Termenele pentru serviciile furnizate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si unitatile subordonate se reduc incepand cu data de 1 septembrie 2014, dupa cum informeaza institutia intr-un document de presa publicat recent. Prin urmare, solicitarile cetatenilor privind eliberarea diverselor avize sau inscrierile in cartile funciare vor fi solutionate mai repede ca inainte, informeaza Avocatnet.ro.

Termenele pentru serviciile furnizate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara vor fi reduse incepand de astazi, dupa cum se arata in Regulamentul de avizare, receptie si inscriere in evidentele de cadastru si carte funciara, aprobat prin Ordinul ANCPI nr. 700/2014, publicat in Monitorul Oficial in 31 iulie 2014, ce intra astazi in vigoare.

Mai precis, conform noilor reglementari, in cazul primei inregistrari a imobilelor/unitatilor individuale, pentru infiintare carte funciara, termenul de solutionare va fi de 7 zile, cu 2 zile mai putin ca inainte. In ce priveste solutionarea in regim de urgenta, termenul a ramas neschimbat, de 3 zile lucratoare.

Pentru receptia si infiintarea cartii funciare termenul este acum de 15 zile lucratoare, cu 6 zile mai putin ca inainte. In acest caz, si termenul in regim de urgenta a fost redus, de la 7 zile lucratoare la doar 5.

Termenele de rezolvare scad si in ceea ce priveste intabularea sau inscrierea provizorie. Astfel, problemele privind dreptul de proprietate sau dezmembraminte in favoarea persoanelor juridice vor fi solutionate in 7 zile si nu in 9, cum era pana acum.

In acelasi interval de timp se rezolva si cererile privind imobilele expropriate, dar si solicitarile care au ca obiect inscriere dezmembrare/comasare in cartea funciara.

De asemenea, conform Regulamentului, la ghiseele unitatilor subordonate Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara va exista un program unic la nivel national pentru inregistrarea cererilor si eliberarea documentelor.

Astfel, solicitarile avand ca obiect servicii de cadastru si/sau publicitate imobiliara vor putea fi depuse zilnic intre orele 8.30 - 14.00, in timp ce eliberarea lucrarilor de cadastru si publicitate imobiliara se va efectua zilnic in intervalul orar 11.00 -16.00.

Atentie! Programul este valabil pentru toate categoriile de solicitanti (persoane fizice, persoane juridice, notari, persoane autorizate sa execute lucrari de cadastru, avocati, executori judecatoresti, reprezentanti ai bancilor comerciale).

Modul de organizare, competenta teritoriala, numarul si arondarea birourilor de cadastru si publicitate imobiliara au fost stabilite recent prin Ordinul ANCPI nr. 890/2014, publicat in Monitorul Oficial nr. 632 din 29 august 2014.

Conform acestui act normativ, birourile de cadastru si publicitate imobiliara sunt competente sa efectueze operatiunile de cadastru si publicitate imobiliara cu privire la imobilele aflate in unitatile administrativ-teritoriale arondate.

Competenta teritoriala, numarul, precum si arondarea birourilor de cadastru si publicitate imobiliara sunt stabilite conform anexelor ordinului, acestea fiind publicate in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 632 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.