“BCR nu a refuzat concilierea propusa de avocati. Dimpotriva, constatam ca dorinta noastra de a gasi solutii practice pentru problemele clientilor, cu analiza fiecarei situatii in parte, nu a primit un raspuns adecvat din partea celor care ii reprezinta juridic pe clienti. Tot ce este posibil ca reprezentantii alesi ai clientilor sa fi dorit sa ajunga mai degraba in instanta. De altfel, convocarea la conciliere fara oferirea datelor minime necesare identificarii creditelor/clientilor, demonstreaza caracterul pur formal al procedurii de conciliere initiate, fara existenta unei dorinte reale de rezolvare a cazurilor”, a declarat pentru HotNews.ro Ionut Stanimir, seful departamentului de comunicare externa a primei banci din sistem.

Potrivit lui Stanimir, BCR nu face niciun fel de asa zise “liste negre” cu acei clienti aflati in litigiu cu banca si nu exista consecinte in ceea ce priveste disponibilitatea serviciilor BCR pentru acestia. "Daca cineva afirma ca asemenea liste exista, o face dezinformand si manipuland opinia publica cu buna stiinta", precizeaza Stanimir.

Declaratia lui Stanimir vine dupa ce liderul grupului de clienti nemultumiti, Violeta Vasilioglu, declarase pentru HotNews ca BCR intocmeste liste negre cu participantii la procesul intentat bancii, acestia urmand sa fie in mod negativ afectati de demersul juridic intreprins.

“Intre solutiile posibile, dorim sa reamintim ca, in cazurile de scadere a veniturilor clientilor, BCR poate reduce, temporar, rata lunara de plata cu pana la 50%, pe baza simplei prezentari a adeverintei de venit”, a mai spus Stanimir. Declaratia oficialului BCR- una dintre rarisimile iesiri in presa pe aceasta tema, vine la scurt timp dupa ce circa 360 de clienti ai bancii au actionat BCR in judecata prin intermediul cabinetului de avocati Piperea si Asociatii.