Caile ferate belgiene platesc muncitorilor cate 500 de euro pentru fiecare nou "recrut". Caile ferate romane cauta sa disponibilizeze. Se va intalni cererea cu oferta ?

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 20 august 2010, 10:02 Economie | Finanţe & Bănci


Proteste CFR
Foto: AGERPRES
Conducerea cailor ferate belgiene cauta circa 2000 de oameni pe care sa ii angajeze, intrucat personalul de care dispune acum e imbatranit si insuficient. Actualii angajati primesc 500 de euro pentru fiecare posibil candidat pe care sa-l convinga sa intre in sistem. Se cauta electromecanici, mecanici si analisti functionali. Oferta se va aplica de la 1 septembrie si va dura pana la 30 iunie 2011, iar banii vor fi virati in doua transe. Prima transa- de 250 de euro- la angajarea celui recomandat, iar a doua transa, la finalul perioadei de proba. Nu au voie sa faca recomandari conducerea companiei si nici sefii de sindicat, ci doar personalul direct productiv.

In Romania, angajatii CFR Calatori au fost trimisi in somaj tehnic incepand de luni, 16 august, timp de 60 de zile, pe o perioada de patru luni.

Astfel, angajatii companiei, circa 15.000, inclusiv directorii, au primit miercuri notificari de somaj tehnic timp de 60 de zile calendaristice, din care 44 lucratoare, pe o perioada de patru luni, incepand cu data de 16 august, cu 75 la suta din salariul de baza.
Decizia vine dupa ce compania a inregistrat pierderi la sase luni, iar conducerea incearca sa gaseasca solutii pentru redresare, inclusiv prin concedierea angajatilor.

Disponibilizarile vizeaza companiile cu pierderi si vor afecta si CFR Calatori, unde intre 2.000 si 4.000 de oameni isi vor pierde slujbele alaturi de CFR Marfa - 5.000 de oameni disponibilizati de la compania centrala si diviziile subordonate, de revizie vagoane, reparatii, 2.900 de oameni de la CFR SA si 1.000 de angajati de la Electrificare.
Poate ca solutia belgiana se poate potrivi problemei romanesti, chiar daca numai pe alocuri.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2378 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    super! (Vineri, 20 august 2010, 11:07)

    Alex [anonim]

    deci o sa mearga si in Belgia sa dai 5roni la nas in loc sa mai dai banii pe bilet? super!
    • +1 (1 vot)    
      La ei nu se merita (Vineri, 20 august 2010, 11:39)

      Gigi Maybachistu' Feroviar [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Biletul clasa a II-a "Toutes Gares Belges" e 4 euro sau costul a 2-3 sucuri, puţin mai scump ca metroul. Dacă n-ai nici 4 euro, nu se merită să te mai preocupe atitudinea naşului :)
  • 0 (0 voturi)    
    Disponibilizari din cauza iresponsabilitatii CFR (Vineri, 20 august 2010, 11:19)

    Marcus [anonim]

    Concedierile de la CFR Calatori sunt legate strict de iresponsabilitatea intregului sistem, de la angajatul cel mai amarat la management. De zeci de ani CFR Calatori este furat cu stiinta tuturor prin bine-cunoscutul sistem al "nasilor." Trenurile personale si cele sezoniere merg 90% cu nasul, iar banii care ar trebui sa intre la bugetul CFR Calatori se duc in buzunarele si vilele nasilor. Uitati-va la "nase" cat aur au pe ele si cat de arogant se comporta. Responsabilitatea concedierilor la CFR calatori revine tuturor, si managementului si angajatilor. Sindicatul in loc sa se planga de deciziile guvernantilor trebuia sa isi faca un sistem de auto-protectie si sa puna el insusi controale pe trenuri, pentru ca banii lor, ai angajatilor, sa nu mai fi furati de nasi. Managementul a gresit cerind supra-taxa pentru biletul cumparate in tren, in loc sa fie acelasi pret ca la ghiseu, practic stimuland in continuare sistemul nasilor. Aici tine de responsabilitatea fiecaruia din sistem si sa le fie rusine tuturor din CFR Calatori ca au lasat institutia sa fie furata si acum se plang ca ii dau afara!
  • +3 (3 voturi)    
    . (Vineri, 20 august 2010, 11:23)

    Ivanu [utilizator]

    Doamne ajuta sa se angajeze in Belgia, insa nu cred ca au vreo sansa pentru ca acolo nu se bea o cinzeaca la inceput de servici, nu se fura motorina, vopseaua, detergentul pt spalat vagoanele, suruburile, etc, nu se iau concedii medicala cand e sezonul de agricultura. CFR-ul romanesc nu a ajuns unde este din cauza ca se muncea constiincios si bine ci din cauza furtului.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 20 august 2010, 11:42)

    EMIL [anonim]

    ...de ce nu amintiti faptul ca pesonalul CFR MARFA este de la 15 MAI 2010 in somaj tehnic cate 90 de zile calendaristice pt. personalul tesa si 60 de zile calendaristice pentru personalul operativ????...nu mai spun faptul ca tot pe CFR marfa cade magareatza cu cel mai mare numar de disponibilizati desi s-a mai facut o disponibilizare si oamenii au fost "aburitzi"....ca nu se mai fac disponibilizari...
  • 0 (0 voturi)    
    foarte tare (Vineri, 20 august 2010, 12:24)

    Duana [anonim]

    Haha buna potrivire de articole, cererea cu oferta. E amuzant ce se intmpla la noi si la ei. Bine ca nu sunt in cauza
  • 0 (0 voturi)    
    se practica (Vineri, 20 august 2010, 13:08)

    dan [anonim]

    Atata primesc si angajatii de la continental timisoara sa convinga un fraier sa devina sclav
  • 0 (0 voturi)    
    CFR (Vineri, 20 august 2010, 17:59)

    bobitza [anonim]

    Da, in Belgia se poate! Dar noi nu suntem belgieni !
    La noi, chiar daca biletele sunt scumpe si se scumpesc cum vrea muschii oricui, serviciile sunt deplorabile : intarzieri explicabile (ba, vara nu-i ca iarna sau iarna nu-i ca vara...), mizeria din vagoane, lipsa de respect a personalului cfr si enumerarea poate continua, dar nu are nici un rost ! Ei vor bani mai multi, dar ce ne ofera noua platitorilor de bilete? Doar jecmaneala si nimic altceva !
  • 0 (0 voturi)    
    cfr (Vineri, 20 august 2010, 21:01)

    ion [anonim]

    noi respectam pe cine nu trebuie, vorbim in numele altora si nu tinem cont de nimic apoi ne plangem ca alti fac la fel eu zic sa ne punem fiecare in locul altuia cu gandul sa analizam si apoi sa gandim si daca cineva crede ca are toate solutiile sa le faca publice ca asa poate iesim din criza si cred sincer ca oameni care gandesc sunt
  • 0 (0 voturi)    
    cfr (Vineri, 20 august 2010, 21:29)

    teleaga [anonim]

    o mica precizare cfr-ul acum inseamna foarte multe companii care se zdrobesc una pe alta dar personalul din tertoriu are cea mai mica vina in trecut cand totul era al statului si exista un singur sef peste tot cfr era considerat o armata si credeti-ma ca am facut armata cfr din anumite puncte era mai tare si mai ales ca nu era militarizat ,acum se bate moneda decat pe anumite aspecte dar am cateva intrebari ?1. la ce a folosit impartirea cfr in anul 1998 2. de ce s-au construt gari cand infrastructura e la pamant si se circula ca dupa razboi (e cum ai cumpara uni tataie de 100 ani ferari )3 toate achizitiile sunt dupa ureche (cum vrea un sef pus politic )4 anumite lucruri nu se vor
    • 0 (0 voturi)    
      Caile ferate romane (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:06)

      diaz [anonim] i-a raspuns lui teleaga

      Teleaga, eu am impresia sau tu sti mai multe legate cfr?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by