FOTOGALERIE ​Bloc de 37 de metri in Centrul Istoric din Bucuresti, pe Strada Doamnei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 11 mai 2011, 18:58 Economie | Imobiliar


Imagini cu cladirea care se va construi in interiorul Marmorosch-Blank
​Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei a avizat, astazi, construirea unui imobil de 37 de metri inaltime in interiorul bancii Marmorosch Blank (str. Doamnei nr. 2-4, Centrul Istoric), monument istoric de categorie A.  Din vechea cladire se va pastra doar fatada pe pe strada Doamnei si cateva camere, la interior. Proiectul de urbanism (Planul Urbanistic Zonal) este facut firma Western Outdoor, la care este actionar Sorin Gabrea, chiar presedintele Comisiei de Urbanism.
 
Pentru realizarea proiectului va fi demolata si una dintre cele mai controversate cladiri construita in Centrul Istoric, edificabilul din sticla neagra lipit de cladirea Marmorosch Blank. Noua cladire va adaposti fie birouri, fie un hotel cu galerii comerciale. Proiectantii spun ca la parter vor fi amenajate spatii publice unde pietonii vor avea acces. Din vechea cladire, la exterior, nu se mai pastreaza decat fata de pe strada Doamnei. La interior, din parter, se pastreaza holul de la intrare, sala de asteptare, ghiseele si scara monumentala. La etajul 1, birourile celor doi intemeietori ai banci (Mormorisch si Blank), iar de la etajul doi alte cateva incaperi. Proiectantii spun ca beneficiarul a ales aceasta solutie deoarece interiorul  cladirii vechi nu este functional. In plus, proiectantul spune ca la baza acestei solutii sta un studiu istoric facut de arhitectul Nicolae Lascu.

„Pentru a defini cladirea noastra, cel mai important este sa creem o relatie bine structurata cu  zona Bancii Nationale. Facand masuratori in zona, am constatat ca exista doua registre de cornisa si o inaltime maxima. Toate cladirile din perioada interbelica adica Blocul Adriatica, Banca Nationala, au o inaltime de 37 m. Cornisa principala a Bancii Nationale si cornisa principala a Bancorex sunt tot asa la o inaltime de 29 de metri. Am incercat sa vedem cum putem prelua aceste inaltimi. Ca atare, am propus doua regimuri de inaltime. Spre zona Bancii Nationale si spre Eugeniu Caranda am constatat ca se simte cel mai bine cornisa de 29 de metri, dar se simte si aceasta inaltime de 37 de metri. Din motive compozitionale am constat necesar sa le preluam”, au explicat proiectantii la prima expunere a proiectului.

Proictantul este seful Comisiei de urbanism

Proiectul este realizat de firma Western Outdoor, la care este actionar chiar presedintele Comisiei Tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului, Sorin Gabrea. Desi este foarte clar ca este vorba de conflict de interese, legislatia romaneasca le permite membrilor Comisiei de Urbanism sa vina la avizat in Comisie cu propriile proiecte. Singura conditie este sa se abtina de la vot cand se discuta proiectele facute de ei.

Beneficiarul proiectului, omul lui Puiu Popoviciu

Proprietarul cladirii vechi si a terenului este firma Doamnei Imobiliare cu urmatorul actionariat: Bejenaru Andrei Mihai, 1 la suta, Tatika Investments Limited, 66 la suta si Blandon Enterprises Ltd, 33 la suta. Numele lui Andrei Mihai Bejenaru a intrat in atentia opiniei publice acum doi ani, fiind implicat in scandalul judiciar „Baneasa Shopping Center”, soldat cu arestarea omului de afaceri Puiu Popoviciu si a sefului Directiei Generale de Informatii si Protectie Interna a MAI, Cornel Serban. In actul de acuzare intocmit de procurorii DNA se mentiona ca semnatura lui Bejenaru aparea pe controversatul contract de asociere in participatiune a dezvoltatorilor imobiliari cu Universitatea Agronomica. In baza acelui contract, terenul Universitatii Agronomice a fost pusa la dispozitie pentru construirea complexului imobiliar din nordul Capitalei. Celelalte doua firme actionare ale Doamnei Imobiliare sunt societati off-shore din Cipru.

Despre Marmorosch Blank

Banca Marmorosch, Blank & Co este o banca din Romania, infiintata in 1848 de catre Iacob Marmorosch. Acesta s-a asociat cu Mauriciu Blank la 1 ianuarie 1864 si au pus bazele noii banci, cu numele consacrat. A avut sediul in Palatul Bancii Marmorosch Blank din Bucuresti. Este cunoscuta pentru importanta pe care a avut-o la inceputul anilor 1920, pentru implicarea in politica romaneasca, dar si pentru rasunatorul ei faliment din 1931. A fost desfiintata in 1948.
Sediul bancii, de pe strada Doamnei nr. 2-4 a fost construit intre anii 1915-1923, dupa planurile arhitectului Petre Antonescu. Edificiul are mai multe stiluri arhitecturale: bizantine, gotice, moldovenesti. In interior, palatul este decorat in stilul Art Nouveau si Art Deco de catre Cecilia Cutescu Storck.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9608 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    agitatie degeaba (Miercuri, 11 mai 2011, 19:11)

    MM [anonim]

    Stati linistiti ca nu se face nici un bloc asa mare in Romania. Au mai fost vrajeli dintr-astea cate s-au facut pana acum?!?!?!
    • +4 (6 voturi)    
      // (Miercuri, 11 mai 2011, 19:47)

      titi [anonim] i-a raspuns lui MM

      37m inseamna maxim 12 etaje(editat de HotNews.ro)
      • -4 (4 voturi)    
        De unde ai scos 12 etaje? (Miercuri, 11 mai 2011, 20:18)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui titi

        "La etajul 1, birourile celor doi intemeietori ai banci (Mormorisch si Blank), iar de la etajul doi alte cateva incaperi"
        • +2 (2 voturi)    
          of (Miercuri, 11 mai 2011, 21:15)

          mara [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

          cele de la etajul 1 si 2 se pastreaza si in arhitectura noii cladiri, asta spune in articol. dar asta nu inseamna ca doar atat va avea cladirea.
          • +3 (3 voturi)    
            inselaciune! sa li se retraga avizul (Joi, 12 mai 2011, 10:43)

            postac [anonim] i-a raspuns lui mara

            nu arata neaparat rau, e o matahala oarecare, copiata dupa cine stie ce cladire de birouri occidentala din anii '90.

            pacaleala vine de la simularile vizuale pe care le fac ei - apare o zona pietonala inventata inspre strada doamnei, aia cu pavaj gri deschis, iar inaltimea, proportional, este injumatatita.

            pai casele dinspre calea victoriei au cel mult 10-12 m, de trei ori mai putin decat cei 37 m anuntati de ei. in simulari apar cat jumatate de magaoaia lor.

            ar trebui sa li se retraga avizul pentru inselaciune.
    • 0 (0 voturi)    
      lungimea conteaza (Miercuri, 11 mai 2011, 19:50)

      z [anonim] i-a raspuns lui MM

      37 de metri inseamna o vrajeala de doar 10 etaje
      • -1 (3 voturi)    
        @z (Miercuri, 11 mai 2011, 21:49)

        Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui z

        pai daca 37m inseamna o vrajeala de 10 etaje, atunci inseamna ca fiecar etaj va avea o inaltime de 3,7m, asta e hala pentru avioane mici, de unde ai luat prostiile astea?
        se pune la baza unui etaj 2,5m + 50cm plafonul, te rog calculeaza din nou, cate etaje ai mai gasit acum...
        • +5 (5 voturi)    
          sunt birouri amice! (Joi, 12 mai 2011, 0:24)

          warchild [anonim] i-a raspuns lui Jolly Roger

          la un mic calcul lucrurile arata cam asa
          0.15 padoseala
          2.75/2.85 spatiu liber bicrouri clasa A
          60-70 structura de rezistenta (grinzi si placa) ascunse intr-un plafon suspendat in care intra si instalatii
          de parter nu mai vorbim ca trebuie sa fie mai inalt daca sunt spatii comerciale - ai avea nevoie de un minum 4 m liberi ....
        • +2 (2 voturi)    
          2.5m? (Joi, 12 mai 2011, 15:59)

          gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

          Intr-un apartament comunist din Berceni, pe care il posed si in care locuiesc, distanta de la podea la plafon este de 2.65 m. Ma indoiesc de faptul ca se va construi vreodata o cladire de birouri cu inaltimea incaperilor de 2.5m.
    • +2 (2 voturi)    
      Sa stam linistiti? (Joi, 12 mai 2011, 19:54)

      Jane Doe [utilizator] i-a raspuns lui MM

      Sigur! De ce nu?! Doar nu-i o sfarsitul lumii, ca se renunta la decoratiuni realizate de prof. Cecilia Storck, pentru a le inlocui cu cele ale lui No-Name- Sorin-Gabrea-Urmanistu'. Ne meritam soarta - deci, sa stam linistiti!
  • -1 (9 voturi)    
    parere neavizata (Miercuri, 11 mai 2011, 19:13)

    un_om_de_cal [utilizator]

    Mi se pare ok.
    Daca nu ma insel, cladirea nu este in zona cu pravalii vechi a centrului istoric (Selari-Gabroveni-Lipscani), ci intr-o zona cu cladiri mai inalte si mai moderne. Deci cred ca s-ar potrivi.
  • -3 (5 voturi)    
    ..pareri (Miercuri, 11 mai 2011, 19:17)

    bavarezu27 [anonim]

    cum provocati voi lumea in dorinta de a prezenta niste stiri in mod echidistant :)
  • +5 (7 voturi)    
    jos comunistii! (Miercuri, 11 mai 2011, 19:25)

    I [utilizator]

    vrei aprobare pentru proiecte ilegale? simplu. apelezi la firma de proiectare care trebuie (a sefului). Mie sila de oamenii astia.
    • +2 (4 voturi)    
      legal / ilegal (Joi, 12 mai 2011, 6:36)

      David [anonim] i-a raspuns lui I

      Din ce scrie in articol nu e nimic ilegal in proiect.

      E vorba mai mult de conflictul de interese avand in vedere ca proiectantul este si sef la comisa de urbanism.
      • +2 (2 voturi)    
        da (Joi, 12 mai 2011, 16:00)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui David

        Oare cum ar fi fost ca Gabrea, presedintele comisiei de urbanism, sa respinga proiectul facut de el insusi?
        • +2 (2 voturi)    
          ha ha (Vineri, 13 mai 2011, 7:51)

          David [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

          Kafka s-ar fi rasucit in mormant :D
      • +2 (2 voturi)    
        Marmorosch Blank (Vineri, 13 mai 2011, 10:53)

        Roxana Wring [anonim] i-a raspuns lui David

        Se incalca legea 422/2001 de protectie a monumentelor istorice care interzice desfiintarea totala sau partiala a unui monument istoric. In acest caz, monumentul fiind in clasa A, de importanta nationala si europeana, fapta este cu atit mai grava. Se incalca zona de protectie a monumentului stabilita la 100 metri.
        Se incalca, bineinteles, toate angajamentele internationale semnate de Romania pentru protectia patrimoniului si dezvoltare durabila (Granada, Leipzig, Lisabona). Este un proiect revolut, cum nu se mai realizeaza nicaieri in Europa, unde a fost depasita faza urbanismului prin demolare. Pentru cei, care nu au aflat inca: Romania este membra in Uniunea Europeana din 2007, deci ar fi cazul sa se alinieze la valorile clubului din care face parte.
        Conflictul de interese este cireasa de pe tort: firma Western Outdoor a introdus 10 PUZ-uri in Comisia Tehnica in 2010. Toate au fost aprobate. Astfel, PUZ Biserica Amzei, PUZ Mircea Eliade, PUZ Primaverii au fost toate avizate de CTUAT cu derogari masive de la regulamentul zonelor construite protejate si toate au ca beneficiar companii in care Puiu Popiviciu are un cuvint de spus.
        In ceea ce priveste proprietatea cladirii Marmorosch Blank, intr-un stat mai putin corupt ea ar fi ramas in patrimoniul BNR. De altfel exista, sau exista, pe rol un proces prin care BNR contesta actualul proprietar. Modul in care s-a facut trecerea cladirii din proprietatea statului in proprietate privata fiind la fel de dubios ca si dobindirea terenurilor Facultatii de Agronomie pentru Baneasa Invest, terenurile si cladirile Proiect Bucuresti, Ministerul Industriilor (Calea Victoriei) si alte 'tunuri' date de baietii cu ochi albastri in ultimii 20 de ani.
        • +2 (2 voturi)    
          in cazul asta (Vineri, 13 mai 2011, 11:36)

          David [anonim] i-a raspuns lui Roxana Wring

          In cazul asta DACA o sa conteste cineva legalitatea constructiei in instanta or sa se judece ani de zile.

          Cel mai bine ar fi sa se sesizeze Comisia de Monumente si sa retraga avizul. In felul asta o ar trebui sa se opreasca orice constructie.

          La fel ca la P-ta Matache ar fi nevoie de ONG-urile legate de Bucuresti sa puna presiune sa nu se inceapa constructia. La fel si OAR-ul.

          Altceva nu stiu ce ar mai fi de spus.
  • -2 (6 voturi)    
    sa se construiasca, atunci! (Miercuri, 11 mai 2011, 19:26)

    gogu [anonim]

    s-ar potrivi perfect avand in vedere ca pana acum in acea zona cladirea bnr cam striveste vizual cladiri prin masivitate. sper sa o contriuiasca.
  • +5 (11 voturi)    
    asa, si? (Miercuri, 11 mai 2011, 19:29)

    monica [anonim]

    Dupa cum reiese din poze, in spatele bancii este o cladire oribila unde a fost, pe vremuri, sediul BRD, daca nu ma insel. Cu aia ce se intampla? Si care e problema, de fapt? Cladirea, asa cum e prezentata nu arata rau deloc, respecta principiul pastrarii fatadei si se incadreaza oricum mai bine in arhitectura zonei decat alte 'bube". Chestia nashpa e cu arhitectul care e presedintele Comisiei de Urbanism :))
    • +2 (6 voturi)    
      se darama (Miercuri, 11 mai 2011, 19:48)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui monica

      Cladirea aia oribila din spate se va darama, asa inteleg eu. Oricum, proiectul pare a se integra cu zona.
      • +2 (2 voturi)    
        Raspuns (Miercuri, 11 mai 2011, 20:05)

        catiusa [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Pentru realizarea proiectului va fi demolata si una dintre cele mai controversate cladiri din Centrul Istoric, edificabilul din sticla neagra lipit de cladirea Marmorosch Blank.
  • +1 (5 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 11 mai 2011, 19:44)

    Mazeta [utilizator]

    ciudat la hotnews este cum poate fi in acelasi timp partizan al lui basescu/boc si sustinator al unui urbanism decent (sa nu uitam ca CG al Bucuresti este dominat de PDL) sau al unor proteste ecologiste (unde este domeniul lui nea Borbely si madam Udrea).
    • +2 (2 voturi)    
      asha, asha... (Miercuri, 11 mai 2011, 19:49)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      trage-i de urechi, sa stie ce sa faca de acum inainte :D
  • +4 (6 voturi)    
    Deontologia lui Gabrea... (Miercuri, 11 mai 2011, 20:08)

    Niculae Radulescu Dobrogea [anonim]

    ...nu e un caz singuratic al membrilor CTUAT. In dubla ipostaza de proiectant si votant-promotor al proiectelor lor, mai sunt si alti membri. Primarul Oprescu stie treaba asta. La fel ca si arhitectul sef Patrascu. Si ce daca inghesuim bucurestenii, le taiem arborii, ii sufocam cu esapamente si cosmetizam patrimoniul. Cu banii obtinuti, ne facem viloaie pe la munte unde la fel, taiem arbori, inghesuim esapamente si rarim si acolo sursele de oxigen. In numele artei si a Dezvoltarii Durabile. Se aude doamna Udrea ? Sau nu raspundeti provocarilor dat fiind ca ati procedat la fel cu blocul din Floreasca...
  • 0 (4 voturi)    
    parere... (Miercuri, 11 mai 2011, 20:15)

    unu [anonim]

    Daca dispare fostul sediu BRD (urata rau e cladirea aia!!!) putin imi pasa cine a avizat-o. Nu e corect modul cum s-au obtinut aprobarile, asta-i clar, insa conteaza rezultatul. Acolo chiar trebuia facut ceva. Totusi mi se pare un pic cam inalta pentru Centrul istoric.
    • 0 (6 voturi)    
      nu e chiar in centrul istoric (Miercuri, 11 mai 2011, 21:19)

      doru [anonim] i-a raspuns lui unu

      e vecina cu cladirea bnr si blocul tehnoexportimport si biblioteca nationala, toate foarte inalte. o sa se echilibreze bine cu ele.
      • +3 (3 voturi)    
        calm (Joi, 12 mai 2011, 23:21)

        monica L [anonim] i-a raspuns lui doru

        pentru linistea matale, E IN CENTRUL ISTORIC
  • -1 (1 vot)    
    macar sa iasa (Miercuri, 11 mai 2011, 21:33)

    serban [anonim]

    as dori sa aflu citi dintre voi au fost de acord si cu cathedral tower . ca si acea cladire da bine in cadru ascuzind panarama aia de catedrala
  • +2 (4 voturi)    
    Va rog (Miercuri, 11 mai 2011, 21:37)

    Pop [anonim]

    Va rog mult sa nu distrugeti istoria Bucurestiului. Inteleg ca trebuie modernizare, igienizare, dar si vechile cladiri pot fi puse in valoare.
    Nu stiu cum va arata acest proiect, dar trebuie sa tineti cont de incadrarea in zona si pastrarea spiritului vechii banci. NU distrugeti filigranele de la ferestre!!!! Sunt UNICAT!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    monument istoric A (Joi, 12 mai 2011, 0:49)

    monica L [anonim]

    Dar Dan Marin cum a votat? El e impotriva surogatului de protectie a patrimoniului prin pastrarea exclusiv a fatadei... Si cine de la CNMI va aviza o interventie pe monument istoric in LMI B-II-m-A-18586 demolind totul cu exceptia fatadei de pe str. Doamnei? Alo, domnule presedinte arh. Polizu, ajunge unda de soc pina la dvs?
    Cit despre recuzarea presedintelui CTUAT prin iesirea la o tigara pe hol, asta se intimpla peste tot, in toate comisiile din Romania. E scirbos, dar e neaos. Si face bine la contul bancar.
  • +1 (3 voturi)    
    prezentare de proiect sau scandal de coruptie? (Joi, 12 mai 2011, 6:51)

    David [anonim]

    Nu prea am inteles din articol care este pana la urma ideea? Se prezinta un proiect de mare importanta prin amplasamentul lui sau se prezinta un caz de coruptie/conflict de interese?

    Cladirea pare ca respecta legislatia atat prin gabarit cat si prin pastrarea fatadei. Mi se pare insa fatada dinspre Eugeniu Carada foarte greoaie. Nu am inteles logica pastrarii selective a unor camere...
    Ar fi bine sa avem si un link catre site-ul proiectului (daca exista) sau catre site-ul proiectantului.

    Cat despre conflictul de interese... recuzarea membrului in cauza este de un minim bun simt. Dar asta se intampla deoarece cei ce sunt in comisie si practica meseria. Daca nu vrem sa practice meseria (eliminam conflictul de interese) vom avea 2 probleme:
    1. cat trebuie sa platim un profesionist ca sa nu mai fie nevoit sa proiecteze.
    2. daca nu proiecteaza cum avem incredere in profesionalismul lui?

    Plus ca la nivelul unor asemenea investitii lumea este foarte mica si nici nu e nevoie sa fii in comisie ca sa "te inetelegi" asupra proiectului.

    Cat despre client... daca imobilul va fi de calitate si va respecta legea si va imbunatati fondul construit atunci clientul poate fi si Dracu. Daca nu se respecta legea si iese o porcarie atunci avem (cu totii) o problema.
  • +1 (1 vot)    
    articol (Joi, 12 mai 2011, 10:15)

    roxana [anonim]

    David are dreptate , ce ai vrut cu acest articol sa ne anunti ca se comite o infractiune prin avizarea acestui proiect din punct de vedere urbanistic adica toata comisia a fost corupta cu arhitectul sef in frunte , ca se comite inca o infractiune ca proiectantul este seful comisiei ? Din articol rezulta ca proiectul este prost ca arhitectii sunt incapabili si corupti , avem "noroc" ca topul arhitecturii contemporane este facut de cineva "capabil si priceput si de o mare moralitate "
  • +1 (1 vot)    
    DNA (Joi, 12 mai 2011, 10:16)

    reli [anonim]

    fa o sesizare la DNA ceea ce ne spui este de cercetat
  • +3 (3 voturi)    
    dan (Joi, 12 mai 2011, 10:21)

    dana [anonim]

    Dan Marin nu cred ca a votat pentru, il stim cu totii ca este un tip integru , nu inteleg cum a fost permisa implicarea lui Gabrea in proiect daca si a asumat acest loc in comisie stia si ce consecinte sunt.
    este bine ca amintesti de DNA poate isi aduc si ei aminte de neregulile de care vorbesti
  • -2 (4 voturi)    
    O cladire frumoasa si bine adaptata (Joi, 12 mai 2011, 11:51)

    Florin [anonim]

    Arhitectii au facut treaba buna. Chiar foarte buna.
    • +1 (1 vot)    
      clar... (Joi, 12 mai 2011, 14:16)

      Vendetta [anonim] i-a raspuns lui Florin

      o mizerie ce va fi construita in centrul istoric al celei mai urate capitale din Europa...

      Arhitectii romani... cred ca de la Mincu incoace scoala de arhitectura romaneasca a generat mai mult nulitati/nonvalori... Dovada: cladirea universitatii de arhitectura din Bucuresti... Ahh sa nu uit, cred ca nu exista profesori mai slab pregati si mai "batuti in cap" decat la UAUIM si stiu asta pt ca am avut oroarea sa cunosc niste specimene de acolo... Sper, din tot sufletul sa nu fie TOTI ca aia...

      Oricum, tinand cont ca proiectul estefacut de presedintele comisei de urbanism, oare ANI nu se autosesizeaza...???
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 12 mai 2011, 22:04)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Vendetta

        De acord ca in mare parte arhitectii romani sunt cel putin mediocri, dar cladirea (de fapt cladirile) Facultatii de Arhitectura sunt cladiri reprezentative pentru epoca lor. Ca sunt prost intretinute, iar mai nou prost modernizate, cu niste termopane absolut banale, care nu au nicio legatura cu restul cladirii, e partea a doua...
      • -1 (1 vot)    
        hmmm (Vineri, 13 mai 2011, 8:09)

        David [anonim] i-a raspuns lui Vendetta

        Iar jale. Iar intoarcerea la pestera si pom.
        Daca ultimul arhitect ok din Romania a fost Mincu atunci inseamna ca traim in gauri in pamant.

        Generalizarile astea nu fac decat sa ne impinga si mai mult in depresie ca societate. Suntem prosti, hoti, rai, lasi, nu avem nici o sansa... ar trebui sa ne intindem pe jos si sa asteptam sa murim.

        Sa inteleg ca Magheru si Calea Victoriei sunt tot una cu prelungirea Ferentari. Cladirile ar arata foarte bine daca ar fi intretinute.

        Si nici cladirea UAUIM de pe Academiei nu ar arata rau daca ar fi intretinuta. Dar cade placajul de piatra de pe ea. Cresc plante prin crapaturi.
        Cat despre cadrele didactice din cadrul universitatii... mai sunt si oameni ok. Putini.

        Pentru ca tot personalul este angajat al MINISTERULUI EDUCATIEI si universitatea nu poate da afara nici macar o secretara. Pana cand nu se schimba organizarea asta catastrofala nu vom avea destui profesori buni. Si pana atunci UAUIM va fi o fabrica de diplome, in fiecare an fiind mai multi studenti.
  • +1 (1 vot)    
    Parcare (Joi, 12 mai 2011, 12:51)

    Traian [anonim]

    Ce imi place este ca in desenele de reprezentare nu mai apare parcarea hidoasa din fata bancii, asta schimba toata imaginea zonei. Sper sa le vina mintea la cap si asa sa fie.
    • +1 (1 vot)    
      corect (Joi, 12 mai 2011, 13:18)

      David [anonim] i-a raspuns lui Traian

      Da,ai dreptate. Din imagini pare sa fie un mare spatiu pietonal. Ar fi frumos sa fie asa, dar mi-e ca se va opune BNR care tocmai si-a trantit gard de 1.5m din zidarie ca nu cumva sa mai intre cineva le ei prin parcare. Si asa s-a accentuat si mai tare dimensiunea modesta a trotuarului.

      Si eu sper sa dea jos gardul. Parca te impinge in strada. Dar daca gardul este pe proprietatea privata a BNR putem sa urlam mult si bine pentru ca este legal.
  • +2 (2 voturi)    
    despre marmorosch blank (Joi, 12 mai 2011, 16:09)

    sako [anonim]

    a citit careva istoria acestei cladiri si despre fondatorii ei Jacob Marmorosch si Mauriciu Blank?...este extraordinar, de aceea sper ca aceasta cladire sa fie mai intai cumva restaurata si apoi sa se faca si alte modificari.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by