"S-a uitat ca integrarea in Uniunea Europene e un proces mult mai complicat. Multi au crezut ca daca am intrat in UE, vom trai ca in UE. Greseala asta poate fi fatala, pentru ca transmite un mesaj eronat, inclusiv la nivelul lipsei de vointa care se poate manifesta. Integrarea inseamna lupta cu concurenta europeana care vedeti ca e nemiloasa si mai inseamna o dorinta de schimbare pe care nu intotdeauna societatea o accepta" a declarat vineri Guvernatorul BNR Mugur Isarescu, la o conferinta organizata de revista Top Business, dedicata brandurilor romanesti.

Mugur Isarescu, Guvernatorul BNRFoto: Agerpres

Tot timpul schimbarea este dureroasa, a mai spus Israescu. "Atunci cand BNR a tiparit primele bancnote, inclusiv Eminescu a scris ca e o escrocherie, iar banii de hartie erau numiti “caradele”, in sens peiorativ", a explicat guvernatorul, adaugand ca integrarea se face prin competitivitate si munca. Atunci cand vom intra cu branduri proprii pe piata europeana vom putea vorbi despre o recunoastere a brandurilor noastre", a conchis Isarescu.

BNR a mai anuntat ca seminarul de vineri incheie ciclul de manifestari dedicate celor 130 de ani de la infiintare.

Vezi mai jos cele mai importante declaratii ale Guvernatorului BNR:

* Ca sa avem un brand de tara trebuie sa avem in interiorul tarii mai multe branduri.

* Cea mai buna legatura intre brand si o buna reputatie trebuie sa avem competitivitate. Competitivitatea e emblema sub care trebuie sa ne dezvoltam in urmatorii 10 ani

* O parte a redresării economice o reprezintă consolidarea unor nume româneşti, a unor branduri, în esenţa lor simboluri de competitivitate şi performanţă din partea României

* Redresarea economiei se face pe cu totul alte baze decât ceea ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani

* Ca să avem un brand de ţară trebuie să avem în interiorul ţării multe nume puternice, multe branduri. Următorii 10 ani trebuie dominaţi de acest lucru, de competitivitate

* Antreprenorii romani trebuie să dezvolte produse şi servicii performante şi pe baza acestora să dezvolte branduri distincte, reputate şi puternice. De multe ori se întâmplă invers: se incepe cu eticheta.

* La noi, se pune mai intai eticheta si abia dupa aceea te preocupi de ceea ce e in sticla. Preocuparea noastră nu este să vindem etichete, ci trebuie să avem mare grijă de ceea ce punem în interiorul sticlei. Eticheta coloreaza si infasoara, dar produsul e in interior