Operatorul național feroviar francez vrea să lanseze trenuri de mare viteză cu prețuri low-cost în Spania
În Franța, SNCF a lansat în 2012 posibilitatea de a călători la prețuri mai mici cu trenurile TGV, așa-zisele trenuri ”low-cost” neavând vagon-restaurant, iar pentru bagajele mari se plătește o taxă suplimentară.
Cei de la SNCF spun că vor să intre pe piața spaniolă, fie împreună cu un operator local, fie pe cont propriu, caz în care ar mai trebui să achiziționeze material rulant. Per total, prima variantă este mai plauzibilă, SNCF având deja experiență în Italia cu trenurile Italo, operate de o companie la care francezii au o cincime din acțiuni.
Spania are o rețea de 3.200 km de linii de mare viteză și alți 1.500 km sunt în construcție. Aici puteți citi cum au construit spaniolii aceste trenuri.
Cei de la SNCF consideră că lucrurile pot să meargă bine în Spania, calculele lor indicând că transportul cu trenurile de mare viteză AVE din Spania este de patru ori mai scump decât cel cu mașina, iar aceste trenuri sunt rezervate unei ”elite”: călătorilor business și turiștilor cu bani.
Datorită trenurilor de mare viteză, o călătorie de la Barcelona, la Sevilla poate fi făcută chiar și în sub șapte ore, în timp ce înainte de lansarea trenurilor de mare viteză dura peste 15 ore.
De la Madrid la Barcelona sunt 621 km, iar cele mai rapide trenuri fac două ore și jumătate, iar cele fac patru opriri fac 3 ore și 10 minute.

Guvernul cu o singură femeie ministru a numit doar patru femei în funcția de prefect
11 lucruri pe care poate nu le știai despre femeile românce
Sir Alex Ferguson, frica de singurătate, mintea care-ți joacă feste și întrebarea firească: "Ce se întâmplă atunci când mori?"
FOTOGALERIE Lacul Plumbuita din Sectorul 2 este sufocat de gunoaie / Cum se plimbă locuitorii din Colentina într-un parc plin de deșeuri
Am mers prima dată din Madrid la Avila si retur, iar peste 3 zile de la Madrid la Segovia si retur.
Ce m-a frapat: distanța dintre localitățile menționate este cam aceiași: aproximativ 100 km.
Prețul pentru un bilet dus-întors, la fel, identic, aproximativ 20 de euro.
Ce a fost diferit una din călătorii a fost efectuată cu un tren rapid: am făcut atunci poze cu viteza instantanee înregistrată la un moment dat pe acel traseu - 282 km/oră !
Întrebare: cum pot oferi francezii un preț mai mic de 20 de euro la o călătorie cu o asemenea viteză ?
Menționez că în Franța călătoria cu trenul este mai scumpă !