Studiu CBRE Eurisko: Incep stagnarile si scaderile la imobiliare

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 20 mai 2008, 16:31 Economie | Imobiliar


Pretul locuintelor noi va creste cu numai 5-15% in acest an, fata de pana la 50% in 2007. Inceputul lui 2008 a adus in anumite zone ale Bucurestiului scaderi de pana la 20% a preturilor terenurilor si se estimeaza a fi primul an in care, in anumite zone, daca preturile nu vor scadea, cel putin vor ramane constante. Nivelul chiriilor la birouri va stagna in 2008, iar dupa 2009-2010 ar putea scadea.

Acestea sunt cateva din previziunile raportului realizat de compania de consultanta imobiliara CBRE Eurisko asupra pietei imobiliare din Romania.

"In 2007 au inceput sa apara unele fenomene de stabilizare a pietei imobiliare romanesti, chiar pe unele segmente o usoara scadere. Piata a fost una foarte activa, dar in acelasi timp si cu foarte multe influente de pe piata finantarilor. Incepand din august 2007 un val venit din sectorul imobiliar din SUA a afectat si piata europeana si implicit si tara noastra intr-o masura care pana acum nu s-a simtit foarte mult", a declarat Adrian Nicolescu, manager al departamentului de evaluare CBRE Eurisko.

Preturile terenurilor au scazut si cu 20% in anumite zone. Explicatia - cresterea costului creditului

In 2007 preturile pe piata terenurilor, care influenteaza direct sectorul rezidential, au continuat sa creasca. Oficialii CBRE Eurisko sustin insa ca la inceputul acestui an, preturile terenurilor au scazut si cu 20%, fara a oferi insa exemple in acest sens.

"Sunt semne ca pe anumite zone, cel putin in cazul terenurilor, preturile au inceput sa scada. Terenuri scoase la vanzare in trimestrul patru din 2007 au inregistrat scaderi de pana la 15% in primul trimestru din 2008. Exista zone unde a scazut si cu 20%, dar este vorba de zone restranse, nu de toata piata", a spus Adrian Nicolescu.

Nicolescu spune ca pe fondul cresterii costului mare al creditului, lumea asteapta o revenire la normal si atunci cei care au foarte multe terenuri au inceput sa-si vanda si pana la tot portofoliul de terenuri.

"Anul 2008 se preconizeaza a fi primul in care, in anumite zone, daca preturile nu vor scadea, cel putin vor ramane constante. Este vorba de zonele in care escaladarea preturilor din anii trecuti si-a pus amprenta asupra profitabilitatii investitiilor dezvoltatorilor", se arata in raport.

In 2008 vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, dar nu scaderi

In sectorul rezidential, in 2007 preturile locuintelor noi au crescut in medie cu 20-50%, iar pentru acest an se asteapta o crestere mai mica de pana la maxim 15%.

"In perioada urmatoare, vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, insa preturile de vanzare nu vor scadea atata vreme cat exista o cerere potentiala ridicata. Pretul pe metrul patrat construit al noilor spatii rezidentiale va creste cu 10-30% datorita majorarii pretului terenurilor disponibile, al utilitatilor, materialelor de constructie si fortei de munca, iar per ansamblu, pretul final de vanzare va creste cu 5-15%", se arata in raport.

Chiriile la birouri si spatiile industriale vor stagna in 2008

Tot in acest an, este estimata o stagnare a chiriilor la birouri si chiar o scadere incepand cu 2009-2010.

"Daca livrarile anuntate pentru anii urmatori - 440.000 mp pentru 2008 si 562.000 mp pentru 2009 se vor concretiza, pana la inceputul anului 2010 Bucurestiul va avea un stoc total de birouri de peste 1.950.000 mp. In aceste conditii estimam  in 2008 o stagnare a nivelului chiriilor care dupa 2009-2010 ar putea intra pe o panta descendenta", se spune in raport.

In sectorul industrial, nivelul chiriilor a ramas relativ constant in 2007 fata de anul anterior, tot o stagnare fiind asteptata si pentru 2008.

"Nivelul chiriilor (in sectorul industrial n.r.) nu va inregistra modificari in anul 2008, iar yeld-ul va ramane in intervalul 8-9%", mai arata raportul.

In 2007, Eurisko a avut o cifra de afaceri de 14,3 milioane de euro, iar valoarea totala a contractelor tranzactionate de consultantii companiei a depasit suma de 800 milioane de euro. Compania are peste 120 de angajati si noua divizii de business: rezidential, birouri, retail, terenuri, tara, industrial, evaluare, investitii si marketing. Eurisko a fost achizitionata anul acesta de catre compania de servicii imobiliare CB Richard Ellis (CBRE), in urma unei tranzactii de 35 milioane de dolari.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8516 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Vor exista mici corectii de 50%... (Marţi, 20 mai 2008, 17:15)

    Anonim [anonim]

    ... in cativa ani.... stati pe faza :)
    • 0 (0 voturi)    
      da, dar din cauza de bulina rosie (Miercuri, 21 mai 2008, 9:23)

      se construieste la noi ca in Turcia? [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Casele noi stau sa cada la cutremur

      Isi bat joc de romanii care dau un munte de bani pe o locuinta.

      O mare parte dintre dezvoltatorii imobiliari rasariti peste noapte au construit blocuri cu bulina rosie deja. O spun inspectorii de stat în construcţii, care au descoperit ca locuintele date recent in folosinta sunt subrede.

      Specialistii arunca vina, pe cei care au facut case, cu muncitori necalificati.

      Nu tot ce este nou este şi bun. Chiar dacă pare incredibil, unele locuinţe, date recent în folosinţă în România stau gata să se prăbuşească. Avertismentul a fost lansat chiar de către autorităţile din construcţii, care au descoperit că în unele cazuri structurile de rezistenţă ... sunt şubrede.

      Aşa că unele blocuri noi, de altfel extrem de scumpe, sunt în pericol să se prăbuşească în cazul produecrii unui cutremur similar cu cel din 77.

      Numai anul trecut Inspectoratul de stat in constructii a dat peste 160 de amenzi celor care au cladit case mai mult dupa ureche.

      După cum recunosc şi cei care lucrează la proiectele tehnice ale locuinţelor totul se reduce la câştig

      Nu sunt de vină însă doar antreprenorii din străinătate. În general, constructorii români merg pe principiul că oricum “merge şi asa".
      • 0 (0 voturi)    
        noi suntem de vina (Miercuri, 21 mai 2008, 12:02)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui se construieste la noi ca in Turcia?

        mi se pare obisnuit ca un investitor sa mearga dupa castig, asta e trendul global astazi. Asa se intampla peste tot in lume. In tarile cu oameni integrii, acestia, isi aleg reprezentanti integrii care formeaza guverne si administratii ce stabilesc legi, regulamente, comisii care asigura bunul mers al lucrurilor in interesul cetatenilor(pe cat posibil). ...in ideea ca fiecare e liber sa faca ce doreste, chiar si sa defece, dar nu in cetate. Noi nu stim sa facem lucrul acesta, in primul rand pentru ca nu suntem educati, si in al doilea rand pentru ca cultura pe care o avem ne face sa fim egoisti si lenesi si sa dam vina pe oricine altcineva. Fiecare pentru el! Ei bine, universul este construit de asa natura ca principiul, "fiecare pentru el" inseamna de fapt "mai prost pentru toti"....poate insemna mai bine decat vecinul, dar cu siguranta mai prost pentru amandoi. Deci..., daca vrem mai putini sobolani decat vecinul, e usor, trebuie doar sa furam otrava lui. Daca in schimb, vrem parcuri, curatenie, respect, lux, e mai greu, trebuie sa nu facem mizerie, sa nu fim egoisti, sa ne asumam raspunderea, sa muncim si in PRIMUL rand sa avem mare grija pe mana cui ajunge munca noastra(ma refer aici la: 1. impozitele pe care le platim, care reprezinta poate mai bine de 50% din munca noastra, 2.obligatiile pe care ni le asumam - cum ar fi 50 de ani de rate pentru un apartament de 2 camere intr-un bloc de 50 de ani, 3. favorurile personale pe care le facem din diverse motive si persoanele care beneficeaza de aceste favoruri.) .
        O sa spuneti poate ca nu aveti pe cine alege sa va reprezinte caci toti sunt hoti. E adevarat ca canaliile dau mai tare din coate, dar daca nu va place de ele, implicati-va, poate aveti un vecin pe care il stiti capabil, poate un coleg de serviciu. Poate mai cunoasteti alti oameni cu nevoile voastre si faceti un grup cu o voce mai puternica. Faceti ceva, nu stati doar sa va plangeti sau sa furati.
  • 0 (0 voturi)    
    cititi cu atentie (Marţi, 20 mai 2008, 17:40)

    zvezda [anonim]

    "Nicolescu spune ca pe fondul cresterii costului mare al creditului, lumea asteapta o revenire la normal si atunci cei care au foarte multe terenuri au inceput sa-si vanda si pana la tot portofoliul de terenuri." - asa arata inceputul sfarsitului unei bule. In curand toti speculatorii vor fi cuprinsi de panica si vor incerca sa vanda tot ce au. In conditiile scaderii preturilor cumparatorii vor astepta, daca sunt destepti. In special la terenuri, detinatorii sunt majoritatea speculatori, deci acolo va fi scaderea cea mai mare.
    Nu m-as mira deloc sa vedem scaderi de 50-60% in 2 ani la terenuri, poate si mai mult la asa zisele "cartiere rezidentiale" actualmente lanuri de porumb.
    • 0 (0 voturi)    
      Se sparge buboiul! (Marţi, 20 mai 2008, 21:46)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui zvezda

      Dar cum romanul nostru este nerabdator si calculeaza cu burta,cred ca speculantii isi vor atinge(nu cu pierderi semnificative)scopul,iar nerabdatorul nostru va avea trauma japoneza din anii 1990.
      Vinovatul principal este presa.I-au innebunit pe romani cu artic.despre cresterea,stagnarea sau scaderea preturile la imobiliare.A iesit Bula,"specialist imobiliar"(oare unde s-o fi calificat ptr.a se putea numi expertizor imobiliar?)si s-a dat cu parerea!Ptr.cine oare?Ptr.firma sa !
      Ptr.infrastructura,ptr.economie si ptr.veniturile romanilori preturile imobiliare in Ro.sunt exorbitante!
  • 0 (0 voturi)    
    adevarat (Marţi, 20 mai 2008, 18:16)

    Tiberiu [anonim]

    baieti,credeam ca sint singurul care mai citeste si gandeste(despre real esate bubbles-Japonia,etc)....ma bucur sa citesc opinii inteligente!
  • 0 (0 voturi)    
    japan real estate bubble (Marţi, 20 mai 2008, 21:15)

    sam [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_asset_price_bubble

    la ei a fost o nebunie totala - la modul ca ajunsese un mp de pamant si 1.5 mil USD iar acum valaoreaza 1 % din pretul maxim
  • 0 (0 voturi)    
    la revedere specula ! (Marţi, 20 mai 2008, 22:24)

    imobiliarul [anonim]

    In imobiliare urmeaza haosul ! bancilor nu vor mai credita imobiliar -au atins plafonul maxim in Romania -,locuinte se construiesc in prostie cu fose septice si butelia de gaz in curte ,fara strazi adevarate ,fara canalizare si cu pompe anexate puturilor ,pentru a rezolva problema apei -deci locuintele preistorice vor inceta sa se mai construiasca !
  • 0 (0 voturi)    
    bula... (Marţi, 20 mai 2008, 23:25)

    mozzy [anonim]

    asteptam cu sufletul la gura sa citesc intr-adevar un studiu despre piata imobiliara.... in loc de asta un alt articol diversionist. fraza asta spune tot: "preturile terenurilor au scazut si cu 20%, fara a oferi insa exemple in acest sens"... pai ce studiu e ala in care nu se ofere exemplele studiate? probabil a fost facut de ghicitori in cafea...Oricum, mie-mi suna neprofesionist si mai curand un raport la comanda ca sa induca ideea ca cine are proprietati e pe ultima suta de metri in care poate sa vanda profitabil, iar cine nu, sa astepte ca vor cumpara altii.
  • 0 (0 voturi)    
    balonul (Marţi, 20 mai 2008, 23:29)

    alex [anonim]

    hmmm...de 5 luni se tot sparge balonul imobiliar si intre timp au crescut dobanzile la credite... un credit de 100 000 de euro care la inceputul anului il luam cu 210 000 euro pe 30 de ani acum ma costa 224 000.. :( iar intre timp apartamentele vechi au scazut doar cu doar 5% sau n-au scazut deloc. eu nu am bani de apartament nou asa ca tot vechi va trebui sa iau. ce sa fac, tot astept sa scada si cu un ochi rad vazand ca da, mai scad cu altul plang vazand cum dobanzile la credite cresc. si inter timp tot cu chirie stau. ce sa mai fac? m-am saturat de parerile tuturor specialistilor...
    • +3 (3 voturi)    
      Ce este vechi nu este prost (Miercuri, 21 mai 2008, 10:03)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui alex

      Apartamentele ceausiste au fost lucrate, nu cu simt de raspundere, ci cu frica. Sunt multe cladiri noi care au structura de rezistenta praf, facuta in graba pentru profit maxim
      • 0 (0 voturi)    
        Ai multa dreptate. (Miercuri, 21 mai 2008, 13:15)

        Duduro [anonim] i-a raspuns lui GOGU

        Nu-ti povestesc ce am patit pana am dezlipit faianta de pe peretii unui bloc facut in 1966.
        Pe atunci aruncau putin ciment amestecat cu aracet si apa, nu adezivi smecheri.
        Dar pe vremea aia noi exportam ciment si aracet.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 mai 2008, 10:37)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui alex

      Mai stai pina prin iarna, intre timp cauta si vezi ce zona iti convine.
      Vei fi cistigat daca nu te grabesti.
      Iti spune unul care si-a luat teapa
    • 0 (0 voturi)    
      Oricum n-o sa dai cat iti calculeaza banca (Miercuri, 21 mai 2008, 17:27)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui alex

      Decat daca esti nebun sa iei credit cu dobanda fixa pe 30 de ani :D. Dobanda oricum variaza, cel mai probabil recalculare la 6 luni (EURIBOR + 3,5% sau pe acolo), si mai ales cred c-ai uitat sa intrebi de ceva comisioane ascunse. La toate bancile unde am fost eu pentru 100k/30 ani dai inapoi peste 300k!
  • 0 (0 voturi)    
    Eheee.....cati analisti domne....si eu atunci... (Marţi, 20 mai 2008, 23:35)

    Xtraterestrii [anonim]

    Mdea....Nu o sa scada astia preturile....dece nu dau exemple concrete? ...analisti spun ca:..... pai si eu sunt analist in cazul asta....eu spun ca piata nu va scadea... minim va stagna ....asta pana cand iar bancile incep sa dea frau liber creditelor....si apoi iar o ia piata in sus ... acum 3 ani se spunea ca incep cei 10 ani de crestere constanta la preturi....eu tot la ideea asta am ramas...atunci clar se facuse o analiza buna....acum sunt doar ici pe colo analize gratuite....

    NU uitati ca Cererea de acum este cu MULT MULT peste Oferta ....deci....daca sunt eu un mic si prost economist...as spune ca Preturile nu au de cand sa scada in nici un fel....poate doar in vise....si doar oamenii care cred astfel de lucruri....:)))....mai usor analistilor.....ca nu sunte-ti singurii care stiu adevarul :))) .....analize deastea gratuite pot da si eu....bafta celor care cred.....
    • 0 (0 voturi)    
      NU SUNT BANI (Miercuri, 21 mai 2008, 10:31)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui Xtraterestrii

      Problema este ca NU EXIATA BANI pe piata pentru oferta asta mica. Degeaba ceri marea cu sarea daca nu are cine cumpara.
      Creditele sunt scumpe, puterea de cumparare mica...
  • +1 (1 vot)    
    subtitlul e in contradictie totala cu titlul (Miercuri, 21 mai 2008, 0:06)

    Em [anonim]

    " Pretul locuintelor noi va creste cu numai 5-15% in acest an" vs "Studiu CBRE Eurisko: Incep stagnarile si scaderile la imobiliare"
    Articol este destul de prost din punct de vedere "deontologic".... mi-e mila...da sperante de pomana la "proletari"
  • +1 (1 vot)    
    Eronat (Miercuri, 21 mai 2008, 0:39)

    Civil [anonim]

    Atita timp cit peste 90% dintre Romani sint proprietari de imobile negrevate de ipoteci, preturile vor fi cele cerute de acestia. Nimeni nu vinde pe doi lei nimic din ce nu "trebuie" sa vinda. Este o situatie pe care o ignorati cu totii, in mod voit, dar care reprezinta situatie de fapt. Bancile sint cele care vor ceda , deoarece vinzatorii pot astepta si ridica preturile continuu, ca si pina acum. Asa si trebuie !
  • +1 (1 vot)    
    Jap (Miercuri, 21 mai 2008, 3:38)

    hahalera [anonim]

    Piata "real estate" din romania nu are caracteristicile pietei din japonia. Preturile se vor alinia cu preturile altor tari din UE cum ar fi Spania, Italia, Grecia, Portugalia. Si se pare ca mai e loc serios de crestere. In special la terenuri si case, nu la apartamente. Apartamentele sint deja supraevaluate cel putin in Bucuresti.

    Cresterea pretului in Romania nu a fost data de Romani ci de investitorii externi. Romanii sint prea saraci inca.

    Dar voi puteti sa asteptati sa cumparati hectarul cu un eurocent.
    • +1 (1 vot)    
      vise (Miercuri, 21 mai 2008, 9:59)

      mediteraneo [anonim] i-a raspuns lui hahalera

      care investitori? iar vorbiti din auzite si din televizoare..... nu crezi ca e o diferenta intre tarile enumerate si ro.? in grecia preturile sunt mai mici ca in ro.- in spania preturile sunt in scadere.....si in primul rand sa luam in calcul pozitia geografica a tarilor enumerate mai sus si pozitia ro. - asa ca hai sa fim seriosi si sa ne vedem lungul nasului....
      • 0 (0 voturi)    
        preturi (Sâmbătă, 24 mai 2008, 20:49)

        dan [anonim] i-a raspuns lui mediteraneo

        preturile la case vor scadea nu prea mult ,ce va duce la o scadere spectaculoasa va fi panica generata in primul rind de mass media ,iar toti se vor grabi sa vinda ,oricum preturile sunt ridicole la puterea de cumparare a romanilor sunt de acord ca cerere de locuinte exisra
      • 0 (0 voturi)    
        preturi (Sâmbătă, 24 mai 2008, 20:49)

        dan [anonim] i-a raspuns lui mediteraneo

        preturile la case vor scadea nu prea mult ,ce va duce la o scadere spectaculoasa va fi panica generata in primul rind de mass media ,iar toti se vor grabi sa vinda ,oricum preturile sunt ridicole la puterea de cumparare a romanilor sunt de acord ca cerere de locuinte exisra
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 11 iulie 2008, 0:57)

      nico [anonim] i-a raspuns lui hahalera

      ai dreptate preturile se vor alinia cu preturile altor tari din UE.......... ca doar si salariile s-au aliniat cu ale lor.
      S-au gresesc.... nici eu nu stiu....poate ma ajutati voi......
  • +2 (2 voturi)    
    free promo (Miercuri, 21 mai 2008, 4:01)

    kix [anonim]

    cea mai simpla (si gratis) modalitate prin care o agentie isi face promo e sa scoata un studiu, ca vin fraierii din presa si publica ce au inteles ei din el dupa care vin alti fraieri (ca noi) si-si dau cu parerea pe marginea genialului articol.
    Ca urmare, e pierdere de vreme sa faci discutii serioase, asa ca imi face placere sa raspund prin misto insultei astfel aduse inteligentei cititorului.


    Iata citate de geniu :

    "vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, dar nu scaderi"

    "daca preturile nu vor scadea, cel putin vor ramane constante"

    "un val venit din sectorul imobiliar din SUA a afectat si piata europeana si implicit si tara noastra intr-o masura care pana acum nu s-a simtit foarte mult"

    "Pretul pe metrul patrat construit al noilor spatii rezidentiale va creste cu 10-30% datorita majorarii pretului terenurilor disponibile"
    - asta-i concluzia unui articol care incepea cu
    "[...] balonul imobiliar s-ar putea sparge in curind"


    Caracalul, locul cu carul, s-a mutat definitiv in Bucuresti, iar ocupantii carului s-au facut toti ziaristi!!
  • 0 (0 voturi)    
    adevarat zice! (Miercuri, 21 mai 2008, 6:01)

    pache [anonim]

    "balonul imobiliar s-ar putea sparge in curind"

    "vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, dar nu scaderi"

    "n val venit din sectorul imobiliar din SUA a afectat si [...] tara noastra intr-o masura care pana acum nu s-a simtit foarte mult"

    "Pretul pe metrul patrat [...] va creste cu 10-30% datorita majorarii pretului terenurilor disponibile"

    "Pretul locuintelor noi va creste cu numai 5-15% in acest an"

    "daca preturile nu vor scadea, cel putin vor ramane constante"
  • 0 (0 voturi)    
    vise, taica! (Miercuri, 21 mai 2008, 7:22)

    eeeuuuu [anonim]

    V-I-S-E!!! in fiecare an auzim gogorita asta, cum ca or sa dea inapio preturile. posibil... peste ati 20 de ani, cel putin. sa ma lase ei cu preturile raportate ceausist, piata reala spune cu totul altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      vise taica (Vineri, 11 iulie 2008, 1:06)

      nico [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      vise ai tu
      poate iesi si tu anu asta peste granita si vezi cam ce s-a intimplat prin spania
      vorbesc pt ca m-i s.a intimplat si nu din auzite
      balonul a existat si in spania problema e ca a fost prea tare umflat .si ca si orice ......-prea tare ..........
      evident s-a apart.
      si sa sti ca a lovit pe multi cind s-a spart
  • 0 (0 voturi)    
    analiza imobiliara (Miercuri, 21 mai 2008, 8:12)

    mircea [anonim]

    nici macar nu e vreo minciuna, copii astia de la eurisko au descoperit ceea ce altii au descoperit de mult! Radule si Ionutze mai tineti minte ce va spuneam?! E vorba de domnii Lucianu si Bordei...Va fi o recesiune si la noi, pe piata imobiliara, cativa ani, urmata apoi de o noua crestere, mult mai puternica a preturilor. Nuantata, pe zone, orase, axe cu infrastructura...Atata doar, ca incepand din 2009 se va intampla ceea ce trebuia sa se intample din 2007 (intrarea in UE)...
    Romania e o tara complexa, cu peste 98% proprietari, cu o cultura a proprietatii care in vest nu exista, cu o generatie baby boom la putere si in urcare inca 20 de ani (ceausestii sau decreteii), cu cutremure, cu blocuri care se apropie sau au trecut de 50 de ani vechime (durata de viata a cladirii cu tot cu instalatii), cu o infrastructura in epoca de piatra si, cu multa hotie si minciuna! Adica, cu plusuri si minusuri...
    Da, e adevarat ca vor scadea imprumuturile de la banci, ca vor aparea falimente ale unor investitori subfinantati, ca apartamentele mai vechi de 1960 se vor ieftini (nu si vilele vechi), ca va veni cutremurul si se va recontrui cel putin centru vechi, traditional al Bucurestiului (Roseti, Universitate, Romana, Buzesti, pana in Uranus, prin Lipscani si Smardan)- totul e sa aveti rabdare, sa aveti ACUM unde sa locuiti, sa va puteti plati chiriile din ce in ce mai mari...si sa fiti sanatosi!
    A bon entendeur, salut!
  • 0 (0 voturi)    
    Gresesti (Miercuri, 21 mai 2008, 8:48)

    Victor [anonim]

    Cum sa mai creasca preturile la case?
    Te-ai mai uitat cam cat costa o "vila"fara incalzire si inca cu hazna in Jud.Constanta?Pai ptr.700000 Euro poti sa-ti iei in alte parti(tari)la suma asta doua.
    Pamanturile agricole au ajuns la 10000 Ha,pe cand in Germania poti sa le cumperi la 6-8 mii.
    Metrul patrat construit in Bucale este 2-2500,pe cand in Koeln-ul meu 1100-1800 Euro.
    Investorii straini nu sunt cei care au scos aceste preturi din burta,ci speculatorii romani.
    Intreadevar romanii sunt inca prea saraci,dar nu saracii au construit,ci Becalizatii,Patriciatii si stiu eu cate alte nume de genul acesta,care in 18 ani de noua Ro.sunt miliardari..
    Iar investitorul strain a fost o fictiune.S-au spalat si se spala bani pe numele unor israeliti,arabi si italieni.Arata-mi si mie o firma serioasa,straina,care s-a implicat in imobiliarele din Ro.!
    Acum s-a anuntat in presa ca un spaniol va veni,dar sa vina si sa construiasca si sa le si vanda,dupa aceea mai vorbim.
  • 0 (0 voturi)    
    Logica de imibiliar ... (Miercuri, 21 mai 2008, 9:18)

    Rali [anonim]

    ''In 2008 vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, dar nu scaderi''
    Asta spune tot despre profesionismul celor care au facut studiul asta!
    Eu inteleg asa:
    -preturile sunt nejustificate, deci sunt mai mari sau mai mici decat cele care ar trebui sa fie
    - deci daca exista corectii inseamna ca ceva se va schimba
    - daca nu exista scaderi inseamna ca aceste corectii vor fi cresteri
    - daca vor fi cresteri inseamna ca preturile sunt prea mici
    CONCLUZIE :
    ''In 2008 vor exista corectii pentru preturile nejustificate ale locuintelor, dar nu scaderi''
    =
    ,,Preturile la imobiliare sunt nejustificat de mici si vor creste''
    E ca in ,,1984''!
    Cum poti tu imobiliar care traiesti din comision sa fii impartial?
  • +1 (1 vot)    
    Preturile sunt cam aliniate (Miercuri, 21 mai 2008, 9:21)

    cip [anonim]

    Exemplu: in Valencia (Spania) de exemplu o garsoniera ce-i drept nu in centru ci intr-o zona periferica, ajunge pe la 15.000 - 20.000 EURO si totusi e vorba de Valencia care este cu mult peste Bucuresti si ce sa mai vorbim de restul oraselor, iar un alt exemplu cu un caz concret stiu pe cineva care si-a luat in Grenoble (Franta) apartament cu 2 camere 120.000 EURO iar gradul de civilizatie si de trai e cu mult peste iubita noastra capitala. Eu crd ca preturile s-au cam aliniat ba chiar au saltat enorm in unele cazuri. Ce aliniere mai tot vrem la standardele noastre de trai si civilizatie, aici incluzind binenteles si capitala. Ne-am cam aliniat nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Nici in Germania nu sunt preturile ca-n Ro. (Miercuri, 21 mai 2008, 10:03)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui cip

      In Germania(Koeln)in zona universitatii(nu chiar in inima orasului,dar la ca.10 min).,am cumparat o garsoniera de 38m² ptr.39700 Euro.Chiria ar fi fost de 360,iar ipoteca ne costa 188 Euro.Cand amandoi baietii vor termina perioada studiului,o vom inchiria mai departe.Statul ne recunoaste inchirierea si avem si prioritati fiscale.
  • 0 (0 voturi)    
    locuinte (Miercuri, 21 mai 2008, 10:03)

    je [anonim]

    Fratii mei , am citit multe din parerile voastre .Se spne ca cererea e mult mai mare decat oferta .Poate e adev. dar totusi eu sunt din Constanta si ma uit in toate ziarele locale sunt mii de apartamente de vanzare si nu stiu cine le poate cumpara. Lucrez in domeniu bugetar si un credit de 100.000 de euro nu-mi surade deloc din perspectiva salariului .Eu cred ca se va termina cu specula asta imobiliara si ca in curand va urma o cadere masiva a acestui sector . Doamne fereste de un cutremur ca o sa avem multe blocuri noi la pamant si multi oameni nevinovati cu credite la banci pe sub acele darmaturi.In acele momente multe banci care au dat credite vor avea mari probleme .Nu se construieste profesionist cu respectarea normelor in vigoare , dar se vand fff scump.Cu siguranta vom avea o cadere a pietei imobiliare .
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo kix!!! (Miercuri, 21 mai 2008, 10:30)

    Cornell [anonim]

    Cititi postul lui kix... ca are mare dreptate!
  • -1 (1 vot)    
    motive (Miercuri, 21 mai 2008, 11:04)

    nostradamus [anonim]

    Pretul imobiliarelor se afla pe un trend crescator de cand lumea din doua mari motive:1teren nu se mai construieste 2.suntem tot mai multi pe planeta pamant acum 6 miliarde iar in 2025 vom fi 12 adica dublu...
    • +1 (1 vot)    
      abureli (Miercuri, 21 mai 2008, 11:34)

      io [anonim] i-a raspuns lui nostradamus

      daca este asa cum zici tu atunci de ce s-a prabusit piata imobiliara un SUA, Spania si tarile baltice.

      Se pare ca esti mare meserias.
      • 0 (0 voturi)    
        mai studiaza (Miercuri, 21 mai 2008, 12:03)

        costica [anonim] i-a raspuns lui io

        Prietene Io, in USA preturile au scazut doar in zonele ocupate de negri, mexicani si portoricani care au luat credit "cu buletinul" si acum nu mai au cum sa plateasca ratele.

        Citeste pe unde trebuie si vei afla ca de fapt toata criza din USA e datorata unei politici proaste de acordare a creditului de catre banci.

        Am prieteni in New York care cofirma ca in momentul de fata singurele scaderi sunt in Bronx unde imobiliarele au scazut cu maxim 15%. Queens-ul a ramas pe loc (adica nu a mai crescut din toamna) iar Manhattan-ul n-are nici o greata.

        In Romania se anunta anul asta crestere economica de peste 7% (aproape de ce au indienii si chinezii), numai un natafleata ar putea sa inghita galusca asta cu scaderea.

        Hai sa ne mai auzim la toamna pe tema asta !
        • 0 (0 voturi)    
          In SUA au scazut in medie cu 20-25%.. (Miercuri, 21 mai 2008, 13:21)

          george [anonim] i-a raspuns lui costica

          Din pacate esti cam prost informat eu chiar m-am intros din Miami si este plin de case cu anuntul "On sale".

          Daca nu crezi intra pe yahoo pe sectiunea de real estate si da un search...o sa vezi ca poti sa-ti iei un apartament mai ieftin in Miami Beach decat in Bucuresti..si in alte zone.
          Detroit-ul e plin de cladiri parasite.
          O verisoara si-a luat un aparatament intr-o zona bunicica (13th Avenue ) de 190m2 in Miami cu 175.000 USD adica cam 113.000 EURO...cat este un astfel de apartament in Bucuresti?
          • 0 (0 voturi)    
            mai georgica, (Miercuri, 21 mai 2008, 14:02)

            mitica [anonim] i-a raspuns lui george

            se stie ca locuintele din zona de care vorbesti se fac din carton presat si de obicei constructia costa maxim 20000 dolari ... deci chiar si asa pretul de de 175000 e mare ... si mai si cad la uragane ... si economic ... miami si florida n-a rupt niciodata gura tirgului ... nu e chiar asa din voleu
        • 0 (0 voturi)    
          SUA, scadere 20-25% (Miercuri, 21 mai 2008, 15:08)

          goe [anonim] i-a raspuns lui costica

          Confirm, scaderea asta e pe aproape toate segmentele, si nu doar in cartierele sarace. Am vazut casa de vanzare in Jersey cu 120000 de dolari, casa care acum 2 ani costa 400000. In Miami si Florida sunt foarte multe case scoase la vanzare de banci, la preturi destul de mici (120-150k). Cine nu crede sa caute pe Internet ca nu e nici un secret. In schimb au crescut chiriile!
      • +3 (3 voturi)    
        the party is over ...somebody has to pay the bill (Miercuri, 21 mai 2008, 12:09)

        adrian f [anonim] i-a raspuns lui io

        Eu lucrez intr-o banca si va pot spune ca deja doi developeri care s-au finantat de la banca au probleme cu platile catre banca...desi au sperat sa vand rapid si sa-si platesca datoriile la banca nu au reusit sa vanda decat 20% din apartamentele construite. Cu cat oamenii vor stat in expectativa cu atat mai mare va fi presiune pe vanzatori/ developeri.

        Fiecare este liber sa faca ce vrea si sa cumpere cat si cand vrea...cei care cred ca piata o sa mai creasca sunt liberi sa cumpere...doar ca s-ar putea sa devina sclavi pe 30 de ani pentru ceva care chiar nu merita pretul.

        Nu mai comparati ce s-a intamplat in trecut (ultimii 9-10 ani) cu ce se intampla acum ..este mult mai usor sa creasca preturile de la 10.000 la 30.000 (300%) decat de la 120-150 000 la 200.000 (30%-67% crestere).

        Daca sunt asa tari cei care zic ca o sa mai cresca de ce nu fac un pariu sau de ce nu cumpara actiuni la companii gen Impact? Am curajul sa fac un pariu cu acte inregistrat la notar ca preturile se vor corecta cu cel putin 20-30% in urmatorii 2-4 ani.

        Si mai dati si alte argumete in afara de oferta mica comparativ cu cererea...comparati cu cerrea solvabila..nu confudati cererea cu dorinta. Daca mergi pe strada si intrebi oamenii toti vor un lamborghini, o vacanta exotica, sa manance somon in fiecare zi...dar cati isi permit? Putem spune ca avem o cerere mare pentru aceste produse in Romania?
        Important este sa te "intinzi "cat iti permite buzunarul...nu creditul.
  • 0 (0 voturi)    
    ce preturi sin in Valencia? (Miercuri, 21 mai 2008, 13:27)

    zeama [anonim]

    Ba frate de unde scoate-ti preturile astea de 15000 euro la apartamnte in Valencia? pai ce e aia frate? cotez? nu de alta da si eu am vrut sa cumpar ceva prin Valencia si ceva decent te duce lejer la 200 mii-350mii Euro. Si nu mai zic o casa locuibila incepe de la 350000. Madrid la fel, apartamente 2 camere de la 250 mii in sus, etc

    Preturi la case in Constanta la 700000 ... las-o ucisa , cumperi casa la marginea Bucurestiului cu aproximativ 100 - 150 de mii. Si noua.

    Pretu in bucuresti de 2500 pe euro pe metru. Da sint si dealea dar nu ala o sa creasca, o sa creasca ala de la marginea bucurstiului care acum e numai 30 euro pe metru.

    A zis patriciu ca preturile sint supraevaluate si gata tot poporu' asteapta sa ia casa pe la Uniri - Romana cu 1000 Euro ... ca de ... a zis patriciu la ziar ca se prabuseste piata imobiliara ... dream on.
    • +1 (1 vot)    
      Esti cumva agent imobiliar? (Miercuri, 21 mai 2008, 14:04)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui zeama

      "Dream on"este cazul tau.30 Euro la marginea Bucurestiului?Ptr.cine lucrezi?
      Marginea unui oras inseamna un radius de max.20 km.Iar in Jurul Buc.la aceasta distanta nu gasesti un petec de pamant la 30.Eu m-am referit la m2 construit si nu la pretul terenurilor.
      Ce crezi poate sa faca cel care munceste,locuieste sau chiar vrea sa investeasca in ceva in jud.Constanta,daca-si cumpara o locuinta in Bucuresti?Face naveta?
      Nu este vorba de Patriciu!Este vorba de realitate!
      Totul este putred si preturile sunt exorbitante!
      Sunt locuinte putine,piata este de dezvoltare,dar nu la nivelul financiar al Ro.Bancile nu vor mai da usor banii si oamenii numai sunt nebuni sa cheltuiasca peste masura pantofului.
      Eu ti-am spus ce platesc eu ptr.39mii Euro pe luna(188 Euro).
      Cat plateste un roman ptr.acest credit imobiliar?
      Suma mea de rambursare este de ca.60000 si a romanului de 120000.Eu am credit fix 10 ani,iar romanul,cum creste Euro,cum trebuie sa mai plateasca pe deasupra!
      Cei ca tine vor avea multi cetateni pe constiinta cu palavrele lor de"experti"
      Eu in Germania cu un salarui si job sigur,iar romanul in Ro.cu max.atingere de salariu de 1000.Este o diferenta considerabila.
      Esti unul de la imobiliare si iti tremura deja mana.
      • 0 (0 voturi)    
        nu victoras (Miercuri, 21 mai 2008, 15:43)

        zeama [anonim] i-a raspuns lui Victor

        sint in australia si vad foarte clar cum merg imobiliarele pe aici si cum merg si prin europa si cum au evoluat de-a lungul anilor. Nu-mi tremura mina, ma cutremur cu totul ... de ris ...
        • 0 (0 voturi)    
          Interesant (Miercuri, 21 mai 2008, 20:25)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui zeama

          Aha,stand in Australia cunosti piata (adevarata)
          imobiliara din Valencia,Madrid si Romania.
          Trebuie sa urmaresti live piata actuala din Spania,din Germania si cea din Ro.ca sa te "rastesti"la cei care scriu din experienta si nu din auzite de peste mari si oceane!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai Zeama citeste cu atentie (Miercuri, 21 mai 2008, 14:29)

      Cip [anonim] i-a raspuns lui zeama

      Stiu caz concret in Valencia si dupa cum ai putut citi e vorba de garsoniera in zona periferica si nu de apt in zona centrala!! Fii mai atent si apoi sa te dai si tu cu parerea.
    • 0 (0 voturi)    
      Pretul la teren (Miercuri, 21 mai 2008, 17:40)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui zeama

      Pe langa Bucuresti nu mai gasesti tu teren la 30E/mp. In Snagov deja se vehiculeaza 100E/mp, in comunele din sud (Popesti-Leordeni, Berceni) sau nord vest (Chiajna) daca gasesti teren la 75E/mp cred ca te bucuri, si ala posibil tot in camp sa fie acuma. Ia da o cautare pe niste site-uri romanesti, sa vezi cate terenuri gasesti la vanzare < 100000E.
      La fel si casa aia cu 100-150k. Gasesti casa nou prin zona fundeni cu ~ 200k, dar la stadiu de "gri". Deci mai bagi vreo 10-15k numai pe finisaje, plus mobila si alte alea te duce destul de mult.
  • 0 (0 voturi)    
    speculanti???? (Miercuri, 21 mai 2008, 14:54)

    ovidiu [anonim]

    Haideti sa va spun parerea mea din 2 puncte de vedere:
    1. Cumparator( stateam in chirie)
    2. Speculant (am luat 1500mp cu PUZ langa Timisoara)

    Ca si cumparator care statea in chirie nu m-a speriat anul trecut, ce se vorbea ca se sparge buboiul (si nici dupa ce se va sparge nu am ce face pentru ca oricum apartamentul l-am luat sa stau in el si nu sa fac specula).Pretul mi s-a parut corect 900 EUR/ MP

    Ca speculant acum: visul meu acum 2 ani era sa-mi fac casa (ag imobiliara m-a mintit ca zona se va dezv in 1-2 ani si o sa am toate utilitatile - rahat: am soareci de camp acolo). Prin urmare am asteptat(luasem la 14 eur mp, acum agentiile "vand" in zona la 40 EUR mp). Am vrut sa vand si eu....
    Rahat: pretul care mi s-a oferit de fapt era 20 EUR mp :)))

    Este evident ca puterea de cumparare a scazut simtitor deja,dar cumparatori (care stau in chirie) vor mai fi, si ei inca pun presiune pe piata.
  • 0 (0 voturi)    
    TINETI MINTE !!! (Miercuri, 21 mai 2008, 17:21)

    angel [anonim]

    Cei care se cred smecheri si asteapta scaderea vor lua TEAPA !!!......cand vor vedea ca preturile nu scad peste 2-3 luni se vor napusti toti la cumparare
    ....dobanda va fi mai mare iar Euro 3,8 lei... atunci preturile vor sari brusc cu 30% .... asta se va intampla in BUcuresti
    • 0 (0 voturi)    
      blabla (Miercuri, 21 mai 2008, 18:10)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui angel

      Acesta a fost visul erotic al unui agent imobiliar. Totusi, de ce doar 30%? De ce nu 3200%? Hai baieti ca se poate! O ultima zvacnire, hai toti deodata: 3200%!
      PS: dobanda oricum ti-o schimba banca dupa cum are chef, cursul nu ai de unde sa-l stii tu, iar de napustit la preturile astea... o sa va napustiti voi intre voi.
    • 0 (0 voturi)    
      Sigur ... (Miercuri, 21 mai 2008, 18:20)

      Niko [anonim] i-a raspuns lui angel

      Cu ce bani vor sari sa cumpere?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by