​Pistele pentru biciclisti. Studiu de caz comparativ Bucuresti vs. Viena

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 26 martie 2012, 1:51 Economie | Imobiliar


Pista de bicicleta in fata Volkstheater Viena
Foto: Kromus PID
Bucurestiul are 122 de km de piste pentru biciclete. Dintre acestia, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km. In comparatie, Viena are 1.206 km de piste pentru biciclete si plateste anual 6 milioane de euro pentru intretinerea si extinderea lor. La noi, de acesti bani s-a vopsit trotuarul in galben si verde, dar nu s-au adus bordurile la nivel si trebuie sa cari bicicleta in spate cand ajungi la intersectii; deseori, pistele se termina in stalpi de iluminat sau tomberoane. La Viena s-au facut piste pe langa trotuar, semnalizate corespunzator, si s-au amenajat si parcari pentru biciclete.



Bucuresti

In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.

Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii;  Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti;  Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor;  Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana;  Bd. Basarabia - Str. Bucovina;  Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti;  Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi;  Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu;  Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.

Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.

In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan  cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.

Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.
Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

Ce inseamna pista de bicicleta in Bucuresti?

Ce inseamna pista de bicicleta in Bucuresti? Un metru de trotuar a fost vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba. Daca esti biciclist si vrei sa le folosesti, iti dai seama ca in foarte multe situatii sunt nepracticabile deoarece:
  • la intersectii, bordurile nu au fost aduse la nivel si trebuie sa te opresti, sa iei bicicleta in spate sa o urci pe trotuar si sa mergi mai departe. Cel putin biciclistii neexperimentati nu pot urca bordura (fiind inalta) din mers;
  • pistele sunt strambe, se opresc in copaci, sau stalpi de iluminat;
  • au fost blocate de tomberoane, chioscuri sau masini parcate pe trotuar;
  • pe strazile unde sunt trotuare inguste si pistele se suprapun cu fluxul pietonal, nu le poti folosi deoarece calci pietonii;

HotNews.ro a cerut Administratiei Strazilor sa explice de ce majoritatea pistelor pentru biciclete realizate de Primaria Capitalei nu au trecere la nivel in intersectii. Institutia a raspuns ca anul acesta va face aceste lucrari: "Administratia Strazilor Bucuresti continua lucrarile de racordre a pistelor de biciclete cu trotuarele. In ianuarie, s-au finalizat 21 de racordari pentru pistele de biciclisti cu trotuarele: Iancu de Hunedoara / Caderea Bastiliei, Drumul Sarii / 13 Septembrie / Ghencea, Drumul Nabucului, Drumul Sarii / Razoare, Drumul Taberei / Mihaela Ruxandra Marcu, Drumul Taberei / Vasile Milea – partial existenta gard, Drumul Taberei / Sibiu, Drumul Taberei 34, Drumul Taberei 35, Drumul Taberei /Brasov, Drumul Taberei / Romancierilor, Drumul Taberei / Valea Ialomitei, Drumul Taberei / Valea Argesului, Drumul Taberei / Raul Doamnei, Drumul Taberei / Brasov / 1 Mai, 13 Septembrie / Sebastian, 13 Septembrie / Panduri / Tudor Vladimirescu – partial, Ghencea / Brasov, Ghencea / Garleni, Timisoara / Mihaela Ruxandra Marcu, Valea Ialomitei / Valea Oltului, Valea Argesului / Valea Oltului".

Administratia Strazilor nu a precizat insa daca aceste lucrari vor fi facute pe banii firmelor care au realizat pistele sau le va plati separat, ptrintr-un nou contract.


Viena

In prezent, Viena are 1.206 km de piste pentru biciclete, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Vienei, la solicitarea HotNews.ro. La ora actuala, 5% din ciculatia Vienei se desfasoara pe bicicleta, iar, potrivit institutiei, obiectivul este ca pana in 2015 sa se ajunga la 10%.

Anual Municipalitatea Vienei investeste 6 milioane de euro in reteaua de piste pentru biciclete, aceasta dezvoltandu-se de la an la an. In 2011 a fost atins un numar record de persoane care folosesc bicicleta: in medie 11.061 de biciclisti pe zi lucratoare - cu 20% mai mult decat in 2010.

Prima pista de biciclete din capitala Austriei a fost amenajata acum mai bine de 50 de ani, in 1956, in districtul 20 din Viena, pe Marchfeldstrasse. In 1990 pistele de biciclete din Viena se intindeau pe o distanta de 190 km.

Cum si unde se amenajeaza pistele de bicicleta din Viena?

 „Amenajarea pistelor pentru biciclete este o problema complexa. Mai multe aspecte trebuie luate in considerare: daca exista suficient spatiu pentru o pista de bicicleta de sine statatoare, care este debitul de circulatie intr-o zona, cat este de importanta pentru biciclistii din Viena o pista intr-o anumita zona etc“, afirma ing. Franz Blaha, specialist in cadrul MA 46 (departamentul responsabil cu organizarea circulatiei si a problemelor tehnice de trafic al Municipalitatii Vienei).

"Toate aceste intrebari sunt cuprinse in asa numitul "masterplan de circulatie", care reglementeaza amenajarea pistelor de biciclete in Viena“, completeaza Blaha.

In functie de zona, de spatiu si de trafic, drumurile pentru bicicleta sunt amenajate pe marginea carosabilului, pe trotuare sau pe benzile destinate si altor mijloace de transport, precum autobuzele. Astfel, pe strazile mai largi si mai intens circulate, pistele de bicicleta se afla la marginea carosabilului, existand piste de biciclete pentru un singur sens sau piste mai largi, pentru ambele sensuri de mers.

Atunci cand carosabilului nu este suficient de larg pentru a amenaja piste de biciclete de sine statatoare, exista benzi cu scopuri multiple, marcate cu linii de atentionare, pe care pot circula pe langa biciclete numai autobuzele si camionele – conditia este insa ca debitul de circulatie in aceasta zona sa fie de maxim 7.000 de automobile pe zi, iar traficul camionelor sa nu depaseasca 6%. in alte zone cu strazi inguste exista benzi speciale, pe care circula doar autobuzele si bicicletele.

Pe strazile mai inguste si mai putin circulate, marcate cu „sens unic cu excepția bicicletelor“, biciclistii pot circula atat in sensul de mers, cat si in sens invers. De asemenea, pe tot mai multe strazi pietonale din Viena - dar nu pe toate - este permis mersul pe bicicleta. Exista totodata zone cu drumuri comune pentru pietoni si biciclisti.

Proiectul Citybike Viena

Tot pentru pasionatii de ciclism – atat vienezi cat si turisti sositi in capitala Austriei – Municipalitatea Vienei a inițiat in 2003 proiectul “Citybike Viena”, devenit intre timp o parte integranta a transportului public vienez. Potrivit primariei vieneze, cele peste 1.200 de bicicletele disponibile se pot inchiria la una dintre cele 92 de stații de acest gen, putand fi apoi returnate la oricare dintre terminale.

Inchirierea  unei biciclete se face printr-o singura inregistrare cu un card de bancomat sau un card city-bike - folosit de multe ori și de turiști. Serviciul online al departamentului MA 46 (departamentul responsabil cu organizarea circulației și a problemelor tehnice de trafic al Municipalitații Vienei)  ofera tuturor pasionatilor de ciclism o privire de ansamblu asupra intregii retele de peste 1.200 de km de piste de biciclete.

Cu doar cateva click-uri pot fi vizionate si printate toate drumurile destinate circulatiei cu bicicleta.

Actiuni pentru pasionatii de ciclism

Pentru a incuraja mersul pe bicicleta nu doar in timpul limber, ci si in timpul saptamanii municipalitatea a inițiat un proiect intitulat „Viena merge pe bicicleta la serviciu“. O luna pe an - in  2011 a fost vorba despre luna iunie – echipe formate din 2-4 persoane de la diferite firme vieneze  se pot inscrie la aceasta actiune.

In luna in care se desfașoara proiectul, participantii pot inregistra online cati kilometri au parcurs pe bicicleta si in ce zile, de aici calculandu-se si afisandu-se cate emisii de CO2 au fost evitate. De exemplu in 2011 au participat la Viena 4.000 de persoane, in total au fost parcursi in cadrul acestui proiect 400.000 km cu bicicleta si au fost evitate peste 60 tone de emisii de CO2. Cei inscriși au participat de asemenea la o tombola, la care s-au castigat de la biciclete la excursii cu bicicleta in echipa.

In 2013 Viena va deveni capitala biciclistilor, aici desfasurandu-se intre 11 si 14 iunie cea mai mare conferinta internationala pe teme de ciclism, „Velo-city“.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















12317 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    de ce viena ? (Luni, 26 martie 2012, 2:18)

    eraZnus [anonim]

    de ce ati comparat cu viena si nu cu Amsterdam...diferenta era si mai mare!!!
    • 0 (22 voturi)    
      @eraZnus (Luni, 26 martie 2012, 7:45)

      abcd [anonim] i-a raspuns lui eraZnus

      sigur, asa suntem noi UTC-istii, ne comparam doar cu cei mai buni. De la o vreme, pe forumul asta parca am aterizat direct in sedinta UTC (pt. cei mai tineri, era organizatia de tineret a PCR - Partidul Comunist Roman): aceleasi angajamente "sa facem totu'", acelasi ton agresiv "criticati tovarasi, criticati, lasati lucrurile bune ca alea se stiu", aceleasi comparatii ridicole cu cei mai buni in domeniu (pt ceausescu erau doar 2-3 tari cu care eram noi in cxompetitie: SUA, URSS, si hai treaca o Germania, o Japonia) fereasca gandul sa te compari cu altii mai de calibrul nostru: cu vreo Bulgaria, vreo Cehoslovacia, Vreo Ungaria...era blasfemie. Comparatia cu Viena e f potrivita, ba inca mai potrivite mi s-ar parea comparatii cu Budapesta sau Sofia. De ce sa nu ne comparam cu Amsterdam? Simplu. Vezi ce venit pe cap de locuitor are unul din Amsterdam si vezi cat are unul din Bucuresti. De aici porneste totul.
      • 0 (12 voturi)    
        Pardon (Luni, 26 martie 2012, 8:42)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui abcd

        Probabil ca esti vreun mitic incapabil daca te compari cu bulgaria sau ungaria.

        Eu am pretentia sa fim la nivelul celor mai buni, nu celor mai rai.

        Atata timp cat nu ne vom scoate nasul din fund, vom fi tot la coada vacii. Dar asta tine de educatie si de nivelul de cetatenie activa si cunoastere a drepturilor pe care le are fiecare.
        • +4 (10 voturi)    
          @HP (Luni, 26 martie 2012, 10:45)

          abcd [anonim] i-a raspuns lui HP

          sa-ti dau cateva raspunsuri:
          -nu sunt mitic, sunt mai rau de-atat, sunt un moldovean lenes si sarac, samd
          -drumurile lungi se incep cu pasi mici, ca sa ajungi sa fii printre cei buni trebuie prima data sa ajungi macar la un nivel decent, degeaba visezi sa fii campion olimpic cand tu stai toata ziua pe canapea cu telecomanda in mana si nu esti nici macar inscris la clubul de sport din oras. Altfel spus asteptarile nerealiste fac mai mult rau decat bine.
          • 0 (10 voturi)    
            Realism (Luni, 26 martie 2012, 10:59)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui abcd

            Nu e nimic nerealist in a avea asteptari europene si civilizate la 20 de ani de la revolutie.
            • +3 (7 voturi)    
              Exact! (Luni, 26 martie 2012, 12:42)

              Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui HP

              De-aia si dupa aia 20 de ani, tot acolo suntem -- adica avem asteptari europene si civilizate.
              Cre'ca nu ramane altceva de facut decat sa asteptam in continuare in mod european si civilizat -- inca 10, 20, 50 de ani, sau cat o fi.
              Intre timp, autoritatile noastre discrediteaza subtil insasi ideea.
              De vreme ce reusim sa platim peste 100000 de euro pt. un kilometru de dat cu bidineaua trei dungi galbene (dovedite oricum, iata, inutile), adica de numai vreo 20-30 de ori mai mult decat vienezii, bietul platitor de taxe isi va spune in cele din urma, revoltat -- ce atatea mofturi cu biciclicistii astia, cine are nevoie de asta, ia mai terminati bai cu prostiile si mai faceti o parcare si-un pasaj...
          • +5 (5 voturi)    
            unde gresesti (Luni, 26 martie 2012, 13:04)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui abcd

            Evident ca o comparatie cu Budapesta sau Sofia (desi aia au un relief mai variat) ar fi mai apropiata in termeni economici, dar nu cred ca scopul articolului era de a face o simpla comparatie si a da o nota ci mai curand de a ne uita la cum fac altii care, in mod evident, se descurca mai bine ca noi si au aproximativ aceleasi provocari. Daca vrem sa invatam, e bine sa invatam de la cei mai buni, nu?
      • +6 (16 voturi)    
        Venitul pe cap de locuitor... (Luni, 26 martie 2012, 9:00)

        Bucurestean [anonim] i-a raspuns lui abcd

        ... nu e o scuza pentru nivelul de civilizatie. Alt exemplu: cainii vagabonzi nu au nici o legatura cu venitul pe cap de locuitor - chestiune de civilizatie (care la noi lispeste), chiar de minima salubritate publica. Oricum, degeaba se fac piste pentru biciclisti cata vreme nu strangeti cainii, ca nu se poate trece printre ei...
        • +6 (10 voturi)    
          Dude, you got issues (Luni, 26 martie 2012, 13:33)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Bucurestean

          La un articol despre piste pentru biciclisti tu vorbesti despre caini.
          Inainte sa te legi de cainii maidanezi (da, si eu recunosc ca sunt o problema), leaga-te de tiganu/melteanu/taranu care isi parcheaza masina pe unde apuca ... pe trotuar de cele mai multe ori.
          Momentan, in Bucuresti nu poti sa MERGI pe trotuar din cauza masinilor parcate, daramite sa mergi cu bicicleta.


          Asa ca lasa cainii .... sau ... daca vii cu o solutie similara pentru meltenii care percheaza pe trotuar, da, ai votul meu.

          Repede, tot ce a rau in Bucuresti sunt cainii ... nu dobitocii care traiesc in orasul asta.

          PS: Imi cer scuze fata de adevaratele dobitoace pt ca i-am facut pe mitici dobitoace.
          • +3 (7 voturi)    
            ... (Luni, 26 martie 2012, 14:31)

            abcd [anonim] i-a raspuns lui tudor74

            daca ai merge pe bicicleta ti-ai da seama ca cainii vagabonzi SUNT o problema. De multe ori devin antrenori nedoriti la specialitatea ciclism-sprint, te invata cum sa mergi cu picioarele ridicate cat mai sus de pe pedale, sa mergi cu bicicleta uitandu-te des inapoi, cum sa faci eschive rapide si cum sa fii pregatit intotdeauna de o cadere. Da, cainii sunt o mare problema pentru ciclisti pentru ca au obiceiul tampit de a sari la roti sau a musca de picioare.
            • -6 (8 voturi)    
              Ham (Luni, 26 martie 2012, 16:56)

              Mitică [anonim] i-a raspuns lui abcd

              Deci, nu sunt câini, sunt nişte bieţi căţei, iar tu nu eşti un biclist, ci un om cu suflet rău, fiindCĂ CĂţeii au un al 'şpelea simţ de se prind cine are suflet bun, aşa şi aşa, în regulă, rău şi foarte rău; bieţii căţei, pe care îi incomodăm cu prezenţa zi de zi, se folosesc de acest simţ şi îi muşcă doar pe oamenii răi. Acum başca, au mai apărut şi bicicliştii de le sperie mâţele şi îi inhibă când vor să îşi facă nevoile în mijlocul drumului.

              Deci, te rog, când nu căţeii sunt problema, ci noi, că nu stăm pe vine să ne muşte.

              P.S. Când un câine va ajunge cel mai bun prieten al meu, voi merge la medic.
          • -3 (5 voturi)    
            Provence (Luni, 26 martie 2012, 17:04)

            Mitică [anonim] i-a raspuns lui tudor74

            Ai dreptate, ce e rău în Bucureşti, nu sunt câinii, ci provincialii care fac aici tot ce nu îşi permit în satele natale şi apoi vin câinii iubiţi şi hrăniţi de cei care au crescut cu ei în curte şi nu concep că în oraş trebuie să fie oameni pe stradă şi nu javre în libertate.

            Toată stima faţă de ţărani, pe care chiar îi stimez, dar viaţa în capitală presupune anumite privaţiuni de tip absenţa câinelui de pază, a găinilor ouătoare, a cocinii de porci, a vacii care dă lapte, a căluţului care pute a bălegar etc.

            P.S. Sunt bucureştean de câteva generaţii, dar nu sunt câtuşi de puţin dobitoc.
      • +9 (9 voturi)    
        eu zic (Luni, 26 martie 2012, 9:19)

        break a leg [utilizator] i-a raspuns lui abcd

        sa nu mergem pana la comparatia cu viena sau amsterdm, ci sa ne oprim la comparatia de pret dintre km realizati in 2008 si cei realizati in 2010

        "Bucurestiul are 122 de km de piste pentru biciclete. Dintre acestia, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km."

        cam cum suna??
      • +7 (9 voturi)    
        e normal sa te compari (Luni, 26 martie 2012, 9:22)

        FlorinS [anonim] i-a raspuns lui abcd

        cu cei mai buni ( sau dintre cei mai buni).
        Asa evoluezi.

        De ce sa nu nu-ti doresti sa ajungi la nivelul Vienei? De ce sa nu inveti de la cei care deja au testat si au reteta 'castigatoare'?

        Tocmai pentru ca venitul pe capul de locuitor nu e comparabil, nu ar trebui sa facem greselile altora, mai ales ca avem optiunea asta, de a studia mai multe optiuni si o putem alege pe cea mai buna.

        Oare cum ti se par cei 125 000 Euro pentru un km de pista in comparatie cu venitul pe cap de locuitor? Si in comparatie cu cei 5 000 EUro platiti de Viena pentru intretinere si extindere?

        De unde si pana unde comparatia cu UTC?
        Daca ai o probleme acu forumul, de ce mai pierzi timpul pe aici?
        • +2 (6 voturi)    
          @FlorinS (Luni, 26 martie 2012, 10:53)

          abcd [anonim] i-a raspuns lui FlorinS

          cum am mai spus: e oricand bine sa te compari cu cei buni dar asteptarile si cumparatiile trebuie sa fie realiste si adaptate la posibilitati:
          in cazul concret al pistelor de biciclete: in primul rand drumarii nostri trebuie sa invete secretul strazilor si trotuarelor fara denivelari, a amplasarii corecte a semnelor si marcajelor de circulatie, primaria sa stranga cainii vagabonzi de pe strazi, sa marcheze un numar de parcari macar pe jumatate suficient, samd. Abia dupa aia sa visam sa ne comparam cu cei mai buni.
          Venitul pe cam de locuitor e un bun punct de pornire: cata vreme cetatenii nu au asigurat un minim necesar e greu sa le ceri "civilizatie", cand ei sunt obligati sa inoate prin noroaie sau sa faca slalom printre cainii vagabonzi.
          Mi se pare enorm 125000 eur pt un km de pista. Aici e mult de discutat.
          Comparatia cu UTC este pentru ca am deja deja-vu-uri.
          Pai nu pierd vremea, am si eu dreptul sa discut. Si observ degradarea forumului HN mai ales in ultimele 6-8 luni.
      • +1 (3 voturi)    
        CORECT! (Luni, 26 martie 2012, 9:32)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui abcd

        Pentru a gasi idei bune, sau ca sa evitam ce s-a dovedit nefunctional, putem sa ne uitam oriunde, si la Vienna, si la Amsterdam, si la Washington si chiar pe Alfa Centauri, daca se poate!
        Dar pentru o COMPARATIE, trebuie sa alegem orase ... comparabile! Si ca marime - totdeauna este mai greu de gasit solutii pentru 3 milioane de locuitori, decat pentru 400.000 - dar mai ales sub aspectup PIB-ului. Da, comparatia (nu neaparat incercare de imitare!) cu Sofia sau Budapesta este mai logica ...
      • 0 (2 voturi)    
        Corect! (Luni, 26 martie 2012, 9:42)

        Horia Sima [anonim] i-a raspuns lui abcd

        Intru totul de acord, TOTUL PLEACA DE LA BANI. Este ipocrit acela care crede ca banii n-aduc fericirea, si nici macar n-o intretine, chiar si cand vorbim de bogati(uitati-va la demnitari, de ce tin cu dintii de posturi?) In rest nu are rost sa ne mai spargem capurile pe forumuri, in medie, suntem saraci, si implicit, neciopliti si rai. Daca Justitia si-ar face datoria in Romania, poate vom ajunge la un oarece grad de bunastare, si de aici la civilizatie.
      • 0 (2 voturi)    
        In plus ... (Luni, 26 martie 2012, 9:44)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui abcd

        ... totdeauna investitia initiala e mai mare decat intretinerea si extinderea. Motivul? Bucurestiul, ca toate celelalte orase din RO, n-a fost de la inceput conceput pt. a avea si piste de biciclete. Aia inseamna ca nu doar tre' adaugate pistele, ci tre' facute modificari semnificative pe alocuri, ca de ex. facut sens unic pe-o strada doar ca sa ai unde adauga pista de biciclete, sau refacut complet trotuarul pt. treaba asta. In momentul in care pe majoritatea arterelor importante deja ai piste de biciclete, evident costurile pt. dezvoltarea in continuare incep sa scada - nici nu mai ai de adaugat anual acelasi numar de kilometri, si ce se face nou se face deja de la inceput cu spatiu prevazut pt. piste de biciclete.
        • +3 (3 voturi)    
          Da, dar... (Luni, 26 martie 2012, 12:50)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          1) La noi, daca citesti articolul cu atentie, pe masura ce au aparut tot mai multe piste, costurile pentru dezvoltarea unor noi au inceput sa CREASCA, si inca foarte rapid.
          2) Sigur ca investitia e mai mare decat intretinerea, dar uita-te totusi intai pe cifre si apoi pe lucrarea in sine. Nu e ca si cum investitia e in constructia unui zgarie nori, iar intretinerea inseamna ca-i speli geamurile.
          Chiar nu realizezi cat inseamna 150.000 euro??? 600 lei sau aproape un salariu minim pe economie pentru FIECARE METRU din trei dungi date cu bidineaua pe asfalt???
          E jaf ca la drumul mare, asta e limpede; suma depaseste cu MULT PREA MULT orice nivel rezonabil incat sa mai fie loc de discutii...
          • -2 (2 voturi)    
            Normal, ... (Marţi, 27 martie 2012, 1:17)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            ... prima data s-au facut cele mai usor de facut, dupa care a venit randul alora mai dificile.

            In general, cam la orice chestie, costurile la inceput sunt mici, cresc treptat, ating un maxim, dupa care descresc. Pana sa ajunga Bucurestiul la cateva mii bune de km de benzi de bicicleta, io ma astept ca pretul sa stea sus.
            • +2 (2 voturi)    
              Teorie, saracie (Marţi, 27 martie 2012, 12:15)

              Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

              Fara suparare -- esti bucurestean, ai mers (eventual cu bicicleta) pe multe din aceste piste si-ai ajuns tu la concluzia ca alea noi au fost mult mai greu de facut decat alea vechi??? Mai exact de vreo zece ori mai greu (primii 60km = 1 milion, urmatorii 70 = 10 milioane)?
              Hai sa fim seriosi. Nu e nicio diferenta reala intre ele ( in afara siluetelor alora de biciclete afisate pe jos si care, ca utilizator, mai ales daca esti incaltat cu gume subtiri, mai rau fac) si sunt toate facute cam pe acelasi gen de strazi, sau mai precis trotuare. Bulevardele mari, cu trotuare late.
              Astea noi sunt mult mai scumpe doar pentru ca s-au prins baietii destepti ca e rost de-un ban bun pe degeaba. Primele-au fost facute asa, cam la plesneala, iar costurile (cat de cat) apropiate de realitate sunt de la primele; la astealalte noi costurile n-ar avea cum sa fie decat la fel (sau ceva mai mici, ca, deh, au mai invatat oamenii, au mai achizitionat un echipament, ceva...), diferenta de 80-90% sunt spagile si ciordelile.
              Si repet -- uita-te si la cifrele absolute, sunt de-a dreptul aberante.
            • +2 (2 voturi)    
              P.S. (Marţi, 27 martie 2012, 12:21)

              Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

              Sa nu ne certam pentru atata lucru.
              Daca tie preturile si situatia ti se par normale, e OK.
              Asteapta sa mai faca astia inca niste mii de km de astfel de piste, la un pret care, sigur, inca nu s-a terminat de crescut. Cred ca, daca votam cum trebuie in iunie, tinta de un sfert de milion de euro/km e realista.
              In fond, daca tot avem cea mai scumpa autostrada din lume (ma rog,. n-o avem, doar platim la ea), de ce sa nu ne mandrim si cu cele mai scumpe piste de biciclete din lume? Doar tre' sa fim si noi primii la ceva...
        • 0 (0 voturi)    
          hai sa fim seriosi (Sâmbătă, 31 august 2013, 4:23)

          viorel [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

          an de an, la fel ca si asfaltul, dupa ce se topeste zapada, .............e prapad, nimic nu mai e cum trebuie.

          astia zici ca fac marcaje si drumuri din sare sau din pamant, vine apa si le spala

          de cate ori am mers pe trouare unde faimoasele marcaje se dezintegrau prajite de soare, tavalite de incaltaminte sau "spalate" de zapezi si ploi

          totul e facut de mantuiala, precum deja mareata isprava a lui Vanghelie, cel ce a turnat vopsea pe trotuarele din zona si parcul Eroilor, , vopsea care evident s -a cojit si mai rau arata apoi

          numai oameni fara minte si numai votanti care nu se inavata minte niciodata, oricat de mult sunt mintiti ei au inca orbul gainii

          si va zic astea din perspectiva unui pieton, biciclist si sofer in acelasi timp
      • +6 (6 voturi)    
        venitul si capul (Luni, 26 martie 2012, 9:51)

        Lia [anonim] i-a raspuns lui abcd

        aici nu are legatura venitul pe cap de locuitor! frapanta este diferenta dintre cat se cheltuie in Buc. pentru astfel de piste facute prost si cat in Viena, pt un sistem foarte bine organizat. Explicatia e simpla: de fapt in Buc. diferenta de bani a intrat in anumite buzunare. Asa ca venitul/cap de locuitor nu are aici absolut nicio legatura!! Aici e vorba doar de nesimtirea si furtul edililor nostri...
      • +4 (4 voturi)    
        Comparăm banii cheltuiți (Luni, 26 martie 2012, 10:24)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui abcd

        Ideea era că se cheltuiesc de 5 ori mai mulți bani ca la Viena și avem piste fix ca ăștia cu care vrei tu să ne comparăm. Dacă s-ar fi cheltuit de 5 ori mai puțin îți dădeam dreptate, nu poți să faci mare lucru cu bani puțini dar se pare că la noi se fac niște lucruri de mântuială cu foarte mulți bani. Eu merg cu bicicleta la birou de cate ori am ocazia. Am rămas șocat la Barcelona unde n-am ridicat geanta cu roți deloc de la gară până la hotel, tortuarele erau făcute impecabil. La ăia de ce se poate la bani mai puțini iar eu trebuie să mă compar cu Sofia?
      • +1 (1 vot)    
        Venit / locuitor mai mic, dar platim mai mult (Marţi, 27 martie 2012, 9:48)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui abcd

        Nu înțeleg de ce comparăm venitul pe cap de locuitor, atâta timp cât noi plătim mai mult decât ei pe piste.

        Practic ei au venit pe cap de locuitor mai mare ca noi, dar noi plătim mai mult decât plătesc ei pe mai puțini km de piste (de 10 ori mai puțini) și probabil tot de atâtea ori mai proaste.

        Proaste în sensul de idiot amplasate și cu o legislație pe măsură. Codul rutier zice că dacă o pistă de biciclete este trasată pe drum, biciclistul nu are voie să circule decât pe ea, iar pe ea sunt mașini, chioșcuri, tomberoane și stații de ratb.
      • 0 (0 voturi)    
        Redus (Marţi, 15 mai 2012, 16:25)

        Altu [anonim] i-a raspuns lui abcd

        Cum poti atat de redus?! Articolul este in principal despre sumele platite pe un KM patrat de ...tras linii ,ca alea nu sunt piste de biciclete! Cat despre comparatul cu cei mai buni...Amice, eu zic s n comparam cu Ghana, sa mai stagnam vreo 50 de ani ca prea le-am luat-o inainte.
    • +1 (5 voturi)    
      Piste pentru pietoni pe cand ? (Luni, 26 martie 2012, 10:18)

      Pietonul suparat tare [anonim] i-a raspuns lui eraZnus

      Domne, pana la piste pentru biciclisti ori roleri ne-ar trebui piste pentru pietoni si pentru mamici cu landouri ca trotoarele au fost acaparate de autoturisme. Daca parchezi la bordura ai toate sansela sa ti se ridice masina, daca parchezi pe trotuar n-ai nicio treaba ! Vrem trotoarele inapoi.
  • -16 (16 voturi)    
    Suntem Satui!! (Luni, 26 martie 2012, 3:52)

    Biciclistul [anonim]

    Ce tot atatea comparatii stupide cu orasul x sau y? Fiecare capitala are particularitatile ei - sunt unele unde se pot amenaja piste pt biciclisti sunt altele unde e mai greu de facut asta! Bucurestiul face parte din categoria in care pistele pt biciclisti nu sunt atat de usor de facut.
    • +17 (17 voturi)    
      NU, kindere (Luni, 26 martie 2012, 4:46)

      Franz [anonim] i-a raspuns lui Biciclistul

      se pot proiecta peste tot, numai ca trebuie pusa mintea putin la contributie. Asa cum is in Romania mai bine nu le faceau...dar banii trebuie sa curga, ca si in cazul bordurilor si pavelelor.
      • +1 (9 voturi)    
        Sa punem degetul pe rana (Luni, 26 martie 2012, 7:11)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Franz

        Analizele sunt excelente dar sa mergem mai departe si sa vedem de ce Bucurestiul este asa necivilizat, nu ofera conditii bune nici biciclistilor, nici celor care merg cu transportul in comun si nici macar celor care merg in masinile lor.

        Vinovatul este Oprescu care e prea preocupat sa invarta banii bucurestenilor ca sa mai faca ceva si pentru acestia.
        • +5 (5 voturi)    
          ai inteles pe dos! (Luni, 26 martie 2012, 9:38)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Suntem in 2012, pur si simplu nu are sens sa spui ca protejatul lui Ilici este de vina!
          Daca ne refeream la anii '80, da, puteam spune ca Tovarasul este de vina ca demoleaza bisericile sau ca nu ne lasa sa inchidem balcoanele. Insa oprescu nu este un despot, luminat sau nu, ci doar un ADMINISTRATOR, pe care noi, cetatenii Capitalei, l-am pus in fotoliul de Primar General! Asadar, daca orasul este plin de gropi, de ceasuri aurite, de miadanezi si de piste pt bicle facute "la misto", de vina sunt numai si numia NOI, pentru ca noi l-am ales pe primarele "care este"!
    • +14 (14 voturi)    
      Si noi suntem satui.... (Luni, 26 martie 2012, 4:59)

      Alt biciclist [anonim] i-a raspuns lui Biciclistul

      De oameni incompetenti, de lucrari pe bani publici facute in batjocura si de atitudinea de "las-o ma ca merge asa" a cetatenilor romani. Nu neg faptul ca Bucurestiul nu a fost proiectat pentru biciclisti, dar nici alte orase nu au fost gandite asa de la inceput si totusi s-a putut la ei. Eu iti dau un singur exemplu de bulevard unde se putea face ceva pentru biciclisti: Aviatorilor...proaspat refacut. Ai dat o tura sa vezi cum e? Cobori si urci borduri imense, te trezesti in intersectie si nu ai continuare la banda de bicicleta si nici semn ca se continua undeva....Ca sa nu compar cu alte "benzi pentru biciclete" din oras unde intalnesti stalpi de iluiminat in mijlocul lor, panouri publicitare, masini parcate, pietoni pe care nu ai cum sa ii ocolesti, intersectii pe care nu ai cum sa le treci. Hai sa fim decenti si sa recunoastem ca se face munca de mantuiala si nu se doreste ceva mai bun, cel putin nu atata timp cat populatia nu pretinde cu adevarat un alt standard de calitate si bun simt. Da, fiecare capitala are particularitatile ei: a noastra e condusa si plina de mediocrii si submediocrii care se complac in situatia actuala.
      • +5 (5 voturi)    
        ce e de facut? (Luni, 26 martie 2012, 13:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alt biciclist

        poate ca ar fi bine ca asociatiile gen Bate saua sa initieze un proiect de lege care sa defineasca mai clar ce inseamna pista de biciclete, eventual sa se includa aceasta definitie in codul rutier?
        este stupid sa ai in codul rutier obligatia de a lasa un metru si jumatate liber pe trotuar atunci cand parchezi, si sa vezi niste dorei marcand o pista de biciclete pe trotuare care au oricum doar un metru latime.
    • +2 (2 voturi)    
      normal sa fie si mai scump (Marţi, 27 martie 2012, 0:48)

      anaerobik [anonim] i-a raspuns lui Biciclistul

      Normal, si pentru ca sint mai dificil de facut, realizarea lor e cea mai scumpa din Europa, din bani publici, evident. La fel e si cu lebedele, cormoranii, bananierii, palmierii, petuniile, ceasurile stradale, chioscurile, mobilierul urban in general, gazonul, oglinzile de apa si artezienele. Totul.
  • 0 (8 voturi)    
    pai voi (Luni, 26 martie 2012, 4:37)

    gopo111 [utilizator]

    comparati bucurestiul cu Viena, cred ca gresiti, e o mare diferenta, nu mai comparatii cu orase europene, comparati si voi cu africa ca acolo este putina asemanarre intre bucuresti si orasele lor :)
    • +10 (10 voturi)    
      Nu e o comparatie, spun eu (Luni, 26 martie 2012, 6:08)

      Helmuth [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      E o palma data autoritatii si geniului constructorilor si proiectantilor. Ca tot spunea cineva de borduri...inalte de iti crapi bumperul la masina daca e sa parchezi cu fata; pavelele puse direct peste trotuar, fara a se face treaba ca lumea, tasarea pamantului, pietris, nisip si dupa aia pavele; rezultatul: denivelari si hartoape, ca sa nu mai vorbesc de huciurile care cresc printre ele.
      Cine comenta ca fiecare oras e cu specigficul lui sa mearga la Viena, Amsterdam, Copenhaga si sa vada cum s-a facut treaba acolo, sa nu creada cineva ca aia au construit pistele mai intai si dupa aia orasul.
      Dar asa cand angajezi proiectanti care confunda rambleul cu debleul.
    • +3 (3 voturi)    
      "comparati si voi cu africa" (Luni, 26 martie 2012, 9:48)

      Patru [anonim] i-a raspuns lui gopo111

      Citat: "comparati bucurestiul cu Viena, cred ca gresiti, e o mare diferenta, nu mai comparatii cu orase europene, comparati si voi cu africa ca acolo este putina asemanarre intre bucuresti si orasele lor" - s-ar putea sa iesim in pierdere si asa, pentru ca e posibil ca cei din Africa sa mearga pe biciclete pe "cararile" din orasele lor... ideea este sa ne comparam cu cei ce sunt in fata noastra nu cu cei de dupa noi...
  • +10 (10 voturi)    
    O bataie de joc (Luni, 26 martie 2012, 6:46)

    Vizitiul [utilizator]

    Asta arata cat de prosti ne cred daca au avut impresia ca le va merge asa.

    Am fost in Germania in '93 si acolo ma uitam ca "vacul" la poarta noua si am intrebat ce-i cu dungile alea ca ocupa din strada :) Si tin minte ca ma gandeam la vremea aia, nemaivazand asa ceva "ba, da cum sa faci zona speciala pentru biciclete? ridicol" :) Si ma holbam la parcarile de biciclete :)

    Oprescule, ai dat bani la zugravi nu la o firma specializata in piste de biciclete, bataie de joc! Nu te uitam!

    Lasa, dati voi milioane de euro la catedrale!
  • +4 (4 voturi)    
    Mersul cu bicicleta in Finlanda (Luni, 26 martie 2012, 6:47)

    nordicul [anonim]

    In nord lumea merge vara foarte mult cu bicileta la servici. Nu am inteles niciodata de ce la noi s-au bagat bani in chestii irelevante, spre exemplu s-au lipit niste benzi de delimitare a pistelor (pe trotuar), cand de fapt se putrea trasa cu vopsea o simpla linie de demarcatie (asa e in tarile nordice). Dar sigur, inteleg ca cineva a sifonat bani grei din treaba asta. Ce vad intr-adevar grav este lipsa bordurilor tesite la intersectii, care poate fi eferctiv periculoasa, blocarea pistelor de catre masini si alte obstacole, latimea induficienta in unele locuri. In nord treaba se face mult mai simplu, si banuiesc ca si mai ieftin: se treseaza cu vopsea, acolo unde este spatiu, o linie de demarcatie, e pun indicatoare ca este vorba de o pista de biciclete (sunt la noi indicatoare?). Acolo unde trotuarul nu este suficient de lat, mersul cu bicicleta se face impreuna cu cel pietonal.
  • +6 (6 voturi)    
    Calitate piste 0 (Luni, 26 martie 2012, 7:29)

    erich [anonim]

    Merg in fiecare zi pe pistele de bicicleta intre piata Unirii si Piata Alba-Iulia (Bd-Unirii).
    Desi nu sunt probleme cu coborat borduri (cu mici exceptii) puteau sa faca o treaba mult mai buna decat sa lipeasca 2 dungi pe asfalt.
    Calitatea asfaltului trebuie sa fie asemanatoare cu cea pentru automobile. Si ar trebui clar blocat accesul automobilelor pe piste .
    Am rulat si in Paris si in Amsterdam si acolo exista clar un altfel de tip de piste (nu au legatura cu trotuarul si nici cu soseaua) care sunt de calitate buna si concepute special pentru rulaj cu bicicleta.
  • +2 (2 voturi)    
    Hotie !!! (Luni, 26 martie 2012, 8:44)

    zozo [anonim]

    Sa fie depistati si sechestru pe avere nesimtitilor care au facut ceva scump, inutil si impracticabil. Pistele se fac pe carosabil punct.
  • -1 (1 vot)    
    stalp in cap (Luni, 26 martie 2012, 8:47)

    rar [anonim]

    intelegem ca ai trecut prin experienta cu stalpul de iluminat luat in cap ..mai buna masinuta, rabla , dar pe sosea inca nu sunt stalpi
  • +3 (3 voturi)    
    Prin oras (Luni, 26 martie 2012, 8:56)

    Roa [anonim]

    Sotul meu a lasat masina de mult in parcare si merge zilnic cu bicicleta la birou.
    Totusi pentru unul incepator e cosmar! Daca nu se implica primaria si politia rutiera, nu se va imbunatati cu nimic circulatia pe bicicleta, chiar daca beneficiile sunt usurarea circulatiei, un aer mai curat, oameni mai sanatosi si mai voiosi.
    Vin alegerile si candidatii sunt "sensibili" ...oarecum.
    A! Va mai amintiti ca un primar bucurestean a interzis acum cativa ani circulatia biciclistilor prin oras?!?
  • +2 (2 voturi)    
    Voi comparati Bucuresti cu cel mai civilizat oras (Luni, 26 martie 2012, 9:07)

    radu [anonim]

    Voi comparati Bucurestiul, o mahala imensa, cu unul dintre cele mai civilizate orase din lume. N-are rost. Ok, stim, s-au furat bani la asa-zisele piste de biciclete, s-a facut lucru de mantuiala ca de obicei etc etc
  • +1 (1 vot)    
    lucrurile sunt mult, mult mai complicate... (Luni, 26 martie 2012, 9:24)

    liberal [anonim]

    ca sa faci infrastructuri de ultima generatie (spatii publice functionale pt bicicleta, pt scaun cu rotile, pt sport, etc, cam ce viseaza romanul dupa ce merge la barcelona, paris, viena) iti trebuie studii facute pe sit, iinstitute de cercetare in domeniu, baze de date, analize solide, strategii de implementare, multe alte proiecte premergatoare, implementate deja, etc, etc. in plus, nu toate solutiile din "laborator" merg in realitate; in realitate se testeaza, se modifica, se reproiecteaza continuu si se aplica apoi la scara larga: cazul parisului e notoriu, proiectul lor de biciclete comunale, Velib, a fost in pragul colapsului din cauza vandalizarii bicicletelor. in realitate domeniile angrenate in realizarea unor proiecte de genul acesta sunt extrem de variate, mergand de la inginerie pana la environmental psychology, iar arta amenajarii oraselor este varful unui lung sir de arte, de institutii si de expertize, pe care o societate le stapaneste la un moment dat. si apoi, ca sa faci o infrastructura functionala, iti trebuie... un oras functional, ceea ce bucurestiul nu este, atata timp cat jumatate de oras e inca la nivel de case cu parter, sau cu parter si un etaj. e greu, daca nu imposibil, sa implementezi infrastructuri de ultima generatie, cand tu nu ai nici "economie urbana" sanatoasa (densitate vs. intensitate) si nici o societate cu cetateni bogati: cei care militeaza pt statul la casa in mijlocul bucurestiului, dar nu au bani nici pentru intretinerea propriilor case, nu vor avea cum sa sustina o infrastructura ca a vienei sau parisului.
  • +4 (4 voturi)    
    piste impuse (Luni, 26 martie 2012, 9:47)

    EUROPEANUL [anonim]

    In Romania se fac majoritatea lucrarilor numai impuse de altii care te roaga si mai recent te obliga sa te civilizezi si sa respectii ceea ce altii au facut din bun simt si necesitate.
    Pistele pentru biciclete au fost impuse a fi executate de Normele U.E. Dar ca la noi s-a lucrat in dorul de a BIFA inca o actiune indeplinita si n imeni nu pate sa spuna ca nu avem piste pentru biciclete, chiar daca pista se blocheaza intr-un stalp de ilminat, trece pe sub un panou puplicitar ca trebuie sa te apleci sa nu te lovesti sau dai peste pietonii care asteapta autobuzul. Doar de dragul si obligatia de a " NOTIFICA EUROPA " ca s-a mai indeplinit o obligatie. Daca ar fi dupa administratorii.... se faceau la .....Nu pot sa spun PASTELE CAILOR pentru ca si acesta exista si se desfasoara anual la Targoviste.
    Aceasta atitudine de a BIFA se observa si la rampele pentru persoanele cu dizabilitati. Unele facute sa existe, nu sa fie utile pentru cei ce au nevoie.

    Suntem TARA celor care " BIFEAZA " o indeplinirea unei obligatii.
  • +4 (4 voturi)    
    Unde pista masii sunt biciclistii (Luni, 26 martie 2012, 9:49)

    john cordillo [anonim]

    Azi am venit la birou cu bicicleta. Am vazut 10 biciclisti in total din Balta alba in Romana.
    In general dunile sunt trase pe unde "se poate" oricum merge cu bicicleta si oricum nu le respecta nimeni, pietoni sau soferi. Sansele sa mori in timp ce biciclesti prin Bucuresti sunt sigur cele mai mari din Europa.
  • -5 (5 voturi)    
    Nu sunt de viitor pistele de biciclete in RO (Luni, 26 martie 2012, 9:52)

    V.R. [utilizator]

    E ca si cum ar fi fost construite piste de biciclete pentru evreii de la Auschwitz. Trebuie sa ai energie ca sa pedalezi. Romanii vor trebui sa dramuiasca fiecare calorie pe viitor, fiindca nivelul de trai e in cadere libera. Ca sa nu mai vorbim ca hotia este la ea acasa in Romania si nicio bicicleta lasata nesupravegheata nu este in siguranta.
  • +4 (4 voturi)    
    N-ai cu cine :) (Luni, 26 martie 2012, 9:53)

    Un cineva [anonim]

    Cine vreti sa gandeasca pistele de biciclisti ? Dinozaurii din primarie ? Un doctor fara viziune ? Un taran venit de la Teleorman care masura civilizatia in km de bordura ? Un marinar venit la primarie doar pentru capatuiala ? De calitatea consilierilor locali nu mai vorbesc. Cred ca nu e unul care sa nu aiba dosar penal.

    Iar de cealalta parte cu ce cetateni ne mandrim in Bucuresti ? Melteni sariti direct din caruta in masina care isi parcheaza rablele pe piste sau care fac depasiri pe prima banda cu 80km/h, de multe ori la 10cm de biciclisti.

    Parerea mea este ca s-au facut prea multe tinand cont de calitatea oamenilor implicati. A, si bineinteles pentru ca vor aparea papagali care sa tipe ca sunt defetist si ca nu ofer solutii: Viva la Revolucion !
  • +2 (2 voturi)    
    veniti la iasi (Luni, 26 martie 2012, 10:00)

    andi. d. [anonim]

    he he, veniti voi la Iasi sa vedeti piste de biciclete numai cu dale, ca de, aici avem numai niste destepti ca edili! asta e, tara de oameni inteligenti, la hotii sunt primii!
  • 0 (2 voturi)    
    oameni, firme, institutii, primarii (Luni, 26 martie 2012, 10:43)

    thebblack [utilizator]

    pe trotuar nu ai voie, pe carosabil nu ai voie, in parcuri nu ai voie. ai voie pe cei cateva sute de metri de pista pe care ii ai la tine in cartier... daca ii ai. cand ajungi la capat, te dai jos, intorci bicicleta cu 180 de grade si refaci traseul in sens invers. pe langa faptul ca pe pista aia iti trebuie un mountain bike serios, ca ala e mai off road decat orice munte. gropi, canale, pubele, copaci, stalpi de iluminat, masini, aprozare. si daca nu e nimic din astea, atunci e plin de pietoni pentru cele amintite mai sus sunt pe unde ar trebui sa mearga ei. si chiar daca nici acolo nu sunt, tot e plin de pietoni, gata sa te injure pentru ca deh, e trotuar, deci e mostenit de la mamica si tu ii deranjezi.

    in conditiile astea as spune ca e normal ca majoritatea eventualilor biciclisti sa fie descurajati, iar pe strada sa ii vezi doar pe cei cativa dementi si sinucigasi gata sa riste amenzile, bataia sau moartea pe strazile din bucuresti.

    alt aspect este riscul (de fapt certitudinea) ca bicicleta sa iti fie furata si daca o lasi catvea minute nesupravegheata si nelegata solid de vreun gard bine infipt in pamant. nu intotdeauna poti sa iei bicicleta cu tine in fiecare cladire/institutie in care te duci. iar "supravegherea" parcarilor existente... nu imi inspira nici cea mai vaga incredere.

    si inca unul. cate firme din bucuresti au dusuri pentru angajati? pentru ca nu cred ca e cineva in tara asta care dupa ce face 5,6 kilometri pe bicicleta sa nu transpire macar un pic.
    • +2 (2 voturi)    
      Parcuri (Luni, 26 martie 2012, 11:43)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui thebblack

      Asa e, cum sa nu mergi cu bicicleta in parc?! La fel ca statul pe iarba, care e norma in Europa, la noi e ceva anormal.

      De furat se fura peste tot, o sa vezi ca in vest nu au cele mai smechere biciclete ci mai degraba unele care nu atrag atentia.
  • +2 (2 voturi)    
    mentalitate (Luni, 26 martie 2012, 10:52)

    East Fife [utilizator]

    Oricat s-ar incerca creearea unor piste pe sosea (cum este normal in mintea oricarui om normal) pana nu vor fi educati bizonii de la volan nu vom putea circula in conditii decente pe piste.
    In Sibiu s-au putut trasa pistele pe sosea si sunt gandite destul de bine, Sibiul a devenit un oras bike friendly.
    Comparatia Viena Bucuresti este ok, daca se facea o comparatie Copenhaga Bucuresti atunci era SF in conditiile in care in Copenhaga se promoveaza mersul pe bicicleta ca o alternativa viabila la transportul cu masina de prin anii 70

    Intr-un cuvant: cand arunci bani pe cat mai multe drumuri suspendate, pasaje supraterane si alte prostii d-astea o sa ai un oras sufocat, sunt curios cand se va ajunge la saturatie, abia astept momentul ala.
    • +2 (2 voturi)    
      viena... (Luni, 26 martie 2012, 11:37)

      liberal [anonim] i-a raspuns lui East Fife

      viena are a avut, si are, probleme serioase dupa ce budapesta si praga au iesit de sub pulpana comunista si au depasit-o rapid in atractivitate. proiectele de ameliorare urbana facute in ultimii ani in viena au vrut sa refaca scorul (gazometrele, proiectele de conectarea cu dunarea, de exemplu,...ei uitasera ca au un rau in oras... ca si noi...). rezultatele nu au fost nici pe departe stralucite, viena nu este un exemplu bun, oricat ar parea de ciudata afirmatia, decat pt reteaua de transport subterana, care este probabil, cea mai avansata din europa, dar a fost gandita de la inceput (de la 1900) pe cateva sute de ani inainte. in rest, nu e o placere sa mergi cu bicicleta prin viena, traseele sunt plate si lipsite de calitate urbana reala. viena e mai placuta, cu mult, daca o parcurgi la picior. cum nici parisul nu e atractiv pe bicicleta, in foarte multe zone (dar acolo din alte cauze, aglomeratie, sofatul agresiv). barcelona este locul pe care trebuie sa-l studiezi daca vrei sa dezvolti infrastructura multipurpose. toate marile orase studiaza barcelona inainte sa faca ceva esential in infrastructura, si nu de ieri de azi! dar doar studiu! comparatiile sunt inutile atata timp cat nu ai aceleasi conditii (economice, climatice, hinterland).
      • +1 (1 vot)    
        viena (Luni, 26 martie 2012, 12:19)

        East Fife [utilizator] i-a raspuns lui liberal

        pai tocmai asta e ideea, comparatia e ok cu viena pentru ca si la noi traseele sunt lipsite de calitate sau lipsite de orice urma de bun simt.
        Tocmai d-asta e bine ca nu s-a facut o comparatie cu copenhaga sau amsterdam unde deja totul e din alt film (in copenhaga iarna pistele sunt deszapezite cu prioritate, abia apoi trotuarele si soselele)
        • +1 (1 vot)    
          viena... (Luni, 26 martie 2012, 13:48)

          liberal [anonim] i-a raspuns lui East Fife

          da, inteleg ca viena are mari probleme, nerezolvate de mult timp (aici seamana cu bucurestiul!!), dar nu cred in comparatia cu, si in modelul viena, pentru ca treaba cu bicicletele nu se reduce, asa cum au mai spus si altii mai sus, la trasul unor linii pe jos. viena este organizata mult mai piramidal, mult mai corporatist (inclusiv primaria dominata de partidul socialist, partid care a condus viena mai mereu in ultimii 90 de ani, este o mare corporatie). probabil ca ei au avut succes cu modelul lor, dar unul limitat, si complet inaplicabil unui bucuresti organizat pe zeci de primarii, companii autonome, etc. nici macar toata austria nu a imbratisat modelul vienez, tirolul reprezinta o cultura total diferita, si cu rezultate mult mai bune, avand in vedere resursele alocate... o sa o vedem, de altfel, cum functioneaza modelul vienez in zona dezvoltata de raiffeisen in nordul bucurestiului, dar aproape sigur va fi similara celei din donau city - uno city... adica saraca dpdv urban. poate gresesc!....
          comparatia cu amsterdamul sau copenhaga iese complet din discutie, suntem mult prea saraci pentru a sustine un asemenea urbanism, atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere institutional.
          probabil ca o comparatie ar fi de facut mai degraba cu orasele sud-americane, gen caracas, sau cu orase italiene din sud, gen palermo,... e mult mai realist. ...si inca ceva... fara un lidership luminat nu exista orase ok,...cand compari doua orase, trebuie comparat si lideshipul, dar de cele mai multe ori nu prea observam/intelegem cum functioneaza lidershipul unui oras, pt ca de obicei, cel de calitate este low present...
  • +2 (2 voturi)    
    trotuar + pista = parcare (Luni, 26 martie 2012, 11:09)

    Y [utilizator]

    Eu am o intrebare: cum poti sa faci piste de bicicleta cand pana si parcatul pe trotuar e legal la noi. E cam singura capitala prin care am fost si exista aberatia asta...
  • +3 (3 voturi)    
    Nesimtiti (Luni, 26 martie 2012, 11:17)

    Gabriel [anonim]

    Marele escroc oprescu tocmai a aprobat 4,5 milioane euro pentru Catedrala neamului prost si biserici in loc sa ii foloseasca pentru strazi si piste biciclete ! Lasind la o parte ca nu poti merge cu bicicleta pe piste pt ca sint denivelate , fara borduri, cu masini parcate , cu pomi in mijloc si citeodata cu capat in zid te mai maninca si javrele imputite de pe strazi care se reped la masini,motociclete si biciclete !!! Dar unui popor bigot nu ii trebuie civilizatie si ecologie !
  • 0 (2 voturi)    
    Copenhaga (Luni, 26 martie 2012, 11:34)

    Ioan [anonim]

    Totul a inceput de la cetateni, care au cerut pistele. Si inteleg ca in prezent 30% se deplaseaza cu bicicletele la munca, planul e sa fie 50% intr-un termen apropiat.
    Au construit si "autostrazi de biciclete" si poti veni de la 30-40 km de centru fara probleme. Unii au deja baterii electrice cu o autonomie de ~40km.

    Si cel mai placut m-au surprins doamnele si domnisoarele cu toc cui si fusta mergand la birou sau la vreo intalnire cu bicicleta. S-o vedem pe asta in Romania.

    Problema e ca nici in localitati unde se poate (ex Brasov) nu sunt marcate trasee, de weekend, usoare. Asa putem sa ajungem la o masa critica de biciclisti care apoi sa isi ceara drepturile.
  • +3 (3 voturi)    
    cu SUV-ul la servici (Luni, 26 martie 2012, 11:36)

    ned [anonim]

    la noi, unde nesimtirea este pe primul loc, se merge cu SUV-ul la servici..ca sa mergi cu bicicleta iti trebuie o oarecare educatie si simt civic, inexistente in societatea noastra..
    in concluzie , Bucurestiul nu este un oras pentru bicicleta..mizeriile alea de benzi vopsite nu se pot numi piste de bicilete.
  • +1 (1 vot)    
    critici (Luni, 26 martie 2012, 12:53)

    phane [anonim]

    Buna,

    Vad ca toata lumea critica municipalitatea. E si acolo un sambure de adevar, dar problema reala e in alta parte. Viena are 4000 de locuitori pe km patrat, Bucurestiul are 8500 - deci mai mult decat dublu. In plus, Bucurestiul a fost proiectat pentru un trafic auto mult inferior - asta insemnand ca arterele de circulatie si trotuarele sunt inguste, nu exista parcari.

    Asta e mostenirea de la Ceausescu, din pacate. Pentru a o putea rezolva ar trebui in primul rand investiti bani in parcari (subterane, supraterane, cum se poate) pentru a elibera trotuarele pentru oameni si biciclete. Dar asta costa mult mai mult decat sa pictezi o dunga galbena pe trotuar.

    Asa ca nu vad o rezolvare in viitorul apropiat - oricare ar fi presiunea pe care o pun biciclistii asupra primariei.
    • 0 (0 voturi)    
      lui fane (Vineri, 31 august 2012, 14:41)

      popesc [anonim] i-a raspuns lui phane

      Ceausescu a darimat multe maghernite si a largit bulevardele - vezi b-dul Unirii. Este adevarat ca nu a facut piste pt. biciclisti.
  • 0 (0 voturi)    
    pt prieteni (Luni, 26 martie 2012, 13:13)

    g [anonim]

    bani pentru prieteni si atat..... toate contractele sunt cu dedicatie .... ce conteaza cum/unde este facuta pista ? trebuie sa iasa la calculul pentru decontari ...
  • 0 (0 voturi)    
    ong-uri (Luni, 26 martie 2012, 13:16)

    g [anonim]

    aa .. si ong-urile sunt mana in mana cu primaria ... ca sa ciupeasca si ele ceva .. nu am vazut o pozitie si campanie clara si curata din partea unui ong. Toate se lauda ca fac si dred dar au trecut ani buni si ... (doar au redirectionat cei 2% ...)
  • 0 (0 voturi)    
    Oprescu e vinovat (Luni, 26 martie 2012, 13:35)

    lucian [anonim]

    Oprescu este vinovat a facut pistele inguste si am vazut cu ochii meii cu putem fii loviti de biciclisti
  • +2 (2 voturi)    
    vreau 3 lucruri (Luni, 26 martie 2012, 14:16)

    durlida [anonim]

    1.-fara masini parcate pe pistele de biciclete
    2.-trecere la nivel la toate intersectiile
    3. si cea mai importanta
    -ZERO caini fara stapan in oras(in fata, in spatele blocului, pe strada etc) si in jurul orasului


    cine spune ca rezolva intr-un anumit timp si propune o solutie credibila are votul meu.

    Cine are votul meu va ajunge primar! :)
  • 0 (0 voturi)    
    ---- (Luni, 26 martie 2012, 15:24)

    popalie [anonim]

    Si oprescu asta nu e use de biserica dar omu e pus pe ciordeala decat sa faca ceva in bucuresti, a rupt la stadion, mai nou la gazon , si acum contractele cu politia locala ca nu avea cum sa nu stie , ca la politia locala sunt body guarzi si nu oameni instruiti pt a fi politisti si acum se vaita ca nu mai are bani sa dea de pomana la cei care merg cu ratb -ul .
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Luni, 26 martie 2012, 16:40)

    laura [anonim]

    studiu comparativ, pai noi nu putem sa ne comparam cu viena, la noi aceste piste sunt facute aiurea, anapoda, nici nu poti merge pe ele.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 26 martie 2012, 17:14)

    mimi [anonim]

    nu ne putem compara cu viena, la noi totul este facut asa sa fie nu ca ar fi ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Luni, 26 martie 2012, 20:06)

    andreea [anonim]

    nu avem cum sa ne comparam cu viena, la noi sunt facute ca sa fie nu ca sa putem circula pe ele.
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Luni, 26 martie 2012, 20:37)

    silvia [anonim]

    pistele de biciclisti la noi nu se pot compara cu cele de la viena, ala noi sunt dar nu poti circula pe ele.
  • 0 (0 voturi)    
    Austria (Luni, 26 martie 2012, 21:09)

    Max [anonim]

    Fapt divers: Austria se poate strabate in lung si lat cu bicicleta, sint peste 10.000,- km de piste de biciclete!

    http://res000.gps-tour.info/redx/tools/mb_image.php/file.x615a6b3443706e6673324e4d6f646a4b507461336f624c3441614d3247654668725272697436624e6b4d7276774731624d5173696a6c634f71384c3068696e5a/gid.8/Radweg-bei-Romanshorn.jpg
  • 0 (0 voturi)    
    descurajare trafic auto (Luni, 26 martie 2012, 23:26)

    erich [anonim]

    Cred ca se gandeste gresit.
    Daca ar fi super blocat traficul auto (strazi mai inguste , inchiderea centrului vechi) ar fi mult mai motivati oamenii sa se urce pe bicicleta sau sa foloseasca transportul in comun.
    Cat timp se poate merge cu masina si parca pe pistele de biciclete se va intampla in continuare.
    Exemple de orase care au ingustat soselele si au adaugat piste de biciclete : Bruxelles, Amsterdam , Copenhaga.

    Sunt si conducator auto dar as prefera un oras carfree/car light.
    E o mare diferenta prin zone ca centrul vechi sa te deplasezi cu bicicleta fata de bulevardele super aglomerate cu 3 benzi.
    O banda s-ar putea marca pentru transport in comnu/bicicleta (dar nu se vrea evident)
  • 0 (0 voturi)    
    daca vrei, poti! (Marţi, 27 martie 2012, 0:41)

    mitza tziclista [anonim]

    De mai bine de doi ani, din primavara pina-n iarna am mers aproape zilnic cu bicicleta la serviciu. Distanta dus-intors = 20 km, din care jumatate pe zone dificile, neamenajate cu faimoasele piste (aflu acum ce preturi scandaloase s-au platit pentru doar niste benzi galbene pe trotuare!). Sunt o tanti bucuresteanca, trecuta binisor de 50 de primaveri si totusi rezist la conditiile inca foarte ostile pentru mersul cu bicicleta. Soferii nu iti dau prioritate pe trecerile de pietoni (chiar cu pista de bicicleta in paralel), pistele sint desenate peste borduri pe care le poti trece doar cu mountain bike, catzeii latra si se reped la picioare - ii potolesc ori incetind sa pedalez ori pur si simplu oprindu-ma - nasol, dar mai bine decit sa o iau la goana si sa ma accidentez....ma rog, cunosc toate greutatile biciclistului de Bucuresti, dar nu ma las! Anul trecut am parcurs peste 2000 km, astept premiul de la Viena! Iar primaria noastra sa faca pistele pentru biciclisti, nu pentru a-si umfla buzunarele cu comisioane grase!
    • 0 (0 voturi)    
      tot eu (Marţi, 27 martie 2012, 1:16)

      mitza tziclista [anonim] i-a raspuns lui mitza tziclista

      acu' nu vreau sa inteleaga don primar si compania ca, daca o mamaie ca mine vrea si poate sa mearga cu bicicleta nu mai trebuie facut nimic pentru biciclisti. Ba sa faca! Sa faca mai intii un tur al Bucurestiului pe bicicleta, ca sa priceapa despre ce-i vorba, daca pina acum n-a priceput altceva decit contracte pe spagi cu firme de casa. Sa inteleaga mai intii cum e sa circuli pe doua roti pe pistele astea, sa intrebe biciclistii, sa tina cont de cererile lor...ma rog, sa urmeze exemplul Vienei: sa-l intereseze ce vor cetatenii, sa inteleaga, sa rezolve pentru cetateni, nu pentru alte interese. Votul nu-l voi da decit unui primar pe doua roti!
      (sa nu se supere soferii - dar ia sa incerce si ei, ca mine si ca din ce in ce mai multi bucuresteni, sa mai lase cele patru roti pentru doua, sa vada ce bine e!).
  • 0 (0 voturi)    
    stupefactie pe un purcoi de bani (Marţi, 27 martie 2012, 0:42)

    anaerobik [anonim]

    Tare mult imi place ca proiectarea si realizarea de piste pentru biciclisti atrag, ca rahatul mustele, firme cu "ochi albastri": a se vedea Search Corp. si UTI, prea bine cunoscute ca fiind si de casa... politica si cu lipici la contracte unde, pe bani foarte multi, nu se face mai nimic.
    Daca nu ma credeti, parcurgeti pietonal, caci pe 2 roti n-o sa fiti in stare, pista pentru biciclete de la Obor - fostul magazin Flanco - pina la liceul Iulia Hasdeu, in sectorul fostului secretar pcr si sef de lot de santier Ontanu.
    O sa va cruciti!
  • 0 (0 voturi)    
    "pistele ptr.biciclisti"... (Marţi, 27 martie 2012, 18:59)

    lilly [anonim]

    Corectati-ma (daca este cazul)dar, biciclistii nu respecta (cu mici exceptii) aceleasi reguli de circulatie impuse pentru automobilisti?! La ce bun atatia bani cheltuiti din buzunarele noastre, din munca noastra, pe un "marcaj" cu vopsea care nu are absolut nici o legatura cu "mersul pe bicicleta"?!. Cu siguranta intelegem insa :"comisioanele "vor ajunge mai repede in buzunarele unora, decat am putea noi face (pe bicicleta). Pe un"traseu"prestabilit. Vopsit, evident!!!
    • 0 (0 voturi)    
      pt lilly (Miercuri, 28 martie 2012, 15:29)

      mitza tziclista [anonim] i-a raspuns lui lilly

      In principiu ai dreptate, in codul rutier bicicleta este incadrata in categoria vehicul si in aceasta calitate trebuie urmate regulile de circulatie impuse vehiculelor si nu ar avea de ce sa circule pe trotuar. Trasarea pistelor pt biciclisti pe trotuar este o improvizatie ca sa bifeze primaria problema ca rezolvata dar de fapt ar fi trebuit ca acestea sa fie separate atat de traficul auto cat si de cel pietonal. Dar unde sa trasezi aceste piste? Pe carosabil unde, pe cele mai multe artere mai mari sau mai mici banda unu este ocupata de masini parcate? Acolo unde nu sunt piste marcate si nici loc pe trotuar (adeseori tot din cauza masinilor parcate!) nu pot circula cu bicicleta decat pe carosabiil, dar riscul e mare avand in dreapta masinile parcate pe prima banda (din care oricand un prost poate deschide portiera brusc in fatza) si in stanga masinile care circula adesea in viteza si care nu se sinchisesc de biciclisti, ba uneori, mai rau, ii mai si hartuiesc.
      Solutia de a aloca o parte din trotuarele late pentru pista de bicicleta s-a dovedit a fi singura posibila si salutara, dar trebuia facuta cu mai putini bani (sigur contractele sunt supraevaluate!) si cu mai mult cap (vezi de exemplu trasarea complet aiurea pe Dorobanti in sensul dinspre perla spre pta Dorobanti unde pista este lipita practic de imobile si biciclistii risca in orice moment sa dea peste persoanele care ies din respectivele imobile - magazine sau locuinte; trotuarul ar fi fost suficient de spatios pentru trasarea pe stanga, dar acolo spatiul este ocupat tot de masini parcate!). Deci pana la urma problema porneste tot de la lipsa spatiilor de parcare pentru masini...
  • +1 (1 vot)    
    To whom it may concern (Vineri, 30 martie 2012, 9:59)

    Dragos [anonim]

    L-am intervievat recent pe un profesor de sport si ciclist profesionist, cunoscut sub nickname-ul Legstrong. L-am impartit in 2 parti:

    http://raiffeisencomunitati.ro/2012/03/28/ciclist-caut-pista-in-bucuresti-partea-1/

    http://raiffeisencomunitati.ro/2012/03/30/ciclist-caut-pista-in-bucuresti-%E2%80%93-partea-2/
  • 0 (0 voturi)    
    De dorit, dar nu aşa (Miercuri, 3 octombrie 2012, 13:31)

    Ioana Branea [anonim]

    La cât au costat, sunt bani aruncaţi de mai multe ori pe fereastră: unele s-au stricat, altele se termină aiurea, altele se intersectează cu copaci şi, în sfârşit, unele sunt ilegale.

    Poliţia rutieră a început să le semnaleze pe acestea din urmă: mă întreb care sunt şmecherii care au pus în practică în aşa bătaie de joc un proiect de altfel foarte bun şi necesar.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version