SN a Lignitului Oltenia isi inchiriaza 42 de masini cu sofer. Valoarea contractului acopera achizitionarea acestora, dar legea nu le da voie sa si le cumpere
Surse din interiorul SNLO au declarat pentru HotNews ca inchirierea este mai eficienta. "Noi platim, asa cum ati spus in articol, intre 1800-3500 de lei pentru o asemenea masina. Asta include toate cheltuielile- cu salariul soferului, cu combustibilul, cu piesele de schimb si asa mai departe. Soferii nostri au un buget salarial de 2000 de lei brut. Ori, daca am folosi masini proprii, ne-ar mai ramane 1500 de lei pe luna in cel mai bun caz, pentru restul cheltuielilor cu benzina, reparatii, piese samd", au declarat sursele citate.
"Dupa parerea mea, nu era momentul sa faca acum aceste cheltuieli. Dar legea e de partea lor, intrucat nepermitand achizitiile dar lasand aceste inchirieri, din punct de vedere legal totul e ok", au declarat pentru HotNews, oficiali din cadrul Ministerului Economiei. In plus, au mai precizat acesta, e posibil ca in cazul in care contractul se face in leasing, la finalul acestuia autoturismele sa le ramana sau sa poata fi achizitionate la preturi mult mai mici.
Guvernul a alocat, la rectificarea bugetara din toamna trecuta, suma de 148,3 milioane lei pentru plata datoriilor centralelor electrice de termoficare catre SNLO. Cu acesti bani, SNLO a fost obligata sa-si achite propriile datorii la bugetul general consolidat, iar suma primita acopera, in totalitate, restantele societatii la bugetul de stat, in valoare de 135,6 milioane lei. Datoriile SNLO la bugetul de stat crescusera de la 31 martie, la 30 iunie, de la 89,9 milioane lei, la 135,6 milioane lei.
In prezent, conducerea SNLO are in analiza programului de eficientizare a societatii pentru 2011, declarase managerul SNLO in ziarul Bursa, explicand si de ce societatea continua sa aiba pierderi si sa cumuleze datorii la stat: "Din cauza blocajului financiar al unitatilor pentru care SNLO a livrat carbune energetic, incasarile contravalorii acestuia se fac cu mari intarzieri. Astfel, SNLO nu isi poate achita la termenele legale obligatiile de plata la Bugetul consolidat al statului. Din cauza acestei situatii, Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala - Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili calculeaza lunar dobanzi si penalitati de intarziere. Majorarile si penalitatile calculate pentru intarzierea la plata a obligatiilor bugetare la data de 30 noiembrie 2010 se ridica la suma de 77.220.230 lei", a explicat Burlan.
Reprezentantii SNLO sustin ca este mai eficient sa se inchirieze autoturismele decat sa se achizitioneze si sa se utilizeze ca si dotare proprie.
Punctul de vedere al SNLO:
Activitatea de extractie a lignitului in cadrul S.N.L.Oltenia S.A. Targu-Jiu se desfasoara pe teritoriul a trei judete (Gorj, Mehedinti si Valcea) in 11 perimetre miniere din care 9 cariere si 2 mine subterane grupate in 8 exploatari de productie, o baza de aprovizionare, o unitate de livrare a carbunelui pe CFU, o unitate valorificare a activelor si un centru de recuperare si perfectionare a fortei de munca, respectiv o reprezentanta a societatii la Bucuresti; pe o suprafata de cca. 100 km2.
Pentru asigurarea serviciului de transport in interesul serviciului a salariatilor cu functii din si de conducere din cadrul subunitatilor direct subordonate S.N.L.O ¬ cod CPV 60171000-7, aferent anului 2011, prevazut in Programul anual de Achizitii de produse, servicii si lucrari, societatea ca si autoritate contractanta a demarat la data de 22.12.2010 procedura de achizitie publica de licitatie deschisa, in conformitate cu OUG nr.34/2006 la nivelul sediului central, prin transmiterea catre SEAP a unui anunt de participare, care a fost publicat la data de 27.12.2010 sub nr. 113346.
Mentionam ca pentru aceasta procedura de achizitie s-a transmis catre Ministerului Finantelor Publice fisa de prezentare a achizitiei publice, in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr.30 din 12.04.2006, privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire.
Total surse alocate pentru anul 2011 , aferente procedurii mai sus mentionate = 1.439.910 lei, pentru un numar de 42 bucati. Se precizeaza ca suma medie alocata pentru un autoturism inchiriat este de 2.857 lei/luna, valoare ce include toate cheltuielile (salariu soferului, combustibil, piese de schimb,
amortisment, reparatii, taxe etc.)
Pentru aceleasi servicii in anii precedenti s-au decontat urmatoarele sume: 2008 ¬ 3.446.725 lei, 2009 ¬ 2.505.926 lei, iar in anul 2010 s-a contractat o valoare de 1.691.115,12 lei, rezultand o reducere a acestor servicii cu 15%, pentru anul 2011 fata de 2010.
Din analiza costurilor cu aceste servicii a rezultat ca este mai eficient sa se inchirieze autoturismele cu/fara sofer decat sa se achizitioneze si sa se utilizeze ca si dotare proprie.
Procedura este in desfasurare.

Liber la vaccinarea cu AstraZeneca: Unde sunt acum mii de locuri disponibile în București și cum poți găsi alt centru în țară / Explicațiile autorităților
Scurt ghid de făcut Bugetul franjuri: 10 excepții fiscale care au sărăcit Educația și Sănătatea, tolerate de toți- de la PSD la PNL și USR-PLUS
Ce metode au folosit Franța și Germania pentru a vaccina cât mai multe persoane vulnerabile și cum s-ar aplica și în România
FOTO Pistele de biciclete de pe Splaiul Independenței, trasate vara trecută de o companie municipală și care costă circa 1,5 milioane lei, au început să se degradeze
Nici viața de vegetarian nu e ușoară...fasolea, uleiul, pâinea și brânzeturile sunt în topul scumpirilor comunicate de INS
Bani pentru spitale nu sunt, pentru educatie nici atat, salariile... reduse cu 40%.
Sa traiti BINEEEEE!!!!!!
Pai daca doar superBase lucreaza in tara asta, noi ce mai facem? Stam cu ochii bulbucati in sticla sa ni se eplice "adevarul"????
Uite niste intrebari, fara raspuns deocamdata
- s-a cerut un p.d.v. al S.N.L.O.?
- i-a interebat cineva in mod direct pe directorii de la S.N.L.O. de ce fac asta, in conditiile in care regia respectiva e dependenta masiv de subventii?
- S-a interpelat guvernul pe problema asta sau doar e articol de presa
- daca e suspiciune de ilegalitate s-a sesizat parchetul?
asa cu plansu' e usor... caci doar Base e de vina(si exclusiv!)
Nu apar pe nimeni, dar birocratia isi are rolul ei in fiecare democratie
In tara asta nimeni nu este de vina pentru nimic.
Mai române, tu nu meriti sa traiesti in Europa. De fapt probabil ca nici nu iti pasa, ca si gândire esti un zero barat, la fel ca atatea alte milioane de incuiati.
Stati voi sa va dea Basescu si daca nu va da, criticati-l, de parca sta in atributele presedintelui sa mearga bine economia si sa aiba toate putorile o paine pe masa.
Iti propun sa bei un ceai calmant, sa tragi aer in piept si apoi o sa te simti mai bine. Daca nu reusesti imi pare rau pentru tine.
O zi buna.
Cat depre "Mars" banuiesc ca te referi la acel baton de ciocolata cu crema de caramel. ;)
O zi buna!
Si un mic memo: nimic nu misca in economia socialista fara aprobarea prealabila a tovarasului Ceausescu, ceea ce se vede clar ca nu e situatia in cazul de fata, unde se cere interventia lui Base' dupa ce "baietii" se pare ca au hotarat deja "achizitia".
Binenteles, superBase e de vina...
Ma gandesc ca in tara asta cineva trebuie sa fie de vina, sa isi asume responsabilitati. Atat am vrut sa spun.
PS: Nu sunt psd-ist, pnl-ist sau mai stiu eu ce. In plus l-am votat pe Basescu de fiecare data si cred ca trebuie sa fiu exigent cu el. Nu vreau sa aud ca a fost invins de moguli asa cum pe Constantinescu l-au invins serviciile.
A trambita zilnic ca "Base e de vina" nu e tocmai un reflex comunist? Acela al tatucului, prin reflexul urii - inversul iubirii? Nu vi se pare ideea ca "BASE' e (exclusiv) de vina" mult mai periculoasa decat "persoana" Base? Uitati-va de exemplu la C.A. si actiunile lui. Nu-l intereseaza ca distruge o formatiune politica, el are o idee de urmarit.
Sa fim seriosi, Base' a promis multe, dar din pozitia lui, nu cred ca va realiza nici macar 10%. Si oricine il va urma va avea cel mai probabil acelasi procentaj de "realizari".
Atunci de ce a mai promis?
Care este pozitia din care poate sa realizeze mai multe?
Nu spune nimeni ca este el unicul vinovat, dar nu ii cunosc pe directorii de la "Lihnitul", in schimb sunt sigur ca au girul actualei puteri.
http://www.revista22.ro/incurcatura-din-energetica-221.html
http://www.revista22.ro/un-basm-frumos-scaderea-tarifelor-la-energie-prin-privatizari-988.html
http://www.jurnalul.ro/opinii/editorial/privatizarea-faramiturilor-dezastru-energetic-143595.html
http://www.revista22.ro/n-are-statul-bani-un-argument-fals-3786.html
lectura placuta!
SN a Lignitului Oltenia isi inchiriaza 42 de masini cu sofer.
adica maisnile sint ale lor?
cum ar veni masina mea personala mi-o inchiriez mie insumi?
seamana cu ministrul de finante care s-a dat in judecata tot pe el pt recuperarea taierii de salariu
Plus ca de obicei daca lansezi o licitatie de tipul asta pe 27 dec, e cu dedicatie si te astepti sa treci neobservat.
Salutari !
deci astia isi inchiriaza masini cu sofer? ca sa ce? ca de cat de capabili sunt, au aratat.
Plus ca nu poti compara un Logan cu o masina de teren, nu?
Nu poti sa compari logan cu masina de teren, dar oare ce ii impiedica sa inchirieze Rolls Royce?
Asta inteleg eu prin modernizarea statului.
Deviza este: Nici un pdl-ist fara masina si sofer!!!
€338,000 pe an pentru 42 de jmekeri?
la care se adauga benzina, cel putin, €30,000 combustibilul
pai ia sa facem o socoteala, cat merg astia cu masina? 500km/luna?
500 (km) x 42 (jmekeri) x 12 (luni) x 1.4 (lei/km de taxi) = 350,000 lei, sub €100,000
vreti economii? se pot face.
vreti sa furati... aaa.. atunci e corect.
apoi inca o precizare. inchirierea nu e acelasi lucru cu cumpararea. la cumparare iti mai trebuie msi reparatii/intretinere
Parerea mea.
Va pup ...!!!
E simplu
Noi sa fim sanatosi...
PS: Sa traiti bine!
Legile românești sunt făcute parcă pentru hoție - spune taică clar în lege că nu ai voie să cheltui banii pe prostii, și gata. Dar noi spunem că nu avem voie să cheltuim pe mașini, așa că le închiriem la suprapreț :)
dar cati ar fi de acord cu disponibilizarea a 3-4000 de oameni?
daca Boc are cojones ar trebui sa le dea in cap cu caietul de sarcini si sa-si vada de treaba pana cand o sa inceapa sa faca profit....
Guvernul asta de doi bani taie banii medicilor si profesorilor iar astia risipesc banii pe mofturi.
In primul rand sa ne arate utilitatea inchirierii acestor masini si dupa aia sa vedem daca chiar merita atatea masini. Cum e posibil ca intr-o societate de stat sa fie atatia indivizi cu functii atat timp cat firma e aproape falimentara, sa scoata banii de la cei carora le-au vandut utilajele vechi si le-au cumparat ca noi, ele fiind doar revopsite.
Stiu ei ca cine ....
ha ha ce-mi plac glumele mele !
Atunci .... SNLO INCHIRIAZA MASINI si nu "ISI
INCHIRIAZA" deoarece nu detine masinile pe care le VREA
din pacate se dovedeste o nuca prea tare pentru orice guvern.