Descarca fisierul audio in format MP3
Descurajarea muncii pentru obtinerea de voturi nu inseamna decat drumul spre iad pentru Romania, in conditiile in care sunt mai multi votanti pensionari decat votanti contribuabili. Avertismentul a fost lansat de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu. Acesta a declarat ca populismul este dominant in discursul politic si exista tentatia de a promite mai mult decat isi permite economia. "Discutia privind deficitul bugetar ajunge pana acolo incat se crede ca cineva arunca cu bani din cer. Problema este tratata cu o nonsalanta inspaimantatoare", a continuat presedintele BNR. Isarescu a explicat ca Romania se afla inca in recesiune, iar pentru o "crestere economica adevarata avem nevoie de investitii".
Eugen Radulescu, BNR: PIB-ul Romaniei ar creste cu 3% daca taxele s-ar colecta la nivelul din Bulgaria
Produsul Intern Brut al Romaniei ar putea creste cu 3% daca taxele s-ar colecta la nivelul din Bulgaria. Declaratia vine de la seful directiei de audit intern din cadrul BNR, Eugen Radulescu. Potrivit acestuia, evaziunea fiscala a ajuns la dimensiunea unei probleme de securitate nationala. Autoritatile bulgare au angajat experti straini care raspund de problema colectarii taxelor, sustine oficialul. In Romania, exista slabiciuni majore pe intregul lant de colectare, iar nivelul evaziunii fiscale este endemic. Problema "creeaza distorsiuni majore in mediul concurential, pentru ca unii platesc iar altii nu. Unii sunt puternici si la ei nu ajung controalele", a precizat Radulescu. In ceea ce priveste revenirea la cota unica, oficialul BNR sustine ca aceasta decizie nu va duce la echilibrarea bugetului, in conditiile in care incasarile din impozitul pe venit sunt de circa 3% din PIB.
Decizia actionarilor de la Rompetrol Rafinare: Statul roman va detine 44,69% din actiuni
Actionarii Rompetrol Rafinare au aprobat conversia in actiuni a obligatiunilor nerăscumparate de la stat si majorarea capitalului social. In urma conversiei, statul roman va detine 44,69% din actiuni, in valoare de 1,97 de miliarde de lei. Astfel, statul devine actionar la Rompetrol, desi Ministerul de Finante a cerut plata integrala a datoriei, care a ajuns la scadentă la 30 septembrie. Rompetrol Group va ramane cu 42,4% din actiuni, in valoare totala de 1,8 miliarde de lei; 12,8 procente din capitalul social va fi detinut de actionari minoritari. Reprezentantii Rompetrol sustin ca negocierile cu statul vor continua. Valoarea datoriilor Petromidia catre statul roman, preluate de KazMunaiGaz, se ridica la aproximativ 570 de milioane euro. Oficialii Rompetrol au declarat in luna august ca au efectuat plati catre stat in valoare de 71 de milioane de dolari (circa 54 milioane euro). Suma ii permite pastrarea pachetului majoritar.
Grupul Volkswagen a prezentat noua generatie Passat si cel mai usor Lamborghini construit vreodata
Grupul Volkswagen a prezentat la Paris cea de-a saptea generatie de Passat, cel mai usor Lamborghini fabricat vreodata, un Bugatti cu motor de 1.200 CP si primul automobil 100% electric al Skoda. Prezentarile au avut loc in cadrul unui eveniment ce prefateaza inceperea salonului auto de la Paris. La acelasi eveniment a fost prezentat un automobil electric Seat, noul Bentley Contintel GT, dar si un concept Audi Quattro. Pana acum, presa de profil a scris despre lansarea noii generatii Passat, insa germanii au fost discreti si nu au dat niciun fel de informatii oficiale. Noul Passat este aproape identic ca lungime cu generatia din prezent, insa schimbari la nivelul designului se vad la grila radiatorului si in partea din spate. Vor aparea si motoare noi, iar livrarile in Europa ar trebui sa demareze la inceput de 2011.
Lamborghini a adus un concept numit Sesto Elemento, despre care seful marcii spune ca este cel mai usor automobil produs vreodata de marca. Datorita caroseriei din fibra de carbon, masina cantareste sub 1,000 kg, iar cu motorul de 570 CP poate ajunge in 2,5 secunde de la 0, la 100 km/h. Carbonul sta si la baza denumirii, fiind al saselea element din tabelul periodic. Conceptul a fost creat cu ajutorul unor specialisti de la Boeing.
Volkswagen Group a prezentat insa un alt supercar si mai puternic, o noua editie de Bugatii Veyron numita Super Sport. Masina dezvolta 1,200 de CP si are viteza maxima limitata la 415 km/h. Masina are o acceleratie ametitoare, putand atinge 300 km/h in 15 secunde de la plecarea de pe loc. Si pretul de peste un milion de euro este ametitor, insa pana in prezent Bugatti a vandut 260 de masini Veyron in cinci ani. Productia noii editii incepe in toamna.
O surpriza a fost aducerea primului model 100% electric al Skoda, o versiune Octavia Combi cu autonomie de 140 km si viteza maxima de circa 140 km/h. Masina va fi testata anul viitor, ia cehii spun ca in functie de reactia publicului vor decide ce se va intampla mai departe.