Din partea grupului de clienti ai Volksbank au fost semnate deja primele 1000 de contracte de asistenta juridica, urmand ca restul de 1600 de membri sa le semneze in viitorul apropiat, au confirmat pentru HotNews.ro reprezentantii clientilor bancii. Potrivit acestora, in zilele urmatoare este asteptata reactia presedintelui Volksbank, care s-a deplasat saptamana trecuta in Viena, in Centrala bancii. “Sa vedem cu ce noutati va veni Domnia sa, desi nu ne asteptam la schimbari radicale ale pozitiei dansilor”, au mai spus sursele citate. Clientii BCR finalizeaza si ei luni semnarea contractelor de reprezentare cu avocatii alesi si pregatesc actiuni la sediile bancii.

“Suntem in grup circa 2600 de clienti ai Volksbank si inaintam mai greu tocmai din cauza numarului ridicat de persoane. Suntem oarecum deranjati de unele observatii pe care le citim in media, care denota o oarecare necunoastere a cauzelor diferendelor pe care le avem cu banca. Noi nu ne judecam din cauza Ordonantei 50, ci din cauza unor “scapari” ale contractelor pe care le avem. Un calcul al dobanzilor sau comisioane discutabile, pentru care am solicitat interventia Bancii Centrale”, au mai spus reprezentantii clientilor nemultumiti ai Volksbank.

  • BCR- urmeaza actiuni la sediile bancii

Nici in cazul BCR lucrurile nu stau pe loc. ”Deocamdata ne organizam, ne grabim sa semnam si sa strangem contracte de reprezentare si procuri pentru avocat, avand dead line pana luni la ora 16 pentru asta. Vom fi un grup de 300 de persoane in prima faza, numarul fiind limitat de avocatul nostru pentru o mai buna gestionare, urmand ca ceilalti sa se organizeze in alte asemenea grupuri”, au declarat pentru HotNews reprezentantii clientilor celei mai mari banci- BCR. Potrivit acestora, in aceasta saptamana ar putea avea loc actiuni la sediile bancii si impartirea de fluturase clientilor. “In rest, trimitem ploaie de sesizari la ANPC pentru ca BCR-ul nu ne-a inmanat actul aditional cu 30 de zile inainte de data limita pentru semnare -19 septembrie- si ne forteaza practic in 5 zile, probabil intr-o aglomeratie de nedescris, de luni pana vineri sa luam o decizie importanta pentru viitorul nostru. Am reusit sa punem mana pe un draft de act aditional nepersonalizat din care intelegem ca BCR-ul nu face nici un demers pentru a rezolva pe cale amiabila acest conflict”, mai spun reprezentantii clientilor nemultumiti de relatia cu BCR.

Ei pregatesc o scrisoare de refuz al actului aditional si procesul cu avocatii bancii. “Inainte de asta va exista o incercare de reconciliere prin intermediul D-lui Avocat Piperea dar sansele de reusita sunt mici, inca BCR-ul se crede intangibil. Comportamentul lor de pana acum, modul in care ne trateaza si faptul ca ne pun sa luam decizii sub presiune implica masuri si influenteaza actiuni din partea noastra. Deja multi din noi si-au inchis conturile din BCR si probabil vom urma exemplul colegilor de la grupul Volksbank de a face rambursari anticipate simbolice”, mai spun clientii BCR, care precizeaza ca vor derula o campanie de informare a populatiei. “Aceasta campanie va culmina probabil cu alte aparitii in presa, actiuni la sediile BCR, impartire fluturase, consiliere a celor mai putin informati care vor merge sa semneze aditionalele”, conchid reprezentantii clientilor.

  • Clientii Bancpost: sustinem implementarea neconditionata si neabuziva a prevederilor legale

Grupul de initiativa impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost sustine implementarea neconditionata si neabuziva a prevederilor legale care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor OG 21/1992, Legea 193/2000 si OUG 50/2010, in vederea eradicarii clauzelor abuzive continute in contractele de credit Bancpost", se arata intr-un comunicat al grupului, remis HotNews.ro Potrivit documentului, grupul sustine implicarea neconditionata a ANPC, a ONG-urilor in domeniul protectiei consumatorilor, a presei si a autoritatilor judiciare din Romania in sustinerea demersului cetatenilor prejudiciati de abuzurile Bancpost. Grupul sustine colaborarea reciproca a altor grupuri de discutii initiate de cetatenii afectati de abuzuri in contractele incheiate cu alte banci", se mai arata in comunicat, unde mai sunt trecute adresa si forumul dedicate grupului