Romanii vor fi obligati sa-si asigure locuintele incepand din 2009

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Miercuri, 8 octombrie 2008, 13:46 Economie | Imobiliar


Camera Deputatilor a adoptat, miercuri, proiectul de lege care prevede asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva calamitatilor naturale. Incepand din 2009, romanii vor fi obligati prin lege sa incheie polite de asigurare pe case in termen de 90 de zile de la publicarea legii in Monitorul Oficial.

Proiectul de lege privind asigurarea obligatorie a locuintelor prevede ca persoanele fizice si juridice vor fi obligate sa-si asigure, impotriva dezastrelor naturale, toate constructiile cu destinatie de locuinta aflate in proprietatea lor.

Suma asigurata ce poate fi acordata este echivalentul in lei a 20.000 euro pentru locuinta cu structura de rezistenta din beton armat, metal ori lemn si  10.000 euro, pentru fiecare locuinta cu pereti exteriori din caramida nearsa.

Proprietarii care refuza sa isi asigure locuinta vor primi amenzi intre 500-1.000 lei.

Camera Deputatilor a fost for decizional, legea urmand sa mearga la promulgare la presedintele Traian Basescu. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1429 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sumele alea ce sunt? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:20)

    ecou [anonim]

    Acum stau stramb si incerc sa judec drept: ce mama lu stefan cel mare si uneori sfant sunt sumele alea? ca o casa de beton armat costa cu muuuult mai mult decat suma asigurata de nenicii astia. chiar daca o faci din paie si cred ca te costa mai mult. De 20000 euro iti recuperezi doar banii de acoperis si termopane in caz de Doamne fereste. si atunci imi pun intrebarea: pentru ce platesti banii aia? sa nu uitam ca 20000 euro inseamna suma MAXIMA ce poate fi acordata, in conditiile in care casa e la pamnat. in rest... primesti diferite procente din suma asta. adica vax albina.
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa mai castige ceva asiguratorii (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:51)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ecou

      Leagea asta e data pentru ca sa mai dam niste bani la firmele de asigurare , de regula detinute de banci. Adica sa le dam lichidati = gura de aer.

      ... in mod special Allianz o sa profite de partea asta tinand cont ca sunt numarul unul pe segmentul asigurari nonlife.
    • 0 (0 voturi)    
      Stati nitel... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:07)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui ecou

      ...oameni buni... Plafoanele amintite sunt probabil minimele DE LA CARE se porneste treaba...Evident ca daca ai viloi de 1000000 euro te asiguri in consecinta.
      Probabil legea doreste sa protejeze...statul, sa evite sa mai sara cu ajutoare la fiecare 3 luni cand sunt inundatii cine stie pe unde. Ia ganditi-va, cati oameni au ramas nenorociti din cauza ca le-a luat apa casa si purcelul si vitelul...Oamenii astia o sa poata sa-si refaca viata cu 10-20000 euro!!! Probabil pentru 10K euro despagubire nici prima de asigurare nu o sa fie prea mare ...
      In vestul Europei ne asiguram bicicleta, trotineta, casa, contul din banca, viata, camera foto, vacanta, biletul de avion, si cate si mai cate. Si asta pentru ca "shit really happens!"
      So, stati linistiti...
      Ne civilizam si noi...
  • 0 (0 voturi)    
    Tu esti obligat dar firmele de asigurari... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:24)

    dana [anonim]

    Toate bune si frumoase, dar ce te faci ca vrei sa-ti asiguri casa si nici o firma nu ti-o asigura ca e din zona cu risc sau e din chirpici sau....
    Nu spune nimeni ce se intampla in astfel de cazuri...
  • 0 (0 voturi)    
    skolko? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:44)

    nedumeritu [anonim]

    si cam la cit se ridica oare taxa anuala?
    altfel intrebat, aia 20000 de euroi de unde vin si cam ce-ar acoperi?
    • 0 (0 voturi)    
      OCENi MNOGO....! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:47)

      Moroshanu [anonim] i-a raspuns lui nedumeritu

      ..stai sa vezi anexele, Normativele, etc. IN PLUS, ca la orice fel de Asigurare, nici nu-ti vei recupera (toti?) banii inapoi la sfarsitul perioadei contractate. Ca asa fac profit, nu...si-si asigura si ei niste riscuri (LOL).
      Numa bine ca AIG a picat, (altele s-au dizolvat prin absorbtie) ....si n-au apucat sa faca si din astea.....
  • 0 (0 voturi)    
    Inca o victorie !!! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 14:50)

    Nicolae [anonim]

    Inca o victorie a asiguratorilor impotriva cetatenilor !!!
    Rusine !!!
  • 0 (0 voturi)    
    obligatii (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:07)

    ion [anonim]

    Eu zic ca incet incet sa ne obinuim cu legile date aiurea cu prevederi aiurea. In Romania omul de rand de fapt nu are nici un drept are numai obligatii, si cam atat. De fapt gresesc are dreptul sa taca din gura(sau asta ii oare o olbigatie?)
    • 0 (0 voturi)    
      Bine zis!... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:34)

      Paganel [anonim] i-a raspuns lui ion

      Foarte bine zis! Aş completa: "tăcutul din gură" este o "obligaţie de drept"...
  • 0 (0 voturi)    
    Legi antiom (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:30)

    Alex [anonim]

    Mi se pare ilogic sa ma oblige status sa ma asigur pentru casa pentru ca este bunul meu privat si fac ce vreau cu ea: o daram daca vreau.
    O contra oricarui drept de bun simt.
    Ar mai trebui o lege care sa ne oblige sa ne asiguram televizorul si telefonul celular.

    Si daca decid sa mi-o asigur(este obligatoriu pentru cei care au ipoteca) ar fi normal sa am o asigurare pe valoarea REALA a casei pentru ca in caz de un incendiu asigurarea sa imi acopere costul complet si nu nuai 10-20 mii euro.
  • 0 (0 voturi)    
    Legea este neconstitutionala (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:48)

    Lazarus [anonim]

    Pe linga faptul ca nu asigura mai nimic si numai la anumite dezastre.Cu ce drept imi spune cum sa ma folosesc de un bun privat,daca vreau il asigur daca nu .O hotie cu scopul de a lua bani de la cei multi si baga la cativa privati care au avut grija sa iasa castigati prin formularea ei.Nu va mai saturati de furat si jupuit omul,nu vedeti ce se intampla cu lacomia fara margini.
  • 0 (0 voturi)    
    ... e o valoare minima (Miercuri, 8 octombrie 2008, 15:49)

    TrickyKid [anonim]

    Poti sa-ti asiguri casa si la zece milioane de EUR daca ai chef.
  • 0 (0 voturi)    
    Extorcare (Miercuri, 8 octombrie 2008, 16:09)

    Impotriva [anonim]

    Asta este un abuz ordinar, o licenta de stors bani pentru firmele de asigurari. Cel mai probabil e un aranjament in baza unor spagi catre partide...

    Prima speranta ar fi sa-i trezeasca Basescu la realitate, daca o putea. A doua speranta ar fi boicotarea in masa de catre populatie a unei asemenea legi absurde.

    http://dexonline.ro/search.php?cuv=EXTORCA
  • 0 (0 voturi)    
    Este o lege bunicica (Miercuri, 8 octombrie 2008, 16:41)

    Alexandru C [utilizator]

    Daca vrei sa-ti asiguri locuinta la valoarea reala o poti face fara probleme. Important este ca asigurarea incheiata de tine sa aiba incluse riscurile mentionate in lege.
    Nu te obliga nimeni sa o asiguri la 20.000 Eur. Acesta este un minim.

    Bineinteles ca se apuca sa comenteze toti care n-au auzit de asigurare in viata lor si care in caz de dauna cer ajutor de la stat de parca statul e de vina ca ei nu sunt in stare sa se asigure.

    Sa vedem si procedurile ce vor aparea. Interesant este ca o buna parte din casele din Romania au fost construite fara autorizatie de constructie, in zone inundabile, din chirpici etc. toate aceste facand obiectul excuderilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare se specifica in lege si firma asiguratoare? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 16:47)

    io [anonim]

    Nu m-ar mira sa zica si la cine sa te asiguri, orice e posibil in Romania. Si banii in caz de calamitate ii primesti doar daca a avut loc in 31 februarie, important e sa platesti asigurarea.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fim seriosi (Miercuri, 8 octombrie 2008, 17:48)

    Mihai [anonim]

    Bani facuti cadou societatilor de asigurare, si fond pentru manevre populiste in caz de dezastru.
    10k pt case cu pereti din caramida? Sunt case/vile de sute de mii de euro facute din caramida, sau chiar lemn, la munte. Nu prea am vazut vile facute din beton. 10k posibil sa insemne <5% din valoare. Ii mai folosesc la ceva 10k?
    Singurii fericiti or sa fie aia de la tzara, carora le va lua urmatoarea viitura casele (nu ca le doresc asta, dar se va intampla si in viitor).
  • 0 (0 voturi)    
    Norme de aplicare (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:04)

    george [anonim]

    Locuitorii de la munte vor fi asigurati numai impotriva tsunami. In schimb, locuitorii de pe litoral vor fi asigurati impotriva caderilor de stanci, daca si numai daca pietroaiele provin din masivul Himalaya. Locuitorii din cladirile cu grad seismic ridicat vor fi asigurati numai pentru cutremure de grad mai mic de 0,0000001 Richter. Despagubirile pentru incendiu se vor acorda doar daca un vecin poate confirma ca ti-ai stropit peretii cu furtunul de incendiu de 3 ori pe zi. Daca-ti inunzi in acest fel vecinul de la etajul inferior, acesta nu va primi despagubiri decat daca dovedesti ca apa cu care l-ai inundat era apa plata.
    Ca bonus, cei care practica scufundari vor fi asigurati impotriva incendiilor, dar numai daca se aflau in acel moment in imersiune, iar posesorii de autoturisme vor fi despagubiti integral, dar doar daca se cicnesc, in marsarier, cu o naveta spatiala aflata pe orbita. Tot ca bonus primiti asigurare pentru recolta dumneavoastra agricola, dar numai daca aceasta este deja asezata frumos pe standuri in supermarket. Pentru toate celelalte situatii... ne pare rau, shit happens.
    Semneaza: firmele de asigurari
  • 0 (0 voturi)    
    Jaf si hotie (Miercuri, 8 octombrie 2008, 20:02)

    Geo [anonim]

    Legea asta denota o nesimtire si hotie fara margini. De ce sa fiu obligat sa imi asigur bunul me privat ?! Daca vreau sa risc este treaba mea. Daca iau ipoteca la banca pentru casa si garantez cu ea atunci da, dar altfel nu are nici un sens.
    Singura solutie - boicot in masa, nimeni sa nu isi plateasca asigurarea.
  • 0 (0 voturi)    
    capitalismul = comunismul desavarsit (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:38)

    adrian [anonim]

    eu credeam ca inainte a fost comunism! se vede insa ca m-am inselat; aia erau mici copii; sa vedeti de acum....
  • 0 (0 voturi)    
    Boicot in masa (Duminică, 12 octombrie 2008, 0:32)

    Critic [anonim]

    De acord cu cei care vad jaful in legea asta. Ca si altele legi reprezinta asaltul continuu impotriva individului. Subscriu la solutia boicotului in masa dar imi e teama ca e nevoie de mai mult, poate chiar punerea in discutie a sistemului bancar. Vreau sa stiu si eu de ce sa fim obligati sa cotizam la societati de asigurare gen AIG care fac invetitii aiurea, dau faliment si apoi tot noi trebuie sa le platim erorile?? Daca AIG nu ar fi fost salvata cu banii de la populatie atunci toate asigurarile lor ar fi fost nule, nada, nimic, Deci platesti de te rupi zicand ca esti asigurat...si cand colo asigurarea respectiva nu valoreaza nimic daca baietii spala putina. Poate ca sarada e prea complicata pentru multi sa realizeze dar in esenta e jaf de la cetatean.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by