UPDATE Primele polite de asigurare obligatorie a locuintelor din Romania vor fi emise incepand de joi

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 14 iulie 2010, 11:21 Economie | Imobiliar


A inceput procesul de asigurare obligatorie a locuintelor
Foto: PAID
Primele polite de asigurare obligatorie a locuintelor din Romania vor fi emise incepand de joi, 15 iulie, a declarat pentru HotNews.ro Radu Mircea Popescu, consilier in cadrul PAID (Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor), societatea comerciala de gestionare a acestor asigurari, care va organiza joi o conferinta cu aceasta ocazie. Legea privind asigurarea obligatorie a locuintelor a fost adoptata in 2008, dar aplicarea ei a fost intarziata printre altele de crearea bazei de date cu locuintele din Romania si stabilirea regulilor contractului de reasigurare, fara de care nu se pot vinde politele.

"Incepand de maine, vor fi emise primele polite de asigurare obligatorie a locuintelor. Chiar in cadrul evenimentului de presa organizat maine, orice proprietar de locuinta va putea in baza cartii de identitate sa obtina o polita de asigurare a locuintei, platind echivalentul a 20 de euro. Polita va fi astfel valabila din 15 iulie 2010 pana in 14 iulie 2011", a declarat pentru HotNews.ro Radu Mircea Popescu, consilier PAID.

Precizare: PAID a dat miercuri un comunicat in care anunta organizarea joi a unui eveniment cu ocazia emiterii primei polite de asigurare obligatorie a locuintelor, dar pana acum nu a fost emisa nici o astfel de polita, cum in mod gresit am mentionat inainte de declaratia oficialului PAID.

"Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale are deosebita onoare de a va invita joi, 15 iulie 2010, la conferinta de presa cu ocazia emiterii primei polite de asigurare obligatorie a locuintelor", se arata in anuntul PAID.

In luna mai din acest an, Marius Bulugea, directorul general al PAID, declara ca primele polite vor fi emise undeva in perioada iulie-august din acest an, dupa stabilirea regulilor contractului de reasigurare, fara de care nu se pot vinde politele.

"Programul de reasigurare a fost stabilit, iar negocierile cu brokerii de reasigurari sunt in faza finala. Cred ca emiterea primelor polite de asigurare obligatorie a locuintelor se va face undeva in perioada iulie-august din acest an", a precizat la acel moment Marius Bulugea.

In privinta bazei de date cu locuintele din Romania, firma castigatoare a licitatiei privind furnizarea unui sistem informatic pentru managementul activitatilor PAID a fost Essential Systems, sistemul urmand sa fie dezvoltat folosind tehnologii Microsoft si infrastructura hardware IBM.

Potrivit legii privind asigurarea obligatorie a locuintelor (Legea 260/2008) proprietarii de locuinte sunt obligati sa incheie polite de asigurare obligatorie a locuintelor, suma maxima asigurata fiind de 20.000 euro pentru locuintele tip A si de 10.000 euro pentru locuintele tip B. Prima anuala obligatorie este de 10 euro in cazul locuintelor tip B si de 20 euro in cazul locuintelor tip A. Proprietarii care nu isi asigura locuintele risca o amenda intre 100 si 500 lei, iar constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre primari si de persoanele imputernicite in acest scop.

  • CSA: Doar 24% din locuintele proprietate personala din Romania sunt asigurate

Proprietarii de locuinte care au polite de asigurare facultativa privind riscurile prevazute de legea asigurarii obligatorii a locuintelor sunt obligati sa incheie polite de asigurare obligatorie a locuintelor la expirarea contractelor respective si-si pot face alte polite de asigurare facultativa numai pentru sume asigurate care le depasesc pe cele asigurate obligatoriu sau pentru riscuri care nu fac obiectul contractului de asigurare obligatorie.

La inceputul acestei luni, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a anuntat ca potrivit statisticilor oficiale, in Romania exista 8,3 milioane de locuinte proprietate personala, din care 4,5 milioane in mediul urban si 3,8 milioane in mediul rural.

La data de 30 iunie 2010, conform cifrelor centralizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, erau in vigoare peste 2 milioane de contracte de asigurare facultativa a locuintelor. Acest numar arata ca doar 24% din totalul locuintelor din Romania, inventariate de Institutul National de Statistica, sunt protejate prin asigurare.


Citeste mai multe despre   
















20856 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    pai daca suntem mamaligi? (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:29)

    tyty [anonim]

    sper sa se ajunga la CEDO cu prostia asta. eu dau cu subsemnatul ca daca se darama casa nu cer nimic de la nimeni. restul sunt texte pentru prostit prostii si pentru furatul cu fata legala.
    • +2 (2 voturi)    
      cineva trebuie sa plateasca (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:14)

      Io [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Cineva trebuie sa plateasca casele putorilor care-si fac casa de chirpici la 10m de apa. Apoi, aia si voteaza.
      Mecanismul e pana la urma doar chestie de detaliu: din buget, prin asigurare...
      • -1 (3 voturi)    
        Saracie (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:04)

        Maria [anonim] i-a raspuns lui Io

        Nu v-ati gandit niciun moment ca, poate, cei care isi fac casa din chirpici la 10 metri de apa nu au nici dupa ce bea apa si se bucura de singura palma de pamant pe care o au ca si proprietate....de cele mai multe ori nici aia nefiind a lor..?
    • 0 (2 voturi)    
      Cele trei economii (Joi, 15 iulie 2010, 10:33)

      RA. [utilizator] i-a raspuns lui tyty

      Si se spala statul de incompetenta sa. Pentru ca casele acelea au fost inundate de cele mai multe ori pentru ca digurile nu au fost construite acolo unde ar trebui sau nu s-au intretinut, pentru ca vanele si canale de drenare sunt colmatate, pentu ca s-a dat autorizatie de constructie in zone cu probleme. Ce firma de asigurari va incheia asigurari cu cei care se afla in zonele expuse? Decat sa despagubeasca sau sa ajute statul in fiecare an pe cei loviti de ape sau alte nenorociri mai bine ar investi in niste masuri de prevenire. Dar sunt convins ca banii ajung sa fie plati in diguri care nu se mai ridica in canale care nu se mai construiesc dupa modelul autostrazilor invizibile construite in ultimii ani.

      Noi avem astfel in romania trei economii: reala, negra si invizibila. Prima o sustine pe ultima iar cea de-a doua nu sustine pe nimeni. Iar ce-a de a treaia se transforma in vile pentru functionari, masini si averi in dauna Romaniei.
  • +1 (5 voturi)    
    obligatorii, dar de la unii (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:33)

    L2 [anonim]

    Eu sunt foarte multumit de polita mea "facultativa" si care ma asigura mult mai bine decat cea "obligatorie"
    Cand s-a dat legea eu am inteles ca trebuie sa ai o polita, nu ca trebuie sa dai 10/20 euro de pomana...asigurarea asta obligatorie nu ma va ajuta niciodata, avand in vedere ce si cat asigura (calamitati/suma)
    Si o sa imi complice existenta pt ca va trebui sa inchei 2 asigurari, si, daca se intampla ceva va trebui sa iau banii din 2 parti...sa vezi distractie
    • +2 (6 voturi)    
      Right (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:24)

      HappyEnd [utilizator] i-a raspuns lui L2

      Articolul precizeaza destul ca clar ca cei care au asigurari facultative pentru sume care depasesc sumele asigurarii obligatorii nu sunt obligati sa incheie si polita obligatorie.
      • 0 (4 voturi)    
        daca ati si intelege ce cititi.... (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:37)

        Dorian Gray [anonim] i-a raspuns lui HappyEnd

        Eu cred ca esti cazut in cap...articolul spune clar altceva: dupa ce ti se termina asigurarea facultativa, platesti dumneata jecmanela obilgatorie, dupa care pot isa iti faci si oa asigurare facultativa, peste suma asigurata obligatoriu si eventual care sa includa si alte riscuri fata de cele cuprinse in asigurarea obligatorie.
        • +1 (1 vot)    
          asigurare facultativa care nu expira (Joi, 15 iulie 2010, 9:01)

          ione [anonim] i-a raspuns lui Dorian Gray

          Exista asigurari facultative care nu expira niciodata, cele care se reinnoiesc automat cu 30 de zile inainte, astfel ramane in vigoare contractul incheiat la inceputul anului 2009.
          • 0 (0 voturi)    
            ASIGURARI FACULTATIVE. (Duminică, 29 august 2010, 22:54)

            diana [anonim] i-a raspuns lui ione

            Nu exista nici o asigurare facultativa in care durata valabilitati sa fie mai mult de 3 ani.
            Acele asigurari au fost cele de CasAsigura plus cu o valabilitate de 3 ani, dar din pacate dupa noua lege data de guvern si firmele de asigurari suntem obligati sa inlocuim acele asigurari de tip Casasigura plus cu asigurarile obligatorii de tip PAD la data cand asigurarea se incheie pana in data de 15 IULIE 2011.Nimeni nu are dreptul de-a reinoii polita fara acordul clientului, mai ales caci asigurarile de la 01,01,2010 de fac electronic.
            diana
      • 0 (0 voturi)    
        precizare (Miercuri, 14 iulie 2010, 21:24)

        carmen [anonim] i-a raspuns lui HappyEnd

        Da,dar la expirarea politei facultative esti obligat s-o inchei pe cea obligatorie.
  • +3 (5 voturi)    
    Manipulare (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:33)

    ADAS [anonim]

    Societatile de asigurare profite de legi facute special pentru ele.De ce nu se dau fegi ca e obligatoriu sa te razi ,tunzi sa profite si frizerii.Sa manance toatelumea friptura sa profite si macelarii sau sa mearga toata lumea cu taxiul sa profite si taximetristi.Sunt niste limite .La RCA am inteles.Da la case ? Dac vrea vrea daca nu vrea nu vrea .E treaba mea daca imi ia casa apa.
    • +2 (6 voturi)    
      Nu e chiar asa (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:24)

      a [anonim] i-a raspuns lui ADAS

      Pentru ca daca iti va lua apa casa, o sa te vaicaresti la televizor sa vina statu sa-ti faca alta, asa cum fac toti din zonele inundate.
    • -3 (3 voturi)    
      Asigurare obligatorie a locuintei (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:36)

      Fischer [anonim] i-a raspuns lui ADAS

      In primul rand o sa te rog sa observi ca cele mai importante societati de asigurare nu au intrat in PAID. Asta ca sa lamurim afirmatia cu legile facute special pentru asiguratori. In al doilea rand, daca esti asa detasat in ceea ce priveste apa si casa, o sa te rog sa nu incui usa cand pleci. Si furtul este un risc asigurat si daca esti asa linistit, inseamna ca nu te deranjeaza hotii.
      • +2 (2 voturi)    
        observatzie (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:34)

        Observer [anonim] i-a raspuns lui Fischer

        Se vede ca n-ai asigurare contra furtului din locuintza. E stipulat clar in politza ca esti despagubit numai daca se constata "furt prin efractzie", deci spargere cu urme, nu daca lasi usha deskisa.
  • +1 (3 voturi)    
    10.000-20.000 Euro (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:34)

    gaga [anonim]

    Ce sa faci cu sumele acestea? Asigurarea asta obligatorie aduce doar niste bani in plus asiguratorilor dar nu rezolva problema. Sumele sunt ridicol de mici chiar si pentru Romania. Nu a evaluat guvernul casele de reconstruit dupa inundatii la 30.000 - 40.000 Euro la pachet si nu individual!
  • +2 (6 voturi)    
    Bani dati moca (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:50)

    BX [anonim]

    Alta metoda de a ne stoarce de bani. Am casa pe varf de munte sapata in stanca si aia imi baga pe gat asigurare pentru inundatii si incendii.
    Consider neconstitutionala o astfel de masura.
    Nu vreau nicio asigurare.
    Vor sa fie olbigatorie ca sa ia bani moca de la lume...si cand s-o intampla un dezastru tot n-o sa faca nimeni nimic.
    • -3 (3 voturi)    
      Casa pe varf de munte (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:09)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui BX

      Crezi ca esti ferit de inundatii, dar casa poate fi distrusa de zapada de fulgere sau calcata de hoti... mai gandeste-te !
      • +5 (5 voturi)    
        pt daniel (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:39)

        tavi [anonim] i-a raspuns lui daniel

        asigurarea obligatorie nu are nici o treaba cu zapada fulgerul si cu atat mai putin cu hotii. Se refera strict la inundatii cutremur si alunecari de teren. Nimic altceva
  • 0 (2 voturi)    
    Dupe (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:04)

    Grav [anonim]

    Citez: "dupe(dupa) stabilirea regulilor contractului de reasigurare". Sa avem respect macar pentru limba romana, cel putin e singura chestie care nu poate fi impozitata sau (obligatoriu) asigurata.
  • +3 (7 voturi)    
    sa vad cum ma poate obliga (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:06)

    Pedro [anonim]

    Eu vreau sa ma asigur impotriva acestui guvern de handicapati si a tot ceea ce le fata mintea bolnava. Poate cineva sa ma ajute ???????????????
    • +2 (2 voturi)    
      DA! (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:34)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Pedro

      Spitalul 9!
    • +3 (3 voturi)    
      pedro (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:41)

      tavi [anonim] i-a raspuns lui Pedro

      esti singurul care poate fa-ti bagajele si pleaca din tara definitiv
  • +3 (5 voturi)    
    pica exact la tanc! (Miercuri, 14 iulie 2010, 12:46)

    cet23 [anonim]

    Pentru mine - si sunt convins ca si pentru foarte multi altii - pica exact la tanc! Criza, salariul mi-l vad din an in Paste, rate la banca, si acum mai trebuie sa platesc si asigurarea asta noua obligatorie!
    Exact ce-mi lipsea!
    Citeam - nu foarte de mult - ca asigurarea obligatorie acopera pericolul de cutremur si de inundatie. Cine vrea sa ii fie acoperite si alte riscuri plateste in plus.
    Eu locuiesc intr-un apartament dintr-un bloc de patru etaje, intr-o zona a tarii in care in care cutremurele sunt practic inexistente. Pe de alta parte, oricat de mari ar fi inundatiile posibile, tot n-o sa darame un bloc de patru etaje, din beton armat.
    Asadar voi scoate niste bani din buzunarul si asa gol mai mereu pentru a-mi asigura niste riscuri absolut inexistente pentru mine! Voi fi obligat sa fac asta!
    Dragi mei, asta nu este asigurare! Asta este pe de o parte fond de solidaritate si pe de alta parte sunt bani nemeritati pentru societatile de asigurari! (ca nu asigura nimic ce ma poate afecta).
    Nu inteleg de ce mi se baga pe gat cu forta un serviciu pe care nu-l doresc! Parca era vorba ca traim intr-o economie de piata bazata pe cerere-oferta. Cum vine asigurarea asta? "Daca nu exista cerere, nu-i nimic, o impunem noi prin lege!"
  • 0 (0 voturi)    
    asigurare (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:34)

    nim [anonim]

    titlul ne duce cu gandul ca 15 iulie 2010 a trecut :))
  • 0 (2 voturi)    
    PAID (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:05)

    Cristi [anonim]

    Incasarile nu raman la asiguratori pentru ca ei vor avea rolul de intermediar dintre asigurat si PAID.
    Singurele venituri care le obtin din toata afacerea asta sunt din comision (din ce am aflat ~ 10%).
    Asiguratorul va constata dauna si o va raporta catre PAID, ulterior PAID-ul decide daca acopera acea dauna.

    Problema e ca doar 2 asiguratori ar avea sistemul electronic de emitere pus la punct, restul sunt inca in faza de dezvoltare. Pentru asiguratorii care nu au finalizat de implementat aplicatia propie, PAID o sa le puna la dispozitie aplicatia lor. Si aici e buba: respectivii asiguratorii nu pot tine o evidenta corecta a politelor emise si a incasarilor efectuate, lucru ce lasa loc fraudei.

    Termenul de finalizare pentru implementarea politei PAID in aplicatiile asiguratorilor trebuia sa fie prin septembrie dar dupa inundatiile care au avut loc, seful cel mare (aka Base) s-a dus dus la PAID si a batut cu pumnul in masa: 'Pe 15 iulie trebuie sa se vanda polite!'
    • 0 (0 voturi)    
      Din interior... (Joi, 15 iulie 2010, 0:21)

      Wasile [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Păi da, că așa facem noi, cu heirupismul caracteristic, dăm drumul și vedem pe urmă ce iese.
      Până la urmă ce facem cu PAID-ul ăsta, un fel de Loteria Română, la care dacă ai probleme cu casa primești un tichet, poate-poate câștigător?

      Nu-i a bună când avem așa mare fragmentare, trebuia să facă concurență adevărată, nu să lase asiguratorii să concureze pe acei 10% din comision... în acest caz oamenii aveau ocazia să prindă cum trebuie oferte și pachete și bonusuri...
  • 0 (0 voturi)    
    ce inseamna POOL? (Miercuri, 14 iulie 2010, 17:13)

    Pooleanu [anonim]

    ca nu il gasesc in DEX...

    vad ca au preocupari interesante:
    constituirea unui colectiv de lucru performant care să poată pune în aplicare activitatea de asigurare şi reasigurare;

    iniţiativa de continuare a demersurilor privind modificarea textului legii care să o facă aplicabilă în mediul actual ;

    demararea în condiţiile legii a activităţii de subscrierea asigurării prin tipărirea poliţelor, repartizarea acestora asigurătorilor care le folosesc în scopul încheierii asigurării;

    definirea resurselor sub forma fondurilor active circulante precum şi fondurilor pentru investiţii;

    achiziţionarea unui sistem IT performant...
  • 0 (2 voturi)    
    evrei (Miercuri, 14 iulie 2010, 17:43)

    Arkan [utilizator]

    Asta sunt, aceste pseudo societati de asigurare.
    Am asigurare facultativa, dar ma obliga si la cea obligatorie.
    Pentru? Prima include si gluma de asigurare obligatorie, de ce as face o asigurare care sa le aduca banuti in buzunar(si inca multi)?
    Hai sa vad, sa vina vreun functionar pedelisto-pesedist la usa, sa vezi ce-i sparg fata.
  • +2 (4 voturi)    
    Taxa mascata in Polita de Asigurare (Miercuri, 14 iulie 2010, 18:19)

    Victor [anonim]

    Asigurarile suportate de lege sunt doar impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren sau inundatiilor. Exista orase (si sate) intregi in Romania in care nu exista nici unul din riscurile acoperite de polita de asigurare. Locuitorii acestor localitati nu platesc de fapt o polita de asigurare ci o TAXA de pe urma careia NU AU NICI UN FEL DE BENEFICII ! Era mai utila si o asigurare impotriva meteoritilor. Aceasta "asigurare" OBLIGATORIE era corecta (si morala) doar daca asiguratii isi puteau alege riscurile pentru care doresc sa fie asigurati. In lipsa acestei optiuni, pentru multi cetateni ai Romaniei, aceasta "asigurare" nu este de fapt decat o TAXA MASCATA sub titulatura de polita de asigurare. Doar ca nu se duce in bugetul statului, pentru beneficiul intregii populatii (beneficiu direct sau indirect), ci va fi doar pentru beneficiul unei parti a populatiei Romaniei, cea care este expusa riscurilor asigurate.
    • 0 (2 voturi)    
      ai partial dreptate (Joi, 15 iulie 2010, 12:11)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Victor

      da, este incorect sa fie obligatorie, este absurd sa platesti, dar sa nu beneficiezi

      doar ca ce se ia de la toti nu se va duce in "beneficiul unei parti a populatiei, expusa riscurilor de cutremur", categorie la care s-ar incadra si blocul meu, ci in conturile unei parti si mai mici a populatiei, pt care se va transforma in vilisoare cu piscina si Veiron!
  • 0 (2 voturi)    
    Romanul e tare de cap (Miercuri, 14 iulie 2010, 22:41)

    asigurat [anonim]

    Bai oameni buni.Nu mai criticati atat legea asta pentru ca e o initiativa a unor oameni care doresc sa rezolve niste probleme si a unui stat care doreste sa scape de povara platii de ajutoare catre sarmanii oameni carora li se darama casele in fiecare an din cauza inundatiilor in fiecare an.Hai sa lamurim niste lucruri:
    1.Aceasta nu este o metoda de a stoarce bani(total gresit)
    2.Pentru ca statul sa nu se trezeasca in fiecare an cu oameni care plang ca au ramas sub cerul liber au impus aceasta lege pentru ca romanul e prost si batut in cap si spune ca nu are nevoie
    2.Daca statul nu te-ar sili sa iti asiguri casa la urmatoarea catastrofa(ca sunt slava domnului) ai bati pe la toate usile autoritatilor ca nu ai unde dormi
    3.10000 de euro si 20000 de euro prime de asigurare nu sunt niste sume foarte mari dar spun eu suficiente si necesare ca in cazul unui dezastru sa nu dormi in drum
    4.Referitor la aceste prime:de ce sunt atat de mici adica 10000 si 20000 despagubiri ? pentru ca daca vrei sa fii despagubit cu o suma mai mare adica 50000,100000 trebuie sa platesti mai mult pe asigurare adica mai mult de 10 sau 20 de euro (adica undeva la 70 de euro pe an ) pentru ca esti despagubit direct de companiile private si cum romanul e incapatanat si nu vrea sa plateasca asigurare pana nu i se darama casa si daca este obligat nu vrea nici sa plateasca foarte mult si sa ii fie accesibil s-au inventat cotele de 10 si 20 de euro
    5.CONCLUZIE:Pe oricine roman tare de cap trebuie facut un experiment:Lasat sa doarma sub cerul liber;sa vedem ce face?

    Succes celor care cred in aceasta lege
    • 0 (2 voturi)    
      dar si in p... (Joi, 15 iulie 2010, 1:27)

      erevan insurances [anonim] i-a raspuns lui asigurat

      Pui foarte frumos problema(sigur nu esti de la paid?),insa exista doua puncte slabe ale acestei asa zisei legi si nu ma indoiesc ca acestea vor fi utilizate pt. atacarea ei de cetatenii destepti carora li se baga pe gat o aberatie:
      1)-nu poti fi obligat sa iti asiguri bunurile personale,cf. constitutiei proprietatea privata este garantata si ocrotita,aceasta neinsemnand in nici un caz ca statul are dreptul sa iti ceara sa ti-o asiguri in vederea ocrotirii ei,nu poti ocroti ceva cu forta,este ca povestea cu dragostea cu sila,violul nu este ocrotire,dreptul tau sa dispui de proprietatile tale dupa cum doresti poate fi un un bun argument pt. a sesiza curtea constitutionala.Ce-ai zice daca ai fi obligat sa iti faci si casco si asigurare de bunuri si de viata sau mai stiu eu ce pt. ca statul nu mai poate de grija ta,ti-ar place?
      2)-daca totusi s-ar decide constitutionalitatea,consiliul concurentei va trebui sa decida daca este concurential ca prin lege sa se canalizeze toate incasarile catre un cartel de firme de asigurare private in detrimentul unor altor firme private care au hotarat sa nu faca parte din cartel si care pot acoperi exact aceleasi riscuri cerute de lege ,avand in plus un capital mai solid precum si o reputatie mult mai buna decat a majoritatii actionarilor paid,in care sincer nu am incredere.
      Nu ti se pare ciudat ca aceste firme nu s-au bagat?
      Nu sunt gica contra si stiu ca aceasta problema este una spinoasa pt. toata lumea,insa nu mi se pare corect sa fiu obligat sa imi asigur casa unde vrea statul,eu chiar am asigurare de multi ani si cred ca este o intruziune in dreptul meu de a decide cu privire la soarta bunurilor mele atunci cand mi se impune sa fiu asigurat pt. primii 20.000 euro la un cartel in care nu am incredere (ai vazut actionarii?).Am asigurare,ce mai cauta statul in viata mea!?O lege normala ar fi lasat la latitudinea fiecaruia dreptul de a decide unde sa isi incheie asigurarea,nu crezi?
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns la "Romanul e tare de cap" (Joi, 15 iulie 2010, 11:22)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui asigurat

      Citeste comentariul de mai sus (Taxa mascata in Polita de Asigurare) daca nu l-ai citit inca. Sunt convins ca faci parte din cei care se gasesc intr-o zona expusa riscurilor asigurate. Nu cred ca ai mai vorbi asa daca nu ai avea nici un risc dintre cele acoperite de lege. O lege trebuie sa fie dreapta pentru toti cetatenii tarii, nu sa ii avantajeze pe unii, doar ca sa scuteasca statul (sau niste cetateni) de niste responsabilitati.
  • +1 (1 vot)    
    Asigurare binevenita (Joi, 15 iulie 2010, 8:03)

    Anton [anonim]

    In general, toata lumea se gandeste la apartamente construite dupa cutremur sau la case noi!

    Daca ai o casa la curte construita dupa razboi (in anii '50), atunci firmele de asigurari iti asigura locuinta pentru suma de 6.000 euro.

    Probabil aceasta suma iti va permite sa achiti taxele la de autorizare a unei noi constructii in caz de cutremur...

    Pentru cei care nu stiu, chirpiciul este un material de constructii cu reale calitati in termoizolare si care, in prezent, este utilizat chiar si de catre francezi...
  • 0 (0 voturi)    
    jaf la drumul mare (Joi, 15 iulie 2010, 14:08)

    oana [anonim]

    pt ce sa ma puna sa imi asigur locuinta daca nu e in nici un pericol? fratilor imediat ne pun taxa pe aer. au furat atat incat cred ca nu mai au ce sa mai ia si acum inventeaza tot felul de balarii numai ca sa traga pielea de pe omul de rand. pana cand ii vom mai suporta? de ce nu putem sa ii tragem in teapa, vorba ceea: "unde esti tu Tepes Doamne?" de ce nu va puneti mai taxe la voi, la salariile voastre imense, la vilele voastre nu la casele taranilor si a oamenilor de rand. nu stiu cum va mai puteti suporta, cu va mai puteti uita in oglinda la voi. eu una va blestem...
  • 0 (0 voturi)    
    E bine sa se stie ...nu sa se cenzureze ;) (Joi, 15 iulie 2010, 16:38)

    brokerste [anonim]

    OK, chiar daca sunt in engleza, chiar daca piata (si mentalitatea!!!) lor de asigurari nu se compara cu Romanika, informatiile urmatoare va pot ajuta mult. Ele sunt un ABC al asigurarilor de locuinte (in romania se sare direct pe la ...UVZ....).
    PS--un Hint: see my name!

    Imi veti multumi candva...acum nu astept nici macar voturi (doar sunt anonim)--LOL

    uuu.moneysavingexpert.com/insurance/cheap-home-insurance-tricks

    uuu.insurancehotline.com

    uuu.insurancesavant.com

    uuu.searchwarp.com/swa577265-8-Home-Insurance-Tips-And-Tricks-To-Save-Money-On-Home-Coverage.htm

    uuu://insurancetips.typepad.com/blog/2010/01/
    all-about-home-insurance-coverage.html

    uuu.theglobeandmail.com/globe-investor/investment-ideas/features/
    lets-talk-investing/tricks-and-tips-for-saving-on-home-insurance/article1312528/
  • 0 (0 voturi)    
    d`ale asigurarilor (Vineri, 16 iulie 2010, 17:34)

    tata glontu [anonim]

    stimabililor ia puneti mina si intrebatii pe tovarasii guvernanti indiferent de perioada lor de guvernare si indiferent de culoarea politica ce au facut cu banii destinati intretinerii si consolidarii digurilor???????? si aceste asigurari vor fi ca si asigurarile de la autoturisme, cind te loveste necazul il doare in spate la 5km pe asigurator de asigurarea ta.
  • 0 (0 voturi)    
    locatie (Marţi, 20 iulie 2010, 11:54)

    andreea [anonim]

    unde platim? sector 1-strada..., nr....
  • 0 (0 voturi)    
    asig locuinta (Sâmbătă, 14 august 2010, 18:15)

    andrei coman [anonim]

    o mare minciuna! prilej sa mai intre bani moca in buzunaru smecherilor. asta cu asigurarile e cea mai mare escrocherie posibila: platesti o gramada de bani politele si, la o adica...daca se intampla vreun eveniment din cele asigurate....despagubiri...din parti. iar asta cu asigurarea contra cutremurelor...mah, pai de un' sa aiba astia bani sa-ti dea inapoi, la starea dezastruoasa in care se gasesc cladirile din bucuresti, mai ales, expertizate sau nu...
  • 0 (0 voturi)    
    Asigurarea pentru locuinte. (Duminică, 29 august 2010, 22:42)

    DIANA [anonim]

    Nu cred ca este ceva rau in a avea o asigurarea de locuinta, este parerea mea.
    Eu am avut asigurare de locuinta si pot spune ca acum 6 ani din cauza ploii , beciul casei s-a umplut cu apa, in doua saptamani cei de la firma de asigurari inspectorii de daune au venit la fata locului si m-au despagubit . Pot spune ca am fost multumita de suma primita.
    Din pacate populatia nu este bine informata despre aceste asigurari de locuinte si de aceea sunt f multe probleme.

    diana
  • 0 (0 voturi)    
    asigurare (Duminică, 10 octombrie 2010, 20:14)

    mtk [anonim]

    care-mi spune si mie una doua firme cu caracter :)) In asigurari de locuinte?
  • 0 (0 voturi)    
    asigurari (Luni, 11 octombrie 2010, 20:35)

    asig [anonim]

    Aceste polite pot fi cesionate ??????????????
  • 0 (0 voturi)    
    PAID-cutremur (Marţi, 26 octombrie 2010, 9:43)

    T [anonim]

    Conform legii 260/2008 rezulta ca numai dupa dezastru trimite PAID experti pentru evaluare a pagubelor si daca se constata ca aceea casa nu a fost intretinuta corespunzator nu se vor da despagubiri ceea ce iseamna ca ar trebui sa expertizam cladirea si sa vedem daca este necesara consolidarea ei pe ansamblu sau partial ceea ce evident sunt costuri foarte mari care nu le putem suporta.Ca atare mi se pare imoral sa fim obligati sa asiguram locuinta fara ca mai intai asiguratorul PAID sa faca o evaluare corecta a starii locuintei si in urma acestei evaluari sa rezulte daca beneficiarul trebuie sa fie obligat sa-si asigure locuinta.Aceasta lege mi se pare imorala si jecmanitoare chiar daca costul politei de asigurare este relativ mic.Unde gasesc normele de aplicare a acestei legi?
  • 0 (0 voturi)    
    PAID-cutremur (Marţi, 26 octombrie 2010, 9:48)

    T [anonim]

    Cica e vorba sa majoreze costul politei la 20 respectiv 40 de euro si tare ma tem ca valoarea despagubirii va fi aceiasi adica de 10000 respectiv 20000 de euro....Ce parere aveti?
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo baieti (Marţi, 14 decembrie 2010, 19:59)

    Gica din Harghita [anonim]

    Este o noua modalitate de a fura banul din buzunarul saracului roman.
  • 0 (0 voturi)    
    asigurare (Miercuri, 15 decembrie 2010, 21:20)

    Bula [anonim]

    Nu voi plati nicio asigurare pt. locuinta. Daca n-am bani de unde sa platesc?
  • 0 (0 voturi)    
    asigurare oblogatorie a locuintelor de tip A (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:56)

    bogdan [anonim]

    unde se face sigurare oblogatorie a locuintelor de tip A?
  • 0 (0 voturi)    
    Asigurarea obligatorie a locuintei (Luni, 24 ianuarie 2011, 20:35)

    Popescu Aurelian [anonim]

    Daca rasfoim putin legea vom vedea urmatoarele:
    1. Deja apar actionarii cu drepturi la profit
    2. Deja ministerul de finante este obligat sa imprumute banii ce-i dam in contul asigurarii, timp de 4 ani.
    3. Deja ministerul de finante se obliga sa plateasca diferenta de bani atunci cand banii ce trebuiesc restituiti asuguratilor datorita dezastrelor depasesc capacitatea de plata a firmei asiguratoare.
    4. Deja au aparut acele comisii de conducere bine platite.
    5. Deja apare la drepturi dreptul de a retine comisionul de catre cel ce face contractul de asigurare. Cate drepturi are cel ce intocmeste asigurarea si cate drepturi are asiguratul.
    6. Mai sunt multe nereguli. Pentru acest lucru cred ca ar trebui sa se actioneze in judecata Emitentul legii pentru ca nu ne da dreptul la negociere, la a alege, lipseste transparenta, lipseste concurenta. Statul platit si intretinut tot de noi este cel pagubit. El prin cele mentionate mai sus pe de o parte, si noi pe cealalta de fapt constituim fondul societatii de paraziti, asiguram comisioanele, profitul?!? si in caz de dezastre tot noi ne asiguram banii pentru acoperirea dezastrelor. In cazul unui dezastru, , la drepturi , societatea de asigurari opreste din ce ar trebui de fapt sa-ti restituie banii pentru constatari. Cum s-ar spune, iti face un calcul de evaluare a pagubelor de 4000 de euro dar iti baga alte cheltuieli in valoare de 3500 Euro.
    Ce faci atunci cand la constatare suma rezultata din evaluare este mai mica decat suma cheltuielile de evaluare? Te pomenesti ca te trezesti ca de fapt esti dator.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version