Reintroducerea impozitului pe venit de trei la suta pentru microintreprinderi - aprobata luni de Comisia de Buget, Finante, Banci din Camera Deputatilor

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 16 august 2010, 14:21 Economie | Finanţe & Bănci


Comisia de Buget, Finante, Banci din Camera Deputatilor a aprobat, luni, reintroducerea impozitului pe venit de trei la suta pentru microintreprinderi, a declarat pentru HotNews.ro secretarul comisiei, deputatul Iuliu Nosa. Potrivit acestuia, din cauza lipsei cvorumului, nu s-a putut elabora un raport al proiectului legislativ, aceasta urmand sa fie aprobat in sedinta urmatoare a Comisiei. "Cele doua puncte au trecut insa. Este vorba de reintroducerea impozitul pe venit de trei la suta pentru microintreprinderi, la care nivelul dobanzii pentru intarzierile la plata a fost stabilit la 0,03 % pe zi, si de abrogarea impozitului minim platit de microintreprinderi", a confirmat Nosa.

Potrivit discutiilor din comisie, termenele pentru plata penalitatilor obligatiilor fiscale de catre microintreprinderi au fost extinse de la 30 de zile, la 90 de zile, pentru plata penalitatilor de 5%, iar de la 90 de zile la 180 de zile pentru penalitatile de 15 %.
Renuntarea la impozitul minim a fost evocata si de premierul Boc in urma cu cateva luni. "Se elimina impozitul minim incepand cu aceasta toamna. Am apreciat si am spus de mult ca acest impozit minim si-a produs efectul pe care l-am dorit si in aceasta toamna va fi eliminat", a declarat Boc, la lansarea "Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2010". Masura ar putea fi pusa in practica la 1 octombrie sau la 1 noiembrie, spun si alti oficiali.

 Impozitul minim a fost introdus la 1 mai 2009, fiind cuprins intre 2.200 lei pe an (echivalentul a 500 de euro), pentru firmele cu venituri totale de pana la 52.000 lei, si 43.000 lei (aproximativ 10.000 euro), pentru societatile cu venituri de peste 129 milioane lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6332 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Finally (Luni, 16 august 2010, 14:27)

    Adrian [anonim]

    Le vine mintea la cap ? Mi-e greu sa cred asta. Visez.? Sa ma ciupeasca cineva....
  • +9 (9 voturi)    
    sex (Luni, 16 august 2010, 14:30)

    I [utilizator]

    il bagi, il scoti, il bagi iar (impozitul). Asta fac deputatii.
    • +3 (3 voturi)    
      doar atat pot (Luni, 16 august 2010, 15:48)

      lungu bogdan [anonim] i-a raspuns lui I

      doar atat pot sa bage si sa scoata.
  • +4 (4 voturi)    
    ? (Luni, 16 august 2010, 14:40)

    anonim [anonim]

    Nu e foarte clar articolul... E vorba de acele microintreprinderi care plateau 3% pe veni(cifra de afacere) daca aceasta nu depasea 100.000 EUR/an?
  • +1 (9 voturi)    
    ???? Cine i-a adunat pe caraghiosii aia!!??? (Luni, 16 august 2010, 15:03)

    Dedalus [anonim]

    Incompetentzilor! Caraghisilor!

    Impozitul pe venit este interzis! INTERZIS de Uniunea Europeana! Ne vom trezi cu infringement, bai creiere de 2 nuci!

    Doamne, Dumenzeule... Ce-om fi facut noi 22 de miioane de papagali sa fim condusi de o mana de papuashi!!????
    • +2 (2 voturi)    
      Macar realizezi ? (Luni, 16 august 2010, 17:12)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ce prostie mare ai scris "Impozitul pe venit este interzis! INTERZIS de Uniunea Europeana" Cred ca in toata lumea se plateste impozit pe venit dar poate voiai sa te referi la impozit pe cifra de afaceri asa cum era definit impozitu pentru microintreprinderi Stiam si eu ceva legat de faptul ca se aplica numai pana la 1 ian 2010
      • 0 (0 voturi)    
        >>>> venit <<<<< (Luni, 16 august 2010, 17:31)

        lll [anonim] i-a raspuns lui c.mike

        Dedalus are dreptate. Au avut derogare de la UE pana la 1 Ian 2010. Ma indoiesc ca ar putea obtine iar asa ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          detalii (Luni, 16 august 2010, 18:59)

          Dedalus [anonim] i-a raspuns lui lll

          Da, a fost o derogare temporara, pentru perioada imediat de dupa aderare. Acest tip de impozit este considerat ca distorioneaza concurenta si prin urmare este interzis. Din cate stiu, nici un Stat Membru nu are (si nu paote avea) o derogare permanenta la asa ceva, deaorece ar contraveni flagrant Pietei Unice.

          Ma bucur ca suntem macar doi care stim despre ce e vorba...
      • 0 (0 voturi)    
        scriu si eu prea repede... (Luni, 16 august 2010, 18:56)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui c.mike

        Da, este vorba despre impozitul pe cifra de afaceri, dar este mult prea incetatneita expresia "impozit pe venit" in acest context, asa ca sper sa-mi fie iertata prostia...:-))
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Luni, 16 august 2010, 23:33)

          calin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Nu are rost sa despicam firul in 4, dar venitul este defapt suma incasarilor (deci cifra de afaceri).
          Profitul in schimb este diferenta intre incasari (venit) si cheltuieli.
  • -1 (9 voturi)    
    Asa incurajeaza guvernul economia (Luni, 16 august 2010, 15:20)

    Frankie [utilizator]

    prin impozite
    • +5 (7 voturi)    
      Bai bula, aici e vorba de parlament!!! (Luni, 16 august 2010, 16:21)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Sunt comisiile din parlament alea despre care se vorbeste, nu din guvern. Si persoane ca tine au drept de vot, asta e trist!!!
      • +4 (6 voturi)    
        nu le mai explica! (Luni, 16 august 2010, 16:53)

        airamerica [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        Nu incerca sa explici postacilor de comisii parlamentare si guvern.... ei se uita la TV si stiu cum sta treaba! Da, pacat ca votul lor e egal cu al meu, dar dupa cum stim, asta e meteahna democratiei.....
        • +1 (1 vot)    
          E vreo diferenta ? (Luni, 16 august 2010, 17:49)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

          Nu inteleg ce va agitati atat? Guvern, camera deputatilor, senat = o adunatura de corupti fosti securisto-comunisti pe care voi i-ati votat. Eu n-am fost la vot...
          • +3 (5 voturi)    
            A, nici macar nu ai votat? (Luni, 16 august 2010, 18:43)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

            Atunci de ce te bagi in seama?
            Doar cei care au votat ceva ar trebui sa aiba permisiunea sa isi exprime vointa.

            Sunt satul de astia ca voi, care va pastrati "puritatea" prin nevot ca apoi sa veniti sa va aruncati naduful pe cei care au votat.

            Cat timp singurul mod legal de a ne alege conducatorii este votul, este dreptul si chiar datoria noastra sa alegem. Mai ales in ziua de azi, votul este o mare responsabilitate si o decizie extrem de grea.

            Insa cei ca tine nu dau 2 lei pe nimic, deci nu avem a ne mira.
            • -1 (3 voturi)    
              Ok si daca votam ce puteam alege ? (Luni, 16 august 2010, 22:10)

              Frankie [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

              Dintre adunatura de fosti securisto-comunisti ce puteam alege? Nu mersi, am preferat sa fac un gratar duminica respectiva si sa beau o bere rece.
              • +1 (3 voturi)    
                Pai bine ai facut (Luni, 16 august 2010, 22:27)

                nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

                Eu nu am zis ca esti obligat sa alegi. Chiar si gratarul din acea duminica a fost o alegere.

                Am zis doar ca aceasta atitudine nepasatoare si superioara nu e potrivita.
              • +1 (3 voturi)    
                asa am facut si eu! (Luni, 16 august 2010, 22:27)

                airamerica [anonim] i-a raspuns lui Frankie

                Asta am facut si eu: am stat 2 minute la vot, mi-am castigat dreptul de ai injura....pe care acum mi-l exercit. Doar putin peste 30% din noi au acest drept, ceilalti...mucles!
              • 0 (0 voturi)    
                Idiot... (Marţi, 17 august 2010, 14:54)

                misha [anonim] i-a raspuns lui Frankie

                ...provine din limba greaca, stii?
                Idioti erau numiti cei care refuzau sa-si asume raspunderi civice prin vot si prin participarea la viata cetatii in general in Atena.

                Prin analogie, daca tu ai refuzat sa-ti asumi raspunderea unei alageri, de ce ne mai intoxici pe noi acum?
                Parearea ta ne-ar fi fost utila atunci.
  • -5 (11 voturi)    
    BOC BOC BOC (Luni, 16 august 2010, 16:14)

    Speedo [utilizator]

    Intram in faliment....
    • +2 (4 voturi)    
      Da, faliment (Luni, 16 august 2010, 18:45)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Speedo

      Este vorba de falimentul unor minti care nu stiu decat sa fie anti, care consuma numai televiziune ieftina si idei prefabricate.

      Generatia nonvalorilor si a negandirii individuale.
  • -5 (11 voturi)    
    Un guvern mai stupid nu am vazut ! :) (Luni, 16 august 2010, 16:38)

    Catalin [anonim]

    E exact ca bancul ala cand ii zicea unul lui Dumnezeu ca nu are loc in casa si El i-a zis sa bage si animalele, iar ala a zis ca e si mai rau, iar apoi i-a zis "acum scoate-le" si ala si-a dat seama cat de bine era la inceput.

    Cam astea face guvenul Boc. Era greu cu criza, ne-a sufocat cu 16% pe microinteprinderi, iar acum dupa ce se revine o sa zica "vedeti ce masuri de stimulare a economiei luam" ? :))

    Niste incompetenti...
    • +6 (8 voturi)    
      Eh nu zau (Luni, 16 august 2010, 16:50)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Da ce are de a face guvernul cu comisia de buget din camera deputatilor ... plin site-ul asta de habarnisti.
      • +3 (3 voturi)    
        Intoxicati (Luni, 16 august 2010, 18:47)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Din pacate eu cred ca nu sunt habarnisti. Sunt doar niste intoxicati.

        Deja iRtv si Antenele le-au format un reflex neconditionat. Orice se intampla e vina lui Boc/Base.

        Nici nu stii daca sa ti se faca mila de ei sau sa te chinui sa le mai explici... Sau ambele?
  • +1 (1 vot)    
    multumesc inca odata (Luni, 16 august 2010, 21:26)

    SlowBoz [utilizator]

    pai eu am inchis firma intre timp ... din acest motiv ....ca au scos impozitul de 3%. va multumesc pentru aceasta veste, mi-a facut ziua!emigrez ... amr putin.
  • -1 (1 vot)    
    terminati, doua perechi (Luni, 16 august 2010, 22:48)

    gheo [anonim]

    asta am gasit scris pe un bilet, de la unul dintre muncitorii care mi-au zugravit apartamentul. asta ar fi trebuit sa cumpar....
    am stat mult si m-am gandit ce a vrut sa zica; terminati...
    d-astia sunt destui, da' perechi??
    tind sa-i dau dreptate lui nano2k, nu-i vina lui boc sau a lui basescu ca s-a marit impozitul si s-au falimentat firmele mici. e vina ministrului de finante. de fapt nici a lui, el doar a propus ce i-a spus un director de directie din minister. si nici directorul nu e de vina, la randul lui a fost indus in eroare de un referent a carui slujba e sa numere dosarele goale de pe rafturile pline din arhiva mucegaita.
    si nici referentul nu a vrut sa iasa rau, el pur si simplu a fost indus in eroare de opozitie, pentru ca nu s-a gasit nimeni sa-i explice, cineva luminat, asa... ca nano2k.
    stau si ma minunez de intelepciunea simpla a zugravului. avea dreptate, e lumea plina de terminati, multi dintre ei insista sa-i invete pe altii despre realitatile vietii...
  • -2 (2 voturi)    
    Impozitul care a ucis economia romaneasca (Luni, 16 august 2010, 23:12)

    vali [anonim]

    Desi impus probabil de FMI, impozitul minim a reprezentat o tragedie pentru micile afaceri romanesti si nu numai: aproape 200.000 de intreprinderi suspendate, radiate sau intrate in insolventa sau faliment.

    Daca masura a fost impusa de FMI, inseamna ca guvernantii aplica regulile venite din exterior fara sa argumenteze institutiilor straine de ce ele nu pot da rezultate. Daca impozitul minim a fost zamislit doar la nivel local, nu pot decat sa constat cu ingrijorare ca cei ce ne conduc nu au niciun fel de gandire economica.

    Sper si trebuie sa vedem in aceasta toamna o schimbare majora la nivelul actualei guvernari, intrucat multor romani le-a cam ajuns cutitul la os. Nu se mai poate da vina pe criza, este prea de tot ceea ce se intampla! Si chiar daca numai criza ar fi de vina, plecarea actualei guvernari este principalul impuls care trebuie dat economiei romanesti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by