Radu Golban, cel care a descoperit datoria Germaniei catre BNR: Daca nu as crede in posibilitatea recuperarii acestor bani nu m-as fi angajat in acest demers

de Dan Popa     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 august 2010, 7:04 Economie | Finanţe & Bănci


Radu Golban
Foto: Hotnews
Radu Golban este un roman stabilit in Basel, Elvetia. Doctor in economie, el a descoperit in timp ce isi facea documentarea pentru teza doctorala ca Germania are o datorie istorica catre Banca Nationala a Romaniei. Ca nemtii au incercat sa o “deconteze” fie prin decontarea din soldul curent a stationarii trupelor pe teritoriul Romaniei, fie prin achitarea unor datorii ale Romaniei fata de Germania in 1944 tot din soldul curent . Dupa publicarea articolului de ieri, m-a cautat la telefon. Nu puteam sa nu profit de ocazie si sa nu ii iau un interviu. Despre cum a “descoperit” subiectul, ce spun BNR si Presedintia despre asta sau in ce stadiu se afla demersurile initiate de domnia sa. Golban este convins ca in cele din urma datoria poate fi achitata. Altii insa, se indoiesc de un asemenea deznodamant.

Rep: Cum ati "dat" de aceasta datorie a Germaniei catre BNR?
Radu Golban: As incepe prin a mentiona faptul ca cercetarile in domeniu monetar reprezenta o preocupare mai veche, conturandu-se inca din perioada pregatirii in cadrul doctoratului.
Primele preocupari privind identificarea posibilitatilor de recuperare a datoriilor Germaniei create in urma acordului de cliring semnat cu Romania in anul 1935 s-au conturat in cadrul cercetarilor efectuate pentru elaborarea lucrarii "UEM - incotro?" (publicata in acest an in cadrul unei prestigioase edituri din Romania). In contextul acestui demers, conlucrarea cu d-na conf. univ. dr. Mihaela-Brindusa Tudose (coautor al lucrarii anterior mentionate) s-a concretizat in identificarea soldului. La inceput a reprezentat doar o constatare si un argument in cadrul tematicii cartii; ulterior a devenit o provocare.

Rep:Sunteti roman stabilit in Elvetia, din cate stiu. Cum ati ajuns acolo?
Radu Golban:Da, la origine, sunt din Timisoara. La varsta de 14 ani -in anul 1988- impreuna cu familia, am emigrat in Germania. Sunt cetatean german si din anul 2003 m-am stabilit in Elvetia.

Rep:Care au fost demersurile Dvs. in privinta datoriei? Cu cine ati discutat si ce raspunsuri ati primit?
Radu Golban:Pentru inceput, am elaborat (in colaborare cu d-na Tudose) un prim articol  "O solutie pentru iesirea din criza: recuperarea datoriilor Germaniei din relatiile comerciale nerespectate cu Romania" care a fost publicat pe data de 17 mai 2010 in ziarul "Saptamana financiara". Receptivitatea cu care a fost primit acest articol a reprezentat mobilul pentru o mai ampla documentare, prilej cu care am elaborat un al doilea articol (Argumente suplimentare in favoarea lamuririi soldului operatiunilor de cliring  derulate in baza acordului din anul 1935 incheiat pentru reglementarea  platilor intre imperiul german si regatul Romaniei).
Acest articol a fost preluat, incepand cu data de 15 iunie 2010, de mai multe publicatii on-line din Romania. In mare parte, aceleiasi teme s-a circumscris si articolul Capitalul german din Romania si rolul sovromurilor in "cooperarea" germano-rusa, prezentat de cotidianul on-line Ziua veche (in data de 12 iulie 2010).

Pe data de 20.7.2010 am fost invitat in emisiunea "Ora 21" la Analog TV, Timisoara. A urmat apoi interviul acordat portalului German-Foreign-Policy.com, care a publicat, in data de 19.08.2010 joi, articolul Datorii neachitate (Unbezahlte Schulden). In aceeasi zi a mai fost publicat un alt articol scris de mine pentru Novo-Argumente din Frankfurt intitulat Datorii vechi in focus (Alte Schulden neu im Fokus).
Desi toate  materialele elaborate au fost bine primite de cititori, nu s-a remarcat nici un raspuns oficial avizat.
Colateral acestei actiuni publicistice mai mentionez si schimbul de idei realizat cu dl. Eugen Anca, om de afaceri de origine romana, care s-a preocupat de tezaurul romanesc de la Moscova.

Rep:Ati luat legatura cu cineva din partea romana? (Ministerul de Finante, BNR,
Guvern samd)?
Radu Golban: Deoarece prin activitatea publicistica a fost sensibilizat doar publicul, nu si autoritatile statului, am recurs la contactarea directa. Astfel, prin amabilitatea d-lui Eugen Anca s-a depus o adresa la BNR, inregistrata cu nr. 783/17.06.2010; BNR a raspuns prin adresa nr. XVIII/3600/16.07.2010.
In data de 17.06.2010 am transmis o petitie Presedintelui Romaniei, dl. Traian Basescu, care - prin consilierul Gabriel-Cristian Piscociu - a raspuns cu adresa nr. DRA2/19148/09.07.2010 (petitia fiind ulterior trimisa la Ministerul Afacerilor Externe).

Rep: Exista vreun demers legal pentru recuperarea acelor bani? Ati discutat cu d-na Ulla Jelpke? Ce v-a spus?
Radu Golban: Un demers legal pentru recuperarea soldului nu a fost demarat. Pana acum, toate actiunile s-au concretizat doar in interpelari, adrese si articole publicate.
Deja este cunoscut faptul ca, pe 16 august 2010, d-na Ulla Jelpke, parlamentar german, a adresat Guvernului Germaniei o interpelare, solicitand un punct de vedere oficial in aceasta problema. Ce nu se cunoaste, insa, este faptul ca actiunea domniei sale este un rezultat al discutiilor si conlucrarilor noastre.
In ce priveste ultima parte a intrebarii, nu cred ca este relevant sa reproduc discutia purtata. Consider ca cel mai important aspect il reprezinta amabilitatea domniei sale de a  se angaja in lamurirea unui sold comercial.

Rep:Cum ati ajuns la Banca Reglementelor sa studiati documentele din arhiva? Ce detalii ati mai obtinut legate de datoria Germaniei?
Radu Golban: Avand resedinta in Basel, mi-a fost facil sa accesez arhiva Bancii Reglementelor.
Am analizat raportul numarul 14 a institutii, care trateaza in mod special cumularea soldului roman si tehinicele Germaniei de a reduce acest sold sau "varfurie" neacoperite ale comertului in compensatie inte cele doua tari. In ciuda diferitor tehnici ale Germaniei de a reduce soldul -  fie prin decontarea stationarii trupelor germane in Romania din soldul curent sau achitarea unor datorii ale Romaniei fata de Germania in 1944 tot din soldul curent, acesta a crescut in favoarea Romaniei in ritm accelerat. In 1944 de la circa 900 de milioane de la 1200 de milioane de Reichsmark.

Rep: Considerati ca acesti bani se pot obtine in cele din urma?
Radu Golban: Desigur. Altfel, au si colaboratorii mei, nu ne-am mai fi angajat intr-un demers fara sorti de izbanda.
Rep: Care este interesul Dvs. in aceasta chestiune?
Radu Golban: Inainte de toate sunt roman. Valorile care m-au ghidat au fost devotamentul, dreptatea si fair-play-ul comercial international. Daca aceste argumente nu sunt suficiente, mai subliniez faptul ca nu exista nici un interes material sau financiar.

Rep: Stiu ca ati fost vizitat de un politician roman in Elvetia. Despre cine e vorba si care ar fi fost implicarea sa in aceasta problema?
Radu Golban: Pentru un jurnalist se cuvine sa fiti informat. Insa, in contextul acestei discutii nu doresc sa ma pronunt vis-a-vis de aceasta intrebare.


Citeste mai multe despre   








38870 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    Ciumara ,datoria suedeza si memoria (Sâmbătă, 21 august 2010, 7:19)

    Eneas [anonim]

    sa ne amintim anul 1998
    *Datoria pe care Romania o are fata de Suedia a fost evaluata, in februarie 1998, de catre firma de consultanta Arthur Andersen, la 3,473 miliarde de dolari. Suma provine din polite, cupoane cu dobinda, bonuri de trezorerie romanesti eliberate intre anii 1922-1934 si pierderi suferite ca urmare a nationalizariilor din anii 1948 si 1950.

    Mihai Cotfas, consultant AB Electro-Invest, care a preluat creantele de la statul suedez, afirma ca a fost propus partii romane un acord de reinvestire, suma care a fost agreata de ambele parti situindu-se la aproximativ 600 milioane de dolari. Cota pe care partea suedeza solicita sa fie returnata sub forma de cash era de 50%, dar era dispusa sa accepte si un procent de 40%.*
    Ciumara-papagalul pntist ministru la vremea aia al economiei- care avea 2 baieti la studii in Suedia pe banii AB Electro-Invest era gata sa dea CHE Portile de Fier in contul datoriei !
    asa se scrie istoria ! sa vedem cat scoate Romania ,ca e rost de bani pentru multi invartiti ministri!
    • +13 (15 voturi)    
      mai incet cu concluziile (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:43)

      hbp [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Banii respectivi nu sunt ai STATULUI roman, statul roman si cei indreptatiti si-au primit banii atunci! Banii sunt efectiv ai BNR, iar daca-i vom recupera vreodata, vor intra in rezerva valutara a BNR-ului! Insa ... ma intreb daca vom recupera vreodata acesti bani, macar atat sa recuperam si noi, ca de la Tezaurul de la Moscova ne-am luat adio! Asta e cand suntem o tara mica si ne mai dam si singuri la gioale unii altora! Divide et impera functioneaza de minune la noi!
      • +3 (5 voturi)    
        statul german,statul roman si BNR sunt 3 (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:07)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui hbp

        entitati diferite? iar stai pe intuneric....
        • +8 (8 voturi)    
          Prevederile tratatului de pace (Sâmbătă, 21 august 2010, 19:54)

          Danutz Nastase [anonim] i-a raspuns lui Eneas

          Nu stiu daca nu cumva prevederile sale n-au fost modificate prin vreun tratat ulterior, dar in tratatul de pace dintre Romania si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, la problema aceasta pare sa se refere articolul 28, paragraful 4. Iata ce scrie acolo:
          „(...) Articolul 28.
          1. De la intrarea in vigoare a Tratatului de fata, bunurile din Germania apartinand Romaniei sau unor cetateni romani, nu vor mai fi tratate ca bunuri inamice si toate restrictiunile aplicate pe aceasta baza vor fi ridicate.
          2. Bunurile identificabile apartinand Romaniei sau cetatenilor romani, ridicate cu forta sau prin constrangere de pe teritoriul roman si duse in Germania de catre forte sau autoritati germane dupa 12 septembrie 1944, vor putea fi restituite.
          3. Restabilirea drepturilor si restituirea bunurilor romane din Germania vor fi efectuate in conformitate cu dispozitiunile ce vor fi stabilite de Puterile ocupante ale Germaniei.
          4. Fara a prejudicia dispozitiunile de mai sus precum si orice alte dispozitiuni luate in favoarea Romaniei si a cetatenilor romani, de catre Puterile ocupante ale Germaniei, Romania renunta in numele sau si in numele cetatenilor sai, la orice pretentiuni impotriva Germaniei si a cetatenilor Germani, pendinte la 8 mai 1945, cu exceptia pretentiunilor rezultand din contracte si alte obligatiuni anterioare datei de la 1 septembrie 1939, precum si in drepturi dobandite inainte de aceeasi data. Aceasta renuntare va fi considerata ca ingloband creantele, toate pretentiunile interguvernamentale in legatura cu aranjamentele incheiate in cursul razboiului, precum si toate pretentiunile cu privire la pierderi sau daune ivite in timpul razboiului.(...)”
          Din ce inteleg eu, Romania ar avea dreptul sa ceara plata datoriilor neonorate de Germania, daca acestea au survenit in urma unor contracte sau alte aranjamente incheiate inainte de 1 septembrie 1939. Ramane de vazut daca nu exista alte acorduri care sa fi anulat aceste prevederi.
          • +2 (2 voturi)    
            atentie (Joi, 26 august 2010, 20:59)

            area [anonim] i-a raspuns lui Danutz Nastase

            Alineatul 2 vorbeste de bunurile duse in Germania dupa 12 septembrie 1944.
            Alineatul 4 vorbeste de creantele anterioare datei de 1 septembrie 1939.

            Insa pretentiile statului roman sau al cetatenilor sai cu privire la aceste bunuri ori creante se solicita in conditiile alineatului 3: "in conformitate cu dispozitiunile ce vor fi stabilite de Puterile ocupante ale Germaniei".
            Cu alte cuvinte, trebuie analizate legile emise de Puterile ocupante ale Germaniei (SUA si URSS).

            Ca fapt divers, din ce stiu eu, in Germania s-au putut solicita bunuri de catre cetatenii romani pana prin anii 1957-1958 (exista o lege speciala reparatorie).
    • +6 (10 voturi)    
      Ca vreau egalitate, dar nu pentru catei (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:33)

      bistrita [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Parintii mei imi spuneau ca imprumutul suedez a fost garantat cu monopolul chibritelor.De aici suedezii au obtinut un profit colosal. Basca ca le am returnat si banii imprumutati Dar noi nu avem dreptul sa solicitam restituirea datoriei altor state.
    • -18 (18 voturi)    
      Capra vecinului (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:49)

      Arthur [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Inteleg ca sunteti contra restituirii de catre Germania a datoriilor,daca ele exista? Sau in stilul clasic al mitocanului roman ,de sorginte si credinta basesciana,noi nu trebuie sa respectam acealeasi reguli internationale caci"suntem romani saraci"? Nici nu mai are importanta ca pana la urma nu s-a dat nimic ,dar nici ABB , nici Volvo nu au mai venit in tara,important pentru dvs. este sa-l faceti pe Ciumara "papagal" ca sa va arati culoarea!V-ati tziganit de-a binelea,va bucurati de banii pomana si va intoarceti ca mai vreti o tura (vezi tziganii din Franta).
      • +8 (10 voturi)    
        ai gresit o singura chestie ... (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:41)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui Arthur

        de sorginte comunista suna mai bine .... dar oh vai .... nu puteai sa spui asta ca simtea Ponta un ghiont in stomac
      • +10 (14 voturi)    
        Ca ai amintit de PNL (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:18)

        Ionel [anonim] i-a raspuns lui Arthur

        Toate cedarile de teritoriu au fost semnate de PNListi in decursul istoriei iar aceasta se repeta si astazi, Patriciu cu petrolul si Petromidia, Tariceanu cu platforma continentala a marii Negre
        Si apropo destre liberalli in trecut se stia ca sunt de stanga, ca nu le au cu valorile crestine si erau numiti "rosi".
      • 0 (4 voturi)    
        Ratatule... (Duminică, 22 august 2010, 6:16)

        Costika [utilizator] i-a raspuns lui Arthur

        ...nu ne baga in oala ta ! Nu am uitat cine a "privatizat" e nimic industria Romaniei asa ca plimba ursul !!! Nu am uitat cine plateste nemunca pe " venit minim garantat" , de nu mai ai pe cine angaja in mediul rural caci " decat sa muncesc pe 600 mai bine stau degeaba pe 350"!!!
        Din cauza politicilor voastre suntem tot in rahat dupa 20 de ani !
        Nu uita ca manipularea are efect la fraierii care nu situ ce este dar dupa ce te-ai vaccinat zeci de ani in comunismul de 2 bani ceausist , cam greu sa te mai manipuleze urmasii sai ! Asa ca mars la Moscova !!!
  • +47 (47 voturi)    
    frumos (Sâmbătă, 21 august 2010, 7:24)

    nelu [anonim]

    i-as pune pe germani sa ne faca de acesti bani autostrazi....
    • +36 (36 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:00)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      Sa nu cumva sa-i dea guvernelor ca dispar si astia, ca apa in nisip, fara sa lase urme.
      • +5 (13 voturi)    
        Daca ai fi neamt ce-ai face? (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:08)

        ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        1. Restitui 19 miliarde statului roman...

        sau

        2. Incerci sa minimizezi pierderea si dai o spaga buna la 1 sau 2 ministrii care sa-ti semneze un act avantajos...

        PS. Si eu mi-as dori sa vina nemtii sa ne faca niste autostrazi si niste spitale. Cu siguranta vom vedea acest lucru realizandu-se imediat dupa Pastele Cailor.....
    • +9 (9 voturi)    
      intr-adevar (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:22)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui nelu

      sa stii ca si eu m-am gandit la asta! cam tot sistemul de autostrazi care ne este necesar in momentul asta ar putea fi construit cu banii astia. Numai sa le faca cu banii, inginerii si lucratorii lor. :)
    • +21 (21 voturi)    
      Radu Golben,cinste tie!!!! (Sâmbătă, 21 august 2010, 9:39)

      Iosif [anonim] i-a raspuns lui nelu

      Mai intai se cuvine sa multumim domnului
      Radu Golban pentru serviciul enorm pe care il
      face Romaniei si neamului sau de care este
      atat de legat prin stramosii si educatia aleasa
      primita de la parintii sai .
      In al doilea rand , cred ca ar fi moral sa ceara
      autoritatilor romane si celor germane,in caz
      ca se ajunge la rezolvare prin acord de rambursare, ca banii sa fie utilizati numai
      pentru dezvoltarea /modernizarea infrastructurii
      de transport in Romania.
    • +13 (13 voturi)    
      bine gandit (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:01)

      Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      In locul platii datoriilor, sa ne faca lucrari de infrastructura...cred ca asa ne-am reveni si noi ca tara.
      Vrem sa ne invadeze nemtii!!!!! :)
    • -10 (14 voturi)    
      Lasati Germanii (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:03)

      Papa [anonim] i-a raspuns lui nelu

      Lasatii germanii in pace, ca cla acestia lucrarile si instalatiile etc. sunt prea scumpe si sunt de calitate. Romanii nu sunt invatati cu lucruri de calitate si durata numai cu lucruri ieftine de la pakistanezi,turci,chinezi,italiueni etc. Ce a realizat aceasta tara stimate domn Frumos in cei peste 20 ani de la revolutie?Nu ne dau nemtii banii pentru autostrazi,infrastructura,agricultura la ora actuala?Ce facem cu ei?D'le Frumos ramaneti numai cautati sa "sugeti"poporul harnic german.D'le Frumos, invata sa muncesti si nu intinde mana la cersit si furat, pacat ca porti un nume FRUMOS.
      • +13 (13 voturi)    
        Ma,da' ce destept esti tu (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:00)

        Rammy [anonim] i-a raspuns lui Papa

        De ce sa-i lasam pe germani?Sa ne dea datoria.Noi daca aveam datorii la altii,inclusiv la germani,sa vezi ce n-i mai cerea.Vezi cazul Suedia.Germanii cand s-a terminat razboiul au platit datoriile si au returnat tarilor,bine vazute,toate obiectele de arta furate in timpul razboiului.Romania e mai fraiera si tace din gura,nu protesteaza...si-au zis ei.Iar cu domnu ''Frumosu''ce ai,te deranjeaza ca e roman adevarat si nu ingenuncheat ca tine?Si inca ceva...nu sugem noi de la harnicul german,el a supt de la bunicii nostri.
      • +4 (8 voturi)    
        gunoaiele put intotdeauna (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:18)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Papa

        De unde ai aparut nasparliule,de ce minimalizezi interesele Romaniei intr-un eventual diferend financiar ? mai mult in nemernicia ta fata de tara incerci sa injosesti poporul roman.Probabil ai supt prea putin lapte fiind bebelus,de vorbesti magarii,insa observ ca acum chiar te preocupa suptul.
  • -3 (21 voturi)    
    recuperati si aurul de la otomani (Sâmbătă, 21 august 2010, 7:43)

    gluma buna [anonim]

    si de la imperiul roman(parca vreo 2000 tone extras din Dacia)...
    • -4 (6 voturi)    
      turcii nu dau inapoi sabia lui Stefan ca e trofeu (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:44)

      Rhadames [anonim] i-a raspuns lui gluma buna

      de razboi ,si trebuie si osmanlaii sa se laude cu ceva!
      dar noi tinem statuia lui Ataturk langa palatul telefoanelor ,ca orice sluga obedienta!
      asa si cu datoria Germaniei -much ado about nothing !!!
      pana la urma cu statuia lui Ataturk,cu monumentul holocaustului ajungem iar la statuia ostasul sovietic si a lui Lenin, tineti minte!
      toti cotropitorii ne vor impune legea lor !
      • +4 (4 voturi)    
        ataturk (Sâmbătă, 21 august 2010, 20:49)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Rhadames

        bolivaar...
        eroi mari care habar n'aveau de ro.
        in schimb n'avem o piatza, o strada, ce sa mai vorbim de o statuie a presedintelui woodrow willson, cel car a ajutat intregirea romaniei....

        cat de datorie, e o ideie buna ca nemtzii s'o plateeasca in lucrari publice. poate asa se face ceva.

        taman am sosit dintr'o preumblare prin partzile transilvaniei. ai trecut muntzii, ai trecut intr'o alta lume.
        am revizitat hermannstadt, dupa aproape treizeci de ani..
        acolo vezi diferentza intre lucrarea nemtzeasca si cea romanaeasca. sau la sighisoara...

        am trecut, dinspre alexandria spre pitesti, spre transfagararsan. drumurile din arges, numai vazluienii le bat al gropi si hartoape. ai trecut de vidraru, ai ptaruns intr'o alta lume.

        sa vina nemtzii !
    • -1 (11 voturi)    
      zi de tezaur (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:44)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui gluma buna

      de ce nu zici tu de tezaurul de la rusnacii infecti??
    • -5 (5 voturi)    
      adevarat (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:43)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui gluma buna

      Romania , adica poprul roman e un popr cu rabdare multa si s-a lasat de-a lungul vremi ,,calcat " in picioare de multe popoare , acuma vrea sa se lase ,, ciuruit " si de bozgori ?
      Ma refer la secui din frumosul Ardeal .
      • -4 (4 voturi)    
        relax (Duminică, 22 august 2010, 11:27)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Alina

        ne-am saturat ca de ciuma de frrhatzii regateni! fara voi ne va merge infinit mai bine! hai pa,mai vb
  • +25 (27 voturi)    
    da (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:00)

    misu [anonim]

    corect sa faca autosrazi ca daca ajung banii pe mana nenorocitilor de politicieni dispar ca pana acum
    • +3 (9 voturi)    
      visele romanilor (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:21)

      aninel [anonim] i-a raspuns lui misu

      Daca romanii viseaza la banii (si autostrazile) nemtilor atunci ar trebui sa puna osul la munca si sa se lase de furat si de inselat statul Roman (pensii necuvenite, ajutoare, escrocherii etc etc)
      • +3 (3 voturi)    
        Hotii !!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:46)

        Alina [anonim] i-a raspuns lui aninel

        Frate , intradevar fura romanul dar cei care fura cu adevaratelea , sant ,, scumpi ?
        nostri de la putere si cei care au furat petrolul si multe altele ...Niculae ...
  • +5 (7 voturi)    
    Se scrie clearing si se traduce compensare (Sâmbătă, 21 august 2010, 8:58)

    serban_c [anonim]

    Se scrie clearing si se traduce compensare

    "cliring"- :) tare de tot
    • +3 (3 voturi)    
      Cliring (Sâmbătă, 21 august 2010, 19:31)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui serban_c

      Inainte consulta dictionarul explicativ:
      CLIRING ESTE CORECRT

      http://dexonline.ro/definitie/cliring
  • +3 (11 voturi)    
    datoriile Germaniei (Sâmbătă, 21 august 2010, 9:05)

    im [anonim]

    Sa nu uitam celelate datorii!
    Germania are datorii uriase fata de Romania: ea, impreuna cu Rusia, a sfirtecat tara. Daca Ardealul a fost recuperat, Basarabia si Bucovina inca singereaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Sustinere (Vineri, 30 decembrie 2011, 11:58)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui im

      D-le Golban am citit articolul Dvs; cu privire la datoria Germaniei naziste catre BNR.Ma mira faptul ca parlamentarii nostri nu au sustinut aceasta cauza in parlamentul Romaniei. Eu voi sustine cauza Dvs,voi scrie minist; de finante german,inclusiv cancelarului german.Cancelarul german cand a fost in vizita in Romania, s-a facut ca ploua nu a spus nimic despre aceasta datorie,doar l-a avertizat pe presedintele Traian Basescu,ca nu a platit taxele si impozitele firmelor germane in Romania.Nemtii au bani,si trebuie sa plateasca de urgenta datoria catre BNR.Nu inteleg de ce se trage mata de coada,si nu se voteaza-n plen in parlament,de ce trebuie sa ne fie frica de nemti,ca sunt principala forta economica a Europei,si ca trebuie sa ne aplecam in fata lor,sunt datori,trebuie sa plateasca.Cu tezaurul de la Moscova la fel trebuie urgentata calea intoarcere inapoi in Romania,ce dracu fac ce-i care se ocupa de datorii externe catre Romania.
  • -3 (7 voturi)    
    rusinica ! (Sâmbătă, 21 august 2010, 9:27)

    jo [anonim]

    he, daca se constata ca este fezabila chestia asta, atunci eu ca simplu roman m-as simti tare rusinat !
    taaaaareeeeeee!!!
    pentru ca atunci chiar ca nu mai exista scuza pentru toate guvernele si toti guvernatorii tarisoarei noastre.
    de fapt eu am o parere deja formata dar sunt curios cam ce proportii a capatat tradarea de tara si de neam !
    Nu vreau sa mai insist asupra necesitatii unui guvern format din oficiali straini (nemti/japonezi) dar si asupra schimbarii esalonului 2 si 3 de patide cu automate pentru cafea/gratare cu mici si pantofi cu toc!
    • 0 (0 voturi)    
      corect. doar o mica completare (Duminică, 22 august 2010, 18:09)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui jo

      si pressarii cu tonomate.:-))
  • +14 (16 voturi)    
    Respect D-le Golban (Sâmbătă, 21 august 2010, 9:38)

    Marius [anonim]

    Ipotetic vorbind, daca lucrurile s-ar fi petrecut in oglinda,adica sa emigrati din Germania si Romania sa fi avut datorie catre Germania iar d-voastra sa o descoperiti, v-ar fi linsat antenele si irealitatea TV.
    Va puteti considera norocos ca traiti intr-o societate normala. Aici lucrurile sunt distorsionate pina la absurd.
    Respectele mele inca odata.
  • +1 (5 voturi)    
    aur (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:03)

    dan [anonim]

    daca s-a sfatuit cu eugen anka, succesul este garantat. el a adus si tezaurul. cam pute
  • +5 (5 voturi)    
    interesant (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:21)

    Gogu [anonim]

    cine-o fi politicianul care a si inceput sa adulmece mirosul banilor multi?
  • +8 (16 voturi)    
    Daca e adevarata treaba asta ... (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:29)

    John Romano [anonim]

    si daca nemtii recunosc datoria, atunci trebuie sa ii facem statuie lui Radu Golban si chiar mai mult sa ii acordam titlul de Domn al Romaniei ... Spun asta in contextul in care acest om e primul care aduce atata banet in tara, dupa o lunga perioada de jaf organizat ...
    Mi-e frica insa de faptul ca Base si ai lui, plus gasca de masoni de la BNR, deja au pus la punct mecanismul de palmare a acestor bani (8 miliarde de euro!!!)
    Subscriu si eu la ideea cu autostrazile ... Vorba aia: "Ce e in mana nu e minciuna!"
    In rest, sa auzim numai de bine!
    • 0 (12 voturi)    
      Da,e adevarat ca (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:00)

      Andy Latimer [utilizator] i-a raspuns lui John Romano

      Mogulii,aceste hiene securistice,ce au dat un rapt non-stop economiei nationale, cu largul concurs al guzganienilor penali,a noricai nicolai,a lui tzoparleanu-tariceanu,acoperiti de mafia pesedista tip hrebenciuc-bombonel-remus truica etc.au avut moto-ul descris de JR ..In rest, sleahta de cantareti a penalo-pesedeilor de pe bloguri ar fi trebuit sa verifice mai des potriveala numerelor de la catuse,astfel incat gardienii din puscarii sa nu mai piarda atata vreme cu labele numitilor catalin voicu si compania ! In viziunea "gionromanilor" Nush, Felix,Paturiciu,Po(n)taia si Chucky lapte si miere ne aduc !
      • +4 (8 voturi)    
        ete scartza! (Duminică, 22 august 2010, 11:29)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Andy Latimer

        te-ai pornit, tonomat basescian? vezi ca ai dat hais in gard, iar argumentele omului au ramas intregi! lol
  • -2 (6 voturi)    
    Corectie (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:40)

    Aditza [anonim]

    Stimatilor, interesant articolul, insa ar trebui sa va axati si pe documentare in ceea ce priveste anumiti termeni economici: cliring=clearing.

    Toate cele bune.
    • +4 (4 voturi)    
      CLIRING este corest (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:44)

      Horica [anonim] i-a raspuns lui Aditza

      Dictionarul explicativ va poate fi de folos inaintea oricarui alt sfat....

      http://dexonline.ro/definitie/cliring

      CLIRING este termenul in Romana.
  • +11 (11 voturi)    
    Datorii fata de roamania (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:42)

    ion [anonim]

    si astia nu sint toti banii. avem un deputat pnl(nu stiu daca mai e ca la cit doarme pt el nu cred ca merita)care se putea implica intr-o actiune de a recupera o suma imensa datorata de statul american,cam tot din acea perioada. inventatorul BAZGAN,ruda cu acest fraier din romania,a inventat si brevetat la vremea respectiva, TEHNOLOGIA DE FORAJ LA MARE ADINCIME( 10000 M) pe care americanii au folosit-o fara a plati. specialisti/experti germani au stabilit ca suma datorata de americani e imensa,nu mai retin. ceausescu,asa timpit cum a fost,a demarat discutiile cu partea americana,cam prin 1975. in congresul american s-au purtat discutii pe ac tema;daca initial s-a spus ca licenta acestei tehnologii nu trebuie platita,romania fiind considerata parte invinsa in al 2lea razboi mondial,ulterior s-a acceptat ideea ca trebuie platita suma. mai mult,i s-a facut propunerea lui bazgan sa devina cetatean american si atunci va primi toti banii,lucru ce nu l-a acceptat. a murit bazgan,a murit ceausescu,a murit ideea de recuperat banii. am adresat memorii lui iliescu si constantinescu pt ac problema;a fost degeaba.lui basescu nu i-am semnalat-o deoarece am aflat ce undeva(arges,olt,nu stiu exact,....)exista acest nepot al lui bazgan,nepot ce era parlamentar pnl. si,firesc,m-am gindit ca din postura lui va face toate demersurile necesar. ce ma mira e ca "marele"vadim tudor,cu gasca lui de fosti ofiteri de securitate nu s-a agitat deloc pe tema asta. studiile facute la vremea respectiva se refereau doar la sumele datorate de americani pt folosirea, ilegala,a dreptului de foraj la 10000m;dar mai sint atitea alte tari ce il folosesc. de ce,atunci cind trebuie sa platim niste datorii,ne facem pres si dam banii iar cind trebuie sa incasam,ne dam deoparte. in cazul patriciu chiar nu raspunde nimeni pt ca a vindut ceva ce era cu datorii? nastase a fost chiar asa de smecher sa-i faca actele perfecte? dar banii din america de la sucursala credit bank infiintata in 1990;
    • +2 (2 voturi)    
      RE:Bazgan (Sâmbătă, 21 august 2010, 17:14)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui ion

      Batranul Bazgan s-a "dat" cu comunistii,de aceea a ramas profesor in Politehnica,si nu a "infundat" puscaria.De aceea Adrian Paunescu a inceput campania pro-Bazgan inca din timpul lui Ceausescu (dadea bine,si pe planul nationalist-ceausist si pe planul antiamericano-antiimperialist:).De aceea ,si dupa 1990,Vadim si Paunescu au continuat "litania" despre efectul Bazgan.Cat despre Bazgan nepotul....mason,liberal,profesor in Politehnica,proprietar de firma de transport...e..tot pe..linia..veche:)
  • -9 (13 voturi)    
    To Romania (Sâmbătă, 21 august 2010, 10:52)

    Otto [anonim]

    Sure, get it back. You and what army?
    • +7 (9 voturi)    
      The Romanian Imperial Army, who else? (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:53)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Otto

      Just imagine a 50 meter-large asteroid crossing the sky over Berlin. ;-)
  • +8 (8 voturi)    
    datorii fata de romania (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:03)

    ion [anonim]

    spuneam,mai sus de sucursala credit bank din america.ea a fost deschisa in 1994 (am gresit;era campionatul mondial de fotbal,parca).la deschi dere au participat , din romania,multi oameni de afaceri,politicieni,ofiteri de politie si nu numai. la prof emil cioflan,pe birou,era o poza in care,la inau gurare,dadea mina cu bush senior. emil cioflan: oare de ce a fost omorit?nu s-a mai zis ceva la ;f scurt timp dupa moartea lui totul a fost ingropat.nu cred ca horia cioflan,fiul lui,medic ginecolog la maternitatea polizu ,parca,a cerut sa fie oprite cercetarile. prof cioflan a fost omorit cu singe rece de pers ce au avut interesul ca el sa dispara. ca or fi fost din credit bank(ulterior au mai murit multe figuri importante dintre cei implicati in conducerea credit bank),ca or fi fost dintre datornici,ca or fi fost de pe afara,.... dar el nu a murit din cauza viagra asa cum s-a spus.il stiam bine,nu era genul sa procedeze asa:ma duc in cabinetul meu de la universitate,o chem pe daniela(asa o chema pe secretara ce se zicea ca era amanta lui), inchid usa,ea face cafea,ma dezbrac,impaturesc hainele frumos-ca in armata,iau viagra si pleznesc chiar linga usa;usa care se poate deschide doar ati cit sa se poate strecura o fita precum dana.si dupa moartea mea,prin falsuri ordinare,recunoscute dar nepedpsite de marele procuror DAN CHIUJDEA (CSM)o anume emilia vasile,devine rectorul univ athenaeum.iat ac individa,atunci cind e chemata la discutii pt cumpararea cladirii in care functiona universitatea(fostul club al imgb) spune ca nu o intereseaza si cladirea e cumparata,pt doar 500.000 dolari de ofiterul bondrea-rector spiru haret.si am inchis paranteza. si astfel,banii depusi in america la credit bank au disparut. au disparut si investitiile lui ceausescu din america(mine de carbuni). romania a fost de praduit iar acum, diversi ciocoi aparuti de pe urma spagilor date,isi vad linistiti de imbogatire. si justitia doar me.ma pune pe mine,cetatean de rind sa platesc daune pt perocese
  • +12 (12 voturi)    
    cash blow (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:03)

    gheo [anonim]

    1.2 miliarde marci din 1944 pana acum... e o suma...
    am citit despre metodele germanilor din vremea nazistilor dar nu credeam ca au ramas documente...
    cel mai bine ar fi sa cerem sa execute ei ceva de banii aia, ca daca ne dau cash nu vom face absolut nimic cu el, vom ingrasa vilele si limuzinele politicienilor.
    suma reprezenta cam 275 milioane dolari la vremea aia, 66 de ani mai tarziu probabil ca inseamna cu dobanda cam 5 miliarde dolari...
    daca doar actualizam la inflatie, inseamna cam 3.7 miliarde dolari, cam 3 miliarde euro
    de banii astia noi am putea vopsi o autostrada cu o banda iar nemtii ar putea construi cam 1100 de km de autostrada cu 2 benzi pe sens...
    as merge pe mana lor totusi....
  • +4 (4 voturi)    
    Rep (!?)... (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:04)

    laudanum [anonim]

    Destul de ciudat...Cine e Rep? Acelasi interviu a aparut (tot fara lamuririle necesare ), ceva mai devreme, la adresa :
    http://scacuncristina.blogspot.com/
  • +5 (5 voturi)    
    datoria catre romania (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:10)

    ion [anonim]

    se pare ca si aici functioneaza cenzura. multe materiale/comentarii nu mi-au fost publicate.pt ce motiv domnilor? jignesc,supar cind spun niste adevaruri?e trist.era o modalitate ce o incercam de a va sensibiliza si a va oferi inform suplimentare,subiecte super interesante. ma puteti contacta pe adresa de email.
  • +2 (2 voturi)    
    si inca ceva (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:11)

    laudanum [anonim]

    Link-ul spre "articolul de ieri" pus inaintea interviului nu duce nicaieri decit la "Of, of n-am gasit nimic..."
  • +10 (10 voturi)    
    Daca o recuperam, merita si el un premiu (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:22)

    Creator [utilizator]

    0.5-1%. Cred ca asa ar fi corect.
  • +3 (7 voturi)    
    Elitism (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:36)

    Radu [anonim]

    Sincer,admirind descoperirea facuta,mie mi se pare o manifestare de elitism intelectual. De ce? Pentru ca si domnul Golban stie ca aceste datorii nu vor fi recuperate niciodata (vezi datorii Romania-Irak).
    Altceva ma framinta pe mine...de ce nu se fac diligentele necesare,daca tot avem capacitatile intelectuale necesare,de a se anula efectele tratatului Ribentrop-Molotov,tratat ce incalca cele mai elementare principii de drept din toate timpurile.
  • +2 (8 voturi)    
    Seriozitatea nemteasca (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:46)

    Gedo [anonim]

    In contextul actual,cand lumea e impresionata de tragedia micutilor din maternitatea giulesti,cred ca nemtii ar putea sa construiasca in contul datoriei o maternitate utilata la standarde europene.Avand in vedere seriozitatea nemtilor,cred ca ar trebui sa aduca si muncitori de acolo ,doar asa banii ar fi cheltuiti eficient.Cu ai nosti,lenesi si hoti,s-ar duce pe apa sambetei...
    • +7 (7 voturi)    
      Sunt 18 miliarde, nu milioane. (Sâmbătă, 21 august 2010, 20:16)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui Gedo

      S-ar face cate o maternitate in fiecare sat din Romania cu banii astia !
  • +11 (11 voturi)    
    20 miliarde, 2000. Km autostrada (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:24)

    ovidiu35 [utilizator]

    La 5 milioane Euro km de autostrada, ajung si pentru despagubiri de teren, cu conditia ca totul sa fie facut de nemti.cei in varsta isi mai amintesc de Celbrele detasamente germane din 1940 de facut drumuri : DR Bahn!2000 km inseamna : Pitesti -Craiova-Timisoara, Cluj -Brasov -Iasi-Bucuresti- Giurgiu . de restul , Siemens sa faca linii de TGV Bucuresti Cluj Oradea, Bucuresti Iasi Suceava, Bucuresti Timisoara, Bucuresti Constanta.Iar un miliard sa le dea la 10 mii de tigani , ca sa plece din Romania si sa isi cumpere case , in jurul resedintei familiei Sarkozi!
  • -2 (10 voturi)    
    Insula Serpilor 2 (Sâmbătă, 21 august 2010, 12:38)

    geco [anonim]

    Daca ajung banii astia in ro, se vor mai face 25 km de autostrada, se vor plati pensiile pe 2 luni si ce mai ramane va disparea in acea gaura neagra pe care inca savantii lumii nu au reusit sa o descifreze.
    • +8 (8 voturi)    
      multi vorbesc putini gindesc (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:32)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui geco

      Ce ai cu pensionarii ,de ce ii tot dati exemplu,ce vina au ei ca trebuie sa-si primeasca banii pt care au muncit o viata?
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 21 august 2010, 20:30)

        geco [anonim] i-a raspuns lui tepes

        Da restul ce vina avem ca nu avem infrastructura, ca banii in loc sa se investeasca merg pe pensii si salarii? Pensionarii cand au votat s-au vandut pe un kg. de ulei si de zahar. NU am nimic cu ei si eu am parinti pensionari, dar sunt doar o masa de manevra care cred orice si nu mi se pare normal ca intr-o tara sa trebuiasca sa luam imprumut ca sa platim bugetarii. Daca statul o sa duca aceeasi politica ca si pana acuma, in curand banii luati imprumut va trebui sa ii dam inapoi...si acei bani nefiind investiti in ceva care peste ani sa aduca profit, sunt curios de unde ii va scoate si ce se va intampla cu toti romanii nu numai cu bugetarii.
  • +2 (4 voturi)    
    Si totusi (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:05)

    Cataleya [utilizator]

    Care este suma pe care ne-ar datora-o Germania, in euro, nu in Reichsmark!?
  • -8 (10 voturi)    
    ce va mai place... (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:08)

    tov. mazel [anonim]

    ce va mai place sa va mozaicati, of-of-of...toata lumea vrea bani de la nemti...pai pana unde fratilor...poate se supara nemtii si isi cloneaza piticul...
    • +3 (5 voturi)    
      Piticul de care zici era austriac nu neamt (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:43)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui tov. mazel

      .....
  • -2 (10 voturi)    
    Infrastructura (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:39)

    mari [anonim]

    Daca ajung pe mana astora se topesc pe FRUNZE...SI ALTE BRENDURI DE TARA..CA DOAR ASTEIA SI ASTORA NU LE MAI AJUNGE NIMIC ! Toti au furat dar astia nu mai au limite..Sa faca nemtii autostrazi..sa ne ia cu totul Sa faca nu referendum...Am fost in Germania..Alta viata....Of...FRUNZA DE ROMAN Ne pleaca copii ne pleaca crema intelitenta..si noi ce vom fi apoi?
  • -1 (5 voturi)    
    Prescriptia exctinctiva (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:40)

    Daniel B [anonim]

    Prescriptia exctinctiva in materie de contracte comerciale spune ceva cuiva cumva? Poate unui jurist? Ala io! Ala io!

    Ar fi interesant, din perspectiva aceasta, care e legea aplicabila contractului ... (legea romana sau legea germana?)
  • +6 (10 voturi)    
    HAHAHA (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:53)

    anonim [anonim]

    propun sa se judece procesul de recuperarea datoriei in RO deoarece numai aici orice datorie se prescrie dup 5 (cinci) ani si in felul acesta...EVRIKA
    • -2 (6 voturi)    
      asha este (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:17)

      archangel [anonim] i-a raspuns lui anonim

      corect, altundeva (inclusiv in Germania) datoriile se prescriu dupa 3 ani
  • +2 (2 voturi)    
    sigur ca da... (Sâmbătă, 21 august 2010, 15:41)

    tania costea [anonim]

    Bravo...va dorim mult succes...
  • +10 (10 voturi)    
    datorii neplatite (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:03)

    TATARU [anonim]

    Germania nu si-a platit datoriile nici dupa primul razboi;pe noi ne-a jefuit in 2 ani de ocupatie de 87 miliarde lei aur si Antanta ne-a repartizat 1% din datoria de 32 mild marci fixata Germaniei.Aceasta nu si-a platit datoriile dupa ce Hitler a venit la guvernare(am vazut ca americanii si-au "adus aminte");acele sume nu le calculeaza cineva?
  • -2 (6 voturi)    
    nu ne dat banii, pentru ca se vor evapora ... (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:40)

    relu [anonim]

    ma rog ca banii sa nu ajunga in romania, pentru ca in cateva luni se vor duce pe apa sambetei, oricine ar fi la putere (mai ales hamesitii astia de acum)..
    de aceea propun ca nemtii sa ne construiasca in schimbul sumei datorate 1000 km autostrada si doua reactoare nucleare ( probabil ca le mai raman si bani..)
    in felul asta ne alegem cu ceva..altminteri, doar sa mai carpeasca ceva sosele ai nostri, de banii astia..
  • +7 (9 voturi)    
    SA NE UNIM FORTELE... (Sâmbătă, 21 august 2010, 17:26)

    Aristide Buzuloiu [anonim]

    Stimati ROMANI,
    HAI sa sugeram celor care PROFESIONISTI FIIND si ROMANI adevarati, au informatii legate de toate pagubele-incepand cu cele stiute- si sa ne constituim intr-o organizatie ONG nationala a carei tema sa fie-sau similar-DATORII ce NU TREBUIE UITATE CI RECUPERATE- Personal ma ofer sa particip material modest la INFIINTAREA si FUNCTIONAREA asociatiei; CA LIDERI sugerez sa se auto propuna cei care deja s-u AFIRMAT ! Ca mediator logistic prin Sfatul Tariii ong. legal constituit, sunt gata sa va stau la dispozitie tuturor CELOR in care BATE O INIMA de ROMAN CINSTIT ! Cu nadejde si felicitari anticipate celor care deja s-au implicat ! PS. DEOCAMDATA sa nu contam pe falsii si jefuitorii lideri in functiune !
    Aristide Buzuloiu
    • +4 (4 voturi)    
      Exista deja un astfel de ONG (Duminică, 22 august 2010, 13:31)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui Aristide Buzuloiu

      Da, exista deja un astfel de ONG, de care a mentionat si domnul Radu Golban in interviul lui. Acest ONG se numeste "Comisariatul pentru Societatea Civila - IREIPA" si are in portofoliu sau trei proiecte de recuperare a datoriilor altor state catre Romania, intre care si Tezaurul Romaniei de la Moscova si datoria Germaniei catre BNR. Al treilea proiect prevede recuperarea a 50 miliarde USD de la Federal Reserve din SUA, in baza unui contract semnat la 10 aprilie 1934 intre o asociatie de oameni de afaceri romani si trei mari companii industriale americane, prin care romanii au cumparat bonduri de trezorerie americane, cu drept de rascumparare peste 34 de ani. Numai ca americanii au refuzat sa mai achite contravaloarea bondurilor catre afaceristii romani !
  • -6 (8 voturi)    
    Muscati , muscati si iar muscati momeala (Sâmbătă, 21 august 2010, 19:17)

    Zeus Final Game [anonim]

    Doar acesta este scopul : distragerea atentiei romanilor de la greutatile vietii , guvernarea impotenta si mai ales inducerea unor sperante (absolut desarte) in legatura cu viitorul imediat. VORBE, VORBE, VORBE care nu vor PRODUCE NICIODATA vreun rezultat favorabil Romaniei .
    Propun pt desavarsirea planului , dezbaterea temei NON - STOP 24 h , la postul OTV ( precum s-a procedat cu legea Cojocaru) , in felul acesta poporul poate fi imbecilizat TOTAL .
    • +3 (3 voturi)    
      Propune ceva care sa destepte poporul... (Sâmbătă, 21 august 2010, 20:51)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Zeus Final Game

      ... nu sa-l imbecilizeze. Sau tu nu mai crezi deloc in oameni?
  • -6 (6 voturi)    
    O mare Gogoasa aburinda ! (Sâmbătă, 21 august 2010, 20:15)

    vanzatorul de gogosi [anonim]

    care asteapta sa fie infulecata pe nerasuflate de popor , spre a uita pe moment de necazuri ( si mai ales de autorii dezastrului ). Pana cand va mai lasati pacaliti oameni buni cu povesti gen fat - frumos . Nu ati realizat ca MOS CRACIUN nu exista ? Cat timp Dunarea va izvori din Padurea Neagra , romanii nu vor vedea NICIUN CENT din aceasta tarasenie.
  • +6 (6 voturi)    
    ROMANIA A PLATIT O DATORIE CATRE O FIRMA GERMANA (Sâmbătă, 21 august 2010, 21:20)

    NOI PLATIM PRIMII DATORIILE CATRE ALTII [anonim]

    Ar trebui ca Germania sa gaseasca o formula de compensare a datoriei catre Romania , daca ea este intradevar reala si fara posibilitate de contestare.

    E bine de stiut ca prin 1997 Germania a venit cu o solicitare in favoarea unei firme Germane care daduse Romaiei niste marfuri de vreo 6 milioane de dolari si ramasese neplatita. Romania s-a achitat de aceasta datorie printr-un teren de pe Barbu Vacarescu , linga parcul Verdi (unde se dresau cainii) si unde s-au construit acum niste vile urite de tip Bungalou (adica lipite una de alta) economice (cum sunt si in Germania). Deci noi ne-a achitat imediat de datorie. Cred ca solutia cu autostrazile ar fi f. buna. Si cu spitalele. Ca pentru spitale Romanii au mai platit vreo 90 Milioane Euro dati de Guvernul Nastase pentru renovarea spital Coltea si biserica Coltea. Banii s-au papat dar unde e spitalul. e adevarat ca nu era firma germana get-beget. Era Siemens Austria si VAMED.
    Deci se poate. Trebuie incepute demersurile si pentru datoria din alte tari africane ca acum au resurse din ce sa plateasca. Mai este si datoria Ukrainei cu Krivoirogul. AICI SUNT BANII DVS. POPORULE ROMAN SI PROST !!!
  • -4 (4 voturi)    
    O sa-i fure PDL-istii (Duminică, 22 august 2010, 0:44)

    FAQ Romania [utilizator]

    Nu putea sa astepte cu dezvalurile pana scapam de base si pdl? Puteti sa uitati de banii astia...peste 30-50 de ani o sa aflam cum au fost furati...pacat
  • -4 (4 voturi)    
    hahaha (Duminică, 22 august 2010, 0:47)

    Inchizitorul [anonim]

    Informati-va mai bine si....nu mai asteptati pomana, faceti voi ceva nu altii.
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Duminică, 22 august 2010, 0:52)

    nozzy [anonim]

    suntem asa de "puturosi"ma refer la cei din varful tarii ca nici banii care ni se cuvin nu ii luam,doamne dar cu cine cu marinari cu cantareti cu moderatori cu "actorii"care sunt zi de zi la tv,vai de steaua noastra.
  • -2 (4 voturi)    
    ... (Duminică, 22 august 2010, 1:29)

    fara [anonim]

    la munca nu la intins mina si la furat ca de obicei!
  • +3 (3 voturi)    
    Foarte frumos gestul (Duminică, 22 august 2010, 3:02)

    Fridolin [anonim]

    Foarte frumos gestul domnului Gorban!
    Daca dumnealui ar sti ca lucrurile s-au schimbat din 1988 incoace...
    Pe vremea comunismului venea cineva de la Electrica, citea contorul electric si incasa banii pe luna trecuta.
    Dupa 1988 o perioada a mai mers dar cu timpul din cauza coruptiei si a proastei gospodariri nu s-a mai putut, trebuia sa vina o persoana cu citirea si inca o persoana sa incaseze, altadata...Si uite-asa totul a devenit mai scump si mai complicat astfel incat sa mai fie angajata o ruda de-a cuiva.
    Puteau sa faca asa cum este in Elvetia, vine un singur om, citeste si lasa factura.
    Este un mic exemplu.Ar putea sa justifice ca nu vor sa aiba lume multe la Casierie.Totusi daca nu erai acasa cand venea cu citirea, te trezeai cu o mie de kilowati in plus( am patit noi pentru ca avem nume de familie elvetian) si am fost nevoiti sa mergem de cateva ori acolo, sa ne certam cu ei pentru ca de fapt se cheltuiau vreo cativa kilowati pe luna, noi fiind mai mult in Elvetia.Asa de tare ne-am suparat inca urmatoarea locuinta am preferat sa o cumparam pe numele unui prieten.Si la trei saptamani de vacanta in Romania am platit doar 17Ron curentul electric in anul 2010 desi apa calda vine de la boiler iar la bucatarie avem plita electrica.
    Atunci cand se construieste un spital in Elvetia intr-un canton, toti locuitorii( platitori de taxe si impozite) sunt invitati la inaugurare..In Romania, banii se cheltuiesc pe niste arbori tropicali, decoratiuni inutile cand abia gaseste turistul un WC mergand prin oras.
    Este foarte trist si pana cand Romania nu o sa invete sa fie corecta nu o sa fie nici o dezvoltare economica, parerea mea.
    Dincolo de toate acestea, gestul dumneavoastra este extraordinar de frumos si sunt convins ca veti fi rasplatit pentru ca nici o fapta buna nu ramane fara ecou, in Univers!
  • -2 (4 voturi)    
    Bloof (Duminică, 22 august 2010, 8:57)

    Trezi Tzivaoameni [anonim]

    Pasarea mihai viteazul. Ce sa realizat din capodoperele geniale ale medicilor descoperiti de cel mai scuipat poet la revolutia din 89 care a fost adrian paunescu? el in Flacara descoperea genii romanesti care recomandau sa se manince pamint , lut cenusa ,mamaliga si in fiecare saptamina aparea un inventator genial care inventa racheta intercontinentala fara combustibil sau auto propulsat de apa. Mai bine sa taca desteptii si sa nu supere pe nemti si evrei care au fost vanduti pe capete de catre carmaci GERMANIEI Israelului si Sua. Medicii lui adrianpaunescu vindecau cancerul,operatii faceau la distanta de fapt escrocherii facind prosteau cititorii. Si de fapt ine sunt acesti mediciin proportie de 95%? tradatori ai juramintului lu Hipocrate, corupti cruzi, meseriasislabi care ca si majoritatea jurnalistilor de dupa 89 sunt prost pregatiti avizi de bani,senzatie si spaga. incetati odata cu prostirea populatiei si la lucru nu dupa gratuitati!
  • -1 (5 voturi)    
    Multumim (Duminică, 22 august 2010, 9:38)

    brother [anonim]

    Toata stima si respectul pentru acest mara om care este domnul RADU GOLBAN .Desi este cetatean german , cauta sa ajute poporul roman sa iasa din aceasta criza . Acesta este un adevarat patriot si merita sa-l tratam cu respectul ce i se cuvine.
    Ne-am saturat de marii jefuitori ai tari : PATRICIU , TARICEANU, VOICULESCU, VANTU, NASTASE .
    • +3 (11 voturi)    
      Cu BASESCU in frunte... (Duminică, 22 august 2010, 11:50)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui brother

      ...n-au furat toti cei cinci la un loc cat a furat el singur din banul public!
  • +1 (1 vot)    
    De ce Guvernul Romaniei nu face demersuri ??? (Luni, 23 august 2010, 1:48)

    NTatiana [anonim]

    Ma intreb de ce oare Guvernul Romaniei nu face demersuri sa recupereze datoria de la Germania??? Ce ii retine sa nu faca demersuri sa recupereze si Tezaurul Romaniei??? ma refer la DEMERSURI in JUSTITIE ...la forurile Europene si Internationale ( sunt 100% sigura ca vom primi ajutorul neconditionat al Israelului si SUA ...for sure !!! no doubt !!!...poate si altii ne vor sari in ajutor ...totul e sa fie gasit un avocat pe masura sumei datorate si a valorii tezaurului ...
  • -1 (1 vot)    
    Precedent (Luni, 23 august 2010, 4:43)

    Costin [anonim]

    Daca s-ar ajunge la actiuni juridice concrete, cred ca Germania va face tot hocus-pocusul ca sa nu plateasca-nu numai datorita sumei, ci si din cauza ca un asemenea caz poate stabili un precedent.Pot sa-mi inchipui situatie in care alte foste aliate, ex. Bulgaria, Slovacia, Croatia, Ungaria,Italia sau chiar Franta-Vichy ar gasi documente asemanatoare.
  • -1 (1 vot)    
    a (Luni, 23 august 2010, 8:10)

    a [anonim]

    Alo domnu' Golban

    plateste-ti impozitele pe posircile ce le vinzi nemtilor
    nu te ascunde in Lichenstein
  • 0 (0 voturi)    
    banii nu sunt ai statului (Luni, 23 august 2010, 11:21)

    las ruinas [anonim]

    Articolul D-voastra nu face precizarea ca banii nu sunt de fapt ai BNR si ai statului roman. Intelegerea era ca Germania sa verse banii in contul BNR, iar BNR sa ii dea societatilor comerciale care aveau contract cu Germania. Deci, daca Germania va plati vreodata, vor trebui gasiti mostenitorii acelor societati comerciale si despagubiti...
  • +1 (1 vot)    
    poate (Luni, 23 august 2010, 14:30)

    gogu [anonim]

    unele dintre companii erau de stat,
    poate o parte din datorii reprezinta si materii prime extrase din romania,
    poate o parte sunt plati catre firme particulare,
    nu conteaza!
    germania sa-si achite datoria si bnr sa-si faca treaba la care se obliga in contract!
    asta e problema ?
  • +1 (1 vot)    
    poate (Luni, 23 august 2010, 14:30)

    gogu [anonim]

    unele dintre companii erau de stat,
    poate o parte din datorii reprezinta si materii prime extrase din romania,
    poate o parte sunt plati catre firme particulare,
    nu conteaza!
    germania sa-si achite datoria si bnr sa-si faca treaba la care se obliga in contract!
    asta e problema ?
  • 0 (0 voturi)    
    recuperare datorii (Marţi, 24 august 2010, 17:58)

    ela [anonim]

    1.Nu vom recupera niciodata acei bani, bogatii nu obisnuiesc sa -si plateasca datoriile catre saraci, numai invers e valabil !
    2.In articol se spune ca firmele au fost platite de stat, deci banii nu mai ajung la ei ci la smecherii de la putere, indiferent cine ar fi ei ...
  • 0 (0 voturi)    
    Sa strangem randurile! (Vineri, 27 august 2010, 8:24)

    Florentin [anonim]

    E nevoie de ambitie si perseverenta. In aceasta actiune trebuie sa fie atrasi cat mai multi politicieni care sa faca front comun. Acesta nu e un obiectiv pentru oameni de rand.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 26 octombrie 2010, 11:45)

    ... [anonim]

    Presa sa fie cu ochii pe ei, sa faca presiuni pentru recuperarea datoriei si sa tina romanii la curent cu tot parcursul banilor!!!Toata mass-media care a ramas mai curata sa se mobilizeze, jurnalistii independenti si cei care nu mai au ce pierde(gen Ovidiu Ohanesian) sa tina sub lupa aceste demersuri, incepand cu presiunea asupra statului german, continuand cu recuperarea datoriei si terminand cu investitiile.Noi, romanii, ne vrem banii inapoi si ii vrem investiti in AGRICULTURA , comert exterior si infrastructura Romaniei!!! Aici sa fie investiti toti banii, nu la pensii , salarii sau in contracte ale mafiotilor cu statul!Sa se instituie o comisie din care sa faca parte si reprezentanti ai presei care sa dezvaluie pas cu pas toate operatiunile, si nici o clauza din acordul dintre noi si nemti sa NU fie SECRETA!Avem dreptul la banii nostri!
  • 0 (0 voturi)    
    Germania a exportat (!) din Romania si uraniu (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:51)

    Costea Ioan [anonim]

    Mă numesc Costea Ioan,
    Puteţi afla cate ceva despre mine văzând 16 filmuleţe pe Youtoobe cu parola: Ţara moţilor o istorie nescrisă.
    De asemenea, puteţi afla în săptămânalul hunedorean REPLICA un articol despre ultima mea carte cu intrarea de pe google: URANIU PRIMELOR BOMBE, scrisă în acest an (2014). În această carte arăt că naziştii au dus uraniu din România, în special din zona Băiţa (Biharia) dar am aflat recent ca si din Cheia (Rimetea), de la Cataractele Lotrului (citiţi Trenul negru din Formula As) şi din Ciudanoviţa – Caransebeş. Din aceste locuri, nemţii le spuneau localnicilor că duceau orice altceva decât uraniu: molibden, cuarţ, piatră de construcţie, aur, cupru etc.
    Interesant este ca Biharia a deţinut şi încă mai deţine faimosul uraninit (un oxid de uraniu, pechblenda). Se ştie că ruşii, care aveau la finele anului 1944 numai 1 kg de uraniu, au ridicat cu japca din Germania, in perioada apr-iulie 1945, cca 400 tone de uraninit.
    Să amintim pe scurt şi uraniul ridicat de americani, care, la rândul lor, au golit de uraniu toată partea Germaniei care le-a revenit. Să ţinem seama şi de faptul ca nemţii au transportat cât au putut uraniu din estul spre vestul Germaniei, spre zona americană a Germaniei, pentru a se pune bine cu americanii, pentru … etc. Nu pretind că tot uraninitul din Germania, dus de americani, ruşi şi poate şi britanici sau francezi, ar fi provenit din Romania (putea fi din Cehia, Congo belgian sau din Germania). Important este că cel mai mult uraninit a fost din România şi consider că suntem îndreptăţiţi să aflăm odata cu valoarea exporturilor neplătite şi numele articolelor exportate în perioada nazistă.
    Dacă România a exportat uraniu, aşa cum spun eu, poate că nici nu mai avem nevoie de dobânda de 2,5% pentru ca suma de 1,2 miliarde de euro să se transforme, la preţurile de azi, în cei 20 miliarde de euro pe care dl. Radu Golban i-a calculat cu nespusa blândeţe comparativ cu suma pe care ne-au calculat-o suedezii în condiţii asemă


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version