CCIR propune Guvernului reducerea cotei unice de impozitare si renuntarea la TVA de 24%

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 26 iulie 2010, 10:32 Economie | Finanţe & Bănci


Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) propune Guvernului un set de masuri anticriza, elaborat de camerele de comert judetene, care au ca obiectiv relansarea cresterii economice, impulsionarea initiativelor antreprenoriale, si stimularea exporturilor, se arata intr-un comunicat al CCIR. Printre masurile propuse se numara reducerea cotei unice de impozitare, renuntarea la TVA de 24%.

Setul de masuri anticriza mai prevede scutirea de la plata impozitului pe profit a firmelor nou infiintate (pe perioade de sase luni pentru activitatile de comert, de un an pentru activitatile de servicii si de doi ani pentru productia industriala si constructii), scutirea de la plata impozitului pe profitul reinvestit pe o perioada de 2-3 ani si eliminarea de urgenta a impozitului minim obligatoriu.

De asemenea, camerele de comert propun plata imediata a datoriilor restante pe care statul roman le are la firme private si crearea unui mecanism simplu, de compensare a datoriilor pe care institutiile publice si societatile cu capital de stat le au catre firmele private, cu datoriile pe care aceste firme le au la bugetele de stat.

Reprezentantii camerelor de comert mai cer elaborarea unui program national de reconversie si calificare/recalificare profesionala si stimulare a antreprenoriatului, pentru someri si pentru bugetarii ce urmeaza a fi disponibilizati in perioada urmatoare, relansarea programului de investitii guvernamentale si de cofinantare a proiectelor in vederea atragerii de fonduri structurale UE si stimularea exporturilor romanesti pentru acele produse care au cel mult 30% componente provenind din import.

Membrii CCIR sunt de parere ca Executivul ar trebui sa renegocieze contractul de imprumut cu FMI, Banca Mondiala si Uniunea Europeana in sensul obtinerii de imprumuturi suplimentare menite sa stimuleze reluarea cresterii economice.

Totodata, printre masurile anticriza se mai gasesc desfiintarea Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca si preluarea atributiilor acestora de organizatii neguvernamentale, reducerea angajatilor din ministere la 50% si desfintarea Agentiilor Nationale care nu-si justifica existenta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





8341 vizualizari

  • +6 (24 voturi)    
    Super tare! Vreau si eu! (Luni, 26 iulie 2010, 10:43)

    Gheorghe [anonim]

    Super amuzant programulCamerei de Comert.
    Si de unde bani pentru a fi pus in practica?
    De unde reduceri de impozite intr-o perioada in care deficitul bugetar abia este tinut in frau la 6%, cu masuri drastice de crestere a incasarilor si de rducere a cheltuielilor? De unde scutiri de impozite?
    Ce program frumos!
    Sa se duca cu el la DDD, poate il implementeaza in legea Cojocaru!
    • +11 (13 voturi)    
      ceva e bun in programul ala (Luni, 26 iulie 2010, 11:11)

      abc [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      gen "Desfiintarea Agentiilor Nationale care nu-si justifica prezenta"... Anumite idei din programul asta nu necesita bani ca sa fie implementate...
    • +18 (18 voturi)    
      Cea mai tare. . . (Luni, 26 iulie 2010, 11:22)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      . . . e aia cu scutirea de impozite pe timp de doi ani a firmelor de constructii. Pai in doi ani termina blocul se desfiinteaza si ia alt nume
      • +9 (9 voturi)    
        Fiecare trage spuza pe turta lui (Luni, 26 iulie 2010, 12:32)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

        Ar fi fost culmea pentru CCIR sa se gandeasca cum asigura resursele financiare ale statului. CCIR reprezinta mediul de afaceri din Romania si este firesc sa urmareasca interese private, sa-si doreasca un impozit pe profit ce scade de la un an la altul.
      • -2 (4 voturi)    
        ba nu prea se poate ce zici tu (Luni, 26 iulie 2010, 13:40)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

        Amice, asa ceva nu face nimeni... Nu poti sa te joci de-a infiintarea si desfiintarea de firme pentru ca :
        a) costa
        b) bancile si chiar clientii se uita la asa ceva, de cand ai fost infiintat samd...
        c) transferul contabilitatii etc. este ceva de cosmar - o firma de constructii nu e un butic, sa-si ia punga de plastic si sa mearga la alt parter.

        Dar aceasta mentalitate = exagerarea precautiilor de teama evaziunii este exact ceea ce a dus la dezatrul birocratic de acum.

        Asa, nu te supara, dar poti face un off-shore si sa transferi tot profitul acolo. Dar cate firme de constructii cu "purjare" off-shore cunosti tu?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu cunosc nici una . . . . (Marţi, 27 iulie 2010, 10:34)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          . . . . dar am vazut destule firme care astazi sunt si maine nu.
    • -15 (27 voturi)    
      De unde... ? (Luni, 26 iulie 2010, 11:46)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      De unde bani? Din aia 20 de mld luati de la FMI+UE care s-au dus o parte in salarii si pensii ca sa fie reales chiorul. S-au marit anul trecut pensiile cu 2% si s-au bagat pensii minime garantate. De ce nu au mers banii astia spre asa ceva? De ce a bagat PD-ul banii in pomeni in 2009? De ce organiza anul trecut Ridzi si cu Udrea sindrofii si concerte de sute de mii de euro aiurea, licitatii trucate de milioane la Ministerul Turismului? Din cauza a a fost Tariceanu un Prim Ministru prost in 2007-2008? :))

      Acum, dupa ce am gonit cu 200km/h in 2009 si am ajuns pe buza prapastiei e usor sa pui volanul masinii in mana altuia si sa-i zici ... ce tu stii sa faci altceva?
      • +2 (2 voturi)    
        deci Tariceanu si Vosganian (Luni, 26 iulie 2010, 17:42)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        au dublat pensiile ca sa fie ales Basescu? Sau ca sa iasa PNL? si dupa ce au DELAPIDAT banii de la FND si au lasat trezoreria goala, te mira ca s-a imprumutat RO? PS. deficitul NUMAI la pensii este de 2 miliarde de euro anual. Acopera sindrofiile de care zici aceasta gaura? sau propunerile CCIR?
    • -15 (19 voturi)    
      profunda gindire ai..... (Luni, 26 iulie 2010, 12:07)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      pai tara asta iasa din kkt-ul in care ne-a bagat cuplul bb doar prin relansare economica nu prin taieri si reduceri.

      da de unde nu-i (glagorie) nici nu poti sa pretinzi. bb-ii astia sint de o incompetenta greu de explicat (afara de cazul cind au alte scopuri....).

      asa ca, in lipsa de guvern responsabil, camera de comert vine cu un plan REAL anti-criza....
      • -9 (13 voturi)    
        Agresivitatea ... (Luni, 26 iulie 2010, 12:32)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        ... cu care este respinsa orice propunere venita din exterior (patronate, opozitie, sindicate, economisti de renume etc) chiar daca uneori masurile propuse nu sunt perfecte (formularea lor efectiva trebuie facuta de Guvern, alti actori nu au cifre exacte pentru fundamentare etc) ma duce cu gandul la proverbul romanesc "prostul pana nu e si fudul nu se cheama prost destul".

        Este greu de crezut ca toate masurile propuse de non-PD-isti sunt proaste mai ales ca unele dintre ele sunt inspirate din masuri luate in alte tari ...

        In weekend-ul asta Basescu a dat dovada (pentru a cata oara?) neintelegerii sale profunde cand a zis ca incearca ziaristii sa-i zugraveasca o imagine de presedinte care "are dar nu vrea sa dea". Stim cu totii ca "nu mai are" (ma rog decat pentru clica de partid). Problema e de ce nu mai are? Si cat la suta din ceea ce nu mai are se datoreaza real crizei economice si financiare si cat incompetentei, hotiei si masurilor pro-ciclice (forfetar)?
    • +2 (4 voturi)    
      Unde am mai auzit asta? (Luni, 26 iulie 2010, 16:14)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      Simplu. La psd o parte, la pnl alta. Cu Seuleanu-vicepresedinte CCIR (devalizatorul Radioului public la comanda psd) nici nu ma mir de o asemenea propunere. Propun si eu ceva: judecarea si condamnarea fostului presedinte psd al Radioului, rambursarea sumelor devalizate si milioanele de euro sa mearga acolo unde trebuie. N-ar fi rau sa cedeze si actiunile de la Romexpo in beneficiul sinistratilor; exemplul poate fi urmat si de Van Gelie...
  • +5 (15 voturi)    
    ?????? (Luni, 26 iulie 2010, 10:48)

    Dorin [anonim]

    Si cum o sa mai poat fi acoperit deficitul bugetar????? Romania trebuie sa-si restructureze si sa-si reformeze profund sistemul bugetar iar, in acest sens, concedierile sunt inevitabile. Concedierea a 100.000 de bugetari ar rezolva in mare parte problema deficitului bugetar si ar permite mai apoi chiar si reducerea cotei unice si a TVA pentru relansarea economica. Problema e ste ca principalii profitori ai acestor masuri dure vor fi demagogii de la PNLSD.
    • -12 (16 voturi)    
      mai poti? (Luni, 26 iulie 2010, 11:15)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Orice subiect ar fi, tu stii una si buna> PNL si PSD.

      Oare ai uitat ca la guvernare e PD? Oare ai uitat ca presedinte e Base? Sunt sigur ca nu, dar ii tot dati inainte cu "mogulii and shit".

      Apropo, cand vorbesti de concediere bugetarilor, iei in considerare si concedierea postacilor din Modrogan? Nu ca esti tu, dar asa, in principiu?
    • -10 (16 voturi)    
      dar ai tai unde au fost in ultimii 2 ani?? (Luni, 26 iulie 2010, 11:32)

      PNLSD [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      .... masurile cretine luate de incompetentii din PDL cu base in frunte ne-au aruncat 10 ani in urma, dpv economic... Ok, de acord, dam afara 100000 de bugetari... dar pe care ii dam afara? Dam profesori (normal, ca astia sunt cam toti anti-base), doctori (evident, ca astia iau spaga si oricum nu ne trebuie sanatate), politisti/pompieri (evident, astia sunt toti inutili prin definitie), armata (si din astia pot fi dati afara, ca doar nu suntem in razboi).... administratie (hmmm, din astia nu; "adica sa il dau afara pe nepotu-meo sau pe fina-mea")... Serios vorbind, poti sa dai afara 1milion de bugerari, daca nu restructurezi sitemul administrativ nu o sa ai decat 1 milion de someri in plus... iar restructurarea administratiei este imposibila pt ca acolo se angajeaza DOAR PE PILE... Daca PDL, reuseste sa restructureze administratia, va avea votul meu pt urmatoarele 5 alegeri....
      • -2 (2 voturi)    
        cum poti sa spui asta? adu-ti aminte (Luni, 26 iulie 2010, 15:52)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui PNLSD

        adu-ti aminte ca in 2009 o duceam bine. si madam udrea dadea tichete de vacanta cadou. si anul urmator nu mai avea bani de salarii.
        desigur era tariceanu de vina ca nu mai erau bani de salarii. dar pentru tichetele cadou tot tariceanu era devina? sau oamenii i-au multumit elenei udrea prin vot in decembrie 2009?
        sa ne mai lase cu ailalti sunt apocalipsa ca n-au dat dovada de nimic bun. tot pomeni electorale si furaciuni
        • +1 (1 vot)    
          iar te-au instruit gresit de la partid? (Luni, 26 iulie 2010, 17:34)

          bula [anonim] i-a raspuns lui adrian

          tichetele de vacanta INLOCUIESC primele de vacanta (acolo unde sunt prevazute de sefii tai sindicali in contractul colectiv, alaturi de prima de zambet si cravata in dungi). Tichetul de vacanta nu poate fi cheltuit decat in RO, spre deosebire de prima de vacanta care poate fi cheltuita oriunde. E ceva rau ca raman bani in RO? Prostia nu doare, dar ridicolul nu ustura, la voi la partid?
    • -2 (6 voturi)    
      mare-i gradina lui dumnezeu... (Luni, 26 iulie 2010, 14:13)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      dorine, tu cred ca ai fi bun si de prim-ministru si de selectioner la nationala ca vad ca te pricepi.....

      cica dai afara 100000 de bugetari si gata-i treaba rezolvata.... pai astia dau in judecata guvernul si multi cistiga iar guvernul va plati doua rinduri de salarii... daca nu cistiga atunci cer somaj, alti bani alta distractie....iar daca din astia 100000 ar fi si parintii tai cred ca ai avea alt punct de vedere......

      camera de comert este facuta din specialisti adevarati, cu putine influiente politice si cu interes real de relansare economica si tu vii sa-i critici?

      de doi ani acest guvern de incompetenti distruge tara de pina si non-prim-ministrul boc a inceput sa-l critice pe vladescu si unii mai isi imagineaza ca astia vor scoate tara de kkt....

      eu as numi un prim-ministru propus de camera de comert....
      • +2 (4 voturi)    
        Bine, bineeee... (Luni, 26 iulie 2010, 15:08)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Stai jos. Somn usor in continuare! Eu n-am pretentia ca ma pricep. Observ insa ca tu ai aceasta pretentie... Asa cum spuneam, somn usor in continuare daca ai impresia ca aparatul bugetar nu trebuie restructurat din temelii... Asta presupunand si concedieri masive. E bine si misto la stat, nu teodore????
        • -3 (3 voturi)    
          dorine, postakule, gindesti? (Luni, 26 iulie 2010, 16:51)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Dorin

          pai un prim-ministru ales de camera de comert ar face ce este necesar, inclusiv, probabil, ce-ai zis tu dar asta este treaba lui si eu nu ma bag....

          iar cu aberatia pedelista cu concedieri masive tra' sa pricepi ca asta inseamna haos si mai mare....

          toti bugetarii au atributii date de legi, nu poti sa dai pe nimeni afara pur si simplu asa cum isi imagineaza iresponsabilul de boc.

          daca legea zice ca ai nevoie de o hirtie atunci trebuie bugetari care sa se ocupe de acea hirtie....

          daca vrei sa reduci cheltuielile statului atunci trebuie alte legi care sa prevada mai putine hirtii, mai putine taxe.

          asta cu mai putine taxe trebuie sa ti-o explic deoarece ma indoiesc ca intelegi dupa ideile tale ca dai afara 100000 de bugetari...

          deci fii atent: daca ai 10 taxe atunci trebuie 10 garnituri de bugetari care sa colecteze, sa administreze si sa controleze aceste 10 taxe.

          dar daca ai o singura taxa de valoare egala cu suma celor 10 taxe, atunci ai nevoie de o singura garnitura de bugetari pentru aceasi suma globala.

          dar asta se poate face numai prin modificari masive in structura de legi

          numai in urma acestei modificari masive in structura de legi va rezulta un numar mai mic de bugetari...

          asa ca nu mai repeta ce-ti spun incompetentii astia care va scolarizeaza si care fac pe guvernantii.

          NU POT FI DATI AFARA BUGETARI decit dupa schimbarea structurii de legi.... dar asta este mult peste puterea de intelegere a cuplului bb.......
          • +2 (2 voturi)    
            un mic exemplu real (Luni, 26 iulie 2010, 17:37)

            naiv [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

            eu locuiesc intr-o comuna limitrofa Bucurestului (3000 locuitori). Intr-un an au fost 15 nasteri, 14 decese si 14 casatorii. S-au eliberat 120 certificate. Pentru asta un ofiter al starii civile a pontat 2200 de ore pe an si a avut 18 mil. brut plus sporuri. Acum aplica ce ai zis mai sus la exemplul dat de mine. Cu aceeasi vehementa te rog! si cu aceleasi concluzii daca mai poti!
            • +1 (1 vot)    
              e simplu de rezolvat... (Luni, 26 iulie 2010, 18:54)

              dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui naiv

              in situatia aratata de tine postul se desfinteaza si functia este indeplinita de primar. evident ca asta va fi posibil dupa modificarea legislatiei. legea va trebui sa prevada in ce conditii concrete este nevoie de anumiti functionari. oricum, la 3000 de suflete toata administratia se poate face cu doar citiva functionari, evident ca in conformitate cu prevederile unei noi legi care sa permita flexibilitate.... lamurit?
  • +5 (9 voturi)    
    cota unica (Luni, 26 iulie 2010, 10:56)

    impozitar [anonim]

    Ce sens ar avea reducerea cotei unice pe salarii spre exemplu de la 16% la 10% daca toate celelalte taxe/impozite se vor mentine la acelasi nivel sau poate chiar se vor mari (sanatate, pensie, somaj etc.)? In plus doar compararea de cote unice de prin UE nu are sens fara evaluarea nivelului deductibilitatilor. pentru ca spre exemplu daca intr-o tara impozitul pe profit este de 20% prin acceptarea de diverse deductibilitati (amortizare accelerata pentru investitii ecologice, combustibil etc.) se poate ajunge pe medie la un impozit pe profit chiar mai mic de 16%. Toate discutiile despre modificarea fiscalitatii (din nou intr-un interval mai mic de 6 luni!) nu face decat sa tina investitorii si mai departe de Romania! Pana la urmatoarea modificare mai bine s-ar inventaria zonele nefiscalizate (ex. terenuri agricole nelucrate), cele care ar merita un impozit mai mare (ex. proprietati imobiliare centrale) dar si modalitati eficiente de combatere a evaziunii fiscale (alcool, tigari, returnari de TVA pentru exporturi fictive). Se repeta situatia din 1997 - 2000 cand datorita modificarile interminabile de impozite si taxe investitiile straine au atins un minim absolut. Pentru investitori predictibilitatea fiscala este cea mai importanta caracteristica a mediului de afaceri.
  • +6 (8 voturi)    
    Au omis sau au uitat (Luni, 26 iulie 2010, 10:59)

    Lolek [anonim]

    Trecerea Registrului Comertului de la Ministerul Justitie la CCIR daca tot au propus reducerea cu 50% a salariatilor din ministere.
    Pentru restul de 50% propun sa treaca tot la CCIR si ocazia asta rezolvam si problema raporturile pe justitie de la UE.
    In criza asta macar amaratii de la CCIR sa traiasca bine.
    • +2 (2 voturi)    
      Interesant, (Luni, 26 iulie 2010, 14:43)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Lolek

      Acum o luna am aflat si eu ca reg. comertului si camera de comert fac aceleasi operatiuni( inlocuirea certificatului de inmatriculare, actualizarea codurilor caen, numirea administratorului, etc) diferenta e doar ca la CCI e mai ieftin decat la RC. Din pacate am nimerit la cea scumpa nestiind ca mai face si altcineva acest gen de operatiuni asa ca am aruncat 200ron pe fereastra.
      • 0 (0 voturi)    
        Esti sigur (Luni, 26 iulie 2010, 18:48)

        Lolek [anonim] i-a raspuns lui c.mike

        Nu cumva in loc sa te duci la medic nimeresti pe la vrajitoare.
        Sau in sediile CCIR exista alta Constituie si se respecta alte legi, eventual din autonomia maghiara.
        Atentie toate hartiile obtinute de la CCIR referitoare la certificat inmatriculare, cod Caen si statut sunt valabile numai pe teritoriul republicii CCIR-maghiare.
  • +10 (10 voturi)    
    . (Luni, 26 iulie 2010, 11:07)

    Ivanu [utilizator]

    Propunerile sunt foarte bune insa trebuiau implementate cand economia merge bine. Majoritatea propunerilor sunt legate de reducerile de taxe, impozite si de programe de investitii, dar toate aceastea necesita bani, bani pe care momentan Romania nu ii are.
  • +9 (13 voturi)    
    Alte datorii!!! (Luni, 26 iulie 2010, 11:30)

    Ion [anonim]

    Dupa noi potopul!!!

    Sa ne indatoram ca sa bem si sa mancam!!!

    Vrem paine si circ!!!

    Sunt inconstienti cei care propun cresterea indatorarii
    Cum au ajuns acesti oameni fara minte in conducerea camerelor? Nu cumva sunt pusi tot pe criterii "sanatoase" adica politice.
  • +9 (9 voturi)    
    :) (Luni, 26 iulie 2010, 11:43)

    owl [anonim]

    1. asta miroase a evaziune:

    "scutirea de la plata impozitului pe profit a firmelor nou infiintate (pe perioade de sase luni pentru activitatile de comert, de un an pentru activitatile de servicii si de doi ani pentru productia industriala si constructii)"

    insolventa+ deschid alta firma + scutire.

    2. cat vor tva? in articol nu scrie decat de renuntare la 24%

    3. plata imediata ar fi de mare ajutor, dar de unde ar veni banii aia? sau stiu ei pe unde sunt banii pe care statul nu vrea sa-i plateasca....


    :) e mai simplu sa cred ca articolul e incomplet/prost realizat etc... doar nu o sa cred ca- CCIR sunt "departe".....
    • 0 (2 voturi)    
      spre comunism urcam in zbor cu ideile astea... (Luni, 26 iulie 2010, 13:46)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui owl

      1. Este ceva aproape imposibil ce ai scris tu (vezi mai sus, am dat detalii de ce nu se poate- numai cine nu are idee despre ce e o firma face afirmatii de genul celor de la puct. 1 al tau.

      2. TVA nu deranjeaza in principal firmele, ci in principal pe tine, consumator final ; TVA se compenseaza, asa ca desi e putin deranjanta marirea pentru afaceri, totusi nu e un capat de lume; problema mare este ca un TVA mare scade consumul, adica scade volumul vanzarilor;

      3. Banii aia stinm toti unde sunt: in contractele inutile incheiate de stat, gen "brandingul turistic" al lui Udrea sau de autoritatile locale -gen statui de 1 milion de EUR..

      Problema mare este ca multi oameni nu vad decat ca ar fi nevoie de jumulirea la maxim a sectorului de afaceri pentru a sustine o birocratie exagerata. Un fel de a taia vaca in loc sa o mulgi si o neintelegere a faptului ca societatea consta in sectorul ei privat de afceri. Administratia exista pentru a ajuta afacerile sa mearga, nu afacerile exista pentru a sustine administratia...
  • +7 (9 voturi)    
    Program de rasul curcilor (Luni, 26 iulie 2010, 11:52)

    Scippio [anonim]

    Programul asta ne arata, inca o data daca mai era nevoie, cam ce adunatura de papagali, pilosi mediocri si politruci incompetenti populeaza si sistemul Camerelor de Comert si Industrie.
    Ca toate institutiile noului stat pretins capitalist si acestea au fost facute pe genunchi si pe coltul mesei la inceputul anilor 90 si populate cu tot felul de politruci de esenta FSN-ista care dupa aceea le-au parazitat complet cu rude, prieteni, cunostinte si amante.
    Asta e program de relansare economica? Aceeasi colectie de generalitati, ineptii colectiviste si locri comune. Program national de reconversie profesionala pe bani publici ? Cu ce bani? Si pana cand ar trebui ca statul, sa se preocupe de pregatirea profesionala a unui individ si adaptarea lui la piata muncii? Cand ar trebui sa functioneze si responsabilitatea individuala?
    Relansarea programului e de investitii publice? Ok, minunat, cu ce bani? Sa se arate sursele. Taiem toate taxele, taiem TVA. Ok, cat colectam si cat si de unde dam la investitii publice..
    Au facut maretii specialisti de la CCIR macar o simulare inainte de a lansa acest maret program?
  • +2 (4 voturi)    
    Sigur ca da! (Luni, 26 iulie 2010, 12:03)

    Tastyqels [anonim]

    Repede sa vina ei cu o propunere. Mai bine sa mai crestem TVA inca o data si sa marim si cota de impozitare. Ma rog.
  • +5 (5 voturi)    
    Era si timpul sa propuna si CCIR ceva! (Luni, 26 iulie 2010, 12:17)

    misha [anonim]

    Companiile sunt cel mai prost reprezentate in tara asta dintotdeauna.
    Fiecare se descurca pe cont prorpiu, din pacate, desi este sunt singurele generatoare de venituri.
  • +6 (10 voturi)    
    vise si realitate (Luni, 26 iulie 2010, 12:26)

    oilman [utilizator]

    Sint din ce in ce mai multi experti care au solutia in mineca. E un 'no brainer' ca micsorarea TVA, a cotei unice si un program solid de investitii (eventual nu numai in borduri) ar putea relansa economia. Dar asta stiau foarte bine Boc, Videanu, Vladescu et all. Diferenta este ca CCIR si toata gasca de experti nu trebuie sa plateasca salariile bugetarilor, nu raspund de cele citeva milioane de pensii pentru care nu sint bani si nu au nici o responsabilitate daca intram in faliment. Pina prin Octombrie se termina banii de pensie, cu ce planuiesc expertii sa plateasca ? Sint de doua ori mai multi bugetari decit e nevoie, cum si de unde ii platim ? Hai sa fim seriosi, nu cred ca rezolvam problema Romaniei cu experti de duminica si cu discursuri politice (a la Voiculescu care iar il suspenda pe Presedinte) retardate. Romania nu poate inca aborda serios problema cresterii economice sustenabile pina nu isi rezolva acest monstruos deficit bugetar. Din pacate. Reducerea pensiilor, oricit de dureroasa, ar fi fost o masura mult mai buna decit cresterea TVA - dar acum zarurile sint aruncate si speram sa se colecteze banii si sa se poata reveni la un TVA decent cit mai repede
  • +4 (4 voturi)    
    Poate peste doi ani... (Luni, 26 iulie 2010, 13:18)

    Gica fara frica [anonim]

    Aplicarea unor astfel de masuri ar atrage un dezastru financiar, mergand pana la intrarea in faliment a statului. Ceva gen Grecia. Astfel de masuri pot fi luate numai dupa trecerea varfului crizei, cu care ne confruntam in acest moment. Asa ca, mai asteptati, baieti!
    • -2 (2 voturi)    
      astea sunt idei de la Fidel Castro... (Luni, 26 iulie 2010, 13:49)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Gica fara frica

      Ideea ta de a reduce impozitele dupa ce trece criza este complet lipsita de fundamnet economic si tocmai astfel de idei cum e a ta ne duc spre fundul prapastiei.

      Adminstratia exista pentru a ajuta afacerile, nu afacerile exista pentru a sustine administratia.

      Nu se pune porblema "de unde luam banii pentru buget" ci "cum salvam afacerile".

      Capitalism inseamana afaceri, nu administratie. Administratie care traieste pentru ea si care isi subordoenaza toata societatea exista si se numeste comunism...
      • 0 (0 voturi)    
        Capitalism vs. comunism (Luni, 26 iulie 2010, 18:54)

        Gica fara frica [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        Din pacate, opinia ta reflecta modul total gresit in care romanii inteleg capitalismul: ca pe o oranduire super-individualista, din care interesul public dispare cu totul si unde primeaza numai egoismul fiecaruia.
        Daca ai cunoaste mai bine realitatile din societatile capitaliste, ai vedea ca nu-i chiar asa si ca interesul public general e aparat cu strasnicie de stat. Evaziunea fiscala e aspru pedepsita, pe cand impozitele pe avere si pe venituri sunt mari. Cum se potriveste asta cu teoria ta despre capitalism? In viziunea ta, pretins "liberala", administratia trebuie sa ramana vesnic falita si sa suporte hotia si abuzul indivizilor, facand mereu concesii fata de "interesul in afaceri"? Imi pare rau, dar nu e si parerea mea. Si, crede-ma, nu sunt deloc un adept al comunismului...
  • +3 (3 voturi)    
    Camera de Comert a Romaniei (Luni, 26 iulie 2010, 13:20)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    a dormit din '90 pana in prezent.

    A stat mult cu fundul pe banii de la Regsitrul Comertului, si, dupa alegeri, a pierdut sansa de a i se transfera inapoi aceasta vaca de muls.

    sunt prea multe organizatii care isi aroga dreptul de a reprezenta . Isi mai aminteste cineva ce organizatie reprezinta IMMurile si ce fac ele? Oare CCIR?
    • -2 (2 voturi)    
      totusi (Luni, 26 iulie 2010, 13:54)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Cu IMM-urile sunt de acord ca trebuie rerpezentate.

      Dar sa stii ca mai nicaieri in lume ele nu se pot auto-organiza. Motivul e banal: un patron de micro-intrepridnere de abia are timp sa-si rezolve trebuirile lui, darmite sa mai si stea de organizare de asociatii...

      De-aia in lumea care traieste in capitalism (nu e cazul Romaniei, o tara inca profund comunista) Guvernul sprijina organizarea acesotra si le reduce birocratia. Capitalistii aia de pe fundul prapastieri (:-)) inteleg ca bunastarea depinde de puterea sectorului de afaceri, mai ales al IMM-urilor, si nu de cat de mult si de bine sunt platiti funcionarii si de cat de tare reusesc sa jumuleasca facerile ca sa-si creaca ei salariile.

      Acum -ce sa zic- bine ca Camerele de Comert (sic!) reusesc macar ele sa ia o pozitie pro-afaceri... Nu sunt un fan al lor, dimpotriva, dar daca propun lucruri care se potrivesc si IMM, de ce sa nu le sustinem?!
  • 0 (0 voturi)    
    Scutiri (Luni, 26 iulie 2010, 13:36)

    Un oarecare [anonim]

    Se poate si cu scutiri pe 6, 12 si 24 de luni dar, pentru a preveni evaziunea gen fac alta firma dupa perioada de gratie, sunt necesare niste masuri:
    1. Inchizi firma, platesti suma de care ai beneficiat ca scutire majorata cu 25%.
    2. Pentru aplicarea punctului 1, cineva concret trebuie sa gireze (cel care face firma), material (casa evaluata corect) altfel caz penal (5-10 ani -dupa valoarea sumei- intr-o statiune gen Aiud, Jilava s.a.).
    Daca sunt analizate corect se pot gasi solutii dar nu asa peste noapte.
    • -1 (1 vot)    
      spaima de stafii (Luni, 26 iulie 2010, 14:18)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Un oarecare

      Nu "inchide" nimeni firma pentru asemenea lucruri... plus ca astfel de scutiri sunt temporare. As presupune ca oricum nu dureaza mai mult de doi ani, asa ca ideea de a inchide firma si a deschide alta pentru scutire este practic neaplicabila.

      Nu merita sa complici viata firmelor si a administratiei cu 50% pentru a evita o evaziune de 1%...

      Poti chioar obtine rezultatul opus: sa cresti evaziunea si coruptia.

      Sunt perfect de acord cu ideea scutirilor in primele luni de la infiintare, dar as reduce perioada de scutire la 6 luni indiferent de profil. Asta din simplul motiv ca este cumplit de dificil sa distingi intre sectoare, dupa CAEN. O perioada de 6 luni este suficienta, ar fi un bun ragaz.

      Dar as adauga ideea amnisitie fiscale partiale - in sensul de a scutie de plata penalitatilor toate datoriile declarate, la o suma plafonata la 1 milion de lei per contribuabil , ca si scutirea de amenda pentru nedepunerea declaratiilor timp de 6 luni.
      • 0 (0 voturi)    
        Scutiri de taxe si firme fantoma (Marţi, 27 iulie 2010, 15:59)

        Grasul [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Sigur ca sunt bune scutirile de taxe pentru incurajarea IMM-urilor si a mediului de afaceri in general, asta nu contesta nimeni.
        Numai ca au fost foarte multi "baieti destepti" care au infiintat firme fantoma si au disparut complet dupa 6 luni sau 1an sau cel mult doi ani.
        Administratia fiscala ramane doar cu placerea de a bate din buze a paguba de pe urma evaziunii iar intreprinzatorii cinstiti acopera prin taxe si matrapazlacurile alor "destepti".
        Sa nu uitam ca niste "croaziere" in statiunile Jilava si Aiud sunt pentru cei care nu reusesc sa scape!
  • -1 (1 vot)    
    FELICITARI!! (Luni, 26 iulie 2010, 14:07)

    Mike [anonim]

    bravo celor implicati din CCIR care parca mi-au inviorat speranta ca avem si oameni care privesc acel 'nu se poate decat asa' apartinand lui Boc &gasca lui drept ceea ce si este: propriile limitari ale lui Boc & gasca lui.
    Altfel, as vrea sa stiu unde in lume, mai ales acum in criza, firmele sunt obligate sa plateasca impozit forfetar pe... pierderea in care, pana la urma si in pofida eforturilor mele, a reusit 'genialul' guvern sa ma bage, si asta pt ca am avut 'tupeul' sa inregistrez profit anul trecut ?! Platesc forfetarul, inchid/suspend firma, iar guvernul o sa 'castige pierderea tuturor taxelor si impozitelor pe care le-as fi putut vira luni si ani de acum incolo, daca m-ar fi macar lasat, daca nu ajutat, sa ma tin pe linia de plutire. Si mai 'castiga' faptul ca plateste pt mine si fostii mei angajati somaj, sanatate, etc.
    Traiasca Statul, chiar daca firmele mor!!
    Ca se poate altfel, e plin in jurul nostru de exemple.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by