Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Raport despre activitatea Consiliului Concurentei: Durata medie a investigatiilor privind cazurile de practici anticoncurentiale depaseste 1.000 de zile

Consiliul Concurentei a facut progrese semnificative, dar se afla inca in urma in ceea ce priveste punerea in aplicare a practicilor anticoncurentiale. Concluziile apartin unui raport al Bancii Mondiale cu privire la activitatea Consiliului Concurentei. Potrivit informatiilor disponibile, in perioada 2007-2010, autoritatea a deschis 30 de cazuri de formare a cartelurilor si patru de abuz de pozitie dominanta. Cu toate acestea, a finalizat numai sapte investigatii privind formarea cartelurilor. Procentul de cazuri solutionate in raport cu cele in curs de investigare este de 20% in 2008 si de 8% in 2009, in timp ce in alte state, media este de 50%. Amintim ca raportul a fost finalizat la sfarsitul anului trecut. Intre timp, Consiliul Concurentei a amendat Orange si Vodafone cu peste 63 de milioane de euro, pentru abuz de pozitie dominanta in urma unei investigatii pornite in 2006 la plangerea furnizorului alternativ de telefonie fixa Netmaster Communications. De asemenea, a amendat si Compaia Nationala Posta Romana cu 103,3 milioane lei, pentru abuz de pozitie dominanta. Raportul arata ca analiza fuziunilor solicita cea mai mare parte a volumului de munca in domeniul concurentei, desi cele mai multe fuziuni nu reprezinta o amenintare semnificativa a concurentei. Pe parcursul anului 2009, in 79% din cazurile analizate, au fost date hotarari judecatoresti definitive. Astfel, din totalul amenzilor aplicate in 14 cazuri, 80% au fost confirmate in mod irevocabil de catre instantele judecatoresti, cu sanctiuni in valoare de 11,6 milioane de lei. In medie, cazurile in instanta au o durata de mai putin de 3 ani.

Banca Nationala a Angliei avertizeaza asupra izbucnirii unei noi crize financiare

Sistemul bancar britanic prezinta din nou dezechilibre tot mai mari care ar putea declansa o noua criza financiara. Anuntul a fost facut de guvernatorul Bancii Angliei, Mervyn Kings. Intrebat despre posibilitatea unei noi crize financiare, acesta a replicat ca "problema inca exista". "Dezechilibrele cresc din nou", a avertizat oficialul, criticand goana dupa profit pe termen scurt si bonusurile acordate in banci. "Am dat bonusuri pentru bancheri sa se comporte asa cum au facut-o. Acest lucru trebuie sa se schimbe", a spus el. Guvernatorul britanic a apreciat ca firmele din sectorul de productie s-au comportat mai "moral" decat bancile. De cealalta parte, bancile britanice au reactionat puternic la aceste atacuri, asigurand ca activitatile lor au devenit mai sigure. Conducerea Asociatiei Bancherilor Britanici a precizat ca "sectorul bancar recunoaste ca unele elemente au actionat gresit in timpul crizei, dar de atunci sectorul a fost reformat radical".

Tarile dependente de importurile de pamanturi rare trebuie sa inteleaga grija Beijingului pentru protectia mediului - ministru

Tarile care au ajuns dependente de importurile de pamanturi rare din China trebuie sa inteleaga ca decizia de reducere a exporturilor are la baza preocuparile Beijingului pentru protejarea mediului, a declarat ministrul chinez al Mediului. Oficialul a precizat ca guvernul chinez este dispus sa colaboreze cu Japonia - principalul consumator de pamanturi rare, folosite la produsele electronice Hi Tech - pentru a gasi inlocuitori pentru aceste metale. China furnizeaza aproximativ 97% din consumul global al acestor minerale esentiale pentru producerea de telefoane mobile de ultima generatie, motoare pentru masini electrice si alte echipamente de varf. Beijingul a redus cu 40% exporturile in cursul anului trecut, alarmand partenerii comerciali ai Chinei.

Adevaruri incomode despre masinile electrice, spuse chiar de una din marile companii care le produce

Sistemul de incalzire, dar si condusul agresiv pot reduce la jumatate autonomia unei masini electrice. Printre factorii de luat in calcul se afla si numarul de persoane din vehicul, care are o influenta importanta asupra distantei care poate fi parcursa dupa incarcare. Declaratiile si adevarurile incomode despre masinile electrice au fost dezvaluite la salonul auto de la Geneva, de directorul adjunct al proiectului Fluence ZE al Renault, Nicolas Remise. Masinile electice sunt gandite pentru a fi folosite in special in oras, caz in care autonomia scazuta nu este un dezavantaj mare. Oficialul precizeaza ca pentru tarile cu climat mai rece trebuie facute mici modificari la masina pentru adaugarea unui sistem de incalzire, insa autonomia va fi mai mica. La Fluence ZE, spre exemplu, autonomia medie este de 160 km, insa pe vreme rece ea poate scadea la 80 de km, in functie de cate persoane sunt in masina si de cat de mult este folosita incalzirea. Autovehiculul costa circa 26.000 de euro, iar taxa lunara pentru baterie este de 79 de euro/luna, pentru trei ani. Renault va lansa in toamna acestui an primele vehicule 100% electrice in Europa de Vest si Israel.