat de semnalul pe care cei din UE vor sti sa-l interpreteze pentru a eticheta BNR ca un partener European sau doar ca pe o fatada ce marcheaza o simpla anexa a guvernului Boc”, mai spune angajatul in cauza. Mai multi angajati ai Bancii Centrale mi-au scris ca se simt lasati la mana lui Boc. Halal independenta.

Citeste textul integral al scrisorii si vezi ce spun si alti angajati ai BNR pe blogul lui Dan Popa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2867 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Dubla masura.... (Vineri, 23 iulie 2010, 13:35)

    MRSmrs [utilizator]

    Sa inteleg ca guvernul este incurajat ca sa reduca salariile bugetarilor dar fara sa afecteze mafia financiara transnationala.Cand reduce salariile este aplaudat de CE, dar daca-i afecteaza pe favoritii lor imediat "isi declara nemultumirea fata de modul ilegal in care Statul roman incearca sa isi remedieze problema deficitului public, taind salariile angajatilor Bancii Centrale. “.
    • -1 (5 voturi)    
      corect (Vineri, 23 iulie 2010, 13:46)

      gogo [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Corect , iarasi o dubla masura ,,europeana"
    • -1 (5 voturi)    
      Absolut corecta ... (Vineri, 23 iulie 2010, 13:48)

      accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      observatia .
      Nesimtirea numitei Comisii Europene (ar fi interesant de vazut ce este , cu ce se ocupa si cata legitimitate democratica are aceasta entitate) devine excesiva : nici macar nu mai disimuleaza grija pentru normele pe care le revendica si pe care le impune - sub amenintare - supusilor .
      Si mai interesant ar fi de vazut care este menirea si subordonarea REALA (DE FAPT) a Bancii Nationale ...
      • +3 (3 voturi)    
        cata legitimitate democratica are aceasta entitate (Vineri, 23 iulie 2010, 14:41)

        ion [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

        Comisia Europeana e guvernul federal al Europei unite. Odata ce ai aderat la UE, atunci te supui acestei comisii, ea fiind perfect legitima. Daca nu iti place, atunci iesi din UE, ca am impresia oricum ca mai mult ii vrem noi pe ei decat ei pe noi, mai ales dupa Islanda si Grecia... ghici cine urmeaza.

        Banca Centrala e independenta. E ca si cum guvernul ar cere micsorarea sallariilor la Vodafone sau Orange, prin lege. Total neconstitutional si aberant - practic o expropiere.
        • -1 (1 vot)    
          Remarc ca ... (Vineri, 23 iulie 2010, 15:55)

          accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui ion

          sunteti intr-o usoara confuzie .

          Daca doriti sa intelegeti de ce pun sub semnul intrebarii legitimitatea Comisiei , incepeti prin a accesa link-ul http://en.wikipedia.org/wiki/European_Commission#Legitimacy . Informatia este suficient de exacta si ponderat exprimata .

          In ceea ce priveste Banca "Centrala" , in fapt Banca NATIONALA , o singura remarca : daca este "independenta" , cum se face ca este alimentata cu bani in numele si pe SPEZELE noastre si ale copiilor nostri ?
    • 0 (4 voturi)    
      daca ai cunoaste (Vineri, 23 iulie 2010, 13:53)

      dan [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      cat de cat legislatia ai sti ca bancile centrale au un alt statut in toate tarile din lumea asta. faptul ca salariile bancherilor nu trebuie sa fie stabilite pe criterii politice, fie ele si hot de guvern e bine stiut. si unde mai pui ca BNR e singura institutie de stat care da bani la buget si se autofinanteaza.
      • -1 (3 voturi)    
        B.N.R. (Vineri, 23 iulie 2010, 17:18)

        IVAN [anonim] i-a raspuns lui dan

        Dl. DAN esti pe statul de plata al B.N.R. ? Deci sa intelegem ca aceasta institutie este "stat in stat". Banii si aurul din B.N.R. apartine Statului Roman si Statul Roman= Poporul Roman. Orice Banca Nationala apartine acelui stat, natiunii, deci se supune neconditionat legilor statului respectiv. Apropos, mai exista vreo tara in U.E. care-si mulge ori suge proprii concetateni cu o dobanda de politica monetara de 6,5-6,75 luand in seama ca Banca Centrala a U.E. a coborat dobanda monetara la 0,25 %, recomandare data tuturor bancilor centrala ale statelor U.E.? si luind in considerare ca aceasta dobanda se regaseste procentual in fiecare credit , deja, acordat in Romania ? I se pare cuiva normale dobanzile, comisioanele si nr. de comisioane care se practica in bancile din Romania cu acordul B.N.R.? Uitati-va la politicile bancare practicate de Ungaria, Polonia, care au dat "ordin de mars" F.M.I.-ului si B.M. U.E. si "licuriciul cel mare" de peste ocean ne-au tradat din nou si ne-au lasat la cheremul bancilor sa ne saraceasca si sa ne distruga. DESCHIDE OCHII si DESTEAPTATE ROMANE si da-ti raspuns la o intrebare: De ce sunt blocate rezervele B.N.R. in totalitate ?
        • 0 (0 voturi)    
          Serios tovarasu'? (Vineri, 23 iulie 2010, 18:10)

          Gigel [anonim] i-a raspuns lui IVAN

          Amice, lasa-ne cu discursurile comuniste.

          Banca Nationala evident ca trebuie sa respecte legile - si ea prin LEGE e independenta. Simplu. Restul e poveste.

          Ce-au facut magarii de politicieni cu reducerea salariilor, asta a fost clar o masura de intimidare. Chiar daca este ilegala.

          Cat despre politica monetara - nu sunt specialist, nu ma pot pronunta. Tu?
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 23 iulie 2010, 13:56)

      Rromanika [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Da, pare foarte ciudat sa fie pentru unii muma pentru altii ciuma ...
    • -1 (3 voturi)    
      MAE, e ceva ce te intereseaza de aici ? (Vineri, 23 iulie 2010, 13:58)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Bugetarii nu sunt toti hraniti de la buget?

      Trebuie sa le mai dea + la salariu Comisia Europeana ca sa compenseze - venitului supt de la buget?

      Eu cred ca atitudinea Comisiei e putin nepotrivita, imixtiunea trebuie sa fi fost provocata de cineva cu interese!

      MAE ai ceva sa ne spui?
      • +3 (3 voturi)    
        mai cititi (Vineri, 23 iulie 2010, 14:13)

        KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui vamaiot

        Macar cate o eticheta, daca nu un ziar, o carte sau cate un website. Salariatii BNR nu sunt bugetari, ci sunt salariati ai unei institutii care se autofinanteaza. BNR nu cheltuie bani de la buget, ba dimpotriva, contribuie cu 90% din profit. Nu mai amestecati capra cu varza, chiar daca preaminunatul Boc o face. De altfel legea asta este ori de un populism feroce ori izvorata dintr-o disperare dupa orice leu.
        • -1 (1 vot)    
          Tezaurul Romaniei este pazit de un SRL? (Vineri, 23 iulie 2010, 14:34)

          vamaiot [anonim] i-a raspuns lui KingSnake

          RegeSarpe , pai chiar daca BNR este o altfel de structura, paralela bugetarilor, sa stii ca daca a mai ciupit din salariile campionilor de acolo, inseamna ca va aduce mai multi bani la BUGET !

          Hai sa fim seriosi, fara Statul Roman aceasta BNR nu ar fi putut exista, fara reglementarile guvernului nu ar fi putut lucra, fara taxe impuse nu ar exista bani pt buget sau curs valutar, acum ce vrei...? sa-si ia toti comision la valoare livrata la BUGET?

          Merci, pentru sugestia cu etichetele !
        • 0 (2 voturi)    
          "Cititorule"... (Vineri, 23 iulie 2010, 14:38)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui KingSnake

          Poate nu stii ca bugetari nu sunt doar cei care consuma de la buget.Hidroelectrica este tot bugetara si face profit,se autofinanteaza,etc."Desteptii" ca tine considera ca dr,profesorii,politia,pompierii,etc doar CONSUMA de la buget si nu dau nimic in schimb de li se pot reduce salariile?Cum iti explici ca BNR scoate profit(vezi doamne)dar o parte din banii de la FMI sunt tinuti acolo in banca in timp ce pentru returnarea imprumutului este sacrificata saracimea muncitiare?!
          • +1 (1 vot)    
            doamna (Vineri, 23 iulie 2010, 14:54)

            KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

            Partea aia de imprumut e ca un fel de garantie si e platita tot de BNR. Eu n-am zis ca e bine sau rau sa fie sacrificata saracimea muncitoare,. Lucrurile sunt extrem de simple, ai semnat un tratat trebuie sa-l respecti, chiar daca asta inseamna sa-ti incalci legea stramoseasca care priveste capra vecinului.
          • +1 (1 vot)    
            o informatie, tot din ce am citit (Vineri, 23 iulie 2010, 14:55)

            KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

            Hidroelectrica si alte companii de genul asta primesc bani de la buget si acolo nu s-au redus salariile.
          • +2 (2 voturi)    
            P.S. (Vineri, 23 iulie 2010, 15:00)

            KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

            Nu am afirmat nicaieri ca profesorii, politia si pompierii doar consuma, eu chiar cred ca masura de "austeritate" a guvernului asta incompetent a fost luata pe genunchi si nu a fost deloc analizata si e proasta in felul in care e aplicata.
            • +1 (1 vot)    
              OK (Vineri, 23 iulie 2010, 15:19)

              MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui KingSnake

              In unele privinte ai dreptate(eeee,acum nu vrei sa ai chiar in toate:)),dar un lucru ma irita:"imprumutul" luat de Romania nu va fi folosit de cei care-l vor plati cu dobanzi cu tot inapoi.Bancile private+BNR il papa iar altii....platesc.PS.daca o parte din banii luati de Romania de la FMI ii primeam EU,faceam pe camatarul(nu Rodion)si scoteam profit.Eram bugetar sau nu?!Avea statul dreptul sa ma constranga cu ceva?!Eu cred ca da....
          • 0 (0 voturi)    
            referire (Vineri, 23 iulie 2010, 17:41)

            marcell [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

            domnilor, politia nu contribuie la bugetul de stat, prin amenzi prin descoperirea faptelor de natura fiscala, penala, diferite prejudicii? pompierii, i.s.u. etc.v-ar conveni ca acei politisti care patruleaza pe strazi noaptea, pompierii si ceilalti din sistem sa actioneze cu operativitate cu 25% mai putin. nu cred! pace.
      • -1 (1 vot)    
        Interese... (Vineri, 23 iulie 2010, 14:26)

        george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui vamaiot

        Nu-i nici un interes. BNR se autofinanteaza si produce profit, spre deosebire de alte institutii ale statului. In acelasi timp, guvernul nu are voie sa intervina in politica BNR, fie ea monetara, fie salariala. Nu ne convine, putem parasi UE si sa facem ce vrem.
        Ce n-am inteles noi e ca aderarea la UE ne da nu doar drepturi, ci si obligatii, care in mare sunt de bun simt...pentru cine stie ce-i aia.
    • -1 (1 vot)    
      pai... (Vineri, 23 iulie 2010, 13:58)

      ci ciong [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      ei cu ei noi cu noi...
  • 0 (2 voturi)    
    O lectie... (Vineri, 23 iulie 2010, 13:49)

    titan [anonim]

    pe care Comisia Europeana o da guvernului impotent Boc. Legile trebuie respectate, contractele trebuie respectate. Nu putem sa facem cum vrea Boc (de fapt Base) ca asa ii vine lui.
  • -3 (3 voturi)    
    Interesul poarta fesu (Vineri, 23 iulie 2010, 14:38)

    Vasile Blaga [anonim]

    Daca CE tine cont si face caz de tratatul privind bancile centrale de ce nu face caz si cu angajati care se ocupa de fondurile structurale si care primesc sporul de 75 % din fonduri europene deci sunt bani CE dar statul roman ii taie si ii vireaza la bugetul de stat. De bine de rau bani BNR sunt din Romania dar 75 % se plateste de catre CE. Acesti angajati gestioneaza bani CE , iar CE ar fi normal ffff interesata ca acesti bani sa fie utilizati corespunzatori pentru ca provin din bugetul UE. Salarile celor de la BNR sunt din bani Romaniei. Deci Ce este mai mult interesata ce se intimpla cu bani angajatilor BNR decat cu fondurile proprii ale UE. E o tema de meditatie pentru toata lumea. S-au Isarescu reprezinta mai mult interes decat banul contibuabilului european.
    • +2 (2 voturi)    
      Poftim? (Vineri, 23 iulie 2010, 16:20)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui Vasile Blaga

      Cred ca traiesti pe alta planeta. Nu CE da sporul de 75%, ci tot statul roman. CE nu da bani de salarii, ca doar nu e angajator. Daca tot lucrezi cu fonduri europene ai fi stiut ca s-a pus in discutie problema anularii acestui spor (care imi aduc aminte a si fost scos prin unele locuri, dar returnat ulterior), deci daca ar fi fost din fonduri UE nu s-ar fi gandit nimeni la asa ceva, la fel cum nu va ganditi sa scadeti fondurile pentru proiecte ca sa platiti pensii si salarii, fiindca nu se poate.

      Recitind mesajul tau, pot spune ca sunt oripilat ca un analfabet e platit din banii mei si probabil mai si gestioneaza fonduri europene (ai folosit de cinci ori cuvantul bani, iar de 4 ori a fost gresit; "s-au", se foloseste doar cand precede un verb gen "s-au prapadit oamenii de ras cand au vazut comentariul tau", iar in cazul in care se foloseste ca o comparatie gen "ori" este legat: "mere sau pere".
  • +1 (1 vot)    
    inflamarea nu face bine (Vineri, 23 iulie 2010, 14:50)

    YO [anonim]

    Cred ca nu v-ati documentat cu atentie.
    Cf statutului BNR salarizarea persoanlului este reglementata prin norme specifice.

    CE spune urmatorul lucru - asta daca stii sa intelegi - ""sunteti niste prostii care nu stiu nici sa respecte propriile legi""

    Un om inteligent ar face totul foarte legal - ar ruga reprezentantii BNR intr-o discutie privata sa modifice reglementarile respective singuri. In acest fel BNR ar iesi si ar spune - desi nu suntem finantati de la buget ne alaturam si noi masurilor de austeritate si CE nu ar avea nimic de comentat.

    Dar guvernantii nostrii destepti s-au repezit sa dea cu batul in balta incalcand astfel propriile noastre legi. Si nu este nici prima oara
  • +1 (1 vot)    
    si efectul va fi zero (Vineri, 23 iulie 2010, 14:57)

    YO [anonim]

    in plus fata de ce am spus mai sus aceasta masura nici nu va avea efect imediat.

    De ce? BNR se autofinanteaza - deci plateste salariile din resurse proprii. Prin urmare reducerea salariilor inseamna ca din surse proprii BNR va plati mai putin catre salariatii proprii - deci isi va reducere costurile pe acest an. Prin urmare intr-o lume ideala ar creste profitul . Ca urmare efectul acestei masuri se va vedea in bugetul de stat la inceputul anului viitor.

    Si asta numai daca BNR-ul va avea acelasi profit ca anul trecut si nu cumva mult mai mic, caz in care nu va exista nici un efect asupra bugetului de stat prin aceasta masura.

    Ce oameni inteligenti avem in fruntea statutui :)))
    • +1 (1 vot)    
      si nu doar atat (Vineri, 23 iulie 2010, 15:04)

      KingSnake [utilizator] i-a raspuns lui YO

      Dar efectul imediat va fi in micsorarea impozitelor pe salariu virate inspre buget de catre BNR. :))
  • +2 (2 voturi)    
    Ce stiam eu.. (Vineri, 23 iulie 2010, 15:10)

    ion [anonim]

    1. BNR nu e institutie bugetara. Nu e nici macar similara unei societati in care statul are capital majoritar. Da, e o institutie a statului roman, sub control parlamentar, dar cam atat. Nici veniturile si nici cheltuielile BNR nu se regasesc in bugetul de stat. BNR doar contribuie cu o parte foarte mare din profit la buget si atat. De asta isi permite si CE sa faca gura, peste tot Bancile Centrale au un regim special, pentru ca politicul sa nu sara cu picioarele pe banca centrala (vezi doar propunarea liberalului Ghisa cu pensii si salarii platite din rezerva BNR)

    2. Pentru orice se uita in salariile BNR ar putea sa vada ca discutam de salarii rezonabile, la acel nivel de pregatire. Ultimul salariul pe care il stiam eu era pentru Iasarescu la 6-7 mii de euro lunar. Sa comparam doar cu ce avem pe la Eximbanc.. In plus, vrem sa avem oameni care se ocupa de politica monetara a tarii, care sa gestioneze eficient o rezerva valutara de 35 de miliarde, dar am vrea sa ii vedem platiti pe totii cu 3000 de lei brut/luna. Aiasta nu se prea poate..
  • 0 (0 voturi)    
    o prostie! (Vineri, 23 iulie 2010, 17:59)

    Gigel [anonim]

    O tampenie.
    Se taie salariile bugetarilor ca tovarasii ministrii sa aiba de unde sa-si traga spagile (ca deh, bani de alte achizitii o sa tot fie...).

    Si doar ca sa arate ce tari sunt (sa fim seriosi, financiar impactul e neglijabil), idiotii care ne conduc s-au bagat (si ne-au bagat ca tara!) intr-o situatie ilegala.

    Cum adica, ne criticati masurile?? Atunci va taiem salariile! E ilegal? Si ce daca - doar nu platim noi!

    ...cam asa merge treaba si din pacate multi mormoloci au inghitit galusca....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by