Turn de 25 de etaje langa Hala Ford, pe Calea Floreasca

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2011, 11:47 Economie | Imobiliar


Proiectul de pe Calea Floreasca
Foto: Hotnews
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, la sfarsitul lunii aprilie, construirea a patru turnuri, pe Calea Floreasca, langa hala Ford, monument istoric. Cea mai inalta cladire va avea 25 de etaje, urmata de o cladire de 20 de etaje si doua de 15. Hala Ford va fi restaurata, iar in interiorul ei va functiona un centru comercial cu dotari publice. Turnul de 25 de etaje va adaposti birouri, iar celelalte trei cladiri, locuinte.

Proiectul este facut de Alpha Studio, iar beneficiar este societatea Primaverii Gardens. Terenul pe care s-au aprobat constructiile are aproape 28.000 mp si se afla in incinta fostei fabrici Automatica, la intersectia bulevardelor Calea Floreasca cu Mircea Eliade, langa Parcul Floreasca. Proiectul a primit si avizul Ministerului Culturii si Cultelor pentru ca se afla in zona de protectie a Halei Ford, monument Istoric. Vlad Cavarnali, reprezentantul Alpha Studio ne-a declarat ca proiectul ar putea fi gata pana la sfarsitul anului 2015, iar investitia se ridica la circa 50 milioane de euro. Halele Ford au fost construite in 1935 pentru fabrica de masini Ford.

Potrivit informatiilor de pe site-ul companiei, Ford si-a inceput relatiile cu Romania in anul 1928, atunci cand Andrei Popovici, secretarul Legatiei Romane la Washington, ii decerneaza lui Henry Ford un inalt ordin al Casei Regale ca "binefacator al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relatiilor sociale si internationale". In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in Romania, iar un an mai tarziu, in 1932, Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia (care patrona firma din Romania) disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare.

"Astfel, ca urmare a acestei invitatii, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca, unde a construit o uzina moderna, dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est, si peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile si camioane. Cel de-al doilea razboi mondial a afectat insa operatiunile din Romania, iar in 1940 a devenit evidenta lipsa de lichiditati pentru importul de vehicule si piese de schimb din SUA. Astfel, in primul trimestru al anului 1940, Ford Romania a vandut toate automobilele pe care le avea in stoc, iar mai tarziu a fost epuizat si stocul de camioane. In martie 1940, nu au mai existat alte importuri din SUA, iar fabrica a inceput sa execute exclusiv comenzi ale armatei romane, care detinea un parc considerabil de camioane Ford V8 4x4. Odata intrata in sfera de influenta a Germaniei, importurile Romaniei din SUA si Marea Britanie au incetat, iar prin instalarea austriacului Wachner la conducerea fabricii, aceasta era practic condusa de filiala din Koln. Astfel, fabrica din Floreasca onora cererile armatei germane si romane si oferea unitati mobile de reparatii pe front. In august 1944, Guvernul Romaniei clasifica fabrica Ford Romania ca fiind "utilaje si constructii abandonate de inamic" si este inclusa sub control militar. Aceasta continua sa se ocupe cu repararea vehiculelor detinute de armata romana si cea rusa, cu mari pierderi insa, datorita gratuitatii oferite armatei ruse ca despagubiri de razboi. Odata cu incetarea razboiului, directorii filialei Ford din Marea Britanie au incercat sa reia legaturile cu Ford Romania, dar instaurarea comunismului si deprecierea monedei nationale au dus la suspendarea activitatilor in septembrie 1946. Intre timp, profilul uzinei Ford din Romania fusese schimbat in aparatura de automatizari, aici functionand firma Automatica si fiind construite noi hale. Din fericire, hala in care s-au ansamblat autoturisme Ford a supravietuit pana in zilele noastre. Propunerea Ford prevedea acordarea de asistenta pe o perioada de zece ani, timp in care trebuia refacuta industria romaneasca de automobile, insa ea nu s-a materializat. Cronologic, in fosta hala a uzinei Ford Romania isi au sediul firmele Autoindependenta (1948), ACRA (1951), Termotehnica (1959) si Automatica, al carei actionar majoritar devine firma Euroform Milenium in 2000", scrie pe www.ford.ro








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6564 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    turnuri (Miercuri, 18 mai 2011, 11:06)

    100etaje [anonim]

    Dar de locuri de parcare nu se zice nimic? Sarind peste "omorirea" Automatica cu buna stiinta, fosta fabrica competitiva international, de catre un grec si o doamna marinescu, macar daca tot s-au incasat comisioanele, cei care construiesc au fost obligati sa faca si parcare supraetajata? In SUA orice constructie/constructor e obligat sa faca parcare supraetajata care sa asigure parcarea tenantilor si inca 50% locuri in folosul public. Altfel nu are sens sa te duci cu niciun plan ca nu ti-l aproba nimeni.
    sau in continuare se vor bloca strazile Bucurestiului? Oricum deja mi-e mila de cei care au case sau locuiesc in blocurile de pe vis a vis.
    • +4 (4 voturi)    
      Locuri de parcare (Miercuri, 18 mai 2011, 12:25)

      Catiusa [anonim] i-a raspuns lui 100etaje

      In avizul de urbanism scrie ca se va respecta Normativul privind necesarul de locuri de parcare, deci un loc de parcare la fiecare 60 mp suprafata desfasurata construita;
      . Gasiti la acest link PUZ-ul cu toate avizele: http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/01_20110117.pdf
  • 0 (0 voturi)    
    @turnuri (Miercuri, 18 mai 2011, 11:21)

    anonim [anonim]

    Numele grecului este Papalekas Ioannis ...
  • 0 (0 voturi)    
    O afacere cam prostuta. (Miercuri, 18 mai 2011, 11:31)

    berbec [anonim]

    http://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/23376/Tranzactie-imobiliara-de-peste-19-mil-euro-intre-Automatica-si-Primaverii-Gardens.html

    Se pare ca nu au facut o afacere grozava cu achizitia acelor terenuri. Acum valoarea de piata este injumatatita.
  • -1 (3 voturi)    
    ce sa mai zicem... (Miercuri, 18 mai 2011, 11:53)

    me [anonim]

    sunt curios ce o sa faca acesti colosi la un cutremur... avand in vedere ca pamantul din bucuresti nu prea permite cladiri inalte...

    pana atunci, bani curg, spaga la fel... si toata lumea e fericita... ma rog nu toata lumea, dar sunt fericiti cei ce ne conduc... pa care ii dore de noi odata la 4 ani...
    • +2 (2 voturi)    
      depinde cum le face (Miercuri, 18 mai 2011, 12:13)

      io [anonim] i-a raspuns lui me

      Asta cu pamantul care nu permite e o legenda scoasa de constructorii de moda veche de la noi care nu prea stiu altceva.
      Unele din cele mai inalte cladiri din lume sunt facute pe pamant de genul asta, in zone seismice, cu tsu-nami-uri, vanturi etc.
      Burj Al Arab din Dubai e un caz, a fost pana nu de mult cea mai inalta din lume si a prins cateva cutremure si tzu-nami-uri, unul chiar in timp ce era in constructie.
      Totul e de costuri si ce tehnologie se foloseste la fundatie si altfel ...
    • +1 (1 vot)    
      Nu-ti fa probleme (Miercuri, 18 mai 2011, 15:15)

      FLorin [anonim] i-a raspuns lui me

      Exista legi referitoare la calitaatea in constructii. Proiectarea si executia vor respecta Legea 10/1995. Rezistenta si stabilitatea vor fi conform cu normativul P100/1992....
  • -2 (6 voturi)    
    Stiu ce sa facem (Miercuri, 18 mai 2011, 12:42)

    Alex [anonim]

    Hai, toata lumea capul plecat in mod mioritic si injurati organizatiile de patrimoniu, care incearca sa salveze simbolurile Bucurestiului.
  • +1 (3 voturi)    
    judecata (Miercuri, 18 mai 2011, 12:44)

    Goe [anonim]

    Astfel de probleme au o singura rezolvare, se da URGENT in judecata primaria si proprietarul terenului (la pachet).
  • +2 (4 voturi)    
    cartier (Miercuri, 18 mai 2011, 12:45)

    dan patzelt [anonim]

    vor distruge si ultimul cartier rezidential din bucuresti
    • 0 (4 voturi)    
      l-au distrus deja (Miercuri, 18 mai 2011, 12:36)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui dan patzelt

      mergi acolo si ai sa vezi ca intre blocuri au crescut alte blocuri - e o adevarat tiganie si inghesuiala de cotete, la nici 5-10 metri unele de altele. au fost spatii verzi acum sunt cotete. iar in parcul patinuarului floreasca chiar pe malul lacului construieste cineva un bloc de nu mai putin de 4 etaje! despre asta nu a scris nimeni pana acum nu? si nici poze sa nu faceti ca doar e in spatiu verde ce dracu!
      • +1 (3 voturi)    
        SINGURA APROBARE (Miercuri, 18 mai 2011, 14:20)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui warchild

        pe care ar trebui sa se dea este de parc si spatiu verde in locul fabricilor demolate din centru. Pentru cladiri turn, numai dupa centura.
        Dar intereseaza pe cineva lucrul corect facut pt Bucuresti?
        Numai banul conteaza, astfel au aparut blocuri langa blocuri la 2 metri unul de altul.
        • 0 (2 voturi)    
          francezii au creat un cartier nou pentur refulari (Miercuri, 18 mai 2011, 16:24)

          warchild [anonim] i-a raspuns lui gogu

          artistice de 2.75. si a fost si un concurs numit bucuresti 2000 castigat de un "oarecare" arhitect german numit von gerkan, concurs la care au mai participat si nume ca norman foster, richard rogers... niste verze d'antrastea. von gerkan s-a declarat consternat de taraganarea si de frectia pe care a primit-o din partea politicienilor romani si dupa 12 vizite la bucuresti, intelegnad ca fara sa dea spaga nu o va scoate niciodata la capat, omul a renuntat spunand ca acel concurs a fost o totala risipa de munca si talent. ciudat e ca langa mareata casa a poporului pe acel imes spatiu verde s-a propus nici mai mult nici mai putin de un cartier de turnuri.

          propunerea era coerenta nu inteleg de ce nimeni a tinut cont de acel concurs international?

          lasand prostiile in urma si revenind la tovarasul cavarnali (mana dreapata a fostului primar negoita) se aude despre el ca nici macar diploma nu a fost in stare sa si-o ia singur. si mai dragut este ca langa sediul alpha studio troneaza mareata si galbena mustar, una din capodoperele artistului ....
      • 0 (0 voturi)    
        lacul Floreasca (Miercuri, 25 mai 2011, 9:53)

        lutyk.ro [anonim] i-a raspuns lui warchild

        In parcul Floreasca sau parcul patinOarului nu se construieste nimic. Ceea ce se construieste e pe malul lacului Floreasca unde e un club privat.
  • +1 (1 vot)    
    istorie (Miercuri, 18 mai 2011, 12:47)

    radu [anonim]

    hotnews, este un articol despre ce anume a avizat comisia de urbanism la sfarsitul lui aprilie dar noi aflam la sfarsitul lui mai
    daca in 1928 H.Ford a fost binefacatorul omenirii si implicit al Romaniei , in 2011 Romania a gasit un grup de binefacatori care au stiut sa ceara si sa aprobe un CUT ceva mai mare ca al inaintasii lor
    si autoarea priveste de aceasta data pozitiv ,fara comentarii insinuante ,viitoarele constructii.
    cata armonie intre administratie,investitor, proiectant, presa ....
  • 0 (0 voturi)    
    plus inca 1 la cateva sute de metri (Miercuri, 18 mai 2011, 15:29)

    bedexe [utilizator]

    sky tower 37 etaje
  • 0 (0 voturi)    
    Oare s-au respectat parametrii urbanistici...? (Joi, 19 mai 2011, 9:24)

    Chiar Eu [utilizator]

    pentru zona respectiva sau se continua cu derogarile. Nu cumva inaltimea noilor turnuri este un mult mai mare decat ce se prevede pentru zona respectiva?
  • 0 (0 voturi)    
    informatii? (Joi, 19 mai 2011, 12:04)

    David [anonim]

    Vreun link la care sa gasim mai multe informatii? Poate chiar planul urbanistic propus, ceva mai multe imagini.

    Ca din articol 80% este istoricul halei. Nu e ceva rau, dar din prezentarea proiectului nu reiese daca acele turnuri distrug hala, daca sunt lipite de ea.

    Va rog mai multe informatii.
    • 0 (0 voturi)    
      link (Joi, 19 mai 2011, 14:07)

      Catiusa [anonim] i-a raspuns lui David

      http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/01_20110117.pdf


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by