Presedintele Volksbank Romania, Johann Lurf ii va primi astazi la ora 15 pe reprezentantii clientilor nemultumiti, in incercarea de a tempera initiativa privind actiunea in justitie pe care acestia au demarat-o. “Astazi la orele 15 avem stabilita o intalnire cu conducerea bancii. Din cate stiu, banca va fi reprezentata la cel mai inalt nivel, mai exact de Johann Lurf - Presedinte Volksbank Romania, Cristian Radu - Director Directie Managementul Retelei, Laurentiu Cuciurean - Retail Division, Mirela Iordache - Legal si de Alexandra Frunza - Head of Communication Department, in vreme ce grupul nostru va fi format din 6 persoane, fiecare specialist pe un domeniu - Legal, Finance si IT”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai grupului clientilor.

Ieri, conducerea Volksbank a dat un comunicat in care facea un pas inapoi, admitand ca in cazul majoritatii clientilor bancii, ratele vor fi mai scazute. „Volksbank intelege faptul ca, in actuala conjunctura a pietei, multi clienti isi pun semne de intrebare legate de aplicarea OUG 50. Probabil ca multe dintre aceste semne de intrebare sunt legate de temerile cu privire la modul in care aplicarea legii isi va gasi raspuns in propriile bugete de cheltuieli familiale. In acest sens, intr-o oarecare masura, sunt de inteles punctele de vedere diferite legate de aplicarea in practica a acestei ordonante. Noi respectam acest lucru si propunem solutii care determina chiar o reducere a costurilor totale ale creditului, nicidecum o majorare a acestora, solutii care vor fi aduse la cunostinta clientilor in intervalul de timp precizat de ordonanta.

Mai mult decat atat Volksbank a fost prima institutie financiara care s-a intalnit intr-un cadru oficial cu aproximativ 100 de reprezentanti ai clientilor, membrii ai un forum on-line, ascultandu-le doleantele si asigurandu-i de intreaga disponibilitate a bancii pentru a discuta si gasi solutiile optime. Reiteram aceeasi disponibilitate inca o data, si comunicam clientilor nostri faptul ca doar utilizand calea unui dialog deschis si direct cu Banca putem gasi impreuna solutii, inclusiv de refinantare si restructurare, atunci cand este cazul.

Totodata, este foarte important pentru clientii nostri sa inteleaga ca in niciun caz obligatiile lor de plata nu vor creste dupa aceasta modificare, ci dimpotriva marea majoritate a clientilor va plati chiar mai putin decat inainte”, se arata intr-un comunicat al institutiei de credit.

Reamintim ca initiativa a prins contur pe forumuri si grupuri de discutii, fiind prima de acest gen. Dupa ce clientii Volksbank s-au organizat si au dat semnalul iminentei actiuni in justitie, Internetul a devenit imediat spatiul in care si clientii altor banci au demarat proiecte similare. BCR este, dupa Volksbank, cel mai avansat intr-un proiect similar, membrii grupului “sarind” de pe net in lumea reala joi dupa-amiaza si intalnindu-se pentru a pune la punct urmatorii pasi in vederea actiunii intentata in justitie.

Grupuri similare s-au copnstituit si in privinta BT, Bancpost si BRD.