VIDEO Emil Boc: Scaderea economica in 2010 va fi mai mare decat s-a anticipat. Redresarea economiei, asteptata in 2011

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 1 august 2010, 16:15 Economie | Finanţe & Bănci


Economia Romaniei va scadea, in 2010, mai mult decat s-a anticipat, din cauza deciziei Curtii Constitutionale, care a condus la majorarea TVA, a inundatiilor si a contextului economic international, a declarat, duminica, premierul Emil Boc, citat de Mediafax, la finalul videoconferintei cu prefectii. Primul ministru spune ca redresarea economica este anticipata pentru anul viitor.

"Este posibil sa fie mai mare (scaderea economica, n.red.) decat cea previzionata pentru cel putin doua cauze. In primul rand, faptul ca am fost obligati, datorita deciziei Curtii Constitutionale, sa umblam la TVA. In al doilea rand, datorita inundatiilor. Si, in al treilea rand, si al contextului economic si mondial in care inca ne aflam in momentul de fata (...) Ce se contureaza in momentul de fata, atat din partea FMI si a CE, cat si din partea autoritatilor romane, este ca vom avea in 2011 o crestere economica. Cat? Vom vedea in urma anlizelor pe care le facem impreuna cu partenerii europeni si cu FMI", a declarat Emil Boc.

Emil Boc a adaugat ca reprezentantii institutiilor financiare (FMI si CE) nu au formulat solicitari de majorare a TVA sau a cotei unice de impozitare, in discutiile din aceste zile cu autoritatile romane.

Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat, vineri, ca discutiile cu FMI nu vizeaza majorari de taxe si impozite, nici in acest an, nici in 2011, dar ca noile estimari indica o scadere economica de 1,7 - 1,9% in 2010. In schimb, tinta de deficit bugetar ramane nemodificata, la 6,8% din PIB.

Estimarile oficiale, atat pentru evolutia economiei din acest an, cat si pentru anul viitor, urmeaza sa fie prezentate public de catre Fondul Monetar International la finalul misiunii de evaluare a acordului incheiat cu autoritatile romane. O delegatie FMI se afla zilele acestea la Bucuresti.

La inceputul acestei saptamani, seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, a declarat ca este mai optimist decat unii analisti in pivinta evolutiei economiei in 2011 si ca este posibila o revenire pe crestere a PIB.  Noile proiectii privind economia sunt mai optimiste decat cele avansate de alte surse. BERD si Erste Bank estimeaza o contractie a PIB de 3%, iar Capital Economics, o scadere de 2,5%.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4572 vizualizari

  • +14 (44 voturi)    
    propaganda pentru fraieri (Duminică, 1 august 2010, 16:22)

    geo [anonim]

    Asa cum ne-a obisnuit, guvernul Boc lucreaza perfect si sunt singura noastra sansa de a scapa din criza. Toti ceilalti sunt desigur de vina (as mai adauga aici cateva cauze ale adancirii crizei: comunistii, mogulii, caldura, ultimii 20 de ani, Ceausescu, Internet-ul, China, Uniunea Europeana si de ce nu chiar si lansarea filmului 'Inception' sau ursii care mananca din tomberoane in Brasov). Guvernul Boc este singurul care lupta pentru noi.
    • -11 (21 voturi)    
      pentru un fraier (Duminică, 1 august 2010, 16:44)

      pentru un fraier [anonim] i-a raspuns lui geo

      poate daca ai deschide televizorul mai des, si ai avea o minte deschisa in context national si international, si ai acorda atentie la toti eonomistii din tara asta,ai fi vazut ce putea sa vada guvernul asta incompetent si nu a facut.
      • +17 (25 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 1 august 2010, 17:19)

        florinelul [anonim] i-a raspuns lui pentru un fraier

        • +6 (10 voturi)    
          Felix si Vantu. (Duminică, 1 august 2010, 18:57)

          garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui florinelul

          Ca sa vezi realitatea nu trebuie sa te uiti la ce prezinta cei mai sus mentionati.In fond ar fii trebuit ca sa nu avem timp sa-i urmarim ci sa avem timpul ocupat cu un SERVICI.Dar din pacate asta deja este un vis pentru ca cei sus pusi au avut grija ca timp de 20 de ani sa distruga totul.Avem atat de multi MILIONARI dar nu avem INDUSTRIE.
          • 0 (2 voturi)    
            daca n-ai avea scoala de marxism (Luni, 2 august 2010, 7:20)

            bula [anonim] i-a raspuns lui garabetian1

            ai putea vedea la TOATE tarile din UE sau din G20 cat din PIB este industrie si cat servicii!!! Da ce sa-i faci, la voi la partid numai marxismul e in floare, cu industria grea inainte. La voi nu s-a aflat ca manopera mare se consuma in servicii?
            • 0 (0 voturi)    
              Scoala de Marxism? (Luni, 2 august 2010, 11:48)

              garabetian1 [anonim] i-a raspuns lui bula

              Da se poate sa o am tocmai de aceea nu am acceptat-o si cu mult inaintea lui 1989 am parasit (fugit) Romanica si lucrez la o mica intreprindere cu 200 de oameni care este o rotita dintr-un mare angrenaj ce numara peste 10000 de oameni raspanditi prin toata tara.Iar seviciile doar un exemplu eu nu sunt obligat sa fac curat la locul de munca sunt echipe de servicii din afara care fac asta.si sunt APOLITIC.Seviciile sunt pentru mici intreprinzarori si ar mai fii multe de spus dar nu vreau sa par un neavenit cum sunt multi alti care dupa o luna lucarata in occident au uitat limba romana si au devenit exrem de i9nteligenti.
        • -4 (10 voturi)    
          basescu (Duminică, 1 august 2010, 21:07)

          golan [anonim] i-a raspuns lui florinelul

          ai rabdare,ca nu stii ce banditisme va inventa baselu,nu fi asa nerabdator.
      • +4 (10 voturi)    
        si Curtea Constitutionala nu e vinovata ? (Duminică, 1 august 2010, 19:27)

        ccc [anonim] i-a raspuns lui pentru un fraier

        Daca curtea constitutionala a vrut sa conduca tara si sa se bage peste guvern cu "fa asa, nu invers" acum au devenit responsabili de multe(starea economiei, puterea de cumparare din 2011, ...).
      • +6 (8 voturi)    
        He he (Luni, 2 august 2010, 2:46)

        jivin [anonim] i-a raspuns lui pentru un fraier

        Problema romanilor este ca sunt un popor infantil si smecherii gasesc forme sa-i prosteasca. Economia duduia pe vremea lui tariceanu, dar nu a fost o economie solida, exista o cunjunctura favorabila, bani de la capsunari, credite ieftine, exporturile mergeau in UE pt. ca cererea era mare, investitorii straini veneau pt. ca economia lumii era in expansiune. Cireasa de pe tort a fost riscul pe care a expus psd-pnl romania marind la limita salariile si pensiile, trebuie sa tinem cont ca sunt doar 2 milioane la privat si 8 milioane de pensionari si functionari, o conjunctura nefavorabila a prins tara foarte prost. Acum sa faci reforme pe timp de criza si cu hienele de la realitatea in spte nu-i usor.
    • +13 (19 voturi)    
      completare (Duminică, 1 august 2010, 16:48)

      jaston_90 [anonim] i-a raspuns lui geo

      ai uitat cateva tag-uri: papusa chucky 1-5, pontanacul, bunicutza ilici, kgb, moliceanu, motocicleanu, varziceanu si leusteanu
    • -5 (17 voturi)    
      Ce ciudatenie... (Duminică, 1 august 2010, 17:14)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui geo

      In momentul asta ai +7 din 9 voturi...duminica postacii PDL au liber ? :)
      • -4 (14 voturi)    
        nu au liber (Duminică, 1 august 2010, 19:25)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        Nu au liber, dar s-au dus la mare fiindca asa au primit ordin de la partid: uichendul asta trebuie sa fie record pe letoral, daca nu vine lumea atunci macar postacii sa fie. Drept pentru care se raporteaza acum uichend record cu 135.000 de iradiati la mare. Apropo, ma sperii numai gandindu-ma ca la cat de inteligenti sunt, daca ii mai si iradiaza la cap...
    • -4 (4 voturi)    
      ...habar n-au pe ce lume traiesc... (Luni, 2 august 2010, 2:25)

      John [anonim] i-a raspuns lui geo

      ...lumea de azi se intrece in a trai mai bine material si spiritual...
      ...asta nu se poate fara o masinarie extrem de complicata care sa produca bunuri si servicii...
      ...si asta nu se poate face cu prosti, hoti si sub-mediocritati prezidentiale si guvernamentale...
      ...asa ca ....
    • 0 (0 voturi)    
      Inca o data... (Luni, 2 august 2010, 5:03)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui geo

      ... mi se intareste convingerea ca politica in Romania e dusa de niste incompetenti. Nici unii nu au nici cea mai vaga idee despre ce vorbesc, jalnic. Indiferent de partid, sunt toti o apa si un pamant.
      Cea mai grava problema a vietii de zi cu zi in Romania e incertitudinea, niciodata nu stii ce-ti poate rezerva ziua de maine. Totul e facut dupa ureche. Sincer, nu vad cum tara asta se poate ridica din mocirla.
    • 0 (0 voturi)    
      vazut (Luni, 2 august 2010, 8:12)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui geo

      Eu unul ma asteptam sa iesim din criza, asa cum a spus presedintele si premierul cam pe vremea aceasta a lui 2010. asta sespunea in campania electorala.
      Daca acest lucru nu se intampla, prea putin probabil ca urmatorul termen afisat in titlu sa se realizeze, pentru ca practic cuvintele acestor "lideri" nu prea mai au nici o semnificatie in afara de vorbarie goala s-au praf in ochi pentru marea masa care trebuie manipulata cu promisiuni. Va mai amintiti de "luminita de la capatul tunelului?"
      • +1 (1 vot)    
        Nu ei au spus - AU REPETAT CE-AU ZIS ALTII (Luni, 2 august 2010, 9:37)

        altii mai destepti [anonim] i-a raspuns lui ioan

        ♦ Noiembrie 2009, CE: Romania va creste mai repede decat media UE, in 2011

        Ziare.com, 03 Noiembrie 2009

        Produsul intern brut al Romaniei va creste cu 0,5 procente, anul viitor, si cu 2,6 procente, in 2011, peste media ce va fi inregistrata in Uniunea Europeana, de 1,6%, dupa ce, in 2009, va exista o scadere de opt procente, potrivit noilor estimari ale Comisiei Europene.
        http://www.ziare.com/business/11-03-2009/ce-romania-va-creste-mai-repede-decat-media-ue-in-2011-940289


        ♦ FMI estimează o creştere a economiei româneşti de 1% în 2010 şi nu a luat o decizie privind tranşa
        Cotidianul
        03 Noi 2009
        Reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional (FMI) au precizat, la întâlnirea cu patronatele, că estimează că economia românească va creşte în 2010 cu 1% şi îşi menţin prognoza pentru acest an, de scădere cu 8-8,5%, a declarat marţi preşedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu.
        http://old.cotidianul.ro/fmi_estimeaza_o_crestere_a_economiei_romanesti_de_1_in_2010_si_nu_a_luat_o_decizie_privind_transa-102414.html

        ♦ 03 Noiembrie 2009, FMI si CE: Semnele relansării, după colţ

        Cotidianul
        03 Noi 2009 Adrian Popa

        După ce anul acesta economia locală va consemna un declin abrupt de circa 8,5%, abia anul viitor va scoate capul la suprafaţă pentru a trage o gură de aer, estimează FMI şi CE. Ambele avertizează însă că balamucul politic pune în pericol relansarea economică.
        Fondul Monetar Internaţional (FMI) estimează că economia României va creşte cu 1% în 2010. În acelaşi timp, Comisia Europeană (CE) prognozează o apreciere a Produsului Intern Brut (PIB) al ţării noastre cu 0,5% anul viitor. Abia în 2011 avuţia României va înregistra un avans palpabil, de 2,6%, arată Comisia. În ceea ce priveşte căderea economiei din acest an, Fondul estimează că aceasta va fi de 8-8,5%, iar CE vede un declin de 8%. În prima parte a anului viitor, România nu va consemna un avans economic, potrivit FMI. PIB-ul va începe să se aprecieze abia în a doua parte din 2010.
    • 0 (0 voturi)    
      nu lasa pe maine ce poti face azi... (Luni, 2 august 2010, 9:36)

      srg1 [anonim] i-a raspuns lui geo

      ...lasa pe poimaine. Ca poate se rezolva de la sine.
      Nu-i asa dl. Boc?
      Da, la anu' poate vine barza cu cresterea.
  • +10 (20 voturi)    
    crest economica (Duminică, 1 august 2010, 16:23)

    cezar [anonim]

    sau cresterea economica va fi doar in 2012...sau 2013....normal..in fiecare an se anunta ca anul viitor..ha ha....
    • +1 (1 vot)    
      si M.Tanasescu? (Luni, 2 august 2010, 7:29)

      bula [anonim] i-a raspuns lui cezar

      si Isarescu? la ei faci ha ha?
    • 0 (0 voturi)    
      - 2.7% SCADERE PIB (Luni, 2 august 2010, 8:04)

      Titi [anonim] i-a raspuns lui cezar

      Anul acesta o sa avem scadere PIB de MINUS 2.7%... Anul viitor probabil ca o sa fim pe zero crestere economica... dar depinde.. daca avem crestere fenomenala a exportului fara sa marim importurile sau si reapar investitii straine masive (ma indoiesc) atunci poate vedem crestere..
  • +14 (16 voturi)    
    Niciun guvern care a vrut sa NU piarda alegeri (Duminică, 1 august 2010, 16:27)

    La Televizor vorbesc numai neputinciosii [anonim]

    .



    N-A FACUT NIMIC PENTRU TARA



    .
    • +13 (17 voturi)    
      De-asta aceste masuri n-au fost luate NICIODATA (Duminică, 1 august 2010, 16:46)

      JB [anonim] i-a raspuns lui La Televizor vorbesc numai neputinciosii

      pana acum in ultimii 20 de ani

      REZULTATUL ?
      - Romania a fost la coada Europei dpdv al PIB/cap de locuitor chiar daca economia a crescut continuu in 2001, in 2004, in 2005, in 2007 si 2008

      Iar cei care n-au curajul sa le ia – niic acum nici in ultimii 20 de ani - stau acum in opozitie si vor veni din nou la putere ca sa aiba grija sa nu ne miscam de la coada Europei
  • +5 (15 voturi)    
    Cand economia isi revine, PSDNL va vor da jos (Duminică, 1 august 2010, 16:28)

    n-au cumparat TOATA presa ca sa spuna Adevarul [anonim]

    DIN NOU

    Pentru ca se umple iar pusculitza si trebuie imprastiate pomeni
  • +8 (14 voturi)    
    Guvernul PDL - competent sau incompetent? (Duminică, 1 august 2010, 16:53)

    JB [anonim]

    Ce termen de referinta avem pentru “guvernare” in Romania ca sa putem face orice comparatii.... ?

    Care guvern al Romaniei a avut vreodata in ultimii 20 de ani performantele Guvernelor Germaniei, Poloniei sau chiar Bulgariei – si pe crestere economica si pe criza – ca sa putem compara guvernul PDL cu vreun alt guvern al Romaniei mai performant decat el ... ?

    Nu putem sa cerem unui guvern sa aiba performantele Germaniei pe criza – de fapt nici macar performantele Bulgariei pe criza - cat timp nici macar in timpuri bune vreun alt guvern roman nu s-a apropiat de asemenea performante: Guvernul PSD-PNL a lasat Romaniei deficit in 2008, in timp ce pana si Bulgaria avea excedent la intrarea in criza.
    Deci, dupa ce CRITERII e guvernul PDL competent sau incompetent ?

    CRITERIILE nu pot fi decat urmatoarele:
    - Alte guvernari ale Romaniei,
    - Pe crestere economica
    - Pe criza economica, si
    - Indicatorii economici ai acelor Guvernari

    Ori, pana acum nimeni n-a facut aceasta comparatie !

    Si atunci de unde stim ca Guvernul PDL e competent, sau ca e incompetent - pentru ca asa ne spun televiziunile cumparate TOATE de PSD si PNL …?
    Ca doar PSD si PNL nu si-au cumparat TOATA Presa ca sa spuna *adevarul* cu ea !
    Adevarul – daca e adevar – poate fi crezut si daca e spus si cu O SINGURA Televiziune -
    • +3 (5 voturi)    
      COMPARATIA 1 (Duminică, 1 august 2010, 18:46)

      JB [anonim] i-a raspuns lui JB

      DECI: Cu ce trebuie comparat Guvernul PDL:
      1. ca sa vedem daca e competent sau nu, si:
      2. ca sa obtinem o comparatie cel putin onesta - daca nu CORECTA:



      1. Cu alte guverne ale Romaniei?
      2. Cu Guvernele tarilor avansate?
      3. Cu Guvernele tarilor din sud-estul Europei
      4. Pe crestere economica – dar si pe criza
      5. In functie de valoarea *tuturor* indicatorilor economici

      Sa vedem:

      ♦ COMPARATIA cu alte guverne ale Romaniei
      - Guvernele PSD si PNL pe criza economica globala: PSD si PNL NU au guvernat niciodata in perioade de criza economica mondiala ca sa avem un termen de comparatie. Deci nu avem termen de comparatie cu NICIUN guvern al Romaniei pe criza mondiala.
      - Guvernele PSD si PNL pe crestere economica: care au fost performantele lor ?
      Guvernele PSD si PNL au avut – luate separat sau impreuna – performante, dar ele n-au fost egalate niciodata de guvernul PDL-PNL din 2005-2006, care a fost cel mai bun guvern pe crestere economica.

      - Performantele Guvernului PDL-PNL din 2005-2006 in functie de valoarea *tuturor* indicatorilor economici:
      Guvernarea PDL-PNL din 2005-2006 a avut crestere economica. Dar, spre deosebire de guvernarea PSD 2001-2004, a avut crestere fara arierate (care in Regimul PSD 2001-2004 ajunsesera la 30% din PIB, ceea ce facea ca cresterea reala sa fie doar 3-4%).
      Alta deosebire a guvernului PDL-PNL 2005- 2006 este fata de guvernarea PSD-PNL din 2007-2008.
      Fata de Guvernarea PSD-PNL din 2007-2008 pe crestere economica, guvernarea Guvernarea PDL-PNL din 2005-2006 – tot pe crestere economica:

      - Nu a avut deficit bugetar excesiv pe crestere economica,
      - Nu a avut deficit al bugetului de pensii,
      - Nu a avut inflatie,
      - Nu a lasat guvernului urmator arierate ca PSD, si ca guv. PSD-PNL,
      - Nu a lasat guvernului urmator mariri de salarii si pensii de platit INAINTE DE CRIZA, fara bani la buget
      - Nu a lasat ca guvernarea PSD-PNL, 25% dintre romani indatorati la banci in 2008, chiar INAINTE DE CRIZA
      • +1 (3 voturi)    
        COMPARATIA 1 - continuare (Duminică, 1 august 2010, 20:47)

        JB [anonim] i-a raspuns lui JB

        CONCLUZIE:
        Nu putem sa cerem unui guvern al Romaniei sa aiba performante pe care niciun alt guvern al Romaniei nu le-a avut.
        Putem compara un guvern al romaniei cel mult cu cel mai bun guvern al Romaniei din ultimii 20 de ani.

        Ori, singurul guvern care a avut performante la toti indicatorii economici – si nu doar la unii dintre ei in detrimentul altora este cum am vazut mai sus Guvernarea PDL-PNL din 2005-2006 care a fost cea mai buna din ultimii 20 de ani.

        Asadar numitorul comun intre Guvernul actual si “guvernarea buna” este PDL – nu PSD si nici PNL.

        Iar guvernul actual poate fi comparat cel mult cu el insusi – si numai pe crestere economica - caci pe criza economica mondiala niciun alt partid in afara de PDL nu a mai guvernat inca, pt. ca le e frica sa nu piarda voturi.
        • 0 (0 voturi)    
          In timp ce unii isi sparg capul... (Luni, 2 august 2010, 7:34)

          sdajkviuqce [utilizator] i-a raspuns lui JB

          Badea Gheorge de la tara [care sta toata ziua in birt si asteapta pensia], va vota cu ala care-i da de baut. Mi-e scarba de capusele astea. Mai sint inca 15 ani pana se vor curata pe cale naturala astia d-alde Gheorghe. Sper sa apuc acele vremuri !
          • 0 (0 voturi)    
            Nu e vina lor (Luni, 2 august 2010, 9:13)

            20 de ani [anonim] i-a raspuns lui sdajkviuqce

            Tot ce-si doreau ei dupa caderea comunismului era sa aiba un petec de pamant al lor si sa-l munceasca
            Dar munca lor n-a mai valorat nimic in fata importurilor
    • +2 (2 voturi)    
      CINE SUNT SALVATORII PATRIEI ? (Luni, 2 august 2010, 9:41)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui JB

      Un foarte bun comentariu care vine cu un punct de vedere nou si legitim.
      In ceea ce priveste presa din Romania nu a facut in ultimii ani decat sa panicheze si sa isterizeze populatia, parca dorind declansarea unui razboi civil.Si aici nu as da vina exclusiv pe *moguli de presa* ci si pe a celor care se autointituleaza ziaristi ce ies in intampinarea *sefului* cu tot felul de asazise *stiri* ori mincinoase, ori trunchiate, ori scoase din context, prezentate pe un ton ireverentios, tendentios si nu de putine ori isteric. Au reusit sinistrele canalele mass-media sa inoculeze in mintea multora ca Boc, Basescu, Udrea sunt ciuma Roomaniei, raul suprem, iar din personaje precum CV Tudor, Dan Diaconescu, Voiculescu, Geoana, Nastase, Vanghelie, Vantu, Antonescu, Ponta s.a. salvatori ai patriei. Din pacate, o singura televiziune daca spune adevarul nu este suficienta. *Raul suprem* a fost propagat pe toate celelalte canale, s-a raspandit in mase,iar reparatia nu va fi posibila decat atunci cand mentalitatile de sluga nu vor fi schimbate, ceea ce nu se va intampla probabil niciodata. Vor exista vesnic destui care sa-si vanda mama, tata, copii si sufletul pentru bani.
  • +2 (22 voturi)    
    stai 2 secunde (Duminică, 1 august 2010, 16:54)

    cosminrs [utilizator]

    pai nu ne'a spus Basescu acum mai mult de 6 luni ca oficial am iesit din criza? Sau trebuia sa spuna ca nici nu am intrat in criza, dar i s'a impleticit limba in gura?
    • +5 (7 voturi)    
      Adauga FMI, CE, BM, si multi altii (Duminică, 1 august 2010, 17:24)

      JB [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      PE CARE NU-I VEZI LA TELEVIZOR

      Daca ar fi stiut cineva exact, pana acum ar fi iesit toata planeta din criza
      • +1 (3 voturi)    
        de acord. (Duminică, 1 august 2010, 19:19)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui JB

        atunci a zis'o asa.. de alegeri? Nu ar trebui sa existe responsabilitate si sa nu vorbeasca politicienii astia asa .. aiurea? Ca ar putea sa spuna.. "ne pare rau, dar situatia e destul de grea. o sa fie si mai rau inainte de a fi mai bine."
        • +5 (5 voturi)    
          Toti au zis ca economia isi revine, si FMI, CE, BM (Duminică, 1 august 2010, 20:44)

          JB [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

          DAR ASTA NU TI SE SPUNE LA TELEVIZOR

          Numai Tovarasii de la PSD si PNL n-au zis nimic, ei doar stau cu burta-n sus si asteapta sa-si revina economia, ca sa sara iat la butoane s-o mai darame odata

          Deci, e simplu sa fii destept cand nu-ti asumi nicio RESPONSABILITATE :

          >>>> "Totodata, senatorul PNL, Varujan Vosganian, fost ministru de finante in cabinetul Tariceanu, declara ca nu are incredere in expertiza FMI in ce priveste Romania, deoarece prognozele fondului nu s-au adeverit."

          Hotnews
          http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7640006-romania-trebuie-continue-sau-intrerupa-acordul-fmi.htm
    • 0 (0 voturi)    
      USA a facut crestere economica (Luni, 2 august 2010, 7:33)

      bula [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      in trim 2. Si cu toate astea cad banci in continuare. Sunt USA in criza sau nu? Vuvuzelele noastre (poilitice, economice) fac intentionat confuzia intre criza si recesiune. Exportul nostru a iesit din recesiune (are mai mult de SASE luni pe crestere) dar RO nu a iesit din criza, s.am.d. Vor fi sectoare economice (de mult in criza) care nu vor mai iesi vreodata - de ex. sectorul de lohn, mobila s.a.
  • -3 (13 voturi)    
    Văd că nu mai credeți în Boc (Duminică, 1 august 2010, 17:28)

    Omics [utilizator]

    În 7 mai 2010 îmi dădeați note proaste când vă explicam că va veni o amarnică recesiune.
    Boc minte când zice că scăderea pensiilor, în locul creșterii TVA, nu ar fi provocat scăderea consumului și recesiune. De fapt măsurile bugetare mai degrabă reflectă căderea economiei, decât o provoacă sau o inhibă.

    Ziceați că nu mă pricep la economie, că nu sunt „de dreapta”.
    [url]http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-7230862-vass-consiliera-lui-boc-ales-raul-cel-mai-mic-anuntul-fost-facut-basescu-pentru-este-purtatorul-voturi.htm[/url]
    • +6 (8 voturi)    
      Un pensionar primeste 21 de pensii si a platit UNA (Duminică, 1 august 2010, 18:16)

      CRESTERILE de pensii sunt bani ne-munciti [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Nu s-a taiat nicio pensie din cauza CCR
      - Si in loc de asta s-a marit TVA ca sa platim TOTI,
      - In locul celor care au azi 21 de pensii in plus in loc de UNA

      E CORECT ?!


      - Ungaria a taiat de anul trecut a 13-a pensie la un PIB incomparabil mai mare

      - Grecia a taiat anul acesta a 14-a pensie la un PIB incomparabil mai mare decat al Romaniei.

      - In Romania se plateste azi a 21-una pensie raportat la nivelul anului 2006

      - In anul 2006 toate pensiile din Romania au fost recalculate si au fost puse in raport corect cu CONTRIBUTIA fiecaruia.
      Tot ce au primit pensionarii DUPA 2006 nu sunt contributii, ci CRESTERI de pensii pentru care n-a muncit niciun pensionar.
      Ele se platesc din imprumutiri si din banii munciti de copiii nostri (ai tuturor), azi si in Viitor...


      »»» Sebastian Vladescu: Romania trebuie sa isi ajusteze solid zonele cheltuielilor sociale

      Capital, 18 Mai 2010

      "... vizavi de pensia medie din 2006, nivelul pensiei din 2010 ar fi "la a 21-a pensie".

      "In prezent, prin ajustarea in termeni nominali, suntem la a 18-a pensie, iar in termeni reali la a 15-a pensie.

      Guvernul Tariceanu, in loc sa realizeze o reglare a pensiei data de punctul de pensie, a dat cu peste 60 la suta mai mult, in conditiile in care punctul de pensie ar fi trebuit sa fie dat de climatul economic (n.r indexare cu inflatie si crestere economica).

      Adica, ar fi fost a 12 -a, a 13-a, a 14-a, a-15-a pensie.

      Practic, prin reducerea de 15%, astazi ne intoarcem la a 15-a pensie", a explicat Vladescu.
    • 0 (0 voturi)    
      Pe tine te intereseaza brustuluirea lui Boc (Duminică, 1 august 2010, 18:35)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Omics

      Nu caderea economiei. Daca exista vreo masura salvatoare, fara costuri sociale, nu asteptam pana in 2010 sa o luam.
      Cresterea TVA mareste somajul si mai ales inflatia, care se corecteaza intr-un timp foarte lung. Inflatia nu face bine economiei, nu se pot da credite, nu se pot dezvolta afaceri. Deci recesiunea va fi mai lunga.
  • -5 (13 voturi)    
    ca si cand noi am fi crezut aiurelile debitate.... (Duminică, 1 august 2010, 17:51)

    lili [anonim]

    De Dl Boc &company cand ne ameteau cu nu stiu ce iesire din criza, cu nu stiu ce crestere de vreo 3%, apoi de 2%, apoi scadere de 0,5%.....Habarnisti profesionisti, Dl Boc si ai lui....... Aveti dreptate, Dle Boc, de data asta, scaderea e mult mai mare, asta ati reusit cu brio, sa aduceti Romania in DEZASTRU....... Asteptam 2012, ca vedem ca n-avem alta sansa sa scapam de Dvs...
  • -1 (19 voturi)    
    haita psd-pnl urla la luna si duminica.... (Duminică, 1 august 2010, 18:00)

    lucid [anonim]

    Exporturile sunt in crestere de la luna la luna, avem azi weekend record pe litoral - 135 mii de turisti, cel putzin un sfert din pomenile date falsilor handicapatzi, "muritori de foame" si "invalizi" vor fi anulate fiind frauduloase, pensiile nesimtzite ale jigodiilor gen costiniu dispar de la 1 septembrie, un sfert din balastul sugatorilor de la buget va dispare incet-incet. Iata de ce vorbeste Tanasescu de o crestere "buna" - pentru ca nu e bazata pe credite iresponsabile ca pe vremea lui bombo si a motociclistului lui puturiciu, ci pe export de produse competitive (vezi Logan si in curand si camionetele Ford) si pe "aggregate consumption" - imbecilii care nu stiu ce e aia si se reped sa latre ca a scazut consumul din supermarketuri sa caute intai pe google.
    Asa ca sunt semne bune, dar trebuie in continuare taiat in carne vie la pomanagii, simulantzi, impostori-bugetari, pilosi si pilangii de care e plina administratzia locala incepand din Bucuresti pana la cea mai marunta comuna. Apropos, impunerea regulei europene - nici o comuna sub 2500 de locuitori - ar reduce suplimentar hotziile bugetare ale primarilor.
    • -2 (4 voturi)    
      ai dreptate... (Duminică, 1 august 2010, 18:15)

      seby [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Ai perfecta dreptate, sunt 135 de mii de turisti pe litoral din cauza competentei guvernului boc..:)))
    • -3 (5 voturi)    
      Lucid cu numele (Duminică, 1 august 2010, 18:54)

      Mihai V. [anonim] i-a raspuns lui lucid

      Ai cateva aprecieri realiste dar esti corigent la educatie, fapt ce te face sa nu fii credibil si sa fii taxat drept portocaliu. Nimeni nu contesta efectele crizei ci faptul ca guvernul Boc nu a luat masuri la timp, ca cele pe care le-a luat nu sunt fundamentate, ca loveste in categorii sociale cu nimic vinovate: pensionari, bugetari. Masurile luate nu sunt credibile.Continua cu aberatii ca : sali de sport,brand de tara, patinoare, incurajarea clientelei politice.Ne pierdem timpul in defavoarea tarii cu acest guvern. Solutia imediata este demisia si numirea unui om capabil.
    • -3 (5 voturi)    
      semne ? (Duminică, 1 august 2010, 18:57)

      r123 [utilizator] i-a raspuns lui lucid

      Voi numai de taiat in carne vie stiti sa vorbiti ? De mediul privat, IMM-uri, fiscalitate de ce nu vorbesti ? Poate sa taie guvernul la bugetari salariile cu cat vrei tu, si sa dea afara pe toti ca tu ca tara tot nu o sa faci nimic cand ai stabilitate 0 . Ce companie straina sau ce investitor local sa-si mai deschida firma cand guvernul isi bate joc de la an la an pe codul fiscal, il schimba dupa cum bate vantul, face viata din ce in ce mai grea intreprizatorului privat ?

      Boc si guvernul lui nu au nimic de a face cu cresterea exportului sau faptul ca unor firme le merge mai bine. Ala e meritul 100% al firmelor si al situatiei internationale ceva mai bune, pentru ca guvernul asta NU a ajutat cu nimic mediul privat, din contra, au tratat criza asta ca niste amatori din punct de vedere economic si social si au bagat bete in roata firmelor private cat de mult au putut.

      Masurile alea bune pe care le zici (taieri in bugetari, taieri in pensi frauduloase si asa mai departe) au avut loc din disperarea lui Boc ca nu mai are buget si au fost insotite SI de masuri foarte proaste gandite cu posteriorul (forfetar, tva de 24%, eliminarea impozitului pe venit, modificari in PFA si asa mai departe), masuri venite peste noapte si aplicate aproape imediat - lucru care in teorie este impotriva legii cand vorbim de codul fiscal.
      • +5 (7 voturi)    
        Cum sa traversezi o criza cu ACELASI COD FISCAL (Duminică, 1 august 2010, 21:00)

        La Televizor vorbesc numai neputinciosii [anonim] i-a raspuns lui r123

        Dinainte de criza ... ???

        Si cum sa aduci bani la buget daca CCR refuza taierea cu 15% a pensiilor care in 2004 erau reduse cu 300% fata de astazi si nu murea nimeni de foame, ba chiar PSD ni se lauda azi ca in 2004 aveau: "cea mai buna guvernare a Romaniei" ... cu pensii reduse cu 300% fata de azi …?!



        - Care eliminare a impozitului pe venit, neamule, ca eu am auzit doar de noi impotite pe averea ne-justiticata.

        NU TE MAI UITA LA FELIX SI VANTU, citeste stirile pe Hotnews si o sa intelegi ce se intampla
        • -1 (1 vot)    
          nu prea intelegi functonarea statului (Duminică, 1 august 2010, 22:02)

          levi [anonim] i-a raspuns lui La Televizor vorbesc numai neputinciosii

          CCR nu conduce Romania ci guvernul!CCR este un institut "teoretic" care se pronunta asupra constitutionalitati unei legi si nu din pct.de vedere economice!
          • +1 (1 vot)    
            esti confuz? (Luni, 2 august 2010, 7:38)

            bula [anonim] i-a raspuns lui levi

            cand magistratii si-au marit salariile (fara sa tina cont de buget) si CCR a zis ca e bine, cine a guvernat? cand CCR a zis OK pt recalcularea celorlalte pensii dar nu a magistratilor a guvernat cumva Boc sau parlamentul? DACA, CCR decide ca TVA trebuie sa fie altfel, cine guverneaza? Cand CCR va decide cum epunctul de pensie cine guverneaza si ce rost mai au bugetele???
          • 0 (0 voturi)    
            CCR nu intelege functionarea statului (Luni, 2 august 2010, 8:01)

            La Televizor vorbesc numai neputinciosii [anonim] i-a raspuns lui levi

            CCR "NU AR TREBUI" sa conduca Romania
            Dar o face, substituindu-se puterii executive prin abuz de putere.

            CCR a "decretat"in legatura cu punctul de pensie, lucru care e in afara atributiilor CCR prin lege.
        • 0 (0 voturi)    
          impozit pe venit (Luni, 2 august 2010, 15:03)

          r123 [utilizator] i-a raspuns lui La Televizor vorbesc numai neputinciosii

          Pai vezi ca tu nu citesti Hotnews ? Tocmai daca citeai hotnews ai fi aflat ca au eliminat impozitul pe venit la inceputul anului si l-au inlocuit automat cu cel pe profit. Chiar daca inainte de asta (cu 2-3 zile inainte) se jurau toti de la guvernare ca nu se ating de el.

          Si cum sa traversezi criza cu acelasi cod fiscal ? Da domnule, foarte corect, modifica codul fiscal, dar modifica-l in bine. Ajuta mediu privat, nu invers. Cand criza a lovit o gramada de firme rau de tot si unele de abia supravietuiesc, tu modifici codul fiscal peste noapte sa lovesti firmele, pfa-urile si mai tare ? Ti se pare corect ?

          Teatrul CCR-ul si taierea pensiilor ?Asta nu o cred, nu justifica tva-ul marit peste noapte cu 5%. Si marit degeaba, exact masura luata cu fundul de care ziceam, pentru ca nu a facut la nimeni bine, statul incaseaza mai putini bani, mediul privat o duce si mai rau.

          Si lasa-ma cu felix si restul. Nu ma uit la televizor, dar nu e saptamana sa nu citesc pe evz sau aici ca guvernul imi pregateste iarasi niste surprize, binenteles neplacute.

          Dar binenteles, tu probabil esti angajat la caldurica, nu te afecteaza pe tine. Intreaba-l insa pe patronul, sau contabila firmei la care lucrezi cat de fericiti sunt de schimbarile astea de pe o zi pe alta si de fiscalitatea asta excesiva.
    • +3 (3 voturi)    
      nu zau (Duminică, 1 august 2010, 19:22)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui lucid

      astea de unde le stii? ai sursele tale? Nu isi pemite Boc sa spuna asta dar o zici tu? CAutarile pe google nu imi spun nimic. Daca ai ceva de spus incearca te rog sa fi mai civilizat. Ca nu strica. Nu vezi pe altii vorbind de favoritii tai asa cum vorbesti tu... dar scuze .. am uitat.. asa ii faceti pe altii sa va placa.. doar daca va legati de altii.
  • +2 (4 voturi)    
    Deci e rau ca fac sau - (Duminică, 1 august 2010, 18:27)

    n-au cumparat TOATA presa ca sa spuna Adevarul [anonim]

    .

    Sau E BINE CA NU FAC NIMIC - CA PSD SI PNL - ?


    E rau ca sunt tari si-au dus GREUL Crizei,
    Sau e bine ca PSD si PNL care stau neputinciosi si dau toata ziua din gura ca babele la televizor ?

    Raspunsul e unu
  • -2 (8 voturi)    
    Boc e cel mai bun (Duminică, 1 august 2010, 19:00)

    Daktari [anonim]

    Amice Boc, tu oricum nu te pricepi nici pe domeniul unde se spune ca ai diploma, ai un trist record de ordonante neconstitutionale, cum sa te pricepi sa anticipezi evolutia PIB-ului ?

    Ar fi trebuit sa ai consilieri de top, nene Boc, dar tu ti-ai avansat soferul la rang de consilier, nepoata de gradul 5 si somera ai facut-o experta peste noapte, deci e explicabil ca n-ai habar de nici unele.

    Zau, neica Boc, in afara ca esti o extensie a taticului tau politic, tu nu contezi de fapt, aia care-ti dau buna ziua se adreseaza de fapt altcuiva.
  • -3 (7 voturi)    
    Numai miine nu-i poimiine (Duminică, 1 august 2010, 19:02)

    aura [anonim]

    Boc ar trebui sa se fereasca de termene si date scadente. Le-a ratat pe toate pina acum.
    Sa lase laudarosenia si demagogia, ca nu e cazul.
    Discursul sau de azi a dus ridicolul pe noi culmi. Chiar nu are pe nimeni lucid in jurul lui care sa-l sfatuiasca cum sa se fereasca de penibil?
  • -2 (6 voturi)    
    nu inteleg (Duminică, 1 august 2010, 19:17)

    gimini [utilizator]

    Pai nu zicea Boc mai amu' cateva luni ca anul asta vom avea crestere economica de 1% pentru ca atat a negociat el cu FMI?! Acum a negociat altceva?!
  • -2 (6 voturi)    
    destinatar: Boc (Duminică, 1 august 2010, 19:43)

    jiji [anonim]

    rusine Dinu Patriciu ! rusine Curtii Constitutionale! =)) bravo Boc, esti tare ! o sa te roada viermii in curand in sicriu
  • +2 (4 voturi)    
    Crestere economica? (Duminică, 1 august 2010, 20:08)

    CMihai [utilizator]

    Crestere economica vom avea cand guvernul o sa faca legi care o sa asigure un climat optim pentru mediul privat, si o sa prezinte anumite avantaje fata de climatele din zonele tarilor vecine (Bulgaria, Ungaria) pentru investitorii straini. Pana cand firmele mici si mijlocii si chiar si cele mari sunt sufocate cu diverse taxe si impozite din cele mai stupide si numeroase nu numai ca n-o sa avem crestere economica, insa sa nu cumva sa nu intre tara intr-un colaps economic. Din 2012 trebuie platit inapoi banii pentru FMI, acesti banui nu s-au dus in investitii ci in plata salariilor si a pensiilor, fara o crestere economica impresionanta (ceea ce nu vad in RO cu nici un guvern politic, nici Boc, nici PSD, nici PDL, nici PRM, nici OTV) o sa fim intr-o situatie foarte urata ...
    • +6 (6 voturi)    
      Iar gazele se vor scumpi cu 50% din 2011 (Duminică, 1 august 2010, 21:03)

      PSD-PNL [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      la cererea Comisiei Europene
      iar eu vreau sa vina PSD si PNL la putere si sa propuna impozitarea ENERGIEI
      si a comunicatiilor cu 80%

      Pt. ca ei le-au dat pe degeaba in 2004 in plina criza energetica, CU CELE MAI MICI REDEVENTE DIN LUME
      Facand contractul de asa natura incat nu poate fi modificat nimic in el pana in 2014

      Si in plus, aceste doua partide sunt singurele care au privatizat energia Romaniei in ultimii 20 de ani
  • +4 (6 voturi)    
    Completare pentru Boc... (Duminică, 1 august 2010, 20:20)

    tati [anonim]

    Prietene,dar ai uitat ca si din cauza lui Tariceanu...
  • -1 (5 voturi)    
    pariu (Duminică, 1 august 2010, 22:04)

    levi [anonim]

    scaderea va fi in jur de 5%!
  • +1 (1 vot)    
    atsteptare placuta! (Duminică, 1 august 2010, 22:55)

    optimistu [anonim]

    asteapta pana la calendele grecesti!
  • 0 (0 voturi)    
    acum pe bune... (Luni, 2 august 2010, 8:20)

    florin [anonim]

    cine a inghitit galustile guvernului si a crezut ca in 2010 va fi bine? cu totiii stim ca ne trebuie 2-3 ani a.i. UE sa ne traga dupa ei...si sa ne considere din nou o piata
  • 0 (0 voturi)    
    eu zic sa nu (Luni, 2 august 2010, 9:11)

    Gix [anonim]

    te grabesti cu cresterea economica si sa mai astepti nu pânã in 2013 ( e an cu ghinion), dar chiar pânã in 2014
  • 0 (0 voturi)    
    Boc (Luni, 2 august 2010, 9:19)

    elis [anonim]

    pleaca! Boc mai rigid decat un finantist care de obicei nu poate vorbi decat in cifre.E de neinteles cum gandeste pe de o parte lupta pt.scaderea veniturilor la BS (red.de sal.) si se plange de cresterea chelt.cu somajul si asta nu e tot evaziunea fiscala va fi mai mare odata cu cresterea tva.Care este motivul bramburelii din guvern? cu ce ne am ales?
  • +3 (3 voturi)    
    singura solutie (Luni, 2 august 2010, 10:03)

    Guelfling [utilizator]

    de supravietuire în România de azi:
    1. muncă la negru
    2. pensie privată
    3. asigurare de sănătate, privată
  • 0 (0 voturi)    
    Prognoza economica sau starea vremii? (Luni, 2 august 2010, 11:21)

    vali [anonim]

    Este tot mai clar ca Guvernul nu este in stare sa faca o analiza corecta a evolutiei economice pe termen scurt. Sau ca cei pe care se sprijina incearca sa masluiasca rezultatele prevederilor calculate, ca sa dea bine la sefi. Sau ca nu exista cifre de baza corecte. Sau ca desi informatia primita este corecta, cifrele pesimiste sunt permanent "indulcite" de discursul politic.

    Data fiind experienta noastra din ultimii 2 ani cu declaratiile despre perspectiva economica date de actualul guvern, cred ca un target de scadere economica de -5% in 2010, este unul cat se poate de realist.
  • 0 (0 voturi)    
    democratie perfecta (Luni, 2 august 2010, 12:09)

    asta-i buna..... [anonim]

    la noi, 'victima' (poporul, neamul, tara) isi alege 'calaul'(CCS)... ceva care vine din 'democratia suedeza' promisa perfid inca de acum 20 de ani pe o persoana f.bine intentionata....

    Dece naiba mai alegem Presedinte, Parlament, Guvern ca vine cel mai ticalos 'ca-calau' si te baga in toate cele...

    Desfiintati urgent aceasta cosmelie de naparci. Ne incurca !

    Sau mai bine sa-i lasati pe ei sa conduca totul...., cel putina asa ne mai aduce aminte de 'vremurili' cele bune....
  • 0 (0 voturi)    
    De explicatii suntem satui (Luni, 2 august 2010, 16:21)

    Sile [anonim]

    Asteptam cam de mult ca d-l Boc sa iasa din faza de O SA si sa faca pasi concreti in ce priveste reforma reala a sistemului.Pentru ca , in mod concret , deocamdata e intepenit in proiect.Si nici proiectul nu si l-a aratat.Ca daca e ceva tot de genul frunzei d-nei Udrea, mai bine s-ar lasa pagubas. O zi buna!
    • 0 (0 voturi)    
      daca si parca se plimbau intr-o.... (Luni, 2 august 2010, 16:30)

      'bou si vitelu' ..... [anonim] i-a raspuns lui Sile

      ...... si un bosketar, care ar ajunge ministru, nu ar 'shuti' bani asa cum rezulta din insiruirea faptelor .....
      D.na Udrea, sper sa nu le dea nici un sfantz + sa le ceara si despagubiri morale la nivelul unei intregi natiuni ! Poate, chiar asa, iesim din criza !
      • 0 (0 voturi)    
        Eu cred ca speri degeaba. (Marţi, 3 august 2010, 11:19)

        Sile [anonim] i-a raspuns lui 'bou si vitelu' .....

        Ai spus o prostie, nu sunt de vina spaniolii ca li s-a comandat marfa.In UE contractele se respecta, altfel te costa mai mult sa le platesti prin justitie.Iar ca sa iesim din criza ne trebuie oameni iesiti din mintea de lemn si legislatie sanatoasa. Ce zioci de chestia asta? O zi buna!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by