Operatorul național feroviar francez vrea să lanseze trenuri de mare viteză cu prețuri low-cost în Spania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 22 aprilie 2019, 13:57 Economie | Industrie Feroviara


Un TGV al compniei SNCF
Foto: Wikimedia Commons
​Operatorul național francez SNCF vrea să lanseze pe piața spaniolă trenuri de mare viteză la care biletele să fie mult mai ieftine decât la cele ale companiei naționale din Spania, RENFE. Francezii vor să profite de deschiderea pieței spaniole în 2020 și spun că trenurile AVE sunt mai ales pentru clienții business și este nevoie de alternative mai ieftine, scrie publicația L'Express.

În Franța, SNCF a lansat în 2012 posibilitatea de a călători la prețuri mai mici cu trenurile TGV, așa-zisele trenuri ”low-cost” neavând vagon-restaurant, iar pentru bagajele mari se plătește o taxă suplimentară.

Cei de la SNCF spun că vor să intre pe piața spaniolă, fie împreună cu un operator local, fie pe cont propriu, caz în care ar mai trebui să achiziționeze material rulant. Per total, prima variantă este mai plauzibilă, SNCF având deja experiență în Italia cu trenurile Italo, operate de o companie la care francezii au o cincime din acțiuni.

Spania are o rețea de 3.200 km de linii de mare viteză și alți 1.500 km sunt în construcție. Aici puteți citi cum au construit spaniolii aceste trenuri.

Cei de la SNCF consideră că lucrurile pot să meargă bine în Spania, calculele lor indicând că transportul cu trenurile de mare viteză AVE din Spania este de patru ori mai scump decât cel cu mașina, iar aceste trenuri sunt rezervate unei ”elite”: călătorilor business și turiștilor cu bani.

Datorită trenurilor de mare viteză, o călătorie de la Barcelona, la Sevilla poate fi făcută chiar și în sub șapte ore, în timp ce înainte de lansarea trenurilor de mare viteză dura peste 15 ore.

De la Madrid la Barcelona sunt 621 km, iar cele mai rapide trenuri fac două ore și jumătate, iar cele fac patru opriri fac 3 ore și 10 minute.


Citeste mai multe despre   
















1277 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    La alții se poate ca firmele se stat să meargă. (Luni, 22 aprilie 2019, 14:41)

    prec [utilizator]

    Doar la hoții de români sunt privite ca niște vaci numai bune de muls de toți prăpădiții ajunși la putere.
  • 0 (2 voturi)    
    Calea ferată spaniolă, în 2018 (Luni, 22 aprilie 2019, 16:48)

    FlorinAndrei [utilizator]

    In luna februarie 2018 am folosit în două rânduri serviciile căilor ferate spaniole.
    Am mers prima dată din Madrid la Avila si retur, iar peste 3 zile de la Madrid la Segovia si retur.
    Ce m-a frapat: distanța dintre localitățile menționate este cam aceiași: aproximativ 100 km.
    Prețul pentru un bilet dus-întors, la fel, identic, aproximativ 20 de euro.
    Ce a fost diferit una din călătorii a fost efectuată cu un tren rapid: am făcut atunci poze cu viteza instantanee înregistrată la un moment dat pe acel traseu - 282 km/oră !
    Întrebare: cum pot oferi francezii un preț mai mic de 20 de euro la o călătorie cu o asemenea viteză ?
    Menționez că în Franța călătoria cu trenul este mai scumpă !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version