Exista multe companii care isi concentreaza activitatea doar pe centrul orasului Bucuresti sau pe mall-uri. Nu este o strategie gresita. Majoritatea au ales calea corecta pentru ca aceste zone se potrivesc profilului companiei mai bine decat altele. Insa exista si alte zone "interesante" din Bucuresti pentru un Retailer. Acest fapt este valabil mai ales pentru cei care au un proiect ce se potriveste profilului zonei, caracteristicilor si datelor demografice, scrie Ilias Papageorgiadis pe blogul sau.

Sa nu uitam ca - traditia activitatii comerciale din Romania spune ca oamenii sunt obisnuiti sa isi faca toate cumparaturile de la magazinele localizate pe bulevardele mari. De aceea cele mai populate zone au, doar, cateva sute de spatii comerciale.

Mai jos veti gasi 4 zone din Bucuresti cu un potential foarte mare pe segmentul de Retail:

  • Iuliu Maniu: Ajutat si de trafic!

Cautati o zona cu mii de locuitori, trafic pietonal intens, vizibilitate buna si un venit mediu ¬respectabil¬? Puteti gasi toate acestea pe bulevardul Iuliu Maniu, in centrul zonei Militari. Cum mii de companii s-au mutat in vestul orasului, acest bulevard are trafic constant si mii de trecatori. Preturile spatiilor comerciale aici nu sunt foarte scazute si cererea este considerabila. Traficul este ¬ incredibil, dar acest aspect mareste vizibilitatea in zona. Tineti cont de faptul ca atractivitatea bulevardului ramane mare, in pofida proiectelor de retail din zona.

  • Dristor: Zona cea mai apropiata de centru!

Zona este localizata foarte aproape de partea de sud a centrului orasului. Este unul dintre motivele pentru care este o zona cautata de mii de cetateni. Traficul este foarte mare, pentru ca zona este traversata de masini care se indreapta in diferite directii. Preturile s-au pastrat la nivele decente (daca nu chiar mari), pentru ca zona combina traficul pietonal si vizibilitatea. In plus, venitul este peste media orasului.

  • Pantelimon: O zona foarte populata cu un potential serios

Acest boulevard este usor de accesat la orice ora din zi. Spatiile comerciale de aici beneficiaza de o expunere excelenta si trafic pietonal bun. In plus deserveste o zona rezidentiala de peste 200.000 de locuitori. Daca adaugam si suburbiile (Cernica etc) unde venitul este mult mai mare fata de cel mediu, intreaga zona este foarte atractiva. De aceea spatiile sunt inchiriate imediat dupa ce chiria devine ¬platibila¬. Un nou proiect de Retail este asteptat sa se deschida aici in 2013 si atunci vom putea vedea impactul asupa Spatiilor Comerciale Stradale.

  • Titan: Potential neexploatat

Daca intrebam 1.000 de angajati despre adresa de resedinta, Titan va fi in top 3 locatii. Potentialul zonei ramane neexploatat. Traficul este bun, atat in ceea ce priveste traficul pietonal cat si cel de masini. Oamenii au venituri respectabile si exista zeci de companii care nu isi pot ¬permite¬ sa lipseasca din aceasta zona. Densitatea populatiei este si ea buna, dar exista loc de crestere pe segmentul de Retail. Este inca o zona care va fi testata odata cu deschiderea unui nou mall, in 2014.

Exista si alte zone unde populatia este ceea ce ¬cauta un retailer¬, dar potentialul pe segmentul de Retail ramane scazut (Drumul Taberei, Timpuri Noi etc.). Le-am mentionat pe cele care combina diferite avantaje, din punctul de vedere al unui Retailer.

Maine: Studiul nostru de piata pentru Centrul Istoric din Bucuresti!