Romania incepe astazi noul Acord cu Fondul Monetar. Principalele tinte: consolidarea fiscala si reformele din energie si transporturi
Reforma în energie şi transporturi va fi realizată cu sprijinul Băncii Mondiale şi Uniunii Europene. Acordul adreseaza problema companiilor de stat, în special din cele din domeniile energiei şi transporturilor. "Ideea este ca ambele sectoare să înceapă să funcţioneze mai eficient, ceea ce se va reflecta ulterior în toate celelalte domenii şi le va face să devină competitive. Întrucât FMI nu are expertiză în aceste domenii, ne vom baza pe colegii noştri de la Comisia Europeană şi Banca Mondială pentru a pune la punct detaliile”, a spus şeful misiunii FMI pentru România, Jeffrey Franks, intervievat de publicaţia online editată de Fondul Monetar.
O altă problema este cea a ineficacitatii cheltuielilor publice. “În prezent, cheltuielile publice sunt afectate de ineficienţă şi au fost utilizate sub 3% din cele 19 miliarde de euro din fonduri structurale disponibile pentru România. Trebuie să ne asigurăm că România valorifică aceste fonduri în viitor”, a mai spus Franks.
În timpul noului Acord cu FMI, salariile din sectorul bugetar ar putea să crească, lucru confirmat de ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, la o intalnire cu ambasadorul Elvetiei.
"Discuţiile concrete referitoare la soarta societăţilor de stat şi la alte subiecte de acest gen vor avea loc în lunile următoare, începând de la viitoarea vizită a misiunii FMI la Bucureşti. Board-ul FMI a aprobat un cadru privind domeniul energetic, transporturi, sănătate, au fost stabilite nişte ţinte, dar problemele concrete vor fi discutate cu ocazia noii misiuni la Bucureşti. Atunci, fiecare companie va prezenta o evaluare proprie, în funcţie şi de situaţia efectivă a fiecărei societăţi cu capital de stat si vor fi convenite măsurile necesare. Acum, repet, este mult prea devreme pentru a discuta aceste aspecte", a afirmat Mihai Tănăsescu.
Misiunea FMI care va discuta, între altele, şi unele măsuri concrete din cadrul noului Acord, se va afla la Bucureşti în perioada 25 aprilie - 10 mai.

INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
ANALIZĂ Cât plătește Primăria Sectorului 2 pentru curățenia stradală și ridicarea gunoiului și de ce este mizerie pe străzi / Mesajul primarului pentru oamenii care aruncă gunoiul pe stradă: Îi vom amenda
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Adica, trebuie sa ne spuna J. Franks toate astea, ca Guvernul Romaniei nu este in stare de nimic??!!!
Cat priveste modul in care au inteles guvernantii cum va fi cu eficientizarea asta a companiilor de stat, cred ca la Transporturi este cel mai relevant!! Desi la prima intalnire la Guvern Dl Boc a respins proiectul de buget de la MT al Dnei Boagiu pentru ca era conceput din start cu pierderi, ulterior a acceptat !!! Iar Ev Zilei titra corect:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/boagiu-mai-tare-decat-boc-guvernul-a-aprobat-bugetele-cfr-cu-pierderi-925409.html
"Chiar dacă în urmă cu o lună premierul Emil Boc i-a cerut ministrului transporturilor, Anca Boagiu, refacerea bugetului de venituri și cheltuieli (BVC) propus pentru CFR Marfă, pe motiv că un BVC nu poate fi redactat din start cu pierderi, ci măcar cu un profit estimat la zero, săptămâna trecută membrii Executivului au aprobat bugetul CFR Marfă cu pierderi estimate la 79,5 milioane de lei.
Ambele companii au estimări negative în ceea ce privește rezultatul financiar pentru acest an. Astfel, dacă la CFR Marfă pierderea cuprinsă în buget este de 79,5 milioane de lei, la CFR SA diferența dintre cheltuieli și venituri este estimată la 350 milioane de lei"