VIDEO Jeffrey Franks: Am revizuit in jos prognoza de crestere pentru acest an la -1,9%. Am convenit ca Guvernul sa aloce 2 miliarde lei pentru acoperirea datoriilor, mai ales catre sistemul de sanatate

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 4 august 2010, 10:16 Economie | Finanţe & Bănci


Jeffrey Franks
Foto: Agerpres
"Am revizuit in jos prognoza de crestere pentru acest an la -1,9%", a declarat seful Misiunii Fondului Monetar International la Bucuresti, Jeffrey Franks, care a prezentat, miercuri, concluziile evaluarii acordului cu Romania. "Nu vad o necesitate pentru alte modificari fiscale", a adaugat Franks. Seful FMI a spus ca va fi solicitata din nou o derogare pentru tinta de arierate dar cu conditia ca Guvernul sa aloce 2 miliarde de RON pentru acoperirea datoriilor. La randul sau, seful delegatiei CE, Laurent Moulin, a declarat ca "Romania indeplineste conditiile pentru eliberarea unei noi transe din imprumutul acordat de Comisia Europeana".

Conferinta de presa a oficialilor FMI si CE s-a desfasurat la sediul Bancii Nationale a Romaniei:

Cele mai importante declaratii facute de seful FMI, Jeffrey Franks:
  • La nivel de experti am constatat ca performantele la sfarsitul lunii iunie sunt bune si polticile sunt adecvate pentru atingerea tintelor din acord
  • Programul fiscal ramane cel agreat atat pentru acest an cat si 2011. Acesta se datoreaza efortului extraordinar de ajustare a autoritatilor romane
  • Am fost impresonati de hotararea cu care autoritatile au fost decise sa rezolve dificultatile fiscale
  • Efectele cresterii TVA se vor disipa catre a doua parte a anului 2011
  • Industria creste, exporturile sunt in urcare, dar consumul intern sta prost
  • Sunt indicii ca asistam la crestere economica pozitiva in trimestrul al II-lea, dar ea va deveni negativa in trimestrul III
  • Exista slabiciuni persistente la nivelul cererii interne, incertitudinile regionale si inundatiile pot avea influente negative
  • Am revizuit in jos prognoza de crestere pentru acest an la -1,9%
  • Guvernul inregistreaza progrese in ceea ce priveste reducerile de personal
  • Acest lucru va permite ca functionarii publici ramasi sa fie platiti mai bine creand premisele unei cresteri reale a salariilor
  • Pregatirea pentru reforma de salarizare este in stadiu avansat, va restructura sistemul pentru a-l face mai echitabil si transparent, reforma va fi aplicata in urmatoarele luni
  • Este important sa avem certitudine si predictibilitate

  • Nu vad o necesitate pentru alte modificari fiscale
  • Trebuie sa intelegem ca efectele inflationiste ale cresterii TVA sunt pe termen scurt
  • Analizele arata ca daca nu exista efecte secundare importante inflatia va intra in banda stabilita
  • Daca se manifesta efecte secundare atunci BNR va trebui sa se gandeasca daca este nevoie sa ia masuri
  • Modelele economice arata ca o crestere de aceste gen a TVA in perioada de criza efectele inflationiste sunt mai reduse
  • Nu au fost necesre schimbari de politici pe timpul acestei misiuni
  • Toate tintele au fost indeplinite, mai putin cea de arierate
  • In rundele anterioare am cerut aceasta derogare, s-au facut unele progrese, am avut echipe care sa ajute Ministerul de Finante sa controleze mai bine, si fluxul de numerar si cel de angajamente, findca toate se transforma in arierate

  • S-au facut progrese in controlul arieratelor - la nivelul autoritatilor locale, au fost niste initiative
  • Totusi, stocul de arierate nu a scazut
  • Am convenit sa solicitam din nou o derogare dar, ca preconditie de intrare in board, am convenit ca Guvernul sa aloce 2 miliarde de RON pentru acoperirea arieratelor mai ales in sistemul de sanatate 

Cele mai importante declaratii facute de seful delegatiei CE, Laurent Moulin:
  • Economia Romania va scadea in acest an cu 1,9%, din cauza cererii interne slabe si a inundatiilor
  • PIB-ul va avansa in 2011 cu 1,5% sau chiar mai mult
  • Conditiile pentru eliberarea unei noi transe sunt indeplinite
  • Este un semn puternic de stabilitate 
  • Masurile anticriza implementate vor fi suficiente pentru atingerea tintei de deficit in 2010 si 2011
  • In contextul unei dezvoltari mai putin bune in domeniul economic ne asteptam ca activitatea sa scada in acest domeniu, dar ideea principala nu se schimba. Vom avea o crestere economica in anul urmator


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






4252 vizualizari

  • -6 (8 voturi)    
    Chiar ? (Miercuri, 4 august 2010, 10:28)

    sven [anonim]

    Toti oamenii astia care ne sug de bani se bazeaza pe prostia si pe indiferenta noastra. Si au pe ce se baza ! Da' asta e una gogonata rau ... crestere economica in 2010 ?!?! Hai chiar !
    • 0 (0 voturi)    
      N-ai inteles (Miercuri, 4 august 2010, 13:24)

      Danon [utilizator] i-a raspuns lui sven

      Este vorba de o "crestere" de MINUS 1.9. ///(editat de HotNews.ro)
  • -4 (6 voturi)    
    simpatic (Miercuri, 4 august 2010, 10:33)

    odservator cu motor [anonim]

    simpatic acest jeffrey "the ogre" frankenstein. In final a omis sa anunte ca in 2012 ne vor salva de la faliment cu metode economice fara dureri gen eutanasiere. Toate costurile pentru seringi si doze se vor opri pe fluturas de la contribuabili.
  • -2 (2 voturi)    
    bun asa... (Miercuri, 4 august 2010, 10:33)

    me [anonim]

    strainii revizuiesc pe plus... noi pe minus...
  • +12 (12 voturi)    
    NU Franks - ci PSD si PNL sa vina sa spuna PUBLIC (Miercuri, 4 august 2010, 10:33)

    PSD-PNL [anonim]

    - Cu ce bani vor plati ei pensii si salarii marite , daca se bat cu pumnii-n piept ca le vor plati fara reducere, si ca n-o sa le reduca (de frica sa nu cumva sa piarda ciolanul ca PDL)


    PSD si PNL sa-si prezinte PUBLIC programele, cu cifrele pe masa, cu sumele EXACTE care ies din planurile lor, cu termene PRECISE, dar mult mai important: sa le supuna evaluarii expertilor independenti de la Comisia Europeana, FMI, BNR si Banca Mondiala, asa cum este supus programul Guvernului.

    Pentru ca NUMAI asa se poate face o comparatie corecta si NUMAI din aceasta comparatie pe cifre exacte verificate de experti, putem Noi sa tragem concluziile si sa vedem cine ne aduce apocalipsa si cine nici nu vrea nici macar sa se-nhame la GREU.


    DECI:

    - Din ce vor plati PSD si PNL salarii si pensii marite ?
    • -5 (11 voturi)    
      O sa vina ... (Miercuri, 4 august 2010, 10:46)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui PSD-PNL

      ... PSD si PNL si o sa prezinte EXACT, PRECIS si PUBLIC planurile cand nu vor mai zice Boc si Basescu ba ca nu intram in criza, ba ca intram, ba ca am iesti, ba ca nu am iesit, ba ca nu luam imprumut de la FMI, ba ca e "centura de siguranta", ba ca merge o parte in salarii si pensii, ba ca nu mai luam altul, ba ca e nevoie de inca unul, ba ca nu scad salariile si pensiile, ba ca scad, ba ca nu cresc impozitele si taxele ba ca vor creste etc.

      Pana atunci mai plimbati ursul propagandistilor penibili...
      • +5 (5 voturi)    
        Electoratul PSDNL de la voi asteapta -nu de la Boc (Miercuri, 4 august 2010, 11:20)

        SOLUTIA PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Daca Boc zice si drege ce spui tu, electoratul vostru asteapta DE LA VOI sa le aratati altceva MAI BUN

        Inainte de orice, sa le aratati si lor dar si CE, FMI si BM - ca pe voi nu va mai crede lumea - cu ce bani va tzineti promisiunile maretze:


        - Cu ce bani vor plati PSD si PNL salarii si pensii marite ?
        • -3 (3 voturi)    
          Care voi...? (Miercuri, 4 august 2010, 11:50)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui SOLUTIA PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa

          Ma confunzi probabil cu vreun membru de partid ... Nu sunt decat un simplu membru al "electoratului" si am inteles foarte bine oferta celor doua partide din opozitie (cu una sunt de acord cu una nu) ... acum daca electoratul PD nu intelege oferta PNL sau PSD e alta problema :))

          "ca pe voi nu va mai crede lumea" ? ... bine ca ii crede lumea pe cei din PD mai am un pic si cad sub masa de ras.

          In primul rand care pensii si salarii marite? Tariceanu cand am verificat ultima oara era un simplu membru de partid in PNL (nici macar vicepresedinte). Nu confunda politica a doua partide cu declaratia unui membru de rand.

          In al doilea rand, daca tot insisti atat ... si cred ca ti-am mai zis ... cu banii pe care nu o sa-i mai risipeasca Udrea pe programe de promovare aiuristice si pe logouri copiate de pe internet, pe case la tara pentru specialisti care nu stiu cum sa fuga din tara, banii cu care nu mai face clientela PD sali de sport (Boureanu & Co), banii pe care nu ii mai incaseaza firmele de borduri si asfaltari de pomana, cu banii de stegulete, sepci si hartie igienica de lux de la Ministerul Agriculturii si in general cu toate cheltuielile astea facute in bataie de joc si pe care puterea portocalie incearca sa le ascunda in spatele unor capitole de cheltuieli cu care nimeni nu are nici o problema (ex achizitiile pentru sistemul sanitar).
          • +3 (3 voturi)    
            N-am vazut niciun Program PUBLIC al PSD si PNL (Miercuri, 4 august 2010, 12:03)

            n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            cu solutii pt. criza. In PSD si PNL nimei nu spune din ce bani vor plati salarii si pensii marite.
            Nu ma i ntereseaza ce zic tariceanu, sau voiculescu sau Ponta.
            Ma intereseaza ce prezinta PARTIDUL PSD si Partidul PNL , iar pana astazi n-au prezentat *nimic*.

            Povestile pe care le spui tu auzite de la ciuvica nu sunt Program economic, si nu sunt nici adevarate - ca dac-ar fi fost adevarate s-ar fi dus cu ele la DNA sau la parchet , ca in cazul Ridzi - NU LA TELEVIZOR :)))

            DECI:

            - Cu ce bani vor plati PSD si PNL salarii si pensii marite, Tovarasi ?

            SE va raspunde numai PUBLIC in scris, pe adresa FMI, CE, BNR si BM - NU LA TELEVIZOR :)))
            • 0 (0 voturi)    
              Vad ca te-au instruit... (Miercuri, 4 august 2010, 14:29)

              Gigi [anonim] i-a raspuns lui n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul

              ... bine de la partid ... pe principiul "neaga tot si zi-le ca albul e negru".

              Mai jos niste linkuri relevante pentru toti fanii portocalii care au impresia ca balbaielile tandemului Basescu - Boc sunt singura solutie posibila:

              http://www.ziare.com/victor-ponta/psd/cele-10-masuri-anticriza-propuse-de-psd-1014653

              http://www.infomondo.ro/politic/6964-programul-pnl-de-iesire-din-criza.html

              http://www.ziare.com/politica/partid/masurile-pc-de-iesire-din-criza-1014874

              Stiu deja ce o sa zici ... sunt prostii, care nu pot fi aplicate etc. Stii insa care e problema ... ca pachetul de masuri anticriza al guvernului Basescu / Boc l-am vazut deja "aplicat" ... si e mai jalnic decat orice propunere venita din alta parte. Nu exista nici un argument logic pentru care PD-ul sa mai fie in continuare la putere. Si-au demonstrat deja ineficienta, incompetenta si coruptia. Eficienta lui ne face singura tara din estul Europei cu recesiune si in 2010:

              http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/romania-este-singura-tara-din-est-cu-scadere-economica-in-2010-cum-am-ajuns-aici-6750694
              • +3 (3 voturi)    
                Au fost trimise in plic pe adresa FMI, CE sau BM? (Miercuri, 4 august 2010, 15:14)

                n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                sau au fost "prezentate" doar la televizor ?

                ca "la televizor in romania nimeni nu spune adevarul.
                cand o sa faceti asta, atunci se cheama ca "aveti un program economic" - nu un program de circ pentru televizor.
                • 0 (0 voturi)    
                  M-ai omorat... (Miercuri, 4 august 2010, 16:10)

                  Gigi [anonim] i-a raspuns lui n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul

                  ...cu plicul si cu Banca Mondiala. :))

                  Auzi, da' Basescu si cu Boc in timpul alegerilor din 2008 (sau 2009) au trimis "programul" lor maret pentru distrugerea tarii in plic la Banca Mondiala? Ce sunt argumentele astea penibile?

                  Si oricum...ultima oara cand am verificat Romania era o tara independenta si suverana ... ce mai suntem pe vremea imperiului Otoman, daca vrei sa ajungi domnitor sa te duci la Sultan sa isi dea acordul?
                  • +3 (3 voturi)    
                    Nu "dar"... NU altii ci PSDNL predica Apocalipsa (Miercuri, 4 august 2010, 16:33)

                    n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                    Drept urmare sunt obligati sa arate populatiei solutii ca sa arate ca EI SUNT MAI BUNI

                    Pana acum n-ati aratat nimic, deci NU SUNTETI MAI BUNI decat de gura :)
                    Sa fii sanatos. Te las sa faci ce stii mai bine, adica sa dai din gura :)


                    Nu doar PDL, ci si PSD si PNL au aprobat “programul de guvernare FMI” in 2009 :))))))


                    PSD + PNL + PDL au votat Acordul in UNANIMITATE

                    >>> 5 Noiembrie 2009, Parlamentul ROMANIEI

                    "Parlamentul Romaniei isi exprima intregul sau angajament si deplina sa sustinere pentru respectarea nivelului indicatorilor marco-economici, asa cum sunt prevazuti in acordul cu Fondul Monetar International si care trebuie sa fundamenteze viitoarea lege a bugetului de stat pentru anul 2010".

                    "Numai in aceste conditii Romania va putea depasi criza economica cu care se confrunta si isi va afirma statutul de partener credibil pentru organismele internationale",

                    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Politica/142162/Guvernul-Boc-desemnat-sa-prezinte-bugetul-pe-2010.htm
                    • 0 (0 voturi)    
                      Bine ma bine ... (Miercuri, 4 august 2010, 16:52)

                      Gigi [anonim] i-a raspuns lui n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul

                      ... o sa intru pe blogul lui Antonescu si o sa-i scriu ca un postac de pe HN.ro care nu are curajul sa foloseasca numele sau si se ascunde sub diverse pseudonime propagandistice:

                      -n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna Adevarul

                      -SOLUTIA PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa

                      -PSD-PNL

                      ii cere sa trimita masurile anticriza in plic la Banca Mondiala. Sa fie scrisoare recomandata sau simpla?

                      PSD si PNL ti-au aratat ca sunt mai bune deja in 2000-2008. PD-ul ce ti-a aratat in 2009-2010?
                      • +3 (3 voturi)    
                        PSD si PNL au fost "mai bune" pe CRIZA.? (Miercuri, 4 august 2010, 17:09)

                        n-au cumprat TOATA Presa ca sa spuna *Adevarul [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                        PSD si PNL n-au guvernat niciodata pe criza, ca sa stie cineva cat sunt de "buni" pe criza.

                        In perioada 2000-2008 au fost PSD si PNL buni ....?

                        Pai io zic sa fie la fel de "buni" si de-acum inainte, ca de buni ce-au fost au pierdut toate alegerile pana acum, din 2000 si pana azi.

                        Eu i-am scris lui Vosganian pe Hotnews si i-am intrebat de ce nu prezinta PUBLIC un program anti-criza.

                        sa vedem ce raspunde, daca nu taie moderatorul intrebarea.
              • +1 (3 voturi)    
                foarte la rece (Joi, 5 august 2010, 7:46)

                prudent [anonim] i-a raspuns lui Gigi

                A. se pare ca si alte tari din europa centrala sunt pe scadere B. Ce ne facem ca programele PSD si PNL se bat cap in cap? De guvernat se pare ca vor guverna impreuna ca n-au numere sa guverneze singuri? Vor face amestec din cele 2 programe?
    • -2 (8 voturi)    
      te rog abtine-te (Miercuri, 4 august 2010, 11:08)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui PSD-PNL

      te rog abtine-te. Vina trebuie sa si-o asume toata clasa politica. Dar, daca stam si analizam, in ultimii ani PDL a fost la putere. De ce nu a avut in acest timp o politica ficala si economica eficienta, o strategie pe termen mediu si lung ? pai sa iti spun eu de ce: pentru ca erau ocupati sa construiasca scene de sute de mii de euro, sa puna borduri peste borduri in timp ce drumurile erau pline de gropi, sa construiasca autostrazi ... pe hartie, sa implementeze pagini web de sute de milioane de euro, sa cumpere braduri de milioane de euro, sa cumpere toate vechiturile de avioane de la americani (suntem un fel de groapa de gunoi pentru armata americana) pe miliarde de euro (pe timp de criza... atentie!!!).... si lista poate continua foarte usor. Asa ca te rog sa taci si sa nu mai fii nesimtit. cu cat te plateste portocaliul pentru aceste aberatii ? Iar daca chiar crezi ceea ce spui... atunci imi este mila de tine ca ii le crezi minciunile. Si imi este mila de mine si de toti romanii care mai raman in tara in perioada urmatoare deoarece in aceste zile negre suntem un popor asasinat economic. deja suntem sclavii gruparilor financiare internationale ... domnilor realitatea este ca nu mai avem tara - ne-au vandut bucata cu bucata tara si acum ne vand si pe noi precum sclavi (a se citi forta de munca ieftina). Romania este deja o plutonomie, ceea ce ne duce inapoi in evul mediu.
      • +2 (6 voturi)    
        Ce nu intelegi? E vorba de SOLUTIILE pt. viitor !! (Miercuri, 4 august 2010, 11:46)

        n-au cumparat TOATA Presa ca sa spuna Adevarul [anonim] i-a raspuns lui gabriel

        Viitorul intereseaza pe TOATA lumea, chiar si pe electorii PDL - nu doar electoratul partidelor voastre.

        Cand esti Opozitie si ai cumparat TOATA Presa ca sa vorbesti doar tu singur in fata tuturor, si folosesti presa ca sa predici Apocalipsa non-stop, esti dator si sa vii cu solutii MAI BUNE decat cei pe care-i critici.
      • +2 (2 voturi)    
        la rece! (Joi, 5 august 2010, 7:50)

        precaut [anonim] i-a raspuns lui gabriel

        A. care din sumele enumerate mai sus au fost efectiv cheltuite? B. banii europeni nu pot fi deturnati/delapidati ca sa fie folositi pt. orice altceva (nu poti lua bani europeni de la apa sateasca ca sa faci un spital pt. arsi). C. nu crezi ca s-a ajuns la fundul sacului cu pomeni si de fapt asta e "vina esentiala" a PDL?
    • +1 (3 voturi)    
      pentru PSD PNL (Miercuri, 4 august 2010, 11:48)

      idealist [anonim] i-a raspuns lui PSD-PNL

      Cu banii confiscati de la TOTI fraudorii PDL PNL PSD in cei 20 de ani de la revolutie.
      Cei ce vor fi alesi TREBUIE sa faca CURATENIE si in ograda lor dar si in ce a opozitiei si sa-si acorde salarii si servicii de AUSTERITATE avand in vedere ca sunt salariati ca oricare altii si ca ei trebuie sa SERVEASCA populatia acestei tari.
      IMPARTIALITATE, OBIECTIVITATE SI STABILITATE POLITICA SI ECONOMICA (deci mentalitate sanatoasa) astea sunt reperele pe care trebuie sa le aiba cei ce vor conduce tara asta daca vor sa insanatoseasca economia si sa recastige credibilitatea cetateanului.
      Fara astea nu vom iesi din cercul vicios al imprumuturilor.
      • +3 (3 voturi)    
        Pt. confiscare trebuie schimbata Constitutia (Miercuri, 4 august 2010, 12:26)

        PSD-PNL [anonim] i-a raspuns lui idealist

        Iar PSD si PNL nu vor asta

        Constitutia nu permite confiscarea decat daca dovedesti in justitie ca averea a fost facuta cu incalcarea legii

        Ori, PSD si PNL sunt impotriva modificarii Constitutiei :))))

        In plus, in 2008 populatia n-a votat partidul care vroia modificarea Constitutiei (PDL), cu 50% + 1,
        Ci a votat partide care in loc de modificarea Constitutiei si confiscarea averilor, vor Pomeni: PSD si PNL
        • +3 (3 voturi)    
          te duci la puscarie (Joi, 5 august 2010, 7:54)

          simplicius [anonim] i-a raspuns lui PSD-PNL

          pentru dezvaluirea unui secret de stat: o spaga la negru nu poate fi documentata si deci nu poate fi confiscata. Nici macar o matusa care a trait din pensie nu poate fi verificata daca lasa mostenire un milion de dolari. In rest, ai perfecta dreptate, drept care vei fi injurat de postacii rosii, inventatorii capitalismului de cumetrie.
  • -3 (3 voturi)    
    Nu inteleg nimic (Miercuri, 4 august 2010, 10:35)

    a-z [anonim]

    Despre ce crestere vorbeste Franks?
    Ce rperformante la sfarsitul lunii iunie?
    Boc statea ca un elev silitor in banca si doaman invatatoare ii evalua carligele si ovalele.
    Cred ca vedem fiecare alt film!
    Daca ne mai imbatam mult cu apa rece, o zic si specialistii, o luam iremediabil pe aratura, anul asta. Vedeti ca, in Grecia, criza e insotita de convulsii sociale.
    S-o fi gandit cineva , din guvern, si la aceste posibilitati? Isarescu nu o poate drege de unul singur. Si ne tot explica.......si, nimic.
    • -2 (6 voturi)    
      Ce nu intelegi ??? (Miercuri, 4 august 2010, 11:16)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui a-z

      ... e simplu. Prin anii '90 multi spuneau ca Romania se va transforma intr-o piata de desfacere, ca nu vom mai produce nimic si vom importa totul. Bunul simt spune ca asta nu se poate face pe termen nelimitat pentru ca nu poti sustine consumul pe credit la infinit. 20 de ani de consum fara productie s-au terminat. Acum trecem la etapa a II-a. Adica devenim exportatori de produse "competitive" doar prin prisma costurilor reduse, mai ales cu forta de munca. Mesajul e clar...in Romania nu se va trai niciodata bine!

      Te intrebi ce creste? Pai creste profitul Renault si al altor catorva industriasi. Impozitul e mic ... doar 16% deci le convine. Adu-ti aminte cand s-a dat prima casa in celebrul program. Cei doi erau ingineri la Dacia/Renault. Aveau cam 2400 ron salariul impreuna ... Eu zic ca "succesul" Renault nu se vede si in nivelul de trai al angajatilor. Renault facea Clio in Franta la preturi similare cu Loganul. Acolo salariile sunt mult mai mari. Aici sunt mult mai mici. Dat fiind ca diferenta de calitate este minima unde crezi ca se duce "economia" din salariile romanilor? In profitul Renault...

      Din pacate Romania va deveni o tara cu o industrie si exporturi foarte competitive dar unde vor trai din ce in ce mai putini oameni si din ce in ce mai prost ...
      • 0 (0 voturi)    
        Acum devine clar (Miercuri, 4 august 2010, 11:36)

        a-z [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Probabil ca nu ati citit atent declaratiile reprezentatului FMI.
        Nu devine Romania o tara cu o industrie puternica, ca nu are cu ce. Dacia nu e suficienta.
        Ati analizat situatia arieratelor?
        E clar ca FMI doreste sa ne imprumute cu cat mai multi bani,. Stiu insa sa si ii recupereze. Atunci sa vad postari portocalii
        • 0 (0 voturi)    
          Pai nu stiu... (Miercuri, 4 august 2010, 11:51)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui a-z

          ... eu lucrez doar cu materialul "clientului", in cazul asta Franks: "Industria creste, exporturile sunt in urcare, dar consumul intern sta prost"
        • +3 (3 voturi)    
          Sunt azi mai multe arierate decat au lasat PSDPNL? (Miercuri, 4 august 2010, 11:51)

          SOLUTIA PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa [anonim] i-a raspuns lui a-z

          Nu cred, insa eu nu stiu exact. Poate imi spui tu ce arierate a lasat Guvernul PSD-PNL pe crestere economica in 2008 la INTRAREA IN CRIZA -

          Ca sa vedem diferenta: arierate pe crestere economica LA INTRAREA IN CRIZA,
          versus: arierate pe criza economica
        • +1 (1 vot)    
          cifrele oficiale (Joi, 5 august 2010, 8:04)

          simplicius [anonim] i-a raspuns lui a-z

          ale exporturilor dau structura pe ramuri si ar fi bine sa le consulti. Exporturile pe sase luni au fost cca 13 mld. E, fata de un consum intern de cca 20 mld.E. O lista de industrii: Dacia, Nokia, otel, nave, ingrasaminte chimice, produse rafinate din petrol, ceva lemn si mobila, ceva confectii in lohn . Ce RAMURA esentiala lipseste fata de 1990? Ceva produse agricole date pe nimic la arabi si la rusi, lemn brut tot la arabi... Arieratele vin de la muribunzi tinuti in viata cu forta si cu subventii (huila, CFR, metrou) cu efective supranumerar si cu sindicate fortzoase. Ai vreo idee de ce tinem mineritul in viata (vreo datorie morala fata de mineri)???
      • 0 (0 voturi)    
        bine zis (Miercuri, 4 august 2010, 11:39)

        tristan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        bine punctat gigi felicitari. oare o fi asa greu pentru politicieni sa vada aceasta chestie? oare sa nu mai fie nimeni care sa vrea binele pentru poporul asta amarat?
      • +1 (1 vot)    
        ,,, (Miercuri, 4 august 2010, 13:06)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Eu nu inteleg. Care e problema ca renault a venit la noi si datorita lor multi oameni din tara (pt ca sunt si alte firme care lucreaza pt renault) au un loc de munca. Bravo lor ca stiu cum sa castige bani si multi in Romania. Daca noi nu suntem capabili sa facem masini macar sa fim catdecat bucurosi ca au oamenii de lucru. Si acum scuza-ma dar si sa lucrezi pt un patron roman mai bine te impusti. Eu unul lucrez la o firma cu capital strain si chiar vb cu niste straini din firma ca ei nu inteleg de ce romanii nu sunt uniti ci tot timpul cauta sa-i faca rau celui de langa el decat sa incerce sa ii fie lui bine.

        Asa ca eu zic ca ne meritam soarta atata timpcat dam cu noroi pana si in lucrurile bune. Si oricum oricati bani vom avea tot nemultumiti vom fii.
        • 0 (2 voturi)    
          Pai ce sa mai zic ... (Miercuri, 4 august 2010, 14:03)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui andrei

          ... din cauza unora cu mentalitati ca a ta nu va ajunge tara asta nicaieri, niciodata. Din astia multumiti ca a venit Renault si au ei un "loc de munca". Atitudine minimalista si auto-suficienta. Ne dorim membri UE cu drepturi depline, cu o economie si o societate avansate insa in acelasi timp aplaudam ca vine un smecher sa faca afaceri pe aici si ne da 300 euro salariu ... si mai rau e ca nu ne intrebam niciodata de ce muncitorul din vest primeste 2000 euro si noi nu. Chiar suntem de 7 ori mai prosti, prost instruiti, lenesi, neproductivi si ineficienti decat cei din vest.?
          Eu nu cred ... dovada faptul ca multi romani nu au nici o problema in a lucra in tari dezvoltate din UE.

          De acord la partea cu lucratul pt. patronul roman.
          • +1 (1 vot)    
            iar o luam cu marxismul? (Joi, 5 august 2010, 8:11)

            bula [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            nu exista in Germania firme cu actionariat francez/italian/englez? asta ii umileste pe nemti??? Rompetrol are si actionari romani de exemplu. Vine vreun investitor strain ca sa te lase pe tine sa-i gestionezi interesele? Ca romanii sunt de cateva ori mai neproductivi decat in vest E ADEVARAT. Da o fuga si transpira un pic prin vest si sa vezi cum este! Iar a compara numai salariile nu duce nicaieri: cat e o chirie, cat sunt impozitele, cat costa asigurarile, cat este ... cat este... ? Cati nemti sunt proprietari de case TOTAL achitate?
      • 0 (0 voturi)    
        or fi cei de la Dacia (Joi, 5 august 2010, 7:58)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        de acord cu tine? ca parca cifrele zic ca e mult mai bine decat pe vremea cand erau la stat!! e drept ca se fura mai putin din fabrica si pauzele nu mai sunt lungi si dese, in schimb usile de la masina se inchid si nu ploua inauntru. Si parca nici cei de la Nokia nu mor de foame. Gresesc eu sau comentariul tau are un iz de marxism?
  • +2 (4 voturi)    
    concluziile FMI (Miercuri, 4 august 2010, 11:23)

    mary [anonim]

    Ascultand , sau citind diverse comentarii ,am senzatia ca multi nu se bucura ca reprezentantii FMI apreciaza masurile luate de guvern si chiar performanta acestuia. Nu se bucura nici macar ca economia incepe sa-si revina. Oare ce fel de oameni suntem ? In orice alta tara, oamenii ar deveni, cel putin , ceva mai increzatori sau optimisti.
    La noi totul se rezuma la ura politica si castigarea puterii. Am citit chiar ca FMI are interesul sa-si recupereze banii imprumutati. Ciudat, nu ,ca cineva care te imprumuta sa vrea sa-si recupereze banii ? Dar acesti comentatori uita, ca daca vom fi in stare sa returnam banii , inseamna ca economia merge si aceasta s-a realizat si cu ajutorul masurilor recomandate de FMI, prin specialistii lor, ceea ce inseamna know-now economico-financiar,gratis.
  • 0 (0 voturi)    
    arierate (Miercuri, 4 august 2010, 12:26)

    maria [anonim]

    Spuneti-mi daca din acest imprumut se vor plati datoriile istorice de catre stat catre o firma de constructii datorii din 2008?
    • -1 (1 vot)    
      adica nu au fost (Joi, 5 august 2010, 8:13)

      bula [anonim] i-a raspuns lui maria

      platite de reprezentantul lui Dzeu pe pamant, Vosganian? atunci cand curgeau in RO numai lapte si miere si guvernul duduia impartind carnati?
  • 0 (0 voturi)    
    Romanii se pricepi la de toate (Miercuri, 4 august 2010, 13:01)

    Victor [anonim]

    Unu oarecare vorbeste de interesul FMI sa impovareze Ro.mai departe!
    Astea sunt gandiri de oameni intregi la cap sau puerile?
    Voi chiar crdeti ca Ro.este singurul stat care se imprumuta la FMI?
    Voi chiar credeti ca FMI are nevoie de RO si nu viceversa?
    Nu va mai dati mai doctori decat doctorii,mai economisti decat economistii!
    Ati rasarit iarasi ca ciupercile dupa ploaie sa atacati un Guvern,care se pare ca-i apreciat ptr.masurile luate,dar un Guvern care nu se potriveste intereselor voastre si al celor ca voi.
    Cheltuielile lui Udrea nu ti se iau tie din gura.Sunt bani controlati si vegheati de UE.
    A trecut vremea aia cand s-a fraudat ca in jungla cu subventiile UE,dar interesant este ca avand cunostiinta de aceste metode,,totusi nu ezitati sa mai aruncati o piatra in balta!
    Nu mai cred in seriozitate voastra!
    Si ce nu pot pricepe,ce-i asa de greu sa acceptati o parare,o analiza a unui Staff mai avansata voua?
    Da desigur:FMI & UE sunt interesati sa-l sustina pe Boc si Guvernul sau,numai de dragul de-a imprumuta niste bani!
  • -2 (4 voturi)    
    cifrele - specialitate FMI.....azi unele.... (Miercuri, 4 august 2010, 14:35)

    lili [anonim]

    maine altele....
    Intrebarea mea este: cand va creste nivelul de trai in Romania, cand ne va fi mai bine, cand vom TRAI BINE ???!!!! Asa cum ni s-a tot promis in campania electorala din 2008 si in cea din 2009....
    • +2 (4 voturi)    
      N-am auzit "promisiuni" in campania electorala (Miercuri, 4 august 2010, 16:39)

      SOLUTII PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa [anonim] i-a raspuns lui lili

      din 2009 pe criza, decat de la psd si pnl.

      fmi nu a venit ca sa-ti "dea pomeni" pe criza - ca psd si pnl in 2008 - ci ca sa ne scoata din criza in care psd si pnl au bagat tara in 2008 chiar la intrarea in criza mondiala


      poate-mi amintesti tu daca eu gresesc si ti-a promis cumva traian basescu ca traiesti bine pe criza cand "nu traieste bine" o lume intreaga in europa si america.
      dar cu link-uri la hotnews, ca povesti din burta nu mai crede nimeni
      • -2 (4 voturi)    
        SA TRAITI BINE !!!!!! (Miercuri, 4 august 2010, 20:03)

        lili [anonim] i-a raspuns lui SOLUTII PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa

        Asa suna mesajul electoral insotit de multe promisiuni uitate al dlui Basescu in campaniile din 2008 si 2009. Nu era pentru romani, sa inteleg, asa-i ??!!! Era pentru martieni.... De-aia nu trebuie sa asteptam nimic din bazaconiile debitate de politicienii romani in campaniile electorale....
        • +2 (4 voturi)    
          .......???!! (Miercuri, 4 august 2010, 20:33)

          SOLUTII PSDNL nici ei nu fac nici pe altii nu lasa [anonim] i-a raspuns lui lili

          Si ai trait bine pe crestere economica ?

          Sau, pe criza vrei sa traiesti ca in crestere economica?

          In 2009 Traian Basescu nu a promis salarii si pensii ca PSD si PNL. programul lui a fost reformarea statului.

          Sa tratii bine nu inseamna salarii si pensii marite pe criza.
          Te-am rugat sa-mi arati unde a promis Traian basescu salarii si pensii pe criza, dar n-ai reusit. In cazul asta daca esti onesta, ar trebui sa nu mai MINTI.

          Daca esti PSD-ista nu-ti cer sa nu mai minti, ca la ei asta e imposibil
    • 0 (0 voturi)    
      nu e simplu raspunsul: (Joi, 5 august 2010, 8:18)

      bula [anonim] i-a raspuns lui lili

      A. cand romanul nu va mai dori pomeni, fara sa se intrebe de unde vin si cu ce pret (nu numai politic) B. cand se va diminua drastic: ajutorul social FALS, pensii de handicapat FALSA, Concediu Medical FALS, cumparaturile fara bon fiscal. Si cel mai greu de realizat: un INCEPUT de echilibrare a bugetului de pensii
  • 0 (0 voturi)    
    Franks asta (Joi, 5 august 2010, 8:01)

    Pantera Roz [utilizator]

    e prim-ministru al Romaniei,nu?!Vad ca asta taie si spanzura pe aici.Si atunci Boc cu ce naiba se mai ocupa?
  • 0 (0 voturi)    
    bine ca e franks (Joi, 5 august 2010, 20:11)

    prin europa [anonim]

    sa se ocupe de tara ca altfel ne_ar lua mama naibii ! singurele momente cand tara a mers bine e atunci cand ne_au condus altii, asta e ! cititi istoria! se pare ca nu ne place sa fim liberi! pt ca libertate inseamna responsabilitate si realism!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version