Nemultumiti de intorsatura pe care au luat-o lucrurile ca urmare a aplicarii OUG 50/2010 in spiritul solicitarilor FMI, clientii nemultumiti ai bancilor au decis sa isi faca o asociatie- Asociatia pentru Protectia Clientilor Bancari (APCB). In urma cu cateva zile au fost demarate procedurile legale de infiintare, urmand ca APCB sa capete contur legal in saptamanile urmatoare. “Va fi ceva diferit de ANPC”, a declarat pentru HotNews presedintele fondator al acestei noi asociatii, Violeta Vasilioglu. "Vom consilia clientii cu sfaturi concrete referitoare la clauzele abuzive si cum sa se fereasca de ele, vom acorda asistenta juridica acolo unde va fi cazul si vom utiliza intreaga noastra experienta dobandita pana in prezent”, a mai punctat Vasilioglu.

Potrivit acesteia, printre clientii care se declara nemultumiti de modul in care s-a optat pentru aplicarea OUG, se afla si avocati si profesori de drept care vor asista cazurile care nu pot fi rezolvate decat in instanta. “Avem convingerea ca BNR va accepta in cele din urma sa renunte la pozitia partinitoare aratata fata de banci, in detrimentul consumatorului, devenind institutia statului echidistanta, cu rol de echilibru in sistemul economico-social romanesc, stiind ca ANPC-ului i-au fost reduse drastic atributiile referitoare la controlul activitatii bancare. In concluzie, nou nu ne ramane decat sa ne organizam asa cum putem mai eficient pentru membrii nostri”, au mai spus sursele citate.

Numarul clientilor nemultumiti a trecut de 15.000, discutiile de pe forumuri fiind mai nou orientate spre cele mai avantajoase formule de refinantare.

Cei aproape 4 milioane de clienţi cu credite în derulare pentru care băncile au considerat actele adiţionale create pe baza OUG50/2010 acceptate tacit trebuie să se hotărască pana la 1 martie dacă accepta situaţia sau se reîntorc la forma iniţială a contractelor.