"Din mai 2010, un grup de lucru din Ministerul de Finante si ANAF a lucrat la simplificarea poverii administrative. Contribuabilii vor depune o singura declaratie in locul a cinci declaratii pe care erau obligati pana acum sa le depuna. Venim astfel in sprijinul mediului de afaceri, care asteapta o reducere a birocratiei. Reducem asadar povara administrativa, in spiritul recomandarilor Comisiei Europene. Sunt in curs de desfasurare intalniri cu mediul de afaceri, care ne asteptam sa depuna peste 500.000 de declaratii. Suntem pregatiti din punct de vedere tehnic sa le primim", a declarat luni ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu intr-o conferinta de presa.

Gheorghe IalomitianuFoto: captura B1 TV

Declaratiile vor fi depuse la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), urmand ca agentia sa transmita datele la Casa de Pensii, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si la Casele de Sanatate.

Contribuabilii care nu pot depune aceasta declarate prin intermediul internetului se pot prezenta la ghiseele Agentiilor judetene de administrare fiscala, unde vor completa un formular si vor depune declaratiile inscrise pe un CD. Aceasta facilitate va fi disponibila pana la jumatatea acestui an.

"Primirea la ghiseu a declaratiilor va crea o presiunea foarte mare asupra ghiseelor administratiilor fiscale, pentru ca ce se intampla pana acum la ghiseele a patru institutii se va intampla la ghiseele unei singure institutii", a spus Adrian Popescu, directorul general al Directiei de tehnologia informatiei din MFP.

El a mai aratat ca la ghiseu formalitatile vor dura ceva mai mult pentru ca, pe langa declaratia pe suport de hartie, vor trebui verificate si datele de pe CD.

"Primirea la ghiseu a declaratiilor va crea o presiunea foarte mare asupra ghiseelor administratiilor fiscale, pentru ca ce se intampla pana acum la ghiseele a patru institutii se va intampla la ghiseele unei singure institutii", a spus Adrian Popescu, directorul general al Directiei de tehnologia informatiei din MFP.

El a mai aratat ca la ghiseu formalitatile vor dura ceva mai mult pentru ca, pe langa declaratia pe suport de hartie, vor trebui verificate si datele de pe CD.

Potrivit lui Stefan Daia, directorul general al Directiei de tehnologia informatiei din cadrul ANAF, a precizat ca desi formularul unic pare destul de complex, majoritatea angajatorilor vor trebui sa completeze un numar redus de sectiuni, iar pe masura ce din legislatia fiscala vor fi eliminate exceptiile structura formularului se va simplifica.

Dupa termenul tranzitoriu de sase luni, o parte dintre ghiseele ANAF vor disparea si indrumam contribuabilii sa depuna declaratiile prin intermediul internetului, au mai spus oficialii ANAF.

Personalul ANAF care prelucra aceste declaratii va fi mutat ulterior in departamente ale administratiei care au nevoie de personal, in principal la control.

Directiile Generale ale Finantelor Publice au inceput in unele judete intalniri informale cu contribuabilii la sediile acestora, in cadrul carora angajatorii primesc sprijin in privinta completarii noii declaratii. "In perioada urmatoare vom extinde posibilitatea de a depune si la alte institutii, dar acestea trebuie sa fie acreditate. Daca intr-un anumit orasel nu exista administratie fiscala dar exista o Primarie, contribuabilii din zona respectiva vor putea depune la institutia respectiva", a mai spus Ialomitianu.