Participantii la negocierile Romania-FMI, indignati de iesirea publica a Presedintelui. "Este inca o dovada ca nu avem premier", spun acestia

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 26 iulie 2011, 17:18 Economie | Finanţe & Bănci


Jeffrey Franks, la sediul BNR
Foto: HotNews.ro
O parte dintre economistii care au participat -direct sau indirect - la negocierile cu FMI si UE condamna gestul Presedintelui Basescu, acuzand guvernantii ca vor sa deschida robinetele cheltuielilor electorasle intr-un moment complet nepotrivit."​Problema o reprezinta arieratele din sanatate, care au crescut din nou. FMI cere ca ele sa fie platite. Autoritatile nu vor sa plateasca toate arieratele la actuala rectificare si din surplusul inregistrat sa acorde mai multi bani pentru investitii si partial pentru sanatate.

FMI cere sa se gaseasca o solutie, fiindca nu poate sa mearga in Board cu arierate. Discutile vor continua", au declarat pentru HotNews participanti la negocieri apropiati ai Fondului.  “Declaratia este inedita din alte motive: unu- denota o ingrijorare mare privind cresterea economica pe acest an; doi - sugereaza ca nu s-au facut investitiile programate si trei-  ca se miza pe bani din privatizari pentru efectuarea unor investitii.

Oricum, inca o data avem dovada ca nu exista un premier. Care mai si spune ca ii este teama de populism, ca si cum nu el conduce Guvernul", spune un alt participant roman, sub protectia anonimatului.

"O asemenea declaratie nu trebuia facuta in fata camerelor si nici de catre Presedinte, indiferent ca se numeste Traian Basescu sau altcumva.  Ce face premierul Romaniei atunci?" , se intreaba un alt economist implicat in negocieri, mirat de iesirea televizata a lui Basescu.
  • "Din punct de vedere strict economic as merge clar pe mana FMI"
“Este un aspect care poate fi interpretat. FMI vrea un deficit bugetar mic - care sa includa arieratele. Pentru stabilitatea macro asta este foarte important. Din punctul de vedere al guvernului (ie perspectiva alegerilor 2012) neplata

arieratelor poate constitui o suma directionata catre investitii - mai mult sau mai putin benefice/transparente. Din punct de vedere strict economic as merge clar pe mana FMI aici. Rata de crestere a arieratelor trebuie stopata definitv si stocul lor redus la zero cat mai rapid. Asta ar aduce o stabilitate macro pe termen mediu lung cu atragerea implicita a investitiilor din exterior. Este o greseala sa avem factorul politic ca element de imixtiune - din nou - in decizii importate ce vizeaza principii economice clare. Nu am idee cine - daca sunt – sfatuitori insa declaratia aceasta are un iz electoral - din nefericire pentru economie”, spune o a treia sursa pentru HotNews.ro

"Presedintele probabil doreste un spatiu de manevra pentru negocieri. FMI e foarte hotarat in a nu permite deschiderea robinetului electoral. De anul viitor, pierderea companiilor de stat va intra la deficit.  Asta inseamna probabil un plus de 1%", au mai declarat pentru HotNews surse participante la discutiile reprezentantilor Romaniei cu FMI.
  • Nu  exista loc de negociere. Mai ales ca s-au facut se pare anumite promisiuni care tin  de o viziune electorala, cu care niciun membru al delegatiei straine nu a putut fi de acord
"Exista o problema la nivelul managementului companiilor de stat, iar calculele arata ca o pierdere cumulata de 2% in sectorul firmelor de stat se poate transforma intr-o crestere a deficitului bugetar cu 1%. Din acest punct de vedere, finantatorii Romaniei- publici si privati- au fost foarte fermi. Nu  exista loc de negociere. Mai ales ca s-au facut se pare anumite promisiuni care tin  de o viziune electorala, cu care niciun membru al delegatiei straine nu a putut fi de acord", au mai declarat sursele citate pentru HotNews.ro.
  • Ce s-ar putea schimba?
Arieratele companiilor de stat sa fie incluse in deficitul bugetar
Lentoarea cu care Statul reactioneaza ar putea fi scurtata
Cheltuielile cu tenta electorala ar putea fi reduse
Autoritatile nu vor sa plateasca toate arieratele la actuala rectificare si FMI cere sa se gaseasca o solutie, fiindca nu se poate sa mearga in Board cu arierate
  • Se urmareste doar obtinerea unei marje de negociere si atat

"S-a spus sa se dea drumul la cheltuieli, ori asa ceva e inadmisibil. Pentru cei care au asistat la discutiile cu FMI stiu ca sunt intransigenti din acest punct de vedere. Am convingerea ca se urmareste doar obtinerea unei marje de negociere si atat. Din cate mi-am dat seama, reprezentantii BNR merg si ei pe mana Fondului, semn ca atitudinea Presedintelui nu a fost cea mai potrivita in aceasta chestiune", au conchis sursele citate.

Reamintim ca presedintele Basescu a criticat reforma din sistemul sanitar, spunind ca "Nu putem continua sa irosim toate resursele intr-un sistem care refuza o reforma reala si un management curat al resurselor.  Lipsa reformelor in sistemul sanitar este aratata de situatia financiara, nu numai lipsa resurselor, dar este clar ca doar o aparenta reforma a sistemului nu mai poate functiona. OK, am inchis cateva spitale, dar sistemul nu este reformat si aici trebuie sa punem cheltuielile sub control, intr-un mod real".

In cadrul discutiei,  Jeffrey Franks, seful delegatiei FMI pentru Romania, a spus ca tintele stabilite pentru Romania au fost atinse.  "In zona structurala, exista domenii unde trebuie sa continuam eforturile. Ati mentionat unul, in zona asistentei medicale, dar, repet, vedem ceva miscare in zonele-cheie si cred ca ne vom intoarce cu un raport bun la Washington pentru urmatoarea analiza a board-ului, dar desigur ca trebuie sa lucram impreuna la rectificarea bugetara din 2011, la bugetul din 2012 si la zona structurala, in general".

Inaintea intalnirii cu presedintele Basescu, reprezentantii FMI, CE si BM au avut luni o intrevedere, la Palatul Victoria, cu premierul Emil Boc.
Vezi si efectele Curbelor de sacrificiu deja aplicate in economie  Vezi si de ce credea un fost ministru al Finantelor ca vom creste in 2009 cu 8%.  Cum sa cresti pe o piata in scadere careia tu ii esti dator?
Sau
Gandeste-te la propunerea asta. Ar putea fi o solutie?






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7180 vizualizari

  • +9 (39 voturi)    
    Obrazuri fine (Marţi, 26 iulie 2011, 17:36)

    etre [anonim]

    Deci sa inteleg ca niste oarecare s-au simtit lezati de faptul ca seful statului si-a permis sa deschida gura.

    Mda, eu imi aduc aminte cand se faceau acordurile cu FMI prin '90, ca apoi la urmatoarea vizita sa se desfaca, toate punctele fiind incalcate cu succes.
    • -8 (42 voturi)    
      lazaroiu ce zice? (Marţi, 26 iulie 2011, 17:59)

      un [anonim] i-a raspuns lui etre

      Auzi, matale faci mai rau decat crezi.
      Cand pe hotnews apare o stire ca asta sau cand tapalaga il critica pe basescu, inseamna ca e de foarte rau pentru pedelaci.
      Io zic sa ai grija ca se apropie timpul cand se taie "finantarea" pentru postacii portocalii.

      Seful statului tau vorbeste cam aiurea.Pana acum tipa ca n-o sa fie pomeni electorale, acum vrea "spatiu de manevra"...
      Normal ca boc tace si face, adica "se aplica, nu se discuta"....
      Dar stiu, de fapt pentru tine el ramane zeul luminii ca doar el e sponsorul principal.
    • +3 (3 voturi)    
      totusi (Marţi, 26 iulie 2011, 18:50)

      totusi [anonim] i-a raspuns lui etre

      totusi, sa speram ca romania anilor 201x este mult diferita de romania anilor 199x.

      vrei o mineriada?
    • +7 (19 voturi)    
      Titlu inexact (Marţi, 26 iulie 2011, 19:27)

      judex [anonim] i-a raspuns lui etre

      @Dan Popa: "Participantii la negocierile Romania-FMI, indignati de iesirea publica a Presedintelui".
      Faptul ca ziaristul (culmea, economist la baza, la UBB) a consemnat doar parerile astea nu inseamna ca TOTI participantii au fost indignati. Chiar asa, dle Popa ? Eu zic ca era mai corect daca scriati ca "unii dintre participanti etc, etc....", nu credeti ? Cui foloseste informatia trunchiata doar ca sa sustina o simpla parere personala a unui ziarist oarecare ?
      • +5 (11 voturi)    
        stilul asta cu unii,e hotie pe fata. (Marţi, 26 iulie 2011, 20:58)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui judex

        Dan Poa este impins in fata de mafia din sistemul de sanatate.De multi ani se tot incearca tot felul de scheme,care duc in final la acelasi rezultat-cresterea cheltuielilor in sistemul de sanatate,iar criticile sunt tot mai virulente.Fiind vorba de "asigurari de sanatate"de ce nu se face ca la orice asigurare ,adica sa ai stabilit pentru-ce si cat esti asigurat.Ce costa in plus sa plateasca cine-i interesat.Si de cardul de sanatate nu se mai aude nimic,dar vedem oameni care ne explica cu seninatate ca trebuie mai multi bani si cu toate ca sunt convinsi ca nu prea ai de unde ,sunt amenintatori si nesimtiti.Eu unul nu sunt de acord.Cine a depasit limita de plati sa suporte din buzunar diferenta.Descentralizarea,in cazul de fata a creat posibilitati de furt.Sa se centralizeze achizitia de medicamente.Sunt cutrios daca a facut cineva un inventar al medicamentelor expirate,achizitionate in exces si daca cineva a dat socotela pentru asta.Doctorul Gradisteanu a fost scos basma curata si cati or mai fi ca el,dar nu mai ai curaj sa-i trimiti in instanta,pentru-ca judecatorii din Romania nu apara interesele cetatenilor si statului.Ar trebui studiata posibilitate darii in judecata a sistemului juridic din Romania.Poate asa vom ajunge sa avem adevarati judecatori.totusi ,daca nu poti sa-i confisti ce a furat ca nu permite Constitutia,te lasi pagubas.
      • +4 (12 voturi)    
        sunetul fals al manelistului (Marţi, 26 iulie 2011, 21:46)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui judex

        1,in primul rand ,articolul e golanesc chiar si pentru Hot News
        2.Dan Popa asta nu a fost si nu va fi vreodata economist,pentru ca nu are aceasta profesiune
        3. a scrie versuri /cand nimic nu ai a spune =er tipic pentru media de astazi,tipic pentru un oarecare Popa
        4.mai lasati-l pe presedinte ,are un job pe care il face foarte bine comparativ cu predecesorii !
        5.Hot News probabil a schimbat/schimba orientarea ancorata in real, la concurenta cu Yedioth TV -fosta Irealitatea si cu Halene 1-3!
        6. Popa ,daca vrei satisfactie,ai tai stiu unde sa ma gaseasca !
  • +21 (29 voturi)    
    Dati banii hotilor! (Marţi, 26 iulie 2011, 17:41)

    Alui [anonim]

    Sa nu platesti un bun primit, se cheama furt.
    Bine ca-i infundati pe imbuibatii de la BOR cu bani.
    Cine e de acord ca bugetul pentru culte sa fie alocat ministerului sanatatii sa promoveze si sa semneze urmatoarea petitie:
    http://www.petitieonline.ro/petitie/respectarea_constitutiei_separarea_statului_de_biserica-p27058051.html

    BOR n-o sa moara fara banii statului, au destule terenuri, paduri, hoteluri, etc, si toate "serviciile" sunt platite. Cine vrea biserica, sa plateasca asa cum cere Biblia din buzunarul lui.
    • +5 (11 voturi)    
      Arierate si competitie (Marţi, 26 iulie 2011, 19:07)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Lipsa unei competitii adevarate la nivelul furnizorilor de servicii medicale (inclusiv furnizorii de medicamente) a dus la un cost al sistemului de sanatate devenit prohibitiv pentru stat (Ro nu este un caz singular, Franta a ajuns azi la acelasi stadiu, in timp ce SUA il suporta de vreo 30 de ani). Pentru lipsa de viziune a ministrului sanatatii si a directorului CS, cat si pentru faptul ca cei doi ingreuneaza indirect prin diletantismul lor negocierile cu FMI, acestia ar trebui demisi de urgenta.
      • +1 (9 voturi)    
        Mai nou TOTUL E PROHIBITIV pt STAT (Marţi, 26 iulie 2011, 20:31)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui judex

        Totusi un ban acolo s-o gasi sa importam cardurile alea pentru elevi,
        de la firma ungara agreeata...las ca are si Anca actiuni acolo nu numai Kelemen, deci coalyia este just reprezentata.
        *
        Nu se stie cine va intermedia afacerea cu cititoare de carduri ...nu am informatii dar eu cred ca s-o gasi vreun magnat mustacios pe la Constanta sa le-aduca parandarat din Hong-Kong.
        De fapt nici nu e nevoie de cititoare pentru cardurile scolare - urgenta mare e sa se cumpere cardurile ...
        Poate ca cititoarele le aduce dl Gittenstein.
  • +15 (37 voturi)    
    Ah...ce vaiet si ce zbucium! (Marţi, 26 iulie 2011, 17:44)

    Cataleya [utilizator]

    Iar i-a atins marinarul la lingurica pe afaceristii dubiosi care isi imagineaza ca daca fac afaceri cu medicamente sunt salvatorii neamului romanesc!
    Cand ii auzi cum se zbuciuma de fiecare data cand Basescu nu cere altceva decat legi clare, iti dai seama cam unde este interesul acestor lipitori obisnuite sa castige zeci de milioane de euro fentand statul de fiecare data.
    Bine le-a zis-o basescu.
    Era mai grav daca acei "afaceristi" l-ar fi laudat pe Basescu.
    Atunci ar fi insemnat ca ceva nu este in regula.
    Dar de vreme ce sar ca arsi, inseamna ca Basescu a atins din nou punctul nevralgic al mafiei medicamentelor din Romania si din intreaga Europa!
    • -6 (12 voturi)    
      De ce gresesti (Marţi, 26 iulie 2011, 19:06)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Nu orice medicamente sunt compensate ci doar cele din catalogul aprobat de ministerul sanatatii. Inclusiv preturile sunt stabilite. Deci guvernul a stiut pe ce merg banii. Vina e numai a guvernului, daca nu vroiau sa plateasca nu trebuiau sa treaca medicamentele mai scumpe in catalog.
    • -2 (6 voturi)    
      zbucium de partea cui? (Marţi, 26 iulie 2011, 23:51)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      "i-a atins marinarul la lingurica pe afaceristii dubiosi" - dar cine le-a permis sa devina dubiosi? Nu oare cei care au aranjat caietele de sarcini de asa natura incat sa fie siguri de comision? Probabil le-au cerut afaceristilor dubiosi sa le intocmeasca.

      "...se zbuciuma de fiecare data cand Basescu nu cere altceva decat legi clare" - de aici sa intelegem ca pana si legile trebuie promovate de afaceristii dubiosi? La urma urmei poate or fi mai bune decat cele promovate de specialistii guvernului.

      "... fentand statul de fiecare data" - de aici rezulta cat de competenta este conducerea statului de se lasa fraierita de fiecare data. La urma urmei se lasa fraierita pe banii nostrii.

      "...a atins din nou punctul nevralgic al mafiei medicamentelor" - mai mult decat atat a atins culmile inabilitatii politice, lipsei de tact si incapacitatii de a face fata unei situatii de presiune. Ce bine a fost inainte de 2008 cand toate mergeau de la sine si nu era nevoie sa emane atata competenta politica si manageriala. .
  • +18 (30 voturi)    
    surse si participanti (Marţi, 26 iulie 2011, 17:44)

    manfred [utilizator]

    "Participantii" astia anonimi care sar de gitul premierului la prima ocazie , in timpul negocierilor cu FMI, presupun ca sint platiti din bani publici... dar in negociere sint f. bine plasati de partea opusa...Interesanta tara, Romania
  • +7 (15 voturi)    
    Stopati risipa (Marţi, 26 iulie 2011, 17:44)

    Alui [anonim]

    http://www.culte.ro/FinantariDetalii.aspx?id=1828
    Asta e in plus fata de bugetul normal pe 2011 si ce mai brimesc bisericile de la primarii.
  • +11 (23 voturi)    
    jos cu ei! (Marţi, 26 iulie 2011, 17:45)

    manfred [utilizator]

    Pai cum isi permit Boc si Base sa aiba opinii diferite de FMI si sa incerce sa negocieze cu ei? Ce fel de oameni pot face asa ceva? De unde ii scoateti pe indignatii astia de participanti?
    • -8 (14 voturi)    
      pardon ! (Marţi, 26 iulie 2011, 18:46)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui manfred

      Boc nu-si permite nimic! el doar aproba, grabnic si entuziast, orice afirma seful sau (ala cu doua degete mai inalt)!
  • +11 (17 voturi)    
    da si nu (Marţi, 26 iulie 2011, 17:59)

    I [utilizator]

    ca a zis Boc, ca nu vrea populisme e ciudat pentru un economist poate, dar o fi fost si un mesaj transmis tuturor sa nu se astepte la bani de sifonat (mai ales cei din PDL). Acum ramane de vazut ce o sa faca practic Boc: populisme sau nu.
  • +11 (17 voturi)    
    ce sa inteleg? (Marţi, 26 iulie 2011, 18:17)

    CCC [anonim]

    Ca lobby-ul din industria farmaceutica e intr-adevar extrem de puternic? De ce nu vreti frate informatizarea sistemului??? Sa stim si noi cati bolnavi de cancer sunt in tara, si cati diabetici, etc. Sa nu mai facem statistici dupa ureche! Sau va e frica de rezultate? Poate vedem ca 1 din 5 romani sufera de cancer, dupa cate medicamente se consuma...
    • -2 (8 voturi)    
      Super comentariu. (Marţi, 26 iulie 2011, 20:56)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui CCC

      Deci sa inteleg ca industria farmaceutica nu vrea informatizarea sistemului medical pentru a se sti exact nr de bolnavi de diabet si de cancer. Ce treaba are industria farmaceutica cu asta??? Pe ce lume te afli? Stii exact despre ce vorbesti? Industria farmaceutica este responsabila ca statul corupt nu este in stare sa-si informatizeze sistemul medical. Dumnezeule!
      • +1 (3 voturi)    
        Manipulare subtila (Marţi, 26 iulie 2011, 22:45)

        predel [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Industria farmaceutica nu este responsabila de un fapt insa profita de el si il incurajeaza prin lobby.
        • -2 (4 voturi)    
          Las-că mai subtilă e ”INDIGNAREA” (Miercuri, 27 iulie 2011, 10:51)

          MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui predel

          De unde până unde un asemenea
          titlu de articol ?!
          Ce caută ”indignarea” in cadrul
          fetivalului ”Cantarea permanentă” ?
          *
          Binenteles din jurnalul de bord al
          unicului
          si singurului
          si adevaratului
          bărbat
          care- pricepeti odata ! infrundă toate hidrele !
          *
          Sigur că s-a bătut palma in amanarea cu cateva luni a datoriilor la medicamente...(mare brînză...in loc de august - octombrie)
          ...dar de ce sa nu băgăm si o tzîră de ”efecte speciale”.
          A infruntat el comunismul,
          a infruntat Rusia
      • 0 (0 voturi)    
        >>>>>>>>>>>>>>> (Joi, 28 iulie 2011, 6:20)

        Invincible [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

        x+1=2; x=?

        cand ai o necunoscuta(ceva care miroase), te folosesti de alte mijloace pentru a o afla(verifica).

        Problem?
  • -7 (19 voturi)    
    cine-a crezut ca Boc e premier?! (Marţi, 26 iulie 2011, 18:18)

    costica [anonim]

    face figuratie in stil mare, altfel e bietul de el o marioneta in mana lui Traian Basescu!! care n-are treaba cu Boc, apare si spune ce vrea el, calcandu-l in picioare pe Boc de cate ori vrea si dupa cum vrea muschii lui!! Ca PDL va deschide robinetul pomenilor electorale este de asteptat, 2012 va matura PDL de la guvernare, stie bine Basescu asta si in plus cresterea economica pe 2011 de care trancaneste Boc este o frumoasa poveste portocalie pe care nici Boc nu o mai crede, ca nu o mai spune cu atata convingere, s-a mai temperat elanul lui Boc cand vine vorba despre cresterea economica pe 2011, parca vorbeste mai speriat, mai temperat!! Desi INSul portocaliu poate aranja din pix si crestere economica si inflatie si deficit!!! Care-i problema?! Oare pana acum nu au facut asa ceva?! Nu cred, cred ca mint cat pot ca sa iasa cifre cat mai frumoase!! Grecia cum a facut, mintea de rupea cand trasmitea cifrele la UE!! i-au prins si au recunoscut dupa ani de zile!!! La fel fac si astia, mint de rup!!! Iar Romania pierde si banii de la UE(2013 e-atat de aproape!!) si timp in relatia cu celelalte state ale UE care progreseaza, nu stau sa astepte Romania pierduta in spatiu si timp cu ai ei conducatori incompetenti si populisti si demagogi...
    • +8 (14 voturi)    
      ho, nene,ho (Marţi, 26 iulie 2011, 18:59)

      manfred [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Aici e o chestie mai tehnica- toata lupta se da pentru plata arieratelor in zona medicamentelor, unde e o frumusete de lobby... de aici toata agitatia asta cu "faceti imediat ce zice FMI" , "ce tot vorbeste basescu" si "nu avem premier". Nu am nici o problema ca nu itit place de unul sau altul, dar sa raminem la subiect- astea cu INS-ul portocaliu, pomeni electorale si indignare e buna la ceva articol cu tema politica...
    • -1 (5 voturi)    
      Boala se trateaza si cu vorbe bune. (Marţi, 26 iulie 2011, 21:03)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui costica

      Costica,poate esti bolnav si nu ai bani de medicamente.Vezi ca,dupa ce a facut nebunul din Norvegia,nebunia nu se mai poarta,asa ca lasa istericalele de fata batrana si tratezate cu matraguna sau cucuta.
    • 0 (0 voturi)    
      >>>>>>>>>>>>>> (Joi, 28 iulie 2011, 5:50)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Tu n-ai auzit de consens? ai vrea sa fie ca in celelalte guverne, cand presedintele zicea "cea!" hair premierul facea "hais".

      iar cand aduni +x cu- xce da?
  • -3 (11 voturi)    
    totusi (Marţi, 26 iulie 2011, 18:45)

    srpc [utilizator]

    cine conduce treburile Romaniei? Guvernul, conform Constitutiei, sau Presedintia, conform naravurilor de dupa 2004?
  • -4 (12 voturi)    
    nepotrivire (Marţi, 26 iulie 2011, 18:58)

    El Condor [anonim]

    nu cred ca actuala putere isi da seama de un lucru : NU SE POTRIVESTE CU ROSU, GALBEN si ALBASTRU.
    • +1 (5 voturi)    
      Si te potrivesti... (Marţi, 26 iulie 2011, 22:14)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui El Condor

      ...tu? Te potrivesti amice, cu ALBASTRU, GALBEN si ROSU...ia zi mata sincer si barbateste...unde te duci in caz de razboi...Tenerife, Ibiza...???!
  • +3 (11 voturi)    
    Astia cu medicamentele (Marţi, 26 iulie 2011, 19:02)

    HP [utilizator]

    Sa ne lase in pace, dupa cum a zis Basescu, arieratele sa fie platite, dar in contrapartida cu regularizarea graduala a sistemului de sanatate.

    Iar banii surplus sa se duca in investitii, dar controlate la sange.

    Daca nu se fac investitii, la anul nu se va simti cresterea in buzunarele romanilor, deci canci castigarea alegerilor.

    E simplu : daca se platesc arieratele, PDL pierde alegerile, ceea ce nu ar fi o gaura in cer, dar vin fraierii de la USL si ne intorc in gaura imediat.
    • -2 (8 voturi)    
      Banii surpuls (Marţi, 26 iulie 2011, 20:49)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Sa se duca la parcuri in paduri.
      • +2 (6 voturi)    
        Sa se duca (Marţi, 26 iulie 2011, 22:20)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

        Lasa-ma Aline cu teoriile astea, bine ca au facut altii mai bine. Sa nu se faca parcuri in paduri, sa se faca cum trebuie.

        Oricand istoria va tine minte guvernele 96-2000 si cel de acum, nu pe nesimtitii care ne-au bagat in faliment. Nici nu exista comparatie intre unii si altii.
  • +2 (10 voturi)    
    cine e popa ? (Marţi, 26 iulie 2011, 20:08)

    gigi [anonim]

    Cine e popa asta de emite judecati aici despre ce e bine si ce nu e bine sa faca presedintele ?
    Daca nu zice nimic il faceti sluga FMI, daca deschide un pic gura, gata, domne s-a indignat FMI-u.
  • +3 (9 voturi)    
    Suparare mare. (Marţi, 26 iulie 2011, 21:11)

    nico2 [utilizator]

    Ne putem da seama de valoarea unor participanti la aceasta intalnire daca suntem atenti la urmatorul citat : " Oricum, inca o data avem dovada ca nu exista un premier. Care mai si spune ca ii este teama de populism, ca si cum nu el conduce Guvernul", spune un alt participant roman, sub protectia anonimatului."
    Anonimii au vorbit si inca vorbesc in aceasta tara. Daca are curaj de ce nu-si divulga identitatea? Faptul ca Presedintele spune un adevar ii cam deranjeaza pe unii tovarasi.
  • +2 (4 voturi)    
    Pana la acordul cu Romania... (Marţi, 26 iulie 2011, 22:11)

    Costin1968 [utilizator]

    ...si pana la evidentul Basesecu FMI era rasul lumii!
    Putina consideratie fata de Presedintele Romaniei n-ar strica, nu ?
  • +2 (2 voturi)    
    anonimii (Miercuri, 27 iulie 2011, 7:46)

    Nicu [anonim]

    Ne dam seama si acum, daca mai era nevoie, ce fel de profesionisti avem in guvern si pe langa el. Daca nu sunt de acord cu deciziile PM si presedintelui ce mai cauta acolo? De ce nu isi spun punctul de vedere pe fata si prefera anonimatul ca sa-si pastreze si pozitia? Sunt exact ca Ion si Gheorghe mentionati de Presedinte, care pe fata sunt de acord dar pe la spate critica. Si daca au aceasta atitudine este evident ca vor actiona contra hotararilor luate de PM si Presedinte.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 27 iulie 2011, 10:11)

    catalin_mattei [utilizator]

    Nu inteleg de ce fanii "portocalii" sunt atat de "intepati" de astfel de pozitii... daca in vremea celorlalti sefi de stat o pozitie ca cea adoptata de T Basescu ar fi fost criticata intens de acestia ca ingerinte in treburi ce depasesc aria competentelor prezidentiale, acum observam ca sefului statului i se poate permite orice iar daca tu iti "permiti" sa crittici actiunea prezidentiala cu siguranta vei fi taxat intr-un mod vulgar, mod caracteristic iubtorilor de basescu. Presedintele Romaniei nu are atributii de ordin economic iar modul in care se comporta arata o lipsa totala de consideratie fata de premier pe care il utilizeaza pe post de "maimutica dresata". Sunt evidente interesele actualei puteri ( a se citi Basescu) de a cumpara voturi pentru anul 2012 prin utilizarea fondurilor bugetare in zonele in care se gasesc potentiali votanti. Nu cred ca economistii aceia sunt vanduti USL-ului ci cred ca sunt dintre cei care au sprijinit politicile dure ale guvernului si care vad ca acum exista sanse serioase ca aceste politici sa fie abandonate din motive ce tin de "ciolan". Ca participanti la acele dezbateri, economistii nu pot fi decat cei ce sunt apropiati intr-un fel sau altul partilor in discutii caci am fi penibili sa ne inchipuim ca intra la discutie orice individ de pe strada. Din nefericire pentru fanii lui T Basescu, aceste voci "fara nume" exprima de foarte multe ori pozitiile neoficiale ... dincolo de zambete si amabilitati probabil ca reprezentantii FMI au o anume nervozitate fata de situatia actuala... Este ciudat sa mergi intr-o tara pt discutii pe politici economice in care stii ca partenerul tau de discutii este Guvernul si ajuns la fata locului sa constati ca cel de la masa este cu totul altul... fara suparare dar omul ala de la FMI stie un anume mers al democratiei care se aplica in lumea lui civilizata!!!
  • +1 (1 vot)    
    situatia este relativa simpla... (Miercuri, 27 iulie 2011, 15:08)

    mary [anonim]

    Cine umfla devizele cu medicamente? Medicii!

    De ce o fac?

    Pentru ca primesc recompense de la firme: unele sub forma de invitatii si prezentari interne si internationale, dar si pentru alte cauze, mai substantiale.

    Starea actuala trebuie reglementata in favoarea atat a furnizorilor de medicamente cat si a sistemul de sanatate. Ambele parti ar trebui sa accepte un sistem uniform de supraveghere a noilor cheltuieli ce se vor angaja si dupa a stricta su[praveghere se poate crea un estimat real de plata si incasare.

    Am intalnit in urma cu 5-6 ani o farmacista din ARAD care la propunerea mea de a informa transparent pacientii asupra medicamentelor existente in farmacii mi-a reprosat ca vreau sa manipulez piata!!!

    AM iertat-o ca nu intelegea ce vorbea, dar ca ea mai sunt multi altii care o fac cu cap sau fara cap, dar cu aceleasi rezultate.

    Unii sunt mai slabi la mansarda, dar sunt multi si manipuleaza hoarde de oameni si aici este pericolul!
  • 0 (0 voturi)    
    imi place... (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:25)

    vio [anonim]

    baietii de la HotNews deja nu mai suporta incompetenta lui Boc!! Acum vreun an si ceva astfel de articole nu ai fi vazut, iar comentariile noastre care nu ridicau in slavi "performantele" PDL nici macar nu treceau.... Bravo, baieti!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by