Presedintele ANAF, Sorin Blejnar: Desfasuram controale incrucisate cu SUA si Germania la "cea mai profitabila firma din Romania": American European Marketing & Entreprises

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 27 august 2010, 18:56 Economie | Finanţe & Bănci


"Pana acum va pot spune ca cei de la Fiscul american - celebrul IRS - ne-au raspuns, confirmandu-ne ca activitatea companiei pe teritoriul SUA este minora. De altfel, rulajele prin bancile romanesti sunt aproape nule. Ei au facut majorari de capital bazandu-se pe actiuni ale unei companii de pe teritoriul american, pe care si le-au evaluat la valori foarte mari", a declarat pentru HotNews.ro presedintele ANAF, Sorin Blejnar. In acest moment desfasuram controale alaturi de Fiscul german, pentru ca lucrurile stau intr-adevar sub semnul intrebarii, a mai spus Blejnar.

American European Marketing& Entreprise, cea mai profitabila firma din Romania, nu platea impozit pentru ca era vorba de un profit contabil, obtinut prin reevaluare. Acesta devenea impozabil doar in momentul vinderii activelor.Ori, acest lucru nu se intampla pentru ca nimeni nu cumpara active la preturi auto-evaluate la miliarde de euro.
  • Profit doar pe hartie
Potrivit surselor HotNews.ro, modul in care au procedat cei de la American European Marketing& Entreprises arata ca profitul era strict pe hartie si avea ca scop probabil obtinerea unui tun de la o banca din afara tarii.

"Ei voiau sa arata in afara Romaniei ca au o bonitate iesita din comun, care ii califica pentru un imprumut urias de pilda", au mai spus sursele citate. Este vorba probabil de un cult fara activitati economice de anvergura si nu m-ar mira ca undeva in lume, o banca sa acorde un mare imprumut banesc, dupa care toti sa isi piarda urmele", au mai spus sursele noastre.
ANAF urmeaza sa primeasca in aceste zile rezultatul verificarilor efectuate de Fiscul german, dupa ce IRS-ul american a invalidat o parte din afacerile derulate de AEME pe teritoriul SUA
  • Scenarii privind spalarea de bani
"Exista proceduri care ne fac sa ne gandim la scenarii in care o firma isi supraevalueaza activele si gaseste o banca prin insulele Barbados pe care o convinge ca in Romania este extreme de profitabila- cu un profit de 3,6 miliarde de euro si ca merita un imprumut de doua miliarde de euro. Se iau banii, dupa care firma se inchide, banca da faliment si lumea uita in timp povestea.Nu spun ca acesta este scenariul, ci doar ca tehnic, nu este de evitat.
Ganditi-va ca ei si-au majorat capitalul ca si cum dumneavoastra ati decide brusc ca tricoul pe care il purtati nu valoreaza 100 de lei, ci un miliard de lei. Nimeni nu poate sa spuna ca nu e asa, astfel incat Dvs valorati brusc cu un miliard in plus", au explicat sursele noastre.

Oficialii Oficiului pentru Combaterea Spalarii Banilor au declarat pentru HotNews.ro ca legea ii impiecida sa furnizeze informatii punctuale legate de persoane fizice sau juridice, dar au descris pentru noi modul in care spalarea de bani poate avea loc cu o "aparenta de legalitate"

"In ipoteza in care am fi sesizati de o banca comerciala cu privire la tranzactiile suspecte efectuate de un cetatean nerezident X si SC A SRL, presupunand ca  X a incasat in contul persona o suma de cateva milioane de lei noi , reprezentand transferuri bancare efectuate la ordinul SC A SRL si SC B SRL, cu justificarea contravaloare contract de vanzare-cumparare actiuni ale SC C SA", am putea discuta de urmatoarea situatie: SC B SRL, in prezent in faliment, tine evidenta financiar-contabila dubla mai multor societati comerciale, printre care si SC A SRL, pentru care emite facturi fiscale si documente de incasare (desi este in faliment). In spatele firmelor respective se afla de fapt cetateanul nerezident Y (ruda cu X).  Societatile comerciale mentionate sunt conduse de membri ai familiei lui Y, pentru a le da acestora posibilitatea de obtinere a vizelor de sedere pe teritoriul Romaniei si pentru a-l scapa pe Y de raspundere.

Respectivele societati comerciale au obiecte de activitate cum ar fi: "casa de schimb valutar", "hotel", "bar", prin intermediul acestor firme derulandu-se activitati evazioniste, neexistand case de marcat, neeliberandu-se bonuri fiscale, neinregistrandu-se documentele primare; in cazul schimburilor valutare, acestea se efectueaza fara a se solicita actul de identitate al clientului.

Cetateanul nerezident X figureaza in baza de date a ONPCSB ca facand obiectul unei sesizari intocmite in cadrul Oficiului, din analiza efectuata in lucrarea respectiva rezultand ca X a infiintat o societate comerciala finantand achizitiile utilajului si inchirierea spatiului pentru desfasurarea activitatii de productie cu fonduri rezultate din operatiuni de contrabanda cu tigari derulate pe teritoriul altui stat. Totodata, Oficiul detine informatii conform carora o parte din profiturile firmei respective nu a fost inregistrata in evidenta contabila, fiind transferata de alti doi cetateni nerezidenti la extern, in conturile a doua persoane semnalate ca facand parte din cercul relational al lui X.

In cadrul Oficiului au fost analizate conturile bancare deschise de cetateanul X la o banca comerciala din Romania, fiind identificate urmatoarele operatiuni:
- X a incasat de pilda suma de 470.000 RON la ordinul SC A SRL, plata reprezentand contravaloarea unui contract de vanzare-cumparare actiuni la SC C SA; valoarea totala a tranzactiei specificate in contract a fost de peste 9.000.000 RON;
- ulterior, cei 470.000 RON au fost schimbati in USD si au fost transferati de X in contul deschis de cetateanul nerezident Z la o banca dintr-o tara situata in Asia de Sud-Vest, cu titlul "sprijin familial";
- de asemenea, contul lui X a fost alimentat cu suma de 3.900.000 RON la ordinul SC B SRL, in baza unui contract de vanzare-cumparare actiuni la SC C SA la pretul de 1.900.000 EUR;
- ca si in primul caz, tranzactia respectiva a fost urmata de un schimb valutar, rezultand cca. 1.300.000 USD.
- in aceeasi zi, X a efectuat doua transferuri din contul sau deschis in Romania in conturile sale personale, astfel:
o 800.000 USD in contul sau deschis la o unitate bancara dintr-o tara situata in Asia de Sud-Vest;
o 500.000 USD in contul sau deschis la o unitate bancara dintr-o tara situata in Africa de Nord", au declarat pentru HotNews surse din cadrul Oficiului.
E drept, nu exista niciun indiciu oficial privitor la spalarea de bani in Romania. Cercetarile ANAF sunt in toi, iar pe masura ce vom avea date noi, va vom tine le curent.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





9161 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    BRAVO... (Vineri, 27 august 2010, 19:34)

    FISCU' [anonim]

    Acest angajat unic al AEM&M Co. il duce capu'.
    bravo lui, nu e prost cine cere e prost cine da.
    Sa zicem ca merge schema si ia un imprumut de ... nu 2 miliarde ci de 100 mil. ok. Banca din Romania , nu Barbados, da acest imprumut la << cea mai profitabila firma din Romania >> , bineinteles pe o spaga groasa la jumatate din imprumut, a luat omul restul, catei au impartit cealalta jumatate di banca ( care din ele ??? ) fluiera a paguba..
    OARE NU ASA SA JUMULIT ROMANIA DE VRE-O 20 DE ANI ?
    Cine zice nu,...... mananca castane.
    Asta e sschema la toti mogulii romani , rusi etc.
    Sa fim seriosi in spatele acestei PIRAMIDE se afla greii tunurilor din Romania. Acest papa-lpte este numai fatada decorativa. Nimeni nu-l cunoaste ....inca.
    Mai vorbim....
    • +1 (3 voturi)    
      daca taceai... (Sâmbătă, 28 august 2010, 0:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui FISCU'

      Poate ar fi cazul sa citesti de mai multe ori ce presupune Blejnar. Banca aia din Barbados este la randul ei o afacere dubioasa, doar ca nu poate sa introduca banii in Europa fara o justificare.
      • -1 (1 vot)    
        Daca si cu parca isi bateau nevestele (Sâmbătă, 28 august 2010, 8:15)

        eu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Daca si cu parca stateau intr-o barca. Daca daca nu era, parca parca se-neca! Asadar, ce avem noi aiiici... O firma care PARCA face evaziune, DACA ne zice "celebrul" IRS si DACA ne zice asta neamtu'. PARCA e rau. Sau e bine? DACA cere un credit, PARCA nu e in regula. Da' PARCA DACA nu cere poti sa stii? Ia hai sa-i facem noi muci preventiv, ai dreaqu evazionisti (astia trebuie starpiti de mici). Ce baaa, vrei sa spui ca nu sunt criminali? Pai n-ai vazut baa orbete ce face cetateanu X cu firmele A, B, C etc. Cum suge el sangele poporului. Nu ti-e clar? Esti prost. Gurnalistii romanache, bleaah.
  • -1 (11 voturi)    
    eu zic sa impacam ambele parti (Vineri, 27 august 2010, 19:41)

    cosminrs [utilizator]

    e de fapt a lui Patriciu si a lui Basescu. SI voi credeati ca ei nu se suporta...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu mare lucru (Vineri, 27 august 2010, 19:44)

    lucard [anonim]

    Anaf ar trebui sa investigheze firma asta de prin octombrie anul trecut, conform Saptamana Financiara. Pentru peste 10 luni de cercetari ... nu sunt prea multe detalii pentru public....
    • +3 (3 voturi)    
      mhm ... (Vineri, 27 august 2010, 20:43)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui lucard

      O fi fost o investigatie "secreta" care a scapat in presa.

      Din moment ce ANAF are informatii de la IRS, banuiesc ca ancheta dureaza de ceva vreme avand in vedere ca nici IRS-ul nu da informatii chiar a doua zi.
  • +8 (10 voturi)    
    Asa se face o ancheta la care autoritatile raspund (Vineri, 27 august 2010, 19:51)

    Dorinsen [anonim]

    asta chiar se cheama ancheta jurnalistica in traditia unei :good old school" ! Felicitari, Dane !
  • -1 (7 voturi)    
    Nu trimiteti investitorii pe drumuri! (Vineri, 27 august 2010, 19:53)

    denvarel [utilizator]

    Lasa-tii sa ia credit din Romania. Am auzit ca Eximbank e disponibila, sa vorbeasca cu Geoana.
    • +3 (3 voturi)    
      Off topic (Vineri, 27 august 2010, 20:10)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Ortografia ta ma inspaimanta!
      • +1 (3 voturi)    
        Mercic, ai dreptate! (Vineri, 27 august 2010, 20:25)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Andu

        o sa fiu mai atent
  • +3 (7 voturi)    
    Atentie la Patriciu (Vineri, 27 august 2010, 20:01)

    ioan [anonim]

    Unii s-au grabit si au spus ca aceasta firma a fost infiintata in 2007 cand Romania a intrat in UE. Eu spun ca a luat fiinta imediat ce PNL a dat afara de la guvernare PDL, fiind sustinut timp de doi ani de PSD. La sfarsit de mandat Tariceanu a dat Marea Neagra lui Patriciu direct de la Ucraina. Si azi PSD si PNL formeaza un cuplu avand ca liant pe Patriciu. In curand se vor face publice adevaratele enigme ale firmei cu increngaturile ei.
    • +1 (5 voturi)    
      99% corect! (Vineri, 27 august 2010, 22:18)

      CD [anonim] i-a raspuns lui ioan

      Singura eroare, minora, se refera la faptul ca Tariceanu i-a dat lui Paturiciu doar jumatatea de vest a Marii Negre -- pe-aia de est i-a dat-o georgianul ala care-a fost ministru la ei si cu care a pus de-o banca, asa, de fatada, sa ia ochii lumii.
      Kazahii i-au dat Caspica, iar Mediterana o ciordise mai demult, daca va amintiti dealurile alea ciudate cu libienii si cu francezii aia, Dyneff, sau cum ii mai cheama.
      Prin toti americanii aia dubiosi cu care s-a inhaitat, de-alde Works si Stephenson, va pune in curand ghearele lui negre pe Atlanticul de Nord si Pacificul de Sud, de la Ecuator in jos.
      Surse din anturajul lui mi-au relatat, sub conditia anonimitatii, ca deja a dat la pace cu chinezii in ceea ce priveste restul Pacificului si Oceanul Indian -- chinezii pot sa pastreze tot pe o distanta de 500 d emile marine de la coastele Asiei, daca nu se baga peste el in rest.
      Iar povestea asta cu RMGC si ziaristii, Noua Zeelanda etc, ehe... nu-i asa simplu cum crede lumea... de fapt e tot el, care incearca sa-si intinda tentaculele si-n Antarctica, Noua Zeelanda e doar un cap de pod...
      • 0 (0 voturi)    
        ATLANTIDA (Duminică, 29 august 2010, 0:45)

        STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui CD

        A cumparat Atlantida pe numai 3 lei (RON).
  • 0 (2 voturi)    
    bluf (Vineri, 27 august 2010, 20:04)

    dipling [anonim]

    Haha, i cunosc pe 5 din "actionari"... pe astia nu-i duce capul sa traga tunuri... ha ha, 1 aprilie... in afara de "seful" lor care are ceva probleme psihice, restul sunt naivi care au dat cu pixu fara sa stie ce...
  • +3 (3 voturi)    
    O singura nelamurire am: (Vineri, 27 august 2010, 20:10)

    Nespecialistu' [anonim]

    Daca in 2009 a avut 4miliarde de euro profit presupun ca a platit 16% impozit pe profit in Romania.
    Daca nu a platit cum de au fost lasati de Fisc?
    • +2 (2 voturi)    
      posibila explicatie (Vineri, 27 august 2010, 20:39)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Nespecialistu'

      e cea pe care o da presedintele ANAF, cu ma jorarea capitalului prin supra aprecierea valorii actiunilor unei companii americane si impozitarea sumelor doar daca se vind activele.
      • 0 (0 voturi)    
        dacă legea nu ar permite portițe (Sâmbătă, 28 august 2010, 15:04)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

        precum cea de care spui (de fapt spune Blejnar)...

        adică dacă vrei să dai un tun, plătește tu firmă înainte 16% la stat să vedem dacă le mai convine...

        cît timp pot schimba din pix valoarea companiei și statul nu ia impozit pe diferență, înseamnă că e protejat de cîțiva parlamentari (sînt convins că nu pe gratis) care nu permit modificarea legii în consecință.
  • 0 (0 voturi)    
    Actionarii au aceeasi adresa in buletin (Vineri, 27 august 2010, 20:14)

    manu [anonim]

    Se pare ca au gandit-o ca pe o teapa de la bun inceput. Toti actionarii au trecuta in buletin aceeasi adresa. Un link interesant http://emiliasercan.blogspot.com/2010/08/ce-ascunde-cea-mai-profitabila-firma.html
  • +2 (4 voturi)    
    autoritati competente (Vineri, 27 august 2010, 20:38)

    gheo [anonim]

    eu am toata increderea in anaf ca va deslusi subiectul
    l-am auzit intr-un interviu la tv spunand ca astia ai nostri detin o firma nelistata la bursa, cu sediul in statul american "OREGANO" :)
    asa ca in mod cert vor avea un succes nebun, ca pana acum; astia fac magarii de doi ani si cred ca anaf a fumat oregano ca n-a avut bani de alte ierburi mai de soi...
    • +2 (2 voturi)    
      la cati profesionisti are anaf (Vineri, 27 august 2010, 22:24)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui gheo

      unul si unul ,toti diplomati ai academiei de dans si maniere elegante de la baneasa!
      escrocii trebuiau arestati de 2 ani ,timp in care cine stie cate tunuri au tras
      la asa tara Rroma,asa anaf....
    • -1 (1 vot)    
      Blejnar asta e roman? (Vineri, 27 august 2010, 22:26)

      A Suivre [anonim] i-a raspuns lui gheo

      ciudata figura !cine stie de unde ne-am pricopsit si cu asta
    • 0 (0 voturi)    
      ești penibil (Sâmbătă, 28 august 2010, 15:06)

      meioza [utilizator] i-a raspuns lui gheo

      chiar dacă ai dreptate în ce spui, trebuie să specifici sursa. altfel e doar manipulare.

      pot spune că am auzit și eu de la surse de înalt nivel, protejate de anonimat, că ești agentul Rusiei infiltrat sub formă de postac...
  • +2 (2 voturi)    
    Sat fara caini (Vineri, 27 august 2010, 21:14)

    mm [anonim]

    Paradisul fiscal trambitat de Dan Diaconescu pentru Romania s-a si produs?! Sau doar un sat fara caini ?!
  • 0 (2 voturi)    
    Smecheri de Romania (Vineri, 27 august 2010, 21:36)

    cosma [anonim]

    Decat sa dati cu pietre n-ar fi mai constructiv sa infiintam vreo 50 de astfel de firme, fara nici un angajat si care sa sustina PIB-ul Romaniei? Si sa-i scoatem pe toti la pensie?
  • +3 (3 voturi)    
    Dupa 20 de ani... (Vineri, 27 august 2010, 22:02)

    STAN PATITU [anonim]

    E titlul unui roman care se citea cindva pe vremea cind se citea. Le-a trebuit 20 de anio astora de la ANAF ca sa inceapa sa inteleaga, vag, cate ceva. Le vezi privirea "inteligenta". Mai sunt necesari 20 de ani. Asta daca sunt cinstiti, lucru de care eu ma indoiesc. Ce o fi cu firma asta? Suma scoasa in fata este atat de mare incat nu cred ca le-a trecut prin cap ca nu or sa fie luati la ochi. E dubioasa. Eu as asocia-o cu informatia ca au fost cumparate credite neperformante de la bancile din Romania in valoare de 10 miliarde de euro (!). Ce insemna asta? Ca cetateni romani care au dificultati in a-si plati ratele la casa or sa fie deposedati de case. Cind? Sa se mai adune. Acum un an circula un text care prevedea chestia asta.... Vom fi cumparati ieftin.
    • 0 (0 voturi)    
      punct ochit... (Sâmbătă, 28 august 2010, 16:27)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui STAN PATITU

      ..punct lovit. Genial!
  • +1 (1 vot)    
    Baieti destepti. (Sâmbătă, 28 august 2010, 0:43)

    oleg [anonim]

    Singura lor greseala a fost ca s-au intins mai mult decat le-a fost plapuma si au ajuns 'cea mai profitabila firma din Romania', iar presa a preluat informatia foarte usor. Daca puneau 100 de milioane intr-o firma, 100 in alta si tot asa nu se prindea nici dracu'.

    Oricum, mai mult ca sigur totul este legal. Nu exista inca reglementari impotriva paradisurilor fiscale, ceea ce ar fi destul de greu oricum, avand in vedere ca fiecare stat are legi diferite si dreptul sa si le intocmeasca dupa cum crede.Doar daca nu au facut o prostie, ei sau sefii lor din America sau de unde or fi.
  • +2 (4 voturi)    
    Pare sa fie... (Sâmbătă, 28 august 2010, 1:06)

    Sile cel cu bile [anonim]

    ...Vantu.Ca el sa pricepe la chestii d-astea de nu le da nimeni de cap dar care lasa in urma o gaura de te iei cu mainile de cap...
    • 0 (0 voturi)    
      E prea complicat pentru Vantu,el se pricepe (Sâmbătă, 28 august 2010, 7:08)

      A Suivre [anonim] i-a raspuns lui Sile cel cu bile

      doar SA NU SEMNEZE !in a nu semna nici o hartie ,a da doar ordine verbale ,in asa a constat priceperea liui !restul le faceau altii
  • 0 (0 voturi)    
    Au (Sâmbătă, 28 august 2010, 4:15)

    HESS [anonim]

    Descoperit astia secretul ALCHIMIEI.?Au tiparnita de euro in beci?
  • 0 (0 voturi)    
    Da de ce anul asta? (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:06)

    eftimie [anonim]

    O stire similara, despre aceeasi firma din Fantanele a aparut si anul trecut. Tot in Bursa. Si in Sfin. Cum de atunci a ignorat toata lumea problema? N-avea Urban de unde să fure ştirea (yep, surprise, Urban a sutit stirea de undeva)? Nu furau aia de la Money.ro si atunci articole din Bursa?

    Dl acesta, Blejnar, nu lucra la ANAF pe vremea aia? Pe el il apuca investigatiile dupa stirile din ziare? Banuiesc ca avea datele inaintea jurnalistilor doar lucrează acolo. Ce controale incrucisate face el in Germania si SUA. Nu cumva confunda controalele cu cuvintele incrucisate.

    Serios acu', nu-i pute nimanui toata povestea asta?
  • +1 (1 vot)    
    Hai Romania (Sâmbătă, 28 august 2010, 10:41)

    Natasa [anonim]

    E spionaj si interese de a proteja locurilr de munca in tarile lor.
  • +1 (1 vot)    
    Ne indreptam cu fata catre munca. (Sâmbătă, 28 august 2010, 11:22)

    Sile [anonim]

    Sunt oarecum curios cind si ce rezultate vor avea. O zi buna!
  • +1 (1 vot)    
    Cred ca se profita de o lacuna legislativa. (Sâmbătă, 28 august 2010, 12:53)

    mircea [anonim]

    MF ar trebui sa includa in codul fiscal si impozitarea unor astfel de inginerii financiare,chiar supraimpozitare daca tinem cont de gradul lor de risc.O firma ca asta poate pune pe butuci Romania.Daca ia un miliard de euro credit de la Eximbanc,sau CEC si pune garantie active de 4 miliarde de euro si pe urma dispare.Sunt sigur ca sunt multi care au prins ideia si in cateva luni o sa vezi cateva sute de firme de acest fel care nu vor lucra cu miliarde,dar cu zeci sau sute de milioane pot lucra si daca incep sa ia credite cu garantii din astea ne paste o criza de nu mai iesim.Chestia asta parca nu pare facuta de cativa indivizi aiuriti.Apropo de impozitul pe avere,ia sa-i bage un impozit de 50%.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by