Inoata contra curentului sau pluseaza?

Ce declara un speculator imobiliar. Topolinski: "Cumpar in continuare"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 16 octombrie 2008, 10:39 Economie | Imobiliar


Canadianul Michael Topolinski
Foto: arhiva proprie
In plina criza financiara mondiala si intr-o piata imobiliara paralizata, un investitor canadian in cartiere rezindentiale din Bucuresti si Brasov declara ca asteapta 20% profit.

Comunicatul de presa din 15 octombrie 2008 despre lansarea unei noi investitii in imobiliare, acum,  ne-a facut sa ii adresam cateva intrebari aceluia care inoata contra curentului. Cat e specula si cat gandire pe termen lung, cum sustine - va lasam sa judecati/comentati.

In contextul economic actual, unii investitori au gasit potrivit sa isi lanseze afaceri in real estate. Michael Topolinski este un canadian care s-a mutat cu toata familia in Romania, anul trecut, si a cumparat 900 de apartamente in 14 proiecte rezidentiale noi, din Bucuresti si Brasov.

Potrivit comunicatului de presa din citat, firma sa spera sa infrunte declinul pietei prin servicii integrate, de la alegerea locuintei, pana la instalarea in noul apartament.

Zece intrebari pentru Michael Topolinski:

"Nu stim cand si cat vom vinde, dar credem ca vom vinde"

Reporter: De ce acum?
Michael Topolinski: Stim ca, pe termen lung, Romania creste. Suntem aici pentru a face afaceri pe termen lung. Ce se intampla timp de o luna sau doua nu are prea mare importanta.

Reporter: La ce preturi vindeti?
Michael Topolinski: Preturi similare cu cele practicate de dezvoltatori.

Reporter: Si daca preturile vor scadea?
Michael Topolinski: Vom urmari pretul pietei. Insa, nu cred ca vor scadea, la apartamentele noi, deoarece aici este vorba de costul real al locuintei respective.

Reporter: Cat ati investit pana in prezent?
 
Conceptul : alegerea apartamentului, intocmirea dosarului pentru banca, consultanta juridica, design interior, mobilare, transport, depozitare. 
 
Din comunicatul de presa, 15.10.08
Michael Topolinski: Am cumparat cele 900 de apartamente cu 130 milioane de euro si le vindem cu 160 milioane. Vizam o rata de profit de 20%.

Reporter: Cand va asteptati sa recuperati investitia?
Michael Topolinski: Nu stim cand si cat vom vinde, dar credem ca vom vinde.

Reporter: Mai cumparati?
Michael Topolinski: Da, cumparam in continuare. Suntem in negociere pentru achizitii in alte zece proiecte rezidentiale.

Reporter: Cand credeti ca piata isi va reveni?
Michael Topolinski: Isi va reveni. Nu stiu exact cand, nu sunt analist economic.

Reporter: V-ati vinde portofoliul unui alt investitor?
Michael Topolinski: Nu. Nici macar o parte din portofoliu.

 
Apartamentele se adreseaza si celor cu venituri medii. Oferta este compusa numai din apartamente noi, finalizate sau in stadiu avansat de constructie.
 
 
din comunicatul de presa, 15.10.08
Reporter: Ce ocupatie aveati inainte sa investiti in Romania?
Michael Topolinski: Afaceri in mai multe domenii, in Canada. Predominant, in industria de prelucrare. Domeniul imobiliar nu era prioritar pentru mine.

Reporter: Ati contractat vreun credit pentru aceasta afacere?
Michael Topolinski: Lucram cu Alpha Bank, este sigura noastra banca. Iar aceasta institutie a devenit partenera fiindca avem o relatie buna.



 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7996 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    mda (Joi, 16 octombrie 2008, 11:09)

    adi.i [utilizator]

    investesti 30 milioane si nu poti sa zici daca isi va reveni sau nu piata

    adica arunci cu banii in speranta ca vor face pui
    • +4 (6 voturi)    
      nebun? (Joi, 16 octombrie 2008, 11:16)

      stef [anonim] i-a raspuns lui adi.i

      nu stiu ce sa cred: tipul e rupt de realitate sau poate nu isi da seama ca se schimba lumea :(
      sau pozeaza
      • 0 (4 voturi)    
        nu am casa (Joi, 16 octombrie 2008, 12:38)

        faracasa [anonim] i-a raspuns lui stef

        ca om care nu am o casa, acum poate ca nu cumpar. dar la un moment dat voi cumpara. probabil ca nu de la mr. cum il cheama, dar ideea e ca, oricat ar dura criza, la un moment dat case se vor cumpara. noi, romanii, gandim f pe termen scurt. eu lucrez cu o retea internationala fara nicio legatura cu imobiliarele, iar patronii din vest mi-au spus: stiu ca la voi nu se obisnuieste, dar eu ma gandesc sa las actiunile mele de azi nepotilor mei (tipul fiind o persoana la 30 si ceva de ani )
        • +4 (8 voturi)    
          dar cap ai? (Joi, 16 octombrie 2008, 12:59)

          aristotelcostel [anonim] i-a raspuns lui faracasa

          Se vor cumpara case si se vor construi case, dar pe masura veniturilor din Romania.
          Cum a posibil sa platesti 200 k pe o cloaca in Bucale? Romanii care au facut asta au gandit pe termen lung? Au fost doar prosti!
          Tu lucrezi intr-o retea internationala, dar prin cap iti trece ceva? Ce anume? Caritasul ipotecar s-a sfarsit? Adica...preturile se duc tinta in jos si nici pe vremea nepotilor nepotilor tai nu se va mai ajunge la fantasmele de preturi de astazi.
          • -2 (2 voturi)    
            daca n-aveam cap, cumparam pana acum (Joi, 16 octombrie 2008, 13:11)

            daca n-aveam cap [anonim] i-a raspuns lui aristotelcostel

            daca n-aveam cap, cumparam pana acum. un apartament in strasbourg costa 250- 300 k. Preturile sunt umflate, categoric, dar cred ca depinde foarte mult de zona. In zonele bune din Bucuresti (langa un parc, zone cat de cat civilizate) nu cred ca peste 3 ani, de pilda, un apartament va costa mai putin de 150k. Si probabil ca nu unul f spatios. Sunt perfect de acord insa ca acum nu face 300 k, 2 camere, nici chiar langa kiseleff.
            depinde cat de groasa va fi situatia, cu criza asta. unii spun ca va fi foarte groasa. se poate... atunci e clar ca nici o previziune nu mai e luata in calcul.
            • +1 (1 vot)    
              cap ... hm ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:14)

              mizdrache [anonim] i-a raspuns lui daca n-aveam cap

              daca aveai cap luai apt cind costa 10.000$ 2 camere
              pun pariu ca atunci ti-ai luat masina cam la aceeasi valoare - ca de ... prioritatile nus e discuta :o)
          • -2 (2 voturi)    
            venituri ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:12)

            mizdrache [anonim] i-a raspuns lui aristotelcostel

            si tu ce parere ai - pe termen lung veniturile romanilor se vor micsora sau vor creste ?
            nu inteleg ce te deranjeaza pe tine - nu e obligatoriu sa ai casa in Bucuresti - stai cu chirie - e mai avantajos nu ?
            cei care s ebazeaza ca chiriile vor scadea sa astepte mutl si bine - pe masura ce veniturile vor creste vor creste si chiriile - iluzii spulberate nene ...
            • +2 (2 voturi)    
              venituri (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:52)

              gimini [utilizator] i-a raspuns lui mizdrache

              Veniturile deja sunt erodate rau de tot de diversi factori.

              In curand or s-o ia in barba si datorita cursului valutar, care nu va mai putea fi tinut (cu sacrificii) de BNR sunt 4 RON. Deci o sa creasca salariile cu 15% pe an dar leul se va devaloriza cu 25% si inflatia va fi de minim 10%.
      • 0 (0 voturi)    
        se schimba ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:25)

        mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui stef

        ia zi-ne tu in ce se schimba lumea ... ca te dai destept
        daca erai asa destept precum te crezi aveai la fel ca tipul asta 130 mil euro pe care sa ii investesti ... dar ups... nu ii ai ... de ce oare ?
    • 0 (4 voturi)    
      bani multi (Joi, 16 octombrie 2008, 11:27)

      ast [anonim] i-a raspuns lui adi.i

      Tu cu 30 de milioane de euro ce-ai face? Ii pui sub saltea? Cand ai destul de multi bani e cam greu sa gasesti o investitie 100% sigura, poate titluri de stat care au dobanda f mica.

      Uite-te la firmele de venture capital din SUA, ele investesc sute de milioane in sute de firme din care poate 5% reusesc sa creasca si totusi profitul depaseste costurile.

      El zice ca nu stie daca isi va reveni piata, dar ea stagneaza nu scade in continuare, sau scade foarte putin. Deci profitul lui e destul de sigur, acuma cat de mare e, e alta treaba.
      • +2 (2 voturi)    
        evident as specula (Joi, 16 octombrie 2008, 11:54)

        adi.i [utilizator] i-a raspuns lui ast

        Poate in vreo 20 ani isi va recupera investitia

        A mai zis cineva, tipu e speculator, k? Numai ca a gresit momentul. O alta posibilitate ar fi sa gaseasca alt speculator pe care sa-l prosteasca.

        sau

        Tre sa gaseasca 900 cumparatori finali, dispusi sa dea cel putin 130 kE. Hm, la 4 RON, 5 RON? Sau poate mai speculeaza iar unii pe EUR/RON sa fie 3, ai luat creditul si intr-un an platesti cu 4.

        "Stim ca, pe termen lung, Romania creste"

        "Isi va reveni. Nu stiu exact cand, nu sunt analist economic."

        Preturile n-au cum sa cada, cresc la infinit!!!!
      • +3 (7 voturi)    
        minte putina (Joi, 16 octombrie 2008, 11:56)

        AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui ast

        30 de milioane de euro au o valoare. Caramizile pe care le-a luat ce valoare au?
        Profitul lui nu exista, iar pierderile sunt sigure. E optiunea lui sa le limiteze...sau nu.
        Mai sunteti multi manipulatori pe stoc? Nu de alta, dar simt ca, pe langa rea vointa, e si multa prostie la mijloc.
        • 0 (0 voturi)    
          prostie ... hm ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:19)

          mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui AristotelCostel

          mai, sincer - investitia in imobiliare nu renteaza decit in caz de razboi - parerea mea
          valoarea imobilelor ( mai ales daca le cumperi de noi ) creste sigur in timp
          in plus - daca nu poate sa le vinda le inchiriaza - ai gandeste-te si tu cit profit i-ar aduce 900 de apartamente inchiriate - ca sa iti spun sincer, deja salivez de pofta ca sa zic asa ...
          prostie este la cei care asteapta sa le pice de undeva o casa pe nimic - vise nene, vise ...
          • +1 (1 vot)    
            dau un regat pentru o cloaca (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:34)

            AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui mizdrache

            Mizdrache, Romania va musti de someri intorsi la sapa. Astia iti vor plati chiria la cloacele tale luxuriante. Investitia in imobiliare nu renteaza decat daca esti la inceput de Caritas mondial, dar acum suntem la final.
          • +1 (1 vot)    
            chirie (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:02)

            gimini [utilizator] i-a raspuns lui mizdrache

            900 de apartemente ale lui Topolinski asta, 1200 ale lui Hauge si uite asa se va duce dracului si piata chiriilor, ca si asa sunt unii carora chiar nu le vine sa creada ca si chiriile vor avea aceeasi soarta ca a restului pietei.
  • +1 (1 vot)    
    ce sa zica si el (Joi, 16 octombrie 2008, 11:13)

    zuzu [anonim]

    Doar n-o sa zica ca nu merge bine si ca ii este frica de recesiune si de criza ... Plus ca declaratiile nu-l costa nimic. In realitate cine stie cate a cumparat in ultimele 2 saptamani de cand cu criza ...
  • +2 (4 voturi)    
    tzeapa (Joi, 16 octombrie 2008, 11:17)

    pavel [anonim]

    de unde l-ati scos pe respectivul? Sare rau din tot ce se intampla in ultimele sase luni in lume. Nu cumva e un articol cu directie, poate mai musca niste fraieri?
  • +5 (5 voturi)    
    speculantule (Joi, 16 octombrie 2008, 11:20)

    bogdan [anonim]

    Sper sa va loveasca criza financiara din plin..speculantilor..voi cresteti pretul apartamentelor aiurea....
    pai cum vine asta iei cu 130 de milioane apartamente si vrei sa le vinzi cu 160 de milioane..asta e specula nu investitie..investitie inseamna sa aduci un plus de valoare si apoi sa obtii profit...
    daca ai construi apartamente cu 130 de milioane si le-ai vinde cu 160 mil asta ar insemna investitie...
    jos speculantii!
    • 0 (2 voturi)    
      tare asta cu specula (Vineri, 17 octombrie 2008, 8:58)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      te-ai gandit ca hypermarketurile sunt niste speculanti? ca iau marfa dintr-o parte si o vand clientului final (nu la discutia de acum ceva vreme cu producatorii-hypermarketurile ma refer)? si atunci de ce le umfli buzunarele comerciantilor? te-ai gandit ca o investitie pe care o faci pentru a avea un trai linistit la batranete este tot o specula? sau n-ai avut bani pentru asta? eu ma gandesc sa cumpar un apartament cu credit si sa-l inchiriez. platesc diferenta intre rata si chirie 20 ani si apoi raman doar cu chiria. si nu astept sa-mi plateasca pensie unul care nu stie incotro s-o ia sau ce sa faca. deja preturile apartamentelor vechi s-a stabilizat. au scazut de la 90.000 la 70.000. as fi vrut sa scada pana pe la 50.000 si as fi cumparat 3 apartamente, nu unul.
      • 0 (2 voturi)    
        specula si speculatori (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:14)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Alo, pushtiu', fa te rog diferenta intre hypermarketuri si speculantii imobiliari. Hypermarketurile iti percep o taxa in plus pe faptul ca te ajuta sa cumperi totul de la un loc. Nu vrei? Ok. Alearga matale din piata in piata. N-ai decat sa-ti f... nervii si sa-ti belesti timpul. Tipul asta insa n-a facut nimic, a venit cu 3 lei in buzunar, a supt toate resursele de pe o piata anume - cam asa cum m-as duce eu in Burkina Faso si le iau alora tot accesul la unica sursa de apa - si apoi incepe sa vanda resursa aia ca deh, cretinii de romani nu se uita la bani, cumpara, si oricum nu au alternativa, ca la pravalia de vizavi e Hauge, care e tot speculator. Ei, uite ca nu e chiar asa. "Cretinii" sunt mai destepti decat isi inchipuie 'mnealor. Si cel mai prost va pica in toata afacerea banca A.ia care a finantat ingineria financiara.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu s-au stabilizat... (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:51)

        Georgel [anonim] i-a raspuns lui adrian

        preturile apartamentelor vor scadea mult mai mult. Altfel nu este o idee rea daca iti permiti sa cumperi.
    • 0 (2 voturi)    
      specula ??? (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:22)

      mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      parca ai fi pe vremea lu' regretatu' - nu se cheama asa - se cheama afacere. Diferenta intre ce astepti tu ( pomana ) si ce face omul asta ( afacere ) e mare - daca el vinde la 160 mil ce treaba ai tu .... nu toata lumea trebuie sa isi permita o casa in bucuresti ...
      eu stau intr-un apt intr-o casa cu curte putina pe care am dat o circa de bani ... dar decit sa stau cu chirie mai bine asa ...
      acu sincer - ceea ce gandesti si tu - ca astepti sa scada preturile apt la minim se cheama tot specula .... speculezi piata nu ? sau nu ... tu astepti pomana - uitai ...
  • +1 (1 vot)    
    mda (Joi, 16 octombrie 2008, 11:36)

    iul [anonim]

    deci a luat apartamente la 150k bucata si le vinde la 180k bucata; la criza creditarii de acum, nu au multi acces la sumele astea; daca facea figura asta cu apartamente mai mici cu preturi pana in 100k poate avea o sansa
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:29)

      mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui iul

      parere mea e ca daca si-a permis sa bage 130 mil in apt nu isi pune problema sa le vanda urgent - pe termen lung se schimba treaba ... crizele vin si pleaca - asa e viatza ... casele insa ( mai ales ca le-a luat noi ) sunt durabile ...
      e mai bine sa tii banii la saltea sau sa investesti in imobiliare .... mai ales ca are bani ... nu e genul care isi ia deodata credit de casa, masina bengoasa si apoi cind vine prima rata ii raman 10E si incepe sa tipe ca bancile sunt de vina ...
  • +1 (5 voturi)    
    mim (Joi, 16 octombrie 2008, 12:34)

    mim [anonim]

    din cauza speculantilor de genul astuia au crescut pretul proprietatilor si la noi si peste tot in lume. si se mai denumesc investitori... e ca si cum ar cumpara bilete la meciurile de fotbal si pe urma le-ar vinde la poarta stadionului.
    daca as avea putere de decizie as impune impozite pe proprietate de 100 de ori mai mari pentru cei care au mai mult de 3-4 proprietati. sa vedeti ce ar reveni la normal pretul locuintelor...
    daca vor investitii au libertatea sa isi deschida o afacere. dar atunci or sa trebuiasca sa munceasca mai mult si nu le convine.
    • +1 (5 voturi)    
      tronc marghioalo (Joi, 16 octombrie 2008, 13:44)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui mim

      Eu propun pe aceasta cale sa se introduca impozite de 100 de ori mai mari pentru aia care au mai mult de 3 tricouri, de 3 chiloti sau de un deodorant. Mama lor ai dracu, au furat de au avut bani sa si le cumpere!!! :|

      Serios vorbind, o proprietate imobiliara este asemenea unui oricare alt tip de proprietate, poti avea un business de ex cumparand 100 de case si inchiriindu-le, la fel cum ai cumpara 100 de masini sa le inchiriezi. Preturile nu cresc din cauza astora de cumpara pentru revanzare sau reinchiriere, preturile cresc din cauza tampitilor care cumpara de la ei amanetandu-si viitorul pe urmatorii x-zeci de ani, indiferent de pret/cocina, doar ca sa zica ca sunt proprietari. Este o regula simpla de cerere/oferta = pret.
      • 0 (2 voturi)    
        nu mai spune mestere (Joi, 16 octombrie 2008, 14:02)

        mim [anonim] i-a raspuns lui Radu

        eu credeam ca cei care zici tu cumpara ca sa aibe un acoperis deasupra capului. iar daca iau o cocina cum spui tu, o fac pentru ca asta isi permit.
        iar faptul ca tu compari proprietatile cu articole de imbracaminte mi se pare cel putin hilar. daca pretul locuintelor si automat al chiriilor s-ar mentine la un nivel scazut atunci salariul nu ar mai trebui sa fie la fel de mare ca in occident ca sa ne permitem un trai decent (nu am avea rata sau chirie mare de platit). deci Romania ar fi mai interesanta pentru investitii. ceea ce nu se va intimpla daca tu o sa ai sau nu trei perechi de chiloti in plus...
        • +1 (3 voturi)    
          revin (Joi, 16 octombrie 2008, 15:35)

          rakkone [utilizator] i-a raspuns lui mim

          Ti se pare hilar ce zic pentru ca ai mentalitate de cubanez, de sponsorizat al statului care sta cu mana intinsa sa faca statul ceva, inclusiv sa fure de la vecinu ca e mai bogat, sa iti dea si tie. Asa cum am zis, nu conteaza obiectul proprietatii, cat ideea de proprietate. Tu vrei ca statul sa intervina, desi nu are niciun drept in acest sens, pentru a-i dezavantaja pe cei care au 5 case fata de cei care au 5 chiloti.
          Pe aceeasi tema pariez ca esti fanul impozitarii diferentiate, cel care ia peste 1000 euri sa plateasca nemernicul 40-50% impozit, ala de la 1000 roni sa nu dea nimic, nu-i asa?
          • 0 (2 voturi)    
            mim (Joi, 16 octombrie 2008, 16:13)

            mim [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            nu este asa. nu sunt adeptul impozitarii diferentiale.
            spun doar ca statul ar trebui sa intervina in zonele in care se poate (dar stai linistit ca nu o va face). imbogatitii zilelor de astazi au descoperit cum se face cel mai usor banul: cumperi imobiliare si eventual le inchiriezi, apoi le vinzi cand le creste pretul. daca asta e afacere mai bine ma duc in cuba unde ziceai tu. marirea impozitului pe proprietati ar impiedica blocarea capitalului in felul acesta si ar obligara pe cei bogati sa-si vanda proprietatile si banii rezultati sa ii puna la treaba in industrie sau macar sa ii puna la banca sa ii poata imprumuta altii care doresc sa deschida afaceri.
            sti tu, conform principiului banul trebuie sa circule.
  • +4 (4 voturi)    
    si marmota... (Joi, 16 octombrie 2008, 12:36)

    imoviliaru' [anonim]

    Acum doar nu ne asteptam sa spuna ca vrea sa vanda tot, sa scape si el de niste toxic assets.
    Normal ca ne spune ca o sa cumpere in continuare doar nu e nebun sa-si taie creaca de sub picioare.
  • +1 (1 vot)    
    Nashpa... (Joi, 16 octombrie 2008, 13:50)

    Mihai [anonim]

    Stop loss, man...
  • +1 (5 voturi)    
    analistilor (Joi, 16 octombrie 2008, 14:43)

    hidru [anonim]

    Imi plac analistii care de ani de zile prezic scaderea preturilor ... si nu se intampla cat de analisti sunt ei. Lumea nu a intzeles ca nu ciumpalacu' de are 1000 ron salariu cumpara ci unul care mai are 10 apartamente si le inchiriaza .. ia sa scada pretul chiriilor ... sa vedeti cum o sa scada si pretul apartamentului ... dar cum pretul chiriilor o sa inceapa sa creasca si mai mult pt ca ciumpalacii aia cu 1000 ron nu au unde sa stea ... ghiciti ce ... pretul apartamentelor nu o sa scada. Ce isi doreste multa lume .. sa ajunga sa isi cumpere un apartament ieft in ... nu o sa se intample .. nu in Romania
    • +1 (1 vot)    
      bai (Joi, 16 octombrie 2008, 15:07)

      adi [anonim] i-a raspuns lui hidru

      tu nu intelegi ca acu nu mai e vorba de preziceri ci de fapte
      • -1 (1 vot)    
        fapte ? (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:35)

        mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui adi

        mai sa fie - da' e plian tara asta de specialisti ... uite de aia asta are 130 mil de investiti si tu ups ... nu ai
        • +1 (1 vot)    
          bani aruncati (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:21)

          AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui mizdrache

          in tara asta plina de specialisti a fost posibila cresterea pretului cloacelor cu 1000%.
          repet, baiatul din poza nu mai are 130 milioane de euro...are doar caramizi, rigips, usa metalica si chiuveta de inox.
  • +2 (2 voturi)    
    Faliment pentru speculatori (Joi, 16 octombrie 2008, 14:50)

    Iulian Croitoru [anonim]

    e nasol dragii mei!
    genul asta de "investitor" a platit decat un 10%-20% maxim ca avans.
    nu sunt apartamentele lui!...ca mai are de platit cca 80% la fiecare!
    si-a pus toti banii in ..avansuri... sperand sa scoata profit....dar de 200% .
    sa va explic...un ap costa 100 mii euro..patesc doar 15% avans..ca deh sunt investitor si am luat 50 de bucati intr-un proiect!!....si restul la finalizare.
    cum anul trecut crestea pretulrile cu 40-50%..rezulta simplu ca..am bagat 15.000 mii si obtin 40-50 .000 profit! adica....multe sute la suta!
    dar asta era cazul ideal...dar acum....piata nu iarta!!!
    va vinde..dar se va multumi sa...piarda...20%..si se va imbata de bucurie ca a reusit sa limiteze pierderile:)))
    • +1 (3 voturi)    
      trebuie sa marce banul (Joi, 16 octombrie 2008, 19:59)

      AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui Iulian Croitoru

      Cand dezvoltatorul termina sandramalele, speculantul trebuie sa toarne cash-ul, altfel 100% din investitia lui ...nu mai exista. El spera la profituri de 100-200% din niste sume frumusele, dar va avea pierderi de 20-50% din sume colosale!
      • -1 (3 voturi)    
        ?? (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:44)

        mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui AristotelCostel

        lucrezi cumva la ziarul financiar ? :o))
        cind euro a inceput sa urce vertiginos acu citiva ani buni meseriasii de la acest ziar spuneau ca un baiat destept ar cumpara acuma dolari :o)))
        e plina lumea de destepti ...
        d'aia omu' asta are 130 mil de investit si tu nu ....
    • +1 (1 vot)    
      :o)) (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:39)

      mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui Iulian Croitoru

      tare analiza .... tu iti permiti sa platesti 20% dintr-un apartament ? probabil nu - de ce oare ? ptr ca astepti sa iti pice de-a gata totul .... in mod cert
      asta a platit 26 mil Euro ptr 900 apt ca 20% - daca a avut banii astia sigur isi permite sa le plateasca integral .... iar de recuperat banii .... ii recupereaza sigur si in profit
      crizele vin si pleaca .... casele raman
      daca iti permiti sa astepti sa treaca criza .... esti in profit garantat
      casele au fost dintotdeauna o investitie buna - indiferent de ce zic unii altii .... aduc venituri indiferent daca le vinzi sau le inchiriezi
  • +2 (4 voturi)    
    partea frumoasa (Joi, 16 octombrie 2008, 16:55)

    funny [anonim]

    stiti ce mi se pare super fain in toata treaba asta: ca el are 30 de milioane ale lui, si daca pierde 20%, tot ramane cu 24. daca ar castiga 20%, ar avea 34. voi toti scrieti, si comentati, si va dati cu parerea, si atat.

    oricum ai da-o, nu cred ca el a facut 30 de milioane scriind comentarii la articole stupide.

    ma mir ca nu vedeti ironia :)
    • -1 (3 voturi)    
      iti recomand stirile (Joi, 16 octombrie 2008, 20:03)

      Aristotel Costel [anonim] i-a raspuns lui funny

      Incearca sa tragi si tu concluziile cu privire la ce se va intampla cu speculantii de acum inainte...fa conexiunea cu depasirea acestui tip de "capitalism" si lasa-ne cu replicile tale de inteligenta medie cu privire la comentariile noastre.
      In Romania nu exista societate civila, nu exista autoritati morale...dar avem mincinosi, escroci si alte capodopere umane cat cuprinde. Fa si tu legatura intre fraza asta si comentariile unora si da-te singur cu dintii de asfalt.
      • -2 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:46)

        mizdrache [utilizator] i-a raspuns lui Aristotel Costel

        mr aristotel costel se da mare specialist ...
        probabil e genul care sta in ferentari la bloc cf 2 si are masina bengoasa sa cada taranii in dinti cind il vede ....
        • +1 (1 vot)    
          nu-s escroc ca tine (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:16)

          AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui mizdrache

          Da, am cloaca in Ferentari si spun ca o sa scada preturile la vilele securistilor si se vor scumpi cloacele lui ceasca. In 2-3 ani fac schimb.
          Baiatule, moralitatea ar trebui sa fie o caracteristica a fiecarui om, nu doar o calitate de exceptie...
  • 0 (0 voturi)    
    era imobiliara s-a sfarsit...vine ice imobiliar (Joi, 16 octombrie 2008, 21:08)

    luputehno [anonim]

    pana cand ne luati de fraieri??
    vor creste,dar pe ce baze???pe ce salarii??cumparati..la nesfarsit...apropo la cluj la zona limitrofa apartament 2 camere 20 22 k euro si lumea nu se inghesuie...sunt 6000 de apartamente nevandute in cluj si perspectiva nu e foarte roz....
  • +1 (1 vot)    
    Interesant subiectul (Joi, 16 octombrie 2008, 23:08)

    Tudor [anonim]

    E foarte interesant cum lansand o tema cu pareri pro/contra de actualitate comentarii de tot felul apar spre deliciul organizatorului.In urma cu doua luni pe tema lansata chirias/proprietar au fost multe pareri care in urma analizei simteai plutind nervozitatea in cuvinte a ambelor tabere.Blocajul imobiliar a inceput din 2007 iar analizand articolele si comentarile ,fiecare isi varsa amarul comentand din propria experienta(cumparator/vanzator).Bineinteles vorbe... doar vorbe... n-am zis nimic concret creste sau scade?
    Eu va spun sigur ca o sa _ _ _ _ _ _ _ .
  • -1 (3 voturi)    
    cotcodaceala de mahala (Vineri, 17 octombrie 2008, 0:16)

    ......... [anonim]

    IN KIEV SI VARSOVIA PRETURILE SUNT MAI MARI CA IN BUCURESTI. PRICEPETI VOI?. ABERATII CU SCADERI DE PRETURI ( PENTRU CONSUMUL PROSTIMII ) SUNT VEHICULATE DE 4 ANI. IN 4 ANI VOM AVEA IN BUCURESTI PRETURI OCCIDENTALE. NU ESTE OBLIGATORIU CA TOT POPORU SA ISI PERMITA O CASA IN BUCURESTI. CINE NU POATE SA SUPORTE O CHIRIE SAU O RATA NENOROCITA SA SE MUTE IN ALTE ORASE MAI IEFTINE. ADIO VREMURI IN CARE TOT TARANU PRIMEA CASA GRATIS. CE VRETI APARTAMENTE CU 10000 COCO?.NU SE MAI POATE. ASTA SE INTAMPLA CAND ERA 80 COCO SALARIUL.
    • 0 (2 voturi)    
      mim (Vineri, 17 octombrie 2008, 8:31)

      mim [anonim] i-a raspuns lui .........

      da ai dreptate, peste 4-10 ani o sa avem preturi occidentale la apartamente. dar sti tu cat o sa coste apartamentele in occident peste 5 ani? nu de alta dar s-a desteptat si pe acolo prostimea si unii si-au lasat apartamentele la usa bancilor....
    • 0 (2 voturi)    
      Preturi (Vineri, 17 octombrie 2008, 9:29)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui .........

      Asta cu trebuie sa scada preturile imi aduce aminte de comunism cad toti trebuia sa aiba o casa.
      In Paris un mp costa intre 5000 si 10.000 euro, credeti ca acolo toti au case?
      Si eu vreau sa stau intr-un apartament nou, dar nu imi pot permite asta este nu ma dau de ceasul mortii.
      • 0 (0 voturi)    
        paiul din ochiul Parisului (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:11)

        AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Parisul e in bula de ani de zile, dar macar e principala atractie turistica a UE. Stai fara grija, se sparge bula si-n Paris; moment in care tot Bucale va fi pe primul loc...cu toti marlanii de lux...
    • 0 (0 voturi)    
      hai... gata... (Vineri, 17 octombrie 2008, 14:33)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui .........

      Mai du-te bai nene cu Varsovia si Kiev de-aici. Faci valuri peste tot , doar-doar oi influenta vreo 3 saraci cu duhul. Du-te tu si traieste in Kiev daca vrei! Sau la Moscova! Te invitam cu drag! Acolo sunt preturi si mai mari! De ce nu compari Bucurestiul cu Sofia sau Berlin sau Bratislava sau Ljubliana sau La Valletta sau Bruxelles, ca si astea tot capitale europene sunt?! Aaaa, ca nu-ti convine...

      Se scufunda corabia si va comportati la fel de irational ca niste sobolani care nu mai stiu ce aberatie sa mai inventeze ca sa scape de la inec...
  • 0 (2 voturi)    
    Ambalare degeaba (Vineri, 17 octombrie 2008, 4:16)

    Dan D. [utilizator]

    Va ambalati degeaba, unu la mina casele astea nu sint pentru voi si doi la mina, daca nu exista cerere pretul nu urca, e posibil sa coboara. Cum intotdeauna exista cerere mai mare de case decit oferta, mai ales in Romania, preturile or sa isi revina. Ce se intimpla acum e o perioada de instabilitate si neincredere, in 3-5 ani o sa-si revina lejer. Iar cit despre cele 900 de apartamente ale dumenalui, sint unii pe'aici care privesc din prisma ca toti trebuie sa-si permita neaparat casele canadianulu - din citeva milioane, lejer citeva zeci de mii isi permit un imprumut pentru apartametele astea. Restul, isi gasesc altele pe masura buzunarului lor.
  • 0 (0 voturi)    
    toppolino (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:15)

    mircea [anonim]

    is bull-crap-ing in termeni zvonistici.
  • +1 (1 vot)    
    Impotriva curentului (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:49)

    chinezu [anonim]

    daca innoti impotriva curentului, obosesti si te inneci. acest domn nu cred ca stie sensul de afacere. o afacere o nascocesti, o dezvolti si apoi incerci sa traiesti din ea, dar pentru asta esti supus in fiecare zi la stres. acesti speculatori cumpara apartamente de lux, apoi asteapta sa creasca pretul , si vand. ei nu depun nici un efort. din cauza lor multi romani nu au o casa unde sa stea si nici macar nu isi permit sa isi cumpere una. se vorbeste de revenirea la normalitate in acest articol. daca normalitate inseamna ca 1 apt de 3 camere la mama naibii in bucuresti costa peste 250 k inseamna ca dl din imagine nu este sanatos la cap. normal ar fi ca pretul unui apartament sa fie la jumatatea preturilor de acum.

    in concluzie ii urez acestui speculator sa piarda multi bani: daca acest lucru se va intampla, cred ca romanii vor fi mai fericiti pentru ca preturile vor scadea
    • 0 (0 voturi)    
      da dar (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:08)

      AristotelCostel [anonim] i-a raspuns lui chinezu

      cum zice tembelul de mizdrache, tu n-ai 130 milioane si deci "esti proaste". Nu te-a dus capul la smechereli si acum vii cu "frustrareli" pe net. Sa nu-ti treaca prin cap sa pleci din tara...munceste si cumparati musai de la speculantul din poza...numit "speculator". "Am bagat 30 milioane si vreau sa-mi trag 20%, dar nu stiu cand imi voi scoate banii si cum, insa sunt optimist, ce dracului, doar sunt SPECULATOR...ca si baietii de vinde bilete la meciurile din liga campioanelor."
    • 0 (0 voturi)    
      acest Topolinski... (Vineri, 17 octombrie 2008, 14:37)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui chinezu

      ...pur si simplu a intrat prea tarziu in business, ce e asa de greu de inteles? Cu banii pe care ii avea el, "marele" investitor, probabil ca in USA sau Canada facea ///, ca abia ii ajungeau de 5-6 case... eh, maruntis. Si omul a auzit ca ruleta inca mai merge la canibalii aia de romani, where the f/// is Romania?... Eastern Europe?... cool, let's go there, si uite asa ne procopsiram pe cap cu investitorul. Ce nu a fost in stare sa prevada tolomacul a fost faptul ca deja preturile crescusera si aici enorm in comparatie cu puterea de cumparare locala si bula statea sa se sparga. Asa ca si lui si lui Hauge o sa le stea lacomia-n gat.
  • 0 (0 voturi)    
    poza (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:29)

    johnny [anonim]

    Zambetul chinuit a lu' nenea din articol spune mai mult decat o mie de volume.
  • +1 (1 vot)    
    daca... (Vineri, 17 octombrie 2008, 13:43)

    luci [anonim]

    nici asta nu mai este specula... cum dracu sa fie o afacere din moment ce tu ai cumparat de la un investitor, ala a scos si el marja de profit, tu vinzi la un alt investitor (nu mai este cazul lui, acum) cu o marja de profit.. si cine pierde?...
    afacere este daca faci tu lucrul de la zero, cumpara teren, construia apartamentele, din star iesea 20-30% mai ieftin, ca doar vanzatorul ala nu a fost prost sa le dea in pierdere...prost a fost cel ce le-a cumparat... oare cate cazuri ori fi in bucuresti?...
    doamn, da' ce cere mare la apartamente este!
    vedeti cum se face pretul la apartamente? si cum incearca unii sa ne convinga (mai sunt si constructori) ca ei merg pe profit minim... dar preturile lor concureaza cu cele ale "investitorilui canadian"...
    baieti, nu confundati necesarul de apartamente cu cererea de apartamente...
    necesarul o fi mare, chiar foarte mare, multi am vrea si un apartament intr-o zona pitoreasca, dar de la vrea si a putea, este o mare diferenta...
    daca cei care au reusit sa faca credit sa cumpere un apartament, adica au avut niste venituri considerabile, acum se vaita de rata, ganditi-va de sapte ori inainte de a face acest pas.... nici cu chirie nu este bine, dar cred ca in maximum 10 ani se elibereaza multe apartamente...(nimeni nu traieste vesnic)...
  • +1 (1 vot)    
    faliment placut ! (Vineri, 17 octombrie 2008, 14:42)

    dan capitan de plai [anonim]

    faliment placut !
  • +1 (1 vot)    
    de ce scad preturile Mitica? (Vineri, 17 octombrie 2008, 15:42)

    silver surfer [anonim]

    cred ca cererea si oferta in imobiliare se adapteaza pe termen mai lung nu e ca la cartofi:daca vrea piata mai multi cartofi, mai aducem! iar vanzatorii sunt amatori: ei nu trebuie sa vanda neaparat, deci stau cu proprietatile si afiseaza cele mai mari preturi de care au auzit ei pt proprietati similare. Cumparatorii sunt disperati sa aibe o proprietate spre deosebire de restul lumii, in Ro chiriasii au viata grea din cauza psihologiei proprietarilor/sa-i zic amatorism? si si-si storc veniturile si economiile la maxim si platesc sume incredibile. Mai sunt si spalarile de bani - achizitii pe sume fantastice, sursa de zvonuri si investitorii de oriunde veniti aici in eldorado - investesc in lipsa de alta idee. Pe urma preturile de constructie - cred ca s-a costruit oricum numai eficient nu. Ma gandesc de exemplu marii retaileri cand si-au construit supermarketurile si au cumparat teren cred ca ultima lr grija au fost costurile, ei trebuiau sa deschida la o data fixa din alte motive. Dar vremurile acelea au trecut si eu cred ca o sa scada preturile spre valoarea de constructie (facuta eficient)
  • 0 (0 voturi)    
    definitie (Sâmbătă, 18 octombrie 2008, 2:19)

    radu radu [anonim]

    isi permite sa cumpere in romania pentru ca Romania nu are ca si restul lumii ,o lege a chiriilor Exemplu: daca ai in proprietate a doua locuinta ,taxele ptr aceea locuinta sint de 4 sau 5 ori mai mari decat ptr primul apartament. In Romania tai gazul tai apa si astepti sa creasca pretulcum sa nu isi permita unii sa cumpere sute de apartamente si sa stea cu ele pe piata.
  • 0 (0 voturi)    
    Nebunilor (Marţi, 21 octombrie 2008, 14:11)

    dizzzie [anonim]

    Voi chiar credeti ca omul asta, nu are experienta in afaceri(chiar daca nu in imobiliare dupa cum afirma)?Cum credeti ca a facut banii pe care i-a investit in Ro?
    Credeti ca nu a facut in prealabil niste studii de piata, nu a cerut parerea unor specialisti?Credeti ca s-a trezit intr-o dimineata si a zis "Gata frate, ma mut in Romania, ca asa am visat azi noapte ca trebuie sa fac"
    Si daca este speculant, care e problema?Uitati-va pe internet ca se vind tot felul de produse la a 5 a mana, pana nu se mai poate umfla pretul ca nu mai cumpara nimeni!
    Si de unde stiti ca omul nu va aduce imbunatatiri apartamentelor pe care le cumpara, ca sa justifice partial pretul pe care il va cere???
  • 0 (0 voturi)    
    Alpha bank (Joi, 12 septembrie 2013, 11:37)

    DNA [anonim]

    zice ca Alpha bank a devenit si partener....pai banca are timp sa astepte....o sa faca si el citeva milioane poate, restul e al bancii....asa cum foarte bine pot sa dea faliment...la Stefanesti, hm...cam departe de realitate...
  • 0 (0 voturi)    
    topolinschi michael (Duminică, 28 februarie 2016, 20:22)

    george [anonim]

    un bandit si un datornic la alfa bank nu mai stie de unde sa-si plateasca datoriile--de un an de zile i se cere instanta insolventa e catre alfa bank
  • 0 (0 voturi)    
    Ai si canadienii infractorii lor... (Vineri, 26 iunie 2020, 20:36)

    Cunoscator [anonim]

    Acest individ este un infractor probat atat in Canada cat si in Romania. In ambele tari a reusit sa dea tepe importante la banci.
    Impreuna cu lichidatorul de la Aversa a reusit sa puna mana pe aceasta fabrica, cu scopul urmarit de a o darama si a-i vinde terenul. A dat angajatii afara si cu ajutorul instantei a manipulat neplata pretului pe Aversa. Oameni buni, asta nu are nicio treaba cu comertul, sanatatea etc. Sigur a mituit/santajat pe cineva ca sa prinda acest contract.
    Este recunoscut ca un santajist notoriu, iar daca ministerul sanatatii i-ar fi facut profilul sunt sigur ca nu avea voie sa intre in vreo tranzactie cu acest infractor.
    Si-a pacalit angajatii si sunt multi care ar putea sa aduca probe in sensul acesta.
    Acest individ nu are bani nici sa isi plateasca colaboratorii si mai mult ca sigur ca el ia bani intai de la Stat si apoi nici nu va mai livra marfa.,


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by