Cazul blocurilor in pericol de prabusire: Primaria Constanta aloca bani publici pentru a patra expertiza

de Alina Bargaoanu-Vasiliu     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2010, 23:48 Economie | Imobiliar


Doua blocuri din Constanta, strada Traian, sint in pericol de a se prabusi in rapa de pe Valea Portului. Dupa o expertiza a proiectantului si doua expertize oficiale, comandate de investitorul proiectului din vecinatate, Primaria Constanta aloca bani publici pentru o a patra expertiza, dar nu face nimic pentru a obliga compania sa consolideze malul.

Zona respectiva a fost vanduta in 2007 unui investitor "strategic" pentru a construi un centru comercial, consolidand, totodata, malul. Lucrarea a fost inceputa, dar parasita apoi de investitor - fondul austriac Immoeast, prin Harborside Imobiliara SRL - care trebuia sa finalizeze consolidarea pana la jumatatea anului 2008, iar intregul proiect - pana la jumatatea lui 2009.


Frontul de executie a ramas deschis, expus intemperiilor, iar ancorajul provizoriu al stalpilor de sustinere a expirat la sfarsitul anului 2009 (avea o garantie de numai doi ani).

Dupa inceperea consolidarii, cele doua blocuri de cate opt etaje, aflate pe strada care margineste prapastia sapata de constructori, au inceput sa se crape si sa se incline insesizabil de la distanta, dar considerabil pentru cei care privesc mai atent. Strada s-a prabusit pe o portiune de cateva zeci de metri si a fost reparata, in cateva randuri, pe bani publici.

In sedinta extraordinara de Consiliu Local Municipal din 2 decembrie, 80.000 lei din bugetul local au fost alocati pentru "Obiectivul nou - Expertiza tehnica de calitate pentru zona cuprinsa intre strada Ferdinand si strada Traian inclusiv (zona administrata de Primaria Municipiului Constanta in dreptul blocurilor A3 - A8).

Viceprimarul Decebal Fagadau afirma, cu o luna in urma, ca masuratorile nu indica  un pericol major, cu toate ca expertizele pe care le avea deja la indemana aratau contrariul. Ultima dintre ele, intocmita de SC GF Tehnical Expert SRL Bucuresti, prin expertul tehnic dr. ing. Anton Chirica, semnala riscul major de alunecare a versantului, din cauza umiditatii mari a solului, la adancime.

Viceprimarul Decebal Fagadau a dat asigurari la acel moment ca investitorul va relua lucrarea la sfarsitul lunii octombrie. In afara de niste masuratori, investitorul nu a facut nimic, santierul este pustiu si acum. Doar firma angajata de primarie, tot pe bani publici, sa repare strada a mai reparat-o o data, pe la mijlocul lui noiembrie, cand asfaltul cedase din nou, pentru a patra oara.

Acum, viceprimarul Decebal Fagadau spune ca nu-si poate asuma expertizele comandate de investitor, chiar daca acestea ii sunt defavorabile investitorului, si ca abia aceasta expertiza platita de Primarie va arata care sunt riscurile reale si ce ar putea municipalitatea sa faca in zona.

Comandarea unei noi expertize inseamna aminarea fara termen precis a rezolvarii problemei din zona.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1256 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    primaria c-ta (Marţi, 7 decembrie 2010, 0:01)

    je [anonim]

    cata nesimtire si lipsa de interes din partea d-lui pastaie raducu stefanel,aloca bani publici pt ceva ce nu trebuia facut din banii contribuabililor si ne spune ca primaria nu are bani pt impodobirea orasului de sarbatori .c-ta a inceput sa arate din ce in ce mai rau .le doresc sarbatori fericite celor care pt puiul si uleiul care-l primeau (pt ca acum nu-l mai primesc) l-au votat a N -a oara pe mazarica si de asemenea si tinerilor care au crezut vrajeala idilului cu locuintele ieftine .sper sa-l mai votati odata .ne meritam soarta


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by