Fragmente din timpul emisiunii:
- Procesul de restructurare in sine are un scop bine definit: serviciul public si eficienta acestor companii sa fie in crestere in perioada care urmeaza
- Nu putem sa aplicam o metoda unica pentru toate companiile, trebuie luat caz cu caz, trebuie analizata fiecare companie si nu in ultimul rand trebuie vazut care sunt solutiile pentru aceste companii
- Unele dintre ele pot sa supravietuiasca, altele vor trebui lichidate, altele au nevoie, probabil, de capital ca sa poata sa se restructureze
- Este clar ca toate companiile au nevoie de un nou tip de management
- In momentul de fata, cel mai important este sa se inceapa din interiorul companiilor
- In lunile care vin, pe baza acestor planuri pe care autoritatile le-au pregatit, sa vedem care sunt solutiile pentru ele
- Probabil ca vor exista si unele disponibilizari la companii daca autoritatile vor decide acest lucru, dar cu siguranta vor exista compensatii
- Mesajul cel mai important este ca se doreste ca aceste companii sa se aduca pe linia de plutire, sa devina mai eficiente si sa se creeze locuri de munca noi dar intr-o structura care sa creeze valoare adaugata si un plus la bugetul de stat, precum si un plus de calitate serviciilui public pe care il desfasoara
- Aceste companii au evoluat in ultimii 20 de ani intr-un sistem care nu a pus pe primul loc eficienta; multe dintre ele au continuat sa atraga resurse importante de la bugetul de stat fara sa isi arate, de fapt, valoarea respectiva
- A venit timpul sa demonstram ca ele trebuie sa fie aducatoare de venituri la bugetul de stat
- Este o transformare radicala, care nu s-a mai intamplat pana acum
- 2012 este un an electoral, dar sa nu uitam ca Romania are niste tinte bine stabilite, atat prin intelegerea cu Fondul Monetar si Comisia Europeana
- Este clar ca procesul de consolidare fiscala trebuie sa continue
- Sa nu uitam ca in 2012 avem ca tinta de deficit 3% din Produsul Intern Brut, deci va fi un an in care se vor continua reformele, cresterea calitatii chelutielilor banului public si nu in ultimul rand la o crestere a venitului la bugetul de stat
- Cred ca aceste tinte sa fie respectate de catre clasa politica, pentru ca este vorba de reputatia acestei tari si eu sunt convins ca este mai presus decat orice
- O prioritizare corecta a chelutuirii publice este un element esential pentru o executie bugetara corecta
- Atragerea fondurilor europene, cu destinatii bine definite, reprezinta un factor important de stabilizare
- Din pacate, am demonstrat ca nu avem capacitatea necesara de a atrage fonduri europene care reprezinta bani gratis in momentul de fata, o resursa extraordinar de importanta pentru Romania, ea trebuie inteleasa ca un obiectiv principal: inseamna proiecte de investitii, crestere economica, locuri de munca
- Fondurile europene, impreuna cu fondurile publice si private (prin parteneriate) sunt surse importante de crestere si proiecte de care Romania are nevoie
Poate se repliaza si infiinteaza un alt fel de partid socialist !
La buna vedere.
de asta si merita atatea felicitari. mai intai pentru ca are capul pe umeri, apoi pentru ca nu s-a lasat contaminat de vuvuzelismul restului.
Astfel, este posibil ca cel desemnat in functia de premier, atunci cand va ocupa postul si va avea, ca sarcina principala, punerea in aplicare a masurilor de reforma promovate de Emil Boc, sa ajunga la conluzia, pe masura ce le cunoaste mai bine, ca nu se potrivesc vederileor lui, sa le ia la puricat, sa le tot imbunatateasca pana le altereaza cvasi-compelt, sa anihileze astfel instrumentul principal pe care PDL il are, in incercarea disperata ca, prin aplicarea acestuia in cel mai scurt timp, sa obtina aparitia roadelor de care sa inceapa sa beneficieze populatia si, prin aceasta, sa castige alegerile.
Fara sa puna ceva in locul actualelor reforme, care sa revigoreze rapid tara (domeniile principale, ce au facut obiectul reformelor) si sa multumeasca populatia (prin cresterea salariilor si a pensiilor, prin masuri care sa revitalizeze intreprinzatorii ce alcatuesc clasa medie din economie), independentul, sub presiunea imensa a omnipotentei retele transpartinice, va ramane o simpla amagire care, insa, sa faca un mare rau partidului (PDL) si tarii.
In plus, este posibil ca independentul ales, in care se pun toate sperantele, sa aiba in el un sambure de nationalism care sa vicieze realatia PDL cu UDMR, deci sa distruga coalitia aflata in guvern si in parlament.
Ca atare, sa nu ne garbim 'sa dam vrabia din mana, pe cioara de pe gard', sa 'nu vindem blana ursului din padure'.
Varianta 'ministru-politic' ar trebui sa contina , evident, cel putin sub-varianta 'Boc', putand sa contina si alte sub-variante.
Compararea trebue sa se faca pe baza unor 'criterii 'de importanta majora, avand in vedere consecintele extraordinare asupra intregii tari, in prezent si in viitor.
Fiecare 'criteriu' trebue sa aiba o scala de notare, de la unu la zece, functie de greutatea (importanta, consecintele) criteriului respectiv in evaluarea generala, cat mai corecta, a unei variante.
Astfel, fiecareia dintre cele doua variante studiate, sa li se atribue note, de la unu la zece, pentru fiecare dintre criterii.
In final, sa se insumeze, pentru fiecare varianta studiata, notele obtinute la fiecare dintre criterii.
Daca Sebastian Lazaroiu a intocmit un studiu bazat pe o alta metoda de analiza, mult mai adecvata cazului studiat (optimizarea alegerii unui nou prim-ministru), il rugam sa il faca public, spre informarea specialistilor in domeniu, a societatii civile si a populatiei, in ansamblu, carora le datoram respect faptic (nu numai verbal).
1.Avand in vedere ca atat conceptia generala cat si documentatia detaliata, referitoare la fiecare dintre reformele aprobate de parlament - educatie, salarii unitare, etc- (pornind de la indicatii generale date de presedinte si, in parteneriat, de prim-ministrul Boc), au fost elaborate de aparatul de specialitate ce apartine departamentelor respective, sub coordonarea generala a ministrului de resort, rezulta ca un nou prim-ministru, de un 'independent-tehnocrat' nu va putea anula sau modifica esential aceasta munca enorma si nicidocumentatiile aferente, batand din palme, de unul singur.
Numai ca sa le parcurga si sa le inteleaga perfect, noul prim-ministru -independent-tehnocrat- are nevoie de multe luni, atata timp cat nu a mai fost niciodata prim ministru, deci nu are expertiza necesara ca sa fie eficient 'instant' .Va avea de invatat aceasta meserie -de prim -ministru 'la locul de munca', pas-cu-pas, ca sa ajunga macar la nivelul la care se afla actualul prim-ministru si apoi sa il depasasca cu mult, asa cum si-o doresc cei care au convingerea sau speranta ca aceasta ar fi solutia magica, salvatoare, prin care tara sa faca un pas mare inainte, si cu consecinte benefice asupra PDL (cresterea radicala a increderii populatiei in acest partid, pe care sa il voteze majoritar).
Independentul-tehocrat va trebui sa puna rapid in aplicare reformele actuale sau pe altele, din domeniile respective, mult mai eficiente si mult mai bine primite de toti factorii principali (sindicate, patronat, societatea civila, intreaga populatie, acestea trebuind sa fie, evident, puse de acord cu FMI, cu Banca Mondiala si cu UE).
2,Sebastian Lazaroiu, fiind un expert -analist, ar trebui sa publice 'Studiul privind alegerea variantei optime de alegere a unui nou prim-ministru', pe care, cu siguranta, isi intemeiaza afirmatiile mult prea laconice, neconvingatoare.