“Fata de 33.000 de persoane, vom ajunge in martie la 31.027 angajati. Asta inseamna o reducere de circa 7%. Referitor la cati pleaca din aparatul central si cati din administratiile locale, vom stabili aceste detalii saptamana viitoare. Bugetul Finantelor pe 2011 are o descrestere totala de 19,5% a cheltuielilor din care 12,9 % la cheltuieli de personal. La capitolul "alte cheltuieli", unde intra si despagubirile in bani, avem o scadere de 60%”, a spus secretarul de stat Gheorghe Gherghina in cadrul audierilor la comisiile reunite din Parlament. Proiectul bugetului de actiuni generale a MFP a trecut cu 24 de voturi pentru si 21 impotriva

Gheorghe GherghinaFoto: Agerpres

Alte declaratii ale secretarului de stat:

  • Avem o consultanta de la BM si FMI, axata pe reducerea fraudei si evaziunii. BM a venit cu o serie de propuneri de reorganizare a directiilor din teritoriu, astfel incat sa reducem evaziunea.
  • Alte masuri de crestere a fiscalitatii nu avem, largirea bazei de impozitare o sa o facem prin descoperirea sumelor nedeclarate si in niciun caz nu dorim sa dam semnalul unei instabilitati fiscale.
  • Intr-adevar 2010 a fost un an care a impus o serie de modificari fiscale, dar acum suntem decisi sa intarim controlul si sa avem o mai buna colectare.
  • Eventualele titluri executorii privind salarii sau alte despagubiri le amanam 34% in 2011 si 33% in 2013 si 2014. Din calculele noastre, nu vom fi afectati cu mai mult de un miliard de lei pe an
  • Exista riscul ca tot rostogolindu-se sumele pe care va trebui sa le angajam sa creasca, dar previzionam ca dobanzile vor scadea in viitor

Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu:

  • Stimulentele au fost introduse in perioada 1992 si au devenit in timp elemente de salarizare, dar nu era un sistem corect. De la 1 ianuaria vom avea un sistem corect in aceasta privinta
  • Avem proiecte de combatere a evaziunii fiscale. Problema nu este atat de simpla, insa. Pentru a reduce evaziunea, institutiile din subordinea noastra nu sunt la fel de eficiente ca in alte tari. Dar trebuie sa le dam si parghiile necesare pentru asta.
  • Instrumentele indirecte de control au inceput sa fie discutate din 1997, dar nu a existat vointa politica pentru a fi aplicate