FOTOGALERIE Primaria sectorului 2 vrea sa construiasca sase parcari supraetajate, automate, in cartierele Mihai Bravu, Colentina, Chisinau si Pantelimon. Vezi unde vor fi amplasate
Deocamdata, autoritatea locala este in discutie cu Asociatiile de proprietari pentru ca acestea sa-si dea acordul pentru acest proiect. Daca cetatenii vor fi de acord, imediat dupa finalizarea proiectului tehnic, Primaria sector 2 va organiza licitatie pentru alegerea constructorului. Dupa finalizarea lucrarilor, parcarile vor fi date spre inchiriere locatarilor din imobilele aflate in vecinatate, la pretul actual de rezervare al locurilor de parcare la sol, respectiv de 86 de lei pe an.
Cele sase blocuri de parcare vor fi construite la urmatoarele adrese:
- Bulevardul Chisinau nr. 24: 177 de locuri,
- Strada Rascoala 1907 nr. 10: 114 locuri.
- Soseaua Pantelimon nr. 330: 125 de locuri,
- Soseaua Pantelimon nr. 283: 110 locuri,
- Soseaua Mihai Bravu nr. 47 – 49: 59 de locuri,
- Strada Fainari nr. 8: 48 de locuri.
Administratia locala a decis sa amplaseze blocurile de parcare in aceste locatii deoarece "aici se afla o criza acuta de locuri de parcare si nu exista teren disponibil pentru extinderea parcarilor la sol".
"In functie de particularitatile zonelor, noile parcari de resedinta vor avea dimensiuni variabile si vor fi amenajate in cladiri inalte de patru etaje acoperite cu tabla, iar in interior vor fi montate utilaje gen carusel. Fiecare abonat va beneficia de o cartela magnetica au ajutorul careia va parca autovehiculul in interior de unde va fi preluat automat si va fi pozitionat la etajul liber, unde va ramane pana la preluarea lui. Noile parcari vor avea generatoare de curent, pentru cazurile de avarii in retelele publice de alimentare cu energie electrica, astfel incat sa fie functionale in orice situatie", se arata pe site-ul Primariei sector 2.
Potrivit Primariei sector 2, beneficiile acestor parcari sunt urmatoarele:
- autovehiculele sunt protejate de intemperii si de riscul de-a fi furate sau vandalizate
- locurile de parcare sunt suplimentate folosindu-se o suprafata mult mai mica de teren fata de parcarile la sol

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Hmmm ... nu ai inteles.
Acum apare Dl. Ontanu care pur si simplu ne face sa visam frumos vizionand filmuletul si noi, gata, ne si imaginam in pielea aluia care-si lasa BMW-ul si pleaca tacticos..!! Nici in Germania nu sunt atat de dese asemenea parcari...dar in dragul nostru Pantelimon...!! Parca nu intra-n peisaj...nu stiu!
Nu stiu de ce, dar, parca nu imi vine sa cred ca se va intampla...probabil pentru ca suna prea bine ca sa fie adevarat, ori din cauza ca sunt din Bucuresti si sunt invatat cu astfel de promisiuni sau poate din cauza ca in filmulet se vede o parcare inteligenta, automatizata si nicidecum "pe baza de carusel" cum aflu cu surprindere DUPA ce vad filmuletu'! :)
NU trebuie incurajata cumpararea de autoturisme...
sa fi proprieter de masina nu este drept constitutzional .....
adica facem parcare de pomana ?
tu faci parte din categoria "gica contra". asa e rau, asa nu-i bine.
daca nu sunt parcari, ca de ce nu sunt parcari. daca sunt parcari, ca de ce sunt masini (!!!). daca sut masini, ca de ce sunt gaze de esapament. si alte acelea.
muta-te in padure sau la tara. nu te obliga NIMENI sa locuiesti in bucuresti.
Treaba cu "muta-te in padure" e stupida. Daca aerul din Bucuresti ar fi mai curat (si traficul auto are o contributie importanta la poluarea din orase) ai beneficia si dumneata, nu numai Mazeta.
De curiozitate, stiti cat costa inchirierea unei biciclete de la automatele primariei din Paris? Din toamna anului trecut municipalitatea pariziana in parteneriat cu o multinationala inchiriaza si masinute electrice (un fel de Tico electric, arata ca mandreturile alea de Citroen C1, Peugeot 100 samd) si au succes. La vara, vedeti dvs. vreunu' cu hAudi A8 hidramata din 1992, motor de tanc ca pleaca din Militari si pana-n Berceni cu metroul? Fara negriciunea lustruita cu bidonul de 2l in parcare, maneaua gajaind in blana si geamurile deschise (AC n-a mai functionat de 5 ani in relicva aia)? In concluzie, civilizatia tine de educatie, nu doar de ecologie. Nu va suparati ca v-am raspuns mai dur, dar avem nevoie de solutii la probleme, nu doar sa ne plangem.
Altfel ideea este super si imi pare rau ca nu locuiesc in zona pentru a beneficia de un loc de parcare "moca" (86 lei este o suma derizorie pentru un loc de parcare chiar si neamenajat ).
Oricum la 86 ron/an o sa scoata investitia in secolul viitor. E foarte bine sa se construiasca parcari, dar la un pret de constructie real si inchiriate la pretul pietei, nu la sume derizorii de 86 lei/an. Ca altfel platesc altii de fapt pentru parcare... ca nimic nu e gratuit pe lumea asta.
In Militari costa chiria 100 lei/luna .
Daca si astea din sect 2 sunt de acelasi tip, rezulta ca se amortizeaza in 64500/86 lei/an=750 ani.
Nu mai spun de intretinerea lor, costul curentului etc.
Ceva nu se potriveste
In loc de 86 ron/an sa fie 860 ron/an.
Sau, de ce nu 86 ron/luna .
Parca suna mai fezabil ceva de genul aprox. 3 lei pe zi.
Cand o sa scumpeasca amenzile pentru parcare neregulamentara o sa fie bataie pe locurile de parcare si nu va fi nici o minune sa ajunga chiar si la 5 lei pe zi.
In Romanica , pentru cetateanul de rand , masina este considerata un lux de catre mult stimabili nostri politicieni.
Am vazut parcari etajate de genul asta din articol in Germania, Belgia si Japonia. Numai ca acolo primarii sunt mai interesati sa chiar faca ceva.
Iar pietonii circula numai pe trotuar.
As vrea sa vad asa ceva si la noi, dar ma cam indoiesc prea curand...
am ajuns robii tablelor. Un transport in comun rapid si civilizat si ieftin ar rezolva toata mizeria asta, dar nu exista politician curajos si vizionar care sa aleaga varianta binele orasului - toti se bulucesc la solutii populiste.
Iar pe la noi am vazut mai multe masini pe trotuar decat pietoni pe carosabil.
Si da, sunt de acord ca prin alte parti primarii par ocupati de alte lucruri decat cei de la noi.
ontanule, nu iti fa planuri de viitor. la cum ti-ai batut joc de noi iarna asta nici parcari de ozn-uri daca faci nu te mai alege nimeni.
Sos Pantelimon, cu trei benzi plus linia de tramvai, azi dimineata se circula, inca, doar pe linia de tramvai, muntii de zapada ocupand aproape toata soseaua.De cateva zile nu a mai trecut niciun utilaj sa degajeze aceasta artera importanta de iesire-intrare in Bucuresti...
Locuri de parcare nu gasesc de obicei cei care vin la ore tarzii. Noapte masinile parcate pe strada nu ar incurca traficul.
Ce parere aveti?
In rest, foarte bine!
Ontanu sa lase pe altcineva primar, oameni tineri cu initiativa si idei noi nu oameni vechi cu idei vechi..Sectorul 2 nu are locuri de parcare!!! Primarii din S3 si S4 cum au facut ,,peste noapte'' zeci de mii de locuri de parcare luminate si trasate ca in parcare la Carefour?
In S2 este mizerie peste tot... In S3 S4 si S1 se spala si noaptea strazile si se uda spatiile verzi
In S2 nu sunt drumurile asfaltate cum trebuie
In S2 nu sunt spatiile verzi si pomii intretinuti,
In S2 nu e infrastructura adecvata de transport - ontanu nu a miscat nimic... strapungerea d-na Ghica-Chisinau sta in paragina de 5 ani din cauza unui pasaj de 50 m
In S2 nu sunt iluminate trotuarele si strazile laturalnice...parca noi nu am plati aceleasi taxe si impozite ca cei din celelalte sectoare.
Daca te uiti pe site-ul primariei totul e degeaba... adrese si nr de telefoane nevalabile .
In S2 nu sunt locuri de joaca pentru copii ca in celelalte sectoare.. totul e facut in bataie de joc... neintretinite, dde proasta calitate si care pun in pericol copii...
In S2....etc.....!!!
Nu ai nimic de pierdut.
Inregistrează-te folosind următorul link:
signup.wazzub.info/?lrRef=76739790
Ma intreb cine o sa-si poata permite un abonament la o astfel de parcare intr-un cartier de blocuri din Bucuresti.
Daca spuneau ca vor sa faca o astfel de parcare in centrul bancar al orasului (exista asa ceva?), as mai fi inteles, dar asa?
De aia i-am dat lui "aschie" un plus pentru ca si mie mi se par parcarile aste luate din filmele de SF.
Intrebare: A facut cineva un studiu, ceva?
Au fost unii sa intrebe daca ai masina si ai vrea sa platesti o astfel de parcare? (vs. gratuit pe strada?).
Un modul de parcare in Militari are 12 locuri si costa 180000 euro, = 15.000 euro/loc= 64.500 lei
In Militari costa chiria 100 lei/luna .
Daca si astea din sect 2 sunt de acelasi tip, rezulta ca se amortizeaza in 64500/86 lei/an=750 ani.
Nu mai spun de intretinerea lor, costul curentului etc.
Ceva nu se potriveste
M-am saturat sa platesc toate porcariile electorale.
Intrebarea nu e daca ne trebuie parcari pt toate rablele din oras, intrebarea e daca in cazul unui buget limitat e mai important sa facem parcari la preturi astronomice cu rezultate nesemnificative(putine locuri) sau putem face gradinite, alte investitii? Raspunsul e ca probabil se poate jefui mai bine facand parcari....
1. Desfiintarea trotuarelor. Astfel s-ar creea mai multe locuri de parcare si s-ar mai adauga o banda de mers pt masini
2. Desfiintarea trecerilor de pietoni. Astfel s-ar fluidiza traficul. Pietonii nu fac altceva decat sa incurce traficul
3. Interzicerea mijloacelor de transport in comun ( autobuze,troleibuze,tranvaie). Prin gabaritul lor mare incurca circulatia automobilelor
Daca aveti impresia ca Spun prostii, va rog sa luati in calcul urmatoarele lucruri:
- cate din trotuarele pe care le frecventai zilnic sunt libere de masini? Va spun din surse sigure ca firmele de ridicat masini nu au voie sa ridice de pe trotuare
- cati dintre soferi n-au injurat macar odata vreun tramvai, troleibuz sau autobuz care ii impiedica sa circule fluent. Daca s-ar face un sondaj printre soferi sigur ar fi deacord cu propunerile mele. O zi frumoasa!
Bucuresti e o ghena....trebuie demolat tot si construit din nou, CU CAP.
Nu se poate asa-i?
Poate n-ar fi o idee rea ca actualele parcari (mari) dintre blocuri sa devina subterane pe circa doua, trei nivele. Da, va costa, dar beneficiile vor fi mari: deasupra parcarii se poate face un parc pentru pietoni, o constructie publica, ceva ce sa deserveasca mai mult decat soferii. Asta ca nota pentru primari: in orasul asta nu locuiesc doar soferi, sau mai bine spus pana si un sofer este mare parte din zi, pieton (masina este folosita pe zi circa 10-20% din timp, restul sta..pe unde apuca).
La o astfel de parcare se poate cere o taxa de 86 lei/LUNA (nu pe an). Eu as fi dispus sa platesc aceasta suma, daca imi ofera siguranta ca nu-mi gasesc masina sparta (sa aiba sisteme de securitate), ca pot pleca cu ea si iarna (rampele de intrare/iesire sunt curatate, nu vin plavanii de la primarie sa impinga zapada peste ea) etc.
Si ca sa gandesc mai departe, dupa ce se construiesc zeci de astfel de parcari, ar trebui sa se renunte la legea care permite parcarea pe trotuar (acea limita de a lasa un metru pentru pietoni a disparut de mult) si sa-i oblige pe toti soferii sa parcheze DOAR in interiorul unei parcari. Nu pe marginea strazii, nu pe avarii, nu pe trotuar, nu la intrarea in bloc (da, in sectorul 3 asa se parcheaza) etc.
Dar pentru ca toata aceasta idee sa fie pusa in practica, ar trebui sa avem primari care sa puna interesul cetateanului mai presus de osul electoral...